הדירוג השבועי 2022 – 4 / עמיחי קטן

שבוע מספר 4 של העונה חלף לו, מה שאומר שהגיע הזמן לעוד דירוג עוצמה שבועי. הפעם יש לנו קבוצה אחת עם רצף של 9 ניצחונות, כששאר הרצפים הארוכים מהשבוע שעבר כבר הסתיימו, אבל אולי נוצרים רצפים חדשים.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: פיניקס סאנס: מאזן 4- 0 השבוע ו-10- 3 העונה (2 – 2).
9 ניצחונות רצופים יש לאלופת המערב, 6 מהם גם בלי אייטון, למרות שבהיעדרו מדובר היה באחת מקבוצות הריבאונד החלשות ביותר בליגה. הסאנס הצליחו להגביר קצב השבוע ולשחק מהר יותר, מה שסייע להתקפה שלהם להיות יעילה יותר.

2: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 0 השבוע ו-10- 3 העונה (9 – 6).
מוליכת המזרח המפתיעה מחזיקה כבר ברצף של 5 ניצחונות, כאשר זו שוב בעיקר ההגנה שבולטת ומביאה את הוויזארדס לניצחונות. בגזרה הישראלית, אבדיה החל את השבוע עם משחק חלש ללא אף זריקה מהשדה, אבל ב-2 המשחקים האחרים הוא רשם 9.5 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-80% מהשדה ו-50% לשלוש, ואולי מדובר בסימן חיובי גם בצד ההתקפי לקראת ההמשך.

3: ברוקלין נטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-10- 4 העונה (8 – 8).
דוראנט ממשיך בשלו, הארדן ממשיך להשתפר וברוקלין ממשיכים לנצח. לקראת "משחק העונה" הלילה נגד גולדן סטייט, אפשר לומר שהנטס הצליחו להתאושש מפתיחת העונה הפחות טובה שלהם ונמצאים איפה שהם תכננו להיות בכל הקשור למאזן, כשגם בגזרת הארדן הכיוון חיובי אחרי הפתיחה הרעה.

4: שארלוט הורנטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-8- 7 העונה (לא דורגו – 5).
ניצחונות על ממפיס, הניקס וגולדן סטייט, 3 קבוצות שהחזיקו במאזן חיובי כשההורנטס היו נגדם, החזירו את שארלוט עצמם למאזן חיובי. מה שבלט השבוע היה בעיקר שיפור הגנתי, כאשר בצד ההתקפי בכל פעם היה מישהו אחר שבלט.

5: שיקגו בולס: מאזן 3- 1 השבוע ו-10- 4 העונה (לא דורגו – 1).
היה הפסד חוץ אחד השבוע לגולדן סטייט, אבל שיקגו עברו שבוע לא פשוט בהצלחה רבה עם ניצחונות על דאלאס ו-2 נציגות LA. גם השבוע הקרוב יהיה לא פשוט העונה, אבל לאט לאט אנחנו מקבלים יותר ראיות לכך שלא כדאי לזלזל בשוורים העונה.

6: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-9- 5 העונה (לא דורגו – 7).
השבוע הזה התחיל מבחינת הנאגטס בניצחון על מיאמי ובהרחקה של יוקיץ' שהולידה אירוע מתוקשר מהרגיל במקרים מהסוג הזה, אבל גם בלעדיו הצליחו בדנבר לגבור על אינדיאנה. השבוע הזה אמנם נגמר בהפסד לדאלאס, אבל יוקיץ' ממשיך להיראות כמו MVP והקבוצה נראית טוב ביחס למצופה לאור ההיעדרויות הרבות.

7: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-8- 5 העונה (4 – 4).
השבוע הזה נגמר עם הפסד אמש של הקליפרס לשיקגו, אבל קודם לכן הם הגיעו ל-7 ניצחונות רצופים כשפול ג'ורג' ממשיך להיראות נהדר. נדמה שהקליפרס קצת תלויים התקפית בקליעה מבחוץ, אבל לרוב היא טובה וההגנה בסך הכל די טובה, ככה שברוב המקרים זה מספיק.

8: בוסטון סלטיקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-7- 7 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
בוסטון החליטו לשנות גישה לאחרונה ומשחקים הרבה יותר לאט ובעיקר בהגנה, מה שמוביל לכך שהם ספגו השבוע 88, 91 ו-92 נקודות ב-3 המשחקים שלא נגררו להארכה, ו-113 אחרי הארכה נגד האלופה ממילווקי. התקפית זה עדיין לא נראה טוב במיוחד, אבל כשההגנה כזאת טובה זה נותן לאודוקה זמן לחפש פתרונות התקפיים.

9: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-11- 2 העונה (1 – 1).
רצף 8 משחקי הבית של גולדן סטייט נגמר עם ניצחונות על מינסוטה ושיקגו, אבל המסע במזרח החל עם הפסד צמוד לשארלוט שהוריד את הווריורס בדירוג השבועי. המשחק הלילה נגד ברוקלין, ובאופן כללי הלו"ז המורכב יותר שמחכה לגולדן סטייט בהמשך, יהיו בוודאי סמן טוב יותר לכיוון של העונה מאשר הפתיחה המרשימה, אך גם הקלילה בהיבט של הלו"ז.

10: דאלאס מאבריקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-9- 4 העונה (7 – 7).
המאבס שומרים על מאזן של הפסד אחד בכל שבוע, וזה מספיק להם כרגע כדי לתפוס את המקום השלישי במערב. השבוע, אחד הדברים שבלטו בדאלאס היה היכולת הטובה יותר של פורזינגיס שרשם מספרים של 22.8 נקודות ו-9.5 ריבאונדים השבוע, ואם מורידים את המשחק החלש יותר שלו נגד הפליקנס שפתח את השבוע, אז זה יוצא 27.7 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-3 משחקים. אלו כבר מספרים של כוכב.

המפתיעות:

1: דטרויט פיסטונס: אלו לא רק 2 הניצחונות שהושגו השבוע נגד יוסטון וטורונטו, אלא בעיקר היכולת של קאנינגהאם שמתחיל להיכנס לעניינים והשתפר השבוע ל-16 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים ב-40% לשלוש ו-57.1% אפקטיבי. מהצד השני, הוא לא הלך לקו בכלל השבוע.

2: שארלוט הורנטס: עד השבוע, ההגנה נראתה רע מאוד, אבל פתאום הגיע שיפור נגד יריבות טובות, והשבוע הרייטינג ההגנתי של שארלוט היה 99.7 מרשים מאוד.

3: וושינגטון וויזארדס: מוליכת המזרח המפתיעה הצליחה להרשים גם השבוע ורצף הניצחונות שלהם עלה ל-5, למרות שבראדלי ביל לא שיחק ב-2 המשחקים האחרונים. ללא ביל, הוויזארדס מוסרים יותר אסיסטים ומאבדים פחות, יחד עם ההגנה הטובה, אבל אחוזי הקליעה קצת ירדו, מה שלא מנע מהם לנצח השבוע.

המאכזבות:

1: טורונטו ראפטורס: ההגנה הייתה רעה מאוד השבוע וספגה 118 נקודות מפורטלנד ו-127 מדטרויט, בזמן שנגד בוסטון הם קלעו רק 88 נקודות, ושוב הנציגה הקנדית עם מאזן שלילי.

2: ממפיס גריזליס: הניצחון הגדול על יוסטון קצת מתקן את המספרים, אבל הפסדים לשארלוט, פיניקס ואפילו הפליקנס ביטלו את הפתיחה הטובה, וכעת ממפיס במאזן חצוי מול המאזן החיובי שהם החזיקו בו עד כה העונה.

3: יוטה ג'אז: 2 הפסדי בית רצופים זה דבר מאוד חריג אצל יוטה, אחרי 5 בלבד בכל העונה שעברה. הנעת הכדור של יוטה לא ממש עובד העונה, והשבוע גם ההגנה הייתה רחוקה ממה שאנחנו רגילים לראות ממנה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה עמיחי. יופי של דירוג. ממפיס חייבת עוד מישהו יציב לצד מוראנט , אולי לשם שינוי טריפל J יצליח לייצר יציבות אולי ברוקס שחזר.

  2. אחלה טור עמיחי אבל הכותרת מבלבלת כל שבוע מחדש. זה דירוג עוצמה שבועי מה שאתה מביא כאן באופן מצויין. הייתי מחליף את מספר השנה במילה שבועי בכותרת

      1. זה לא תמיד משקף את המציאות אבל, לדוגמה אני חושב שיוטה לא הייתה מסיימת במקום הראשון בדירוג העוצמה של שנה שעברה למרות שהחזיקה במאזן הטוב בליגה. אני הייתי ממקם לפחות שלוש קבוצות לפניה

  3. מסכים עם השרת.
    דרוגי עוצמה מתייחסים לחוזק לאורך כל העונה, וזה בהחלט מאוד מעניין לראות.
    מה שאתה עושה זה דרוג שבועי שמתאר למי היה השבוע הטוב ביותר, וזה ממש לא מקביל לדרוג עוצמה.
    אני אישית מעוניין יותר בדרוגי עוצמה ופחות בדרושים שבועיים.
    אין משמעות לדרוג של גולדן במקום השמיני בדרוג שהבאת, לדוגמא.
    יש גם מלא קבוצות שמשחקות משחק שתיים בשבוע וזה לא נותן לגביהן שום אינדיקציה.
    אשמח אם תשנה את הפורמט, יהיה הרבה יותר מעניין.
    בלי קשר, תודה רבה על טור מצוין.

    1. 1. דירוגי עוצמה שמתייחסים לחוזק לאורך כל העונה נשארים די אותו דבר, שהרי למשחקים נתונים בעונה הסדירה יש חשיבות מינימלית לזה. באופן אישי, אני לא רואה טעם לדירוג כזה על בסיס שבועי, כי הדירוג יישאר זהה כמעט לחלוטין (ניתן לראות את זה בכל Power ranking קלאסי, ששם קבוצה זזה מקסימום 2-3 מקומות).
      2. המטרה העיקרית שלי בפוסטים האלה היא מעקב אחרי מגמות ומומנטומים בליגה לאורך העונה, ולא למדוד למי יש הכי הרבה סיכוי לאליפות (כי כל שינוי במהלך העונה הסדירה הוא חריג מאוד) או למי יש את המאזן הטוב ביותר העונה (בשביל זה יש טבלאות). מכיוון שכך, מה שאותי מעניין לכתוב זה דירוג שמתבסס בעיקר על השבוע האחרון (במקרים מסוימים אני משקלל עוד דברים).
      3. לדעתי, הכוח של דירוג עוצמה קלאסי הוא ביכולת לבחון תהליכים ולנסות להבין כמה הם משפיעים על התמונה הגדולה. תהליכים של שבוע הם די חסרי משמעות מהבחינה הזאת, ולכן לדעתי התדירות של דירוג עוצמה כזה צריכה להיות נמוכה יותר (ולכן, אם דירוג כזה יהיה רלוונטי מבחינתי, או אם מישהו אחר ירצה לעשות וישאל לדעתי, ההמלצה שלי תהיה על תדירות נמוכה יותר).

  4. תודה , מצוין . לי דווקא ממש נחמד לראות שוושינגטון בצמרת הליגה השבוע לדוגמא . למרות שברור שזה יתר אפיזודות חולפות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט