התחלה חדשה/ לקראת מחזור 1 ב-NFL

מאת כותבי הופס פוטבול – יניב שושני ושחר דלאל

אחרי תשעה חודשי המתנה, אנחנו סוף סוף מקבלים בחזרה את הליגה שאנחנו כל כך אוהבים. אחרי שקיבלנו מתאבן נהדר לפתיחה (עוד על זה בהמשך) אנחנו מקבלים היום (ראשון) את המנה העיקרית עם 14 משחקים (וקינוח של אחד נוסף מחר). ההכנות נגמרו, אין זמן למועדי ב', זה הזמן של הקבוצות להראות מה הן שוות על המגרש.

אבל קודם, סיכום המשחק של יום חמישי:

טמפה ביי באקנירס (0-1)  – דאלאס קאובויס (1-0) 29:31

1:24 דקות לסיום המשחק, הבאקנירס בפיגור נקודה, והכדור בידיים של טום בריידי, מה נראה לכם הולך לקרות עכשיו? ובכן, הקאמבק ה- 40 במספר ברבע הרביעי הוא מה שקרה, ובריידי ושודדי הים שלו פותחים את השנה בניצחון דרמטי על הקאובויס.

המשחק עצמו התפתח לדו קרב אווירי בין בריידי לבין דאק פרסקוט, כמעט ללא מהלכי ריצה, אבל עם לא מעט מהפכים וכאמור ניצחון בשניות האחרונות.

דאלאס אומנם הפסידה, אבל יכולה לצאת מעודדת מחזרתו של פרסקוט שנראה חד ובכושר כבר במשחקו הראשון לאחר פציעה ממושכת. קצת פחות מעודד היה משחקו של הרץ האחורי זיק אליוט שממשיך את התקופה הרעה שלו, והתקשה מאוד לפתח משחק ריצה ראוי לשמו.

*

טנסי טייטנס  – אריזונה קארדינלס  (נאשוויל, ראשון 20:00)

שתי קבוצות עם שאיפות פלייאוף ברורות נפגשות להן בנאשוויל טנסי, במשחק שצפוי להיות התקפי ומעניין.

הקבוצה הביתית תציג את הרכש הנוצץ חוליו ג'ונס, שיהיה אמור לשפר את החלק הפחות טוב בהתקפת הטייטנס שהוא משחק המסירה, ובאם שיתוף הפעולה עם הקווטרבק רייאן טנהיל יעמוד בציפיות, מצפה להגנת הקארדינלס ערב ארוך.

מצד שני, קיילר מורי ודיאנדרה הופקינס לא ירחמו על הגנת המסירה החלשה של הטייטנס, שעדיין נראית כמו החוליה החלשה ביותר בקבוצה.

נתון מעניין – בעונה הקודמת, דיאנדרה הופקינס היה אחראי על לא פחות מ- 34 אחוזים מסך היארדים במסירה של הקארדינלס.

תחזית : שתי קבוצות עם אוריינטציה התקפית נפגשות, ולכו תדעו איך המשחק ייגמר. אנחנו נהמר על הטייטנס, בזכות דריק הנרי ובזכות הבייתיות.

בדרך לעוד עונה של מעל 2000 יארדים? דריק הנרי (צילום: musiccitymiracles.com)

וושינגטון פוטבול טים  – לוס אנג'לס צ'רג'רס (לנדובר, ראשון 20:00)

מפגש פיקנטי בין הרוקי ההתקפי של העונה החולפת ובין הרוקי ההגנתי. זהו המשחק הרביעי בסך הכל בין שני זוכי הרוקי של השנה שעברה (1:2 לטובת ההתקפה), ויהיה מעניין לראות מי ידו תהיה על העליונה, הליינבקר צ'ייס יאנג מפוטבול טים או הקווטרבק ג'סטין הרברט מהצ'רג'רס.

מעבר לכך זאת תהיה זאת הופעת הבכורה של הקווטרבק הוותיק ראיין פיצפטריק במדי וושינגטון, בניסיונו (האחרון?) לרשום סוף סוף משחק פלייאוף ברזומה העשיר שלו.

נתון מעניין – ג'סטין הרברט שבר את שיא הט"ד בעונה לרוקי עם 31 כאלה, מנגד הגנת וושינגטון ברצף פעיל של שבעה משחקים עם ספיגה של עשרים או פחות נקודות למשחק.

תחזית : ג'סטין הרברט וג'ואי בוסה מול פיצ'מג'יק וצ'ייס יאנג. הגנת פוטבול טים מול התקפת הצ'רג'רס. משחק שווה כוחות, ובסופו נהמר על ניצחון של וושינגטון.

יאנג מול הרברט, ראש בראש (צילום: tsn.ca)

דטרויט ליונס  – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (דטרויט, ראשון 20:00)

התמודדות בין קבוצה שהחליפה את הקווטרבק שלה, לבין אחת שאוטוטו תחליף את שלה, אבל פה בערך נגמרים קווי הדמיון בין שתי הקבוצות.

הניינרס מקבלים חזרה את כל הפצועים ובראשם ניק בוסה, ועם סגל מלא ומוכשר המטרה המוצהרת היא לפחות פלייאוף, פחות מכך ייחשב אכזבה. הליונס לעומת זאת נכנסים (שוב!) לתהליך בניה עם צוות אימון וקווטרבק חדשים, והמטרות בהתאם צנועות הרבה יותר.

על הנייר הניינרס גדולים על הליונס, בשני צידי המגרש. הגנת דטרויט, שספגה הכי הרבה נקודות בעונה הקודמת, תתקשה מול ההתקפה היצירתית של קייל שאנאהן, ואילו קו התקפת הליונס, שלא הצטיין בלשון המעטה בהגנה על הקווטרבק, לא יעמוד בפני הזריזות והעוצמה של קו ההגנה הקדמי של הניינרס.

נתון מעניין – למרות כל סימני השאלה, המאזן של הניינרס עם גאראפולו הוא 8-22, לעומת 27-7 בלעדיו.

תחזית : הפתעות לא יהיו פה, והניינרס יפתחו את מסע ההתאוששות בניצחון חוץ על הליונס החלשים.

במי אתם הייתם בוחרים?  (צילום: nbc.sports.com)

באפלו בילס – פיטסבורג סטילרס (באפלו, ראשון 20:00)

ג'וש אלן היה בן 8 כאשר בן רוטליסברגר שיחק את עונתו הראשונה בפיטסבורג. נכון, לאלן יש עוד דרך ארוכה כדי להגיע להישגים של ביג בן לאורך הקריירה, אבל כבר אין ספק למי עברו המושכות. הקווטרבק בעל ידי הנפץ והמוביליות הגבוהה הוא אב הטיפוס של שחקני העתיד בליגה, ואחרי העונה המוצלחת של הבילס בעונה החולפת וחוזה הענק שחתם עליו במהלך הפגרה, כל העיניים בבאפלו יהיו נשואות אליו. טוב, לפחות ברגעים שהם לא קופצים על שולחנות…

ההצלחה של הבילס לא הגיעה משום מקום. הבנייה לאורך זמן הפכה את הסגל למאוזן מאוד ומאפשר לקבוצה להיות חזקה בשני צידי המגרש. ההתקפה תמשיך להתבסס על היכולות הנהדרות של סטפון דיגס לתפוס כל כדור, כאשר השנה יצטרף אליו עמנואל סנדרס שלמרות הירידה ביכולת הוכיח שעדיין יש לו עוד קצת דלק במיכל. סימן השאלה יהיה כמובן קול ביסלי, שהיה הסלוט רסיבר המשמעותי ביותר בעונה שעברה, אבל היה עסוק במהלך הקיץ בעיקר בלהתנגד לחיסונים, ואפילו הוציא שיר בנושא, ובניו יורק יקוו שזה לא ישפיע על חדר ההלבשה.

לעומתם האורחים מרגישים כאילו הגיעו לצומת דרכים. לאחר פתיחת עונה מצוינת, המנוחה המועטה שנכפתה עליהם בשל מגיפת הקורונה הראתה את סימני הגיל של השחקנים המובילים שלה, עד כדי דיבורים על פרישה אפשרית של ביג בן. הקווטרבק אומנם נשאר לשנה נוספת – כנראה אחרונה – אבל כבר התחילו להתכונן ליום שאחרי. גם השנה יהנה רוטליסברגר מצוות מסייע מהחזקים שיש בליגה, כאשר לחשודים המיידיים (הרסיברים ג'ו ג'ו סמית' לצייס קלייפול) הצטרף השנה הרץ הרוקי נאג'י האריס, שהיה אחד מכוכבי האליפות של אלבמה בעונה שעברה.

עם זאת, הדגש ערב המשחק היה כמובן על חוליית ההגנה ועל החוזה ההיסטורי של טי ג'יי וואט, שהפך אותו לשחקן ההגנה היקר בליגה (112 מיליון לארבע שנים). השנה יצטרף אליו גם מלווין אינגרם, שירצה לשקם את הקריירה שלו, ובוודאי יהנה מהעובדה שיישאר חופשי לאחר שהיריבות יתמקדו בוואט. למרות שני השחקנים שציינו, החוליה החזקה של הקבוצה היא דווקא בסקנדרי, שהיא אולי הטובה בליגה ויקשו מאוד על משחק המסירה של המארחים.

תחזית: אחד המשחקים המרכזיים של מחזור הפתיחה לא יאכזב ונקבל משחק איכותי, כששתי הקבוצות ישימו נקודות מהירות על הלוח. עם זאת, היתרון הביתי כנראה ידחוף את הבילס לניצחון.

אטלנטה פלקונס – פילדלפיה איגלס (אטלנטה, ראשון 20:00)

רק שלוש שנים עברו מאז הזכייה בסופרבול, אבל עבור אוהדי האיגלס זה מרגיש כאילו חלפו חיים שלמים. ראשית, בפילדלפיה החליטו לשנות אווירה והחליפו את דאג פדרסון בניק סריאני מהקולטס, כאשר במקביל החליטו לחתוך את ההפסדים ולאחר שהקווטרבק קרסון וונץ' שלא סיפק את הסחורה, נשלח בטרייד לאינדיאנפוליס, הוחלט לתת את המושכות לג'יילן הרץ', שהראה ניצוצות בשנתו הראשונה בליגה.

הקווטרבק אומנם חזק יותר ביכולת הסקראמבל שלו, אבל מול אטלנטה תהיה לו הזדמנות להפגין גם את כישורי המסירה, לאור העובדה שהסקנדרי של הפלקונס נחשב לאחד החלשים בליגה, ובשנה שעברה אפשרו ליריבות את מספר היארדים הגבוה ב-NFL. לשמחתו, בפילדלפיה החליטו כבר שנה שניה ברציפות לבחור רסיבר בסיבוב הראשון בדראפט, כאשר הפעם נבחר זוכה ההייזמן (שחקן השנה במכללות) דבנטה סמית' מאלבמה, שנתן בשנה שעברה עונה היסטורית. עכשיו נשאר לו רק להוכיח שהוא יכול לעשות את הקפיצה למקצוענים.

גם בצד השני החליטו שימי הסופרבול כבר מאחוריהם וגם הם עשו שינוי בעמדת המאמן, לאחר שנפטרו מדן קווין והביאו את ארתור סמית' שהפך את טנסי לקונטנדרית מעמדת מתאם ההתקפה. בדומה לימיו בטייטנס, יעמדו לרשותו כלים התקפיים מרשימים בראשותו של הקווטרבק מאט ראיין, אליו הצטרפו הרץ מייק דייויס (שפרץ בעונה שעברה בקרוליינה), הרסיבר קלווין רידלי והטייט אנד המבטיח קייל פיטס מאיים לשנות את עמדת הטייט אנד בליגה.

עם זאת, אם בג'ורג'יה רוצים לחזור להיות קבוצה רלוונטית בליגה הם יהיו חייבים לשפר את משחק ההגנה שלהם, בדגש על היכולת להגיע אל הקווטרבק היריב. הזרקורים יופנו כמובן לדנטה פאוולר, אשר אכזב מאוד בשנתו הראשונה בקבוצה (רק 3 סאקים) ויהיה חייב לשפר את המשחק שלו, כדי להקל על החיים של הסקנדרי.

תחזית: כנראה שאנחנו צפויים למשחק חלש, כאשר שתי הקבוצות עדיין מתרגלות למה שהמאמנים מצפים מהם. אטלנטה לא באמת שיפרה את ההגנה שלה בפגרה החולפת והיא ככל הנראה תמשיך את המגמה מהעונה שעברה, ניצחון צמוד לאיגלס.

יוסטון טקסנס – ג'קסונוויל ג'אגוארס (יוסטון, ראשון 20:00)

כשאורבן מאייר ודייויד קאולי יעלו למשחק ה-NFL הראשון שלהם כמאמנים ראשיים, לא יהיה מדובר ברוקים, בכל זאת לשניהם ביחד יש ניסיון של 75 שנה בקריירת האימון שלהם. עם זאת, השניים יגלו מהר מאוד שכל הניסיון הזה אולי מועיל, אבל לחלוטין לא מנבא הצלחה ב-NFL.

הסיפור של המשחק הזה היה אמור להיות בעמדת הקווטרבק. טרבור לורנס, הבחירה ראשונה בדראפט והפרוספט המוכן ביותר מאז פייטון מאנינג היה אמור לפגוש את דשון ווטסון, אך האחרון כנראה לא יעלה על המגרש יותר במדי יוסטון, לאור התביעות המרובות שעומדות לנגדו, על הטרדה מינית. בהיעדרו, מי שייקח את המושכות הוא טיירוד טיילור, שעדין לא הצליח לתקוע יתד בעמדת הקווטרבק הפותח באף קבוצה, מאז עזב את בולטימור.

קו ההתקפה שיעמוד לרשותו עדיין רעוע (למרות ההשקעה הלא מבוטלת של הקבוצה בעמדה) וגם הכלים ההתקפיים שלו מוגבלים, אבל יש להם יכולת להפתיע במשחקים ספציפיים, במיוחד הרסיבר ברנדין קוקס הוותיק ורשימת הרצים הלא נגמרת שלהם (ארבע שחקנים שפתחו בקבוצות אחרות).

בצד השני, מאייר יהיה זה שיגנוב את הזרקורים, אחרי אין ספור שערוריות במהלך הפגרה. עם זאת, הוא כנראה המאמן היחיד שיכול להחזיר את אמון האוהדים בקבוצה, לאחר הכישלונות של השנים האחרונות. במשחק הזה הוא ינסה להתבסס על קו ההגנה שלו שיצליח להגיע לטיילור, ומשחק הריצה, בראשותו של ג'יימס רובינסון הנהדר. אולד סקול פוטבול

תחזית: זה צפוי להיות אחד המשחקים החלשים של השבוע, וככל הנראה לא נזכה לראות הרבה את הקבוצות מבלות ברד זון. שתי הקבוצות אומנם בבנייה, אבל הסגל של הג'אגס קצת יותר טוב וזה יעזור להם להשיג את הניצחון.

אינדיאנפוליס קולטס – סיאטל סיהוקס (אינדיאנפוליס, ראשון 20:00)

הבעלים ג'ים אירסיי הבהיר טוב מאוד לשחקנים של הקולטס שהוא רוצה לפתוח את העונה עם ניצחון. "אני רוצה להיות מסוגל להביא לו ניצחון ראשון מאז שהגעתי", אמר המאמן פרנק רייך, שנכנס כבר לשנתו הרביעית במועדון, "אחרת, יכול להיות שזה יהיה מאוחר מידי".

הסיכויים של רייך להשיג את הניצחון השתפרו בימים האחרונים לאחר שהקווטרבק קרסון וונץ' יצא מרשימת ה-COVID ויוכל לקחת חלק במשחק. הסוגיה הזאת עלולה לרדוף את הקבוצה בהמשך, מאחר והק"ב לא התחסן וסרב לציין האם יעשה זאת בעתיד (חוקי הבידוד חריפים יותר כלפי שחקנים לא מחוסנים). בכל מקרה, ההגנה של אינדיאנפוליס תמשיך להיות נקודת החוזקה שלה, כאשר דה-פורסט באקנר שהצהיר שהוא בא לנצח את המשחק הזה: "בשנה שעברה ההפסד הזה השאיר לנו טעם רע בפה, והרגשנו אותו לאורך כל העונה".

עוד מאמן שהכיסא שלו מתחיל להתחמם הוא פיט קארול, שלא מצליח לשחזר את הצלחת הקבוצה מימי Legion of Boom. אחרי קיץ סוער עם הקווטרבק ראסל ווילסון (שביקש לעבור לקבוצה אחרת) ניצחון אולי יחזיר את הקבוצה לשקט יחסי, ויאפשר ללחץ לרדת.

הנוסחה המנצחת של ווילסון את די קיי מטקאלף, עשויה להיות מה שיכריע את הכף, כאשר השנה מצטרף גם הרוקי דוויין אסקריג' וביחד עם טיילור לוקט הם אמורים להיות התקפה קטלנית שתעשה את ההבדל במשחק. השאלה רק האם קו ההתקפה יחזיק מעמד.

תחזית: סיאטל היא קבוצה שחוותה כבר הכל, וגם משחק פתיחת עונה כבר לא מרגש אותה. רייך יצטרך לחפש את הניצחון הראשון שלו העונה במקום אחר.

קרוליינה פנת'רס – ניו יורק ג'טס (שארלוט, ראשון 20:00)

כל העניים בשארלוט ובניו יורק יהיו על שני הקווטרבקים הפותחים, כאשר סם דארנולד שנזרק מהג'טס בפגרה יפגוש את המחליף שלו, הרוקי זאק ווילסון. דארנולד היה פעם הבטחה גדולה, אחרי שנבחר במקום ה-3 בדראפט, אבל אחרי שלוש עונות עם מאזן 25-13 זה היה הזמן שלו לעזוב. הפאנת'רס, שלא היו מרוצים מהקווטרבק שלהם (טדי בריג'ווטר) קפצו על המציאה וקיבלו אותו במחיר מבצע, ויוכלו להחליט במהלך השנה האם הם יכולים להפקיד בידיו את המושכות של הקבוצה.

המאמן מאט רול אומנם מקבל הרבה שבחים, אבל המארחת סיימה עוד עונה במאזן שלילי (11-5) ולא הצליחו לנצח משחק פלייאוף מאז 2015, אז הפסידו בסופרבול לדנבר. גם השנה ההתקפה תתבסס בעיקר על כריסטיאן מק'קאפרי אך לא בטוח שהוא יצליח לסחוב אותם לעונה טובה יותר.

בצד השני האורחים מבינים שהם בעונת מעבר, ושהדבר היחידי שחשוב הוא ההתפתחות של ווילסון כקווטרבק העתיד של הקבוצה. יש כבר הרבה אנשים שחושבים שזה בדיוק מה שיקרה, כולל הפרשן טוני רומו שטען ש"הוא יהיה השחקן שישנה את פני המועדון". זה אולי נכון, אבל הקפיצה הגדולה בין הרמה בה שיחק במכללות, לבין ה-NFL תהיה גדולה מידי כדי לקבל תשובה כבר בשבועות הראשונים. אולי נהיה יותר חכמים בהמשך.

תחזית: דארנולד יעשה הכל כדי לנקום במעסיקה הקודמת שלו, מק'קאפרי ייתן משחק שיעזור מאוד לקבוצות שמחזיקות אותו בפאנטזי והפאנת'רס ישיגו ניצחון ראשון העונה.

סינסנטי בנגלס – מינסוטה וייקינגס (סינסנטי, ראשון 20:00)

ג'ו בורו היה בדרכו לעונה היסטורית עד שהסטטיסטיקה הוכיחה שלא ניתן לברוח מכולם כל הזמן, והוא סיים את העונה ברשימת הפצועים עם קרע ברצועת הברך. במקום לקבל את פרס רוקי העונה והררי ציפיות (מוצדקות) סביב היכולת שלו הוא יצטרך להוכיח שהוא לא איבד את היכולות האלה, ושהצליח להשתקם – בעיקר מנטלית – מהפציעה הזאת.

הבנגלס ניסו לשפר את המצב כשהחתימו את הטאקל ריילי רייף, בחרו בדראפט טאקל נוסף (ג'קסון כרמן מקלמזון) והביאו את הרסיבר ג'אמר צ'ייס שאמור להתחרות על תואר רוקי השנה. צ'ייס אמור להחליף את איי ג'יי גרין הוותיק, שלאחר עשור בקבוצה עבר לאריזונה.

מינסוטה ניסתה בשנה החולפת לעשות מהפיכה שקטה בסגל שלהם, בניסיון להצעיר אותו, זה עזר להם לאסוף הרבה בחירות דראפט, אבל זה גם אומר שהרבה מהשחקנים שלהם לא מוכחים. עם זאת, הווייקינגס החליטו לשים הרבה כסף על השחקנים שזיהו כמובילים האריסון סמית' או בראיין אוניל שקיבלו הארכות חוזה נדיבות.

בצד ההתקפי מינסוטה עדיין תתבסס על הקווטרבק קירק קאזינס בשנתו האחרונה בחוזה, והוא ינסה להוכיח שהוא ראוי להמשיך לקבל את הקרדיט. הוא ייעזר כמובן בג'סטין ג'פרסון שהראה בשנה שעברה שיש יורש לרנדי מוס ובאדם ת'ילן הוותיק, בתוספת דלווין קוק האיכותי.

תחזית: מינסוטה היא קבוצת מרכז טבלה, אבל כזאת שיודעת לקחת את המשחקים בהם היא צריכה לנצח. גם הפעם זה לא יהיה שונה.

קנזס סיטי צ'יפס  – קליבלנד בראונס (קנזס סיטי, ראשון 23:25)

למרות ההפסד בסופרבול האחרון ולמרות השינויים בפגרה, קנזס סיטי עדיין המועמדת מספר אחת לזכיה השנה בסוכנויות ההימורים, ואיך אפשר שלא עם פטריק מהומס בעמדת הקווטרבק. מולה מתייצבת קבוצה שרשמה הופעה ראשונה בפלייאוף לאחר 18 שנות בצורת, ונראית אפילו טוב יותר לאחר הפגרה האחרונה.

הבראונס השקיעו לא מעט בפגרה בשיפור הקו האחורי של הגנה, ואין מבחן קשה יותר לקו המחודש מול מהומס ומשחק המסירה של הצ'יפס, בייחוד עם חוסר התיאום של השחקנים במשחק הראשון של העונה. גם קו ההתקפה החדש של הצ'יפס ייבחן לראשונה, בתקווה להשכיח את משחק הנפל בסופרבול.

נתון מעניין – מהומס במאזן קריירה של 0-10 בחודש ספטמבר, הבראונס לעומת זאת לא ניצחו את משחק פתיחת העונה 16 עונות רצופות.

תחזית: לא משחק קל לחיזוי, בכלל לא. הצ'יפס קבוצה טובה יותר, אבל השינויים הרבים בסגל יחד עם השיפור (על הנייר) של הבראונס יגרמו למשחק צמוד ומותח. בסופו של משחק, הקבוצה הטובה יותר תנצח, והניצחון יישאר בקנזס.

ניו יורק ג'ייאנטס  – דנבר ברונקוס (איסט ראת'פורד, ראשון 23:25)

המחזור הראשון מפגיש שתי קבוצות שגם השנה נראה שלא הולכות לשום מקום. כבר מספר שנים הג'ייאנטס וגם הברונקוס בחיפוש אחרי קווטרבק העתיד שלהן, וגם העונה הקרובה סביר להניח שלא נראה סימני נפט בנידון.

מה שכן נראה הוא משחק עם הגנות סולידיות, וכנראה את חזרתו למגרשים של הרץ האחורי של הענקים סקוואן בארקלי, לאחר פציעה שהשביתה אותו רוב עונת 2020. הג'ייאנטס ינסו לנצל את חולשת הגנת דנבר כנגד משחק הריצה, והצפי הוא להרבה ניסיונות ריצה.

עוד שחקן שחוזר מפציעה ממושכת הוא הליינבקר המצוין של הברונקוס, וון מילר, שגם הוא מצידו ינסה לנצל את חולשת קו ההתקפה של ניו יורק, בשורות לא מעודדות לקווטרבק דניאל ג'ונס, שאכל הרבה דשא בעונה שעברה.

נתון מעניין – שתי הקבוצות עם מאזן שלילי בכל אחת מארבע העונות האחרונות.

תחזית: זיקוקי דינור לא נראה במשחק הזה, אבל משחק שווה כוחות דווקא כן. אנחנו נהמר שהג'ייאנטס יפתחו את העונה בניצחון, אבל קל זה לא יהיה.

כמה שהוא היה חסר לענקים, סקוואן בארקלי (צילום: sportsnet.ca)

ניו אינגלנד פטריוטס  – מיאמי דולפינס  (פוקסבורו, ראשון 23:25)

היו ימים, עד לא מזמן ממש, שהמקום הראשון בבית המזרחי של ה-AFC היה שמור בטאבו לניו אינגלנד פטריוטס. אבל עכשיו זמנים חדשים, ושתי הקבוצות נפגשות כשוות, ומקוות לצאת לדרך חדשה עם קווטרבקים חדשים וצעירים.

אבל בעוד שטואה טנגובילואה כבר עבר את טבילת האש שלו במיאמי בעונה שעברה, הרי שמאק ג'ונס יושלך למערכה כקווטרבק הפותח כבר במשחקו הראשון ב- NFL, ויצטרך לעמוד בציפיות הגבוהות של מועדון שהורגל בעיקר להצלחות בשני העשורים האחרונים.

לג'ונס מצפה הגנה חזקה מאוד, שסיימה את עונת 2020 במקום הראשון המשותף בחטיפות כדור, עם 18 שכאלה, והוא לא יזכה אפילו לחמש דקות של חסד בליגה הקשוחה הזאת.

נתון מעניין – הפטריוטס ניצחו 16 משחקי פתיחת עונה בעידן בליצ'ק, הכי הרבה ב-NFL בתקופה זאת.

תחזית: מאז 2002, המאזן של הפטריוטס במגרשה הביתי מול יריבותיה לבית הוא 9-48. אחרי המשחק מול הדולפינים, מאזן ההפסדים הולך לעלות לעשר, וג'ונס יחפש את ניצחון הבכורה בהזדמנות אחרת.

ישחקו הנערים לפנינו, טנגובילואה וג'ונס (צילום: sportingnews.com)

ניו אורלינס – גרין ביי (ג'קסונוויל, ראשון 23:25)

אחרי קיץ גדוש בעימותים עם הנהלת הקבוצה, ארון רודג'רס יעלה שוב למגרש שהוא מכיר כל כך טוב. כל מי שראה אותו במהלך הקריירה יודע שכל הרעש מסביב לא באמת מזיז לו וכשתישרק שריקת הפתיחה אף אחד כבר לא יזכור מה היה בקיץ.

אף אחד לא באמת יודע מה היו הסיבות לריב המתוקשר, אבל רבים מאמנים שזאת תהיה שירת הברבור של רודג'רס בקבוצה, והוא ינסה לעשות אותה משמעותית ככל האפשר, בעזרת הרסיבר דוונטה אדאמס – שבחר לוותר על הארכת חוזה עד שיידע מה קורה עם הקווטרבק שלו – והרץ ארון ג'ונס שהשיג 25 טאצ'דאונים בשנתיים האחרונות.

גם בצד השני פחות עסוקים בדברים שעל המגרש, כאשר הוריקן אידה גרם לקבוצה לעזוב את ניו אורלינס ולעבור להתאמן בשבועיים האחרונים בדאלאס, כאשר הליגה החליטה שהמשחק יתקיים בג'קסונוויל במקום הסופרדום, בשל נזקי הסופה.

אם מתייחסים רק להיבטים המקצועיים, אז בעמדת הקווטרבק יפתח לראשונה מזה 15 שנה קווטרבק שלא עונה לשם דרו בריס. מי שיזכה להיכנס לנעליים שלו יהיה ג'יימיס ווינסטון, שבשנה האחרונה בה היה שחקן פותח קבע שיא ליגה של 30 חטיפות בעונה. הוא לא צפוי לחזור על ההישג הזה, מאחר וההתקפה של הסיינטס יותר מאוזנת ופחות אופורטוניסטית מזו של ברוס ארינס בטמפה ביי.

תחזית: רודג'רס אוהב לפתוח את העונה עם ניצחון, ובניו אורלינס הראש יהיה עדיין עם החברים והמשפחות שמתמודדים עם נזקי הסופה. ניצחון לגרין ביי אחרי קרב שקול.

לוס אנג'לס ראמס – שיקאגו ברס (אינגלווד, שני 03:20 לפנות בוקר)

הסיפור הגדול של הקיץ בשיקאגו הוא הקווטרבק הרוקי ג'סטין פילדס. עם זאת, הוא לא יראה את הדשא מקרוב, אחרי שהמאמן מאט נאגי החליט שהוא פותח עם אנדי דלטון, כאשר ההנחה היא שהוא לא רוצה לסכן את התכשיט היקר שלו במאבק מול קו ההגנה האימתני של הראמס, בראשותו של ארון דונלד.

מי שיוביל לראשונה את ההתקפה של שון מקווי הוא מאט סטאפורד, שמכיר טוב מאוד את הברס מהשנים שלו בדטרויט. הקווטרבק המוכשר שמאחוריו כבר 12 עונות בליגה עדיין מחפש ניצחון ראשון בפלייאוף ואין ספק שהוא הגדיל את הסיכויים שלועם המעבר לעיר המלאכים.

הברס מצידם לא נראים כמו קבוצה שאמורה להופיע במשחק פריים טיים בערב פתיחת העונה. נכון, הם רשמו בשנה שעברה הופעת פלייאוף שניה בשלוש שנים, אבל הסגל שלהם הוא המבוגר בליגה ונראה כאילו הקבוצה צפויה ליפול מהצוק בכל רגע. לפחות עד שיגיע פילדס.

בשל ירידת תקרת השכר ושחרור שחקנים מאסיבי, קו ההתקפה והסקנדרי של הקבוצה נראים שבירים מאוד, ולא חסר הרבה כדי שנראה תבוסה כואבת לאורחים.

תחזית: למרות כמה תקופות רעות בשנים האחרונות, הברס לא באמת נשברים והם יחזיקו את הראש מעל המים עד לרגעים האחרונים, אך לא יצליחו לחזור לשיקאגו עם ניצחון.

לאס ווגאס ריידרס – בולטימור רייבנס (לאס ווגאס, שלישי 03:15)

המשחק שינעל את המחזור הראשון, יפגיש בין הרייבנס שמכוונים הכי גבוה השנה, לבין הריידרס שמקווים בסך הכל להגיע לפלייאוף.

השאלה הגדולה אצל הרייבנס, האם לאמאר ג'קסון מסוגל לעלות מדרגה במשחק המסירה שלו, ומול אחת מקבוצות ההגנה החלשות בליגה כנגד המסירה, תהיה לו הזדמנות מצוינת להראות התקדמות בתחום. הקווטרבק שמנגד, דרק קאר, דווקא יודע למסור היטב, אבל הוא מתמודד מול אחת הגנות המסירה הטובות שיש, והוא מוקף בקו ההתקפה חדש יחסית, לא מרשם מומלץ מול הגנה שביצעה הכי הרבה בליצים בשלוש השנים האחרונות.

נתון מעניין –  למאר ג'קסון מחזיק במאזן של 7-30 כקווטרבק פותח, מקום שני באחוז ניצחונות בעידן הסופרבול.

תחזית: זה נכון שבפוטבול כמעט ואין משחקים קלים, אבל יחסי הכוחות נוטים בבירור לטובת העורבים, והמסע לסופרבול יתחיל בניצחון חוץ בעיר ההימורים.

לאמאר ג'קסון. מסוגל לעלות מדרגה? (צילום:nypost.com)

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. עם כל הכבוד לבריידי מר קאמבק, חוסר השריקה על עבירת מתקיף בדרייב האחרון היה פשוט מחפיר, משהו שאנחנו מכירים מהענף המוזר כדורגל. לא יודע אם טמפה לא היו מנצחים בכל מקרה אבל זה פשוט היה מזעזע ודאלאס נשדדו (ואני האחרון שבעד דאלאס).
    זה מזכיר את הפלייאוף הקודם ואת הביזיון שהיה ברבע האחרון מול גרין ביי שלפתע אחרי משחק שלם השופטים התחילו לזרוק דגלים על כל נגיעה ונתנו לטמפה את המשחק. וכמובן גם בסופרבול עצמו שקנזס נדגלו לבערך מאה יארד ברבע הראשון שגמר את המשחק.
    זה מכעיס ומעצבן כי מדובר בדברים מאוד ברורים שלי בתור אוהד נייטרלי מאוד מפריעים

      1. אני סבור (וסליחה על חילול הקודש, גדלתי על מייקל) שבריידי כבר עבר בגדולתו את הוד אווירותו. לפחות ספורטיבית כי ברור שמחוץ לארה"ב מדובר בסיפור שונה

    1. אכן שריקה שערורייתית, קשה להבין איך שופט שעומד ממש ליד לא זורק את הדגל. אבל כבר אמרנו בשנים הקודמות, הליגה שמה דגש בעיקר על משחק ההתקפה, ההגנות מאבדות מהחשיבות שלהם בקצב מהיר. האם זה טוב? נדע בעוד כמה שנים…
      (אגב, זה אולי מתחבר לכתבה שארז פרסם על ה-NBA השבוע https://hoops.co.il/?p=241387 )

    1. אני לקחתי את בריידי/לאמר ג'קסון, אני אוהב להחליף קב לפי מצ'אפים.
      מעניין יהיה לפתוח ליגה לחובבי הענף פה, אם יש מעוניינים

  2. אם יש למישהו חבר חובב פוטבול שלא מתחבר בווריד להופס בעונה, צריך מיד ליידע אותו, הסיקור מס' 1 בארץ.
    כרגיל משחק 1 בעונה הכי קשה כי לך תדע איפה יהיה האקשן, אז הולכים על שיטת המאנדיי נייט פוטבול ובוחרים את הקבוצות שהיו הכי טובות בעונה הקודמת, שזה הרבה פעמים מתכון לנמנומון. אחרי שבועיים ככה מתחילים להבין מי נגד מי ואז הבחירות נעשות יותר איכותיות. או כמו פעם, מה שהיו מראים בESPN. קשה עם המבחר.

  3. מעניין. יכול להיות שיש בניו אורלינס קבוצה באמת טובה? מישהו פה אמר את זה בזמן האחרון?
    יש מי שיגיד שבגלל המצב של רוגרס המזדקן בגרין ביי הם היו כאלה חלשים, וזה בסך הכול המשחק הראשון מרצף של הפסדים לקבוצה בדעיכה. אולי. לא סביר. אז הוא יגיד שגם לא סביר שהסיינטס ינצחו 38-3 קבוצה כל כך טובה ואם יש שם קוורטרבק במצב לא מושלם כנראה זו הסיבה להפסד.
    טוב, פעם שעברה שמקרה כזה קרה היה בשבוע 9 עונה שעברה, נגד טום בריידי והחבר'ה מטמפה. מאז הם ניצחו בסופרבול, ועל טום בריידי גמרו את ההלל. אז הוא יגיד שבמשחק שלרוגרס יש 2 ירוטיים כל קבוצה יכולה לנצח. אני אענה שנגד בריידי היו לניו אורלינס 3.
    עם דרו בריס או בלעדיו, WHO DAT!!!

    1. הפסד של רודג'רס במחזור הראשון זה מאוד ייחודי, אבל קשה מאוד לגזור מזה משמעויות להמשך. למשחקים בעונה הסדירה יש לפעמים נטייה להיות חד צדדיים. יכול להיות שזה סתם יום גרוע…

  4. ראיתי אתמול רד זון 6 שעות ועוד שני משחקים מלאים במקביל , גרין ביי היו אמש הקבוצה הגרועה ביותר ובגדול , זה לא רק רוגרס שהיה סתם פח אלה כל הקבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט