הדירוג השבועי 2022 – 1 / עמיחי קטן

אחת הפינות המוכרות ביותר עבור חובבי ה-NBA הגיעה בעונה שעברה גם לכאן לאתר לראשונה. נכון לעכשיו, הפינה הזאת ממשיכה כאן גם העונה, בתקווה שאכן יתאפשר להתמיד בה לאורך העונה כולה. השיקול המרכזי שלי בדירוג הוא התמקדות בתקופה הנוכחית, ורק אחר כך מבט כללי על העונה, אם כי בשבוע הראשון מדובר כמובן בדברים זהים.

1: שיקגו בולס: מאזן 4- 0 השבוע והעונה.
אמנם מדובר בניצחונות על דטרויט פעמיים, ניו-אורלינס וטורונטו, אך בכל זאת מדובר בקבוצה היחידה שהגיעה ל-4 ניצחונות ואחת מ-3 היחידות ללא הפסד עד כה העונה. בינתיים דווקא ההגנה של שיקגו מפתיעה בזמן שההתקפה לא מרשימה במיוחד, אבל הקצב האיטי וההגנה בינתיים עושים את שלהם כדי שטור ההפסדים יישאר על 0.

2: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 0 השבוע והעונה.
אצל הווריורס ההתקפה נראית ככזו שמתחילה לחזור לימים הטובים, כאשר נכון לרגע זה היא מדורגת רביעית. רק פורטלנד משחקים יותר מהר מהחבורה של סטיב קר בינתיים, וסטף פתח בכושר טוב יותר מאשר בפתיחת עונות קודמות, יחד עם יתרון בריבאונד על היריבות, למרות חיסרון הגובה היחסי.

3: יוטה ג'אז: מאזן 2- 0 השבוע והעונה.
אחת מ-2 קבוצות יחידות, יחד עם דאלאס, ששיחקו רק פעמיים העונה, אך בכל זאת מדובר בקבוצה השלישית והאחרונה שמחזיקה עדיין במאזן מושלם. כשהיריבות הן אוקלהומה וסקרמנטו זה לא אומר המון, אבל בינתיים נראה שלפחות במה שנוגע לעונה הסדירה הג'אז במצב טוב.

4: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע והעונה.
מצד אחד, הבאקס חטפו 42 הפרש ממיאמי במשחק שאולי עשוי להעיר מחדש את היריבות הזאת, אבל לפני זה היה הניצחון המרשים על ברוקלין ואחרי ניצחונות די נוחים על הספרס ואינדיאנה. האלופה המכהנת יכולה להיות מרוצה מהמאזן ומהיכולת ברוב המשחקים, ויהיה מעניין לראות את מדיניות המנוחות, אם תהיה כזאת, אצל מילווקי.

5: שארלוט הורנטס: מאזן 3- 1 השבוע והעונה.
מיילס ברידג'ס נבחר לשחקן השבוע עם 25 נקודות למשחק, אבל אז הגיע הפסד בהארכה לבוסטון שהיה הפסד הבכורה של שארלוט העונה. עם זאת, נראה שהחבורה הצעירה הזאת ממשיכה להשתפר ואולי הפעם הם יצליחו לעבור את הפליי-אין ולהגיע לפלייאוף ראשון מאז 2016.

6: מיאמי היט: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
מבין 8 קבוצות עם מאזן 2- 1 הייתי צריך לבחור 5. הראשונה היא מיאמי, בעיקר בגלל הניצחון הגדול על מילווקי, יחד עם העובדה שההפסד היחיד שלהם היה בהארכה ועם הדירוג ההגנתי, שם ההיט נמצאים בפסגה. מעניין לציין שמדובר בקבוצה שמבצעת הכי הרבה עבירות בינתיים – 23 למשחק.

7: דנבר נאגטס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
הניצחון המרשים על פיניקס במשחק הבכורה מיקם אותם כאן, על אף ההפסד לקליבלנד בהמשך, כאשר בין לבין גם היה ניצחון על הספרס. ההתקפה אמנם מקרטעת בינתיים ומדורגת 27, אבל ההגנה שמדורגת חמישית היא זו שסחבה את דנבר ל-2 הניצחונות, יחד עם יוקיץ' שעושה את שלו.

8: ממפיס גריזליס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
והנה הקבוצה עם ההתקפה הכי טובה בליגה ברגע זה, ובעיקר השחקן שמוביל את הליגה בנקודות למשחק בינתיים. ג'ה מוראנט ו-35 הנקודות למשחק עם 8 אסיסטים ואחוזים נהדרים (58% מהשדה, 44.4% לשלוש, 81% מהקו, 63.8% אפקטיבי ו-67.1% טרו שוטינג) מוביל את הקבוצה שמחזיקה ברייטינג ההתקפי הטוב ביותר בליגה כרגע, ורק מבואסת מאותה החטאת עונשין של מוראנט נגד הלייקרס שהובילה להפסד הבכורה.

9: אטלנטה הוקס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
היה באמצע הפסד מוזר קצת לקליבלנד, אבל ניצחון גדול על דאלאס ואחד קל על דטרויט מזכירים לנו שאטלנטה הצטרפה רשמית לחבורת הצמרת של המזרח, והסיכוי שלה להישאר שם העונה הוא גבוה. דיברו על ירידה אפשרית בסטטיסטיקה של טריי יאנג, אבל הוא שומר על 25 נקודות ו-10 אסיסטים ב-56.8% אפקטיבי.

10: ניו-יורק ניקס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
הניצחון בהארכה כפולה על הסלטיקס אפשר לסטטיסטיקות להיראות טוב יותר, אבל ההפסד המפתיע לאורלנדו מיקם אותם באמצע הקבוצות במאזן 2- 1, כשבינתיים דווקא ההתקפה מרשימה ומדורגת חמישית בזמן שההגנה, המדורגת 12, אמורה להשתפר בהמשך.

המפתיעות:

1: קליבלנד קאבלירס: ההגנה המשופרת בשני המשחקים האחרונים והניצחונות המפתיעים על אטלנטה ודנבר בוודאי משמחים את המעורבים בקליבלנד. באופן כללי, הניסוי במסגרתו קליבלנד משחקים עם 3 גבוהים – לאורי מרקאנן, אוון מובלי וג'ארט אלן – הוא מאוד מעניין וייתכן שהוא פחות כושל ממה שנשמע במבט ראשון.

2: שארלוט הורנטס: המרעננת הרשמית של הליגה פתחה את העונה עם ניצחונות על אינדיאנה, קליבלנד וברוקלין לפני הפסד בהארכה לבוסטון, וההתקפה שבינתיים מדורגת שלישית מובילה את הדרך הצעירה הזאת.

3: גולדן סטייט ווריורס: הלוחמים פתחו את העונה עם לו"ז לא פשוט ומשחקים נגד שתי נציגות LA, אבל הצליחו לגבור עליהן בשני קרבות צמודים. בהמשך הגיע ניצחון קל יותר על סקרמנטו ועכשיו הלו"ז נהיה קצת יותר קל.

המאכזבות:

1: לוס אנג'לס לייקרס: יש לשער שהלו"ז הקל יותר בהמשך יעזור ללייקרס להשתפר, אבל בפתיחה הגיע הפסד בקלאץ' לגולדן סטייט ותבוסה צורבת נגד פיניקס לפני שהגיע ניצחון במשחק צמוד ודרמטי נגד ממפיס, בתקווה שההמשך יהיה קל יותר.

2: פורטלנד טרייל בלייזרס: הפסד לסקרמנטו ותבוסה צורבת נגד הקליפרס הם אלו שמעמידים את פורטלנד במאזן שלילי, למרות ניצחון נהדר על פיניקס בין לבין. הרבה חוסר יציבות שם בינתיים, כיאה לקבוצה עם מאמן חדש, והם יקוו שהתקוות שנתלות בבילאפס יהיו מוצדקות.

3: ברוקלין נטס: הנטס הובסו על ידי מילווקי במשחק הפתיחה של עונת 2022, ורבע אחרון רע הוביל להפסד לשארלוט. עם זאת, ההגנה כבר עכשיו נראית טוב יותר מאשר בעונה שעברה, והכלים ההתקפיים מספיקים כדי לסמוך על השיפור שיגיע בהמשך.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה עמיחי,
    מעניין אם אפשר בדירוג כזה לשקלל את עוצמת היריבות.
    זה לא פשוט, כי אחרי 3-4 משחקים קשה להעריך את עוצמת היריבות וצריך לעשות את זה על סמך הגישה הכללית ליכולת של כל קבוצה.

    יכול להיות שגולדן עם ההגרלה הקשה הכי הרשימה עד כה

  2. תודה עמיחי. בהחלט, דירוג לא מחייב. קשה מאוד לדרג עם כל כך מעט משחקים. מצד שני, מה שמאפיין את תחילת העונה הוא שאפילו קבוצות כמו סקרמנטו, מינסוטה, קליבלנד ודומיהן עדיין עם מוטיבציה לנצח מתוך איזושהיא תקווה שהמהלכים של הקיץ עשו את ההבדל ומתוך ידיעה שתמיד, במקרה הגרוע, אפשר עוד לתקן (כלומר לקלקל) את המאזן עד סוף העונה.
    תחזיק מעמד, פינה מעניינת.

  3. תודה על היוזמה, נמשיך לעקוב. רק לציין שיש הרבה מאמנים חדשים בליגה השנה לכן יקח קצת זמן עד שהקבוצות המוכשרות יתרגלו לשיטה של כל מאמן. יהיה מעניין לעקוב גם על ההתפתחויות בצד הזה של המגרש.

  4. תודה רבה עמיחי, סיכום שבועי לעילא ולעילא. כמו שכתבת – זה קצת מוקדם בשביל למדוד עוצמה, אבל בהחלט מצביע על קבוצות שפתיו את העונה באופן מוצלח, או לא מוצלח. נראה מה יקרה בשבוע השני. נצחון שלנו על הלייקרס בהחלט יסבך אותם ברשימת המאכזבות, גם אם לא יגיד יותר מדי על העונה שלנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט