סדרות הפלייאוף של המוליכות, מה צפוי לנו?/שחר אלוני

בפוסט הקודם, ראינו חלק מסדרות הפלייאוף, וזה הזמן להשלים את התמונה:
הפלייאין הסתיים, ויש לנו 4 סדרות בין מקומות 1-8 או 2-7:

במערב:
יוטה – ממפיס;
פניקס – לייקרס;


במזרח:
פילדלפיה – וושינגטון;
ברוקלין – בוסטון;



פניקס סאנס – לוס-אנג'לס לייקרס

ונתחיל ישר בסדרה האכזרית של הסיבוב הראשון. שתי קבוצות ששוות לדעתי גמר אזורי, פוגשות אחת את השניה בסיבוב הראשון, ורק אחת תמשיך.
מצד אחד, האלופה המכהנת וזו שבסגל בריא נראית מועמדת ראשית לזכיה נוספת, אבל סבלה מפציעות. ומהצד השני, אחת הקבוצות המלהיבות והמוכשרות של הליגה, שסיימה במאזן מצוין והציגה סגל רחב, מגובש ובנוי היטב. לשתי הקבוצות מאמנים מצטיינים שמתאימים היטב לקבוצותיהם.
אין ברירה, וצריך לבחור אחת. ההגנה של הלייקרס כנראה תוכל להתמודד עם בוקר, פול, אייטון וברידג'ס בצורה סבירה. לעומת זאת ההגנה של הסאנס, שהשתדרגה השנה, תתקשה להתמודד עם הגובה של הקו הקדמי של הלייקרס שכולל שלושה סנטרים ברוטציה, ואת דייויס ובעצם גם את לברון שיהנו מיתרון כח ומאסה. ללייקרס יש גם יותר נסיון פלייאוף, ובכלל, מה שבדרך כלל עוזר להעלאת הביטחון בסדרה.
זו גם הפעם הראשונה בהסטוריה שהמדורגת 7 פייבוריטית בסוכנויות ההימורים מול המדורגת 2.

מאמין שהסיכוי של הלייקרס לעלות הוא 65%, ונפרגן לסאנס סדרה של 6 משחקים ולא 5, כי הם יופי של קבוצה, רק סובלים מהמצ'אפ.



ברוקלין נטס – בוסטון סלטיקס

מפגש שבתחילת העונה היה נראה מבטיח, ופוטנציאל לגמר אזורי, הפך למפגש קצוות. ברוקלין גייסה בחורף את הארדן ויצרה סוללת כוכבים עם דוראנט וקיירי. השלושה בקושי שיחקו ביחד לאורך העונה בשל פציעות שונות, אבל עכשיו כולם כשירים. בוסטון לעומת זאת סובלת מפציעה של שחקן המפתח ג'יילן בראון, ועברה עונה די מבאסת כשקמבה לא בכושר, וטייטום רק לאחרונה התאושש מהשפעות הקורונה המאוחרות (בעזרת משאפים). הקבוצה לא שכנעה ונזקקה לפלייאין מול אלה שנותרו בריאים בוושינגטון, כדי להיכנס לפלייאוף.

זו נראית סדרה די חד צדדית, אם כולם בריאים אז יהיה קשה לבוסטון לקחת יותר ממשחק אחד לדעתי. שני משחקים יהיה מרשים. נלך על 75% לברוקלין (הנחת העדר פציעות) ו-4-1.



פילדלפיה 76 – וושינגטון וויזארדס

מוליכת המזרח הגאה עם סגל בריא שכולל את אמביד, טוביאס, סימונס ועוד רבים וטובים, פוגשת את הסינדרלה מוושינגטון, שמציגה סגל פצוע (בריאנט, אבדיה וביל חלקית), לא מגובש במיוחד ותלוי לגמרי בטריפל דאבל גבוה של ראס (שיש מצב שיקרה) ו-40 נקודות של ביל (שיהיה קשה לקבל) וזאת רק כדי שהמשחק לא יגמר תוך 30 דקות.
אין למכשפים אין הגנה שיכולה להתמודד עם קבוצה כמו פילי, ובצד השני לפילי יש כלים טובים לבלום אותם. אולי ווש תגנוב משחק אחד (הראשון? הלפני אחרון?) אבל זו נראית סדרה של 4-0, עם סיכוי כלשהוא ל 4-1.
נלך על 85% לפילי (היא כמעט חסינת פציעות במצ'אפ הזה), ו-4-0.



יוטה ג'אז – ממפיס גריזליס

ברוכים הבאים למערב, הקונפרנס בו הקבוצה במקום ה-9 היא איכותית ואפילו הדיחה את גולדן (ולפני כן את הספרס) מהפלייאוף.
ממפיס עולה עם מוראנט שסביבו סגל רחב, צעיר ומוכשר ואפילו די מגובש. היא תפגוש את הקבוצה המלוכדת והמאומנת מיוטה שבאמתחתה המאזן הטוב בליגה כולה. מיטשל וקונלי אמורים לחזור ביוטה, שנהנית גם מסגל מאד מאוזן ומקלעי שלשות מצטיינים.
פה זה מתחלק לשתיים, אם מיטשל וקונלי חוזרים בכושר טוב ומעלה, יוטה אמורה לשלוט בסדרה עם משהו כמו 4-1. צריך לזכור שהשניים לא שיחקו לאחרונה, כך שיתכן שיקח להם קצת יותר זמן להיכנס לכושר על, מה שיכול לתת לממפיס יותר סיכוי להתמודד בסדרה ולקחת אותה ל-6 או 7 משחקים.
נלך על 70% סיכוי ליוטה, שתותיר ליריבתה רק ניצחון אחד או שניים.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה רבה.
    לדעתי הפליאוף השנה הכי צמוד לפחות מאז שנות ה 80 הכל יכול להיות מזכיר לי קצת את עונת 06 שם ההיט פגשו במאבריקס בגמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט