לקראת מחזור 7 ב-NFL

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ ויניב שושני

האם קנזס יעצרו אותו? הנרי

קליבלנד בראונס (3-4)  – דנבר ברונקוס (4-3)  14:17

הבראונס הגיעו למשחק מול הברונקוס חבולים ומוכים, עם רשימת פצועים הכוללת את הקווטרבק הפותח בייקר מייפילד ושני הרצים ניק צ'אב וקארים האנט. בלית ברירה, ד'רנסט ג'והנסון האלמוני פתח כרץ אחורי, והרבה בזכותו קליבלנד יצאה מדנבר עם ניצחון קשה וחשוב. עם 146 יארדים ב-22 נשיאות כדור, ג'והנסון והבראונס התישו את הברונקוס על הקרקע, שלטו בשעון עם דרייבים ארוכים, ועמדו בפני ניסיון קאמבק עם דרייב אחרון שגמר את השעון ואת תקוות דנבר לניצחון.

בדנבר ראינו את אותן צרות של התקפה חלשה ללא משחק ריצה ראוי לאכילה, והפעם גם ההגנה היתה חיוורת עם סאק אחד בלבד וללא גרימת שום איבוד כדור, ואין פלא שהברונקוס רושמים כבר הפסד רביעי ברציפות.

פריוויו למחזור 7

ניו יורק ג'ייאנטס (5-1)  – קרוליינה פאנת'רס (3-3) (ניו יורק, ראשון 20:00)

בשבוע שעבר פגשו הענקים יריבה גדולה עליהם בכמה מידות, וכצפוי המשחק הסתיים בתבוסה מהדהדת. הערב מגיעה לעיר יריבה נוחה יותר, שגם היא חוזרת לגודלה האמיתי, עם שלושה הפסדים רצופים.

לא ברור בדיוק מה עשו בניו יורק לא נכון בפגרה האחרונה, אבל ההגנה בנסיגה גדולה לאחר השיפור בשנה שעברה, ויחד עם התקפה שעדיין מדשדשת בתחתית הליגה, הענקים רושמים את אחד המאזנים הגרועים בליגה. ואף מילה על דניאל ג'ונס.

גם הפנתרים כאמור בצניחה חופשית, סאם דארנולד כבר נחטף 7 פעמים, וגם ההגנה כבר לא נראית מאיימת כמו בשלושת המחזורים הראשונים.

נתון מעניין – בשלושת המחזורים האחרונים הקו הקדמי של קרוליינה מרשה 4 סאקים למשחק, הכי הרבה בליגה.

תחזית –  למרות שלושת ההפסדים הרצופים, קרוליינה קבוצה טובה יותר, והיא תנצח בקרב התחתית הזה.

הייתם בונים קבוצה סביבם? דארנולד וג'ונס (צילום: si.com)

טנסי טייטנס (2-4)  – קנזס סיטי צ'יפס (3-3) (נאשוויל, ראשון 20:00)

המשחק בין הטייטנס לצ'יפס הוא אחד המסקרנים ביותר למחזור זה, אם לא המסקרן מכולם.

הצ'יפס נקלעו לבעיה בתחילת העונה, וכעת הם זקוקים לכל ניצחון על מנת להשאיר בחיים את שאיפות הפלייאוף שלהם. ההתקפה עושה את שלה, ואיך אפשר שלא עם פטריק מהומס בעמדת הקווטרבק, ובמפתיע גם משחק הריצה מראה נוכחות, וקנזס כבר מדורגת עשירית בגזרת יארדים בריצה.

מי שלא מראה נוכחות היא ההגנה, שסופגת יארדים ונקודות למכביר, והיתה זקוקה להתקפה האנמית של הפוטבול טים בשביל לספוג לראשונה העונה פחות מ- 29 נקודות במשחק.

גם טנסי החלה את העונה בגמגום מסוים, ואפילו ספגה הפסד מביך מול הג'טס בהארכה. אבל עם שני ניצחונות רצופים הביטחון חוזר לשחקנים, וניצחון נוסף על הצ'יפס יראה שהקבוצה בהחלט בדרך הנכונה.

מי שביטחון לא חסר לו הוא הרץ האחורי המדהים דריק הנרי, שעם ממוצע למשחק של  130.5 יארדים קרקעיים, הוא טוב יותר מ-26 קבוצות בליגה.

בהגנה המצב לא גרוע כמו אצל הצ'יפס, ועדיין זאת הגנה לא טובה, בעיקר בעצירת משחק המסירה. מהומס מחכך ידיים בהנאה.

נתון מעניין – קנזס ניצחה העונה רק קבוצות עם מאזן שלילי, ההפסדים לעומת זאת היו לקבוצות שמובילות את הבתים שלהן.

תחזית – הטייטנס יטחנו על הקרקע, הצ'יפס ימסרו את הכדור בעיקר, ולוח התוצאות יהבהב הרבה עם משחק רב נקודות. נהמר על הטייטנס שיצליחו להשיג יותר נקודות, וישלחו את הצ'יפס לעשות בדק בית בהגנה הרעועה שלהם.

התנגשות סגנונות, מהומס מול הנרי (צילום: fox4kc.com)

גרין ביי פאקרס (1-5)  – וושינגטון פוטבול טים (4-2)  (גרין ביי, ראשון 20:00)

בשקט בשקט, האורזים מגרין ביי כבר עם חמישה ניצחונות רצופים, והתבוסה במחזור הראשון הולכת ונשכחת עם כל מחזור שחולף.

להבדיל משנים קודמות הפאקרס עושים זאת הפעם דרך ההגנה, וההתקפה בראשותו של ארון רוג'רס הורידה מעט את הרגל מדוושת הגז.

גם בוושינגטון תלו ציפיות גבוהות בהגנה שתוביל אותם צעד קדימה, אבל כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. אין שום זכר לאחת מההגנות הטובות בליגה בשנה שעברה, וצ'ייס יאנג וחבריו מציגים קריסה מהדהדת.  

נתון מעניין – רק 4 קבוצות בארבעים השנים האחרונות ספגו בעונה מעל 30 נקודות ו-400 יארדים למשחק. וושינגטון בקצב של להיות הקבוצה החמישית.

תחזית – פער האיכויות בין שתי הקבוצות ברור ומשמעותי, והפאקרס ינצחו עוד משחק בדרך לאליפות בית שלישית ברציפות.

מה עובר על הקבוצה שלו?  רון ריברה (צילום: cbssports.com)

מיאמי דולפינס (5-1)  – אטלנטה פאלקונס (3-2)  (מיאמי, ראשון 20:00)

ניצחון אחד בחמישה משחקים, זה לא מה שציפו ופיללו במיאמי לפני פתיחת העונה. מילא ההתקפה שסימני שאלה ריחפו מעליה, אבל גם ההגנה הולכת מדחי אל דחי, והדולפינס חייבים לקחת את עצמם בידיים לפני שהעונה כולה יורדת לטמיון.

באטלנטה, למרות המאזן השלילי, יש סיבות לאופטימיות. ההגנה מראה סימני השתפרות, קו ההתקפה הרשה רק 8 סאקים עד כה, שזה תמיד סימן טוב, ומשחק המסירה נשאר טוב כמו בשנים קודמות. המאמן הראשי החדש ארתור סמית' יכול להיות מרוצה עם מאזן פתיחת עונה הכי טוב מאז עונת 2017.

נתון מעניין – הדולפינס עברו רק פעם אחת העונה את רף 20 הנקודות.

תחזית – משחק ביתי של הדולפינס, מול יריבה נוחה, זאת ההזדמנות שלהם להתחיל לשפר עמדות. לא בטוח שזה יקרה, ובכל זאת נלך על ניצחון של מיאמי.

אם לא עכשיו, אימתי? טואה טגווילואה (צילום: cbssports.com)

ניו אינגלנד פטריוטס (4-2) – ניו יורק ג׳טס (4-1), 20:00

קרב הדיויזיה השני השנה בין הסילונים מניו יורק לפטריוטים ממסצ׳וסטס מגיע לפוקסבורו כאשר מאק ג׳ונס וזאק ווילסון יילחמו שוב אחד בשני. 

הג׳טס לא ניצחו את יריבתם מניו אינגלנד ב-11 המפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות, כאשר המשחק הקודם בין שתיהקבוצות היה  הטוב ביותר של ניו אינגלנד העונה, משחק בו הפאטס דרסו בדרך ל-25:6 קליל.

הפאטס בשבוע 2 חטפו את הכדור מהירוקים 4 פעמים, בדיוק חצי מהכמות העונתית שיש להם עד כה בששת השבועותהחולפים. הם מקבלים את הג׳טס בבית, מקום בו עוד לא ניצחו העונה באופן מפתיע. 

זאק ווילסון ינסה לשבור רצף של 12 הפסדי חוץ רצופים של רוקיז נגד ביל בליצ׳ק במגרשו הביתי. 

הימור – הפאטס איכותיים יותר והג׳טס כבר השיגו את הניצחון שלהם העונה,  למקומיים.

בולטימור רייבנס (1-5) – סינסינטי בנגלס (2-4), 20:00

קרב רותח בין  שתי המובילות בבית ה-AFC צפון כאשר ג׳ו בורו והבנגלים מתארחים אצל העורבים של למאר ג׳קסון.

ג׳קסון השיג בשבוע  שעבר את השיא לניצחונות עד גיל 25, והוא רק ממלא % נרות ב-7 לינואר. בעונה שעברה יצאו קולותרבים שאמרו כי ״הבינו״ את למאר ג׳קסון, בינתיים הוא רץ לו לחמישה ניצחונות רצופים וכס המלכות בבית הצפון הקשוח.

למאר לא הפסיד בחמשת המפגשים שלו בקריירה מול סינסי. ג׳ו בורו וג׳מאר צ׳ייס יקוו לשנות את זה . 

הצמד המיוחד שמכיר משכבר הימים רותח יחדיו, במיוחד צ׳ייס שהפך לתופס אדיר: הרוקי הראשון מאז ראנדי מוסבמיניסוטה האגדית של 98׳ עם 25+ תפיסות,500+ יארד באוויר ו-5 ט״ד בששת השבועות הראשונים לקריירה.

ההגנה של הבנגלס, המדורגת במקום התשיעי בליגה שעצרה את כלל הקבוצות שעמדו מולה על % נקודות או A4חות(היחידה בליגה) תנסה להאט את הרכבת הדוהרת של התקפת בולטימור שבמקום החמישי בליגה.

הימור – אלך על הפתעה, הבנגלס מהממים את בוליטמור עם ניצחון ב-3

לוס אנג׳לס ראמס (1-5) – דטרויט ליונס (6-0), 23:05

מת׳יו סטאפורד וג׳ארד גוף נפגשים אחד מול השני בקרב האקסיות המנוגדות.

הליונס כבר הפכו לקבוצה היסטורית השנה כאשר נפלו בשבועיים רצופים לשער שדה מנצח מ-50+ יארד (השיא של ג׳סטיןטאקר לפני שבועיים, מיניסוטה שבוע שעבר). הקבוצה היחידה במעל 100 שנות פוטבול מקצועני שזה קרה לה.

הראמס גם שוברים שיאים משלהם עם התקפה אדירה שמזכירה נשכחות ל-greatest show on turf של קורט וורנר, מרשלפולק, טורי הולט וחבריהם בתחילת שנות האלפיים. 

מתיו סטאפורד, מנהיג התקפת הראמים, הוא אחד משני מוסרים בלבד המדורג בטופ חמש של יארדים באוויר ופאסר רייטינגלצד דאק  פרסקוט.

ג׳ארד גוף מנגד ב=ייו לא ניצח משחק עדיין ללא שון מקווי כמאמן (0-13!).

הימור – ( הפרש לראמס בשיוט קליל

לאס ווגאס ריידרס (2-4) – פילדלפיה איגלס (4-2), 23:05

הריידרס מנסים להמשיך לשלוט על ספינת הפיראטים המתנדנדת שלהם מול הפילדלפיה איגלס שמתארחים בחור השחורשל לאס ווגאס.

הריידרס מציגים את התקפת המסירה השלישית  בטיבה בליגה, הרבה בזכות הרנסנס של דרק קאר שנראה כמו הגרסה של2016 שהייתה קרובה מאוד ל-MVP לפני הפציעה שהשביתה אותו מהפלייאוף. 

אמנם, קאר הציג את הפאסר רייטינג הגרוע ביותר שלו בפעם הקודמת ששיחק נגד האיגלס, לפני 4 שנים (שבוע 16, 2017).

בצד השני גם יש קוורטרבק שסוחב את הקבוצה שלו על הגב – ג׳יילן הרטס. מאמן האיגלס, ניק סיריאני סומך על הקיובי שלוונותן לו להחזיק בכדור ב-85.7% מהמהלכים (מסירה + ריצה שלו), האחוז הגבוה ביותר לכל שחקן בליגה.

הרצים של פילי מקבלים  נשיאות בממוצע למשחק. אם  הרצף הזה יישאר עד לתום העונה, האיגלס יקבעו שיא של מספרנשיאות הכי נמוך מאז תחילת המילניום.

הימור – משחק צמוד שילך לטובת הקיובי הטוב יותר, ריידרס ב-4. 

אריזונה קארדינלס (0-6) – יוסטון טקסנס (5-1), 23:25

ג׳יי.ג׳יי וואט ודיאנדרה הופקינס חוזרים לעיר שבה היו כל כך משמעותי על ומחוץ לדשא, כאשר הקארדס מקווים להמשיך אתרצף הניצחונות האדיר שלהם נגד הטקסנס המדשדשים.

קליף קינגסבורי, אחרי שתי עונות ממוצעות ביחס לדירוגו כגאון התקפי, סוף סוף מחבר הכל ביחד בעזרת  קיילר מארי. 

התקפת הקארדינלס שמו 32.3 נקודות למשחק, הכי הרבה מזה s שנים. קיילר מארי הוא רק המוסר החמישי מאז 1970 לנצח את חמשת המשחקים הראשונים של העונה עם אחוזי השלמה של 70+. כל השאר זכו  בפרס MVP בסוף אותה העונה.

חייבים לשים גם זרקור על ג׳יי ג׳יי וואט -A0שחקן שנלחם בשביל יוסטון והוביל אותם לששת בירות הפלייאוף שלהם, אין להםאחת בלעדיו. הטקסנס מציגים מאזן חלש של V ניצחונות נגד 94 הפסדים ללא וואט.

הימור – למרות האהבה לאוהדים, וואט, הופקינס והשאר לא ירחמו. ! הפרש אריזונה שתעלה ל-7 ניצחונות ללא הפסד. 

טמפה ביי באקנירס (1-5) – שיקאגו ברס (3-3) (טמפה ביי, ראשון 23:25)

עוד שבוע עובר, ובשיקאגו שוב רושמים יותר יארדים בריצה מאשר במסירה. למעשה הריצה והגנה חזקה  משאירים את הברס בתמונה כמעט בכל משחק, מהתקפת המסירה כבר הפסקנו אפילו לצפות למשהו חיובי.

הבעיה שהפעם ניצבת מול שיקאגו יריבה עם הגנה מספר אחת בעצירת הריצה, עם התקפת מסירה הכי טובה בליגה, ועם קווטרבק טרי ורענן העונה לשם טום בריידי. הברס צריכים לנצל את הגנת המסירה הגרועה של הבאקנירס, אולי נראה את ג'סטין פילדס משיג יותר מט"ד אחד במשחק, אולי…

נתון מעניין –  הבאקנירס מרשים רק 54.8 יארדים למשחק בריצה, הברס משיגים 129 יארדים בממוצע על הקרקע. ייפגשו באמצע?

תחזית – ההגנה של הברס טובה, אבל לא במידה מספקת לעצור את טמפה ביי. עוד ניצחון לשודדי הים.

העולם שייך לצעירים?? בריידי ופילדס  (צילום: sportingnews.com)

סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-2)  – אינדיאנפוליס קולטס (4-2)  (סאן פרנסיסקו, שני 03:20)

איך אומרים בכדורגל, המשחק בין הניינרס לקולטס הוא סוג של מפגש אמצע טבלה, בין שתי קבוצות שלא יסיימו עם המאזנים הגרועים בליגה, וגם לא יזכו לראות פלייאוף השנה.

הניינרס חוזרים משבוע מנוחה, ג'ימי גאראפולו חוזר גם הוא מפציעה שהשביתה אותו במשחק מול הקארדינלס, חזרה מבורכת לאחר התצוגה הלא משכנעת של טריי לאנס, שעושה רושם שהוא עדיין לא מוכן לקחת את מושכות הקבוצה לידיו.

אצל הקולטס קארסון וונץ צובר ביטחון משבוע לשבוע, אחוזי ההשלמה שלו סבירים, וחשוב מכך, הוא ממעט לאבד כדורים ונחטף רק פעם אחת העונה. שימו לב גם לשחקן השנה השנייה, הרץ האחורי ג'ונתן טיילור, שבשלושת המשחקים האחרונים לא יורד ממאה יארדים משולבים למשחק.

נתון מעניין – התקפת הניינרס ירדה רק במשחק אחד ממאה יארדים בריצה, ההגנה לעומת זאת ספגה רק פעם אחת פחות ממאה יארדים בריצה. שיטת הקיזוז.

תחזית – במשחק בין שתי קבוצות לא משכנעות, נלך על ניצחון ביתי של האדומים/מוזהבים מהמפרץ.

ניחוש פרוע, להיכל התהילה הם לא יגיעו, וונץ וגאראפולו  (צילום: statpros.com)

סיאטל סיהוקס (4-2) – ניו אורלינס סיינטס (2-3), 03:15, MNF.

המשחק שחותם את המחזור מציג את סיאטל הנואשת לניצחון מול הקהל הביתי הרועש ב-״סנטורי לינק״ נגד הקדושיםוג׳יימיס ווינסטון שרוצים להישאר במאזן חיובי.

מתוך  המשחקים שהסיהוקס שיחקו ביום שני תחת פיט קארול, הם ניצחו  מהם – המאזן הטוב ביותר בקטגוריה הזובליגה מאז שנת 2010. 

הסיינטס מגיעים למשחק לאחר שבוע מנוחה חשוב בשבוע שעבר. ככלל, שון פייטון ומאמנים ותיקים חזקים מאוד לאחרשבוע נוסף של  הכנה. 

הסיינטס שמים 30.1 נקודות בממוצע למשחק אחרי שבוע הביי מאז 2011, הנתון הגבוה בליגה. לא סביר שהממוצע ירד בלילשני, שכן ההגנה של הסיהוקס לא יכולה להאט חלזונות. הם מוותרים על 433.2 יארד למשחק, הנתון הגבוה בליגה ובפער. 

הימור – ללא ראסל ווילסון, אין מחולל ניסים שיציל את קארול. סיינטס ב-7.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה על סקירה מעולה
    .
    אני לא אוהב לבוא בביקורת והסקירה באמת מצוינת אבל אתם חייבים לעשות הגהה. יש כמויות של שגיאות הקלדה שלפעמים ממש מפריעות לקריאה.

  2. קליבלנד – אולי בכלל הקו התקפה הכוכבים של הקבוצה. בכל מקרה יהיה להם החלטה לא פשוטה (או שכן) עם החוזה של בייקר.

    צ'יפס-טייטנס – הצ'יפס צריכים להתחיל לנצח קבוצות מנצחות..
    רייבנס-בנגלס – שתי קבוצות חמות, הבנגלס סוף סוף מראים סימנים חיוביים אבל הרייבנס העונה מוצאים דרכים לנצח, אני איתם.
    ראמס-ליונס – סיפור מעניין משחק פחות, בריידי-בליצ'ק לעניים 😉
    באקס-ברס – הברס ניצחו את הבאקס שנה שעברה, בריידי היה נראה אבוד ומבולבל (✋). סופרבול אחד אחרי, נראה מה יהיה הפעם (בתקציר :))

  3. סקירה משובחת. המשחק שמרתק אותי הוא דווקא הרייבנס נגד הבנגלס, יכול להיות שם קלאש מרתק. לא תמצאו שום דבר שהג׳איינטס לא עשו נכון, אבל ספורט לא משחקים על הנייר והתוצאה שיותר מדי אלמנטים שמה משחקים ביכולת פחותה ולכן הסה״כ נופל מהצפיות. בניו יורק פוסט נזכרו שזה היה לפני 20 שנה בביקור של הג׳טס באצטדיון בפוקסבורו שבלדסו נפצע ובליצ׳ק שהיה אולי הדמות השנואה בבוסטון, כולל על הבעלים העלה את הקוורטרבק המחליף שלו, טום בריידי, והשאר היסטוריה. עשרים שנה אחרי, מרתק לראות את בליצ׳ק עדיין על הקווים, רק בלי השחקן שבזכותו הוא נשאר על הקווים של הפטריוטס 20 שנה וזכה ב6 סופרבולס, וכל זה אחרי שעזב את הג׳טס באותו יום שבו מונה למאמן הראשי. כמאמר המשורר, כשאדם קטן מטיל צל גדול וכו׳.

  4. טנסי מגניבים ומהומס נותן מחצית בינונית למדי שלא לומר מבישה (35 יארד מצטברים, שלוש דקות למחצית)
    בינתיים זה 24:0 לטייטנס

    1. אני ממשיך לספור בתהיה מתי יפסיקו עם ״מה קורה לצ׳יפס״ או ״הצ׳יפס ינסו להציל את העונה״ ושאר יציאות מז׳אנר ״תיכף תיכף הם לוקחים 10 נצחונות רצוף״ ויבינו שקנזס סיטי של העונה זה לא קנזס סיטי של העונות הקודמות.

  5. מעניין אותי לשמוע מפי ה"מבינים", האם יכול להיות שהעונה הגרועה של הצ'יפס קשורה במשהו לחוזה הענקי שהם נתנו למהומס ולכך שלא נשאר מקום מתחת לתקרת השכר לשאר העמדות?

    1. תומר,
      לא יודע אם אני 'מבין', אבל אנסה.
      .
      1. קודם כל, השנה הוא עוד לא מרוויח הרבה כסף, אפילו די מעט –
      In 2021, Mahomes will earn a base salary of $990,000, a restructure bonus of $21,716,905 and a workout bonus of $100,000, while carrying a cap hit of $7,433,381 and a dead cap value of $99,506,905.

      בקיצור, לכיס הוא מכניס יותר, אבל פחות מ-7.5 מליון לתקרת השכר זו בדיחה.
      .
      2. אפשר לומר שבסופרבול טמפה נתנו את 'המתכון' לעצור את קנזס. 2 היי סייפטיס, כמעט לא לעשות בליץ (מהומס אדיר נגדו) ופשוט לשלוח ארבעה ליינמנים. בעצם, עם שמירה טובה, לעיתים כפולה, על היל וקלסי (דבר שמאוד קשה לעשות, אבל העונה אפשרי מאי פעם), אין לקנזס עוד פליימייקר מפחיד – הרדמן לא באמת התפתח, פרינגל ורובינזון נחמדים, אבל לא משהו, ואין איזה ראנינג בק תופס מעניין.
      .
      3. אופנסיב ליין חדש לגמרי – אם אני לא טועה, כל חמשת השחקנים חדשים. לוקח זמן לתאם את זה, ובאמת יש עליו פרשר יותר מתמיד. סביר שישתפר ככל שהעונה מתקדמת, אבל איך שנראה היום – לא בטוח.
      .
      4. הגנה – זו ההגנה הכי גרועה שהייתה לקנזס לפחות מאז 2018. פשוט מחרידה, משחק אחרי משחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט