דרך חדשה: סיכום שבוע 16 ב-NFL/ שחר דלאל

1. עוד לפני שאנחנו נכנסים למחזור האחרון של עונת 2020, קיבלנו מתח עד הרגעים האחרונים שהגיעו בזכות הגדלת הפלייאוף, שכעת כולל 14 קבוצות (במקום 12). אנחנו כבר עכשיו יודעים שתהיה קבוצה אחת שסיימה את העונה עם 10 ניצחונות ב-AFC שלא תשחק לתוך חודש ינואר, וגם קיבלנו שני משחקים ישירים עם משמעויות פלייאוף ב-NFC. אבל אני רוצה להקדיש את הנקודה הראשונה שלי דווקא לקבוצת הפוטבול של וושינגטון.

הקבוצה מעיר הבירה היתה אמורה להיות בשנת מעבר, בטח כאשר יש עננה סביב בעלות הקבוצה, והשם הפוגעני "רדסקינס" שסוף סוף הוסר ערב פתיחת העונה. הדברים רק החמירו, כאשר התגלה  כי למאמן הראשי, והאיש החזק החדש במועדון, רון ריבה יש סרטן והוא יידרש לעבור טיפולים לאורך העונה ובכל מקרה יהיה בסכנה תמידית בגלל נגיף הקורונה. אבל "ריברבואט רון" החלים, והוא לקח איתו לדרך גם את הקבוצה.

וושינגטון מובילים כרגע את בית ה-NFC מזרח והעתיד העונה שלהם נמצא אצלם בידיים – ניצחון על פילדלפיה ביום ראשון בערב והם בפנים. והכל בזכות ריברה.

לפני שלקח את המשרה למאמן שהוביל את קרוליינה לסופרבול היתה בקשה אחת: אני היחיד שמקבל את ההחלטות המקצועיות, אפילו הבעלים לא יכול להתערב. הדרישה הגיעה בשל מעורבות יתר של דן סניידר בשנים האחרונות, התערבות שכללה הכרזה ערב דראפט 2019 כי הם בוחרים בקווטרבק דוויין האסקינס, למרות שכל הצוות המקצועי התנגד לכך, ומה שככל הנראה הוביל לפיטוריהם בעונה שעברה.

האסקינס הגיע עם תדמית בעייתית ורק לאחר שנה אחת בה היה קווטרבק פותח, אבל כשאתה הבחירה הראשונה של הקבוצה שלך אתה מקבל חבל ארוך הרבה יותר מהשאר. ואין ספק שהוא ניצל אותו, עד שלריברה נמאס והוא החליט להיפתר ממנו לפני שסיים את שנתו השניה.

על הנייר ככל הנראה האסקינס, שמוביל את הקבוצה ביארדים אוויריים, היה נותן לוושינגטון את הסיכוי הגבוה ביותר לסיים עם הכרטיס לפלייאוף, לאחר ששני הקווטרבקים הנוספים בסגל הקבוצה – קייל אלן ואלכס סמית' – ייעדרו בשל פציעות, והקבוצה תסתמך על הקווטרבק המחליף של סנט לואיס בטאלהוקס מה-XFL, טיילר היניקי.

עם זאת, פוטבול לא משחקים על הנייר, והמשחקים מוכרעים על הדשא ובחדר ההלבשה, שם להאסקינס היה חיסרון בלתי ניתן לגישור. ההחלטה להעיף אותו מהקבוצה מסמנת דרך חדשה בעיר הבירה, והאוהדים מקווים שהם סוף סוף ייצאו מהבור שאליו שקעו מתחילת שנות ה-2000.

2. בואו נדבר רגע על הקבוצות שיכולות לעלות לפלייאוף. בבית ה-NFC מזרח האלופה מקבלת את המקום הרביעי, ותארח את המשחק בסיבוב הראשון. כבר ציינו כי וושינגטון מחזיקה אצלה את הקלפים ובמידה והיא מנצחת היא בפנים. אבל במקביל ישחקו גם דאלאס והג'יינטס שיקוו למעידה של המובילה ואז המנצחת תעלה במקומה לפלייאוף.

על שני המקומות האחרונים בב-NFC נאבקים שיקאגו, אריזונה והראמס. הברס יהיה בפלייאוף במידה וינצחו את גרין ביי (שצריכה ניצחון כדי להבטיח את המקום הראשון ושבוע חופש), בעוד יהיה מאבק ישיר בין לוס אנג'לס לקרדינלס. במידה והחבורה של שון מקווי תנצח הם ושיקאגו יעלו לפלייאוף, אריזונה צריכה להתפלל לניצחון שלה והפסד של הקבוצה מעיר הרוחות.

ב-AFC בעניינים קצת יותר מבולגנים, ולכן ארגנו לכם תרשים כדי להקל עליכם:

3.  אם כבר הזכרנו את בית ה-NFC מזרח, אז צריך לדבר על הנקודה הבאה: פילדלפיה איבדה השבוע באופן רשמי את הסיכוי להעפיל לפלייאוף. בשבוע ה-16 של הליגה. לאחר שהשיגו 4 ניצחונות בלבד כל העונה. הליגה חייבת לחשוב שוב על הקצאת המקומות שלה, או לפחות לבטל את יתרון הביתיות האוטומטי של אלופות הבתים.

4. שחקן השבוע הוא ללא ספק אלווין קאמרה, אשר סיים את משחק יום שישי עם שישה (6!) טאצ'דאונים בריצה, והשווה את השיא הוותיק ביותר בספר הרשמי של הליגה. הראשון שקבע אותו הוא ארני נייברס האגדי (ממליץ לחפש אותו בגוגל), שבשנת 1929 סיים את המשחק עם 40 נק' (כולל 4 בעיטות מוצלחות לאחר הטצ'דאון). שניים אחרים השוו את השיא, כאשר האחרון שבהם היה גייל סירס, שעשה את זה בעונת הרוקי שלו ב-1965. אף אחד מעולם לא עשה את זה מאז איחוד הליגות. עד עכשיו.

סירס, שהלך השנה לעולמו לאחר שסבל בשנים האחרונות מדמנציה, בטוח היה שמח לראות את זה קורה. הברס, הקבוצה בה שיחק לאורך כל הקריירה, יציינו את הקריירה שלו במשחק האחרון בעונה, כאשר המספר שלו יופיע על הדשא ב"דרבי" מול גרין ביי.

5. שחקן נוסף נוסף קבע השנה שיא הוא טרוויס קלסי, שבשקט בשקט נתן את אחת העונות הטובות בהיסטוריה מעמדת הטייט אנד. קלסי רשם לאחר 15 מחזורים 1,416 יארדים באוויר ושבר את השיא שנקבע בשנה שעברה על ידי ג'ורג' קיטל, אבל הוא גם הפך לטייט אנד הראשון שרושם שתי עונות רצופות עם יותר מ-100 תפיסות. הוא הגיע לשיא הזה בגיל 31 ואם זה לא נראה לכם הרבה לשחקן בעמדה הזאת, אני מציע לבדוק את תאריך הליגה של רוב גרונוקוואסקי.

6. משחק השבוע ללא ספק היה שייך למפגש בין מיאמי ללאס וגאס. המפתח למשחק נמצא כמובן בהחלטה של ג'ון גרודן לא ללכת על טאצ'דאון שהובילה לדרייב מהסרטים של הדולפינס שסיימו עם הניצחון.

באופן הזוי, באותה שעב בדיוק קרה אירוע דומה מאוד באחת ממשחקי המכללות בין ליברטי לקוסטל קרוליינה, כאשר שם הקבוצה אפילו איבדה את הכדור על קו היארד של היריבה והמשחק נגרר להארכה. למזלם של הפליימס, הם הצליחו לתקן אבל ההחלטה לא להבקיע עדיין נשארה שנויה במחלוקת.

7. למי ששואל האם קבוצות עושות טאנקינג, לג'יי ג'יי וואט יש תשובה:

8. באפלו שברו השבוע שיא בנתוני הרייטינג למשחק יום שני, כאשר הביסו את יריבתם המושבעת ניו אינגלד, בהיפוך תפקידים מהשנים האחרונות, ואין ספק שביל ביליצ'יק לא אהב לראות את זה:

9. נשיא ארגון השחקנים החדש, ג'יי סי טרטר החליט להעלות להצעה את ביטול האימונים המקדימים בפגרה. לטענתו זה יגרום לפחות שחיקה אצל השחקנים, אך לא בטוח שהוא צודק. לאורך השנים ראינו שחקנים רבים שמגיעים אחרי הפגרה בכושר לקוי, שגורם לפציעות רבות בתחילת העונה ואפילו בשלבים הראשונים של מחנה האימונים. האימונים המקדימים אמורים לאפשר לצוות הרפואי לבחון את מצבם ולהתאים להם אימונים שיחזירו אותם לקצב משחק מבלי לפגוע בגוף שלהם. ביטול השלב הזה יכול להוביל למצב בו, כמו העונה, נראה הרבה מאוד פציעות בשבועות הראשונים לעונה. לפעמים נדמה שהשחקנים לא תמיד מתייעצים עם אנשי המקצוע…

10. הנקודה האחרונה שייכת כמובן לפרנק גור, שהצליח להשיג שני ניצחונות לקראת סיום העונה, וגם הגיע ל-16,000 יארדים לאורך הקריירה.

*

זה יהיה סיכום השבוע האחרון לעונה זו, נתראה בעונה הבאה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. נהדר שחר. תודה רבה. נראה שהקורונה שוב פוגעת היטב בליגה, כשפיצטפאטריק אובחן כחיובי לנגיף. גם קליבלנד קיבלה מכה לא פשוטה, ונראה שאין סיכוי שמשחקים יידחו. יהיה מעניין לעקוב

  2. תודה שחר.
    לפי מה שכתבת – הראמס בטוח בפלייאוף. נדמה לי שזה לא נכון ואם הם מפסידים הם יכולים לעוף. לא?
    .
    חוץ מזה – למה סיכום אחרון?! יש עוד שבוע אחד…
    .
    בכל מקרה תודה רבה

  3. מעניין אם זאת העונה האחרונה של פרנק גור ושל אדריאן פיטרסון, שרידים אחרונים לעידן שכבר כמעט ולא קיים בליגה (עם כל הכבוד לדרק הנרי).
    קצת חבל על פיצפאטריק אם מיאמי יגיעו לפלייאוף והוא לא יהיה חלק מזה. גם אם לא מדובר בכוכב, אחרי קריירה כל כך עשירה בליגה היה נחמד לראות אותו סוף סוף משחק בפלייאוף.
    הפוטבול טים, אני מבין, הולכים לפתוח עם הק"ב הרביעי שלהם העונה. האם היה פעם כזה מצב בקבוצה שעדיין מתמודדת על מקום בפלייאוף?

    1. צריך לזכור שמדובר בקבוצה עם מאזן שלילי (גם אם ינצחו בראשון), וקצת קשה להשוות לקבוצות פלייאוף "רגילות".
      בעבר זה היה הרבה יותר נפוץ (אני זוכר שעד תחילת שנות ה-2000 קבוצות החליפו בין קווטרבקים לפי היריבה), אבל קשה לי לזכור משהו כזה מההיסטוריה המודרנית…

  4. ערב פתיחת העונה, כתבתי שוושינגטון יהיו אלופי הבית ( וכמובן שצחקו עליי בפורום זה ואחרים). ברגע שמקצוען כמו ריברה אחראי לבנות הגנה וכשמים לו ביד אס כמו צ׳ייס יאנג, היה ברור שיהיה לא נעים להתקיף מולם. טעיתי לחלוטין בכך שלהסקינס תהיה הבגרות והאופי לתת יכולת סולידית מספיק על מנת שיהיה יותא איזון בקבוצה ומזל שלאלכס סמית׳ היה עוד טיפת דלק בטנק. עדיין, ההתרסקות הקולוסלית והצפויה של האיגלס, והטוקסיות בה הדברים מתנהלים בדאלאס איפשרו לרדסקינס בדימוס להיות בפוזיציה שלהם היום. דווקא הג׳יאנטס הפתיעו לטובה ועדיין מסוגלים בקונסטלציה מסויימת למצוא את עצמם בפלייאוף.

    1. היינו צריכים לקבל שרשרת של מקרים כדי שזה יגיע למצב הזה: שריברה יהיה בריא, שסניידר לא יתערב (קיבלנו את זה בזכות התביעות), שאלכס סמית' יחזור ושיתר הקבוצות יהיו בינוניות. בתור מי שאוהב מאוד את ריברה (היי, בכל זאת הוביל אותנו לסופרבול) אני מחזיק לו אצבעות שבשנה הבאה יעשו עוד קפיצת מדרגה.

      1. זו לגמרי קבוצה בתהליך, מאוד מעניין מי יקבל את הכדור מאחורי הסנטר בשנה הבאה, אם יהיה איזה בינגו, יש לנו קבוצה

  5. זה הרגיש כאילו הבילס נוקמים בפטריוטס על כל ההתעללויות שהם ספגו בעשרים השנים האחרונות.
    יש מצב שאלכס סמית' בכל זאת יפתח מול האיגלס, ואני מאוד מקווה שהם אכן יעפילו לפלייאוף, קאמבאק מרגש.

  6. מה שתום בריידי ממשיך לעשות, שבוע אחרי שבוע, מדהים ממש. טמפה ביי בוקנירס הפכה בגלל לדרלינג של צפייה בטיווי, והם, המון בגללו, בפלייאוף. חבל על הפלקונס: הקבוצה המפסידה עם רקורד של 11-4 הטובה ביותר בליגה. אני מאמין שאת מאט ריאן לא נראה יותר. הוא יהיה בן 36, ואת 12 השנים האחרונות בילה בפלקונס. זכה בכל התוארים האישיים האפשריים (כולל MVP של ה-AFC), אבל, בגלל החולשה הכרונית של הפלקונס, הוא לא הגיע עם הקבוצה לכל הישג רציני. ללא ספק הוא ייזכר כקוורטרבק מצויין, פיקח מאד, עם יד זהב.

    1. מאט ראיין היה mvp של הליגה כולה לא רק של ה afc
      וזה הישג די ראוי , הוא גם היה זוכה בסופרבול אם למאמן האידיוט שלו היו מושג

  7. תודה רבה
    בתור אחד שנכנס לעקוב כל שנה טרם הפליאוף …רק עכשיו הסתבר לי שהוא הוגדל ל 14 קבוצות.
    אשמח לדעת מתי נקבע השינוי והאם הוא קבוע ?
    להבנתי זה אומר ששרק אלופת כל חטיבה מקבלת שבוע מנוחה
    שינוי מעניין מאד מבחינתי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט