בודדה בתחתית -סיכום מחזור 6 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: רביב פייג ויאן מלניקוב

כבר לא מאופס- לורנס

ניו יורק ג'איינטס (5-1) – לוס אנג'לס ראמס (1-5) 38:11
הראמס פתחו מנועים ברבע השני עם 28 נקודות ללא מענה תוך 15 דקות של הרבע, והביסו ללא בעיה את הג'איינטס האומללים.
דניאל ג'ונס לא עזר בלשון המעטה לקבוצה שלו כשהיה אחראי ל4 איבודי כדור (פאמבל ו3 חטיפות, 2 מהם לטיילור ראפ).
ניו יורק עוד הצליחה להבקיע ט"ד בריצה בגארבג' טיים, אבל חוץ מזה חושך, כשרוב הדרייבים שלהם הסתיימו בפאנט או איבוד כדור.
הראמס חוזרים לדרך הישר אחרי ההפסד לאריזונה במחזור הרביעי ואחרי הניצחון החשוב על הסיהוקס, היריבה לבית, לא התקשו מול קבוצה חלשה כמו הג'איינטס ומחכה להם עוד דטרויט האומללה במחזור הבא.
סטאפורד שלט באוויר עם 251 יארד ו-4 ט"ד, שניים מהם לקופר קאפ (130 יארד יבול של היום) ונהנה מהרנסאנס בהתקפה של שון מקווי שלא יורדת מ20+ נקודות בכל ששת משחקי העונה.

דניאל ג'ונס- שובר שיאים


דטרויט ליונס (6-0) – סינסנטי בנגאלס (2-4) 34:11

עוד קבוצה אומללה, הם הדטרויט ליונס, שבדומה לג'איינטס, ספגו מפלה עם ט"ד בודד בגארבאג' טיים כדי לשמור על הכבוד. עד הרבע הרביעי דטרויט לא הצליחה לעשת כלום מול הגנת הבנגאלס, עם 18 יארד אומללים על הקרקע וג'רד גוף לא היה מסוגל לקדם אותם דרך האויר. למעשה 5 מתוך 10 הדרייבים של הליונס במשחק היו 3 והחוצה, 1 מהם נגמר בחטיפה במהלך השני ועוד שניים שרדו 5 מהלכים או פחות.
ההגנה גם לא הצליחה לעצור כלום כשאפילו הק"ב המחליף של ג'ו בורו, ברנדון אלן, שעלה לדרייב האחרון, הצליח להשיג עליהם ט"ד.

קרוליינה פנת'רס (3-3) – מינסוטה ויקינגס (3-3) 34:28 OT

כנראה שהיה משהו חלקלק במגרש במינסוטה כי בין שתי הקבוצות היו 13 פאמבלים במשחק הצמוד הזה וחסימת בעיטה שחזרה לידיים של הסנטר של הויקינגס ששעט היישר לתוך האנד זון ל7 נקודות במקום 3.
שער שדה של 47 יארד, שהיה אמור לשלוח את מינסוטה עם הנצחון, שלח את המשחק להארכה, שם הויקינגס זכו ראשונים בכדור והשיגו ט"ד ניצחון ממסירה של 27 יארד.
לא בדקתי סטטיסטית, אבל בכלל נראה שהעונה יותר מעונות שעברו, יש יותר משחקים צמודים שעוברים להכרעה בהארכה. במחזור הנוכחי היו שלושה.
קירק קאזינס מסר לכמעט 400 יארד (373) ו3 ט"ד ודלווין קוק הוסיף 140 יארד משלו וט"ד.
דארנולד היה יותר צנוע והסתפק ב207 יארד וט"ד בודד אבל זה הספיק לשיוויון בסוף הזמן התקני.
שתי הקבוצות במאזן חצוי אבל נדמה שכל אחת נמצאת במסלול שונה, כשמינסוטה התחילה רע את העונה עם שני הפסדים אבל מצליחה להתאושש וקרוליינה פתחה חזק עד כדי הכתרת דארנולד כשחקן הקאמבק של השנה, אבל הפסידה את שלושת המשחקים האחרונים שלה.



קליבלנד בראונס (3-3) – אריזונה קארדינלס (0-6) 37:14

באמת שחשבתי שהבראונס יתנו קצת יותר פייט לקארדינלס. שתי קבוצות מלהיבות עם פונציאל גבוהה להגיע עמוק בפלייאוף. אבל היו אלו הקארדינלס ששלטו במשחק באופן ברור ונותרו, שבוע שני ברצף, בלתי מנוצחים. וכל זאת ללא המאמן קליף קינגסברי על הקווים (פרוטוקול קורונה).
קליבלנד ניסו להיות אגרסיבים ברבע הראשון כי ידעו שצפוי להם קרב התקפי קשה, אבל נכשלו בלהשיג דאון ראשון בנסיון רביעי, סאק סטריפ פאמבל על מיפילד בדרייב שלאחר מכן ומסירה לחטיפה דרייב אחרי, שנענו כולם בנקודות של אריזונה, ונראה שלקליבלנד יצא האויר מהמפרשים. סאק סטריפ פאמבל נוסף ברבע השלישי, הפעם של ג'יי ג'יי ואט, שמוצא את מעיין הנעורים במדבר, חתם את הגולל על כל התאוששות של הבראונס שכללה בין היתר מסירת ט"ד של 57 יארד מבייקר מייפילד.
זוכה ההייזמן מאוקלהומה, קיילר מורי, שזכה בכבוד שנה אחרי שמייפילד החזיק בתואר גם כן באוקלהומה,  ממשיך להשתולל עם 4 ט"ד ב229 יארד (שנים מתוכם להופקינס).



דנבר ברונקוס (3-3)  – לאס וגאס ריידרס (2-4) 34:24
שבוע לאחר התפוצצות פרשת המיילים של ג'ון גרודן ועם מאמן זמני חדש, לאס וגאסזכתה לבאמפהאופייני שקורה לעיתים קרובות לאחר שינוי בעמדת המאמן ויצאו כשידם על העליונה מאצטדיון מייל היי.
טדי ברידג'ווטר מסר בלי סוף (49 פעמים כ35 מתוכם הולמו ל334 יארד) אבל גם מסר 3 פעמים להגנת היריב. פעמים מתוכם ברבע הרביעי וזאת לאחר שזכו בבעיטת אונסייד שיכלה לסדר אותם. אבל כאמור, החטיפה האחרונה חיסלה לחלוטין את הסיכויים לקאמבק לאחר שכבר היו בפיגור של 3 ט"ד בסוף הרבע השלישי.
לדרק קאר הספיקו 27 נסיונות להשלים 341 יארד ו2 ט"ד. והתקפת הריידרס יכלו לקחת "חופשה" ברבע הרביעי כשההגנה חתמה עבורם את המשחק.



פיטסבורג סטילרס (3-3) – סיאטל סיהוקס (4-2) 20:23 OT

ראסל ווילסון עלה עם פיג'מה להטלת המטבע שתכריע מי יקבל את הכדור ראשון בהארכה, לאחר קרב חפירות קשוח בהיינץ פילד.  סיאטל זכו בהטלת המטבע אבל היו אלו הסטילרס שהצליחו להבקיע ט"ד לאחר שהשתלטו על פאמבל של ג'ינו סמית' בדרייב השלישי של ההארכה.
סיאטל הגיעו בקושי להארכה לאחר שהבועט של פיטסבורג הצליח להשחיל שער שדה מ53 יארד עם 1:35 על השעון.
קדמה להארכה סדרת מאורעות כשדי קיי מטקלף קלט כדור ליד הסייד ליין בטווח שער שדה עם 8 שניות על השעון וללא פסקי זמן. במקום לצאת החוצה ולעצור את השעון בחר להילחם על עוד כמה יארדים, פימבל את הכדור, השתלט עליו חזרה וכל הקבוצה נאלצה לזנק לקו ההתגוששות לעצור את השעון עם ספייק.
לשופטים נראה שהם לא הספיקו ושרקו לסיום המשחק, אבל לאחר בדיקה מחודשת, הכוחות בניו יורק החליטו שהכדור "הוספק" עם 2 שניות על השעון. השתלשלות ארועים זו הביאה לדו קרב השמצות תקשורתי בין מטקלף לפרשן שאנון שארפ שירד עליו על ההחלטה השגוייה.

מוכשר, מוכשר, אבל לך תלמד היסטוריה ילד.



שער השדה היה מוצלח והמשחק עבר להארכה, שכאמור, הביאה לפיטסבורג את הניצחון.



טנסי טייטנס (2-4) – באפולו בילס (2-4) 31:34

באפולו ספגה את ההפסד השני שלה העונה ליום בלתי עציר של דריק הנרי שהיה אחראי ל143 יארד והאט טריק, בממוצע של 7.2 יארד לנשיאה.
במשחק צמוד שהחליף הובלה 7 פעמים, הנרי הצליח להבקיע את ט"ד ההובלה האחרון, השלישי שלו במשחק ונראה שהמפלצת בבאק פילד של התקת הטייטנס לא נעצרת, לא מאיטה ולא מאבדת מהיכולות, גם כשכל הגנה יודעת שזה מגיע.
וביום טוב של הנריף ראיין טנהיל לא צריך לעשות יותר מדי, למרות שתרם גם ט"ד על הקרקע.
אצל הבילס, ג'וש אלן עשה זאת בעיקר באוויר עם 47 מסירות ל353 יארד ו-3 ט"ד, אבל לא צלח ברבע הרביעי להוביל את הבילס לניצחון.



ג'קסונוויל ג'גוארס (5-1) – מיאמי דולפינס (5-1) 20:23

עד למשחק הזה, הג'אגס הצליחו איכשהו להיות הקבוצה היחידה בליגה שעדיין לא הבקיעה שער שדה. אבל כנראה שבלונדון, הג'אגס בהחלט מרגישים בבית. הבועט שלהם, מאת'יו רייט, דייק בשלושה שערי שדה, כולל שניים ענקיים בארבע הדקות האחרונות של המשחק: בעיטה משווה מ-54 יארד, ובעיטה מנצחת על הבאזר מ-53 יארד. לצד פוטבול רע מאוד של הדולפינס, הבעיטות האלו סידרו לג'אגס ניצחון ראשון העונה ומעט נחת לארבן מאייר, ומצד שני, הרבה פאניקה במחנה בראיין פלורס.

וושינגטון (4-2) – קנזס סיטי צ'יפס (3-3) 31:13

המחצית הראשונה הייתה עלולה להפוך את המשברון של הצ'יפס להתרסקות מוחלטת, כשוושינגטון נעזרה בשלושה איבודים של מהומס וחבריו על מנת לרדת להפסקה ביתרון 13:10. אבל ההתקפה של קנזס סיטי היא עדיין ההתקפה של קנזס סיטי, בעוד טיילור הייניקי הוא עדיין טיילור הייניקי. העובדות הפשוטות האלה הובילו לניצחון די פשוט של האורחים, עם 21 נקודות ללא מענה במחצית השנייה וניצחון שמייצב את הספינה, לפחות זמנית.

אינדיאנפוליס קולטס (4-2) – יוסטון טקסנס (5-1) 3:31

אפשר היה לסלוח למי שלא מאמין שאכן התקיים השבוע משחק בין אינדי ליוסטון. מה שבטוח – כוחות זה לא היה. בקרב בין שתי קבוצות עם ניצחון אחד וחמישה הפסדים, נדיר לראות פערי רמות כאלה גדולים. יוסטון הייתה באמת קרובה לאינדי רק בתחילת המשחק, כשהתוצאה עדיין הייתה 0:0. ג'ונתן טיילור חגג עם 145 יארד ושני ט"ד ב-14 נשיאות בלבד, בעוד וונץ הזדקק רק ל-20 ניסיונות מסירה (ו-11 השלמות) כדי לצבור 223 יארד ושני ט"ד משלו.

שיקגו ברס (3-3) – גרין ביי פאקרס (1-5) 24:14

"אהרון רוג'רס מעביר מסר לאחר ט"ד ברבע הרביעי" הייתה הכותרת על עמוד השער של השיקגו סאן-טיימס (לצד קנדס פארקר והאלופות שלצידה, כמובן). כי "רוג'רס מנצח את הברס בשיקגו" זה כבר לא חדשות. הוא אמנם לא כל כך מזכיר את רוג'רס של עונת ה-MVP, אבל את שיקגו הוא ינצח, והפעם הוא דאג להזכיר זאת לקהל המקומי. ג'סטין פילדס, מצידו, המשיך בכאבי הגדילה, כאשר רק 24 נקודות של גרין ביי הספיקו לה על מנת לנצח ולא לדאוג יותר מדי בדרך.

בולטימור רייבנס (1-5) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (2-4) 6:34

לפעמים זה פשוט קורה. לפעמים אתה מגיע למשחק ומגלה שאין לך שום סיכוי. בולטימור גרמה ללוס אנג'לס להרגיש בדיוק ככה בצהרי ראשון במרילנד, כאשר כתשה את הגנת הריצה של הצ'ארג'רס ל-187 יארד על הקרקע (לעומת 140 בלבד במסירה), ומצד שני גרמה לג'סטין הרברט הצעיר להיראות אבוד לחלוטין. זה היה משחק הרבה פחות צמוד מהצפוי – ה-NFL מסוגלת לספק לנו גם הפתעות מהסוג הזה. מה שכן, ניתן להעריך כי הקבוצות האלה ייפגשו שוב בפלייאוף, ואולי אפילו להעריך שזה לא ייראה ככה.

ניו אינגלנד פטריוטס (4-2) – דאלאס קאובויס (1-5) 35:29 לאחר הארכה

עם פחות משלוש דקות לסיום המשחק, בפיגור נקודה, מייק מקארתי העדיף לשלוח את גרג זורליין לבעוט מ-52 יארד על פני ניסיון להשיג שני יארד ולהמשיך את הדרייב. ההחלטה הזו כמעט עלתה לו במשחק, אבל במהלך הבא, טרבון דיגס השיג את החטיפה השביעית שלו והט"ד השני העונה – בשישה משחקים. במהלך שאחריו, דיגס היה מעורב (אך לא אשם) במהלך בו השתחרר קנדריק בורן לט"ד של 75 יארד בתפיסה היחידה שלו במשחק. כל השיגעון הזה קרה בתוך כ-30 שניות של שעון משחק. דאק פרסקוט דאג להרגיע כשהוביל דרייב משווה, ולאחר מכן ניצל שמרנות דומה של בליצ'ק על מנת לנצח את המשחק עם ט"ד באורך 35 יארד לסידי לאמב. דאלאס מנצחת בפעם החמישית ברציפות, וניו אינגלנד מפסידה משחק בית רביעי העונה מתוך ארבעה.


לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. סיכום מעולה, תודה.
    כפי שצויין לעיל, מחזור קצת מוזר, הרבה משחקים צמודים, משמע הרבה טענות ליתרון של צד אחד באוויר (לנצח משער שדה בהארכה זה לא ממש הוכחה לעליונות של צד אחד על צד שני). מה שכן, אם משווים לעונות קודמות, צריך לבדוק כמובן את ששת המחזורים הראשונים, אחרת זה סתם מתן משקל לאנומליה סטטיסטית.
    אם לשים רגע את הציניות בצד, המשחקים באנגליה מאוד מהנים מבחינת הקהל, האצטדיון, השעה והדשא, וגם השחקנים מצליחים לא להרדם ולתפקד. בינתיים שני נצחונות על הבאזר שאמנם עושים דרמה וכזה, אבל עדיף שזה לא יהפוך למנהג.
    אני תקווה בשביל אוהדי הצ'ארג'רס שהמפגש הבא מול הרייבנס לא יראה ככה, זה לא היו יארדי ריצה, זה היה ג'וגינג קליל של אחר צהריים.
    נראה לי שאנחנו די בסוף שלב ה"מה קורה לצ'יפס" לקראת ההכרה שאלה הצ'יפס העונה, מה שהם לא עשו באוף סיזן, הכושר של מהומס, ושאר ירקות, זה המצב. נראה שעוד הפסד או שניים ישכנע את כולם שזה כנראה לא גליץ' בתוכנה, אלא זו התוכנה.
    ומהעבר השני, בשקט בשקט, הפאקרס בונים עונה מאוד מעניינת, וברעש ברעש, גם הקאובויז.

    1. באופן כללי ניצחון בפוטבול לא מוכיח עליונות, אלא בעיקר תפקוד בזמן אמת וחוסן מנטלי, ביחד עם אגרסיביות נכונה.
      שער שדה בהארכה מעיד בהחלט על הקבוצה ששיחקה יותר טוב, כשהוא גם מחייב עצירה בהגנה וגם דרייב שמגיע עד לעומק של אזור ה30 יארד.

  2. תודה לצוות.
    החלטה מאוד מעניינת של שון מקדרמוט ללכת על דאון רביעי ולהימנע מהארכה. אני מאמין שבמשחק משמעותי יותר הוא לא היה לוקח את הסיכון הזה, במיוחד אחרי שזה לא עבד לבילס.

  3. יש טעות בקולטס-טקסנס:
    זה היה משחק בין שתי קבוצות עם ניצחון אחדוארבעה הפסדים. אחרי משחק זה לקולטס יש ניצחון אחד וחמישה הפסדים כשלטקסנס שני ניצחונות וארבעה הפסדים.

  4. תודה.
    יש דברים שמתפרשים, לפחות בעיניי, כיהירים מפעם לפעם בכתיבה. למשל: " אבל ההתקפה של קנזס סיטי היא עדיין ההתקפה של קנזס סיטי, בעוד טיילור הייניקי הוא עדיין טיילור הייניקי".
    טעם לפגם, שוב, בעיניי.
    ותודה על סיקור מקצועי בנוהל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט