זה לא ייגמר: סיכום שבוע 6 ב-NFL/ שחר דלאל

1. בשבוע שעבר תהיתי מה נכתב ביתר האימיילים שנאספו על ידי הליגה מהארגון שקורא לעצמו קבוצת הפוטבול של וושינגטון. אז הליגה כנראה הקשיבה, ו"מקור אנונימי" הדליף ביום שישי בערב את המידע ל-AP שלא נמצא מידע מפליל על "אף עובד פעיל" ב-NFL.

התזמון והמקום לא היו מקריים. ראשית לאף אחד לא היה קשב להתעסק עם זה כשבשבת יש פוטבול מכללות ובראשון NFL, ושנית "ההדלפה" ל-AP תדאג לכך שכמעט בכל עיתון שמשתמש בשירות תופיע אותה כותרת, ללא תהיות נוספות (וכן, זה מאוד מוזר שלא היה חומר מפליל אחרי קריאת 650,000 מיילים שהועברו לליגה). אבל בוושינגטון כרגיל עשו הכל כדי לשמור על כותרות שליליות.

הארגון שבעבר נקרא הרדסקינס, טען במשך שנים שלא יפריש לעולם אף מספר מלבד זה של סאמי בואו, שנחשב לקווטרבק הגדול ביותר שלהם בכל הזמנים. בואו בהחלט היה שחקן מרשים בזמנו, אך הזמן הזה התרחש כשארה"ב עוד נלחמה על אדמת אירופה, ובעידן בו שחקנים שיחקו יותר מעמדה אחת על המגרש ההתמחות המרכזית שלו היתה בעיטות פאנט וחטיפות מעמדת הקורנרבק, מה שנתן לו את הכינוי "האיום המשולש הטוב בתולדות הליגה". אה, והוא במקרה היה גם לבן.

הארגון שתמיד טען ששחורים ישחקו בו ביום שההארלם גלובטרוטרס יחתימו שחקן לבן, נכנעו בסופו של דבר לאחר איומים מהנשיא שיזרוק אותם מהבירה, והחתימו את בובי מיטצ'ל. הרסיבר חבר היכל התהילה עשה הכל בשביל הארגון שנתן לו הזדמנות – בזמן ואחרי קריירת המשחק שלו, אך אחרי שנים של התעללות מצד המועדון, הוא פרש בכעס גדול ונפטר ב-2020. לאחר מותו החליט הארגון סוף סוף להכיר בתרומתו האדירה והחליט להפוך אותו לשחקן השני בהיסטוריה שהמספר שלו לא יילבש יותר ע"י שחקני הקבוצה, כשאין אדם ראוי ממנו לכבוד הזה.

עם זאת, בוושינגטון החליטו לעשות דאבל-דאון בעקבות אירועי השבוע הקודם, והתראה קצרה של כמה ימים החליטו להפריש גם את המספר של שון טיילור, ששיחק בקבוצה בתחילת המיליניום, אך נרצח ולא השלים את הקריירה המבטיחה שכולם ניבאו לו.

אני לא חולק על הכבוד שמגיע לטיילור, להפך. ההתראה הקצרה לא אפשרה לתת את הכבוד הראוי לשחקן שעדיין רואים חולצות שלו ביציעים ונראה שהיא הגיעה בעיקר כדי להשתיק את הכותרות השליליות שממשיכות לרדוף אחרי המועדון – ועשו בדיוק את ההפך.

בגלל שלא היה הרבה זמן לתכנן, הם עשו את הטקס באיזור בו מארחים אוהדים נבחרים לפני המשחק שדרכו על הפלאק שהוקדש לו, לא היו נאומים והבעלים נפגש איתם כשהוא לובש סווטשרט, כשהתמונות מדברות בעד עצמן:

למשפחתו של טיילור מגיע הרבה יותר, בדיוק כמו שהגיע למיטצ'ל, וההתייחסות אליהם ואל אין ספור עובדות המועדון שנפגעו מיחס ההנהלה בשנים האחרונות רק מוכיחה את מה שהיה ידוע מזמן – זה לא ייגמר עד שדן סניידר לא יעזוב את המועדון.

2. לאור היכולת של הריידרס במחזור האחרון, קשה שלא לתהות האם היכולת שבוע קודם מול שיקאגו לא היתה מכוונת…

3. ננסה לעבור לפוטבול. אריזונה נותרה השבוע הקבוצה האחרונה שמחזיקה במאזן מושלם ולא מדובר במקרה. הרבה הרימו גבה כשקיילר מארי נבחר ראשון, למרות מימדים שמתאימים לספורט אחר, אבל גם חסרי האמונה חייבים להודות בפה מלא שמדובר בקוסם שיכול לשלוף שפן מהכובע כמעט בכל הזדמנות. כשאתה מוסיף לזה הגנה רצחנית (שהשנה הצטרף אליה גם ג'יי ג'יי וואט) אפשר להבין למה הם בטופ של אחד הבתים הכי קשים בליגה.

4. הרבה מאוד מים זרמו במיסיסיפי מאז ווילי תרוור היה הקווטרבק (המודרני) השחור הראשון ב-NFL. היום כשזה מחזה שכיח בליגה, ובשני המחזורים האחרונים אנחנו רואים את היכולת של לאמר ג'קסון, אולי קל לחשוב שזה היה נורמאלי מאז ומעולם. אבל כשהמחשבה הזאת מתגנבת לנו לראש, כדאי לזכור שלפני הדראפט רוב מקבלי ההחלטות בליגה חשבו שהוא העמדה המיטבית בשבילו היא רסיבר ושהוא נבחר רק במקום ה-32. וכשאנחנו זוכרים את זה, תחשבו על כמה שחקנים היסטוריים איבדנו בגלל חשיבה מקובעת של מקבלי ההחלטות בליגה.

5. בעבר היתה אמירה שאין אלוף עולם אמריקאי באיגרוף כי כל המתאגרפים עברו לשחק פוטבול. על אותו משקל אפשר להגיד שיש בעת הנוכחית פחות שחקני סקנדרי טובים, כי כולם רוצים להיות שחקני התקפה. מזל שטרבון דיגס עשה את המעבר לצד השני.

שחקן השנה השניה עשה העונה קפיצת מדרגה מרשימה ביכולת, והוא השחקן השני בהיסטוריה שהשיג אינטרספשן בכל אחד מהמשחקים מפתיחת העונה, בששת המחזורים הראשונים, ואם ימשיך בקצב הזה ישבור את השיא הבלתי שביר של נייט טריין ליין, אבל החלק הכי טוב בסטטיסטיקה שהוא מעמיד העונה? בינתיים יש לו יותר טאצ'דאונים מאחיו סטפון.

6. העובדה שג'קסונוויל מתנדבת לשחק כל שנה בלונדון, או שהליגה סתם בוחרת בקבוצות שנמצאות בשלבי בנייה, גורמת לזה שהאוהדים הבריטים "זוכים" למשחקים ברמה נמוכה מאוד (למי שמעוניין להרחיב, אני ממליץ מאוד על הכתבה הזאת מהרינגר). מזלם שלפחות השבוע הם קיבלו משחק מותח.

7. אם כבר מציינים את המשחק בלונדון, יש מישהו שצפה את הנפילה החופשית של מיאמי השנה?

8. אחרי שחלפה שליש עונה, לפילדלפיה יש בשלב הזה שלוש בחירות דראפט בעשירייה הראשונה, אחרי טריידים עם הדולפינס והקולטס. בדראפט שצפוי להיות חזק מאוד, זה יכול להפוך אותם לקונטנדרים מהר מאוד.

9. ברכות לג'קובי מאיירס שהשיג את הטאצ'דאון הראשון בקריירה. מה מיוחד בו אתם שואלים? מסתבר שמאיירס היה הרסיבר הראשון בהיסטוריה שתפס יותר ממאה מסירות אך מעולם לא חגג באנד זון.

10. נסיים עם נשיא היכל התהילה דייויד בייקר, שהודיע השבוע על פרישה. בייקר ייזכר בעיקר כזה שהעביר את הארגון לעידן המודרני, והיה זה שהוביל לזה שבשנים האחרונות ייבחרו יותר שחקנים בשנתם הראשונה למועמדות (לדוגמה: פייטון מאנינג, ריי לואיס טוני גונזלס ורנדי מוס) והעביר את הדגש על היכולת על המגרש ולא "לוותק" של השחקן בליגה. נקווה שהקו הזה ימשיך.

*

משחק יום חמישי (03:20): דנבר ברונקוס (3:3) אצל קליבלנד בראונס (3:3)

משחק בין שתי קבוצות שנמצאות בנפילה חופשית. דנבר מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים, וכבר התחילו קריאות אצל האוהדים לחזיר את דרו לוק לעמדת הקווטרבק במקומו של טדי ברידג'וות'ר. הם אולי יקבלו את מבוקשם כבר הפעם, לאור פציעה של האחרון. עם זאת, הבעיה העיקרית היא ההגנה, שסומנה כאחת החזקות בתחילת העונה, אך לא סייעה להתקפה בשבועות האחרונים, כשהשיא הגיע מול הריידרס במחזור, האחרון במשחק שהיה גמור הרבה לפני הרבע האחרון.

גם בצד השני מתחילה להתעורר מחלוקת סביב הקווטרבק, כאשר בייקר מייפילד עשוי להיעדר לתקופה ממושכת בשל פציעה בכתף. קשה להגיד שהבראונס היו מרוצים ממייפילד, והעובדה שטרם חתם על הארכת חוזה מחזקת את זה, אבל הפציעה הזאת יכולה להיות המסמר האחרון בקריירה שלו בקליבלנד. קייס קינום יפתח בעמדת הק"ב, אך לצערו הוא לא יהנה ממשחק הריצה הנהדר של הבראונס, לאחר שגם ניק צ'אב וגם קארים האנט ייעדרו בשל פציעה, במה שיכול להיות ערב ארוך מאוד עבורו.

תחזית: קליבלנד נראים פגיעים, בעוד דנבר באים להוכיח שעדיין אסור לזלזל בהם במאבקי הפלייאוף. ניצחון לאורחים.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה על הסיכום, מודה שאני שואל את עצמי כל שנה מחדש, אם ה NFL כל כך רוצים לשווק את עצמם באירופה, למה הם בוחרים לשחק שם את המשחקים הכי מעפנים שאפשר.
    .
    לגבי אריזונה, הם אכן מרשימים, השאלה היא אם הם לא מרשימים מוקדם מדי העונה. שאלה שאפשר לשאול גם לגבי הבילס אגב.
    בואו נגיד שגם אם אלו שתי הקבוצות המרשימות ביותר בשלב הזה, בכל זאת אופתע מאוד אם שתיהן יהיו בסופרבול

כתיבת תגובה

סגירת תפריט