יומן הלייקרס 5 – הפלייאוף מתחיל וצריך להתגבש (פלוס פרידה מגולדן, ומבוסטון?)/שחר אלוני

אז מה קורה בלייקרס בפלייאוף השנה?
בפוסט הקודם, ראינו את סוף העונה הרגילה, ואת המקום השביעי שהסתמן לקבוצה. אכן זה המקום שבו הם סיימו, עם כמה נצחונות בסוף העונה (עם חזרת לברון) שכבר לא עזרו לעבור את פורטלנד ולהמנע מהפלייאין.

בפלייאין עצמו קיבלו הלייקרס את גולדן, למשחק עתיר רייטינג על כניסה לפלייאוף. המשחק אכן היה מותח, הלייקרס נראו לא מתואמים במחצית הראשונה, עקב כל הפציעות שעברו עליהם בחודשיים האחרונים שגררו הרבה שינויים בהתנהלות על המגרש. במחצית השניה נכנסו לברון ודייויס לעניינים והמשחק הסתיים 103-100 משלשה די מטורפת של לברון שסבל באותו זמן בראיה מטושטשת עקב עבירה (ספק פלייגרנט) שנעשתה עליו קודם לכן.


בעוד הלייקרס מתארגנים ומחפשים את הרוטציות המתאימות בהגנה ובהתקפה, לאחר חזרת הכוכבים מפציעות – החל כבר הפלייאוף. הם קיבלו בסיבוב הראשון את אחת הקבוצות המוכשרות והטובות בליגה – פניקס סאנס.
המשחק הראשון בחוץ היה ה"משחק החלש המסורתי" של הקבוצה, כפי שקורה להם פעם ב-5-10 משחקים. אחוזים נמוכים מאד מכל טווח, ובנוסף הפעם גם חוסר שליטה בריבאונד ומיעוט אסיסטים. נקודת האור היתה שלמרות התצוגה הירודה, ההפסד היה רק ב-9 נק' הפרש, וזאת כשבוקר – כוכב פניקס – מתעלה (במשחק הפלייאוף הראשון של פניקס מאז 2010), ואיתו גם אייטון.

במשחק החוץ השני הלייקרס עדיין היו בהתארגנות, אבל זה כבר נראה קצת יותר טוב בזכות השתקמות דרמטית של דייויס שנתן משחק מצוין. הלייקרס ניצחו בהפרש קטן והשוו את הסדרה לפני שני משחקי הבית.
חשוב לציין שכריס פול, שחקן המפתח בפניקס, נפצע ממכה אקראית של חברו לקבוצה, עוד במשחק הראשון, והוא בבירור מוגבל.
בלייקרס לעומת זאת, במשחק השני, רק 4 שחקנים קלעו כמות משמעותית של נקודות (לברון, דייויס, דראמונד הדומיננטי ושרודר), כאשר הבצורת נמשכת מכיוונם של פופ, קוזמה והאחרים.
למזלם של הלייקרס, יש להם סגל מספיק רחב וכוכבים מספיק טובים כדי להסתדר בתקופת ההתארגנות, כאשר כמה וכמה משחקני הסגל לא פוגעים (או כמעט לא משותפים), במצ'-אפ מול פניקס.

שרודר ודראמונד


לאן הולכים מפה?
פניקס היא אחת מקבוצות העתיד של הליגה, וחבל שהמפגש הזה לא התקיים אפילו בגמר האזורי. נראה שללא כריס פול כשיר, יהיה קשה לשמשות לקחת את הסדרה. סביר להניח שהלייקרס יהיו יותר מאורגנים בשני משחקי הבית וימצו קצת יותר מהפוטנציאל שלהם. אני עדיין הולך עם ההימור הראשוני שלי ל-4-2 ללייקרס (ולא 4-1 בגלל הכישרון של פניקס).


נפרדים מגולדן-סטייט

גולדן נכנסה לפלייאין מהמקום ה-8, והפסידה במשחק צמוד מאד ללייקרס, ולאחר יומיים הופתעה על ידי ממפיס והודחה מהמשך העונה.
קרי סיים כמלך הסלים של הליגה וכאחד השמות המרכזיים במרוץ ל-MVP, אך סביבו לא היתה מספיק עזרה. וויגינס נראה טוב כשחקן מספר 3 בקבוצה טובה, אך לא כמספר 2. גרין מאד מתאים לסמכות של גולדן משני צידי המגרש ותורם קבוצתית המון, אך ברור שחסר מספר 2 דומיננטי, וגם סגל משלים יותר משמעותי.
לא ברור איך קליי יחזור משתי פציעות קשות (הוא נעדר כבר שנתיים) ועד כמה וייזמן, פסקל, ובחירת הדראפט השנה יוכלו לסייע לקרי.
נראה שלגולדן כדאי ללכת חזק על השנה-שנתיים הקרובות של קרי כדי שיהיה להם סיכוי אמיתי להתחרות על האליפות במערב החזק. שווה לחשוב אפילו בכיוונים יצירתיים, כמו לנסות לצרף את קוואי (מהפרויקט הכושל למדי כפי שמסתמן בקליפרס, והוא אפילו שחקן חופשי), או שחקן מאד חזק אחר, כמו באטלר אם יהיה זמין ממיאמי או טאונס ממינסוטה, בטריידים עמוקים.
לצורך כך צריך לשים על השולחן את כל מה שנדרש, כאשר במקביל צריך לעבות את הסגל ב-2-3 שחקנים עם נסיון פלייאוף שיכולים לתרום כאן ועכשיו.
ללא שינויים משמעותיים, קרי ימשיך לככב עוד שנה שנתיים, אבל גם עם קליי לא נראה שיהיה סיכוי אמיתי לריצת פלייאוף כקונטנדרים, שכולנו היינו שמחים לראות עבור קרי.

סטף קרי


נפרדים מבוסטון?

בוסטון בתחילת העונה נראתה כמו פרויקט מבטיח:
הפלייאוף הקודם הסתיים באכזבה עם הפסד 4-2 בגמר האזורי. גורדון הייווארד החמיץ את רוב הפלייאוף וקמבה גם הוא לא תרם במידה המצופה.
הקבוצה ויתרה על הייווארד (שכיכב בשארלוט עד שנפצע), והביאה בחורף את פורנייה, שתורם לא רע בכלל מהספסל גם בפלייאוף. הצפיות מטייטום ובראון לקפיצת מדרגה התממשו, בשלב זה או אחר של העונה.

אז מה השתבש? איך בוסטון (שחלק, כולל אני, פנטזו על גמר שלהם עם הלייקרס), סיימה במקום השביעי במזרח?

חלק מזה קשור לקורונה. טייטום סבל מהשפעות ארוכות טווח שלה, ונזקק למשאפים (בעיה שהוא כנראה פתר, אבל רק לקראת סיום העונה). קמבה לא תרם משמעותית העונה לאחר שחזר מפציעה. הצעירים לא פרצו (חוץ מקצת ניצוצות מפריצ'רד, ואולי רוברט וויליאמס) ולקינוח גם בראון המצוין נפצע לקראת הפלייאוף.

ג'ייסון טייטום


כל זה לא סוף העולם, מדובר בקבוצה צעירה שרוב הסגל שלה לפני שיאו. הם עוד יכולים להגיע רחוק. עם זאת, ברור שצריך שינוי כלשהוא, או בגזרת הטריידים לבניית הקבוצה, או בגזרת המאמן, או בגזרת הכוכבים (טרייד על קמבה?).
כרגע יש סדרה מול כוכבי ברוקלין (שנראית במזרח כמו שבאיירן בכדורגל נראית בליגה הגרמנית). התוצאה היא 2-0, אבל די ברור שזו סדרה חד צדדית. הבעיה במצב כזה היא שזה יכול להוות תרוץ ("הודחנו כי פגשנו את ברוקלין"). ואני מקווה בשביל בוסטון שיפיקו לקחים, שכן נראה שלקבוצה יש פוטנציאל גדול כבר בעונה הקרובה, רק צריך לעשות את השינויים המתאימים. ואם כבר הזכרנו את טאונס, הוא מאד מתאים גם לבוסטון, ולא חסר את מי להעביר בטרייד.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. קליי יחזור כמו גדול!!! לבוסטון כבר אין ממש מה להעביר עבור כוכב שלישי, וחבל. דני מצמץ כשקוואי היה על המדף, לא הביא את דייויס, איבד את קיירי, הייווארד, מרכוס מוריס, הורפורד, רוזייר… דה ליסט גואוז און… נראה מה יהיה.

    1. דני יכל לישון גם שנת ישרים, קוואי לא היה מגיע לבוסטון בכל מקרה.
      כנ"ל דייוויס שרצה רק יעד אחד.
      קיירי עשה סבוטאז' ואז ברח.
      הייווארד לא תרם כפי חוזהו, ולא חזר לעצמו בבוסטון.
      מרקוס מוריס הוכיח שהוא שכיר חרב ללא מצפון, וחותם לפי מי שמשלם יותר וזהו.
      הורפורד רצה ללכת, עבור חוזה ארוך יותר כמדומני.
      רוזיר ממש לא מספיק טוב להיות רכז ראשון.
      לא רואה שום החלטה שעשה או שיכל לעשות שהייתה משמעותית שגויה, גם קמבה היה טרייד טוב בזמן אמת אבל הוא הוכיח שהוא פשוט לא בליגה של הגדולים.

      1. רוזיר פרח ליד רכז טוב ממנו. לדעתי זה ייקרה גם לקמבה אם הסלטיקס יצליחו להביא איזשהו מנהל משחק מצוין (או יעבירו את קמבה לקבוצה עם שחקן כזה).
        להיות נמוך ועם שליטה גבוהה בכדור זה לא אותו דבר כמו לדעת לרכז…

      2. גם לטורונטו קוואי לא רצה להגיע, אבל הגיע וזכה באליפות. להערכתי אם קוואי היה מוטרד לבוסטון היא הייתה מעפילה מהמזרח ב-2019, ולנוכח הפציעות של הלוחמים, גם זוכה באליפות. דני פספס כאן.
        . בנוגע לאחרים – איבד את כולם ללא תמורה, זו תקלה חמורה. היה צריך להטריד אותם, לפחות חלקם, כשהיו אצלו.

    2. היי מאנו, אני מאמין שקליי יחזור, אבל קשה להאמין שיהיה אותו שחקן. תישאר לו הקליעה וחלק מההגנה. הוא יצטרך להיזהר על הרגל כל הזמן, כמו דוראנט וקאזינס.

      בוסטון ניסו להתנהל טוב וכל ההימורים שלהם לא צלחו טטב, כולל בכוכבים ובדראפט. מאמין שהסטטיסטיקה שלהם תתיישר מתישהוא. טרייד על קמבה עדיין יעזור להם

  2. קליי תומפסון גופה, בן 32 אחרי שני פציעות קשות, יהיה הרבה יותר כבד ואיטי במעבר בין חסימות, הוא עדיין יקלע את ה3 אבל הוא יהיה רחוק מהתותח על שהכרנו. גולדן סטייט לא יכןלה לצרף אף שחקן משמעותי בשוק החופשי הם חורגים מתקרת המס כבר כמה שנים (הרבה בגלל החוזה הנורא לנגר).

    1. מסכים שקליי יחזור כקלעי שלשות בעיקר.
      טרייד של גולדן צריך לכלול את וייסמן ובחירת הדראפט, אוברה לא ממשיך. ואם מדברים על קוואי אז אפילו גרין או קליי יכולים לעבור.

      אפשרות אחרת זה לעשות טרייד גדול על קרי וקליי ולהמשיך משם

  3. האמנתי בתחילת הסדרה שלפניקס יש סיכוי סביר מול הלייקרס. אבל הפציעה של כריס פול הולכת לפגוע בהם חזק. מאמין עדיין שזו לא תהיה סדרה קצרצרה. 4-3 נשמע לי סביר.
    *
    אוהדי ווריירס עם פוטושופ כבר מפנטזים על קוואי לאונרד:
    https://clutchpoints.com/nba-playoffs-news-warriors-fans-immediately-want-steph-curry-kawhi-leonard-duo-after-clippers-game-2-loss-vs-mavs/
    מה שחסר לנו אבל זה שחקני פנים. תביאו את תומפסון בריא, תצרפו את קוואי – ועדיין קבוצות כמו הלייקרס יוכלו לרמוס אותנו בפלייאוף כשהמשחקים הופכים ליותר פיזיים.
    סקורר גבוה שיתאים לשיטת משחק עם הרבה תנועה זה מדהים אבל גם סתם בריונים שייספגו מגע מגבוהים של קבוצות אחרות, ואז ייפנו מקום ל"חמישיית מוות" כזו או אחרת זה משהו שכבר עבד.
    *
    הסלטיקס יהיו חייבים ריענון בעונה הבאה. הם היו פצועים וחולים אבל לא יותר מקבוצות אחרות וכמעט כל קבוצה מדשדשת יכולה לשרטט נרטיב העונה על איך שהפציעות פגעו בה.

    1. מסכים שזה לא כזה ברור שקוואי נשאר. גולדן זה מספיק קרוב למשפחתו בלוס אנגלס.
      גולדן צריכים לעשות משהו רציני בקיץ כדי להפיק משהו מהשנתיים הקרובות של קרי.

      1. יש תמיד סיכוי שקוואי יידרוש שיחליפו כמה שחקנים סביבו (כולל פול ג'ורג'). הקליפרס לא קבוצה גרועה, ויש לה נכסים לטריידים.
        מאז שאני אוהד אותם, כל קיץ של ג"ס הוא קיץ שבו חייבים לעשות משהו כדי להפיק משהו. כבר לא מאוד סומך על קייצים.
        החדשות הטובות הן שבימינו לספסל יש הרבה משקל ולא חייבים להביא כוכבים של חמישיית העונה כדי לקבל בוסט גדול.
        חמישיה של סטף, קליי (אם הוא חוזר קרוב למה שהיה), דריימונד, ויגינס ו-וייסמן (בהנחה די סבירה שיראה שיפור) – יכולה להגיע רחוק בגיבוי של ספסל טוב.
        אם כן יבוא כוכב נוסף (נגיד במקום ויגינס) אז בכלל.

        1. אכן חמישיה טובה, תלוי איך קליי חוזר. נראה קצת גבולי לקונטנדרית. אכן צריך 2-3 שחקנים לספסל, לחיזוק החמישיה השניה, מסכים.

  4. תודה שחר. הלייקרס ייקחו את הסדרה ב-6 אבל פיניקס תוציא להם את המיץ בדרך. ההפתעה לחיוב שלי לפחות בלייקרס הוא דראמונד. עושה אחלה עבודה

    1. בכיף אסף, כן, פניקס קבוצה טובה, חבל ששי אלה נפגשו כבר בסיבוב הראשון.
      דראמונד עושה מה שהוא יודע, שחקן טוב

    1. הוא סהכ בסדר יחסית לשחקן על חוזה מינימים שמשחק 10-15 דקות. נותן הגנה, שלשה או שתיים, כמה מסירות לסל קל

  5. יש טענות בליגה ששחקנים לא רוצים להגיע לבוסטון בגלל היחס של דני אינג'. נשמע טיפה הזוי אבל נניח, לדעתי שחקנים לא רצו להגיע לקבוצה שהגיעה שלוש פעמים לגמר המזרח בגלל החשש שהאשמה במקרה של כישלון תיפול עליהם, לראיה קמבה ווקר מקבל את רוב האש כבר משנה שעברה. מאמין שעכשיו אחרי עונה כישלונית מאוד יצליחו להביא שחקנים טובים בשוק החופשי שיצטירו כגיבורים שנה הבאה. או שלא. הבעיה בבוסטון כנראה היא שבעל הבית לא מעוניין להכניס את היד לכיס ולשלם מס מותרות, ולראייה השחרור של טייס, הורפורד קוואי ועוד, בליגה הזו מי שמתקמצן נשאר בינוני. סטף לבוסטון בתמורה לעתיד פלוס ווקר פלוס פלוס נראה לי כמו העסקה הכי משתלמת לשתי הקבוצות. או טייטום לגולדן בתמורה לוויזמן וערימת בחירות ענקית. אפילו אוהדי שתי הקבוצות יעריכו את ההקרבה כי זה נראה שתי קבוצות עם טיים ליין מאוד שונה שאם לא יבצעו מהפכה ידשדשו בבינוניות.

    1. שאלה טובה, בדרך כלל ראיתי שמנג'רים מהססים לעשות טריידים גדולים על כוכבים, אבל בבוסטון באמת צריך להזיז משהו

  6. בס"ד
    תודה שחר.
    בוסטון חייבים שינוי, אחרת טייטום ובאון עלולים לברוח.
    ומספיק אם תירוצים של פציעות. אולי 2 או 3 'חקני ספסל טובים, יכולים לעשות את השינוי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט