קול קורא לקורא / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

קול קורא לקורא / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לכל באי האתר שלום רב,

עונת 2021 בפתח, והאתר עולה כפורח. גם העונה תוכלו למצוא כאן את המעורבים של מנחם, פריוויו-אים יומיים, וסיקורים ליליים המייצרים לנו שגרת ספורט מבורכת, ותודתנו נתונה לכל העוסקים במלאכת הקודש יומם וליל.

אנחנו אוהבים גם לקרוא פוסטים יזומים, שאינם קשורים ספציפית למחזור משחקים כזה או אחר, ומספקים זווית נוספת, מעבר לשגרת העונה הסדירה והפלייאוף. מסורתית, חברי הצוות מפרסמים פוסטים מסוג זה כשנחה עליהם הרוח, אבל למעשה אין סיבה שלא לשתף בכך את כל קהיליית הופס היקרה, ואתם, קוראי שורות אלו, בכללה.

אי לכך ובהתאם לזאת, אנו מפרסמים כאן קריאה לכולכם ליטול את הנוצה והקסת, כלומר את העט, כלומר את המקלדת, לבחור לעצמכם נושא כלשהו לפוסט, לכתוב, לשלוח אותו לתיבת הקשר, ואנו נשמח לפרסמו.

"האמת שהייתי שמח", הרהר הגולש המצוי, "אבל אין לי כל כך רעיון על מה לכתוב".

ובכן גולש יקר, ובכן גולשת יקרה, גם בעניין זה נשמח לסייע, אז הנה לכם רעיונות גנריים, בכל מיני צורות וגדלים, הממתינים לאימוץ:

א. מועדון – יש הרבה טעם בלסקור את מצבו של מועדון ספציפי במהלך השנה. האם התוצאות עומדות בציפיות? האם שיטת המשחק התגבשה לה? האם נדרשים טריידים על מנת לאזן את הרוסטר? האם צריך לפטר את המאמן? (ברט בראון כבר פוטר, תצטרכו למצוא רעיון אחר) – מגוון שאלות שהתשובה להן אינה נעוצה דווקא בתוצאותיו של משחק כזה או אחר. אתם מוזמנים לכתוב את דעתכם על קבוצתכם האהודה (או על הניקס, אם תעדיפו), ואנחנו נוודא שעמדתכם תפורסם בכל קצוות הגלקסיה ההופסית.

ב. שחקן – שמתם לב לקפיצה ביכולתו של קלדון ג'ונסון? רוצים לשפוך אור על סודות ההגנה של דרק וייט? או אולי יש לכם עניין בשחקנים שאינם משחקים בספרס (למה, בעצם?), תרגישו חופשיים לשתף אותנו במושא אהדתכם (או במושא ביקורתכם), למען תדע תבל ויושבי בה.

ג. אלמנט במשחק – קראתם את הסדרה על החסימה? אה, למה לא? אה, היו לכם דברים יותר חשובים לעשות… הממ… טוב, לא משנה…רוצים לקרוא משהו על חטיפות? על זריקות קלאץ'? על מאמנים או GM-ים? מצוין – בחרו לכם שאלה שמעניינת אתכם וענו עליה כמיטב יכולתכם. אם יש לכם צורך בנתונים רלבנטיים ומצאתם כאלה – מצוין. לא מצאתם? – גילרי ורועי ישמחו לסייע.

"האמת, כיוונים מעניינים", חשבה לעצמה הגולשת היקרה, "אבל אין לי איזה מועדון/שחקן/אלמנט/נושא שעולה בדעתי כרגע, אז…"

הסירי דאגה מליבך גולשת יקרה, הסר דאגה מליבך גולש חביב – להלן רשימת רעיונות חלקית, מה"טודו-ליסט" שלי, חלקם בוודאי ימצאו חן בעיניכם ותוכלו לאמצם, או שיקפיצו לראשכם רעיונות אחרים:

פוסט הצדעה ל-XXX – למשל קליי תומפסון. כן חברות וחברים, גם השנה לא נזכה לשזוף את עינינו בדמותו התמירה של קליי על הפרקט. האם זה אומר ששכחנו אותו? לא. האם זה אומר שניתן לו להישכח בעודנו מכלים את זמננו על שחקנים פחותים בהרבה? לא ולא. האם זה אומר שתעבור שנה שלמה מבלי שנכתוב עליו? לא, ולא ולא! אתם, גבירותי ורבותי, יכולים להיות האנשים שיכנסו להיסטוריה בתור מי שהכניסו את קליי תומפסון להיסטוריה של 2021.

מה החלק של הקבוצה בהתפתחות השחקן? – "כידוע, הספרס יודעים לפתח שחקנים", "כידוע, אם אבדיה יבחר על ידי הניקס לא יצא ממנו כלום". האמנם זה כל כך "ידוע"? האם זה אכן כך? אם כן, מדוע? האם אפשר להוכיח זאת? האם אפשר למדוד?

על חשיבות המאמן – "הגעתי למסקנה שמאמן זה לא כל כך חשוב", הסביר לי חבר אחרי עוד הצלחה של אברם גרנט. האמנם? האם כל עציץ יכול היה לאמן את גולדן סטייט הגדולה? האם גם אני ואתה יכולנו להחליף את טיי לו ולהרוויח 5 מיליון דולר לעונה? איך בכלל מודדים הצלחה של מאמן? ואיך מבדילים בינה לבין כשרונם של השחקנים או יכולתו של ה-GM?

אנרגיה, ומשקלה במשוואה הכוללת – מכירים את זה שפופ מסביר ש"הגענו בלי אנרגיה הערב"? מכירים את זה שקר מודה "לא הייתה אנרגיה בבניין היום"? על מה הם מדברים בעצם? למה לפעמים קבוצה עתירת כשרון, ניסיון והכל נראית כמו המיץ של הזבל, ויומיים אחר כך, במשחק הבא בסדרה, מול אותה קבוצה, היא נראית מצוין? מה משקלה של ה"אנרגיה" הזו, חומר שחור שכמותה, במשוואה הכוללת? האם אפשר להשפיע עליה באיזשהו אופן? זה עניין של מנהיגות של שחקן? של מאמן? אולי הקהל? מה דעתכם?

מדד YYY – למשל מדד הגנה. אפשר לחשוב על רעיונות, שיטות, סדרי עדיפויות, דוגמאות. אם תסתבכו עם המספרים גילרי יעזור.

עתידות – לנתח את התפתחות המשחק בדיעבד זה מעניין. לצפות אותה מראש, לא פחות – איך יתפתח המשחק בעתיד? אם עכשיו אתם צופים בפיינלז של 2040 – איזה אלמנטים נוספו ואיזה נעלמו? בהתקפה? בהגנה? והאם סופסוף, בגיל 56, ניכרת ירידה ביכולתו של לברון? אל תשמרו לעצמכם – ספרו לכולם.

הנ.ב.א כמודל לשיטה כלכלית – האם אפשר ללמוד משהו מהשיטה הכלכלית של הנ.ב.א? משהו שחורג מ"כך אפשר לנהל מסגרת ספורטיבית תחרותית"? מה אפשר ללמוד ממסגרת שאינה שוק חופשי, ויש בה סוג של עבודה מאורגנת עם עובדים חזקים? המסגרת הזו מצליחה לייצר תחרות – זה קריטי בספורט, לא טריוויאלי (ע"ע הכדורגל באירופה), וקריטי כמובן גם בשוק כלכלי. המסגרת הזו גם מצליחה פיננסית, וגם חל שיפור מתמיד ביכולת השחקנים. כיצד קרה שהמסגרת הזו התפתחה דווקא באמריקה הקפטיליסטית ולא במדינות הרווחה במערב אירופה? והאם אפשר לשחזר את זה גם במסגרות אחרות, ספורטיביות,  ושאינן כאלה?

סופרטימז ושווקים גדולים – היווצרותן של סופרטימז, בדרך כלל בשווקים גדולים, הופכת לתופעה מרכזית בליגה, ונראה שקשה ללכת עד הסוף בליגה ללא סופרטים. מחר ווג' מדווח שאתם נבחרתם להחליף את אדם סילבר, (ואם ווג' מדווח – זה יקרה!), מה אתם עושים על מנת לטפל בעניין הזה?

כדורסל כמודל מלחמה – כידוע, ספורט הוא, בין השאר, סוג של סובלימציה להיבטים אנושיים וחברתיים עמוקים, שבאים לידי ביטוי, בין השאר, במלחמה – השבט שלנו מול השבט היריב, השוואת עוצמה ומיומנות פיזית, אגרסיות, טקטיקה ואסטרטגיה, בניית הכוח מבעוד מועד, אימון, תכנית והתאמות לתכנית, קבלת החלטות בזמן אמת, ועוד ועוד. האם אפשר לשאוב רעיונות מהתרגיל הפלוגתי האחרון שעשיתם במילואים ולממש אותם על הפרקט? האם ההפך הוא הנכון – כיצד הייתה מתנהלת תחת אש פלוגתו של סרן רון לב? או חטיבתו של אל"מ גדי פופוביץ'?

ייסורי דה-שוט הצעיר – מכירים את התרגומים של סמיילי על ילד קטן שעלה מאשפתות לגדולה? גם אתם הייתם פעם ילדים קטנים שחלמו להיות כוכבים גדולים ובסוף מצאתם את עצמכם… מול המחשב…. אופס… מה חשבתם אז ומה עובר עליכם היום? איזה מכתב הייתם כותבים ל"עצמי הצעיר" או "לעצמי המבוגר"?

"תשמע, לא יודע מאיפה אתה מוציא את כל הרעיונות האלה, באמת נשמע מעניין, אם רק היה לי זמן לדברים האלה, אז באמת, בשמחה רבה, אבל…"

ובכן גולש עסוק, אב מסור או סטודנט שקדן שכמוך – להבדיל מהסקירות והפריוויו-אים אין שום דד-ליין לפוסטים הללו, ואם לא תספיקו עד סוף השבוע, תוכלו תמיד לפרסם בשבוע הבא או בזה שאחריו. בנוסף, אם תרצו להוסיף תמונות – אחלה, ואם לא – נוסיף אותן עבורכם, אז גם לזה אין מה לדאוג.

"תשמע, עם המצב של היום והכל, אם אני כבר משקיע במשהו אני רוצה לקבל על זה איזו תמורה של ממש"

ובכן, שוחרי תמורה שכמותכם, היתרונות העצומים הגלומים בלכתוב בהופס וודאי לא נעלמו מעיניכם – תהילת העולם, המוני המעריצות, סוויטת ה-VIP שתקבלו בכל פעם שתכנסו לאתר – כל אלה, ועוד הרבה יותר, ינחתו בחיקכם עם פרסום הפוסט שלכם. ואם בטובין ותקילין עסקינן – הופס הוא אתר שיוויוני לחלוטין, והמשכורת שלכם, בדולרים, וכבר מהיום הראשון, הינה זהה למשכורתו של מנחם לס המפורסם ועתיר הניסיון!

"תשמע, באמת, אני לא יודע מה להגיד, נגמרים לי כל התירוצים…"

ובכן, גם בעניין זה נשמח לסייע – אתם מוזמנים לפנות ל Ljos ולקבל תירוצים חדשים.

בקיצור, שלחו לנו את פרי עטכם – נשמח לתת כאן מקום לקולות נוספים hoopsil2020@gmail.com

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. בימים פחות עמוסים יכול לעזור בעריכת וידאו להדגמות… כולל אנימציה של חצים בסגנון של "הוא זז לשם הוא זז לשם"
    ומתישהו עלול לכתוב משהו של מחשבות על כדורסל ולתת לכולם להסביר לי למה אני טועה…

  2. רוצה לרכוש בפעם הראשונה ליג פאס, האם יש דרך להוזיל את המחיר? למרות שמוכן לשלם גם אלפיים שקל כדי לא לראות דרך ערוץ ה"ספורט".

    1. תירשם ואל תשלם. אחרי כמה ימים הם ישלחו לך special offer
      אגב, זה עובד בהמון אתרים, ממלאים את העגלה בלי לקנות ולרוב מקבלים הנחה אחרי כמה זמן

    2. היה אפשר לקנות אותו דרך הודו, ואז כשמתחברים לצפייה להתחבר דרך VPN הודי. (שאפשר למצוא בקלות למשל ב hola), שנה שעברה זה עבד לא רע. (ועלה ממש גרושים).

  3. בימים אלו כותב פוסט על מדוע כדורסל ומוזיקת מטאל הולכים יד ביד. מישהו בעל גראווטר שמוכן לתת לי מייל?

  4. * הכנס כאן תירוץ גנרי מספר 35 מאמתחתו של ליוס. תשלום יועבר תוך שוטף +60 מיום אספקת התירוץ, ולאחר הוכחת אפקטיביות כנדרש בסעיף הקודם *

  5. אחלה דבר כתיבה להופס. כרגע אני עובד על פוסט אחד, אבל הרעיון על המודל הכלכלי הוא רעיון שתמיד עניין אותי בנ.ב.א בגלל דיונים אחרים (הפרוסס בעיקר) – מודל שהוא סוציאליסטי למדי כלפי פנים (תקרות שכר, קנסות, אפילו הדראפט עצמו… הכל חותר לשוויוניות לעומת נניח המצב בכדורגל האירופאי, בו זה לא משמעותי), אבל קפיטליסטי לחלוטין כלפי חוץ (אמריקה בכל זאת). אני מניח שהוא סוג של מודל כלכלי סקנדינבי למרות שאני לא באמת מכיר את המודל ההוא. בכל מקרה, אולי עוד אפתח את זה פעם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט