הכירו את נועם יעקוב – התקווה החדשה של הכדורסל הישראלי / עידו יצחקי

הכירו את נועם יעקוב – התקווה החדשה של הכדורסל הישראלי / עידו יצחקי

(קרדיט תמונת שער: יונתן ישראלסתם)

דני אבדיה, ים מדר, שתי זכיות רצופות של נבחרת העתודה ובקיץ הקרוב כל שלוש הנבחרות הצעירות ישחקו בדרג הבכיר באירופה. אפשר להכריז רשמית – כדורסל נוער ישראלי איז טרנדינג. הבור העצום בכשרונות ישראליים שנמשך לאורך כמעט כל השחקנים ילידי שנות ה90 (והוביל לצניחה במס' הצברים המשחקים בליגת העל), הגיע לקיצו כשילדיי תחילת המילניום הגיעו לגיל המתאים, וכעת – הכדורסל הישראלי התברך בכשרונות יוצאי דופן שמבשרות על עידן חדש ואופטימי מאוד עבור הקהל היושב בציון. על דני אבדיה, ים מדר, נועם דוברת, גילעד לוי ואפילו דורי סהר, רוב מוחלט של קהל הכדורסל הישראלי מכיר, אך הגיע הזמן להכיר את הכישרון הבא של ישראל. חובבי כדורסל הנוער מתקשים להתעלם ומי שמסתודד במסדרונות הטוויטר כבר בוודאי נתקל בלא מעט ציוצים עליו. נועם יעקוב, תלמיד כיתה י"א מעמק חפר, מאיים להיות רכז העתיד של נבחרת ישראל, והוא נראה מבטיח מתמיד.

איגוד הכדורסל יצא השנה בצעד נדיר, כשהודיע על שידורי כל משחקי ליגת העל לנוער בפלטפורמות השונות. משחק אחד בשבוע משודר בערוץ הספורט, (לרוב בימיי שני בשעות אחה"צ), אחד בדף הפייסבוק של האיגוד והשאר בערוץ טלוויזיה ייחודי באתר המתחדש של איגוד הכדורסל. עבור מי שתומך גדול בכדורסל נוער כמוני, מדובר בפינוק של ממש לאחר שנים של צפייה בסרטונים מקוטעים, ורדיפה אחר כל פיסת מידע באינטרנט על הליגה הנהדרת הזו. כך שבפתח דבריי, ממליץ בחום לעקוב אחרי השידורים החיים מליגת העל לנוער. רמה גבוהה, תשוקה למשחק וכדורסל ישראלי כחול-לבן במלוא הדרתו.

הסיפור של נועם יעקוב מתחיל בשני הורים – יונתן וסידל. האב ישראלי, האמא מדנמרק. את רוב ילדותו בילה נועם במדינה הסקנדינבית הקפואה. אלא שעברו הימים, והמשפחה גילתה שמסתתר יהלום של ממש בתחום הכדורסל. דנמרק כידוע, לא מדינה שמצטיינת בפיתוח כדורסלנים, ובצעד אמיץ מאוד – בחר יעקוב לחזור לישראל ולהתגורר עם סבתו בקיבוץ העוגן שבעמק חפר, בכדי להתאמן באחת המחלקות כדורסל הטובות שיש בארץ, מועדון כדורסל עמק חפר. במהרה תפס יעקוב את המושכות בקבוצתו החדשה, ובכיתה י' היה לשחקן המוביל בנערים א' (כיתות י'), כשהוא מקבל גם דקות בנוער-על (יא'-יב') וסייע לקבוצתו לסיים במקום הראשון את הליגה, לפני שזו יצאה לפגרת קורונה ממנה לא חזרה. בין הסגר הראשון לסגר השני הוריו של נועם חזרו לארץ, וזה לבטח מקל עליו את השהות בישראל.

נועם הוא פוינט גארד בגובה 1.85, יליד 2004 (כיתה י"א). מפתיחת העונה הוא מראה יכולות אישיות גבוהות מאוד, שימוש נכון בכתפיים בחדירה לסל וכוח מתפרץ שהופך אותו לבלתי עציר מול שומרים בני גילו. קבלת ההחלטות של יעקוב, במיוחד במשחק הפיק&רול, היא ברמה של שחקן בוגר לכל דבר ועניין והוא קורא את המגרש ואת ההגנה היריבה ברמה המתבקשת. כפי שכבר התרגלנו לראות בכדורסל הישרלי- גם לנועם חסרים מס' סנטימטרים וכתפיים רחבות יותר בכדי שנדבר עליו כפורספקט לNBA, אבל בינתיים, הוא מסתמן כפרוספקט הבכיר ביותר בשנתון 2004, ואף אחד כבר לא ירים גבה אם יצליח לבסוף להגיע לרמה של יורליג/יורוקאפ.  

קבוצת הכדורסל של עמק חפר סומנה עוד מפתיחת העונה להיות הפייבוריטית במחוז הצפוני בנוער, אך לדומיננטיות שהביא עמו נועם יעקוב אף אחד לא ציפה. במהלך הפגרה הכפויה, ממנה הנערים סבלו בצורה המשמעותית ביותר (בכל ענפי הספורט), יעקוב עבד קשה על הצד הפיזי ואתלטיות, תוך שהוא משפר את טכניקת הזריקה והופך אותה לקטלניות במיוחד. עם מבנה גוף ומהירות נדירה יחסית לכדורסל הישראלי, בתוספת קליעה שהלכה והתפתחה ויכולת לקרוא את המגרש מכל מקום, הפך יעקוב לשחקן הטוב ביותר בליגת העל לנוער, עם תצוגות מדהימות – וניצחונות מרשימים בגביע על שתיים מהקבוצות הבכירות בארץ – מכבי והפועל ת"א.  

חשוב לציין את הקונספט של הקבוצה שאותה מאמן שחקן העבר יהוא אורלנד. הקבוצה משחקת במקביל כמעט בשלמותה גם בליגה הארצית בכדי להתמודד מול בוגרים כבר בגילאי הנוער. קבוצת הארצית של המועדון בנויה מחמישה שחקנים בוגרים ועוד שבעה שחקני נוער שמשחקים במקביל בשתי המסגרות. גם בארצית נועם לוקח חלק פעיל. יהוא אורלנד דורש מהקבוצה שלו לשחק בטמפו גבוה מאוד ולזרוק כמה שיותר מבחוץ – כיאה לכדורסל המודרני. עמק חפר לוחצת על כל המגרש 40 דקות והמהירות של נועם, בשילוב עם עבודת ידיים ורגליים טובה בהגנה (עדיין טעונה שיפור לטעמי בהגנת האחד על אחד) נותנת לו אימפאקט מיוחד בליגה.

סרטון של 4 דקות היילייטס מהמשחקים האחרונים של נועם. לא מצילח להעלאות לפה את הסרטון. ממליץ בחום להיכנס ללינק ולצפות:

https://www.instagram.com/p/CNccN24nc0g/

למרות שאולי יעקוב הוא לא פרוספקט בסדר גודל של אבדיה/מדר, קשה שלא להתרשם מהסגנון הייחודי שהוא מביא עמו לליגה, ובכל משחק הוא יכול להתגאות בסרטוני היילייט מטורפים שגורמים לקהל באולם 'רופין' לתפוס את הראש בכל פעם מחדש. במקביל לתכנית האימונים הייחודית שאותה מקבל השחקן במועדון הכדורסל של עמק חפר, הוא הצטרף לארגון 'טארגט ישראל' שאותו מוביל המאמן אסף יגל – ובו הצליח לשפר דרסטית את הסיומת מתחת לטבעות גם מול שומרים פיזיים ממנו, והיכולת לקחת זריקה מכדרור. אם יצליח להתקדם גם בקאץ'&שוט ולקלוע באחוזים גבוהים יותר – ייתכן ונראה אותו מגיע אפילו למקומות גבוהים יותר.

לצערי אין בידי אפשרות לקבל את כל דפי הסטט' המלאים של ליגת הנוער ולהציג בפניכם את המספרים שלו, אך אספר שאת המשחק האחרון בליגה נגד מכבי חיפה (משחק עונה) סיים עם כמעט טריפל דאבל מרשים של 23 נק' 13 אס' ו8 ריב' כשעוד קודם לכן הפציץ 38 נק', 8 ריב' ו5 אס' מול הפועל בגביע, ונגד מכבי ת"א הוא סיים עם 22 נק', 9 ריב' ו6 אס'.  

בגילאי נוער הוא בוודאי החבילה המלאה שכל מאמן חולם לקבל. האם זה יתורגם גם לבוגרים? עוד קשה להעריך. למרות מגמת עלייה חיובית מאוד בקליעה, בכדי להישאר ברמות הגבוהות באמת הקליעה של יעקוב תהיה חייבת להתייצב. כמו כן, הוא עדיין צריך להתקדם בתחום של ניהול משחק ויכולות של 'רכז טהור'. מעניין יהיה לראות האם יצליח לשחק באותו קצב גבוה גם בקבוצות שהן לא עמק חפר.

בקיץ הקרוב אמור נועם לשחק בנבחרת הנוער אחרי שנתיים שבהן לא היו נבחרות צעירות בשל הנגיף, כשצלדו יככב סופסטאר אחר – עמונאל שארפ, שכבר מקבל הצעות מהקולג'ים הבכירים בארה"ב והוא מוביל את התיכון שלו בפלורידה להישגים נאים. האליפות תהיה הזדמנות נהדרת עבור יעקוב להראות עצמו ברמה האירופאית- שם הוא אמור להתמודד מול בכירי היבשת, ואם יצליח להפגין שם יכולת גבוהה, תהיו בטוחים שהפנקסים של הסקאוטרים יירשמו. הוא אמנם יהיה קטן בשנה משאר השחקנים (האליפות מיועדת לשנתונים 03-04), אך הוא לאל ספק יהיה הרכז המוביל של נבחרת ישראל. נמשיך לעקוב אחרי הכישרון הגדול ביותר מאז דוברת שמשחק בנוער. רגע לפני שהליגה נכנסת לישורת האחרונה לפני הפלייאוף, ממליץ לכל הקוראים להצטרף ולעקוב אחרי הליגה לנוער.

שידור הבא בליגה בטלוויזיה : הפועל עמק יזרעאל (מקום 6) נגד מכבי חיפה (מקום 2), מחר (שני) ב20:30 בספורט 5+ (ערוץ 56).

שידור הבא של עמק חפר (נועם יעקוב): מכבי פתח תקווה (מקום 7) נגד עמק חפר (מקום 1), מחר ב19:00 ב'ערוץ הטלוויזיה של איגוד הכדורסל'. לינק:  https://tv.ibasketball.co.il/home

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. נהדר עידו. מקווה שתמשיך בכתבות כאלה גם לפני אליפויות אירופה.
    .
    לגבי נועם יעקוב – ציינת יפה שלא מדובר בכישרון שרמה של ים מדר, אלא כשחקן שהתקרה שלו היא שחקן סגל 5-8 ביורוליג, בטח כשהגובה בעוכריו. עם זאת, אנחנו מתחילים סוף סוף לראות עומק בגילאי הנוער, והשמועות אומרות שאפילו בנבחרת הקדטים אנחנו מתחילים לראות כישרונות איכותיים. עכשיו רק נשאר שהפוליטיקאים ירימו את הכפפה ויבטלו את ההקלות לשחקנים זרים…

  2. פוסט מעניין ביותר שקראתי בצמא כל מילה ממנו. כן יירבו. הכיף הגדול ביותר שלי הוא לראות צבר הפורח בכדורסל. אניט משתגע ממש: יש לו חיוך ומבע כמו של שחקן NBA טוב מאד ואני לא מסוגל לזכור את השם. ממש תאום. נפל האסימון: קייל קוזמה. אותו חיוך, אותו מבע. מעתה אשים לב אליו עד כמה שאני יכול.

    1. "מקור השם עמק חפר הוא תנ"כי, והוצע בשנת 1934 למתיישבי האזור על ידי פרופ' בנימין מזר. עם זאת, אין ודאות כי אכן זהו עמק חפר המקראי. הארכאולוג אדם זרטל מזהה את עמק חפר המקראי עם עמק דותן של ימינו.

      עד שנת 1927 נקרא האזור שהיה מוכה ביצות וקדחת ואדי חווארת, על שם שבט בדואי שישב במקום באופן לא חוקי.

      בשנת 1927 רכש יהושע חנקין את אדמות העמק עבור הקק"ל. לאחר מאבק משפטי ארוך ותשלום פיצויים לאריסים הבדווים שישבו באזור הוחל במפעל ההתיישבות."
      (וויקיפדיה)

  3. מצויין עידו!
    רק תמשיך עם הכתבות המצויינות שלך על ההכדורסל הישראלי.
    .
    גם אני נתקלתי לאחרונה בסרטונים שלו בליגת הנוער. הוא מראה יכולות נהדרות. אני גם חושב שהגובה טיפה בעוכריו אבל מי יודע… אולי הוא עוד יצמח בכמה סנטימטרים יחסית מאוחר.
    עמק חפר עושה עבודה נהדרת בעשור האחרון וממש שיפרה את מחלקות הנוער שלה והעלתה את הרמה, ככה שבשנים האחרונות הם מהמובילים בארץ.
    אסף יגל, שהיה אחלה שחקן כשורני מאוד במעט הסנטימטרים שהבורא חנן אותו, עד שפציעות הברכיים "הרגו" אותו, הפך להיות מאמן כישורים אישיים ברמה מאוד גבוהה בארץ. אני מכיר מספר שחקנים שהשתפרו משמעותית תחת הדרכתו ומשחקים בליגות הבכירות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט