דירוגי העמדות – דראפט ה-NFL/ יניב שושני ושחר דלאל

"דראפט הוא היום הטוב ביותר של השנה. למה? פשוט כי בניגוד לעונה הסדירה, בסיומו אוהד של כל קבוצה יכול להרגיש שהקבוצה שלו "ניצחה" את הדראפט".

ככה אנחנו פותחים בדרך כלל את הכתבה השנתית לפני הדראפט, הבעיה שהשנה לא בטוח שנוכל לעמוד מאחוריה. לאור בעיות שקשורות בנגיף הקורונה והעובדה שה-NCAA העניקה שנה נוספת לכל הספורטאים שלה, "זכינו" לראות את מספר השחקנים הנמוך ביותר שנרשם לדראפט ועומד 657 שחקנים בלבד (מול יותר מ-2000 בשנה רגילה) שצריכים להיבחר ב-259 בחירות. לזה ניתן להוסיף שחקנים שבחרו לוותר על השנה הנוכחית ובדיקות רפואיות לא סדירות, שיעשו את החיים הרבה יותר קשים למקבלי ההחלטות. תתכוננו להרבה מאוד פספוסים – גם בבחירות הגבוהות.

עם זאת, הדראפט הזה יהיה שייך באופן מובהק להתקפה. זה יתחיל בעמדה החשובה ביותר – הקווטרבק – שם ייבחרו (לפחות) חמישה שחקנים בסיבוב הראשון (עם כי אחריהם נראה פער מאוד גדול), יימשך עם הרסיברים שהפוטנציאל שלהם עולה על שנה שעברה וימשיך עם שחקני קו ההתקפה, שמציגים את הרשימה המרשימה ביותר זה שני עשורים. במקביל, מי שתרצה לבחור שחקני הגנה, תארלץ כנראה לעשות את זה בסיבובים המוקדים.

כזכור, בשונה מדראפט ה-NBA מדובר באירוע שיימשך סוף שבוע שלם ויתחיל הלילה (03:00) עם הסיבוב הראשון, בעוד הסיבובים השני והשלישי יתקיימו ביום שישי, כאשר יום שבת מוגדר לעכברים בלבד (סיבובים 4 עד 7). אז למי שרוצה להתכונן לשלושה ימים של כיף, הכנו לכם תקציר מנהלים:

התקפה

קוורטרבקים:

סיכום מפורט פורסם לפני כשבוע, אתם מוזמנים לקרוא.

הנתון החשוב שצריך לזכור הוא כי השחקנים שייבחרו אחרי חמשת הראשונים הם שחקנים שהיו נבחרים בסוף היום השני או תחילת השלישי בדראפט "רגיל", אך השנה יכול להיות שנראה כמה מהם נבחרים כבר בסיבוב השני.

רצים:

  1. נאג'י האריס – אלבמה
  2. טרוויס איטיאן – קלמזון
  3. ג'בונה וויליאמס – צפון קרוליינה
  4. קנת' גיינוול – ממפיס
  5. מייקל קרטר – צפון קרוליינה
  6. חליל האברט – וירג'יניה טק
  7. טריי סרמון – אוהיו סטייט
  8. רמונדרה סטיבנסון – אוקלהומה
  9. ג'מר ג'פרסון – אורגון סטייט
  10. צ'ובה האברד – אוקלהומה סטייט.

כמו בכל שנה אנחנו נקבל רשימה אין סופית של רצים "טריים" שיחליפו את הקיימים שכבר צברו הרבה מאוד מיילים ברגליים. שני השחקנים הראשונים ברשימה בהחלט יכולים להשתחל לסיבוב הראשון, אך קבוצות חכמות יחכו לסיבובים המאוחרים, שם יהיה ניתן למצוא שחקנים פותחים במחירים שוברי שוק. כמה תחרותיים? האברד (מדורג 10) התלבט אם לצאת בשנה שעברה, אז היה מדורג בחמישייה הראשונה, אך בחר לחזור לשנה נוספת. שחקן נוסף ששווה לשים עליו את הלב ראחים בויד (ארקנסו), שחלקכם זוכרים אותו מהסדרה Last Chance U,וצפוי להיבחר ביום השלישי של הדראפט.

פולבקים:

  1. בן מייסון – מישיגן
  2. מייסון סטוק – וויסקונסין
  3. קארל טאקר – צפון קרוליינה/ אלבמה
  4. טורי קרטר – LSU
  5. ג'ון ריין – נורת' ווסטרן

עמדה שעושה קמבאק בשנים האחרונות, בעיקר בקרב חסידי "התקפת שאנהן". אם יהיה שחקן שייבחר זה כנראה יהיה מייסון, שאפשר בקלות להגיד שהיה השחקן המצטיין של מישיגן השנה. סטוק יכול להיות נשק בהתקפות שמשתמשות ב-H-back (ע"ע ביל ביליצ'יק), היתר ינסו לתפוס מקום בקבוצת האימונים.

רסיברים (קלאסיים):

  1. דוונטה סמית' – אלבמה
  2. ג'אמר צ'ייס – LSU
  3. ג'יילן וודל – אלבמה
  4. קדריוס טוני – פלורידה
  5. ראשוד בייטמן – מינסוטה
  6. אלייז'ה מור – מיסיסיפי
  7. טרנס מארשל ג'וניור – LSU
  8. דיאמי בראון – צפון קרוליינה
  9. אמון-רא סנט. בראון – USC
  10. טיילן וואלאס – אוקלהומה סטייט

סלוט רסיברים:

  1. רונדייל מור – פרדו
  2. אמארי רודג'רס – קלמזון
  3. ג'יילון דרדן – צפון טקסס
  4. דוויין אסקרידג' – מערב מישיגן
  5. מרקז סטיבנסון – יוסטון
  6. טוטו אטוול – לואיוויל
  7. שי סמית' – דרום קרוליינה
  8. קייד ג'ונסון – דרום דקוטה סטייט
  9. וופ פיילור – אינדיאנה
  10. טרה ווקר – סן חוזה סטייט

העומק של הרסיברים השנה כל כך גדול, שהיינו חייבים לפצל את הרשימה לשניים. דוונטה סמית' כנראה לא יהיה הרסיבר הראשון שיירד מהלוח, אך פאונד-4-פאונד אין לו מתחרים, ולא סתם הוא זכה בתואר שחקן השנה במכללות. הקבוצות שיעדיפו רסיבר עם הנתונים הפיסיים הקלאסים ילכו כנראה על צ'ייס, שבחר לא לשחק השנה אך המניות שלו המשיכו לנסוק. סיכוי לא קטן שנראה את חמשת המדורגים הראשונים יורדים מהלוח כבר הלילה, אבל בכל מקרה יהיה ניתן למצוא שחקנים משמעותיים גם ביום השלישי.

בעמדת הסלוט לא נופתע אם חמשת הראשונים יירדו מהלוח בתום היום שני, כאשר כדאי לשים לב לדרדן מצפון טקסס, שסובב השנה הרבה ראשים במכללות, וגבר על שחקנים משמעותיים אחרים כשנכנס לנבחרת השנה (אול אמריקן).

טייט אנדים:

  1. קייל פיטס – פלורידה
  2. פט פריירמות' – פן סטייט
  3. ברווין ג'ורדן – מיאמי (פלורידה)
  4. טומי טרמבל – נוטרדאם
  5. האנטר לונג – בוסטון קולג'
  6. בן מייסון – מישיגן
  7. ג'ייקוב האריס – UCF
  8. טררה מקיטי – ג'ורג'יה
  9. קני יבואה – מיסיסיפי
  10. זאק דווידסון – מרכז מיזורי (ליגה 2)

אם אתם מחפשים את השחקן הכי טוב בדראפט כנראה שהגעתם למקום הנכון. פיטס הוא כישרון כל כך חד פעמי שהוא מושווה לקלווין "מגטרון" ג'ונסון כדרך אגב, ונראה כאילו בנו אותו במעבדה. יש לא מעט שטוענים שהוא הפרוספקט הטוב ביותר שיצא לדראפט בעמדה הזאת מאז ומעולם. אז נכון, הכוכב של פלורידה הוא לא החוסם הכי טוב בעולם, אבל לעמדת הטייט אנד התופס (U) הוא מושלם.

מלבדו קשה להתלהב מיתר הרשימה, שמזכירה מאוד את זאת של השנה שעברה – ולא לחיוב, מספיק רק לראות איפה מדורג בן מייסון הפולבק. אם צריך להצביע על פוטנציאל אז כדאי להסתכל על השם האחרון ברשימה, זאק דווידסון, שלמרות ניסיון מועט מאד בעמדה הוא מציג נתונים פיסיים חד פעמיים.

טאקלים התקפיים:

  1. פני סוול – אורגון
  2. ראשון סלייטר – נורת'ווסטרן
  3. כריסטיאן דארישו – וירג'יניה טק
  4. טבן ג'נקינס – אוקלהומה סטייט
  5. סמואל קוסמי – טקסס
  6. ליאם אכנברג – נוטרדאם
  7. בריידי כריסטיאנסן – BYU
  8. דילן ראדונז – צפון דקוטה סטייט
  9. ווקר ליטל – סטנפורד
  10. דאנטה סמית' – מזרח קרוליינה

סוול לעמדת הטאקל הוא מה שטרבור לורנס לעמדת הקווטרבק, ולמרות שבחר לא לשחק השנה הוא כנראה לא יישאר על הלוח אחרי הבחירה החמישית, ועם אתלטיות של חתול הוא כנראה היה בחירה ראשונה כללית כמעט בכל דראפט אחר. שבעת השחקנים שמגיעים אחריו ברשימה יכולים לפתוח באופן מיידי כמעט בכל קבוצה בליגה, כולל ג'נקינס שנחשב לטאקל הימני הטוב במחזור. כדאי לשים לב גם לקוסמי מטקסס, שהוא היחיד שיכול להתחרות ביכולת האתלטית עם סוול.

גארדים:

  1. אלייז'ה ורה-טאקר – USC
  2. אלכס לת'רווד – אלבמה
  3. ג'יילן מייפילד – מישיגן
  4. ווייט דייויס – אוהיו סטייט
  5. דיאונטה בראון – אלבמה
  6. אארון בנקס – נוטרדאם
  7. ספנסר בראון – צפון אייווה
  8. טריי סמית' – טנסי
  9. בן קליבלנד – ג'ורג'יה
  10. דייויד מור – גרמבלינג סטייט

כן אתם לא טועים, גם פה אלבמה שולטים ברשימה, בראשותו של לת'רווד, שאומנם שיחק השנה כטאקל אך יתאים יותר לעמדת הגארד במקצוענים. אומנם אין כאן הרבה כוכבים, אבל יש השנה הרבה עומק בעמדה ושחקנים רבים כנראה יצליחו לתקוע יתד בליגה. בתחתית הרשימה כדאי לשים לב גם לספנסר בראון ולדייויד מור מגרמבלינג סטייט הקטנה, שלא שיחק השנה בשל העברת העונה לאביב.

סנטרים:

  1. לנדון דיקרסון – אלבמה
  2. קריד האמפרי – אוקלהומה
  3. קווין מיינרז – וויסקונסין-ווייטווטר (ליגה 3)
  4. קנדריק גרין – אילינוי
  5. דרייק ג'קסון – קנטקי

מקבלי ההחלטות נוטים לזלזל בעמדה הזאת כאשר הם מגיעים לדראפט, אך מתקשים למלא אותה מאוחר יותר. השנה קיבלנו שני שחקנים שיכולים לפתוח בליגה לפחות 10 שנים, אך דיקרסון מגיע אחרי שקרע את ה-ACL בסיום העונה, מה שעלול לדרדר אותו בדירוג של חלק מהקבוצות. כדאי לשים לב גם למיינרז מליגת המכללות השלישית, שעשה הרבה גלים לאחר הסיניור בול האחרון וייבחר לפני סיום היום השני.

הגנה

תאקלים הגנתיים:

  1. כריסטיאן ברמור – אלבמה
  2. לוי אונוזוריקה – וושינגטון
  3. מילטון וויליאמס – לואיזיאנה טק
  4. אלים מקניל – צפון קרוליינה סטייט
  5. דוויון ניקסון – אייווה
  6. טומי טוג'יאי – אוהיו סטייט
  7. ג'יי טופלה – USC
  8. טיילר שלבין – LSU
  9. פייטון טרנר – יוסטון
  10. מרווין ווילסון – פלורידה סטייט

אחרי שנתיים די מוצלחות, עושה רושם שהדראפט הקרוב יהיה דל במיוחד בעמדת התאקלים ההגנתיים. ישנה תמימות דעים שברמור ואונוזוריקה יהיו הראשונים להיבחר, אבל כלל לא בטוח שזה יהיה בסיבוב הראשון, ושאר המועמדים בעשיריה הראשונה של התאקלים ייבחרו בכלל בסיבובים 3 ו-4 (במקרה הטוב). היו סקואטים שהגדירו את העמדה כחלשה ביותר בהיסטוריה.

קיצוניים הגנתיים:

  1. קוויטי פיי – מישיגן
  2. עזיז אוג'ולרי – ג'ורג'יה
  3. ג'יילן פיליפס – מיאמי
  4. ג'ייסון אווה – פן סטייט
  5. ג'וזף אוסאי – טקסס
  6. גרגורי רוסו – מיאמי
  7. קרלוס בשאם – וויק פורסט
  8. רוני פרקינס – אוקלהומה
  9. ג'ו טריון – וושינגטון
  10. אוסה אודיג'סואה – UCLA

קוויטי פיי ייבחר ראשון בעמדה זאת, וכנראה בעשירייה השניה של הסיבוב הראשון. פיי משלב עוצמה ומהירות, והעובדה שהוא יכול לשחק גם כליינבקר במערך של 4-3 תעזור לו להיבחר גבוה בדראפט. שלושת השחקנים הבאים ייבחרו עוד ביום הראשון, מה שהופך את עמדה זאת כאחת האיכותיות ביותר בדראפט הקרוב.

ליינבקרים:

  1. מיקה פרסונס – פן סטייט
  2. ג׳רמיה אווסו-קורמואה – נוטרדאם
  3. זייבן קולינס – טולסה
  4. ג׳אמין דייוויס – קנטאקי
  5. ניק בולטון – מיזורי
  6. בארון בראונינג – אוהיו סטייט
  7. ג'בריל קוקס – LSU
  8. צ׳אז סוראט – צפון קרוליינה
  9. פיט וורנר – אוהיו סטייט
  10. דילן מוזס – אלבמה

פרסונס הוא הליינבקר הטוב ביותר בדראפט הקרוב, וכנראה יהיה גם שחקן ההגנה הראשון להיבחר. גם אווסו-קורמואה הוא שחקן איכותי ביותר שייבחר לא הרבה אחרי פרסונס עוד בסיבוב הראשון. כדאי לשים לב גם לקולינס, שאם ייפול לקבוצה הנכונה יכול להפוך לכוכב בליגה. שאר העשיריה תבחר אי שם בין סוף היום השני לתחילת השלישי.

קורנרים:

  1. פאטריק סורטיין II – אלבמה
  2. קיילב פארלי – וירג'יניה טק
  3. ג'ייסי הורן – דרום קרוליינה
  4. גרג ניוסום II – נורת'ווסטרן
  5. אסנטה סמואל – פלורידה סטייט
  6. איפיטו מייליפוניו – סיריקיוז
  7. אריק סטוקס – ג'ורג'יה
  8. קלווין ג'וזף – קנטאקי
  9. ארון רובינסון – UCF
  10. טייסון קאמפל – ג'ורג'יה

שנה חלפה עברה לה, ועוד בציר משובח של מגיני פינה עומד לבחירה. פאטריק סורטיין מוביל עשירייה שתיבחר כבר בשני הסיבובים הראשונים, כאשר ארבעת הראשונים יוכרזו עוד בסיבוב הראשון, עדות לעומק ואיכות שיש לעמדה זאת להציע בדראפט הקרוב, כאשר יהיה אפשר למצוא שחקנים בכירים גם עמוק בתוך הסיבוב השלישי.

סייפטים:

  1. טרבון מוהריג – TCU
  2. ריצ'י גראנט – UCF
  3. ג'ייבון הולנד – אורגון
  4. ג'אמאר ג'והסון – אינדיאנה
  5. אנדרה סיסקו – סיריקיוז
  6. ארדריוס וושינגטון – TCU
  7. חמסה נסירילדין – פלורידה סטייט
  8. טיירי גילספי – מיזורי
  9. ג'מיאן שרווד – אובורן
  10. ג'ושוע בלדסו – מיזורי

השנה יש בדראפט את טרבון מוהריג ועוד תשעה, כפראפראזה על המשפט המפורסם של מרדכי שפיגלר. למוהריג יש יכולת כיסוי שטח טובה מאוד, מה שיעזור לו להיבחר בעשיריה השניה בסיבוב הראשון, הרבה לפני הבא אחריו בעמדה. שאר המועמדים ייבחרו משלהי הסיבוב השני ועמוק לתוך הסיבוב הרביעי, עוד שנה לא ממש מוצלחת בגזרת היצע של סייפטים.

קבוצות מיוחדות

בועטים:

  1. חוזה בורגלס – מיאמי (פלורידה)
  2. ריילי פטרסון – ממפיס
  3. אוון מקפירסון – פלורידה
  4. אלכס קסמן – פיטסבורג
  5. ג'ייק ורטי – מזרח קרוליינה

פאנטרים:

  1. מקס דאפי – קנטאקי
  2. ג'יימס סמית' – סינסנטי
  3. פרסלי הארווין – ג'ורג'יה טק
  4. זאק וון רוזנברג – LSU
  5. אדם וויליאמס – ממפיס

רשימה מאכזבת מאוד של בועטים קיבלנו השנה, כאשר גם הפעם הראשונים שיירדו מהלוח הם הפאנטרים האוסטרליים (דאפי וסמית'). מי שיכול להפתיע הוא בורגלס הוונצואליאני ממיאמי, שעשוי להתפתח לבועט מצוין בשלב הבא.

לונג סנאפרים:

  1. תומאס פלטשר – אלבמה
  2. טרנר ברנרד – סן דייגו סטייט
  3. ראיין לנגן – ג'ורג'יה סאות'רן
  4. קמרון צ'יזמן – מישיגן
  5. קולטן מנגס – אלקרון סטייט

גם פה שחקן של אלבמה מוביל את הרשימה, ופלטשר כנראה יהיה ה-LS היחיד שייבחר. קשה מאוד לנבא הצלחה של שחקנים בעמדה, בכל זאת בממוצע יש רק שחקן אחד שנכנס לליגה בכל שנה, אבל מבחינת יכולות אתלטיות דווקא למנגס יש סיכוי גדול יותר להיכנס לליגה אם ימשיך להתאמן בשנים הבאות (או יגיע לליגה משנית).

מחזירי בעיטות/ כישרונות מיוחדים:

  1. דמטריק פלטון (RB/WR/KR) – UCLA
  2. קיין אנוואגאו (RB/WR/KR) – אייווה סטייט
  3. אימיר סמית'-מרסט (WR/KR/PR) – אייווה.
  4. ג'רמייה היידל – טקסס סטייט
  5. דז ניוסום – צפון קרוליינה

החלק הכיפי של הסקירה. בשנה שעברה דיברנו על אנתוניו גיבסון והשנה אנחנו נדבר על אנוואנגאו ופלטון, שני שחקנים מושלמים לעמדת ה-Flex המתפתחת ב-NFL: שחקן שיכול לשחק גם כרסיבר וגם כרץ. זה לא מזיק שהם גם מחזירי בעיטות מוכשרים. סמית'-מרסט הוא כנראה מחזיר הבעיטות הבולט ביותר במחזור, וייבחר ביום השלישי של הדראפט רק על סמך היכולת הזאת.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. כל הכבוד.
    תוכן ומאמר שצריך להכנס לכל אתרי הספורט בארץ.

    משום מה הפסיקו לכתוב על פוטבול בעברית עד ליום של הסופרבול.

  2. בעוד 10 שנים ידברו על הדראפט הזה כמו של 2004 וזה שהביא
    לליגה פרנצ'יז ק"ב ברמת מאנינג,ברגר וריברס.
    אם צריך להמר על אחד אז הייתי דווקא הולך על פילדס שכל הקבוצות הולכות להתחרט שלא בחרו בו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט