כה ציפיתי ליום, והגיע! – סיכום מחזור ראשון ב-NFL / צוות "הופס" פוטבול

כה ציפיתי ליום, והגיע! – סיכום מחזור ראשון ב-NFL / צוות "הופס" פוטבול

כותבי הסיכום: עידו רבינוביץ, יאן מלניקוב.

קרוליינה פנת'רס (1-0) – ניו יורק ג'טס (0-1), 14:19

לאחר שנזרק למדרכה לטובתו של זאק ווילסון, סאם דארנולד קיבל את הסילונים מניו יורק ליבתו החדש בקרוליינה במטרה לנקום.

הרבע הראשון קיים את הבטחות המשחק הזה, ולא לחיוב. ששת הדרייבים הכוללים, שלוש לכל אחת, לא הניבו נקודה אחת. הג'טס השיגו 15 יארד משותף בשלושת הדרייבים שלהם ובעטו את הכדור חזרו לקרוליינה כל פעם. הפנתרים לעומתם הצליחו להתקדם במורד המגרש, במיוחד בדרייב האחרון של הרבע הראשון, אך איבוד כדור נוראי של דארנולד על קו ה-9 של הג'טס החזיר לניו יורק את הכדור. לאחר שזאק ווילסון נחטף, הקבוצה הביתית סוף סוף שמה נקודות על הלוח עם שער שדה, מה שפתח את הסכר. קרוליינה שמו עוד שני ט"ד בשתי ההתקפות העוקבות ועלו ליתרון 16:0 שסגר את המשחק. שני טאצ'דאונים של זאק ווילסון לקורי דייויס הורידו את ההפרש, אך זה היה מעט מדי מאוחר מדי.

כריסטיאן מקפרי היה כוכב המשחק עם 98 יארד על הקרקע ו-89 יארד באוויר (תפס כל אחת מתשעת המסירות שכוונו לעברו), גם התופס וגם הרץ המוביל של המקומיים.

קבוצת הפוטבול של וושינגטון (0-1) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-0), 20:16

משחק אדיר וצמוד בין שתי קבוצות צעירות ב-"פד-אקס פילד" הסתיים בניצחון של ג'סטין הרברט וחבורתו לאחר מאבק קשוח בקבוצה הביתית.

הצ'ארג'רס פתחו בסערת את תקופת ברנדון סטיילי, המאמן החדש שלהם שהגיע לאחר תקופה אדירה כמתאם ההגנה של הקבוצה השנייה מלוס אנג'לס והחליף את אנטוני לין הכושל. כבר בדרייב הראשון הבולטס שמו 7 נקודות על הלוח לאחר דרייב מתודי שהסתיים בריצה ל-3 יארד של אוסטין אקלר. הברקים קצת נתקעו ואפשרו לקבוצת הפוטבול לצמצם את יתרונם לנקודה בלבד עם 2 שערי שדה מדסטין הופקינס, לפני שטריסטאן ויסציאנו בעט 2 כאלו לצ'ארגרס והיתרון תפח חזר ל-7.

בו זמנית, המקומיים נאלצו לעשות שינוי בעמדת הקוורטבק לאחר שראיין פיצפטריק נאלץ לרדת לחדר ההלבשה עם פציעה בירך. במקומו נכנס הגיבור הטראגי מסוף העונה שעברה של וושינגטון, טיילור הייניקי, שכמעט הוביל סנסנציה מול טום בריידי והבאקס בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הוא הכניס בוסט אדיר לקבוצה והוביל שני דרייבים רצופים ל-10 נקודות שהעלו את הפוטבול טים ליתרון ראשון במשחק, 16:13.

ג'סטין הרברט הוביל את קבוצתו לסף ט"ד בדרייב הראשון של הרבע הרביעי, אך כאשר הגיע למרחק 2 יארד מהאנדזון, מסר אינטרספשן מחריד שנתן את הכדור חזרה לוושינגטון. למזלו הרב, אנטוניו גיבסון איבד את הכדור חזרה במהלך הריצה הראשון שלהם והצארג'רס קיבלו את הכדור חזרה על קו 3 היארד של וושינגטון. משם הרברט לא שגה, מצא את מייק וויליאמס באנדזון וחתם את תוצאת המשחק.

סינסינטי בנגלס (1-0) – מיניסוטה וייקינגס (0-1) – 24:27

בדומה למשחקים רבים בשבוע הראשון של העונה הסדירה, שתי הקבוצות התחילו בגישושים באוהיו (גם לכם זה נשמע כמו כותרת לפרק ב-CSI?).

שישה פאנטים רצופים לפני שקירק קאזינס הוביל דרייב של 101 יארד כוללים (כן, כן. זו לא טעות. הם התגברו על 15 יארד של דגלים וגם התחילו מתוך ה-10 שלהם) בדרך לט"ד הראשון במשחק, מסירה של 5 יארד לאדם ת'ילן.

ניכר שהבנגלס לא אהבו להיות בפיגור, אז הם החליטו להרכיב שלוש דרייבים רצופים שהסתיימו ב-7 נקודות. ג'ו בורו מצא את טי היגינס מ-2 יארד, לאחר מכן את ג'מאר צ'ייס ששרף את הכיסוי היחיד ששמו עליו בדרך ל-50 יארד לפני שג'ו מיקסון הצטרף לחגיגה עם ט"ד משלו ממרחק 2 יארד.

הקבוצות החליפו מהלומות בדרך לתוצאה של 24:21 לטובת הבנגלס. במצב של דאון רביעי ושלוש מקו 47 היארד של מיניסוטה, זאק טיילור, מאמן הביתיים שהיה אגרסיבי בדאונים רביעיים קודמים במשחק, החליט לבעוט את הכדור חזרה לקאזינס. קווין יובר עשה עבודה טובה והצמיד את מיניסוטה לקו ה-5 שלהם, אבל קירק קאזינס עם דרייב ענק הוביל לשער שדה של גרג ג'וזף בשניות הסיום כדי לשלוח להארכה. אף קבוצה לא הצליחה להשיג הרבה בהארכה את הפוזשן האחרון, בו פעם נוספת זאק טיילור נעמד עם החלטה: דאון רביעי ויארד מקו ה-48 של סינסינטי. אם נכשלים, לוייקינגס יש כארבעים שניות לשים שער שדה על הלוח. הוא החליט ללכת על זה, סיג'יי יוזמה תפס מסירה קצרה מבורו ורץ ל-32 יארד אדירים שנתנו למקפירסון הבועט צ'יפ שוט קליל מ-32 יארד שמנע תיקו והשאיר את הניצחון בסינסי.

קירק קאזינס היה פנטסטי, 36/49 השלמות, 351 יארד, 2 ט"ד ללא איבוד. פעם שלישית שהוא מפסיד משחק עם 70+% השלמות, 350+ יארד ללא חטיפות. הכי הרבה הפסדים כאלו מאז 1950!

יוסטון טקסנס – ג'קסונוויל ג'גוארס 21:37
טרבור לורנס קיווה להיות הקווטרבק הראשון שנבחר מספר 1 ומנצח במשחק הבכורה שלו מאז דיוויד קאר. אך הטקסנס לא התכוונו לתת לזה לקרות, וחוללו הפתעה לא קטנה עם ניצחון חד משמעי על הרוקי המוכשר. זו הייתה בכורה לא קלה עבור לורנס, שהראה את הכישרון שלו כשמסר ל-332 יארד ושלושה ט"ד, אך גם את כאבי הגדילה שלו, כשמסר לשלוש חטיפות. בצד המנצח, זה היה משחק סנסציוני של טיירוד טיילור, בעיקר בהתחשב בצל הגדול תחתיו הוא נאלץ לשחק.

טנסי טייטנס – אריזונה קרדינלס 38:13
אריזונה הגיעה לביתה של טנסי למשחק שהיה אמור להיות צמוד, והיה ההפך המוחלט. טנסי התרסקה בשני צידי הכדור. דריק הנרי רץ ל-58 יארד בלבד וטנהיל ספג שישה סאקים ואיבד שני פאמבלים, ומהצד של אריזונה קיילר מארי מסר לארבעה ט"ד ורץ לחמישי, וצ'נדלר ג'ונס רשם לא פחות מחמישה סאקים.

דטרויט ליונס – סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס 41:33
זו כמעט הייתה התרסקות חסרת תקדים של סן פרנסיסקו, שתוך דקות ספורות הפכה יתרון בטוח של 24 נקודות למצב בו 24 יארד והמרת שתי נקודות היו כל מה שעמד בינה לבין הארכה. עצירה בדאון רביעי אפשרה לניינרס לנשום לרווחה ובסופו של דבר גם להנות ממשחק מצוין שלהם, בו פתח ג'ימי גארופלו אך את הט"ד הראשון מסר טריי לאנס, ובו הם הריצו את הכדור ל-131 יארד למרות שאיבדו את מוסטרט ובאמצעות הרוקי מהסיבוב השביעי אלייג'ה מיצ'ל. שלושה פאמבלים של הניינרס לא "הספיקו" להם על מנת להפסיד את המשחק הזה, והם יכולים להיות אופטימיים להמשך.

אינדיאנפוליס קולטס – סיאטל סיהוקס 28:16
ההתקפה של הסיהוקס אמנם לא הייתה במיטבה במחצית השנייה, אך עשתה מספיק במחצית הראשונה – עם שלושה ט"ד מתוך ארבעה דרייבים – על מנת לאפשר להגנה שלהם לעשות את העבודה מול קארסון וונץ. ראסל ווילסון היה יעיל כתמיד, עם 5 אי השלמות למול ארבעה ט"ד – שניים להם בכדורי עומק טיפוסיים לטיילר לוקט. במקביל, כריס קארסון רץ ל-91 יארד ב-16 נשיאות בלבד. וונץ, לעומת זאת, מסר 19 מתוך 35 כדורים לרצים ולטייט אנדים שלו, והיה תחת לחץ למשך כל המשחק מאחורי קו התקפה בהופעה שלא תואמת את המוניטין שלו מהשנים האחרונות.

בפאלו בילס – פיטסבורג סטילרס 23:16
במשחק לא טוב שלו, ג'וש אלן נגרר לקרב הגנתי שמתאים בדיוק לפטיסבורג סטילרס, קבוצה עם הגנה וספיישל טימס טובים והתקפה חלשה יחסית. הסטילרס אמנם לא צברו נקודה במחצית הראשונה, אך אפשרו רק 10, ובעזרת שתי עצירות בדאון רביעי וחסימת פאנט לט"ד בשלושת הדרייבים הראשונים של המחצית השנייה, פיטסבורג צברה 20 נקודות רצופות ובכך למעשה הבטיחה ניצחון גדול בבפאלו.

אטלנטה פלקונס – פילדלפיה איגלס 32:6
תצוגת האימים של אטלנטה כוסתה רק על ידי משחק נהדר של ג'יילן הרטס, שמראה סימני התקדמות מהעונה הראשונה הלא נעימה שלו בפילדלפיה. בחירת הסיבוב השני מאלבמה חילק את 264 היארד שלו לשבעה רסיברים שונים והוסיף 62 יארד בריצה ושלושה ט"ד במסירה. לעומת זאת, אטלנטה הייתה אחת משתי קבוצות בלבד שלא הצליחו לשים ט"ד על הלוח, למרות הכלים ולמרות המאמן החדש, ארתור סמית'.

קנזס סיטי צ'יפס – קליבלנד בראונס 29:33
קליבלנד של עונת 2021 היא אמנם קבוצה מצוינת, כפי שהראתה במשחק החזרה שלה לקנזס סיטי לאחר אותו הפסד פלייאוף. אך באותו משחק היא גם הראתה שהיא עדיין קליבלנד, עם שגיאות לא מחויבות שמנעו ממנה ניצחון גדול על קנזס סיטי, שהראתה שהיא עדיין קנזס סיטי. הבראונס הצליחו להשיג ט"ד בכל אחד משלושת הדרייבים הראשונים שלהם וירדו להפסקה ביתרון 22:10, שהיה מאוד מבטיח אם לא היה פטריק מהומס בצד השני ואם לא היו הפאמבל של ניק צ'אב ולאחר מכן הטעות של הפאנטר ג'יימי גילאן במחצית השנייה, שסידרה לצ'יפס מגרש קצר ויתרון ראשון ואחרון במשחק.

ניו אורלינס סיינטס – גרין ביי פאקרס 3:38
קשה להסביר כיצד המעבר מניו אורלינס לג'קסונוויל עשה כל כך הרבה טוב דווקא לסיינטס. קשה להסביר כיצד אהרון רוג'רס והפאקרס פתחו את העונה שלהם בצורה כה מזעזעת, אפילו בהתחשב ברעש של ארבעת החודשים האחרונים. קשה גם להסביר כיצד ג'יימיס ווינסטון, שחקן שמוסר חטיפה על כל ט"ד, הצליח למסור לחמישה ט"ד ב-148 יארד בלבד וללא חטיפה אחת. ניו אורלינס הביסה את גרין ביי באמצעות משחק יעיל ונקי, כשהפאקרס נתנו בדיוק את ההפך – עם שתי חטיפות ו-133 יארד בלבד של אהרון רוג'רס.

ניו אינגלנד פטריוטס (0-1) – מיאמי דולפינס (1-0), 17:16

קרב הקוורטרבקים מאלבמה הבטיח משחק מורט עצבים בין שתי קבוצות קשוחות, וסיפק זאת מעל לכל הציפיות.

דמיאן האריס רץ ל-35 יארד במהלך הראשון עבור הפאטס ונראה שהדרייב הראשון של מאק ג'ונס ב-NFL יסתיים עם נקודות לאחר שכבר הצליח להגיע לקו ה-30 של מיאמי, מסירה אחורה של ג'ונס בניסיון להימנע מסאק כמעט הסתיימה באסון לפני שג'ונו סמית קפץ על הפאמבל. הפאטס לא הצליחו להשיג מספיק יארדים חזרה לשער שדה ונאלצו לבעוט חזרה לדולפינס.

שני מתאמי ההתקפה החדשים של מיאמי, אריק סטודסוויל וג'ורג' גודסי, הראו שהם עשו מאמץ להתאים את הסכמה ההתקפית ליכולות של טואה (בניגוד למחבל ההתקפה של שנה שעברה, צ'אן גיילי). הרבה ריצות, מסירות קצרה במשחק ה-RPO ("ראן/פאס אופשן") הובילו את הדוליפינים לט"ד ראשון מריצה קלילה של טואה בעצמו מ-3 יארד. לאחר שני פוזשנים שלא הניבו פרי, הפאטס הצליחו להשיג שער שדה והורידו את היתרון ל-4 בלבד עם 10:21 לסיום המחצית. הדולפינס לא הצליחו לשמר דרייבים והפאטס שלטו בזמן עם הכדור. לבסוף ההגנה המותשת הראתה קצת אותותיה וויתרה על ט"ד בהתקפה האחרונה של ניו אינגלנד במחצית לאחר סלאנט קצר של נלסון אגלור מ-7 יארד.

בדאון שלישי, אחד לפני הט"ד, מאק ג'ונס נפל לסאק של 12 יארד על ידי אלנדון רוברטס אבל שריקה גבולית למכה נמוכה השאירה את הדרייב של הפטריוטים בחיים וג'ונס הפרוליפי ניצל ל-7 נקודות.

ג'ייסון סאנדרס הספיק להשוות לפני המחצית עם שער שדה משלו לאחר שטואה וג'יילן וואדל התחברו ל-36 יארד במהלך הראשון של הדרייב. שיוויון 10 בירידה לחדרי ההלבשה.

כפי שפתחו את המחצית הראשונה, הפינז פתחו גם את השנייה עם ט"ד, החיבור של אלבמה בין טואה ל-וואדל הכה שנית ומספר 17 של מיאמי מתח את זרועו לאנדזון והחזיר את היתרון לאורחים. הפאטס השתלטו על המשחק, שמו שני שערי שדה וכבר היו עמוק מאוד בטריטוריה של מיאמי עם דקות ספורות לשחק. כל סקור היה מחזיר אותם ליתרון. דמיאן האריס הגיע לקו ה-9 של מיאמי לפני שאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, זאביין הווארד, שכמעט הלך לישון מרוב שלא הייתה לו עבודה במשחק כי הפאטס לא חשבו על לזרוק לכיוונו, הוציא את הכדור מהיד של האריס ואף שיחזר אותו בעצמו. הדולפינס השיגו שני דאונים ראשונים ושרדו עם ניצחון בפוקס בורו. ניצחון 3 ב-4 משחקים לבריאן פלורס על מאמנו לשעבר, ביל בליצ'ק.

על אף ההפסד, חייבים לתת קרדיט עצום למאק ג'ונס שנראה שלו, רגוע ומדויק. השלים 8/12 וט"ד כשהיה תחת לחץ, 11/15 השלמות לדאון ראשון לאחר דאון שלישי (מול הגנת הדאון השלישי הטובה בליגה בעונה שעברה, להזכירכם). יהיה מרתק לראות קרבות בינו לבין טואה בעתיד.

ניו יורק ג'איינטס (0-1) – דנבר ברונקוס (1-0), 27:13

הדנבר ברונקוס יודעים איך לנצח משחקים במחזור הראשון. ב-51 השנים האחרונות, יש להם אחוז ניצחונות של 68.3% במשחקי שבוע 1, האחוז הכי גבוה ב-NFL בטווח הזה. גם בראשון האחרון זה לא היה שונה כאשר הקבוצה מהמייל היי הגיעו ל"מט לייף סטאדיום" למפגש עם הביג בלו.

המשחק התחיל באופן די פושר לפני שברנדון מקמאנוס שם את דנבר על הלוח עם שלשה מ-23 יארד לפני שהג'איינטס השיבו עם ט"ד משלהם במהלך של 37 יארד מדניאל ג'ונס לסטרלינד שפארד הנפיץ. הברונקוס יצאו לריצת 24 נקודות ללא מענה מהנקודה הזו ועוד 7 נקודות בגארבג' טיים של דניאל ג'ונס לא הצליחו לדגדדג את החבורה של ויק פאנג'יו שחוזרת לקולרדו עם ניצחון חשוב.

הג'איינטס הם הקבוצה היחידה שלא היו במאזן חיובי מאז 2017. לג'ו ג'אדג' יש הרבה עבודה לעשות עם החבורה שלו, מעניין אם זה יהיה כאשר דניאל ג'ונס עומד בראש הקסדה או אולי פרוספקט מעניין חדש מהדראפט הקרוב שמציג שמות מעניינים כמו ספנסר ראטלר, סאם הוואל ומאליק וויליס.

בינתיים אצל דנבר, הם מקבלים מטדי ברידג'ווטר יציבות בעמדה, מה שלא היה להם כאשר דרו לוק פתח. 28/36 השלמות, 264 יארד ושני ט"ד. משחק גדול גם למלווין גורדון שהשיג מעל 9 יארד לנשיאה פלוס טאצ'דאון משמח לאלו שתפסו אותו בליגות הפנטזי.

לוס אנג'לס ראמס (1-0) – שיקגו ברס (0-1), 14:34

המשחק המאוחר של יום ראשון העמיד מול מת'יו סטאפורד, היהלום הנוצץ שהביא לס סניד לשון מקווי בקיץ, מול יריבה מוכרת: הדובים מאילינוי, נגדם נפגש פעמיים בשנה בזמנו בדטרויט. שון מקווי ניצח את כל חמשת משחקי שבוע 1 מאז שהתחיל לאמן את הראמים, והפעם הוא עשה זאת בסטייל. הט"ד הראשון של סטאפורד בעיר המלאכים היה פצצה לואן ג'פרסון שתפס, התגלגל לרצפה מבלי שיגעו בו, קם ורץ לעד כמה יארדים ישירות לאנדזון. שני שערי שדה של מאט גיי העלו את הראמס ליתרון 2 פוזשנים לפני שדייויד מונטגמרי הוריד את ההפרש ל-6 עם ט"ד משלו.

הראמס קיבלו את הכדור בחזרה מההפסקה וסטאפורד מסר את אחד מהטאצ'דאונים הקלים בקריירה שלו כאשר קופר קאפ עבר את קו ההגנה של הברס בקילומטרים, ששכחו שאין כזה דבר נבדל בפוטבול, והרסיבר המוכשר סיים בהליכה קלילה לאנדזון. ג'סטין פילדס נכנס בפעם הבאה שהברס היו ברדזון והצליח להשתמש ברגליים שלו כדי להתרוצץ פנימה ולהוריד את היתרון ל-6 פעם נוספת, אבל זה היה הסקור האחרון של הדובים במשחק. סטאפורד סיים עם 321 יארד ו-3 ט"ד ללא חטיפות עם רק 20 השלמות בלבד. דארל הנדרסון רץ ל-70 יארד ב-16 נשיאות וקופר קאפ עבר את קו מאה היארד בעזרת הסקור הקליל.

מנגד, אנדי דלטון היה נתון בלחץ תמידי מאחורי קו ההתקפה הרעוע של הברס, מרס 27/38 ל-206, ללא ט"ד ועם חטיפה אחת. 6.8 יארד לנשיאה של דייויד מונטגמרי לא הספיקו לשמור את המשחק תחרותי לזמן רב.

לוס ווגאס ריידרס (1-0) – בולטימור רייבנס (0-1), 27:33

מאנדיי נייט פוטבול שחקק את השבוע המטורף הזה לפתיחת העונה הסתיים במשחק משוגע שהלך כל הדרך להארכה.

הרייבנס עלו ליתרון 14:0 לפני שהריידרס יצאו לריצת 17:3 כדי להשוות את תוצאת המערכה. החלפות של ט"ד ושער שדה אחד לכל קבוצה, כולל 55 יארדר של דניאל קארלסון להכריח הארכה חתמו את הזמן החוקי.

הריידרס קיבלו את הכדור ראשונים, קאר מצא קודם את הנטר רפנרו להשלמה של 27 יארד ואז את בריאן אדווארדס להשלמה של 32 יארד שבתחילה נרשמה כט"ד המנצח לפני שהוידאו קבע כי אדווארדס היה כמה סנטימטרים מחוץ לאנדזון. סניק של קאר לא צלח בשבירת המטוס, ניסיון ריצה של הריידרס בדאון שני נעצר לפני שהג'ייקובס קיבל את הכדור כי אלכס לת'רווד הרוקי קפץ לפני הזמן ובדאון שלישי ושער מקו החמש, דרק קאר חטף בניסיון מסירה לאקס הרייבנס, ווילי סניד.

לאמאר ג'קסון והרייבנס היו צריכים רק שעה שדה אך נכשלו במסימה כאשר קארל נאסיב הגיח מהקצה, הוריד את ג'קסון לדשא וגם העיף לו את הכדור מהיד לפני ששחזור על ידי פילון של הריידרס. שני מהלכים אחר כך, דרק קאר ניצל את הליץ-זירו של בולטימור למצוא את זיי ג'ונס פנוי לגמרי לט"ד שניצח את המשחק!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כרגיל למחזור ראשון הרבה מתח קצת פחות פוטבול.
    מה שצ'נדלר 'אני לא רוצה להיות כאן' ג'ונס עשה לטנהיל הוא לא ישכח הרבה זמן. נקווה שזה יחמם קצת את הגזרה החוזית בין שני הצדדים.

  2. תודה גדולה!

    לא ברור מה קרה לגרין ביי, טנסי ובפאלו. התרסקות לא אופיינית לשלוש קבוצות שאמורות להילחם על מקום בסופרבול לדעתי. שבוע 1 תמיד מניב תוצאות הזויות

  3. תודה לצוות.
    המשחק של MNF באמת היה קיצוני, אבל היה שבוע דרמטי והרבה תוצאות שאנחנו נשכח מהן די מהר, כאשר אני חושב שהראשונה היא הניצחון של הסטילרס שיתקשו לנצח יריבות חזקות כמו הבילס בהמשך. לגבי הבילס, אני מאמין שהכל יהיה בסדר אצלם והחלודה ההתקפית נפלה על היריבה הכי קשה לשבוע 1

  4. תודה לכל העוסקים, סיקור מעולה. לדעתי ה״נקמה״ האמיתית של דארנולד בג׳טס היתה קו ההגנה הקדמי שלו, שהורידו את ווילסון פעם אחרי פעם אחרי פעם, כולל פעמיים מהבליינד ספוט שגרמו לדפיקות לב בספסל של הג׳טס. זה שווילסון הצליח להוציא כמה מסירות יפות בחצי השני ואפילו לקחת את הכדור בעצמו לאנדזון נותן לו הרבה נקודות זכות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט