עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 1 /מתנאל אלאשבילי

עדיף בשניים – דירוג הצמדים הטובים ביותר בליגה חלק 1 /מתנאל אלאשבילי

העונה נגמרת ועתה הגיע הזמן לעשות דירוגים חביבים. החלטתי לדרג את הצמדים הטובים ביותר בליגה. הבהרה: לא כל שני שחקנים שמשחקים באותה קבוצה הם צמד. לדוגמה בשיקגו – ווצ'ביץ' לא חיבר צמד עם זאק לאבין. המטרה היא לדרג צמדים שקיבלו טייטל של זוג, במדיה או בסגנון המשחק. שלישיות גם יחכו לכתבה אחרת, אז ג'רו-יאניס-קריס לא יופיעו פה. גם צמד שחקנים שלא שיחק העונה יחד לא מדורג, אז גם הספלאש-ברוס בחוץ. הנתונים שנבדקו: דקות משחק יחד, כמות אסיסטים אחד לשני, שיפור סטטיסטי העונה בעקבות הציוות. כל הנתונים הם נתונים מהעונה הסדירה. עכשיו כשהבהרנו את זה, בואו נתחיל. לכל צמד יצורף סרטון היילייטס.

מקום 12 – בראדלי ביל וראסל ווסטברוק

ראס וביל – מי יוותר על האגו?

ווסטברוק וביל התחילו את העונה בצורה מאוד מגומגמת. הפסדים מביכים והגנה מביישת. לאט לאט הם התחברו והבינו אחד את מקומו של השני. עם זאת, הם במקום האחרון בגלל חוסר תיאום ביחס לצמדים האחרים. ראס וביל שיחקו יחד 1374 דקות בעונה הסדירה. את כמות המסירות הרבה ביותר מסר ווסטברוק לביל – 600 *יותר* מלכל מכשף אחר. מצד שני, האחוזים של ביל מהשדה ממסירות של ראס נמוכים בשישה אחוזים מאלו שמעמיד בממוצע באופן כללי. ביל עצמו לא מוסר דגול או מוסר בכלל, אז רוב המסירות שלו כמובן יהיו לשחקן היחיד עליו הוא סומך. אבל ביל מסר רק 31 אסיסטים לרכז לצדו בכל העונה הסדירה. הסיבה לכך הגיונית מכיוון שהתפקידים שלהם מאוד ברורים – ראס מוסר, ביל קולע; ובכל זאת, הם לא הצליחו להגיע לכדי חיבור שיהפוך אותם לזוג מוצהר שנחשב לקטלני יחד. ווסטברוק נחשב לנשק התקפי בנפרד לביל והגנתית שניהם לא בדיוק זוהרים, בערך כמו כל הקבוצה שלהם.

מקום 11 – ג'וליוס רנדל ואר-ג'יי בארט

רנדל ובארט – עוצמתו של תהליך

רנדל ובארט הביאו עונה מצוינת יחד, אבל הם לא בדיוק הצמד הקטלני האופייני. ברוב הזמן, ההגנה של הניקס והיכולת של רנדל הביאו אותם למקום הרביעי במזרח ולא השילוב הקטלני שלהם. בכל זאת, שניהם שיחקו יחד 2198 דקות יחד. הרבה יותר מחלק מהצמדים שנראה פה בהמשך. בארט מסר 68 אסיסטים לרנדל בעוד רנדל מסר לו 113 אסיסטים וזה לא הכי הרבה שרנדל מסר לשחקן מהניקס, רג'י בולוק נהנה מ-116 אסיסטים של השחקן המשתפר של העונה. השיפור של רנדל ידוע אז ניגע בשיפור של בארט. בארט קיבל העונה 843 מסירות מרנדל, מ-120 עשה סל שדה. בעונה שעברה קיבל 319 מסירות מרנדל כשרק 59 מהן תורגמו לסל שדה. הסיבה שרנדל ובארט לא מדורגים גבוה יותר היא שהשיפור שלהם נבע מכימיה קבוצתית שנוצרה ושיפור שיטתי ולא מחיבור ספציפי ביניהם שקרה ללא קשר לשיטת המשחק. השאר הם צמדים שיצרו כימיה אישית ביניהם ואפילו יצרו מרצ'נדייז.

מקום 10 – קולין סקסטון ודריוס גארלנד

סקסלנד יישארו יחד?

הצמד של הקאבס שקיבל את הכינוי הקומי "סקסלנד" מגיע פה למקום העשירי מכיוון שהם משלימים אחד את השני. ללא סקסטון, גארלנד לא מקבל את שחקן המטרה לאסיסטים, זה שיעשה סל מהמסירות שלו. ללא גארלנד, סקסטון נשאר שחקן עם ראש בקיר שתוקע את ההתקפה ולא נותן למשחק להגיע אליו. ראינו את זה השנה בצורה משמעותית מאוד. כצופה, עוד לפני שאני נכנס לתוך הנתונים, ראו שהשילוב ביניהם כשגארלנד מוביל כדור ומנהל את המשחק וכשסקסטון משחק כקלע עובד בצורה שנותנת תקווה לאוהדים ואפילו מנצחת כמה משחקים. מבחינת נתונים – סקסלנד שיחקו יחד רק 1110 דקות. אבל צריך לקחת בחשבון ששניהם נפצעו לתקופות קצרות העונה והחמיצו כמות מסוימת של משחקים ביחד. נוסף לכך, לקאבס לא היה מוביל כדור אמיתי מלבד דריוס, וקולין סקסטון היה צריך לקחת חלק בנטל ניהול המשחק. דריוס גארלנד מסר העונה את כמות המסירות הרבה ביותר לסקסטון שקלע ב-52 אחוז ממסירותיו (חמישה אחוזים יותר מהממוצע שלו). סקסטון כידוע לא מוסר דגול, או מוסר בכלל. סקסטון מסר רק 23 אסיסטים לגארלנד אבל את כמות המסירות הגדולה ביותר מסר לדי-ג'י. הסיבה שהיאנג בול ודי-ג'י נמצאים בטופ 10 שלי היא התלות שלהם אחד בשני. שני הצמדים הקודמים לא נשענו אחד על השני אלא היו שחקנים מוכשרים בנפרד. אז על אף ההפסדים הרבים, סקסלנד הפכו למותג בקרב האוהדים, והעונה הזו לימדה – השניים האלה נועדו זה לזה.

אלו היו מקומות 12-10 בדירוג שלי, בקרוב מאוד יעלו מקומות 9-7.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אין מצב שהצמד הכושל (כן, עדיין כושל גם אם יש תירוץ של הקבוצה החלשה בקאבס) נמצא לפני שני צמדים שהגיעו לפלייאוף, ועוד באותו אזור מזרחי.
    כמה הם מוצלחים… הקאבס שוקלים טרייד על סקסטון ומקווים לא לשלם לו הארכת מקס.
    מדובר בסופו של דבר בגרסת העליאקספרס של לילארד ומקולום (רק בעוד שהצמד של הבלייזרס קטלני התקפית).
    הקאבס קיבלו שני גארדים קטנים שלא ממש שומרים ולא ממש שיפרו את הקבוצה.

    1. בלי קשר לדירוג עצמו נראה לי שאתה יותר מדי ביקורתי כלפיהם. וזה שהניהול הכושל של הקאבס שוקל להטריד את סקסטון אומר הרבה יותר על הניהול הכושל מאשר על סקסטון. וכל זה עם מאמן שהתפקיד שלו הוא תמיד להיות העוזר מאמן שסותם חורים כשמאמן מפוטר. לדעתי בקבוצה עם הנהלה נורמלית היו יכולים לבנות לצמד קבוצה תחרותית. רק שהקאבס לא נסגרו על עצמם מה הם רוצים

      1. הם בפוזיציה לא טובה איתו. הוא לא ממש הוכיח שהוא שווה מקס וכנראה שזה מה שהוא רוצה.
        בסופו של יום הם דומים במשחק שלהם ו״קטנים״ מדי. ההתקפה שלהם לא מספיק טובה כדי שאפשר יהיה להתעלם מההגנה שלהם (כמו הארדן או קארי לדוגמא)

    2. השילוב ביניהם לדעתי יותר חזק ויותר משמעותי מזה של השניים לפניהם. זה לא הביא תוצאות אבל יש לזכור שלא הצמד הביא את השניים האחרים לפלייאוף. הצלחה קבוצתית לא נכנסה כאן, נבדק החיבור ביניהם

      1. ואגב, שקלתי רבות לשים את רנדל ובארט ושני החבר׳ה מהוויזארדס לפני אבל הבנתי שאני צריך להיות נאמן למטרה של הכתבה שהיא לבדוק את הצמד כצמד בלבד, השיפור שנעשה להם, וכפי שאמרתי קודם – החיבור ביניהם. בכתבה על השלישיות (ספויילר אלרט) תיבדק הצלחה קבוצתית

      2. הצלחה קבוצתית היא חלק מהחבילה, אין מה לעשות.
        נכון שלחברה האחרים היו קבוצות טובות יותר. אבל הניקס הם הפתעת העונה (יחד עם ההוקס ופיניקס) והוויזארדס הם קודם כל ביל ו-ווסטברוק.
        הקאבס לא ממש נלחמו על הפלייאוף

    1. קרי וגרין זה גם משהו שחשבתי עליו וזה נתון בהחלט לדיון. אני חושב שזה לא בדיוק צמד בגלל שקרי הוא די אוטוריטה, הוא לא חיבר צמד עם דריימונד יותר משהפך את הקבוצה לטובה בכוחות עצמו. יש לומר שדריימונד בהחלט נתן עונה על גבול המדהימה מבחינת האפקט על הקבוצה, אבל מפאת האהבה לצמד המקורי ולאור העובדה שדריימונד משפר את שאר הקבוצה בעוד קרי פנומן בעצמו – הם לא נכנסו לדירוג. אם הם היו נכנסים, והייתי רואה במהלך העונה את הציוות שלהם כצמד פרופר הם בטופ 6-7. נקודה טובה למחשבה, לא וויתרתי עליה כל כך מהר

    1. גם שחקני נב"א הם בני אדם ולא מכונות. גם כך העונה הסדירה עמוסה מדי.
      שלושה ימים ללא משחק בין שני משחקים זה נכון שיהיה גם בעונה הסדירה וגם בכל הפלייאוף. וכן לא צריך יותר משני משחקים בין כל שני קבוצות, אחד בבית של כל קבוצה.

  2. דירוג חביב שמתאים לימי קיץ מתים. אם ג'יילן וטייטום לא בחמישייה הפותחת אפשר לכבות את האור ולהחזיר את מפתחות.

    1. בדיוק. אני לא אוהב אף אחד מהם, אבל זה אפילו לא קרוב.
      אגב, לסימונס ורוסיליו היה פודקאסט בנושא הפוסט לפני כמה שבועות. לא מוצא אותו כרגע, אך מומלץ.

      1. הניקס השיגו יותר ממה שציפו אז אולי הצמד שלהם הוא הטוב מבין השלוש. וושינגטון ממוצע מינוס.
        בטח ווסטברוק אבל גם ביל מרגישים כמו שחקנים שמתאימים לקבוצה קטנה. סקסטון וגרלנד מהחלשים בליגה.

  3. ווסטברוק צריך עוד ווסטברוק לידו וביל על כל מוכשרותו לא מצליח להתעלות לרמה הווסטברוקית הנדרשת.
    חבל, היו יכולים לקחת אליפות 🕺
    🤣

  4. הצמד מקליבלנד הוא מהגרועים בליגה.
    אין ספק שביל ווסטברוק הם השחקנים הטובים מבין הרשימה.
    את שאר הצעירים חוץ מאולי רנדל שעשה עונה טובה אף אחד עדיין לא מזהה ברחוב.

    אם אתה מחפש צמדים אז בלי הגבלות של כשירות הדירוג הוא כזה:
    1.לברון ודיוויס.
    2.קוואי וג'ורג'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט