דירוג העוצמה 2021 – 17 ואחרון / עמיחי קטן

פחות משבוע לסיום העונה הסדירה, ומכיוון שהפורמט הזה לא כל כך רלוונטי לפלייאוף, וכפועל יוצא מכך שיום שלישי הבא יהיה אחרי סיום העונה הסדירה, הרי שזה הדירוג האחרון העונה. אשמח לפידבקים על הדירוג והפורמט ואשתדל לחזור אליהם בל"נ לקראת תחילת העונה הבאה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1:פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-47- 21 העונה (2 – 1).
הסיקסרס סוגרים את העונה בכושר נהדר עם 8 ניצחונות רצופים והם כבר כמעט הבטיחו את ראשות המזרח. ההגנה כמעט בשוויון על המקום הראשון עם הלייקרס והנט רייטינג בטופ 15 כשגם החלק ההתקפי הוא בחצי העליון של הליגה.

2: דאלאס מאבריקס: מאזן 4- 0 השבוע ו-40- 28 העונה (8 – 5).
דאלאס ממשיכים ברצף המוזר הזה שנקרא "הפסדנו רק לסקרמנטו כבר 25 יום" ושומרים על הסיכוי התיאורטי למקום הרביעי במערב, יחד עם זה שהם כבר קרובים מאוד להבטחת המקום בפלייאוף. אפשר לומר שמגמת השיפור מהעונה שעברה המשיכה, גם אם היה מי שקיווה לראות שיפור גדול יותר.

3: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-40- 29 העונה (7 – 3).
לפני שבוע הזכרנו את המאבק הצמוד של פורטלנד עם הלייקרס ודאלאס, וכעת הבלייזרס צמודים לדאלאס ובפיגור של חצי משחק בלבד, לעמת יתרון של משחק וחצי על הלייקרס, כולל ניצחון ישיר שהעניק להם יתרון במאזן הפנימי. הטריו של לילארד, מקולום ופאוול הופכים את פורטלנד לקבוצת התקפה נהדרת ולרוב זה מספיק עם ההגנה הבינונית במקרה הטוב.

4: שיקגו בולס: מאזן 3- 0 השבוע ו-29- 39 העונה (לא דורגו – 6).
בשבוע שעבר הבולס כבר היו בדרך הבטוחה לצאת מהמירוץ, אבל איכשהו הם עדיין נותרו בחיים עם שבוע נקי מהפסדים. הסיכוי של שיקגו להעפיל לפליי-אין הוא עדיין לא יותר מתיאורטי, אבל אולי שיתוף הפעולה מהתפתח בין לאבין לווצ'ביץ' יועיל להם לטווח הרחוק יותר, קרי בעונה הבאה.

5: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-50- 19 העונה (5 – 1).
רצף של משחקי בית, יחד עם 2 הפסדים של פיניקס, העניק ליוטה את האפשרות להחזיר לעצמם את המאזן הטוב בליגה, והם עמדו בזה יפה, גם כשמיטשל ממשיך להיות בחוץ. בוגדנוביץ' ברצף קליעה טוב מאוד וקלארקסון מוסיף את שלו מהספסל, בזמן שההגנה ממשיכה להיות מהטובות בליגה.

6: מילווקי באקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-43- 25 העונה (9 – 2).
הבאקס השלימו השבוע ניצחון כפוך על ברוקלין שהחל בשבוע שעבר ואגרו עוד כמה ניצחונות לפני התבוסה לספרס, אבל ההגנה ספגה 127.25 נקודות השבוע, והשיא של זה הגיע בהפסד לספרס בו סאן-אנטוניו שברו שיא מועדון לנקודות במחצית.

7: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-36- 33 העונה (לא דורגו – 7).
מפגש כפול עם קבוצה שואפת דראפט כמו אוקלהומה ודאי לא מזיק, אבל אז הגיע הניצחון המרשים על יוטה וגולדן סטייט הבטיחו מאזן חצוי לפחות ומקום בפליי-אין. ההגנה מדורגת 5 בליגה וסטף מוביל התקפה מספיק בינונית כדי להצליח דרך ההגנה הטובה.

8: ממפיס גריזליס: מאזן 3- 1 השבוע ו-35- 33 העונה (לא דורגו – 2).
עוד קבוצה שהבטיחה מקום בפליי-אין, והפעם ממפיס שהבטיחו את המקום עבורם ועבור הווריורס גם יחד עם ניצחון על הפליקנס. שיפור בכושר של מוראנט עשוי להיות מה שאולי יוביל את ממפיס מעבר לזה, כי כרגע הצוות המסייע נהדר והוא מתקשה, בדומה לרוב העונה בעצם.

9: סקרמנטו קינגס: מאזן 3- 1 השבוע ו-30- 38 העונה (לא דורגו – 5).
הקינגס כבר נמצאים על אדי הדלק האחרונים של תקוות הפליי-אין, ובעיקר בונים על הלו"ז הקשוח של הספרס. מאז 154 הנקודות שחטפו מיוטה, סקרמנטו ספגו 100 רק ב-2 מתוך 6 המשחקים שעברו ובממוצע 101.3 נקודות למשחק, מה שמהווה שיפור משמעותי עבור ההגנה הגרועה ביותר בליגה.

10: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-45- 23 העונה (לא דורגו – 1).
ניצחונות על 2 האלופות האחרונות, הלייקרס וטורונטו, החזירו את הקליפרס למקום השלישי במערב, עדיין עם הסיכוי התיאורטי לעבור את פיניקס ועם יתרון של משחק על דנבר. הלו"ז בהמשך מספיק נוח כדי שהם ישמרו על המקום השלישי.

המפתיעות:

1: שיקגו בולס: עדיין יהיו כנראה בחוץ, אבל נותנים מאמץ אחרון נאה ומחכים לראות אולי אחת מבין אינדיאנה או וושינגטון תקרוס ברגע האחרון. כאמור, אולי בעונה הבאה השילוב בין ווצ'ביץ' ולאבין יעבוד טוב יותר.

2: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: הסיקסרס הפכו מירוץ דו-ראשי שאיים להפוך לתלת-ראשי על ראשות המזרח ליתרון משמעותי שלהם בדרך ליתרון ביתיות כמעט מובטח עד הגמר בזמן שההגנה ממשיכה להשתפר וההתקפה לעשות את שלה.

3: סאן-אנטוניו ספרס: הלו"ז הקשה העומד בפני הספרס גרם לחששות על איבוד המקום האחרון בפליי-אין, אבל הניצחון הגדול על מילווקי והתוצאות האחרות מסביב שומרות על סאן-אנטוניו בעמדה טובה להעפיל לפליי-אין. שם כבר למדנו אין-ספור פעמים שלא כדאי להספיד את פופ.

המאכזבות:

1: בוסטון סלטיקס: הפסדים קריטיים לשיקגו ומיאמי הורידו את בוסטון למקום ה-7 והפציעה של ג'יילן בראון שגמר את העונה גורמת לכך שיהיה להם הרבה יותר קשה לשחזר את ההצלחות בפלייאוף מהשנים הקודמות.

2: טורונטו ראפטורס: באמת אי אפשר להאשים אותם על ההחלטה ללכת למטה לדראפט ולא למעלה למאבקי הפליי-אין, אבל החבורה המנוסה של טורונטו הייתה יכולה לתת שם מאבק הולם וכעת היא כבר לא תהיה שם רשמית.

3: דנבר נאגטס: בסך הכל 2 הפסדים ליוטה וברוקלין, אבל הקליפרס שוב מאיימים לברוח במקום השלישי ודאלאס מאיימים לייצר מאבק על המקום הרביעי. השאלה העיקרית היא עדיין מה הנאגטס יכולים לעשות בפלייאוף בלי מארי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. מצטרף למחמאות חיים. טורנטו בעיניי מועמדת חזקה לאכזבת העונה… נכון המזרח התחזק ביחס לעונה קודמת ועדיין לא חשבתי שיפלו כל כך חזק העונה. ממפיס תקווה להתפוצצות של מוראנט בפלייאין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט