פריוויו לרבע גמר ליגת ווינר / צוות הופס כדורסל אירופי

אחרי עונה לא פשוטה עם 2 סגרים ומבצע צבאי שעצרו את המשחקים, העונה הרגילה של ליגת ווינר באה לידי סיום והיום ייפתח הפלייאוף. השיטה השתנתה שוב, ובמקום הפיינל-פור שבוטל יתקיימו סדרות של הטוב מ-3 מרבע הגמר ועד הסוף.

האלופה המכהנת ומחזיקת הגביע הטרייה, מכבי ת"א, היא זו שמחזיקה במקום הראשון וביתרון הביתיות עד הסוף, בזמן שסגניתה בשניהם מכבי ראשל"צ כלל לא העפילה לפלייאוף, אבל כן נראה כאן את אלופת הליגה הבלקנית, הפועל חולון המדורגת 2, אשר תפגוש ברבע הגמר את אלופת היורופקאפ, עירוני נס ציונה. מעבר לזה, נקבל 2 סדרות צמודות מאוד על הנייר בין גלבוע/גליל להפועל ירושלים ובין אילת והפועל חיפה.

מכבי תל-אביב (1) – הפועל באר שבע (8):

מכבי מגיעה אחרי הזכייה בגביע ובתקווה שהתואר יביא להם מומנטום חיובי, בעיקר ליובל זוסמן שנבחר ל-MVP של הגמר עם 16 נקודות. ווילבקין וזיזיץ' קלעו גם הם 16 כל אחד, ואמורים להיות העוגנים ההתקפיים של הצהובים, בעיקר אחרי המעבר של ברייאנט לקבוצה היחידה שהעפילה כבר לסיבוב השני של הפלייאוף ב-NBA, העזיבה של דורסי, והאנטר שלא יהיה בסגל בסדרה הזאת.

בצד של באר שבע, עצם ההעפלה לכאן על חשבון מכבי ראשל"צ היא הישג, במיוחד ללא אגאדה, האיש שקבע את שיא המדד ההיסטורי למשחק בודד, וללא גריפין. עם זאת, לרמי הדר יש כמה חשבונות אישיים עם הצהובים והקבוצה הצעירה שעומדת לרשותו תרצה להפתיע, לפחות למשחק אחד.

לו"ז: משחק 1 – 31/5 – יד-אליהו, תל-אביב.
משחק 2 – 2/6 – הקונכייה, באר-שבע.
משחק 3 (אם נדרש) – 4/6 – יד-אליהו, תל-אביב.

הימור: אני לא אופתע אם באר שבע ייקחו אחד, אבל ההימור הסביר הוא 0-2 למכבי ת"א.

הפועל חולון (2) – עירוני נס ציונה (7):

סדרה מבטיחה הרבה יותר מאשר סדרת 2-7 קלאסית. אלופת הליגה הבלקנית אמנם איבדה את מגי שנפצע בהפסד ברבע גמר ליגת האלופות, אבל עדיין השיגה את הניצחונות הקריטיים בבית העליון כדי להשיג את המקום השני בליגה. חוץ מזה, בליגה הבלקנית השתתפו כל הישראליות חוץ ממכבי ת"א, כך שחולון הרוויחו בצדק את המעמד כקבוצה הטובה בארץ אחרי מכבי כרגע.

אלופת היורופקאפ תסיים את העונה הזאת מאוד מרוצה בכל מקרה, אבל רביעיית הזרים המצוינת אנגולה-מילר-מיינסי-סלדן יכולה לעשות הרבה צרות לחולון. נמרוד לוי הוא הישראלי הבכיר שם בעונה נהדרת, וכדאי לשים לב לקרב המאמנים בין דדאס לגרינברג, בעיקר בשאלה את מי השופטים ישנאו יותר אחרי הסדרה.

לו"ז: משחק מס' 1, היכל טוטו: יום שלישי, 1.6, 21:00.
משחק מס' 2, לב המושבה: יום חמישי, 3.6, 19:00.
משחק מס' 3 (אם נדרש), היכל טוטו: מוצ"ש, 5.6.

הימור: סדרה שיכולה להתפתח למשהו גדול. אני אלך על 1-2 לחולון.

הפועל גלבוע/גליל (3) – הפועל ירושלים (6):

הקבוצה שהחזיקה במקום השני לאורך רוב העונה עד שהפסידה אותו לחולון לקראת הסיום, לא לפני שהפסידה לחולון גם בחצי גמר הליגה הבלקנית. יפתח זיו מוביל את גליל בעונה מצוינת עם שיאי קריירה כמעט בכל תחום, לצדו פורחים בלקשיר ופלויד שחוגגים מתחת לסלים וקאזינס ותומאסון תורמים גם הם את חלקם בהצלחת הקבוצה העונה עם ניהול משחק וקליעה טובה. הקבוצה התאוששה טוב מהמעבר של ליובין עם קטש לפנאתינייקוס, כאשר אבישי גורדון מונה במקומו ועושה עבודה נהדרת.

הפועל ירושלים הודחו בחצי הגמר בכל אחת מ-3 העונות האחרונות, אחרי שבכל אחת מהן הירושלמים סומנו כמועמדים ללכת עד הסוף, אבל הפעם אפילו ניצחון אחד בסדרה הזאת יהיה הישג מבחינתם. המעבר של קטש לפנאתינייקוס סיבך לחלוטין את מחזיקת הגביע היוצאת, אשר ספגה כמה רצפי הפסדים לא נעימים ונאלצה להעזיב גם את אדומייטיס שהחליף את קטש. לקראת סיום העונה הייתה התייצבות קלה, כולל ניצחון יוקרתי על מכבי ת"א, כאשר תמיר בלאט ובריימו מובילים את הפועל ירושלים, אבל ללא קיד, היל, תומאס ומקולום מצבם יהיה לא פשוט.

לו"ז: משחק 1 בסדרה יהיה ביום שלישי 1/6 בשעה 19:00. המשחק יתקיים בגן נר ויעלה 50 ש"ח למבוגר ו-20 לילד.
משחק 2 בסדרה יתקיים בפיס ארנה ביום חמישי 3/6 בשעה 21:00 ויעלה כ-50 ש"ח.
משחק 3 (במידה ויהיה צורך) יתקיים בגן נר במוצאי שבת 5/6.

הימור: ירושלים יצליחו לקחת משחק אחד ואת הכבוד העצמי. 1-2 לגלבוע/גליל.

הפועל אילת (4) – הפועל חיפה (5):

אילת מגיעים במומנטום שלילי ועם ניצחון אחד בלבד בחודש וחצי האחרונים, אבל הוא היה נגד הפועל חיפה, נגדם הדרומיים מחזיקים במאזן מושלם העונה בליגה. פראת'ר ורגלנד הם השחקנים המובילים של אילת, והם ודאי ישמחו לתרחיש דומה לזה של כוכב הקבוצה מלפני שנתיים – אלייז'ה ברייאנט שהגיע ל-NBA אחרי תחנת ביניים במכבי, כאשר שולדבראנד הוותיק ובן קרטר הצעיר הם אלו שיצטרכו לתת את עיקר התרומה בקו הקדמי.

בהפועל חיפה, העולה החדשה והמפתיעה, השחקן המוביל הוא קינן אוונס שמשלב קליעה טובה מכל הטווחים עם ניהול משחק. יחד עם אוונס בולטים גם ג'ייסון סיגרס ועמית שמחון בתור הנציג הישראלי הבכיר, אבל דמות מפתח חשובה שם הוא המאמן אלעד חסין שנותן עונה נהדרת ומתגבר על פערים תקציביים בדרך להובלת החיפאים לעונה היסטורית בחזרה לליגה הבכירה אחרי 2 עשורים.

לו"ז: משחק 1 יהיה בהיכל בגין באילת היום, יום שני 31/5 בשעה 19:00.
משחק 2 יהיה ברוממה ביום רביעי 2/6 בשעה 20:00.
משחק 3 (במידת הצורך) יתקיים ביום שישי 4/6 בהיכל בגין באילת.

הימור: למרות העונה המרשימה של חיפה, אילת טובים יותר. 0-2 לאילת.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. העובדה שראשל"צ לא שם, והפועל ת"א, קצת מוציאה את העוקץ.
    להוסיף לכך את היעדר הזרים בקבוצות הבינוניות, ואת חולשת ירושלים – מה נשאר?
    ראיתי את הפועל חיפה והתרשמתי ממנה. נראה מה יהיה.

  2. תודה לצוות שלא עוצר לרגע. העדרויות ועזיבות הזרים פגעו מאוד בסיכויי ההפתעות. חושב שמקבוצות הצמרת שלא מכבי יש יתרון מסוים לגלבוע שלא נפגעה מהעניין וחולון אומנים אבדה את מגי ומיילס אבל האריס, ג'ונסון ודה זואו פה וגם הזר הנוסף שהגיע נראה שהשתלב מהר … בקיצור נלך כבר צעד קדימה ונהמר על מכבי מול גלבוע בגמר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט