ישו, היורש של ג'ים מקמהון ואיש העולם הישן: הקווטרבקים של דראפט 2021/ שחר דלאל

שוק השחקנים החופשיים כמעט וננעל והקבוצות כבר עמוק בתוך "עונת הדראפט" (שיתחיל ב-29 לאפריל ויימשך שלושה ימים). השנה אנחנו צפויים לראות דראפט רזה במיוחד (עוד על זה בפוסטים הבאים), לאחר ששחקנים רבים החליטו לממש את הזכות שהעניקה ה-NCAA ולהישאר שנה נוספת במכללות.

עם זאת, השנה אנחנו נראה את אחד ממחזורי הדראפט העמוקים ביותר שנראו בעמדת הקווטרבק (יש שאומרים שהבא יהיה עמוק אפילו יותר), כאשר חמישה שחקנים מהעמדה החשובה במשחק ייבחרו בסיבוב הראשון, ולפחות שלושה בשלוש הבחירות הראשונות. אז כאן ב"הופס פוטבול" בחרנו לעשות לכם היכרות מעמיקה עם השחקנים המובילים.

*

לפני שניגש לרשימה חשוב לזכור: סטטיסטית הסיכוי שכל חמשת הקווטרבקים יהפכו לשחקנים מובילים היא אפסית (רק תסתכלו על דראפט 2018 או זה של 1999). הדירוג שתראו כאן הוא לפי "הסיכוי" והכישרון שיש לאותם שחקנים להפוך לכוכבים בליגה, לא הסדר בו ייבחרו. גם סביר מאוד שתראו רבים מהם נכשלים, כי לא תמיד הדברים שאנחנו רואים במכללות מתרגמים למקצוענים, מיטש טרוביסקי וג'וש רוזן הם דוגמאות מובילות מהשנים האחרונות, אבל בהחלט לא היחידות. כמו כן, אם לא צוין אחרת, ההשוואות הן לשחקן שיצא מהכללות, ולא למה שעשה בליגה.

קבוצות שיחפשו קווטרבק בדראפט הקרוב (לפי סדר הבחירות): ג'קסונוויל, הג'טס, סן פרנסיסקו, אטלנטה, דטרויט, קרוליינה, פילדלפיה, ניו אינגלנד וושינגטון ושיקאגו. בסיבובים המאוחרים אפשר להוסיף גם לרשימה את: אינדיאנפוליס, טנסי, פיטסבורג וניו אורלינס.

*

קבוצת דירוג: 1 (בחירות טופ 10)

1.  טרבור לורנס (קלמזון), בן 21, 1.98 מ', ג'וניור

כבר שלוש שנים שקבוצות ה-NFL מחכות שלורנס יוכל להכניס את השם שלו לדראפט (ב-NFL מותר לעשות זאת רק אחרי 3 שנים מסיום התיכון), בידיעה שהוא ייבחר ראשון. הקווטרבק שרבים מכנים "ישו" בשל שיערו הארוך, הוביל את הטייגרס לאליפות בעונת הפרשמן שלו (2018) ומאז הפך לשחקן המשפיע במכללות, כולל אס אם אסים מתוקשרים עם נשיא ארה"ב היוצא דונלנד טראמפ.

בגזרה המקצועית קשה למצוא הרבה חסרונות גם אם ממש מתעקשים. אפילו את מסת השרירים הוא צפוי להעלות במחנה האימונים הראשון שלו בליגה.הוא קווטרבק אתלטי, עם מכניקת זריקה שמלמדים בספרים ושבנוי לפוטבול המודרני. אין הרבה פרוספקטים כמוהו, גם לא בעמדות אחרות.

השוואה: הגרסה הגדולה של ג'ון אלוויי.

קבוצות שיתאים להן: ג'קסונוויל.

2. זאק ווילסון (BYU), בן 21, 1.88 מ', ג'וניור

ווילסון הוא פרוספקט מעניין מאוד. ראשית הוא קיבל הצעות לשחק באוניברסיטאות גדולות בביג 10, אבל חלם לשחק ביוטה ולבסוף הסתפק באופציה השניה במדינה למרות שאינו נמנה על הקהילה המורמונית, רק כדי להיות קרוב למשפחה. הוא תמיד היה על הראדר של הסקאוטים, אך אם בתחילת השנה הוא היה צפוי להיבחר באיזור הסיבוב השלישי, עכשיו מעטים יהמרו על כך שהוא יישאר לבחירה השלישית.

זאת תהיה השוואה לא הוגנת לשים אותו באותה קטגוריה של פטריק מהומס, אך הוא השחקן הקרוב ביותר אליו מאז דראפט 2017, בעיקר ביכולת לקבל החלטות כשהמהלך משתבש. גם המסירות – ובעיקר הזוויות שלהן – לא רחוקות מהמקור. נקודות החוזקה שלו הן כמובן המוביליות, יכולת לזהות את הלחץ שמגיע ולקבל החלטות במהירות, מדויק וכנראה ממש אוהב את המשחק. אם נחפש נקודות חולשה נדבר על מבנה הגוף הצנום שלו ועל העובדה שהוא לעיתים צריך ללמוד מתי להישאר "בפוקט"  – בעיה שהובילה ל-7 פאמבלים לאורך הקריירה שלו.

השוואה: קשה מאוד לחשוב על אחת. באתר ה-NFL השוו אותו לג'ייק "דה סנייק" פאלמר, אך כפי שציינתי קודם, יש לו "יכולות מהומסיות" שמעידות שיהיה שחקן שונה. כנראה שג'ים מקמהון – בעיקר בנושא קבלת ההחלטות – יהיה ההשוואה הנכונה ביותר.

קבוצות שיתאים להן: הג'טס.

3. ג'סטין פילדס (אוהיו סטייט), בן 22, 1.91 מ', ג'וניור

השחקן היחיד שהיה אמור לאיים על הבחירה הראשונה ערב פתיחת עונת המכללות התחיל לצנוח ברשימות של מקבלי ההחלטות בשבועות האחרונים, ומעטים מצליחים להסביר למה. פילדס אומנם סבל מהעונה המקוצרת של הבאקייס, והציג משחק מזעזע בגמר הביג 10 מול נורת'ווסטרן, אך גם הצליח לנקום בקלמזון בחצי הגמר (משחק בו קיבל את תואר השחקן המצטיין), לפני שהפסיד בגמר לאלבמה ההיסטורית.

אחת הסברות שעלו הן שיש אנשים שמפקפקים ביכולת המנטאלית שלו, טענה שהופרכה שוב ושוב ע"י אנשי המקצוע באוניברסיטה – ואם הם דוברי אמת, השמיים הם הגבול בשבילו. כרגע ההערכות הן שהוא יהיה הקווטרבק החמישי שייבחר, אם זה באמת יקרה הקבוצה שתבחר בו תהיה מאוד מאושרת.

הוא נראה ומתנהג כמו קווטרבק שבנית בתוכנת מחשב, יש לו "תחושה טבעית" למשחק והוכיח שהוא תמיד מגיע למשחקים גדולים. עם זאת, הוא עדיין מתקשה לקרוא את ההגנות (לפני ואחרי הסנאפ), עדיין מעדיף את אופצית המסירה הראשונה שלו ולעיתים לא יודע לקחת את מה שהגנה נותנת לו, ומעקש על המהלך המקורי.

השוואה: דאק פרסקוט/ מיטש טרוביסקי

קבוצות שיתאים להן: כולן חוץ מהג'טס וג'קסונוויל.

4.  טריי לאנס, (צפון דקוטה סטייט), בן 20, 1.94 מ', סופמור

האניגמה הגדולה ביותר בדראפט הקרוב, ויכול להיות שיסיים כשחקן המוביל של המחזור. לאנס חוזר על ידי לא מעט מכללות (כולל מכללת הבית מינסוטה) כשיצא מהתיכון, אך כולן ביקשו לגייס אותו כסייפטי ולא כקווטרבק. אז הוא הלך לצפון דקוטה בלידה השניה – המקום היחיד שאמין בו – ונתן את העונה הגדולה בתולדותיה, כשהוביל אותה לאליפות ללא הפסד, כאשר הוא מסיים את העונה עם 28 טאצ'דאונים באוויר, 14 בריצה ואפס (כן, אפס) חטיפות.

העובדה שזאת היתה השנה הראשונה שלו במכללות, בתוספת העובדה שהביזונים כבר הוציאו שני קווטרבקים לליגה בשנים האחרונות (קרסון וונץ' ואיסטון סטיק), הפכה אותו לשם החם ביותר לקראת עונת 2020. עם זאת, מכיוון שמדובר רק בליגת המכללות המשנית, שהזיזה את העונה לרביב (משוחקת בימים אלו), לאנס שיחק העונה רק במשחק אחד (שניתן להגדירו "ראווה"), שקשה מאוד להתייחס אליו.

בדומה למהומס וג'וש אלן לפניו, לאנס יהיה חייב להגיע לסיטואציה מושלמת עבורו, כאשר רבים סבורים שיהיה חייב לשבת על הספסל בשנתו הראשונה (מישהו אמר אטלנטה?). הקווטרבק הוא "פילם ג'אנקי" שעושה הכל כדי ללמוד את המשחק, הוא מסוגל לקרוא את המגרש במהירות וממעט לעשות טעויות, הוא גם יודע מה לעשות "שהפוקט" קורס. עם זאת, כשקבוצות יידרשו לשאלה אם לבחור בו הן יצטרכו לדון בסוגיית הניסיון שלו (שיחק רק 17 משחקים ברמת הקולג', וברמה זניחה), בעובדה שהוא ממהר לעזוב את "הפוקט" ועדיין נותרו שאלות שלא נענו על רמת הדיוק שלו במסירות.

השוואה: ג'וש אלן (אם היה יוצא לליגה שנה מוקדם יותר)

קבוצות שיתאים להן: אטלנטה, סן פרנסיסקו, קרוליינה, דטרויט, שיקאגו

קבוצת דירוג: 2 (בחירת סיבוב ראשון)

5. מאק ג'ונס (אלבמה), בן 22, 1.91 מ', סיניור

השחקן שהכי מעורר אמוציות במחזור הקרוב, שנעות בין שאלות לגבי היכולת האתלטית שלו, הניסיון שלו וגם תהיות רבות בנושא הגזע. נתחיל מהסוף, ג'ונס הוא קווטרבק לבן ולא אתלטי במיוחד, מאלבמה, ששיחק רק שנה אחת כפותח (לפני זה היה מחליף של טואה טלאוולואה) ונהנה מצוות מסייע שרובו המכריע ייבחר בסיבוב הראשון של הדראפט. העובדות האלו, בנוסף לעובדה שככל הנראה ייבחר ע"י סן פרסיסקו בבחירה השלישית (נכון לרגע כתיבת שורות אלו, אלה ההערכות בליגה), לפני שני הקווטרבקים השחורים המובילים (פילדס ולאנס), מעוררות מחדש את סוגיית הגזע שלעולם לא נרגעה בליגה.

כפי שאתם רואים, לדעתי הוא כישרון הכי נחות מבין החמישה המובילים. זה נוגע בעיקר סביב היכולת האתלטית שלו, שכרגע מאפשרת לו לשחק רק כמוסר "מהפוקט", והוא מוגבל מאוד במקרה שהמהלך משתבש. עם זאת, מדובר היכולת שלו להתמודד עם הגנות מורכבות ולקרוא אותן לפני הסנאפ, כנראה יאפשרו לו הסתגלות טובה יותר למשחק המקצועני, ולמעשה מדובר בבחירה "בטוחה", גם אם הרצפה שלו נמוכה יותר משני השחקנים שלפניו בדירוג. יכול להיות שלפני עשור, אז המשחק היה שונה, היינו מדברים עליו כבחירה ראשונה.

כמו שציינתי, ג'ונס מרגיש נוח מאוד "בפוקט" ולא ייקח סיכונים מיותרים, הוא מאוד מדויק ויכול לקרוא את ההגנות לפני הסנאפ. עם זאת, לא ברור אם יצליח בהתקפה מבוססת על RPO, לא אתלטי, לעיתים "נתקע" על האופציה הראשונה שלו ויתקשה כאשר "הפוקט" יקרוס.

השוואה: סאם ברדפורד/ קארסון פאלמר

קבוצות שיתאים להן: סן פרנסיסקו, קרוליינה, ניו אינגלנד.

קבוצת דירוג: 3 (בחירות בסיבובים 2-3)

6. קייל טראסק (פלורידה), בן 23, 1.96 מ', סיניור.

בסיום עונת המכללות דיברו עליו כאופציה לבחירת סיבוב ראשון מאוחרת. עם זאת, מה שהראה מאז סיום העונה חיזקה דווקא את המקטרגים, וצפוי שנראה אותו נבחר רק בסיבוב השני (אם לא יותר מאוחר). חשוב להכיר שטראסק היה קווטרבק מחליף בתיכון, לא קיבל שום הצעה למלגה, הגיע לפלורידה כסטודנט מן המניין ועשה את כל הדרך עד לעמדת הקווטרבק הפותח, ואפילו איים בשלבים מסוימים של העונה על האליפות של אלבמה.

מקבלי ההחלטות ב-NFL מעריכים מאוד את היכולת שלו להשתפר לאורך השנים, כשההנחה היא שהוא לא סיים להתפתח כקווטרבק. הוא בנוי כמו קווטרבק טיפוסי (לפחות כמו אחד ב-100 השנים הראשונות של הליגה) ומוסר מצוין מהפוקט. עם זאת, בוא אתלט מוגבל מאוד (הרבה יותר מג'ונס), מה שישפיע על הדברים שהוא יכול לעשות בליגה כשהלחץ מההגנה ייגבר.

השוואה: מייסון רודולף

קבוצות שיתאים להן: ניו אינגלנד. אינדיאנפוליס, וושינגטון, הראמס

7. דייויס מילס (סטנפורד), בן 22, 1.93 מ', ג'וניור

אחד השחקנים שהכי ציפו להם ממחזור 2017 של התיכונים, שלא הצליח להביא לידי ביטוי את כל היכולות שלו למגרש, אבל אולי כזה שבהמשך יכול להפוך לשחקן פותח איכותי בליגה. הוא סבל מהרבה פציעות בקריירה (שהתחילו בשנה האחרונה בתיכון), מה שפגע משמעותית בהתפתחות שלו, אך ב-11 הפעמים שעלה על המגרש בשתי העונות האחרונות, הוא הוכיח שהוא לא שכח איך לשחק.

מדובר במוסר מצטיין, שיודע איך לשחק ב"פוקט", עם עבודת רגליים נהדרת ומסירות מדויקות, ששיחק בשנים האחרונות בהתקפה שדומה למה שיפגוש ב-NFL והתחנך תחת אחד המאמנים המוערכים במכללות. עם זאת, חוסר הניסיון שלו ניכר. הוא מתקשה להערים על ההגנות במסירה ומתקשה כאשר מופעל עליו לחץ והוא כמובן גם מועד לפציעות. גם העובדה שמיעט להשיג טאצ'דאונים בקריירה (18 בלבד) מעלה הרבה מאוד סימני שאלה. בשורה התחתונה מדובר בשחקן שעדיין צריך ללמוד ויש לו עוד הרבה לאן להשתפר. בדיוק מה שאתה מחפש בסיבובים המאוחרים.

השוואה: דרוק לוק/ דניאל ג'ונס

קבוצות שיתאים להן: כל קבוצה שפספסה את אחד מחמשת המובילים, ניו אורלינס, פיטסבורג, טנסי.

קבוצת דירוג: 4 (סוף הסיבוב ה-3 ותחילת ה-4)

8. קלן מונד (טקסס A&M), בן 22, 1.89 מ', סיניור.

מדובר בהפך המושלם לקייל טראסק. פורספט בכיר שקיבל את העמדה הפותחת מהרגע הראשון ומציג יכולות אתלטיות מרשימות. עם זאת, בניגוד לטראסק הוא כמעט ולא הציג גרף שיפור לאורך הקריירה ואתה יודע בדיוק מה תקבל ממנו.

יש לו יד מרשימה, אבל מתקשה למצוא רסיברים עם שמירה אישית. מסוגל להתמודד עם לחץ, אבל יש לו עוד הרבה במה להשתפר במשחק "פוקט" שלו. הוא מנהיג מטבעו, אבל לא הוביל את האגיס לשום הישג מרשים בארבעת השנים שלו בטקסס. שחקן של ניגודים.

השוואה: ג'קובי בריסט/ ג'ושואה דובס

קבוצות שיתאים להן: קבוצה עם קווטרבק וותיק, שיכולה להמר שאולי יעשה את הקפיצה.

9. ג'יימי ניומן (וייק פורסט/ ג'ורג'יה), בן 24, 1.89 מ', סיניור (שנה חמישית)

שחקן שעצבן הרבה מאוד אנשים השנה, אחרי בחר לוותר על השנה שלו בג'ורג'יה אליה עבר מווייק פורסט, כדי להתכונן לדראפט, ולא בטוח שזאת היתה ההחלטה הנכונה. "Dual-threat QB" במובן הרע של הביטוי, עם יכולות אתלטיות עילאיות, אבל עדיין כאלה שעדיין לא תורגמו למשחק "האמיתי". הוא מתקשה לקרוא הגנות ומכניקת המסירה שלו נוראית. היכולת שלו לקרוא הגנות לפני הסנאפ והיכולת למצוא את הריסיבר אחרי הקריאה הראשונה עדיין ברמה של ק"ב תיכון. הוא יצטרך סיטואציה מושלמת כדי להצליח, וגם אז ייקחו לו שנתיים להתרגל לקצב. אבל אם זה יצליח, נדבר עליו בעוד כמה שנים כגניבת הדראפט.

השוואה: דשון קייזר.

קבוצות שיתאים להן: באפלו, טמפה ביי, אטלנטה, פיטסבורג, ניו אורלינס.

קבוצת דירוג: 5 (סיבובים 4-7)

10. יאן ברוק (נוטרדאם), בן 23, 1.83 מ', סיניור (שנה חמישית)

ברוק נהנה מהעובדה שפרוספקטים רבים החליטו לפרוש, והפכו אותו למועמד לגיטימי לבחירה (לפני זה דיברו עליו כסיבוב 7 במקרה הטוב). עם זאת, הוא לא רק נהנה מההפקר ובזכות תצוגות לא רעות בכלל בפרו דיי ובסיניור בול הוא עלה אט אט בדירוג. הוא מוסר יציב שיודע למצוא את השחקנים הנכונים, אבל אין לו שום תכונת עילית שתהפוך אותו לפותח לגיטימי בליגה. אבל אולי (רק אולי) כמה שנים על הספסל ישנו את זה, ואלה בדיוק השחקנים שאתה מהמר עליהם בשלב הזה של הדראפט.

השוואה: וויין סימיאן.

קבוצות שיתאים להן: קבוצה שמחפשת קווטרבק שני זול.

11. פילפה פרנקס (ארקנסו), בן 24, 1.98 מ', סיניור (שנה חמישית)

אם קפצתם ישר להשוואה שלו והחלטתם שהוא לא בשבילכם, אז חבל. פרנקס הוא שחקן עם יד חזקה, שמסוגל לקרוא את ההגנות בצורה לא רעה בכלל וכזה שהשתפר בכל שנה שלו במכללה (בעיקר השנה, כשהגיע מאמן חדש). עם זאת, עדיין יש לו בעיות מכניות בזריקה והוא נכנס ללחץ כשה"פוקט" קורס ומקבל החלטות שגויות. בשורה התחתונה מדובר בקווטרבק שנמצא בקו עליה, עם התכונות "הגולמיות" הנכונות, אבל אחד שיצטרך לפחות שנתיים על הספסל לפני שיוכל להיות מחליף לגיטימי בליגה.

השוואה: ברוק אוסוויילר.

קבוצות שיתאים להן: קבוצות שיכולות להחזיק קווטרבק שלישי בסגל.

12. בריידי ווייט (ממפיס), בן 25, 1.85 מ', סיניור (שנה חמישית)

מזכיר מאוד את ברוק, אבל עם פחות ניסיון, ובדיוק מסוג השחקנים שהיו יכולים להרוויח אם ל-NFL היתה ליגת פיתוח. על פניו מדובר בקווטרבק טוב, שיודע למצוא את הרסיברים במקומות הנכונים, בעל יד לא רעה ואתלטיות טובה. אך במקביל הוא עשה את כל זה בגיל 25 מול הגנות בינוניות ויידרש לו זמן ללמוד לקרוא הגנות בליגה, אך אני בקלות יכול לראות איך הוא מוצא לעצמו נישה בליגה לעשור קדימה.

השוואה: צ'ייס דניאל.

קבוצות שיתאים להן: קבוצות עם קווטרבק מבוסס שירצו לקחת שחקן עם פוטנציאל.

13. סאם אלינג'ר (טקסס), בן 23, 1.85 מ', סיניור

השחקן שאני הכי פחות אוהב בדראפט הזה, בעיקר כי ההייפ סביבו גדול משמעותית ממה שהוא מראה על המגרש. אלינג'ר מגיע עם הרבה תכונות שאתה רוצה לראות בקווטרבק מודרני – אתלטיות, יד חזקה – אבל לא השתפר בכלום בתקופה שלו בטקסס, ובארבע השנים שלו באוסטין לא הוביל אותם לשום הישג משמעותי. האם אימון איכותי ב-NFL יכול לשנות את זה? אולי, אבל כרגע כל הסימנים מראים שזאת התקרה שלו.

השוואה:  טים טיבו.

קבוצות שיתאים להן: ניו אורלינס, לאס ווגאס

קבוצת דירוג: 6 (ראויים לציון)

14. שיין בושה (SMU), בן 23, 1.85 מ' סיניור (שנה חמישית)

בשורה אחת: היה המחליף של אלינג'ר בטקסס לפני שעבר למכללה קטנה יותר ופרץ. לא משהו שאתה יכול להתגאות בו.

15. קיי ג'יי קוסטלו (מיסיסיפי סטייט), בן 23, 1.95 מ' סיניור (שנה חמישית)

בשורה אחת: יש לו את כל הכלים להפוך לכוכב וכבר שנים מצפים שהוא יעשה את הקפיצה המיוחלת אבל היא לא מגיעה. האם זה ייקרה דווקא ב-NFL אחרי שלא פרץ תחת מייק ליץ'? סיכוי נמוך מאוד.

16. פייטון ראמזי (נורת'ווסטרן), בן 22, 1.88 מ' סיניור (שנה חמישית)

בשורה אחת: קווטרבק מכללות טוב, שהוביל השנה את ההוויילדקאטס להישגים, אבל לא בטוח שהוא מתאים לרמות הגבוהות.

17. דאסטין קרום (קנט סטייט), בן 22, 1.91 מ' סיניור

בשורה אחת: קווטרבק עם תכונות טובות (ניידות, דיוק) אבל כזה שעשה את זה מול מכללות נחותות ועדיין צריך לצבור ניסיון. שחקן מושלם להביא למחנה האימונים כשחקן חופשי, לתת לו שנה בקבוצות האימונים ואז לראות מה יש לך ביד.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה שחר, כיף גדול לקרוא. אני מצודד מאוד בזאק ווילסון והוא לחלוטין מתאים כמו כפפה ליד לפוטבול המודרני. פילדס לדעתי ייתרסק אם ייבחר על ידי קבוצה שהיא לא סן פרנסיסקו (שאנהאן).

    1. יש לי שלושה מכרים שאוהדים את אוהיו סטייט (לא קשורים אחד לשני), כולם בלי יוצא מן הכלל אמרו לי שהוא עדיין לא מוכן ל-NFL, אבל שהוא ק"ב נהדר.
      כפי שרשמתי, לדעתי יש לו סיכוי גבוה יותר להצליח מלאנס-את-ג'ונס בעיקר בגלל היכולות המנטליות. ראינו לא מעט שחקנים נופלים בדיוק על זה כשהם עושים את המעבר, ואני פחות סומך באספקט הזה על השניים האחרים. בכל מקרה, השנים הראשונות בליגה מאוד חשובות להתפתחות שלך כשחקן, ואם נפלת על ארגון או מאמן גרוע (תחשוב ג'ף פישר), הסיכויים שלך להצליח יורדים בהתאם.
      לגבי סן פרנסיסקו – אני דווקא חושב שבסגנון המשחק שלהם ג'ונס יהיה מושלם. האם הוא יעשה את המעבר המנטלי הדרוש (קריאת הגנות, הבנה של ההתקפה)? אני לא יודע, אבל יש לו יותר סיכוי לעשות את זה שם.

  2. תודה על הסקירה המקיפה והמושקעת.
    ככל שההתעסקות בדראפט (ובפרט בקוורטרבקס) גדלה זה מרגיש לי יותר ויותר כמו ניחושים, הייפ מוגזם, ומניפולציות (של קבוצות, קולג'ים ושאר בעלי עניין).
    בסופו של דבר רבים נבחרו בבחירות גבוהות ונכשלו ולא מעט שנבחרו בינוני/נמוך הצליחו, אז לא יודע מה כל התחזיות האלה שוות..
    האמת שקשה לי אפילו להגיד מה התכונות שצריך להתמקד בהם. ניידות? יד עוצמתית? (או כל תכונה פיסית אחרת) לא ממש התכונות שמאפיינות את הזוכה הטרי בסופרבול.. מצד שני שנה לפני זה הרגיש שאם לג'ימי ג'י היה קצת מהקסם של מהומס זה היה של הניינרס..
    .
    בקיצור עוד כמה שנים נראה איך כולנו טעינו 🙂

    1. בפוטבול המודרני עלתה חשיבות האתלטיות והניידות של הקווטרבקים, בנוסף ליכולת לקרוא את ההגנה לפני הסנאפ, מכיוון שההגנות מאפשרות לך למצוא רק את הרסיבר הראשון, לפעמים את השני ואז כבר הדברים מתחילים להשתבש. כזה קורה יש לך חשיבות ליכולת לאלתר.
      מעטים הקווטרבקים שמצלחים ביום בלי יכולות אתלטיות, ואלה שפחות נסמכים על הניידות חייבים יכולת ניתוח גבוהה מאוד. בגלל זה לדוגמה אנחנו רואים ק"ב כמו ניק פולס, שאפילו קו ההתקפה שלו נייד ממנו, שמצליח לאורך שנים בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט