השור חזר לדהור – יומן אליפות בולס/ שחר צ'קוטאי

השור חזר לדהור – יומן אליפות בולס/ שחר צ'קוטאי

את פתיחת העונה הזאת אפשר לסכם בשלוש מילים – מי היה מאמין???
מי היה מאמין שדרוזן יכול לחזור לשיאו ולקלוע בצרורות?
מי היה מאמין שלונזו יקלע כ-3 שלשות ב-43.8%?
מי היה מאמין ששיקגו תצליח לנצח גם ללא הגבוה העיקרי שלה, אחרי שהוא חלה בקורונה?

ועל זה אמרו חכמים – יגעת ומצאת, תאמין. העגל הקטן שהיה שברירי וחלש הפך לשור יפייפה שלא מפחד מכלום, וגם את הפרח הקטן הוא רומס ברבע רביעי אדיר.
אחרי עונות חלשות, האש חזרה לעיניים של השור, הקהל חזר ליציעים לשאוג ושיקגו דוהרת אל עבר המקום השני-שלישי (בשיוויון עם מיאמי) במזרח. וחמישי בליגה כולה.

Image

מה היה?

השוורים החלו את העונה עם ארבעה משחקים קלים, וניצחו בקלות. ואז שיקגו יצאה לרצף משחקים קשה – ניקס פעמיים, יוטה, בוסטון, פילי פעמיים, ברוקלין, דאלאס. ואז יצאו לרצף משחקי חוץ מול ג"ס, קליפרס, לייקרס, פורטלנד ודנבר חתמה את הרצף. היא סיימה את הלו"ז הזה במאזן 5-7, כשהיא מנצחת את בוסטון ברבע רביעי מטורף, וגם את ברוקלין. אך לאחרונה היא הפסידה שני משחקים שעל הנייר אמורים להיות פשוטים, מול אינדיאנה ומול יוסטון.

שיקגו פתחה את העונה עם החמישייה הזאת: לונזו, לווין, דרוזן,ווילאמס וניקולה ווצוביץ'. מאז ווילאמס נפצע וגמר את העונה, וגבונטה גרין נכנס במקומו לחמישייה. ניקולה ווצביץ' חלה בקורונה ופספס 7 משחקים, במקומו עלה בראדלי, כאשר לעיתים גם קרוסו נכנס לחמישייה.

הבולס קולעים 107.4 נק' במשחק, שזה באמצע הטבלה, והיא סופגת 104.6 שממקם אותה בטופ 8 בספיגות בליגה (כלומר הכי קצת). היא מקום שני בזריקות מ-2, ומקום רביעי בקליעתם. שיקגו מובילה את הליגה באחוזים מזריקות עונשין כאשר הקבוצה קולעת 85%. היא חוטפת 8.5 למשחק ומאבדת 13 בלבד (החמישית בליגה). הבולס גם מקשים מאוד על היריבות שלהם למסור ומוסרים נגדם רק 21 אס' בממוצע.
הם מדורגים 14 במדד ההתקפי, ומדורגים 9 במדד ההגנתי.

המעקב:

זכיתי העונה לכתוב את הפריוויו של שיקגו (כאן) ושם העלתי שאלות. ארצה לראות אתכם איך הם התקיימו בפועל בתוך העונה:

מה תהיה ההירכיה בקבוצה?

דאמאר דרוזן:

הוא נותן את עונתו הטובה ביותר בליגה, כאשר הוא קולע כ-26 נק' למשחק ב-50% משתיים ו-90% מעונשין. הוא מוסיף לזה 5.2 רב' ו-4.3 אס'. הוא קלע העונה בשישה משחקים מעל 30 נק', בראשם 38 מול הלייקרס.

זאק לוין:
26.1 נק', 5.3 רב' 4.7 אס'. 48.5% מהשדה, 38.6% משלוש.
המעופף לשעבר מתחיל להראות סימני התבגרות, לא זקנה אלא הוא מחושב יותר ויודע את מקומו. הוא מפרגן בפה מלא לחבריו לקבוצה שיקחו את המושכות. נכון שהוא קולע יותר מדרוזן אך מי שרואה את שיקגו מבין כמה לוין נותן לדרוזן להוביל, לטוב ולרע.

Chicago Bulls: DeMar DeRozan, Zach LaVine could be a historic scoring duo -  Chicago Tribune
השוורים המובילים
מתוך האתר שיקגו טריבון

ווצ' ולונזו – שניהם משלימים טוב את הכוכבים אך הם די פסיבים וקולעים 13.7 ו-12.4 בהתאמה. ווצ' מקבל את תפקידו כביג-מן אך הקליעה שלו עדיין לא הגיעה לעונה. בעוד לונזו כן הגיע עם קליעה אך דווקא בתחום ניהול המשחק הוא קצת נחלש.

הגנה:

בילי דונובן עושה עבודה נהדרת בצד האפור של המגרש. הוא משדל את השחקנים לרוץ ולהגן ככל יכולתם, ולא תאמינו אבל גם ראיתי את לוין שומר טוב.
שיקגו קבוצה שמנסה לשמור, אלכס קרוסו מוביל את הליגה בחטיפות ועושה עבודה מדהימה מול הגארדים היריבים. גם לונזו ודרוזן עוזרים למאמץ ההגנתי והבידוד של ווצ' הכניס אנרגיה בדמותו של גרין ודוסנמו שעולים ונותנים את כל מה שיש להם.

ספסל:

Image
איו היה

אם בתחילת העונה הספסל היה קצר ולא מספיק, אחרי הפציעה של ווילאמס והבידוד של ווצ' הספסל הפך להרבה יותר דליל.
אך לאחרונה ניקולה חזר וקובי וויט חזר מהפציעה ומתחיל להיכנס לעניינים, ג'ונס ג'ו מתחיל להראות יכולת, כך גם בראדלי ודוסינמו.
אנקדוטה מצחיקה – במשחק החזרה של וויט פירסמו בטוויטר של הבולס שאלה – מי יקלע ראשון: קובי וויט או אלכס קארוסו. שניהם סיימו את המשחק עם 0 נק'.

מה הלאה:

שיקגו כבר הוכיחה שהיא קבוצה רצינית והיא טובה על אמת, אבל עכשיו מגיע המבחן האמיתי – האם היא תצליח להמשיך את פתיחת העונה הטובה גם להמשך העונה?
בחודש הקרוב הבולס יפגשו פעמיים את מיאמי פעמיים את אינדיאנה פעמיים טורונטו ופעמיים את אטלנטה. בין לבין הלייקרס יקפצו ליונייטד סנטר, שיקגו תצא לדאבל ניו יורקי ועוד.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. דרוזן ולונזו לא ממש הפתעות מרעישות למי שעוקב, אבל המאזן שלהם בלי ווצ׳ביץ׳ כשגם וויליאמס בחוץ והקבוצה דלילה מלכתחילה בעומק בקו הקדמי ? זאת באמת הפתעה, לפחות בשבילי.

  2. תודה רבה. הבולס שוב רלוונטים.
    דרוזן מצויין, עושה סוג של באטלר במיאמי, שפשוט משחק בקצב שלו ביעילות וסוחף את הקבוצה אחריו.
    לאבין ודרוזן נהנים מהמשחק אחד ליד השני כי הלחץ והעומס מתחלק בין שניהם. שילמדו לשחק גם עם ווצ'ביץ' ויהיו פה שלושה סקוררים שיהנו מכך שההגנה צריכה לבחור את הרעל שלה.
    לונזו וקרוסו נותנים את שלהם, ההפתעה הנעימה היא הרוקי דסומו שמשחק עם הרבה אנרגיה והתלהבות.
    עדיין לטעמי קצרים מדי בקו הקדמי כדי באמת ללכת רחוק בפלייאוף, אבל אולי קארנישובאס ישלוף איזה טרייד, אם הוא יראה שבאמת יש סיכוי לרוץ חזק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט