אירועי דיומא 04.08.2021 – אולימפיאדה ושחמט

המשחקים האולימפיים:

רכיבת סוסים / עמיחי קטן:

אין לי הרבה מה להגיד על הענף הזה, או הרבה הבנה בו, אבל יש נציגה ישראלית בגמר שיתקיים בשעה 13:00 בדמות אשלי בונד. בשלב המוקדמות בונד הייתה בין אלו שלא קיבלו אף נקודה שלילית, כלומר גם השלימה את המסלול תוך 89 שניות וגם היא או הסוס לא פגעו באף מכשול בדרך. מבחינת הזמנים, בונד והסוס שלה הגיעו במקום ה-3, מה שאומר שבסדר הרוכבים היום היא תהיה 28 מתוך 30. בשלב הגמר מדובר במירוץ נגד השעון, כך שהפעם יש חשיבות לא רק לסיום המסלול בזמן שנקבע מראש, אלא מהר יותר מהמתחרים. הנתון מהמוקדמות נותן אפשרות לפנטז, אבל יש כמה מועמדים חזקים יותר שצפויים להעלות קצב בשלב הגמר.

שיט / עמיחי קטן:

שיוט המדליות של נויה ברעם ושחר טיבי יתקיים בשעה 9:33 ואנחנו נקבל הזדמנות נוספת ואחרונה לראות את שתי הצעירות הללו שהגיעו להישג יפה מאוד עם המקום בשיוט המדליות ובטופ 10, אף על פי שמהענף הזה לא נקבל מדליה גם הפעם. במקרה של שיוט טוב במיוחד הישראליות יכולות לעלות גם למקום ה-5, אבל סביר יותר שהן יתמקדו במאבק על מקומות 8-10, שם כרגע הן בעמדת פיגור קלה, אך כזו שיכולה להימחק בקלות.

הרמת משקולות / עמיחי קטן:

החבר האחרון שנכנס למשלחת הישראלית, דוד ליטבינוב, הוא הנציג הישראלי בהרמת משקולות הפעם. ליטבינוב מתחרה בקטגוריה הכבדה, של 109+ ק"ג, והוא יהיה חלק מקבוצת המתחרים הראשונה שתתחיל בשעה 7:50 בבוקר. הוא עצמו אמר לקראת התחרות שהשאיפה שלו היא לשבור את השיא האישי שלו והישראלי ולהעמיד תוצאה טובה, כי השאר קצת פחות תלוי בו.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

05:30: גמר 400 משוכות לנשים: המקצוע המקביל לגברים הציב, איך לומר, רף ציפיות לא נמוך. שדה הנשים החזק, בראשות שלוש רצות נהדרות, צפוי לרתק אף הוא את הצופים. שיאנית העולם הטריה, סידני מקלוכלין, היתה לאישה הראשונה והיחידה לרדת מ-52 שניות, כשניצחה באליפות ארה"ב לפני כחודש וחצי. בת ארצה, האלופה האולימפית, אלופת העולם ושיאנית העולם לשעבר, דליילה מוחמד, מחזיקה בשיא נהדר של 52.16 שניות. הצלע השלישית במאבק היא ההולנדית הצעירה, פמקה בול. האתלטית גבוהת הקומה משתפרת בהדרגה ועוד לפני שקבעה שיא אישי נהדר של 52.37 שניות, היא זכתה בתחילת האביב באליפות אירופה באולמות ב-400 מטר.

14:00: גמר 3000 מכשולים לנשים: בין 16 הרצות נמצא את שתי אלופות העולם האחרונות. ביאטריס צ'פקואוץ' הקנייתית היא שיאנית העולם (8:44.32) ואלופת העולם המכהנת. קדמה לה, בלונדון 2017, אמה קובורן מארה"ב, אחת האתלטיות היציבות במקצוע. שתיהן, כאמור, ירוצו בגמר. נוסף אליהן, ישנן מספר מועמדות לזכיה: היווין קיינג מקניה עם שיא אישי של 9:00.01, מקידס אבבה האתיופית עם 9:02.52 ווינפרד מוטילה יאווה מבחריין בעלת שיא אישי של 9:02.64.

14:15: גמר יידוי הפטיש לגברים: בדומה למקצוע הנשים, הגברים הפולנים מצליחים בו יפה בשנים האחרונות וייוצגו בגמר על ידי שני מועמדים לפודיום: פאבל פיידאק, ארבע פעמים אלוף העולם, שבאופן מפתיע לא הצליח להעפיל לגמר בריו 2016. הנציג השני של המדינה ממזרח אירופה הוא ווייצ'אך נוביצקי, שיידה בעצמו מעבר לשמונים מטר בעבר. רודי וינקלר מארה"ב הוא בעל התוצאה הטובה ביותר העונה, 82.71 מטר. "העתיד" של המקצוע היא מיכאילו קוחן, האוקראיני בן ה-20. אלוף אירופה הטרי עד גיל 23, יידה השנה כבר ל-80.78 מטר.

15:05: גמר 800 מטר לגברים: באופן מעט פחות מהרגיל, תשעה רצים ייקחו חלק בגמר. סגן האלוף האולימפי מלונדון 2012 (עם שיא אישי נהדר של 1:41.73) ובעל תוצאת השנה בעולם (היחיד שירד השנה מ-1:43), נייג'ל אמוס מבוצוואנה, מעד במוקדמות כי נתקל בעצמו ברץ אמריקאי שנפל. ערעורו התקבל והוא אושר, כאמור, להשתתף בגמר. שיאן העולם והאלוף האולימפי הכפול, דייויד רודישה מקניה, לא הגיע לטוקיו. שדה המשתתפים חזק מאוד וקשה לשים את האצבע על מועמד בולט לניצחון. מלבד אמוס, נציין את פטריק דובק הפולני, שביצע הסבת מקצוע מ-400 משוכות, מקצוע שרץ בו מהר יותר מ-49 שניות. המעבר לריצת שתי ההקפות התברר כמוצלח ביותר. דובק זכה באליפות אירופה באולמות במארס ויתמודד היום על הבמה הגדולה מכולן. רץ נוסף שמצטיין במהירותו הוא עמנואל קירוי קיפקוריר הקנייתי, בעל שיא אישי של 44.21 ב-400 מטר ו-1:42.05 במרחק הכפול. גם אלוף ארה"ב ובעל מדליית ארד אולימפית במקצוע, קלייטון מרפי, ייקח חלק בגמר, כמו גם אמל טוקה הבוסני, סגן אלוף העולם בעברו.

15:55: גמר 200 המטר לגברים: נציגות נכבדה ליבשת אמריקה על ענפיה השונים: כל שמונת האצנים נולדו בצפונה ובמרכזה של היבשת, כולל ג'וזף פהאנבולה בן ה-20 (ב-11 בספטמבר, תאריך שקשה לשכוח), שמייצג את ליבריה, ממנה היגרו הוריו לארה"ב. אלוף העולם, נואה ליילס, בעל שיא אישי של 19.50, ייאבק בבני ארצו – אריון נייטון בן ה-17 וקנת בנדארק – על מקום בפודיום. מדליסט הכסף מריו 2016, אנדרה דה גראס הקנדי, שקבע שיא אישי של 19.73 שניות בחצי הגמר אתמול וזכה בארד האולימפי השני הרצוף שלו במאה מטר, ישמח לנצל את היעדרו של אוסיין בולט ולעלות מקום אחד בדירוג לעומת המשחקים הקודמים.

שחמט – קרלסן מודח בחצי גמר גביע העולם/שחר אלוני

בחצי גמר הטורניר, הידוע גם בכינויו "סיבוב 7", קרלסן ודודא שיחקו אתמול שובר שוויון ודודא ניצח.
הפולני הצעיר עולה לגמר, מה שמבטיח לו גם הופעה בטורניר המועמדים הקרוב. הישג גדול!

דודא גבר בשלושת הסיבובים האחרונים על גרישצ'וק, וידית וקרלסן. ויפגוש בגמר את קריאקין שכבר עלה שלשום.

דודא וקריאקין השיגו את הפרס הגדול של כרטיס למועמדים, אך צריך לחזור לקרקע ולשחק עכשיו דו קרב על גמר גביע העולם. קריאקין כבר זכה בו בעבר, דודא בהופעה ראשונה בגמר.

אם נסכם את הופעתו של קרלסן, אז בשחמט קלאסי הוא סיים ללא הפסד, עם 9 נקודות מתוך 12 שזה אחוז מאד גבוה, אך עלה רק ב 2 נקודות מד כושר בשל הפער מול היריבים (במילים אחרות עשה בערך כמו שהיה צפוי לאור פערי המד כושר, או מעט יותר טוב).

הוא אחד שלא מרוצה מטורניר שבו הוא לא זוכה, מנטאליות קצת ג'ורדנית בעניין הזה. אבל סה"כ עשה תחרות טובה, ועוד יש לו דו קרב על מקום שלישי מול פדוסייב המפתיע.

את קרלסן (ונפו) נפגוש בתחרות נורבגיה שתערך עוד לפני הדו קרב שלהם לאליפות העולם.

בגביע העולם לנשים, הסתיים הדו קרב על מקום 3 בניצחון של טאן הסינית, וזה הסדר הסופי:
1) קוסטניוק– רוסיה 2472 (מד כושר לפני הטורניר, היא עלתה בו בהרבה וחזרה לצמרת הגבוהה בגיל 37)
2) גוריאצ'קינה – רוסיה 2596 (מדורגת 2 בעולם לנשים)
3) טאן – סין 2511 (הסינית היחידה מבין רבות שהתקבלו, שאכן הגיעה לגביע העולם)
4) מוזיצ'וק – אוקראינה 2535 (מדורגת 7 בעולם, אחותה מדורגת 6)

לפוסט הזה יש 260 תגובות

  1. תודה.
    סידני מק'לוכלין נראית מדהים ב400 משוכות ואם תנאי מזג האוויר יהיו טובים היא תשבור את שיא העולם.
    51.51 נשמע לי מספר יפה.
    לגבי ה200 גברים – הבחורצ'יק בן ה17 נראה בעיניי מדהים בחצי גמר ואני רואה אותו מנצח בזמן שיכול לאיים על שיא העולם. נשמע מופרך? נראה

      1. האמת שראיתי אותו לראשונה בחצי הגמר והיה משהו בנינוחות שלו שהרשים אותי ביותר.
        תוסיף לזה את המסלול המהיר בטוקיו, את סוגיית הנעליים ואת האלמנט הבלתי צפוי של גיל צעיר ותקבל נוסחה שמשמעותה האפשרות לתוצאה בלתי שגרתית.
        זה מה שעומד בבסיס הערכתי להערב. 19.50 לא יפתיע אותי.

      1. בכיף
        אני נהנה לעקוב אחרי הדיומא של האולימפיאדה, בדרך כלל בהפסקות הפרי שלי.
        ועכשיו העונה של המאיה. זה טוב כשיש עץ פרטי שמניב ולא צריך לשלם 24 ש"ח לקילו.
        המאיה הולך מצוין כשהאבטיחים הופכים יותר ויותר הימור….

  2. שחר טיבי היתה בת הזוג של הבת של חבר ב 470 לפני כ 3 או 4 שנים. הבת פרשה מהתחרויות והיום היא לומדת וגם מאמנת שייט.

        1. אכן. מבחינתי המטרה הראשונית הייתה טופ 12-15 (רשמתי 15 בכתבה על המשלחת, ואחרי שהיו פחות צוותים הציפיות טיפה עלו מבחינתי), ומאוד התרשמתי מהן בכמה מהשיוטים. הן מאוד צעירות ולא היו יציבות מספיק כדי לאיים על מדליה, אבל עשו עבודה מצוינת.

    1. בשמחה אהרון, כן זה מפתיע.
      כשאתה עם 60 אחוז סיכוי כמה פעמים רצוף אז בסוף זה יכול לקרות. יתכן שהיה עייף קצת

    1. מרשים מאוד. קבע גם 10.12 במאה מטר, שיא עולם בתוך קרב 10. מהירותו חשובה מאוד גם לקפיצה למרחק.

      די נדיר שמקיימים את מקצועות הקרב לגברים ולנשים באותם היומיים, אבל מאוד נחמד, צריך לציין.

    1. חברות הביגוד וההנעלה הגדולות הן בעלות כוח רב. התאחדות האתלטיקה הבינלאומית מקבלת מהן המון חסויות וכספים ולכן נזהרת מעימות חזיתי איתן. אילו היה הדבר היה מוגבל לאתלטים מקצוענים בלבד, ניתן היה לפקח בצורה טובה יותר וגם לאסור על השימוש בהן.
      מי "שטרפו את הקלפים" הם מיליוני הרצים החובבים שאימצו את הנעליים בחום (בייחוד במירוצי הכביש), מבלי להפעיל מעט שיקול דעת וגרמו לכך שלא תהיה דרך חזרה מהעניין.

    1. בנו במסלול הראשון התחלה סטטית בצורה של סלאב על ווליום, ואחרי שהתייצבת צריך לעשות דאבל דיינו (שני צערים דינמיים מהירים ורצופים) ולנחות על ווליום אחר.

      1. ואם היו בונים במסלול הראשון התחלה סטטית, אבל לא בצורה של סלאב על ווליום – דיינו
        ואם היו בונים בצורה של סלאב על ווליום אבל בלי לנחות על ווליום אחר – דיינו
        .
        זה דאבל דיינו?

        1. לא הבנתי את מה שכתבת לפני. זה לא בדיוק דאבל דיינו, זה יהיה תלוי בבטא של המטפסת כל אחת איך שהיא תקרא הצורה הטובה ביותר לעשות את זה כמו שראינו עד עכשיו זה כמו שהמטפסת הרוסיה עשתה אותו, למשוך על הקרינפ ואז חצי ליפול חצי לקפוץ לאנדר הבאה.

        2. זה צעד דינמי אחד ולא באמת דאבל, אני טעיתי. ראיתי מטפסת אחת מנסה בצורה מסוימת והנחתי שזה ככה, זה צעד דינמי רגיל.

  3. מי שלא מבין את צורת הניקוד, המלבנים שמופיעים ליד השם למטה.
    חצי ירוק זה אומר שהגיעה לאחיזת הזון וירוק מלא זה טופ. מי ששני הריבועים שלו נשארו ריקים זה אומר שלא הצליח להגיע לא לזון ולא לטופ.

  4. מה שטוב עבור אשלי זה שהיא תדע מה עשו כל המתמודדות לפניה (27 מתוך 30), ואז תדע אם כדאי לה "להתאבד" בכל מחיר ולרוץ את המסלול, או לרכוב בזהירות יחסית עם דגש לא לפסול (במידה והרוב נגעו/הפילו)

  5. שמים לב להבדל בין מטפסות הספיד לאלו שעושות בולדר והובלה.. עשו מעולה בספיד אבל לא מצליחות לעשות הרבה בבולדר.

  6. לורה רוגורה האיטלקייה יכולה להפתיע. היא סוג של ג'וקר.
    היא מטפסת הובלה מהטובות שיש פה, בתחרויות האחרונות הגיעה סיימה שניה בגלל הזמן אחרי שסגרה את מסלולי ההובלה.
    מי שעקפה אותה כמובן זוהי יניה.
    אם היא תצליח לעשות תוצאה טובה בבולדר יש לה סיכוי טוב להמשיך.

        1. לא, בגיל 17 עשיתי קורס במצוקי דרגות ומאוד אהבתי, התאמנתי אז בבולדרינג בחומות עירוניות (מספקות אתגר מפתיע ואימון מצוין).
          מאז עברו כמה עשורים, לאחרונה ממש חזרתי קצת לנסות קיר מלאכותי, מקווה להתמיד (אני גרוטאה ומתחיל).

            1. אני מיקנעם. מטפס בבולדר חיפה בעיקר

            2. 18

            3. יש לי כרטיסיה ברמת ישי, מגיע לשם לפעמים.

  7. ווריור רציתי לשאול – אין משמעות לניקוד כאן מבחינת הגמר נכון?
    רק לעלות – הכל מתחיל מחדש. כי אתמול בליד היה נראה לעין הבלתי מבינה שלי שהמובילים עצרו כשידעו שיש להם מספיק.

    1. תלוי במסלולים שבונים ביום שהמטפסים מגיעים..
      אצח הנשים יניה בדרך כלל מפלישה לפחות שניים או שלושה וסוגרת את הרביעי אבל זה לא מאוד נפוץ שיותר ממישהו אחד סוגר ארבעה מסלולים. בדרך כלל מי שסוגר 4 מסלולים מנצח.
      המסלולים שבנו אתמול לגברים היו מאוד מאוד קשים.

        1. אופס, יכול לפגוע בה מול מתמודדות כמו ברוק, שטובות בהכל. יניה החליקה פעמיים בשני הניסיונות שלה בספיד. בדרך כלל היא יותר טובה.

            1. כן, בפריז הספיד יהיה בנפרד מהבולדר וההובלה

            2. אמן

            1. לא הבריקה אבל שם היא הכי חלשה. קצת נפלה בספיד אבל בבולדר הצליח לה יותר מבדרך כלל. הובלה יהיה השובר שיוויון למרות שכרגע היא במקום השלישי והיא עולה הלאה.

    1. שמתה לב שהיא עשתה קרוס? יצאה עם יד שמאל לאחיזה הקרובה יותר וזה מה ששינה לה את המסלול קריאה נכונה יכולה לפתור את המסלול בלי קשר לכוח

          1. אהה לא ממש,
            אבל מכיוון אחר -תן לי עוד תחרות שתיים וגם ככה יש לי חולשה לספורטאים סלובנים אז יש שם פוטנציאל.

            1. מארושה מישמש-זרימשק סיימה שישית במכשולים עם 9:14.84, שיא לאומי חדש.

            2. עכשיו תגיד מרושה מישמש זרימשק הרבה פעמים מהר

  8. כל שמונה האצניות שהעפילו לגמר ב-400 מטר, כולל אליסון פיליקס, ירדו מחמישים שניות. ספק אם היה לכך אח ורע בתולדות התחרויות הגדולות. קפיצה גדולה קדימה מבחינת העומק והאיכות וחזרה עמוק אל שנות ה-80, על כל המשתמע מכך.
    חסרה רק הופעה של A-ha עם "Take on me".

  9. ב800 מ' גברים אף אחד מהעולים לגמר לא ירד מ1.44 שניות.
    מי שיתקרב ל1.43 ייקח את הגמר.
    קשה להעריך מי זה יהיה.
    אני צהמר על על 1.43.27

  10. 1.45.06 ד'
    לא בדקתי אבל תוצאה כל כך חלשה בגמר 800 מ' גברים באולימפיאדה לא זכורה לי.
    400 מ' ראשונים בכמעט 54 שניות. מבאס ביותר

  11. וואלה אנשים פה חשפו באולמפיאדה סטיות שלהם. גילרי תמיד היה סוטה ורואה את כל הענפים ? רזיאל ידוע כסוטה גלישה, פאקו מירוצים של כל דבר
    אבל האחרים?? 😲
    אשך חשף סטייה לענף הטיפוס!! דה שוט לבייסבול!!! אור לבייסבול ורכיבת סוסים!! Yp לwwe!!
    אהרון שדה כמו גילרי!! רואה הכל
    לגיישון וניסני אין סטיות כנראה

    1. חחח ממה אתה מופתע אולימפיאדה זה משהו מיוחד. ברור לך שאני לא רואה קפיצות סוסים ביומיום אלא רק כשישראלית משתתפת בגמר. בייסבול דווקא כן אתה לא עוקב מספיק באתר.. וגילרי זה בלי ספק מלך ענפי הספורט למיניהם

    2. שימון
      תגובה 69 כבר אצלך בכיס
      חוץ מזה נראה לי שמוריה התחיל עם הקללות לבייסבול רק באולימפיאדה הנוכחית.

            1. בולדרית טובה…

            1. יצא לי טוב…

    1. כרגע מדורג חמישי. רץ 400 מעט מתחת לרמתו, באופן יחסי, בחמישים שניות. מחר יתקיימו כמה מהמקצועות היותר חזקים שלו כמו 110 משוכות וקפיצה במוט. ייתכן שיוכל לצמצמם את הפער מהפודיום.

      שני אלופי העולם, קתרינה ג'ונסון תומפסון הבריטית וניקולס קוהל הגרמני, נפצעו במקצועות שנעלו את היום, 200 מטר ו-400.

        1. היה לו יום ראשון לא רע בכלל, בסך הכול. בשלושה מקצועות הוא השיג תוצאות ברמתו הרגילה. היה קצת פחות טוב במאה ובארבע מאות. גם חלק מיריביו התעלו במקצועות מסוימים, וכך הוא מצא את עצמו במקום החמישי בתום היום הראשון, אך כאמור, הכל עוד פתוח.

  12. תודה לכולם.
    האמת היא שבדומה לזיו צפיתי לגדולות ונצורות מהאמריקאי והוא קצת אכזב שסיים רביעי אך עוד ידובר בו רבות
    דה גראס בריצה נפלאה לוקח זהב בצדק.

    כמו זיו גם שמתי לב לתוצאה חלשה מאד ב 800 שלא בטוח שהייתה מספיקה תמיד בכלל לגמר
    זו לא תוצאה שיכולה לדגדג את חולשת התוצאה בגמר 1500 מריו ועדיין .

  13. אלכס בכל הקשור לקרב 10 מצד אחד זהו המקצוע שמצד אחד הכי חשוב בעיני ומצד שני הוא האלוף "הלא מדעי" היחידי
    מה הכוונה ?
    בעוד בריצה למשל מי שמגיע ראשון מנצח וכן בקפיצות או זריקות /הדיפות /הטלות וידויים
    הרי שהקרב 10 כמו הקרב 7 נקבע על ידי חוות דעת אנושית
    מכיוון שבני האדם קבעו ניקוד לכל מקצוע
    והניקוד של איכות התוצאה הוא ניקוד סוביקטיבי
    אמנם הגיוני ובכל זאת סוביקטיבי

    אגב כך אשמח לדעת ממך קצת יותר על הניקוד
    היה מישהו בשם יורם אהרוני מכיר ?
    הוא פעם הסביר לי על הניקוד בקרב 10

    רק שאיני זוכר בדיוק

  14. ואפרופו גם לזיו התוצאה ב 1500 ב ריו הייתה שווה בערך 1.52 ב 800 בטוקיו …וכאן עשו תוצאה מצויינת ביחס ל 1500 שלח ריו עם 1.52

  15. קריאקין ודודא עושים תיקו זריז וקליל.
    קרלסן לעומת זאת במשחק סופר מושקע ומעניין מנצח את פדוסייב בשחור ועולה ל 1-0.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט