דירוג העוצמה 2021 – 16 / עמיחי קטן

שבועיים בלבד נותרו עד לסיומה של העונה הסדירה, מה שמביא אותנו גם לישורת האחרונה של המאבקים על הפלייאוף והפליי-אין, ובצד השני של הסקאלה גם המאבק על הכדורים בלוטרי. יש לנו 6 קבוצות שכבר הבטיחו רשמית את מקומן בפלייאוף, מילווקי שתעשה את זה כנראה בקרוב, והשאר שעוד במאבקים כאלה ואחרים.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: פיניקס סאנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-46- 18 העונה (לא דורגו – 2).
זה היה באוויר כבר הרבה זמן, אבל רק בשבוע האחרון פיניקס הצליחו להדביק את יוטה ולהעפיל לראשות המערב והליגה כולה באופן רשמי. הסאנס משחקים מצוין בשני צידי המגרש ומצליחים להשיג את הניצחונות גם בימים הפחות טובים שלהם, כמו במשחק האחרון נגד אוקלהומה.

2:פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-44- 21 העונה (לא דורגו – 1).
המאבק הצמוד על ראשות המזרח ממשיך להביא לנו דרמה, כאשר השבוע מילווקי דאגו להפריע לברוקלין, מה שמחזיר את הסיקסרס למקום הראשון. לפילדלפיה מצידם מצפה לו"ז יחסית נוח בשבועיים האחרונים ולא מן הנמנע שהם יצליחו לשמור על המקום הזה ועל יתרון ביתיות לאורך הפלייאוף המזרחי.

3: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-37- 28 העונה (5 – 2).
רצף 9 הניצחונות של הניקס נעצר לפני שבוע בהפסד לפיניקס, אבל הקבוצה של ת'יבודו התאוששה מהר וחזרה לרצף ניצחונות חדש. הניקס מצליחים לשמור על המקום הרביעי במזרח ועכשיו גם פתחו פער מסוים מאטלנטה, מיאמי ובוסטון.

4: מיאמי היט: מאזן 3- 0 השבוע ו-35- 30 העונה (לא דורגו – 3).
ההיט הצליחו להשלים שבוע בלי הפסדים ועברו את בוסטון בינתיים במירוץ הצמוד על המקום השישי במזרח. הציפייה הגדולה היא לשני הקרבות הישירים שיחזרו את גמר המזרח מהעונה שעברה, וכרגע נראה שההיט יגיעו לשם במומנטום טוב יותר.

5: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-47- 18 העונה (לא דורגו – 1).
הג'אז איבדו חלק מסוים מהמונטום שהביא אותם למאזן הטוב ביותר בליגה, כולל הפסד לפיניקס שגרם לכך שהמקום הראשון כבר לא תלוי בהם, אבל הם מצליחים לנצח את רוב המשחקים בכל זאת ועל הדרך גם חגגו נגד סקרמנטו עם 154 נקודות.

6: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-43- 22 העונה (5 – 1).
דנבר אמנם הפסידו במפתיע ללייקרס שנראים רע, אבל ניצחו את הקליפרס מוקדם יותר השבוע ועברו אותם בדדרך למקום השלישי במערב. המועמדות של יוקיץ' ל-MVP מתחזקת ועכשיו השאלה היא כמה רחוק הם יכולים להגיע בפלייאוף בלי מארי.

7: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 4- 1 השבוע ו-36- 29 העונה (לא דורגו – 3).
לפני רגע הבלייזרס איבדו את המקום השישי במערב והיו במומנטום רע מאוד, אך 4 ניצחונות רצופים החזירו אותם לעניינים ולמירוץ הצמוד במקומות 5-7. צריך גם לציין את כרמלו אנתוני שנכנס הבוקר לטופ 10 של קלעי כל הזמנים ונותן עונה לא רעה בכלל כשחקן השישי של פורטלנד.

8: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-36- 28 העונה (6 – 5).
דאלאס הפסידו לקבוצה שאינה סקרמנטו לאחרונה ב-16/4, אך 3 מפגשים עם הקינגס מאז מונעים מדאלאס להתקדם עוד יותר. עם זאת, המאבס מצליחים לנצח מספיק כדי לשמור על המקום ה-6 במערב בינתיים, ומגיעים במומנטום די טוב לקרב המכריע הזה עם הלייקרס ופורטלנד.

9: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-40- 24 העונה (10 – 2).
אחרי ניצחון כפול על פילדלפיה בשבוע שעבר, הבאקס הפעם הסתפקו במשחק אחד שהסתיים בניצחון נגד ברוקלין. יאניס הספיק להיפצע בתחילת המשחק נגד יוסטון ואחרי משחק אחד של מנוחה לקלוע 49 נגד הנטס ולקרב את מילווקי עוד טיפה למאבק על 2 המקומות הראשונים במזרח.

10: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 1 השבוע ו-30- 35 העונה (8 – 3).
וושינגטון ניצחו 13 משחקים מתוך 16 האחרונים אחרי 17 מ-49 עד אז ופתאום נמצאים במרחק נגיעה גם מהמקום השמיני בו ניצחון אחד בפליי-אין מספיק. ווסטברוק ממשיך לשבור שיאים סטטיסטיים, אבל כשזה מגיע יחד עם ניצחונות יש פחות על מה להתלונן, והשאלה עכשיו היא מה הווזיארדס באמת שווים.

המפתיעות:

1: ניו-יורק ניקס: בשלב די מוקדם של העונה גילינו שהשנה יש 3 גדולות במזרח, אבל בחודש האחרון אנחנו מקבלים קבוצה גדולה רביעית, וזו הקבוצה שכנראה הייתה האחרונה אם הייתם צריכים לנחש לפני תחילת העונה. המקום הרשמי בפלייאוף כבר קרוב מאוד.

2: וושינגטון וויזארדס: וושינגטון מנצחים כבר תקופה ארוכה ועכשיו כבר קשה לראות אותם מחוץ לפליי-אין. מעניין לראות האם בשבוע הבא כבר נוכל לציין שיא טריפל-דאבלים חדש.

3: סקרמנטו קינגס: 3 ניצחונות על דאלאס בשבועיים והגנה קצת יותר טובה בתקופה האחרונה. לפליי-אין זה כנראה לא יספיק, אבל אולי קצת אופטימיות לקראת הקיץ הקרוב.

המאכזבות:

1: לוס אנג'לס קליפרס: בלי ששמנו לב, הקליפרס ברצף של 3 הפסדים ואיבדו את המקום ה-3 במערב לדנבר. הפער הגדול יחסית ממקומות 5-7 מאפשר לקליפרס להישאר רגועים בינתיים, אבל הם יצטרכו לשחק טוב יותר בפלייאוף.

2: לוס אנג'לס לייקרס: דיוויס חזר חלוד, לברון חזר חלוד ומיד הושבת שוב ושרודר נכנס לבידוד לשבועיים האחרונים של העונה הסדירה. הלייקרס פתאום קרובים מדי לפליי-אין ולא יכולים לאפשר לעצמם לנוח, מה שמהווה דרישה די הכרחית לאור המצב הבריאותי של הכוכבים.

3: שיקגו בולס: הבולס לא מאוד הרשימו כקבוצה העונה, אבל ההגעה של ווצ'ביץ' בטרייד דדליין הייתה אמורה לשפר את זה. במקום זאת, מה שקרה הוא ההפך הגמור והבולס עם מאזן 7- 15 מאז והמקום בפליי-אין כנראה כבר אבד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. מי היה מאמין שוושינגטון תצליח להסתנן לרשימה הזו השנה, לפני חודשיים זה היה נשמע כמו הזייה.
    תודה רבה על הטור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט