הדירוג השבועי 2022 – 2 / עמיחי קטן

כפי שכתבתי בפוסט הקודם, שהיה פוסט הפתיחה לדירוג העוצמה העונתי, אני אשתדל לכתוב בכל שבוע ככל שיתאפשר לי. מכיוון שהעונה התחילה בלילה שבין שלישי לרביעי, מבחינתי כל שבוע מתחיל ונגמר באותה נקודת זמן, ולכן משחקי אמש לא יילקחו בחשבון כאן, לא בדירוג ולא במאזן שכתוב כאן.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: מיאמי היט: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 1 העונה (6 – 6).
הקבוצה הטובה בליגה כרגע, כאשר ההגנה מדורגת ראשונה וההתקפה מדורגת שנייה, ועם הרבה עומק, כפי שמעיד הנתון לפיו כל אחת מ-12 החמישיות ששיחקו הכי הרבה עבור ההיט העונה מחזיקה בנט רייטינג חיובי ואצל 9 מההרכבים הללו מדובר בפלוס של יותר מ-20 ביחס ל-100 התקפות.

2: טורונטו ראפטורס: מאזן 4- 0 השבוע ו-5- 3 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
סקוטי בארנס פתח נהדר את העונה, יחד עם אנונובי שנותן תצוגות קליעה נהדרות, ומשלימים אותם ואן-וליט וטרנט מהקו האחורי. ההגנה של טורונטו שומרת על מקומה בטופ 10 של הליגה, גם בלי לאורי שחוגג במיאמי בינתיים, ואחרי פתיחה פחות טובה פתאום הראפטורס מאיימים לחזור לצמרת.

3: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 1 העונה (3 – 3).
יוטה שומרים על מקומם בראשות המערב, כהמשך ישיר של העונה שעברה, וגם אם ברור שהשאלות הקשות על הפלייאוף יחכו לפלייאוף, הרי שלפחות בינתיים יכולים ביוטה להיות מרוצים מהקבוצה בעונה הסדירה שוב. גם ההתקפה וגם ההגנה מדורגות בטופ 5 וגובר רושם מספרי שיא בריבאונדים, שאם הוא יצליח לשמור עליהם יהיו מספרי שיא מזה הרבה שנים.

4: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 2 העונה (10 – 10).
ההגנה של הניקס ממשיכה להיראות הרבה פחות טוב מאשר בעונה שעברה, אבל ההתקפה השתפרה באופן כל כך משמעותי שזה לא מונע מהניצחונות להגיע. רנדל פחות או יותר שומר על המספרים שלו, בזמן שבארט ממשיך להשתפר והנוכחות של קמבה ופורנייה בקו האחורי משדרגת מאוד את משחק ההתקפה של הניקס, שכעת מדורגים במקום הרביעי מבחינה זו.

5: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 2 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הסיקסרס נמצאים במקום שבו הם אמורים לכאורה להיות, על אף שסימונס לא ראה פרקט העונה, אמביד פחות יעיל מהעונה שעברה בינתיים והאריס בפרוטוקול קורונה. מה שכן עובד לטובתם זה שיפור נוסף ביכולות של סת' קרי שגורם לנו לחשוב שאולי הוא הקלעי הטוב יותר במשפחה, בזמן ש-7 שחקנים שונים קולעים בממוצע של דאבל-פיגרס ומובילים את ההתקפה הטובה בליגה נכון לרגע זה.

6: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 1 השבוע ו-5- 2 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
קבוצה שנמצאת בטווח המקומות של 11-15 גם בהתקפה וגם בהגנה, כאשר בשניהם מדובר בשדרוג מהעונה שעברה, והנט רייטינג המשוקלל דווקא כן מכניס אותם לטופ 10. ביל עדיין מתקשה קצת בקליעה, אבל הארל פתח מעולה, קוזמה ודינווידי נותנים הופעות טובות לפעמים, והנוכחות של KCP ואבדיה בעמדה 3 מאפשרת להם הגנה אישית טובה על הכוכב של היריבה ברוב המקרים.

7: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-4- 2 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
ההתקפה מדורגת 24, ההגנה 18 והנט רייטינג המשוקלל הוא מינוס 5.9 (מקום 25), אבל בהיבט של המאזן המצב בסדר גמור, וזה בעיקר מכיוון שאת המשחקים הצמודים הם מנצחים בינתיים לעומת כמה תבוסות כואבות. יש לשער שלוקה ישתפר בהמשך, אבל העתיד של המאבס האלה נמצא בשאלה קשה.

8: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-4- 3 העונה (לא דורגו עד כה העונה)
לקבל את הספרס, אוקלהומה, קליבלנד ויוסטון (ויוסטון שוב אמש במשחק שלא נכלל כאן) זו מתנה שמאפשרת לנצל את הלו"ז כדי לשפר את המאזן ולהשתפר תוך כדי ניצחונות, אבל הלייקרס יכולים לסמן את זה כהצלחה, בעיקר בטור הניצחונות. הלייקרס האיצו קצת את הלייקרס בשני משחקים בלי לברון, ויש מצב שזה עזר לווסטברוק להיכנס לעניינים יותר.

9: שיקגו בולס: מאזן 2- 1 השבוע ו-6- 1 העונה (1 – 1).
אחת מ-3 הקבוצות שמחזיקות במאזן הטוב בליגה, בצוותא עם יוטה ומיאמי ששיחקו הלילה, אבל שיקגו ירדו השבוע בדירוג מכיוון שהם ניצחו 2 משחקים בלבד השבוע והפסידו אחד דרמטי לניקס. הקאמבק המרשים ברבע האחרון נגד בוסטון החזיר את השמחה ליציעיהם, ובכלל המצב נראה טוב מאוד שם.

10: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 2- 1 השבוע ו-5- 1 העונה (2 – 2).
ההגנה של גולדן סטייט חזרה למקומה הטבעי בצמרת, וכעת היא מדורגת שנייה בליגה, כאשר ההתקפה לעומת זאת מדורגת רק 17. נכון לרגע זה, סטף הוא הקלעי המוביל בליגה למרות אחוזים שיש לשער שישתפרו בהמשך, אבל כקבוצה הם קולעים די טוב מחוץ לקשת בינתיים, וכרגיל מובילים את הליגה באסיסטים, כרגע בצוותא עם הספרס.

המפתיעות:

1: טורונטו ראפטורס: 4 ניצחונות רצופים לקבוצה שרק לפני שבוע היה נדמה שפניה לבנייה ארוכה יותר, ופתאום דברים תופסים נופך עכשווי יותר. סקוטי בארנס נראה מעולה והחזרה לקהל הביתי בקנדה בוודאי לא מזיקה.

2: וושינגטון וויזארדס: הטרייד עם הלייקרס נראה כמו הברקה, לא רק בגלל מי שהולך, אלא גם בגלל מי שהגיע, 3 שחקני חמישייה חשובים (גם אם הארל עולה מהספסל) שתורמים באופן משמעותי. הסגל העמוק מתמודד טוב עם הפציעות, ומעניין יהיה לראות מה יקרה כשהסגל יהיה רחב יותר.

3: מיאמי היט: ציפינו מהם להיות טובים, אבל הרוב לא חשבו שהם יהיו כל כך טובים בשלב כל כך מוקדם של העונה. סביר שזה לא יהיה כל כך קיצוני בהמשך, אבל עכשיו במיאמי נזכרים בריצת הפלייאוף שהובילה לגמר בסך הכל לפני שנה וקצת.

המאכזבות:

1: בוסטון סלטיקס: משהו לא עובד בבוסטון, ועכשיו אולי עלול להתעורר סכסוך בחדרי ההלבשה, אחרי שסמארט יצא בגלוי נגד בחירת הזריקות של טייטום ובראון. יכול להיות שזה בעיקר חוסר מזל ברגעי ההכרעה שישתנה בהמשך, אבל כרגע זה לא נראה טוב.

2: אינדיאנה פייסרס: ריק קרלייל היה אמור להביא לפייסרס שדרוג התקפי, ואכן יש שם שיפור, אבל השנמוך ההגנתי בולט יותר והיריבות מנצלות את זה. למעט הניצחון על מיאמי, ההגנה של אינדיאנה לא עובדת טוב, והיריבות מנצלות את זה היטב.

3: מילווקי באקס: אף אחד לא צריך לדאוג, ומכת הפציעות היא התירוץ האידיאלי לזה, אבל 3 הפסדים רצופים ומאזן שלילי לאלופה זה דבר חריג שראוי להתייחסות. לפחות יאניס ממשיך להשתפר ובקרוב צפוי להיות חבר של קבע בדיונים היסטוריים, במיוחד אחרי האליפות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. כל הכבוד עמיחי! אני ממש אוהב את הפינה הזאת ומחכה לה כל שבוע.

    רק משהו שקצת מבלבל- אתה עושה דירוג ע״פ הישגי השבוע האחרון בלבד, אבל הסטטיסטיקות הן מכלל העונה?

    אם מטרת הטור היא לבחון מגמות שבועיות אז נראה לי שעדיף לצרף סטטיסטיקות בהתאם, ואם המטרה היא לבחון מי נראית כרגע כקבוצה החזקה בליגה על סמך הישגים מצטברים מתחילת העונה, אז איך טורונטו מעל ג״ס?

    1. מלבד המאזנים, הסטטיסטיקות שאני מביא נועדו לשם הטיעונים. לכן, כשאני כותב שקבוצה X פתחה טוב או פחות טוב את העונה אני מביא סטטיסטיקות עונתיות כדי לגבות את הנתונים, ואילו אם ארצה לטעון שבתקופה Y הקבוצה עשתה משהו אני אביא סטטיסטיקות רק של אותה תקופת Y.

      1. אה הבנתי. רק לשם הבהרה- הדירוג הוא שבועי בוואקום (כלומר לא מתייחס למה שקרה לפני), מצטבר, או שילוב של השניים לפי ראות עינייך?

  2. תודה עמיחי.
    אחלה דירוג. דאלאס מדורגים גבוה מדי … (כנראה בגלל שזה דירוג שבועי) הם ממש בינוניים וללא לוקה היו גרועים.
    אבל הנטס לא מדורגים כאן ונראה שזאת טעות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט