הדירוג השבועי 2022 – 3 / עמיחי קטן

שבוע מספר 3 של העונה הסתיים, והתכבדנו הלילה במשחק 50 נקודות ראשון העונה מידיו של סטף קרי, מה שהוביל את הווריורס ל-90% הצלחה עד כה העונה ומאזן מושלם בשבוע האחרון. חוץ מזה, לא מעט שינויים מהדירוג הקודם, כמו מה שיהיה כנראה לכל אורך העונה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 4- 0 השבוע ו-9- 1 העונה (10 – 2).
הווריורס סוגרים 3 שבועות עם הפסד אחד בלבד העונה ובינתיים מוכיחים את כוחם משני צידי המגרש, כאשר בשבוע האחרון ההתקפה שלהם הייתה הטובה ביותר בליגה, וההגנה שומרת על הפסגה באופן כללי לאורך העונה. גם סטף, שלא פתח כל כך טוב את השבוע, סיים אותו עם 50 נקודות על אטלנטה.

2: פיניקס סאנס: מאזן 4- 0 השבוע ו-6- 3 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
דווקא בלי אייטון, פיניקס החלו להיכנס למומנטום, וכעת רושמים 5 ניצחונות רצופים, ומתוכם 4 השבוע. ללא אייטון, הסאנס מתקשים בריבאונד, וזה מוביל להרבה משחקים צמודים, אבל בשבוע האחרון הם הצליחו להכריע את כל אותם משחקים צמודים יחסית, בעיקר בזכות סגנון משחק מאוזן.

3: קליבלנד קאבלירס: מאזן 3- 0 השבוע ו-7- 4 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
השילוב של ג'ארט אלן ואוון מובלי בקו הקדמי עובד מעבר לכל הציפיות, והניצחונות האחרונים הושגו למרות שהיריבות היו שארלוט, טורונטו, פורטלנד והניקס, כשכולן הגיעו במומנטום חיובי למשחק נגד הקאבס. יהיה מעניין לראות האם הם יצליחו לשמור על המומנטום גם בלי סקסטון שנפצע.

4: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-5- 4 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
ההתקפה של הקליפרס קצת השתחררה השבוע, בעיקר בתחום הקליעה מבחוץ של כל מי שאינו פול ג'ורג', אבל גם הגנה משופרת, ופיגור 20 נגד מינסוטה שהפך לניצחון ב-20 כמו גם פיגור 15 נגד שארלוט שהפך לניצחון גדול מראים שהנפיצות של הקליפרס מאפשרת להם לחזור מפיגור לא אחת.

5: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: מאזן 2- 0 השבוע ו-3- 6 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
בסך הכל שני משחקים שיחקו הת'אנדר השבוע, ובהם ההגנה היא זו שעמדה במוקד, כאשר ממוצע הספיגה שלהם ב-2 המשחקים עמד על פחות מ-100. הנתונים הסטטיסטיים של שג"א בינתיים קצת פחות טובים מאלו של העונה שעברה, אבל הנוכחות של גידי לידו מאפשרת לאוקלהומה יותר גיוון בקו האחורי.

6: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-8- 3 העונה (5 – 5).
בלי הרבה שחקנים משמעותיים, הסיקסרס הצליחו לנצח עוד 3 משחקים רצופים, אבל אז גם אמביד נכנס לבידוד והתוצאה הייתה הפסד לניקס. בפילדלפיה יקוו בעיקר להחזיק מעמד בתקופה הקרובה, אבל הפתיחה הטובה לעונה נתנה להם מרווח פעולה גדול יותר.

7: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-7- 3 העונה (7 – 7).
ההתקפה של דאלאס טובה, ההגנה פחות, וגם לוקה לא מרשים במיוחד העונה, אבל כדי להגיע לכאן צריך לנצח, ואת זה המאבס עושים היטב. ברונסון והארדווי תורמים הרבה נקודות כשלפעמים פורזינגיס מצטרף, לוקה עדיין עושה את שלו בקלאץ' וג'ייסון קיד מצליח להשתמש בספסל שלו בצורה טובה עד כה העונה.

8: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-7- 4 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
נכון שהלילה הגיע הפסד לשיקגו, אבל הוא עצר רצף של 5 ניצחונות של ברוקלין שבו הספסל החל להראות יותר מאשר במשחקים הקודמים, הארדן התחיל קצת להשתפר ואולי מתחיל לחזור לעצמו וסטיב נאש עושה עבודה נהדרת בבניית הגנה סבירה לקבוצה שהייתה אמורה להיות מזעזעת בתחום.

9: וושינגטון וויזארדס: מאזן 2- 1 השבוע ו-7- 3 העונה (6 – 6).
אם כבר הזכרנו הגנה, אז וושינגטון שומרים על מקומם בצמרת בתחום זה, ואבדיה מוכיח את עצמו כשחקן ההגנה הטוב ביותר של וושינגטון נכון לנקודת הזמן הזאת, כשהעונה מדובר בקבוצה שזה כבר אומר משהו להיות שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה. התקפית הוויזארדס לא יציבים, ובמיוחד אבדיה, אבל ההגנה מאפשרת להם ללמוד את הנושא בנחת.

10: ממפיס גריזליס: מאזן 2- 1 השבוע ו-6- 4 העונה (לא דורגו – 8).
מוראנט ממשיך את פתיחת העונה הטובה שלו, ובמשחקים האחרונים נראה שגם הספסל, שפתח פחות טוב, מתחיל להיכנס לעניינים. אמנם הייתה לגריזליס תבוסה נגד וושינגטון השבוע, אבל היא הייתה באמצע בין ניצחונות דרמטיים על דנבר ומינסוטה, ובינתיים מוראנט מוביל את ממפיס להצלחה ברגעי הקלאץ'.

המפתיעות:

1: קליבלנד קאבלירס: ההפתעה הגדולה ביותר של העונה עד כה, ובשבוע האחרון ההפתעה הייתה בעיקר בהתקפה שהשבוע הייתה רק שנייה לגולדן סטייט. ממש חזרה של 5 שנים אחורה בזמן…

2: לוס אנג'לס קליפרס: לקבל פעמיים את מינסוטה זה נחמד, אבל דווקא הטימברוולבס נראו טוב יותר עד אז והיו הקבוצה עם המאזן והמומנטום החיובי. את זה הקליפרס הצליחו להפוך כשפול ג'ורג' פתח מצוין את העונה, ועכשיו גם אחרים הצטרפו אליו בקליעה מבחוץ.

3: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: מסוג הקבוצות שכמעט כל ניצחון שלהם הוא הפתעה מסוימת, ובוודאי בשבוע שבו הם לא הפסידו בכלל וניצחנו שני משחקים צמודים מאוד. רק שלא יברחו יותר מדי מהתחתית ומכדורי הלוטרי…

המאכזבות:

1: מינסוטה טימברוולבס: לא מזמן הם היו עם מאזן 3- 1 והתחילו דיבורים על השיפור שם, אבל הטימברוולבס חזרו לסורם עם 5 הפסדים רצופים, ויחד עם הפציעה של ראסל כנראה שרוב האופטימיות כבר איבדה מכוחה.

2: אטלנטה הוקס: 4 הפסדים רצופים יש להוקס, והשבוע הם גם יכלו "להתגאות" בהגנה הגרועה בליגה, כולל הופעת 50 נקודות ראשונה העונה דווקא על הראש של טריי יאנג וחבריו. התקפית המצב יותר טוב, אבל לפעמים מגיעות דקות שהם פשוט מפסיקים לקלוע, עם או בלי טריי יאנג על הפרקט.

3: שארלוט הורנטס: אחרי פתיחה מאוד מרשימה, ההורנטס כבר עם 5 הפסדים רצופים, כאשר גם אצלם ההגנה הרעה היא עיקר הבעיה. עם זאת, ההגנה לא הייתה טובה במיוחד גם בתקופה הטובה יותר, כך שגם משחק ההתקפה נראה הרבה פחות טוב וזקוק לשיפור.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שווה להפוך את הטור המצוין הזה לפודקאסט.
    מסכים עם הרוב אבל… לדעתי עדיפה קבוצה שמנצחת 3 ומפסידה אחד מאשר קבוצה שמנצחת פעמיים ללא הפסד.

  2. תודה עמיחי,
    מענייין שכל שבוע נוצר עיוות שבו קבוצה כמו אוקלהומה מופיעה בדירוג (הם ניצחו שניים… ונחו בשאר הזמן. )

  3. עמיחי זה טור נהדר, אם רק תשנה את שמו מדירוג עוצמה לדירוג שבועי ותיפטר מהסוגריים זה יפתור את כל הדיסוננס, כמו הפורמט באתר של הליגה, שם אגב גם מוסיפים לדירוג השבועי גם עוד מלא סטאטס נחמדים אחרים, כמו פלוס מינוס הכי גבוהים השבוע וכאלה..

  4. מעולה תודה. כמה דברים שמעלים תהיות.
    1. מה הסיפור של הלוחמים? היו דיבורים על זה שידורגו גבוה אבל התפוצצות כזאת אף אחד לא חזה לדעתי. כאילו מה כל כך השתנה מעונה שעברה? או שפשוט הם היו במנוחה. זה עד כדי כך טוב שהתחלתי לחשוב אם בכלל כדאי שקליי יחזור (הרהורי כפירה חמורים אני הולך לוידוי) כי ללא ספק יש שם חיבור מצוין וקליי יחזור חלוד.
    2. פיניקס – טוב זו סתם הטרלה לגבי איטון מי שהתיישר שם זה כריס פול רואים את זה במספרים ובעיקר בוקר שהתעורר סוף סוף מעונה שעברה. איטון רק יחזק אותם.
    3. שארלוט – זו קבוצה מאומצת שלי כבר איזה שנה אני הכי אוהב לראות אותם וצופה להם גדולות. הם התחילו את העונה טוב ואז רוזיר חזר ומשהו הפסיק לתקתק שם. אני לא חזיתי שיגיעו רחוק העונה חושב שבקושי פליאוף כי הם משחקים רק עם 4 שחקנים בהרכב (פלמילי זה לא סנטר זה עציץ עם סנטר נורמלי הקבוצה הזאת בתוך שנה שנתיים היא קונטנדרית).
    4. ברוקלין – הארדן זה לא הארדן. נקודה. היה לו משחק טוב אחד השבוע אני חושב שהוא מתקשה לחזור מהפציעה. אני מקוה שיחזור לפורמה.
    5 לייקרס – מעניין אם לברון יחזור בכלל לעונה הזאת. הוא עסוק במורשת שלו חייב לעבור את קארים ולהגיע ל 40 אלף נקודות ולשחק עם הבן שלו ולנסות לזכות בעוד אליפות (הוא גם יודע שזה לא יקרה) אבל לדעתי הגוף התחיל לשדר לו שנמאס לו מכל המשימות האלה. בלי כל המשימות האלה הוא כבר היה פורש מזמן. הבן אדם בליגה כמעט 20 שנה. יש מצב שבסוף תהיה לו פציעה שהוא לא יוכל לחזור ממנה להיות כדורסלן פעיל. מציע לו הצעה לא חברית להתחיל להיזהר קצת.
    טוב נו.

  5. תודה רבה עמיחי. מצוין כהרגלך. פיניקס מתחת לראדר נכנסו לעניינים ובנוגע לקליפרס , זה רק אני או שג'ורג' משחק ברמת MVP כרגע? ממש לוקח על עצמו וסוחב את העסק בהעדר קאווי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט