איזולימפי/ אריאל הכהן

"איזולימפי" – צפייה איזוטרית באולימפיאדה.

חצי גמר. דימה אובצ'רוב (גרמניה) vs מא לונג (סין).

אחת ההנאות הידועות של טיפוס שיודע להעריך זוטות בחיים מלבד ללכת בשבילים צדדים ובסימטאות ולא לקחת את הרחוב הראשי היא להקדיש את זמנו הבלתי נחשב לצפייה בענפים או בקבוצות שמי שמע עליהם ולמי אכפת? מהבחינה הזאת האולימפיאדה היא שעתו היפה של האדם האיזוטרי. שיט קאנו? בכבוד! ירייה באקדח 50 מטר במצב שינה? למה לא. משקולות לאדם עד משקל 90 קילו בסגנון דחיפה, דחיקה והנפה? בי מיי גאסט! לפיכך לא ייפלא התפעלותו של האדם האיזוטרי הרואה איך משחק שהיה משחק בילדותו בשכונה, בתנועה או בבריכה עלה במעלות והפך למשחק אולימפי. אולי תמיד היה אולימפי. מספרים על דיוגנס הפילוסוף האתונאי שהעז פעם להתחצף לאלכסנדר מוקדון. הסיפור הידוע ביותר הוא שאלכסנדר, שהתפעל מהפילוסוף החכם והמפורסם, שאל אותו אם יש משהו שהוא יכול לעשות בשבילו. דיוגנס ענה לו "כן, זוז, אתה מסתיר לי את השמש". המצביא התרגז וציווה להוריד לחצוף את הביצים ולשחק איתם פינג פונג (בגרסה המשעממת הוא התפעל מאוד מהתשובה, ואמר "לולא הייתי אלכסנדר, הייתי רוצה להיות דיוגנס").

אל שולחן הפינג פונג עולים היריבים כאילו יצאו מתוך בדיחה. הגרמני גבוה וחזק. הסיני קטן ושדוף.
בחלוף השנים השתנו קצת החוקים. הסרבים הם של 2 מכות. כל אחד מהשחקנים מגיש פעמיים לסירוגין (במקום חמש כמו שזכר האיזוטרי מהשכונה). כל מערכה היא עד 11. שובר שוויון ב-10. הקרב מוכרע בשבע מערכות. לא רק החוקים השתנו אלא גם ההגשות. הגרמני מגיש במכה משונה מאוד שהפרשן האנגלי קורא לה ברוב אדיבותו "טומהוק". השחקן מעמיד את המטקה (עדין קוראים לה ככה?) בניצב לשולחן ומכה בכדור הקטן עם הפגשתו בפס הגומי העוטף את המטקה. למישהו זה יכול להיראות כמו הדיפת יתושים, לא לסיני הקטן והשדוף שלפי דברי הקומנטרים באולם זכה 3 פעמים במדליית זהב באליפויות עולם: בגרנד טור של קוריאה, של יפן, אינדונזיה ומדליית כסף בקואלה לומפור. רק בגלל שלא היה למארגנים מספיק כסף בשביל הזהב.

מא לונג מתקשה לענות לטומהוקים שמשגרת הגרמניה הגבוהה אבל למזלו גם על הסרבים שלו שעוברים אל צידה השני של הרשת בסיבסובים מסובסבים ומתוחכמים אין לתפלצת הטבטונית תשובה.
לפעמים מצליח הקטן להישתחרר קצת ולהאכיל את יריבו במכות החזרה שחוזרות מגב היד כמו הצלפה של שוט שמשאירה את הצופים פעורי פה אבל באופן כללי זה משחק של עצבים . כמו מין שח מט ואגרוף ביחד .כל נקודה חשובה כל טקטיקה של הטעיה אפשרית. ובמשחק צמוד הסיני לוקח 2 מערכות ואילו הענק וגנו סוגר את הפער עם טומהוקים והגשות צידיות שזורקות את מא לונג לכל רוחב השולחן רק בשביל לחטוף הנחתות אימים . זה הולך להיות לילה לונג למא לונג . ( ישמור אותנו האל ממשחקי מילים )

מערכה חמישית הסיני מראה את הקסם שהפך אותו לאלוף עולם ןשורף את השולחן בהגשות והחזרות אקרובטיות ממש אבל במערכה השישית הוא נראה פתאום מיובש כמו איכר בשדות האורז אחרי יום עבודה. הפרשן הבריטי ניזכר לספר שהבחור עבר ניתוח ברך לפני שנה כזה שאף אחד לא חשב שאחריו הוא יחזור . ובכל זאת חזר. תודה רבה לך על המידע המאוחר יא טמבל . נכנסים למערכה השביעית והאחרונה הקרב מקבל מימדים "אפיים" של ממש. זה לא סין נגד גרמניה . או מאבק בין שני שחקנים יוצאים מן הכלל ,כאן מתפתח קרב לחיים ולמוות בין מא לונג לבין גופו לבין עברו. לבין כל האנשים שלא האמינו שיש לו עוד מה לתת . הפרשנים המבקרים וראשי ההתאחדות שחשבו בתחילה שעדיף שיישאר בחוץ ויתן את מקומו באולימפיאדה למישהו אחר .

מערכה אחרונה . עוג מלך הבוואריה מוביל 7:7 האם נשאר בגופו השדוף של הרפובליקני הדמוקרטי העממי הקטן עוד איזה טריק לשלוף מהשרוול? הסרב הבא מתפתח לקרב יריות במערב הפרוע. דו קרב באוקיי קוראל. על כל טיק של אובצ'רוב מגיע טק של לונג . אובצרוב. לונג. טיק . טאק. דימה מותח את זרועו הענקית הכדור טס בזוית חדה ששום בן אנוש לא יכול להגיע. אם לא קוראים לו מא לונג . הוא דווקא כן מגיע ובגב יד מהיר מצליף ושולח את הכדור הלבן שחוזר מעשה שטן בקשת מדהימה אל עבר ידו של הגרמני שעדיין עומדת מושטת לרווחה . השדרן צועק וואו ביחד עם הצופה האיזוטרי שמוחא כפיים בטירוף. נותרו עוד 3 נקודות אבל הכל מבינים שבשלב הזה תם הטקס. הענק הוכרע מנטלית מא לונג רץ להתחבק עם המאמן . הצופה ניגש למטבח ופותח את המקרר. ריק. הוא חושב על נס .עוצם את העיניים ומתפלל למעדן יוגורט. הוא פוקח עיניים. עדיין ריק. בדרך למיטה הוא חושב על הסינים שגם הם עברו ימים לא קלים…

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ענק. בתור שחקן לשעבר זה בהחלט משחק של עצבים וכמעט בלתי אפשרי לשחק אל הנקודות הקובעות כמו בתחילת המשחק. טומהוק זו הגשה מעצבנת ברמות להחזרה למי שלא ברמה ממש גבוהה..

  2. זה ה"הספורט" שלי, כלומר המקצוע בו אני הכי טוב חוץ מרביצה על הכורסא או באצטדיון ועידוד או הבעת דעת על הנעשה בשטח. וזה היה משחק פשוט נפלא, גם חצי הגמר השני היה ברמה נהדרת . לונג זה שחקן שפשוט כיף לראות היכולת שלו לתקוף מכל מצב וברמה גבוהה היא פנומנלית, אובצ'רוב נתן משחק שיא בעצמו והיה לא רחוק. טניס שהולחן באולימפיאדה הזו אינו מאכזב ועם יורוספורט אפשר לראות הכל, אז בכלל זו חוויה.

  3. ואובצ'רוב בעוד קרב הרואי אחרי הצלת נק' משחק בפיגור 3-2 מצליח לנצח 4-3 את הטייוואני הצעיר שדי התפרק במערכה המכרעת והגיע לפיגור 9-3, חזר ל9-7 אבל זה לא הספיק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט