יומן הלייקרס 4 – מקום שביעי והכל פתוח/שחר אלוני

גבוהי הלייקרס, רובם עדיין במנוחה, התאוששות או השתלבות



בפוסט קודם, ראינו את המצב של הלייקרס עם הפציעות של לברון ודייויס.
אז רכבת ההרים לא מפסיקה, דייויס ושרודר נעדרו בהתחלה, ולאחר מכן לברון כמובן נפצע. הסגל המסייע שידרג את עצמו לאחר שבוע של הלם ראשוני, ושרודר, הראל, טאקר, קוזמה, וגם פופ וקארוסו, עם דראמונד ומקלמור שהצטרפו, החזיקו את הקבוצה נחמד מאד.

דייויס חזר חלוד וללא כימיה עם הקבוצה החדשה והמשודרגת, המשחקים איתו היו פחות טובים מאשר בלעדיו, עד שנתן שני משחקים של 40 נקודות, ונראה היה שחזר לכושר.
בינתיים העונה כמעט מסתיימת, לברון עדיין במנוחה עם החלמה מפציעת קרסול, ולמשחק אתמול הקבוצה עלתה בלי דייויס (נח) לברון, גאסול, קארוסו ושרודר, שזה לא רחוק מכל החמישיה הראשונה.

המשחק אמנם הסתיים בניצחון קשה על יוסטון, אבל נראה שהמקום השביעי די סגור ללייקרס, אלא אם פורטלנד או דאלאס יפסידו פתאום שני משחקים שהן לא רוצות להפסיד.

מה המשמעויות של מקום שביעי?
קוסם כל פלייאין, שזה עוד משחק או שניים. רוב הקבוצות היו שמחות להימנע מעייפות מיותרת, אבל ללייקרס זה מצוין, כי הם יצטרכו כל משחק אפשרי בשביל להתגבש מחדש ולראות מה בכלל ההרכב הנכון לקבוצה. רק השבוע נוסו 3 סנטרים שונים, ואפילו הראל לצד דראמונד כמספר 4, כאשר מוליך הכדור הוא הורטון-טאקר.

הצוות המסייע משתדרג ומחזיק משחקים




פלייאין ממקום 7 זה אומר משחק עם מקום 8 (כנראה גולדן סטייט) כאשר המנצחת משובצת למקום 7, והמפסידה צריכה לשרוד משחק מול 9 או 10 כדי להיות בכלל בפלייאוף. בהנחה שהלייקרס מנצחים את גולדן שתגיע בהרכב חסר למדי, הם אכן ישובצו למקום 7 גם בפלייאוף. זה אומר סדרה אכזרית מול פניקס (2) בסיבוב הראשון. למה אכזרית? כי מדובר באלופה היוצאת, מול אחת הקבוצות המשתפרות והמלהיבות בליגה, שלא היתה בפלייאוף זמן רב. לדעתי גם הלייקרס וגם פניקס שוות גמר מערב בכיף (בתחרות עם דנבר ואולי דאלאס אם הכל יתחבר שם). יהיה חבל לראות את אחת משתי אלה מודחת בסיבוב הראשון, אבל ככה זה במערב, כל ה 8 טובות, ואת כולם היינו רוצים לראות בשלב הבא.

אם הלייקרס עוברים את פניקס בסדרה מסוכנת, הם ימשיכו למפגש מול המנצחת בין מקום 3 למקום 6, כולם מצפים לסדרה מול הקליפרס, אבל לא בטוח שהם עוברים את פורטלנד. הרבה תלוי באיזה כושר יגיע ג'ורג' לפלייאוף הזה. בכל אופן, אני מעריך שהלייקרס ואפילו פניקס פייבוריטיות בסיבוב השני, שכן ג'ורג' עדיין צריך להוכיח שהוא מגיע לסיבוב השני הנ"ל בכושר סביר.

ללייקרס יש סיכוי גם לסיים מקום 8, אם הם יפסידו בפלייאין לגולדן, וינצחו את המשחק המכריע יום אחרי זה. אבל נראה לי שהם יתנו הכל מול גולדן, כי לקחת סיכון על פספוס הפלייאוף במשחק בק-טו-בק, זה יותר מדי.
בכל אופן, מקום 8 נותן מסלול מול יוטה שנראית לא בשיאה, ואם עוברים, אז דנבר/דאלאס (בהנחה שפורטלנד תסיים 6).

שורה תחתונה, הכל פתוח, סיבוב ראשון הלייקרס יעלו עדיין ללא כימיה, בשאיפה שכולם בריאים, מול קבוצה שאין לה הרבה נסיון פלייאוף (רק לכריס פול יש יחסית הרבה). ואחר כך, הכל יכול להיות, כתלות בבריאות של הסגל.

יהיו בריאים בפלייאוף?




נכון לעכשיו הכל אפשרי, מאליפות ועד אפילו משחק להיות או לחדול בפלייאין.

קצת סטטיסטיקות שכוללות את כל העונה:
הקבוצה לא בצמרת הליגה כמעט בשום מדד שקשור לתפוקה כזו או אחרת (חוץ מחסימות – מקום 5).
לעומת זאת הקבוצה בצמרת הליגה בהרבה מדדים שקשורים לבלימת היריב, כמו מעט נקודות שנקלעות נגדה, מעט ריבאונדים שנלקחים בהתקפה נגדה, מעט קליעות לשלוש נגדה וכד'.
הלייקרס מקום ראשון בליגה ברייטינג הגנתי, למרות כל השינויים בסגל, ומקום 4 בליגה באיבודים של היריב ואחוז ריבאונדים שנלקחים מתוך האפשרי.


כולם ישחקו בפלייאוף?



כמה סטטיסטיקות אישיות (ואם בודקים ל 100 פוזשנים או ל 36 דקות, זה בדרך כלל יוצא עוד יותר טוב):
לברון: 8 , 8 , 25 (34 דקות משחק , 58% אפקטיבי)
דייויס: 3 , 8 , 22 (32 דקות משחק)
שרודר: 6 , 3 , 16 (32 דקות)
קוזמה 2 , 6 , 13 (29 דקות)
הראל 1 , 6 , 14 (23 דקות , 62% אפקטיבי)
דראמונד 1.5 , 10 , 12 (25 דקות)
וחוץ מהשישה האלה יש עוד 7 שחקנים שקולעים כ 5-10 נקודות למשחק.

קלעי השלוש הבולטים באחוזים:
פופ, קארוסו, מקיני, גאסול 41%
מקלמור, לברון, קוזמה 36-37%

לאן לדעתך יגיעו הלייקרס השנה?
 
pollcode.com free polls

לפוסט הזה יש 11 תגובות

    1. תודה מאנו,
      כן, הכל פתוח לגמרי, יש עדיין 3 סדרות סיב 1 אפשריות וזה אם עוברים את הפלייאין.
      אצטער אם לייקרס/פניקס יהיה סיב 1 אבל זה נראה סביר

  1. תודה שחר. לגמרי סיכום קולע. פיניקס תתיש אותם בסיבוב ראשון ארוך בהנחה שהתסריט שלך נכון ואני ממש לא בטוח שהם עוברים את הקליפרס…

  2. החבורה המשלימה נחלשה השנה לברון ודייויס נראים פציעים…דיינסטי כבר לא תהיה פה, אולי הפתעה בסיבוב הראשון

  3. כפי שסיכמת יפה, בהחלט כל דבר יכול לקרות עם הלייקרס השנה. לברון כבר הראה משהו באיזה פלייאוף או שניים בחייו, וברור שאף אחד לא מזלזל באלופים, אבל מצד שני יש להם גם מספיק תירוצים לגיטימית להתרסקות מפוארת. בכל מקרה יהיה מעניין.
    תודה רבה על הטור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט