פריוויו לחצי גמר ליגת ווינר / צוות הופס כדורסל אירופי

אחרי שחולון גברו על נס ציונה במשחק המכריע היחיד של שלב רבע הגמר, השבוע יתקיימו סדרות חצי הגמר בין מכבי תל-אביב להפועל אילת ובין הפועל חולון להפועל גלבוע/גליל, כאשר באופן מפתיע מדובר בפעם הראשונה ש-4 הראשונות בטבלה מעפילות לחצי הגמר מאז שהתחילו עם סדרות רבע גמר במקום העפלה ישירה של 4 הראשונות לחצי הגמר. אולי גם נקבל מפגש בין 2 הראשונות בטבלה בגמר לראשונה מאז 2018, אז היו אלה אותן 2 המובילות של עכשיו.

מכבי תל-אביב (1) – הפועל אילת (4):

(התמונות מאתר מנהלת הליגה)

מכבי עברה סדרה מאתגרת נגד באר שבע, כאשר ההתקפה התקשתה מאוד במשחק הראשון וההגנה בשני, ובין לבין דראגן בנדר נפצע וגמר את העונה, אך עדיין המשימה הראשונה הושלמה בהצלחה מבחינת הצהובים עם ניצחון 0-2 בסדרת רבע הגמר. השחקנים שהצטיינו עבור מכבי ת"א ברבע הגמר הם בעיקר זיזיץ' שקלע 18 למשחק, קלויארו שקלע 15 וסקוטי ווילבקין שחיבר 12.5 נקודות למשחק עם 6 אסיסטים בכל אחד מהם.

אילת עברו גם הם סדרה של 2 משחקים בלבד, נגד הפועל חיפה המפתיעה במקרה שלהם. מי שהצטיין עבורם הוא ג'ו רגלנד שקלע 28 במשחק השני וסיים את הסדרה עם ממוצע של 21 נקודות, יחד עם קייסי פראת'ר שקלע 19.5 נקודות בממוצע, כאשר ההגנה על השלשות גם בלטה כשחיפה קלעו 6/24 מחוץ לקשת במשחק הראשון ו-8/26 במשחק השני.

ההיסטוריה בין הקבוצות מכילה ניצחונות של מכבי בסדרת חצי הגמר של 1997, בגמר של 1998 ובחצי הגמר של 2014. אחר כך אילת השלימו סנסציית ענק וניצחו בסדרת חצי הגמר של 2015 ולאחרונה בשלב מכריע הקבוצות נפגשו בחצי גמר הפיינל-פור של 2019, אז מכבי השיגו את הניצחון. בסך הכל מדובר במאזן 1-4 במפגשים ו-4-12 במשחקים בשלבים האלה.

לו"ז:
משחק מס' 1, היכל מנורה מבטחים: יום ראשון, 6.6, 21:00.
משחק מס' 2, בגין: יום שלישי, 8.6.
משחק מס' 3*, היכל מנורה מבטחים: יום חמישי, 10.6.
*במידת הצורך

הימור: אילת קבוצה טובה מאוד העונה, אבל הביתיות, הניסיון וגם פערי התקציב יכריעו. 1-2 למכבי ת"א.

הפועל חולון (2) – הפועל גלבוע/גליל (3):

חולון היא הקבוצה היחידה שנאלצה לשחק גם משחק שלישי מכריע, ורק אחרי מאבק לא פשוט עם נס ציונה הם הצליחו להשיג את הכרטיס האחרון לחצי הגמר. אלופת הליגה הבלקנית נפגשת שוב עם היריבה מחצי הגמר שם, והפעם בסדרה של חצי גמר שעשויה להיות מרתקת. אין ספק שהמצטיין של חולון ברבע הגמר היה סי ג'יי האריס עם 22.3 נקודות למשחק, תוך כדי שהוא סוחט 9 עבירות בממוצע, כאשר ליד האריס בכל משחק בלטו שחקנים שונים, ואף אחד אחר לא שמר על יציבות.

בצד הגלילי, הסדרה נגד הפועל ירושלים הפכה למעניינת יותר מהצפוי במשחק השני, כאשר אחרי שגליל הביסו בקלילות במשחק הראשון הירושלמים להטו בשלבים המוקדמים של משחק 2 והחזיקו ביתרון שיא של 23, אבל רבע אחרון של 10-27 מצד גליל הביא לניצחון דרמטי, בעיקר בזכות ג'הייבה פלויד שקלע 25 נקודות עם 8 ריבאונדים וסיים עם מדד 42. חוץ ממנו, קרי בלאקשיר גם בלט עם 18 נקודות בכל אחד מהמשחקים.

הקבוצות נפגשו 3 פעמים בסדרת רבע גמר, כאשר בכל המקרים הצפוניים העפילו לשלב הבא. ב-2009 חולון הודחו במשחק 5 מכריע ביתי ואיבדו את תואר האליפות בו זכו שנה קודם לכן, ב-2011 גלבוע/גליל הייתה האלופה המכהנת, אך היא הצליחה לשמור על הסיכוי עם ניצחון 1-3 בסדרה, ובעונה שעברה הן נפגשו שוב, אז חולון היו עם סגל מאוד חסר כתוצאה מנטישת הזרים בסגר הראשון, אך הצליחו להפתיע ולקחת את המשחק הראשון עם ריצת 0-16 לפני שהפסידו 1-2 בסדרה.

כדאי גם לזכור את המפגש בין הקבוצות בחצי גמר הליגה הבלקנית השנה, אותו חולון ניצחו בתוצאה 77-81 בדרך לזכייה בתואר. שחר צ'קוטאי היה במשחק הזה וסיקר אותו עבורנו כאן.

לו"ז:
משחק מס' 1: יום שני (7.6), 21:00, היכל הטוטו בחולון.
משחק מס' 2: יום רביעי (9.6), 21:00, גן נר.
משחק מס' 3:* יום שישי (11.6), 15:00, היכל הטוטו בחולון.
*במידת הצורך

הימור: צמוד מאוד, ובסוף חולון היו עדיפים במעט לאורך העונה. 1-2 לחולון.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה לצוות!
    מכבי ניצלו בשן ועין בסדרה מול באר שבע.
    לא מכיר מספיק את אילת בשביל להביע עמדה.
    חולון – גלבוע זו הסדרה המרכזית בעיניי. שתי קבוצות נהדרות כאשר לחולון יתרון הביתיות בסדרה הזאת. הזרים של גלבוע דומיננטיים אם כי האריס של חולון הוא ככל הנראה הזר הטוב בליגה היום.
    הערכה גסה:
    2-1 לגלבוע בסדרה, ו2-1 למכבי

  2. אילת אחלה קבוצה. קצת נפגעו מהעזיבה של נייבו אבל לגמרי יכולים להקשות על מכבי . יש להם את פארתר ורגלנד שני זרים שאין לי מושג איך הנחיתו אותם פה… שנה הבאה יהיו בליגה אחרת באירופה ובמשכורת הרבה יותר גדולה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט