האם הגיע הזמן לשנות את שיטת הפלייאוף?/ אהרון שדה

 

(בסוף הפוסט הערה של מנחם לס)

מחשבות על שינוי שיטת הפלייאוף

 
עיינתי היום בטבלאות הליגה .
במזרח כל הבתים במאזן שלילי מצטבר .
במערב כל הבתים במאזן חיובי .
הנה הנתונים:

מזרח 

אטלנטי : 105-70
מרכזי 95-76
ד"ר מזרחי 88-84 .
סה"כ 230-288

מערב 

דרום מערב 75-100
צפון מערב 78-100
פאסיפי 83-94
סה"כ 236-294
הפרש מצטבר של +58 לטובת המערב.
* (הנתונים ע"פ ערוץ הספורט ).

 זה אומר הכל .
הנה עוד כמה נקודות למחשבה:
בכל השנים האחרונות (לפחות משנת 2006 ) המערב מנצח בקלילות את המזרח במאזן המצטבר.
* כשבאים לנסות ולראות את נבחרת האולסטאר שתיבחר בקרוב:
במזרח לא מוצאים יותר מדי  שמות אטרקטיבים . לברון ,וייד ,גורג' ,פול , ואפילו אנתוני …אח"כ יש שמות שמעבר לשיא או לא מספיק אטרקטיבים כמו היברט ,בוש או הרכזים הצעירים וול וארווינג.
במערב לעומת זאת אין מקום לכולם ( דוראנט ,דאנקן ,ראסל (הפצוע) ,פארקר ,גריפין ,קארי ,פול ,אולדריגג' ,הארדן ,הווארד ואפילו עוד לא דיברתי על קובי הפצוע או על לי ).
בקיצור איך שלא מסתכלים על זה מעולם הפער לא היה גדול יותר.
אה עוד דבר קטן :האלופה בשנתיים האחרונות מגיעה דווקא מהמזרח.
ניתן לומר כי זה מקרי או זה אפילו מאזן את מה שתיארתי.
אך גם ניתן לומר שבעוד במערב אתה עובר מלחמת עולם בשביל להגיע לפליאוף (המאזן החיובי של דנבר לא מספיק לה להיכנס לשמינייה לפליאוף המערבי ,במזרח היא הייתה זוכה ביתרון ביתיון וממוקמת במקום הרביעי חצי משחק ממקום 3 ), במזרח ניתן לטייל בקלילות כל הדרך או לפחות עד לגמר האזורי.
ולכן קבוצה טובה במזרח זוכה  ביתרון גדול ולא הוגן שלא לדבר על כך שמיאמי למשל משחקת את רוב משחקיה מול קבוצות המזרח הנמושות הפוך לחלוטין מהטוענות לכתר המערבי כגון אוקלהומה וס"א.
הגיע הזמן לחשוב על פתרון לעניין!
****************
הערת מנחם לס:
אילו כותב המאמר היה עוקב אחרי הפלייאוף של העונה שעברה, הוא כנראה היה כותב אחרת.
דרכה של סן אנטוניו לגמר היתה קלה בהרבה – בהרבה מאד – מדרכה של מיאמי לגמר. בעיקר בסידרת אליפות המערב שסן אנטוניו ניצחה ב-0-4 את ממפיס, בעוד שמיאמי נישחקה עד תום ע"י אינדיאנה לפני שניצחה 3-4. מיאמי הגיעה רצוצה, עייפה, ופצועה הרבה יותר מסן אנטוניו לגמר ביניהן.
והמנצחת –  שוב – היתה מיאמי. העונה גם מיאמי וגם אינדיאנה טובות יותר מכל קבוצות המערב, ועד סיום העונה גם הניקס והנטס תהפוכנה טובות כמו כל מערבית בנמצא. למעשה השינוי כבר החל בתחילת השבוע שעבר כשהניקס גברה על סן אנטוניו, בסן אנטוניו, ואינדיאנה סיימה את המסע המערבי עם 1-3.
(ואגב, לא רק ראסל ווסטברוק פצוע במערב כפי שכותב המאמר ציין בבחירה לאול-סטארס.  גם דרק רוז פצוע, ואיתו ברוק לופז – במזרח!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. ללא כל קשר, שיטת הפלייאוף לא תשונה באופן דראסטי כי א) יתרון המערב הוא זמני; בעוד 3-4 שנים הכל יכול להתהפך, ו-ב) הפלייאוף הוא מתנה לאוהדי קבוצות מקומיות המסיימות ראשונות בדיביזיה, ולכן לא משנה כמה גרועות הן בהשוואה, זה לעולם לא יקרה. אף קומיסיונר ואף בעל קבוצה לא יסכים לכך.

    חוץ מזה שהעונה לנצח במזרח כשישנן מיאמי, אינדיאנה, ניקס, נטס, שיקגו, ואטלנטה לא פחות קשה מאשר לנצח במערב.

  2. לדעתי חייבת להיות איזשהיא חלוקה לאזורים זה מוסיף המון. אפשר, אם מרגישים שהמזרח בכלליות חלש יותר מהמערב לאורך זמן אולי לשנות טיפה את החלוקה. אין ספק שבמזרח יש הרבה קבוצות שיותר מדיי זמן לא רלבנטיים אבל היופי בNBA שזה יכול להשתנות כל הזמן וחלוקת הכוחות היא לא חלוקה קבועה.
    להפוך את זה לליגה אחת זה לא רעיון טוב בכלל. מה תהיה עוד אפשרות?
    מעניין אותי מה תהיה חלוקה של צפון-דרום. היות שאני לא אמריקאי ולא מתעניין בגאוגרפיה אין לי מושג איזה קבוצות יילכו לאן ובתכלס אם יהיה לזה השפעה על שעות הטיסה כמו שיש לחלוקת מזרח-מערב. אבל מבחינה היסטורית זה דווקא יכולה להיות חלוקה עם יריבות הרבה יותר משמעותית ממזרח-מערב.

  3. אני לא אוהב לשנות דבר שנמשך תקופה ארוכה בגלל ארוע נקודתי. יתרון לכאורה של אחד האזורים, אפילו למשך כמה שנים, זה ארוע נקודתי.
    הnba זה מזרח נגד מערב. נקודה. ככה היה עשרות שנים וככה זה צריך להמשיך.
    אם כבר יש משהו קצת עקום שאולי כדאי לחשוב עליו זה היתרון בדירוג לאלופות הבתים. אבל מאחר ואלופת דיוויז'ן זה עוד תואר שהליגה מחלקת קשה להאמין שיגעו ביתרון שהתואר דמיקולו הזה נותן.

  4. מנחם תודה על הכנסת המאמר :
    כמה הערות על הערתך ותגובתך.
    1. כותב המאמר הח"מ עקב באדיקות אחרי הפליאוף של העונה שעברה.
    להלן תגובתי.
    א. נכון בגמר האזורי מיאמי הזיעה יתר על המידה מול אינדיאנה בעוד ס.א טיטאה את ממפיס. יש לי הרבה מה לומר אך אסתפק בכך שסדרה וירטואלית בין אינדיאנה לממפיס אשתקד הייתה יכולה להיות יופי של סדרה ולדעתי הייתה מגיעה לפחות לשישה משחקים.מכאן ניתן ללמוד שס"א ידעה לעשות לעצמה את העבודה הקלה מה שמיאמי התקשתה.

    ב. לעיתים גם קוראת סיטואציה "הפוכה" דווקא בגלל שהמערב כ"כ חזק הרי שלפעמים הטובות נופלות כבר בהתחלה (דנבר מול ג.סטייט ואפילו קליפרס מול ממפיס ) בנוסף בכדורסל כ"כ צמוד וכשכל משחק קובע הרי שיש אולי יותר פציעות וגם אם לא הרי שכל פציעה משנה טוטאלית את מערך הכוחות וכך מצאה עצמה ס"א בגמר האזורי מול ממפיס ולא אוקלהומה למשל.

    ג. העיוות מתחיל הרבה לפני הפליאוף. בעוד מיאמי תשחק 52 משחקים מול נמושות המזרח הרי שס"א /אוקלומה ישחקו רק 30 משחקים שכאלו .זה ייפגע להם במאזנים וכנראה בביתיות בגמר. (אלמלא אותה ביתיות במשחק 7 אשתקד כנראה שס"א הייתה חוגגת).
    וכמובן מצריך מהם מאמץ יתר.

    ד. זה לא רק עניין לאלופה זה לא נורמאלי ש 9/12 הקבוצות הטובות בליגה נמצאות בצד אחד.
    זה לא נורמאלי שכל הבתים בצד המזרחי שלילים לעומת היפוך מוחלט במערב.

    ה.לדבר כיום על הניקס /נטס כטובות זה לעג לרש .נכון ישנו קאמבק מסויים בטח בברוקלין אך בחיית זומזום במערב הם כבר מתכוננות לדראפט . עצם זה שיש להם סיכוי לעשות משהו מהעונה הזו זה בזכות המזרח החלש עד אבסורד.

    ו. דיברת על כך שמיאמי /אינדיאנה טובות מכל קבוצות המערב .ייתכן אז אדרבא שיוכיחו זאת בפליאוף תחרותי הרבה יותר.
    לפחות בקשר למיאמי ברור לי שתחרות צמודה יותר מאשר סיבוב /שניים בפליאוף עם יתרון ביתיות (שמתקבל בעיקר בזכות השיטה כפי שהסברתי לעיל) היה גורם לכך שהיא לא הייתה מסוגלת להמשיך ולקחת אליפויות בקצב שכזה (וייד והפציעות).

    ז. הזכרת את דרק רוז :רוז כבר שנתיים לא שיחק כדורסל (כמעט)
    ולכן לא הזכרתי אותו (כמו שכתבתי "ועוד לא דיברתי על קובי " קובי ראוי בעיני הרבה יותר לאולסטאר …אם כבר .מכיוון שהוא פצוע פחות זמן ו…גם שחקן יותר טוב) .הזכרת גם את לופז :בעיני הוא לא ראוי א.פצוע ב. הוא לא כזה פקטור ועוד בקבוצה חלשה. רוצה להזכיר אותו ? אין בעיה לאב ממינסוטה עם נתונים יותר טובים בקבוצה יותר מנצחת וגם לא פצוע ..ככה שמתקזזים.

    ח. יתרון המערב הזמני זה משהו שאני שומע כל שנה ובכל שנה העסק נהיה קיצוני יותר ויותר .

  5. הערה נוספת :
    איני יודע אם ישנו צורך לעשות מהפכות דווקא בפליאוף.
    ה קיצוני מדי אך חייבים לתת את הדעת לכך.
    למשל שיתרון הביתיות לא יילך אוטומטית לקבוצה עם המאזן הכי טוב .אלא בדיקת איכות ניצחונות.
    איני רוצה לתת פיתרונות בגרוש …אך כווונתי שמשהו צריך להשתנות.
    כאוהד כשאני עוקב אחרי המזרח ורואה את המאזנים ורואה קבוצות כמו טורונטו וושינגטון בצמרת ועוד קבוצות כשארלוט ואפילו שיקאגו הפצועה והחבולה בפליאוף זה מוציא את החשק.
    אך כשאתה פונה מערבה ורואה את האטרקטיביות ואת ההפתעות מכיוון פורטלנד /פינקס ואת ס"א הלא נגמרת ושלל הקבוצות הטובות האחרות אתה מרגיש בליגה אחרת לחלוטין .

  6. ההערה של מנחם תימצתה את תגובתי לנושא.
    לא נראה שכותב הדברים ראה את הפליאוף האחרון, ולא בטוח שגם את זה של 2012.

    1. לא הבנתי מה הוספת בתגובתך.
      ניחא חזרת כמו תוכי אחרי מנחם.
      אך לפחות תתייחס עניינית.
      מנחם לפחות אמר משהו נימק וקיבל התייחסות.
      אתה חוזר על אותו דבר והולך מבלי להתייחס לנאמר.
      רצונו של אדם כבודו אמרת זרקת נהנית לבריאות.

  7. מנחם, כשאתה אומר שלאף אחד לא אכפת מהמקום החמישי זה תמיד מעלה גיחוך שכן רק היום ציינת שמיאמי הייתה מנצחת אם היו לה באטייה וצ'אלמרס, שהם שחקנים מספר 4 ו5 בחמישיייה. אבל הרי רק המקום הראשון משנה, לא כן?
    אהרון, הנושא של הפוסט אמנם מעניין אבל לדעתי יש מקום לכתוב פוסט קצת ארוך ומכובד יותר. קשה להתייחס ברצינות לפוסט שמוצג בצורה כזו.

  8. איל לא ברור לי מה הבעיה עם הפוסט, הוא מסביר בצורה מאוד יפה בעיה שיש הליגה וזה לא משהו שאהרון בודה בשגיונות דמיוניים, רבים וטובים דיברו על הבעייה הזו במיוחד העונה

  9. יש משהו מאוד כיפי ביריבויות אזוריות. תחשוב על קבוצות כמו אינדיאנה ושיקגו, שנפגשות 4 פעמים בעונה הסדירה ואז יכולות להיפגש לעוד סידרה של הטוב מ7 בפלייאוף.
    או לייקרס/פינקס, סן אנטוניו/דאלאס. אתה בטח זוכר או לפחות שמעת על היריבות הענקית של בוסטון/פילדלפיה. לבטל את האיזוריות של הליגה יהרוג את זה לגמרי.
    אני לא בטוח מה יכול להיות הפיתרון לזה. אבל אל תשכח שקבוצות שמדברות חזק היום במערב, דוגמת ממפיס או הקליפרס, היו לא מזמן מנמושות הליגה, וקבוצות שנמצאות בתחתית המזרח כמו דטרויט, בוסטון וקליבלנד, הגיעו לגמרי הליגה בעשור האחרון. ככה זה, הנ.ב.א היא ליגה של עליות ומורדות, ואפילו אמפריות כמו בוסטון והלייקרס יכולות למצוא את עצמן בלוטרי, בזמן שקבוצות שלא הבנת למה הן קיימות כמו הקליפרס יכולות לבחור כוכב אחד בדראפט, להביא עוד אחד בטרייד והנה הן בדרך ליתרון ביתיות בפלייאוף.
    בקיצור- אל תיקח לנו את היריבויות האיזוריות

  10. פוסט סופר חשוב ונכון.

    1. סטטיסטית רק מקום 1-3 מהדיוויזיה בכלל לוקחת את האליפות (של הדיוויזיה או של ה מפעל) מה שנותן למזרחיות לספספל מי שבא להם ומשהו כמו 12-16 משחקים שהם יכולים לנצח עם הספסל (בוסטון, פילי, ויסקונסין…) בעוד במערב כל משחק מה 82 חשוב.
    2. אנחנו רואים מה קבוצות מערביות עושות בסיבוב שלהם במזרח. זה מגוחך.

    למנחם- נכון לעכשיו ולמאזן אינדי ראשונה במפעל ומיאמי רק -5 במפעל. וזה אחרי שהם קיבלו משחקי מתנה מול הנמושות כבר פעמיים שלוש לפחות ועוד שלמערביות אין משחקי מתנה כמעט.

    אני הייתי הופך לגמרי את השיטה. לליגה אחת גדולה משחק בית חוץ . ואז פליי אוף טופ 16.

    1. למזלה של הליגה אתה גר באוןסטרליה ולא קומיסיונר של הליגה.
      כל הליגה מבוססת על 'מזרח' – 'מערב'. זה התחיל אפילו לפני לארי בירד ומג'יק. זה הגרעין עליו מתקיימת הליגה (שלא כמו בבייסבול או הוקי קרח).

  11. אהרון אין ספק שיש בעיות בשיטה הנוכחית מהבחינה שהצגת לאורך השנים האחרונות.
    מצד שני שנינו עוד זוכרים את הטיולים של הלייקרס בפלליאוף של שנות ה-80 כשהיריבות התחלפו בקצב בין יוסטון, דאלאס ופורטלנד או פיניקס כשאף אחת מהן לא הצליחה לקחת אליפות גם כשהדיחה את הלייקרס. במזרח לעומת זאת בוסטון נאבקה בשיניים מול פילדלפיה, דטרויט, כש אח"כ הצטרפה גם שיקגו. כל אחת מהקבוצות הנ"ל זכתה בתואר.
    השאלה האם הבעיה היא בשיטה או שזה קשור להחלטות ניהוליות גרועות ? הרי בדראפט דווקא הקבוצות הגרועות זוכות במקומות הגבוהים ודווקא הן אמורות להשתפר במשך השנים כך שבמובן הזה השיטה שוויונית.
    לדעתי צריך בדיקה מעמיקה של הבעיה הזו שללא ספק קיימת ופוגעת בשוויוניות, אבל לא בטוח שזה הפתרון הנכון כי יש כאן מסורת ארוכת שנים של יריבות וכו'. בכל אופן העלאת הנושא לדיון חשובה.

  12. אהרון לגופו של עניין נראה לי שהסיבה העיקרית של הבתים היא גיאוגרפיה נטו, חלוקה לצפון-דרום, על כמה שהיא מפתה חלק מאיתנו (ואני ביניהם) תעלה את העבר האפל שהרפובליקה מנסה להעלים. איזה שחור ירצה לשחק באולסטאר בנבחרת הדרום?

    1. טיעון מעניין 🙂
      בכל מקרה משיקולים של שעה ורייטינג לא נראה הגיוני לשנות את המבנה.
      אולי כדאי להוסיף אזור , מרכז שיכלול את הקבוצות מהמרכז .
      3 אלופת וסגנית מבטיחות מקום בפלי אוף , 24 קבוצות משחקות עד זוב דם על מקומות 7 עד 16 .
      זה יכול להיות פיצוץ , אבל זה לא מעשי .
      כל קבוצה תשחק 40 משחקים בעונה מחוץ לקונפרנס , 42 משחקים בתוך הבית .
      זה נראה הכי שיוויני שיש , אם הקומיש יקבל את ההצעה , אני מוכן לעזור בחלוקת הבתים ובשיבוץ.

      1. לא ישנו מאומה, כי היריבות "מזרח" – "מערב" היא מסורתית, היא טבועה ב-NBA כבר 70 שנה, ומוסיפה המון מיץ לליגה. הכל עלול להשתנות עוד 5 שנים ומה אז? ישנו את התבנית שוב?

  13. מסכים ב100 אחוז עם הפוסט, וזה נכון לא רק לכדורסל אלא גם בפוטבול עם השטות של הבתים שקבוצות עם מאזן פחות טוב זוכות בסיבוב הוויילד קארד ביתרון ביתיות. לחלוטין צריכים שינוי דרסטי בליגה כי היא הפכה לחסרת ענין או הגינות בעונה הרגילה. בדקתי בחברה שאני עובד (200 איש כולם אמריקאים) ואולי 5 מתעניינים בNBA, מכולם שמעתי את אותה התשובה – הליגה משעממת ומבוססת על חבורה של כוכבים מפונקים שמרוויחים יותר מידי כסף.
    לגבי הקומישיונר החדש – אני בספק רב אם משהו קיצוני ישתנה, המרובעות האמריקאית היא מה שעומדת בעוכרי המדינה הזאת לא רק בNBA אלא בתחומים אחרים, לא סתם הכלכלה תקועה והאימפריה שוקעת (באופן יחסי כמובן).

  14. זה שטויות והיריבויות בתוך הבתים לגמרי מזויפות. יש דם רע בין אטלנטה לאורלנדו? יש יריבות אזורית בין פורטלנד לאוקלהומה או יוטה? זו שיטה אנכרוניסטית ונוראית, שעיקר ההטיה בה, כמו שכתב אהרון, היא הבדל של 52 משחקים מול 30 בין האזורים. אם זה היה מתאזן קצת אז אפשר אולי להגיד שגם עם בתים הליגה יחסית שיוויונית. בלי זה, העניין פשוט בדיחה.

  15. המאמר מעשית לא רלוונטי, מאחר וכמו שהזכירו כאן, מבחינת איזורי זמן ומרחקי טיסות עדיף שקבוצות קרובות ישחקו אחת מול השניה, גם בפלייאוף. דבר נוסף, זו חשיבה של כלכלה ומדינה קטנה, ואנחנו מדברים על מדינה גדולה. יריבות בפלייאוף בין מדינות קרובו. הרבה יו.ר מעניינת מבחינת האוהדים: לדוגמא, כמו בוסטון – ניו יורק לעומת בוסטון – אוקלהומה.
    מה שהכי לא ברור לי, ואת זה הכותב לא הסביר, הוא איך זה שעם פערי איכות כל כך גדולים כפי שהוא טוען שקיימים, מיאמי שהזיעה ונשחקה כל הפלייאוף בשנה שעברה, ניצחה בגמר בעוד שסן אנטוניו שלבטח לא עבדה יותר קשה, הפסידה. אם פערי האיכות כאלה גדולים אי אפשר לתלות את העניין בהיעדר בביתיות בלבד לא?
    מה לגבי הגינות? האם קבוצה חזקה שמשחקת בדיוויז'ן חלש צריכה "להיענש" בגלל ירויבותיה החלשות?
    וכמו שהזכירו כאן קודם, בשנות השמונים והתשעים היה מצב הפוך בו במערב שיחקו ראן אנד גאן עם משחקים בסקור גבוה ללא הגנות ולבסוף הלייקרס באו וניצחו את כל הפלייאוף, בעוד שבמזרח רצחו אחד את השני.
    האם אהרון שדה, מה שאתה מנסה להגיד בעצם הוא שאתה יודע שקבוצות המערב לא יכולות מול מיאמי ואינדיאנה ומקווה לרקוח איזו מזימה כדי שהן יפלו בפלייאוף לפני הגמר?

  16. ראשית תודה על התגובות.
    שנית : אין ספק שלא פשוט לחשוב על פיתרון במיוחד לנוכח השמרנות הידועה בליגה .(גם בפיפ"א יש שמרנות לא תמיד זה רע).
    שלישית אבקש להתייחס לטענות ששמעתי.
    בין היתר מאלעד אייל ונתן.
    הם טענו בקצרה.
    1. בעבר המערב הייתה חלשה ואיפשרה לליקרס לטייל.
    2. מיאמי הזיעה אשתקד במזרח.
    תשובתי בקצרה.
    1. איני מדבר רק על אלופת האיזור : קחו קבוצה כמו דנבר במזרח היא טופ 4 במערב מחוץ לפליאוף זה הזוי !
    ניחא אם הדבר היה קורה באופן חד פעמי אך זה מה שקורה פחות או יותר כבר כמעט עשור (אני בדקתי את הנתונים הללו כמדומני משנת 2006 או 2007 ). בקיצור כבר עשור שלם קבוצות מערב עם מאזן חיובי נמצאות מחוץ לפליאוף בעוד במזרח אתה מגיע לשם עם מאזן שלילי.
    2. איני בטוח שבשנות ה 80 המדוברות המערב היה כ"כ גרוע.
    נכון הלייקרס אכלו את כולם אך גם במזרח לא היו יותר משני קונדטריות.
    בעצם הליגה הייתה לייקרס ובוסטון שלאט לאט דטריוט זינבה בהם.
    לא היה מעבר לכך (עד שבאה שיקאגו בערוב ימיה של הלייקרס).
    לא זכורה לי מציאות שהשלישית במערב גירדה את ה 50 אחוז(אטלנטה ).
    3. מיאמי התקשתה רק החל מהגמר האזורי. עד הגמר היא לא מתקשה.
    בקיצור נתן כשס"א. תשחק 52 משחקים מול המערב הקשה תשחק מיאמי את אותם משחקים מול המזרח הרכרוכי .
    גם בפליאוף היא תטייל שני שלבים ותגרד את כוחה בשני סדרות ככל הנראה אם יתרון ביתיות לפחות בגמר הכללי יתרון שלא מוצדק כפי שהסברתי.

    1. השאלה היא מה אתה מציע? ליגה אחת משותפת? חלוקה שונה? אני מסכים שיש בעיה כבר יותר מעשר שנים, למרות שרק השנה זה נהיה כל כך קיצוני. אבל מה הפתרון לבעיה?

    2. אנסה להסביר את הגישה שלי:
      כאשר יש פערי איכות (אפילו שאינם כאלה גדולים לדעתי), הליגה צריכה לראות את העניין כאתגר לחיזוק איזורים חלשים, ולא להחליש אותם עוד יותר ע"י נתינת יתרון ליריבות אחרות בפלייאוף. הרי ברור שהמזרח הוא לא באמת חלש, אלא שיכול להיות שהמועדונים נכשלים ומנוהלים בצורה פחות טובה, אולי יש עניין ומשאבים רבים יותר בקבוצות מענפי ספורט אחרים?
      המטרה של הליגה היא לשתף כמה שיותר אוהדים ולהביא ליותר עניין במשחק. אם יתפתח איזור חזק לאורך זמן שגם ממנו באה האלופה, לדוגמא המערב, העניין בליגה לדעתי יעבור אליו והליגה תהיה עוד יותר חד צדדית. זה כמו שתחליט לתת יתרון לקבוצות אנגליות בליגת האלופות האירופית בכדורגל רק בגלל שהן באות מליגה חזקה ותחרותית, ולאלופת טורקיה או ישראל לדוגמא, תשאיר פחות סיכוי מאחר והליגה המקומית חלשה.
      זה אגב נותן אולי רעיון לפיתרון מתחום הכדורגל: לעשות מיני טורניר הזדמנות שניה של הקבוצות שלא נכנסו לפלייאוף. הבעיה היא שוב, מנסים לצמצם כמה שאפשר משחקים של קבוצות רחוקות אחת מהשניה בגלל בעיות של עלויות וחוסר עניין.
      העליתי את עניין הלייקרס של שנות ה – 80 ו 90 רק כדי להראות שחוזק האיזורים משתנה מידי כמה שנים ואינו קבוע.
      לבסוף, צריך לקחת בחשבון (כמו שהוכיח מישהו כאן בפוסט אחר) שבסופו של דבר מכל איזור הקבוצות שבאמת יש להן סיכוי לאליפות הן במקרה הטוב שלוש הראשונות וברמות האלה אין הבדלים כאלה גדולים.
      לגבי מיאמי, אתה מוזמן לבדוק את המאזן שלה נגד קבוצות המערב בשנה שעברה, אני בטוח שתגלה שהיא היתה מסתדרת גם באיזור הזה, ובכלל, יש מעט מאד משחקים בליגה שהם טיול נינוח.

      1. אתה מעלה טיעונים נכונים ואני גם לא רוצה לתת פתרונות בגרוש בייחוד לאור זאת שאני לוקח את עניין השמרנות כנתון משמעותי.
        יחד עם זאת באופן תיאוורטי ניתן לצפות לפחות לשווייון .
        לפחות בלוח המשחקים .הרי בליגה כ"כ תחרותית לא ייתכן לתת למיאמי כזה יתרון בלוח משחקים קל בהרבה מיריבותיה במזרח.
        אולי בכל זאת הפתרון הוא באיזון לוח המשחקים

  17. הכל מיקריות
    דווקא השנה המזרח היה צריך לעלות בחזרה
    אולי שנה הבאה זה כבר יקרה

    ניו יורק ברוקלין דטרוייט קליבלנד שיקאגו
    יותר מידי פלופים השנה
    שנה הבאה יהיה יותר טוב

  18. חוץ מזה לפעמים עדיף לשחק בצד היציב ככה אתה יודע מול מי אתה עומד
    תאר לך איזה לא פייר זה יהיה למיאמי להפגש בסיבוב ראשון עם ברוקלין או ניו יורק שפתאום יעלו על הגל שלהם

      1. אני מניח שהוא התכוון לכך שברוקלין בגלל הפתיחה הגרועה שלה יצליחו להשתחל נגיד במקום ה8 אלא שאז הם פתאום ישחקו לפי הפוטנציאל שלהם ואז במקום שלמיאמי תהיה סדרה קלה ונינוחה מול מקום 8 יהיה לה קרב אדיר מול ברוקלין חזקה

  19. נראה לי בעונה הסדירה אפשר לעשות לוח משחקים יותר שיוויני. כך שכל קבוצה משחקת נגד כל קבוצה אחרת פעמיים, ואז עוד פעם אחת מול הקבוצות הקרובות. משהו כזה. ככה זה יצא הרבה יותר שיוויני, ולא יחסל את היריבויות בפלייאוף.

    אופציה אחרת היא להצליב בסיבוב הראשון בין המזרח למערב. בעצם מקום 1 במזרח נגד מקום 8 במערב ו1 במערב נגד 8 במזרח.
    ככה יוצא פחיאוף מעורבב לגמרי, ולגמר יכולות להגיע 2 קבוצות מהמזרח או מהמערב.

  20. קודם כל, גם לקחת אליפות קונפרנס זה משמעותי (יש כובע והכל).
    חוץ מהסיבות של מנחם, כדאי להזכיר גם את דטרויט שלמרות מאזן פחות טוב, הייתי מעדיף לפגוש את דאלאס או פניקס ולא אותה, בטח עם השם שלי מתחיל ב"מיאמי".
    שיקאגו ובוסטון לא בעונה אופיינית, אלו קבוצות שאפשר לסמוך על שיפור משמעותי בהן תוך שנה שנתיים (או כבר העונה בשיקאגו…).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט