דירוג העוצמה 2021 – 13 / עמיחי קטן

אנחנו כעת מעט יותר מ-4 שבועות לפני סיום העונה הסדירה, והדירוג הזה שלוקח בחשבון בעיקר כל שבוע בנפרד מאוד משתנה כתוצאה מכך, אם כי יש כמה קבוצות שמופיעות כאן באופן כמעט קבוע, מה שמראה את ההצלחה והיציבות שלהן לאורך העונה הסדירה. הפעם רק קבוצה אחת הייתה בלתי מנוצחת לאורך השבוע, אבל לא פחות מ-8 קבוצות היו עם מאזן 3- 1, והן כולן נכנסו לכאן כמובן.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: לוס אנג'לס קליפרס: מאזן 4- 0 השבוע ו-37- 18 העונה (8 – 2).
הקבוצה הבלתי מנוצחת של השבוע ראתה את דנבר מתרחקת ופיניקס ויוטה בורחות והעלתה קצת הילוך. 5 הניצחונות הרצופים קצת קירבו את קוואי וחבריו אל המקום השני במערב והרחיקו אותם קצת מהמקום הרביעי ומטה, אך כמובן שבמקרה שלהם השאלות המרכזיות יעלו בפלייאוף.

2: פיניקס סאנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-38- 15 העונה (2 – 2).
עוד קבוצה יציבה שמופיעה כאן באופן כמעט קבוע, כאשר הפעם פיניקס הפסידו משחק אחד נגד הקליפרס, אבל הסתדרו די בקלות עם המשחקים האחרים. הסאנס הבטיחו השבוע מאזן חיובי לראשונה מאז 2014, ויש להם סיכוי לא רע לעבור את 48 הניצחונות שהיו אז גם בעונה המקוצרת הנוכחית.

3: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-37- 17 העונה (9 – 1).
אחרי תקופה קצת פחות מוצלחת אמביד חזר מהפציעה והסיקסרס שומרים על מאזן נהדר כל עוד הכוכב שלהם משחק. פילי גם ניצלו הפסדים של ברוקלין כדי לחזור לראשות המזרח בינתיים, אבל הקרב הזה רחוק מלהיות מוכרע, ואנו מקווים שהוא רק הסיפתח לקרבות לוהטים במזרח גם בפלייאוף.

4: אטלנטה הוקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-29- 25 העונה (10 – 1).
עם לויד פירס ההוקס השיגה 14 ניצחונות ב-34 משחקים, ואילו תחת שרביטו של נייט מקמילן הם ניצחו 15 מתוך 20. לו וויליאמס מחזק משמעותית את הספסל של ההוקס ובוגדנוביץ' השתפר מ-9.9 נקודות אצל פירס ל-14.7 אצל מקמילן.

5: בוסטון סלטיקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-28- 26 העונה (לא דורגו – 4).
ריצת 40- 8 אחת נגד דנבר היא זו שמכניסה את בוסטון לכאן, כי היו שני ניצחונות לא מרשימים ועוד הפסד אחד, אבל זה כוחו של רבע אחד בכדורסל המודרני שיכול לשנות כל כך הרבה. בראון וטייטום יכולים להיות מרוצים מהיכולת האישית שלהם העונה, ואולי עד הפלייאוף נראה גם קמבה משופר.

6: ניו-יורק ניקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-28- 27 העונה (לא דורגו – 8).
שוב איתנו במאזן חיובי הם הניקס, כאשר השבוע הם עצרו את המומנטום של ממפיס, גברו על טורונטו וניצחו די בקלות את הלייקרס. אחוזי השלשות של היריבות קצת השתפרו ביחס לתחילת העונה, אבל ההגנה של הניקס עדיין בטופ של הליגה.

7: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 1 השבוע ו-26- 28 העונה (לא דורגו – 7).
הבוקר ראינו את סטף קרי צולף 53 ועוקף את האיש שקלע פעם 100 במדים האלה, וזה היה משחק מספר 7 ברציפות שסטף קלע בו 30 או יותר. גולדן סטייט אמנם עדיין במאזן השלישי שנוצר במשחקים שסטף היה פצוע, וכדאי להם להיזהר מהמאבק על הפליי-אין שעשוי להיפתח, אבל נראה שהמומנטום שלהם חזר להיות חיובי.

8: אינדיאנה פייסרס: מאזן 3- 1 השבוע ו-25- 27 העונה (לא דורגו – 1).
הופעה ראשונה של הפייסרס כאן בדירוג מאז ינואר, מה שמראה את העונה הלא פשוטה שעוברת עליהם, אבל לפחות בשבוע האחרון הם השיגו ניצחונות. טרנר דואג להגנה, ברוגדון וסאבוניס להתקפה ולאברט על תקן המתאושש שחוזר לכושר ומביא ערך מוסף משמעותי לאינדיאנה.

9: וושינגטון וויזארדס: מאזן 3- 1 השבוע ו-20- 33 העונה (לא דורגו – 4).
הקבוצה שנמצאת כאן בטעות. הוויזארדס כבר ויתרו על העונה באופן כמעט מוצהר ועברו לפיתוח הצעירים, מה שאפשר לאבדיה להיראות טוב יותר לאחרונה, אבל דווקא זה סייע להם להשיג ניצחונות, כולל שבירת רצף הניצחונות הביתיים של יוטה. ווסטברוק בדרך הבטוחה לעבור את רוברטסון.

10: דנבר נאגטס: מאזן 3- 2 השבוע ו-34- 20 העונה (3 – 1).
הנאגטס הפסידו ביומיים האחרונים לבוסטון וגולדן סטייט, אבל בעיקר מודאגים עכשיו מהפציעה של מארי שעלולה להרוס להם את העונה. יש אמנם גארדים מחליפים טובים, כמו מונטה מוריס וקמפאצו, אבל הערך המוסף שמארי נתן בפלייאוף שעבר הוא קריטי עבור קבוצה ששואפת לאליפות.

המפתיעות:

1: שארלוט הורנטס: בלי לאמלו בול, מאליק מונק וגורדון היוורד, ההורנטס ממשיכים לייצר ניצחונות ולהישאר במקום שמוביל לפלייאוף, כרגע זה אפילו בלי צורך בפליי-אין. ברידג'ס דואג לפוסטרים בזמן שרוזיר מנהיג את הקבוצה לידו.

2: ניו-אורלינס פליקנס: זאיון ואינגרם מצליחים להוביל צוות מסייע בינוני עם בעיות קשות בקליעה מרחוק והם מתקרבים למאבק על הפליי-אין שהיה נדמה כבר כסגור לפני כמה זמן. רצף המשחקים של 20 נקודות ב-50% של זאיון נעצר אמנם, אבל גם לכוכבי העל יש ימים כאלה, וזאיון מתקרב לכניסה הרשמית לשם.

3: לוס אנג'לס לייקרס: כשלברון ודיוויס פצועים שניהם שחקני המשנה של הלייקרס, בתוספת החדשה יחסית של דראמונד, מצליחים להשיג תוצאות טובות יותר מאיכות הסגל על הנייר. ברור שזה לא יחזיק בפלייאוף ככה, אבל אם שני הכוכבים יגיעו בריאים יש לנו שוב מועמדת מובילה לאליפות.

המאכזבות:

1: סקרמנטו קינגס: 7 הפסדים רצופים יש לסקרמנטו, כולל למינסוטה ודטרויט, וכרגע מסתמן ששוב הקינגס מתרחקים מהמירוץ לפלייאוף ולא יאיימו באמת על הפליי-אין. פוקס ממשיך להשתפר ולקרב את עצמו עוד קצת לרכזים המובילים בליגה, אבל כל השאר לא יציב, ובראש ההגנה השערורייתית.

2: שיקגו בולס: שיקגו כרגע עדיין במקום שמוביל לפליי-אין, אבל ניצחו רק 3 מ-10 המשחקים מאז הטרייד שהביא את ווצ'ביץ', אם כי העובדה שרק אחד מתוך 10 המשחקים האלה היה בבית מהווה הנמקה מסוימת. הבולס יצטרכו להשתפר כדי לשמור על המקום הזה.

3: מילווקי באקס: אחת מהקבוצות שהכי פחות מוטרדות מהעונה הסדירה, אבל אם נדמה היה שמילווקי מתקרבים ל-2 המובילות במזרח, עכשיו הגיעו 3 הפסדים רצופים שהרחיקו אותם משם. הבאקס בעיקר צריכים להיות מודאגים מכושר בעייתי של שחקנים מסוימים ופחות מהתוצאות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט