דירוג העוצמה 2021 – 15 / עמיחי קטן

3 שבועות נותרו עד לסיום העונה הסדירה, ושוב הדירוג השבועי כאן לנסות לעשות קצת סדר באירועי השבוע האחרון. קרבות מסוימים נפתחו מחדש ואחרים אולי מתקרבים לסגירה, אבל כמעט לכל הקבוצות יש עדיין על מה לשחק העונה, מה שצפוי להשתנות בקרוב, וסביר שנקבל יותר משחקים חסרי טעם בתקופה הקרובה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: אינדיאנה פייסרס: מאזן 3- 0 השבוע ו-29- 31 העונה (לא דורגו – 1).
ככה זה כשמשחקים נגד אורלנדו, דטרויט ואוקלהומה – 3 קבוצות בטנקינג עמוק. הפייסרס ניצלו את הלו"ז והיו ליחידים שסיימו את השבוע הזה ללא הפסד, מה ששיפר את אחיזתם במקום ה-9 במזרח ואולי קצת קירב אותם למאבק על מקומות 7-8.

2: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-43- 20 העונה (6 – 1).
הקליפרס בינתיים ניצלו מירידת המתח של יוטה ופיניקס ומתקרבים אליהם עוד קצת. העונה הנוכחית של הקליפרס עוברת מתחת לרדאר בשקט מפתיע, בעיקר בהתחשב בחוזה הנגמר של קוואי, וייתכן שהשקט התעשייתי הזה יעזור להם מאוד בהמשך.

3: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-41- 20 העונה (לא דורגו – 1).
הפעם קבוצה שלא מקבלת רגע של שקט, אבל קשה שלא להאשים אותם בזה. קיירי עושה בלאגנים כשהוא לא פצוע, דוראנט והארדן מסתבכים עם פציעות, וזה עוד בלי להתייחס לאולדרידג' שנאלץ לפרוש בגלל בעיות בלב. למרות כל זה, הנטס מצליחים כעת לאחוז בראשות המזרח.

4: דנבר נאגטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-40- 21 העונה (1 – 1).
דנבר היא הקבוצה הכי טובה מאז תחילת מרץ עם מאזן 22- 6 מאז לעומת 18- 15 קודם לכן. יוקיץ' ממשיך להיות מועמד מוביל ל-MVP ואחרים מתעלים, כך שגם בלי מארי הנאגטס משיגים את הניצחונות בינתיים ושומרים על המקום שמוביל ליתרון ביתיות לפחות לסיבוב אחד.

5: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-34- 28 העונה (2 – 2).
רצף הניצחונות אמנם נעצר אמש, אבל הניקס הפכו בשבועות האחרונים מקבוצה שאולי תעלה לפלייאוף למרות מאזן שלילי או חצוי לקבוצה ששווה פלייאוף בכל מקום ובכל זמן, ובסיטואציה הנוכחית אפילו נאבקת על יתרון הביתיות.

6: דאלאס מאבריקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-33- 27 העונה (לא דורגו – 5).
אחרי שאנשי דאלאס החלו להתלונן על שיטת הפליי-אין, מי שבחרו לעשות ולא לדבר היו השחקנים שהעלו את המאבס למקום ה-6 שפוטר אותם מפליי-אין. המאבק הזה כמובן רחוק מסיום, אבל הניצחון הכפול על הלייקרס קירב את דאלאס אפילו למקום ה-5 ולסבך קצת גם את האלופה.

7: סאן-אנטוניו ספרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-31- 29 העונה (לא דורגו – 4).
פופוביץ' וחבורתו מריחים מאני-טיים של עונה ופועלים בהתאם. לדירוג הזה הם נכנסו לאחרונה לפני חודשיים וחצי, ועכשיו הם מצאו את הזמן הנכון לחזור למאזן חיובי ולהתקרב אולי להבטחת המקום בפליי-אין ואולי אפילו קצת להלחיץ את הקבוצות מעליהם בדירוג.

8: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 1 השבוע ו-27- 34 העונה (3 – 3).
רצף 8 ניצחונות נעצר הלילה נגד הספרס, וכעת גם דני אבדיה נפצע וגמר את העונה, מה שמצמצם עוד יותר את הרוטציה של וושינגטון ומעמיק את התלות בווסטברוק וביל. במאבק על הפליי-אין זה עשוי להספיק, אבל קשה לראות את הרטוציה הזאת עושה משהו משמעותי מעבר לזה.

9: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 3- 1 השבוע ו-18- 44 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הופעה ראשונה בדירוג לזאבים, והם יודו ליוטה ולניצחון הכפול שהושג נגדם על כך. הבעיה היא שכעת הניצחונות האלה בעיקר מגדילים את ההסתברות שמינסוטה יאבדו את בחירת הדראפט שלהם, המוגנת טופ 3 בלבד, והיא תלך לגולדן סטייט במצב כזה. שישמחו לפחות על הניצחונות.

10: מילווקי באקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-37- 23 העונה (לא דורגו – 2).
ניצחון כפול של מילווקי על פילדלפיה השבוע מקרב את הבאקס עוד טיפה לצמד המובילות, ובעיקר מראה שאסור לזלזל בהם לקראת הפלייאוף המתקרב. הטריו של יאניס, מידלטון והולידיי משתפר והצוות המסייע מסביב לומד את תפקידו המשני.

המפתיעות:

1: אינדיאנה פייסרס: כמה כיף שהיה השבוע לו"ז קל. הפייסרס בסך הכל עשו את שלהם נגד יריבות שואפות דראפט, אבל בחוסר היציבות ומכת הפציעות של אינדיאנה זה רחוק מלהיות מובן מאליו.

2: שארלוט הורנטס: עוד קבוצה שסובלת מהרבה פציעות, אבל ההורנטס מצליחים להישאר קרוב באופן די יציב למרות הפציעות של לאמלו, היוורד ומונק.

3: טורונטו ראפטורס: הלו"ז הקל בשבוע האחרון החזיר את הראפטורס קרוב למקום ה-10 ששווה פליי-אין, וכעת זה הזמן שלהם להחליט האם הם רוצים להיאבק על זה או ללכת לטנקינג וללוטרי. הלו"ז המאתגר יותר בזמן הקרוב הוא זה שיכריע.

המאכזבות:

1: פורטלנד טרייל בלייזרס: 5 הפסדים רצופים יש לבלייזרס ופתאום המקום ה-6, שנדמה היה שהוא בטוח, הלך לאיבוד, ובסיטואציה הנוכחית אנחנו כנראה נראה שוב את פורטלנד נגד ממפיס בפליי-אין.

2: קליבלנד קאבלירס: לא ברור כמה ציפיות באמת היו שם, אבל קליבלנד היו די קרובים למקום האחרון של הפליי-אין המזרחי עד שוושינגטון, טורונטו ושיקגו התחילו לנצח קצת יותר והקאבס חזרו לרצף הפסדים נוסף.

3: יוטה ג'אז: 2 הפסדים רצופים למינסוטה ופתאום הפער מפיניקס עומד על משחק אחד בלבד והכל פתוח בקרב על ראשות המערב כעת, אחרי שכבר כמה חודשים נדמה לנו שהעסק הזה סגור. בצד החיובי, הג'אז הם היחידים שהבטיחו כבר רשמית את מקומם בפלייאוף.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. ממש ציפיתי להמון מאינדיאנה, הפציעות נותנות להם קצת תירוצים (וורן, לאמב ולאברט היו תורמים מאוד אם היו משחקים כל העונה, ועכשיו טרנר כמובן) – אבל החזקתי מהם בונקר בטופ 6, נראה מה יהיה שנה הבאה.

  2. תמיד כיף לקרוא חיים, ואני די מסכים עם רוב הבחירות.

    אני די בטוח שלשים את אינדי בעונה כזו, ולאחר רצף קקיוני כזה, במקום הראשון, זו הוכחה ברורה לדלות הקריטריונים של מדד העוצמה. אתה חייב להתייחס לקונטקסט מעבר למספרים היבשים ובשבוע כזה אולי פשוט לשים אותם מחוץ לתחרות.

    לגבי ההחלטה לשים את אינדי כ'מפתיעים' השבוע – אתה חייב ללכת למילון ולבדוק את משמעות המילה 'הפתעה'. נצחונות על הג'י ליג של המג'יק אוקלהומה ודטרויט זה הכל חוץ מהפתעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט