דירוג העוצמה 2021 – 14 / עמיחי קטן

עוד שבוע של משחקים עבר עלינו ורק 4 כאלה נותרו עד לסיום העונה. קרבות הפלייאוף מתחממים ויש יותר קבוצות שמתחילות לאבד עניין. כאן בדירוג, אנחנו ננסה לתת עוד זווית על המאבקים שמתחילים להתגבש דרך הכושר הנוכחי של הקבוצות.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: דנבר נאגטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-37- 20 העונה (10 – 1).
מארי אמנם נפצע בהפסד לגולדן סטייט לפני שבוע, אבל בינתיים דנבר מסתדרים גם בלעדיו. ככה זה כשיש לך ג'וקר בקבוצה שעושה כל מה שצריך. הצוות המסייע נכנס לעניינים בדיוק בזמן ונראה שגם בלי מארי הנאגטס יהיו יריבה קשה לכל קבוצה שתפגוש בהם בפלייאוף.

2: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-31- 27 העונה (6 – 6).
6 ניצחונות רצופים יש לניקס ואולי הם כבר מתחילים להתקרב להבטחת מקום בפליי-אין לפחות, הישג שאיש כנראה לא האמין שנראה מהם לפני תחילת העונה.

3: וושינגטון וויזארדס: מאזן 4- 0 השבוע ו-24- 33 העונה (9 – 4).
עוד קבוצה מושלמת השבוע, והפעם וושינגטון שפתאום נמצאת בשוויון על המקום ה-10 במזרח, אחרי שכבר הספידו אותם כמעט לחלוטין. הקבוצה הזאת עדיין לא ממצה את הכישרון על הנייר ויש שם עדיין המון בעיות, אבל כשמנצחים אפשר להחליק על זה.

4: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-43- 15 העונה (לא דורגו – 1).
הקבוצה הטובה ביותר בליגה ממשיכה בשלה ונמצאת כבר במרחק נגיעה מהבטחת הפלייאוף. הפעם, בלי מיטשל הפצוע, הג'אז מראים שהחבורה המוכשרת שלהם יכולה להתגבר גם על חסרונו של שחקן בכיר, ואפשר כבר להתחיל לנהל עומסים לקראת הפלייאוף.

5: פיניס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-41- 16 העונה (לא דורגו – 2).
פיניקס ממשיכים לשמור על עצמם קרובים ליוטה ולנצח כמעט בכל משחק צמוד שיש להם, כשההפסד היחיד השבוע היה במשחק בו שום דבר לא נכנס להם נגד הספרס. כריס פול מציין כניסה לטופ 5 ההיסטורי באסיסטים ופיניקס כבר קרובים מאוד לשבור בצורת של עשור.

6: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-40- 19 העונה (1 – 1).
הקליפרס ממשיכים בשלהם כשהם מצליחים לשמור על המקום השלישי במערב ועל מרחק סביר מ-2 מוליכות המערב, כאשר הם מצליחים להתמודד גם עם פציעות של בברלי ואיבקה בלי שאנחנו שמים לב. בינתיים העובדה שממעטים לדבר עליהם עובדת לטובתם והשקט מסייע להם לעשות את שלהם.

7: בוסטון סלטיקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-31- 27 העונה (5 – 4).
הסלטיקס אמנם הפסידו אמש לשיקגו וכך נקטע להם רצף הניצחונות, אבל הצליחו לחזור למאזן חיובי ולעמדה טובה במאבקי הפלייאוף בשבועיים האחרונים. טייטום ובראון בכושר די טוב וההגנה של בוסטון נראית טוב יותר לאחרונה, יחד עם לו"ז קצת יותר קל לאחרונה.

8: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-29- 29 העונה (7 – 7).
אין הרבה מה לומר, סטף קרי ברצף משחקים מטורף ולרוב זה מספיק לניצחון, גם אם היריבה משחקת טוב. וויגינס תורם עוד קצת קליעה וגרין עושה את כל השאר, אבל ניתן לשייך כל הישג של הווריורס לאחרונה לסטף שפשוט נמצא בכושר פנטסטי.

9: טורונטו ראפטורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-24- 34 העונה (לא דורגו – 1).
בתקופה האחרונה נדמה היה שפני טורונטו לטנקינג, בין אם בטרייד על פאוול ובין אם בתוצאות אחרות, אבל הראפטורס ניצחו את 3 המשחקים האחרונים שלהם והם מצליחים בינתיים לשמור על מרחק מינימלי מהמקומות המובילים לפליי-אין. לא ברור עוד לאן פניהם, אבל הם מספיק קרובים למאבק הזה ויכולים אולי להגיע לשם.

10: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 2- 1 השבוע ו-39- 18 העונה (3 – 1).
שבוע סולידי עבר על הסיקסרס, כאשר הסיקסרס מצליחים לשמור בקושי על המקום הראשון במזרח בקרב הצמוד עם ברוקלין. אמביד שוב מחזק את מועמדותו לתארים אישיים כל עוד הוא בריא, וההגנה ממשיכה לעבוד טוב.

המפתיעות:

1: ניו-יורק ניקס: 6 ניצחונות רצופים יש לניקס והם פתאום שוב במקום 5-6 במזרח, עמדה שהם כבר הספיקו לשכוח איך היא נראית בשלבים האלה של העונה. ג'וליוס רנדל עכשיו נכנס לכושר מעולה ומוביל את הניקס בהתקפה, בזמן שההגנה מצוינת כל העונה.

2: וושינגטון וויזארדס: ווסטברוק מחלק טריפל-דאבלים בצרורות, ביל קולע הרבה וברטנס נותן פעם בשבוע יום קליעה טוב, אבל החיזוק המשמעותי הוא דניאל גאפורד שהגיע משיקגו ותופס מעמד בכיר בוושינגטון, הן בהתקפה והן בהגנה שם אבדיה סוף סוף לא לבד.

3: טורונטו ראפטורס: הלו"ז הקל בשבוע האחרון החזיר את הראפטורס קרוב למקום ה-10 ששווה פליי-אין, וכעת זה הזמן שלהם להחליט האם הם רוצים להיאבק על זה או ללכת לטנקינג וללוטרי. הלו"ז המאתגר יותר בזמן הקרוב הוא זה שיכריע.

המאכזבות:

1: אינדיאנה פייסרס: הרבה זמן הפייסרס נחשבו קבוצה בטוחה בפלייאוף, אבל כעת אפילו המקום שלהם בפליי-אין בכלל לא בטוח, בין השאר בעקבות רצף ההפסדים האחרון והמומנטום של וושינגטון וטורונטו.

2: ניו-אורלינס פליקנס: בשבוע שעבר הם היו בקבוצות המפתיעות, אבל השבוע הם הפסידו לניקס פעמיים ולוושינגטון, ויחד עם המומנטום של גולדן סטייט וסאן-אנטוניו הם התרחקו עוד קצת מהמאבק על הפליי-אין.

3: אוקלהומה סיטי ת'אנדר: יש צעירים מעניינים ותהיה בחירה גבוהה בדראפט, אבל אף אחד לא רוצה לראות את הקבוצה שלו ברצף דו-ספרתי של הפסדים, למרות שהיו כמה משחקים קלים על הנייר בלו"ז של הת'אנדר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט