סיקור משחקי 2 בסדרות חצאי הגמר הישראלי/ צוות הופס כדורסל אירופי

שתי סדרות מצוינות היו לנו, משחקים צמודים, דרמות, פציעות וגם אירוע בלתי נשכח בגן נר. אך נראה (כרגע) שיש לנו שתי קבוצות בגמר. מכבי תל אביב תפגוש את גלבוע גליל.

הפועל אילת (2-0) – מכבי תל אביב (0-2): 80-79

אחרי משחק חד צדדי בו מכבי השתלטה על המשחק וניצחה בקלות, הגיע המשחק השני באילת.

אילת התחילה חזק יותר והובילה לאורך רוב המשחק כאשר קייסי פראת'ר שולט בקצב ועושה הכל מהכל. מנגד ג'ונס עשה כל שביכולתו כדי לנצח. לאחר שלושה רבעים היתרון בידיים של אילת אך ג'ונס ושותפיו בצהוב מצליחים לשנות את המצב ולעלות ליתרון ראשון. פראת'ר עוד איזן אך שלשה צהובה העלתה את התוצאה ל-78-77. בשניות הסיום קייסי פראת'ר, שקלע עד כה 28 נק', מתחיל חדירה לסל ומגיע עד הטבעת אך לא עלינו הוא מחליק ונוחת מפחיד מאוד. הקהל חוטף שוק, אריאל בית הלחמי מתחיל לבכות וגם חברו הטוב של קייסי, סקוטי ווילבקין, לא נשאר אדיש וממרר בבכי.

היה גם סיום למשחק: עבירה על ווילבקין שלחה אותו לקו והוא דייק רק באחת. גם זוסמן נשלח לקו ומדייק רק בזריקת אחת. מנגד בראון סוחט עבירה בלתי ספורטיבית והוא מדייק את שתי הזריקות אך שלשה קשה יוצאת החוצה ויש לנו פיינליסטית ראשונה.

מאמן הפועל אילת אמר בסיום: "הפציעה של קייסי מאוד מאוד קשה, אני לא יכול לדבר על המשחק". בית הלחמי הוסיף: "צריך פרופורציות, המשחק פחות מעניין. אני רוצה לדבר רק על קייסי. זה שחקן שעבר פציעות מאוד מאוד קשות, לא שיחק שנה וחצי כדורסל. הבאנו אותו עם חוזה קאט כי פחדנו מהפציעה, אבל אחרי יומיים אמרתי לו: 'עזוב, אתה בריא כמו שור ותישאר פה עד סוף העונה'. הוא מופת לספורטאי, מופת לאדם. שחקן, לטעמי, הכי טוב בליגה הזו. לראות את הפציעה הזו היה מחזה קורע לב. כל המחשבות שלי הן עליו. צריך פרופורציות. הוא איש חזק, אני קורא לו אריה, הוא יקום גם מהפציעה הזו".

קלעו להפועל אילת: פראת'ר 28 נקודות לצד 8 אס' ו-8 ריב', בראון 21, שולדבראנד 7.
קלעו למכבי תל אביב: ג'ונס 27 נקודות, ווילבקין 15, האנטר 9, כספי 9, קלויארו 8.

הפועל גלבוע-גליל (0-2) – הפועל חולון (2-0): 55-60 (הפסד טכני)

צילום: לילך וייס

כאשר גיל ברק משדר תתכוננו להארכה, היום הייתה הארכה מסוג אחר. החלטה הזויה בסיטואציה הזויה סיימו את העונה של חולון.

הרבע הראשון היה צמוד להפליא, אך באמצע הרבע ריצת 1-9 אדומה נתנה יתרון חשוב ואחרי חדירה של בני ההפרש עמד על 8. משגב קלע על הבאזר והוריד את ההפרש ל-6 בלבד בתום הרבע. גלבוע המשיכה ללחוץ וחולון נלחצה ולא הצליחה לקלוע, בצד השני בלאקשייר קפץ, זרק ושלט בצבע והעלה את הביתיים ליתרון 13. כריס ג'ונסון נפצע ולא חזר לשחק. במחצית 34-45 לאדומים.

חולון עלתה למחצית השנייה מפוקסת ובריצת 12-0 הורידו את ההפרש לנקודה בלבד. צמד הגבוהים של גלבוע הגדילו את הפער אך המשחק נותר צמוד. ברבע הרביעי, לאחר כ-3 דקות, כשהתוצאה עומדת על 55-60 לטובת גלבוע, החל מופע הביזארי כאשר החשמל באולם (ובכל האזור) נפל.

לאחר כשעה הציבו אנשי מנהלת הליגה דד-ליין: אם החשמל לא חוזר עד 23:50 המשחק ידחה לשישי. אנשי המנהלת כבר דיברו על זה והדעה הרווחת הייתה שביום שישי נזכה לראות משחק בצהרי היום. דקה לפני תום המועד שהוצב חזר החשמל אך שחקני הפועל חולון כבר לא רצו לחזור לשחק, לטענתם, הם לא רצו לעלות ולהיפצע בגלל העומס והמנוחה.
מנהלת הליגה, לאחר התייעצויות רבות החליטה להקציב 5 דק' בהם חולון צריכה לעלות למגרש, אם היא לא תעלה היא תפסיד טכנית. וכך גם קרה בסופו של ערב ארוך ומוזר.

חלק מהציוצים מערב זה:

https://twitter.com/i/status/1402730113939251208

מה יהיה בהמשך? כעת הקבוצות עובדות על ערעור ובדיקה מה כן אפשר לעשות.
נשתדל לעדכן כאשר תצא הודעה רשמית.

עדכון – לאחר דין ודברים בבית המשפט נפסק שאם גלבוע תסכים יהיה משחק חוזר. היא כמובן לא הסכימה ולכן נפסק הפסד טכני לחולון.

הסגולים מנסים כעת להוציא צו מניעה לגמר.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. כתבתי בעוד מקום:
    לשחק ביום שישי את 7 הדקות הנותרות באולם נייטרלי.
    אם חולון מנצחים אז ממשיכים ישירות למשחק 3, בו במקום.

    1. דדאס אמר בסיום: הדבר היחיד שלא ראיתי בישראל זה רכבת מתנגשת בצוללת.
      .
      מדינה מיוחדת במינה. מה לא עברנו בעונה הזאת? סגרים, בידודים, חזרת קהל, מלחמה, ועדיין אנחנו מתעקשים להגיע לקו הסיום. השחקנים שלנו גיבורים

    1. חשש מפציעות, שעה מאוחרת ועומס שכבר גם ככה קיים. אני מניח שהפיגור שהם היו בו לא דחף אותם לחזור, גם הפציעה של ג'ונסון השפיעה על ההחלטה.

  2. עכשיו נשאר לתהות מה יותר שכונה, משחק שמופסק בגלל קריסת מערכת החשמל, הדרישה מקבוצה לחזור לשחק כשהחשמל חזר דקה לסיום המועד, או הסירוב שלהם לשחק? לא יכלו לעשות פשרה, לעלות לחימום 10 דקות ולהשלים את המשחק? מכל כיוון זה מגוחך. האולם בגן נר צריך לספק פתרונות למקרים כאלה או שיפסיקו לשחק שמה, ברגע שהוחלט להפסיק את המשחק, לא נותנים אולטימטום, תפסיקו וגמרנו. אם יש אולטימטום, שחקני חולון צריכים להתחמם כל עוד המשחק לא הופסק, ואם חודש, צריך לעלות ולשחק. חלמאות, חאפריות, חלטורה.

    1. זה אפילו יותר שכונה, אין שום סעיף בתקנון שמחייב שיהיה גנרטור גיבוי באולם, אז תיאורטית אי אפשר לבוא אליהם בטענות…
      (והצד השני של המטבע – הפסקת החשמל באשמת הקבוצה המארחת, ההפסד הטכני צריך להיות עליה, לא להפך)

  3. צ'יקו, יש לך טעות – עוד לא נפסק הפסד טכני. זה אמור להיקבע היום אחה"צ. לפי הדיווחים הפסד טכני הוא אופציה אחת, משחק חוזר הוא האופציה השנייה.
    אני אולי מוטה, אבל לדעתי מדובר בביזיון של גלבוע לפני הכל. לא הגיוני שבמאה ה-21 יקרה כזה דבר, ושהקבוצה עוד תקבל על זה פרס. קבוצה שלא מסוגלת לקיים דבר בסיסי כמו חשמל למשך שעה, לא אמורה להיות במסגרת החשובה ביותר. להתחיל משחק אחרי שעה בשעת חצות, כשהשחקנים קרים והמומנטום אובד, זאת פשוט בדיחה בעיניי.

    1. אתמול השופטים הכריזו שנגמר, ההפסד הטכני נפסק, כעת הם מנסים לשנות את ההחלטה. אשמח לטעות בנוגע לזה אך זה מה שאני קראתי שמעתי ולכן כתבתי.
      .
      מסכים לחלוטין שגלבוע לא צריכה לקבל על זה פרס, ואפילו ראיתי שהדובר של הפועל תל אביב כתב "מסקנה: לשים מישהו ליד השאלטר הראשי"

  4. הצעת הפשרה שלי שנראית לי הכי נכונה בסיטואציה.
    משחק 2 (מלא) בגן נר
    אם חולון מנצחת משחק 3 גם שם .

    הרציונל הוא כזה.
    נכון החוק היבש מחייב את חולון אבל זה גם גבולי גם מובן ובסיטואציה שנוצרה זה לא נכון להכריע כך עולה לגמר .
    אני גם לא שוכח שיש איזו שהיא אחריות לגלבוע למה שנוצר גם אם לא מחייב תקנונית .

    ולאור זאת הפשרה נכונה .
    1 גם חולון נענשית שלא תקבל ביתיות אם וכאשר
    2. גם זה לא יוכרע מחוץ למגרש
    3. גם גליל לא תקבל מתנה במקום שיש לה אחריות גם אם מופחתת
    4. גם יהיה ניתן טכנית לערוך את שני המפגשים יום אחר יום בטח יום וחצי בין שישי ב 13.00 נניח למוצאי שבת ב 21.00
    ואז להתחיל את סדרת הגמר שני רביעי שישי אם וכאשר יש משחק 3.

    5. זה גם לא נכון להמשיך את הדקות הבודדות לטעמי כי אנו לא בקצב של סוף משחק וזה גם נוגד את התקנון .
    אבל אני מוכן לשקול את ההצעה של ינון שהיא גם סבירה בעיני אולי ביחד עם הצעה זו קרי משחק 3 בגן נר .

  5. נראה שישחקו שוב מהתחלה.
    זו פירצה שקוראת לגנב. במצב של 20 הפרש לרעתי אני אשלח מישהו שיחבל בחשמל ונתחיל משחק מחדש.
    מישהו הזכיר את המקרה של מיאמי מול מישהו, שבגלל תקלה של השופטים במשחק כלשהו, שיחקו את חמש הדקות הנותרות בתחילת המפגש הבא בין שתי הקבוצות (כלומר, לפני ה 48 דקות של המשחק הבא)

    1. דווקא נראה שיפסקו נגד חולון. הדיינים ביקשו מהם לשכנע את גלבוע שיסכימו למשחק חוזר, מה שכמובן לא קרה. למה בדיוק ציפו.
      ובחייך, האחריות להפסקת החשמל היא לא של חולון, היא של גלבוע. אף אחד לא טען שהייתה חבלה מכוונת. הם טוענים שזה בגלל הגנרטור הישן שלא סוחב. מה הצעד הבא, לשחק בלול של המושב?
      ההצעה לשחק את חמש הדקות האחרונות בתחילת המשחק הבא בעייתית, כי הביתיות במשחק האחרון צריכה להיות של חולון.

      1. מבחינת אחריות ברור שזה על גלבוע. הפירצה היא שאם חולון היו מובילים ב-20, אפשר לשלוח מישהו להוריד את השאלטר ואז לקבל משחק חוזר (בתור גלבוע). זו הבעיה העתידית מבחינתי.

  6. כל ההתנהלות הזו כל כך מתאימה להזיה שנקראת כאן ליגת העל או ליגת ווינר. מוציא את כל החשק מהספורט ומהדיונים. מנהלת שיום אחד מחליטה שיש יורדת אחת ויומיים אח"כ שיש שתי יורדות. מגרשים לא ראויים למציאות בשטח בלי קשר לגנרטור או לא, היחס לאוהדים הוא מביש- שעות של משחקים הן לא שעות, רכבות של זרים עם קורונה בלי קורונה. פעם סדרות, פעם פיינל פור וגם זה משתנה כל הזמן. שיפוט מתחת לכל ביקורת שמונע מאגו.. ואח"כ מתפלאים למה נשארים לדבר זה רק כמה אלפים משוגעים לדבר כשהקבוצה הביתית אפילו לא מסוגלת להביא אלף אוהדים למשחק עליה לאליפות. לא יודע איך תסתיים הפארסה הזו. ההערכה היו שהבוקר בתשע יהיה ערעור שאולי יתקבל ואז מה יקרה אלוהים יודע כי גליל איימו שלא יסכימו וגם המגרש שם מושבת בחסות המשטרה, בקיצור אין שום פתרון הגיוני. אבל מה שבטוח ערך ספורטיבי אמיתי לא יהיה כאן , כל הצדדים המעורבים פועלים בצורה בזויה והטעם שיישאר אחרי עונה מטורפת ואחרי שסוף סוף אפשר היה להגיע עם הילדים למגרשים הוא כל כך חמוץ.
    לשחק אחרי 12 בלילה במגרש כזה כשיש עוד נסיעה הביתה זה הזוי, מצד שני גם לרדת מהמגרש שעה זה גם הזוי. גם לדחוף משחק כל יומיים ולשבץ את אותם שופטים שוב ושוב זה לא ממש נורמלי.
    בקיצור הסיום הזה ראוי לדרך שבה מתנהל הכדורסל החולה כאן ששום אליפויות עתודה לא יצליחו להסתיר.
    חבל אף אחד לא חשב על פתרונות ספורטיביים יצירתיים כמו משחק אחד קובע בגליל על הפרש כשמתחילים עם פלוס שבע, אולי על לשחק את השבע דקות האחרונות, לא יודע משהו העיקר שזה ייגמר על המגרש .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט