דראפט 2020 – דראפט ה"מעבדה" טרנדים אחרונים\ יהונתן גזלה

מוק דראפט סופי יפורסם ב-18.11 בבוקר שלפני הדראפט

למוקים הקודמים:

מאז שמכשירי הסמארטפון נכנסו לחיינו קרו שני תהליכים היסטוריים: טווח הקשב של כולם קטן ומשך זמן הישיבה על האסלה גדל. אילו אשת פרברים אמריקאית בשנות ה-80, הייתה חוזרת הביתה ממסע שופינג ומגלה מאחד מילדיה שאבא נעול כבר מעל לשעה בשירותים, אמבולנסים היו נקראים מידית לפתח ביתה. לדאדי ככל הנראה היה התקף לב עקב סתימת עורקים מאכילת יתר של צלי בשר שומני שרוף. כיום דאדי יכול לשבת להנאתו על אסלה מרופדת ולצלול במורד מחילת ארנבים סלולרית קסומה שמתחילה בסרטונים משפחתיים שחברים שיתפו בפייסבוק ומסתיימת בלקט סרטוני חבטות כואבות לאשכים ביו-טיוב.

כל שנה המוקים נדחפים בשני גלים עיקריים: תקופת טורניר ה-NCAA (מרץ אפריל) ושבוע-שבועיים לפני הדראפט (בדרך כלל אמצע יוני). כותבי הדראפט, משחררים לעולם בין 30-40 שמות, אך הקורא המצוי מתרכז בשחקנים שראלית יכולים להיבחר על ידי קבוצתו. הם מנסים להבין ולדמיין, כיצד אותו השחקן יתאים לשחק ליד הכוכבים של הקבוצה. משום מה הפרוספקט נבחן על "איך ימצא את מקומו בין סימונס לאמביד?" ולא "איך ימצא את מקומו בין קורקמז למייק סקוט?". כאלו אנחנו בני האדם, אופטימיים.

אנו כיום ממש באמצע נובמבר, זהו בדרך כלל השלב בעונה בו אנו חוטאים בתגובת יתר למאזן מפתיע של קבוצה נמושה (זוכרים את המג'יק של עונת 17/18?) או מכתירים אלופה לאחר קרב ראשני בן קונטנדריות. במקום זה, אנחנו לפחות חודש וחצי לפני פתיחה מסתמנת של עונת ה-NBA של 20/21, וכבר 9 חודשים אחרי סיום כפוי של עונת המכללות של 2020. למעט דני אבדיה שלנו, אף שחקן בדראפט לא שיחק במסגרת מסודרת מאז. אין לעניין שום תקדים שאני זוכר. שנה שעברה מיצ'ל רובינסון ודריוס בייזלי החליטו לוותר על מסגרת מסודרת בשנת ההכנה לדראפט, והעדיפו להיכנס ל"מעבדה" כדי לבנות כישורים ולרדת לפרטי פרטים בדרך בה הם בונים את גופם ומשחקם.

השנה אנו עדים לעניין חסר תקדים: אין לאף אחד מידע מדיד לגבי איפה השחקנים נמצאים ברמת הפיתוח שלהם, למעט אימונים אישיים וימים פתוחים מול הסוכנים בהם מבצעים תרגילים. 9 חודשים זה כמעט עונת מכללות מלאה בה חלקם צמחו קצת לגובה, חלקם מילאו את הפריים הילדותי שלהם שבגר במסת שריר, וחלקם ניצלו את הזמן לבצע שיפורים משמעותיים למשחקם, כולל עבודה על מכניקת הזריקה שלהם או סיומות בסל עם היד החלשה. דוגמא קטנה היא טייריס האליברטון. צפיתי בלא מעט אימונים שביצע. הדאגה על כך שזריקתו המוזרה איטית מדי ל-NBA הרבה פחות מדאיגה אותי. היא נראית יציבה ומהירה יותר ללא ויתור על המכניקה שעובדת עבורו. טיירל טרי, שמנייתו עלתה בחודשים בטרום הדראפט, נתקע בחומה חדשה כאשר ככל הנראה לא באמת "צמח" 2 אינטשים ונותר סביב ה-1.90. אך המשקל שלו 170 פאונדס קרוב למה שהצוות שלו שחרר (היה 155 פאונדס בסיום עונת המכללות).

בכלל אני מזהה כמה טרנדים מרכזיים שאני חשבתי לחלוק אתכם, שייחודיים לעונה זו:

1. חסר כוכב מובהק וברור בדראפט

אין בסבירות גבוהה כוכב שמושך את הדראפט אליו כמו זאיון, אייטון, לוקה וכו. הפער בין בחירה ראשונה ורביעית היא מינימאלית וכך בין בחירות 5 – 9. בדראפט 2021 ממתינים פרוספקטים מרשימים בהרבה בטופ כמו: קייד קנינגהאם, ג'יילן גרין, אוון מובלי, ג'ונתן קאמינגה, וג'יילן ג'ונסון. מסיבה זו המוקים יפספסו להערכתי השנה הרבה יותר משנה רגילה. בשידור הדראפט נראה הרבה תגובות הפתעה אוטנטיות הדומות לזו של ביל סימונס, כשאנטוני בנט נבחר ראשון ב-2013. שחקנים שבילו בלוטרי כמעט כל השנה במוקים, ימצאו עצמם נבחרים בסוף הסיבוב הראשון, כאשר שחקנים שבקושי היו שם עלולים לקפוץ אל תוך הטופ 10.

התגובות לבחירת אנטוני בנט בבחירה הראשונה ב-2013 אחרי שטייל במוקים בין בחירה 6-12

2) רוב הקבוצות רוצות לנצח עכשיו

אחרי כמה שנים כמעט כל נמושות הליגה צברו בחירות דראפט גבוהות ונכסים צעירים. אין דרישה גבוהה לפרויקטים ארוכי טווח שלא מקרבים את הקבוצה למדרגה הבאה. כוכבים צעירים רבים מתכנסים לקראת סיום חוזי הרוקיז כך שטאנקינג הפך לכמעט בלתי אפשרי. הדראפט המדהים שמחכה לנו שנה הבאה בטופ יכול  היה ליצור כמה קבוצות כאלה אך כשהגרלת הלוטו כל כך פתוחה, יש הבדל עצום בלזרוק עונה כדי להבטיח לפחות בחירה רביעית עם סיכוי גבוה לטופ 3 כמו פעם, לבין לזרוק עונה עם סיכויים למצוא עצמך במקום בבחירה 6-8 כמו שהניקס מצאו עצמם אחרי עונה מזעזעת. תוסיפו לכך את העובדה שרוב הקבוצות שזרקו עונות עוד לא זכו בכלום ולא ממש התקרבו אפילו, ותקבלו קבוצות שצריכות גם לבחור גבוה אך גם לאותת לפרי אייג'נטס שמדובר על ארגון מנצח עם שאיפות.

סם הינקי מת בשביל החטאים שלנו – הטאנקינג מת

3) הכיסא של כמה GMים יהפוך לחם אם יפשלו בדראפט הזה

פוטנציאל הבאסט-בום בדראפט הזה מטרופים. הימורים לא מוצלחים יכולים לסיים ל-GM את הקריירה או לפחות להשפריץ איזה כתם יפה. כמה GMים השנה מקפיצים את הבחירות מיד ליד כמו תפוח אדמה לוהט ומחפשים קבוצה נואשת שתגאל אותם ותנחית אצלם נכס ראוי במקום. העניין הוא שהדראפט של 2021 כל כך איכותי בטופ שאף קבוצה לא רוצה להחליף בחירות תמורת בחירה שנראית גבוהה בדראפט הבא. תוסיפו לכך את העובדה שהשחקנים המועמדים לטופ, לאו דווקא יושבים יפה על העמדות אותן הבוחרות צריכות בדחיפות העליונה, ותקבלו פוטנציאל טריידים גדול. הקבוצות הבולטות בעיני לטרייד דאון: גולדן סטייט, מינסוטה והקאבס. מועמדות לטרייד אפ: שיקגו (מאוד חמים על למלו), אטלנטה (פחות בדחיפות, אך אם אדוורדס נופל כמה מקומות אז יש מצב שיקפצו עליו), ניו יורק (בפחיתות תלוי איזה פוינט גארדים ישארו על הלוח) ופיניקס במידה והטרייד עם כריס פול נופל והם ינסו להסתער על רכז שיצמח לצד רוביו עד שיחליפו.

הסבר מקיף למי שיש זמן לקרוא על קבוצות אלה

מינסוטה לא צריכה סנטר וגם לא פוינט גארד. היא זקוקה לווינג איכותי שגם יכול להוסיף קליעה לקצת פליימייקינג מעמדות 3-4, והיא צריכה גבוהים שמשלימים את טאונס. הם זקוקים לברנדון אינגראם שכזה. למלו מהווה סימן שאלה הגנתי והקליעה שלו לא נראתה יציבה למרות ההבטחות של ווסרמן וגבעוני ב-ESPN שזה רק היה עניין של בחירת זריקות. בנוסף, ראסל הוא חברו הטוב של טאונס ובעל יעילות גבוהה עם הכדור ביד. כיצד הוא ולמלו משתלבים כאשר שניהם שחקני off ball לא מרשימים?

אדוורדס היא בחירה מוצלחת לשם אך הפלאשבקים מוויגינס מתחילים להשפיע. הוא הגיע מעט כבד ולא בכושר למחנה האימונים שאירגנו עבורו ב'קלאץ' ופתאום נזכרים שאולי זה לא רעיון טוב לבחור שחקן שמתפוצץ משחק אחד ונרדם בזה שאחריו בשמך עונת מכללות שלמה.

וויסמן לא נראה על פניו התאמה לצד טאוונס וסימן לטימברוולבס חוסר רצון להגיע. דני (הילד של כולנו) יכול להוות פיתרון נהדר על הציר שבין עמדה 3-4 כאשר זה ישחרר את מאליק ביזלי להמשיך בהפצצות שלו מתקופת טרום הבועה. אבל דני לא נראה כמו בחירה מספר 1 בדראפט ואם הקליעה שלו הופכת לעניין, אז כל היתרון של הריווח של טאונס יורד לטימיון. דוין ואסל נראה כמו בחירה מעניינת אחרי טרייד דאון, אך הוא מזכיר יותר מדי במשחקו את ג'ראד קולבר שהם בחרו שנה שעברה. אופציה מעניינת אחרת זו פטריק ווילאמס, חברו של ואסל מפלורידה סטייט. הוא צעיר מואסל ויותר בוסרי ממנו בלא מעט אספקטים, אך הוא גבוה וחזק ממנו (סביב ה-8'6 עם מוטת ידיים של כ-10'6) ובעל שליטה טובה ומסירה. אבל לבחור בשחקן שקלע 9 נקודות במכללות בבחירה מאוד גבוהה זה גם סיכון. מינוסטה עלולה לנסות להפוך את הבחירה הראשונה + בחירה 17 לבחירה באזור ה-6-10 + שחקן מוכח שיכול לעזור מידית

עוד 2 קבוצות שחזקות בשמועות הטריידים הן גולדן סטייט ושיקגו. הווריורס מאוד התרשמו מוויסמן ורואים בו פוטנציאל להשיג נכס שאין הרבה כמותו בליגה. שחקן במידות שיכולות להפריע לשחקנים כמו AD או יאניס בהגנה עקב מהירות, אורך ואתלטיות ומאידך רים ראנר בטוח בשנים הראשונות אך פוטנציאל התקפי אדיר שניתן לבנות סביבו בשנים שסטף דריי וקליי יזדקנו.

העניין הוא שניתן להשיג השנה רים ראנרים גם בסיבוב השני המשופע והעמוק, אך ההתקפה של הווריורס עבדה מצוין דווקא עם סנטר שיכול לנהל מעט משחק מעמדה 5 כמו בוגוט או זאזא (גם קאזינס נראה מצויין בהתקפה בתקופה לפני שנפצע). בנוסף לווריורס היה silver lining לעונת הפציעות שחוותה. הספסל שלה שנה הבאה נראה אמנם צעיר אך סופר כשרוני עם ג'ורדן פול, אריק פסקל, דמיון לי הגיס של משפחת קרי, מרקיז כריס המשתפר וקוון לוני שקיבל זמן התאוששות ארוך מהפציעות. מה שחסר לה, זה עושה משחק אמיתי שיוכל להריץ אותם, אך גם לשחרר את קרי מדי פעם למנוחות משמעותיות יותר. לכן למרות כל השמועות יש סיכוי שנראה את הווריורס בוחנים גארדים כמו למלו, האליברטון או אפילו קליאן הייס כאופציות, ואולי להמיר את הבחירה השנייה בבחירה 5-10 תמורת משהו.

החמישייה של הווריורס ב-2020 כולם לספסל למעט וויגינס

שיקגו זה סיפור מורכב בהרבה. זו קבוצה שעל הנייר צריכה להיאבק על מקום בפלייאוף, אך בפועל חסר לה כמה גרושים ללירה, בעיקר בעמדת עושה המשחק ההתקפי (יש לה הגנה טובה סה"כ). הפציעות ב-2020, היוו גורם משמעותי לאכזבה ויצרו מצב בו 9 שחקנים שונים פתחו בלפחות 10 משחקים עבורם. ג'ים בוילן אימן אותם כמו טוביה צפיר בסרט "הלהקה" ולאורי מרקנן כמעט שפך על עצמו גביע לבן.

ג'ים בוילן לא הספיק לפרק את הקבוצה ופוטר

כביכול דני אבדיה מתאים כאן כמו כפפה ליד בעמדה 3-4,  כאשר אוטו פורטר הסופר כישרוני שיחק 29 משחקים בשנתיים האחרונות ונראה בעל רגלי זכוכית. אך אם כל זאת, פורטר נראה בריא סוף סוף והבולס נראו נהדר איתו בהרכב. וונדל קרטר המאוד כישרוני גם לא הצליח להתמיד על הפרקט עקב פציעות מאז עונת הרוקי היפה שלו. הוא מאוד מבוקש בליגה אך הבולס נורא מפחדים לפספס סנטר שנראה כמו תאום אל הורפורד הצעיר עם חוכמת משחק ומסירה נהדרת לעמדה. השחקן שנראה כ-odd man out, הוא לורי מרקנן. שהבולס היו רוצים לראות אותו משחק תחת מאמן שאינו בוילן, אך לא בטוח שהם יצליחו לאחות את השברים שנוצרו בינו ובין הקבוצה. במקרה כזה יש קבוצה בשם מינסוטה שהייתה שמחה לקלוט שחקן כמוהו שכבר לפני שנתיים היה נראה כמו התאמה מושלמת ליד קארל טאונס עם הקליעה הרכה שלו והכניסות היפות לצבע ושיקגו יכולים לעלות כמה מקומות לכיוון הבחירה הראשונה ולקחת פליימייקר כמו למלו בתמורה, גם הווריורס לא היו מתנגדים לגבוה קולע שיפנה את הרחבות לכניסות לצבע של קרי, וויגינס ותומפסון ויסיתו את גרין לעמדת סנטר הגנתי רוב השנה.

שרלוט בניגוד לקבוצות מעלה לא לחוצה על אף עמדה ותפקיד וייקחו את השחקן הטוב בנמצא. אך מצד שני אם הם מזהים שחקן שהוא רמה מעל הם יתנפלו עליו בטרייד עם כל מה שיש להם. יש כמה זויות מעניינות עם שארלוט. בחירת גבוה תאמת אותם ואת מייקל עם היסטוריית הגבוהים שהביא מקוואמי בראון בוושינגטון עד פרנק קמינסקי וקודי זלר. החוזה העצום שניתן לביסמק ביומבו גם לא מוסיף. נפילה עם וויסמן תהפוך את הקבוצה הזו לבדיחה עוד יותר גדולה. למלו בול לעומת זאת, עלול להכניס מתח לתוך הארגון עם לאבר בול שגם ככה הרגיש בנוח להטריל את מייקל על כך שהיה מנצח אותו אחד על אחד. הסיוט של ההורנטס תהיה נפילה עם למלו כבר בעונת הרוקי כשלאבר ידלג בין האולפנים ויטען שמייקל לא מבין בכדורסל ושחייבים להחליף מאמנים, כדי שלמלו יוכל להראות להם מה הוא שווה. בחירה באדוורדס שעשוי להיות פנוי בבחירה שלישית תכניס קצת שקט לארגון.

כשמייקל בוחר גבוהים בדראפט: מימין למעלה: קוואמי בראון בעל הידיים הקטנות, פרנק ה"טנק" קמינסקי, קודי זלר ונואה וונליי

קליבלנד בדומה לשארלוט יכולה גם לבחור בשחקן הטוב שנותר. הם מאוד אוהבים את קולין סקסטון שלפחות ברמה האישית סיפק את הסחורה, אך הם גם לא יהססו להביא פוינט גארד שיזיז את סקסטון לעמדה 2 כפי שיוטה עושה עם מיצ'ל ולהביא את גארלנד מהספסל. הקאבס גם ישמחו לכל חיזוק טוב לעמדת הכנף. קווין פורטר ג'וניור נראה היה כמו מפלצת בהתהוות לקראת סוף העונה (המשחק שלו מול הגנת מיאמי בניצחון על ההיט בפברואר היה מרשים). יש שם הבטחה אדירה, אך הוא יותר יושב על עמדות 2-3 ולא על 3-4. אני מאמין שלא נראה תזוזה במיקום של הקאבס והם ילכו נטו על השחקן הטוב שיוותר על הלוח

ההוקס היא קבוצה נוספת שרוצה ניצחונות מיידיים. הם כרגע בוחרים בבחירה 6 כאשר הם היו מראים שיפור רק מעצם כך שכל הקבוצה שלהם בנויה על שחקנים צעירים מאוד. ההגנה שלהם נפלה בעיקר בקו האחורי החדיר מאוד ליד טריי יאנג וקווין הרטר. הם הביאו את קלינט קפלה כחיזוק לקו הקדמי יחד עם דוויין דדמון וברונו פרננדו שנבחר בדראפט הקודם. הם בונים על קפיצה נוספת גדולה של קאם רדיש ודיאנדרה האנטר כך שאני מאמין שהם ישמחו לפוטנציאל הכוכבי של אנטוני אדוורדס אך להגנה הקשיחה והפלימייקינג של אוקורו או ואסל שיכול להביא גם קליעה וגם הגנה לשני עמדות הכנף. קולינס נראה כמו באנקר בעמדה 4 עם שיפור הקליעה שלו וגם אם לא יתאים, יש לו ערך גבוה בטרייד.

בקיצור אל תחשבו שהבחירות של הטופ הן אמירה סופית ויש סיכוי די גבוה וימונפו מיידית או בתוך הדראפט עצמו או בשוק החופשי שידפוק על דלתותינו מיד בסיום הדראפט

4) הספישייליסטים – השחקנים שמביאים סקיל אחד ברמה גבוה

הדראפט הזה זו הזגמנות נהדרת לתפוס שחקנים בעלי תכונות חזקות שאולי לא מבשרים את בואו של שחקן הפרנצ'ייס הבא שלך אבל מחזקים תכונה חסרה חשובה בליגה

הקלעים

הקורלציה הכי טובה שמצאו בין קלעי מכללות לקלעי NBA היא בשילוב של האחוז מטווח השלוש, כמות הניסיונות למשחק והאחוז קליעה מעונשין (בעדיפות לכמות ניסיונות רבה). אבל יש גם עניין של מבחן העין והרב גוניות של הקלעי

  1. ארון ניסמית' – SG/SF מוונדרבילט [טווח בחירה – 11-20] – 52.2% משלוש (8.2 ניסיונות), 82.5% מעונשין (4.5 ניסיונות)
  2. סאדיק ביי – SF/PF מווילנובה [טווח בחירה – 13-18] – 45.1% משלוש (5.6 ניסיונות), 77% מעונשין (3 ניסיונות)
  3. עמנואל קוויקלי – SG מקנטקי – [טווח בחירה – 28-40] – 42.5% משלוש (4.8 ניסיונות), 92.3% מעונשין (5.7 ניסיונות)
  4. טיירל טרי – PG מסטנפורד – [טווח בחירה – 10-23] 40.8% משלוש (4.9 ניסיונות), 89.1% מעונשין (3.5 ניסיונות)
  5. דסמונד בייןSG מ-TCU – [טווח בחירה – 14-25] 44.2% משלוש (6.5 ניסיונות), 79% מעונשין (1.8 ניסיונות)
  6. מאלקי פלין PG מסן דייגו סטייט [טווח בחירה – 25-40] 40.8% משלוש (4.9 ניסיונות), 89.1% מעונשין (3.5 ניסיונות)
  7. סקיילר מייסSG מ-LSU – [טווח בחירה – 40-55] 40.8% משלוש (4.9 ניסיונות), 89.1% מעונשין (3.5 ניסיונות)
  8. מרקוס האוורדPG ממרקט – [טווח בחירה – 45-60] 41.2% משלוש (10.1 ניסיונות), 84.7% מעונשין (8.6 ניסיונות)
  9. פייטון פריצ'ארד – PG מאורגון – [טווח בחירה – 45-60] 41.5% משלוש (4.5 ניסיונות), 82.1% מעונשין (4.5 ניסיונות)
  10. אייזיה ג'וSG מארקנסו – [טווח בחירה – 25-40] 34.2% משלוש (10.6 ניסיונות), 89% מעונשין (3.5 ניסיונות). ג'ו צריך מאמן שיתפוס אותו בביצים. הוא קלע אדיר עם מכניקה מושלמת אבל אוהב לזרוק אותם מכל זוית ומכל טווח. אין לי ספק שכספיישליסט הוא יהיה קלע מצויין.
אייזיה ג'ו לחובבי פורנו זריקות מרחוק

מפלצות הגנה

  1. ג'יימס וויסמן C מממפיס – [טווח בחירה – 1-5] – גובה – 0'7 מוטת ידיים 6'7 – משנה כל זריקה ליד הטבעת אם שילוב של אורך, גובה ואתלטיות. עדיין לא הצליח להאט גארדים
  2. סאדיק בייSF/PF מווילנובה – [טווח בחירה – 13-18] – גובה – 8'6 מוטת ידיים 11'6 היכולת שלו להישאר צמוד לקרקע ולהשתמש מכוח פיזי רב הופך אותו לאטרקציה לחילופים על גבוהים ווינגים מבלי לאבד כוח או מהירות. לא חוטף או חוסם בכלל אלא נמצא תמיד במקום הנכון.
  3. אייזיק אוקורו SG/SF מאוברן [טווח בחירה – 5-12] – גובה – 6'6 מוטת ידיים 9'6 – אס הגנתי מאוד פעיל. לא מהמר הרבה אבל כשמהמר פוגע. ידיים מאוד אקטיביות, מעיף הרבה כדורים. רגליים מאוד זריזות עם ניתור אדיר שפוגש לא מאט שחקנים בטבעת.
  4. טיילור ביי – PF מקולורדו [טווח בחירה – 15-25] – גובה – 7'6 מוטת ידיים 2'7 – ביי לצערו לא הוסב לווינג למרות שיש לו מידות וגוף נהדרים לעמדה. בעל ניתור מטורף של 43 אינטשים. מאוד אקספלוסיבי וחזק על הקרקע. השחקן שהכי מזכיר את קוואי בהגנה בדראפט (גם ההוא שיחק PF). חסם 1.5 חטף 1.3
  5. אונייקה אוקונגוו – PF/C מ-USC [טווח בחירה – 9-3] – גובה – 9'6 מוטת ידיים 2'7. מאוד פיזי בטבעת בעל כוח רב וזריזות שתאפשר לו מעמדת הסנטר להתחלף על גארדים.
  6. דווין ואסל – SG/SF מפלורידה סטייט [טווח בחירה – 15-9] – גובה – 6'6 מוטת ידיים 10'6 עשוי מתבנית דומה למיקל ברידג'ס מפיניקס. רזה בעל זריזות רגליים וידיים אקטיביות ומפריעות. שומר אישי נהדר על גארדים ווינגים.
  7. האבייר טילמן PF ממישיגן סטייט – [טווח בחירה – 45-35] – גובה – 9'6 מוטת ידיים 2'7 – הושווה לדריימונד בגלל השילוב בין הגנה ועשיית משחק. על הצד הכבד יותר ולכן יבחר נמוך. אבל הוא מאוד חכם הגנתית ומגן טוב מאוד על הטבעת. תמיד נמצא במקום הנכון ומזהה היטב איך להגן על כל מצ' אפ. אני מאמין שאם ישיל מעצמו כמו דריימונד כ-25 פאונדס נגלה פרח הגנתי גדול בהרבה
  8. פול רידPF מדה פול – [טווח בחירה – 20-40] – גובה – 9'6 מוטת ידיים 2'7. אתלט מצוין וריבאונד נהדר לעמדה. מאוד מהיר ואקספלוסיבי. בעיני אין שום בעיה שישמור על ווינג היריב. ידיים מאוד פעילות, מנוע פעיל ואקטיבי. שחקן שיעשה עבודות שחורות ללא בעיה ב-NBA
  9. פרשיוס א'צואהPF מממפיס – [טווח בחירה – 15-25] – גובה – 9'6 מוטת ידיים 0'7. שוקל 235 פאונדס אך מאוד זריז לעמדות הפנים. טרור על הלוחות בשני צדי המגרש עקב קפיצה שנייה ושלישית מהירה מאוד. פרח כשוויסמן עזב ושיחק גם הרבה בעמדה 5.
  10. טרי ג'ונסPG מדוק [טווח בחירה – 25-35] – גובה – 2.5'6 מוטת ידיים 4'6.פוינט גארד ללא מידות יוצאות דופן אבל כמו אחיו ב-NBA ההגנה שלו בולטת רק כשיושבים ומחפשים אותה. חוטף מצוין אך גם משתמש משכל רב כששומר. אוהב להשחיל את גופו הצר בין התוקף לחוסם כדי למנוע חילופים או להתריס ולמשוך את התוקף לצד מסוים ולהוביל אותו לצבע.
סאדיק ביי בפוזשן הגנתי אחד. מספר 41 שומר על 4 שחקנים בהתקפה אחת

המוח – IQ כדורסלני

זה לא רק מסירה. זו תנועה ללא כדור, שליטה בקצב המשחק, ראיית הנולד, הכוונת השחקנים לעמדות שלהם. אלו שחקנים שלאו דווקא נסמכים על אתלטיות

  1. טייריס האליברטון – PG מאיווה סטייט – מזכיר שילוב של אנדריי מילר (או לוקה?) בזה שמשחק בקצב שלו. ביטחון עצמי בשמים גורם לו לא לזרז שום מהלך שהוא לא צריך יודע איפה כל שחקן נמצא בכל רגע נתון ולמרות שאין לו שום בעיה לתקוע מסירות מסחררות מפעם לפעם משתדל לרוב לחפש את המהלך הנכון.
  2. למלו בול – PG מאילוורה אוסטרליה – גאון כדורסל. לא פחות. רואה 2 מהלכים קדימה. הוא הרפתקן לא קטן שעוד בודק את הגבולות המותרים, אך זה גם מאפשר לו להבין ולהתפתח. מבין מאוד את הזוית הנכונה שהוא צריך ליצור כדי לגרום למסירה לקרות ומשתמש בשליטה שלו בכדור ובגודל שלו להגיע לשם.
  3. אייזיק אוקורו – SF מאלבמה – ה-IQ שלו מתבטא בשני צדי המגרש. מוסר טוב, מגן טוב ואוהב ליצור בלגן בכניסות לסל
  4. דני אבדיה – SF/PF ממכבי ת"א – ראיית המשחק שלו לא תמיד מתבטאת במהלך שהוא מבצע. אבל דני רואה מגרש נהדר. מבין מצוין איפה הוא צריך לשהות. בהגנה לרוב מוצא את העמדה הנכונה. הוא חייב להביא ל-NBA את ההחלטיות שהראה בנבחרת הצעירה ולא זו שהראה במכבי כשחקן משני לעיתים.
  5. מאלקי פלין – PG מסן דייגו סטייט. "מלאכי" הוא בולר. חוץ מקליעה קטלנית מבחוץ הוא אומן פיק אנד רול לא רע שיביא קצת סדר ומנוע לחמישיות שניות בליגה. הוא לא אתלטי מאוד אבל מגיע לאן שהוא צריך.
  6. טריי ג'ונס – PG מדוק. הפך לאנדרייטד גדול בדראפט. הוא פיקח מאוד ומוסר אדיר. הוא אוהב לדחוף את הכדור קדימה כמו שעשה הרבה שנה שעברה. השנה הכניס הרבה כדורים ואלי אופס שגרמו לוורנן קארי ג'וניור לזכות לתואר פרשמן השנה וחמישיית המכללות. שחקנים הופכים לטובים מאוד לצידו.
  7. קסיוס ווינסטון – PG מישיגן סטייט. ווינסטון מסיים 4 שנים אגדיות במישיגן סטייט כאחד הרכזים המעוטרים והמצליחים בעשור האחרון. הוא מנוע קלאסי של קבוצה שמכיר כבר כל מה שהגנת מכללות יכולה לזרוק לכיוונו.
  8. קליאן טילי – PF/C מגונזגה – זה לא שהוא פליימייקר אדיר או מוסר פוסט א-לה מארק גאסול. אבל הוא פשוט מבין את המשחק. הוא מנצל את האתלטיות הלא רעה שלו ואת הקליעה שלו כדי למשוך החוצה גבוהים ויודע לשחק את המשחק ברמה גבוה. כשהוא על המגרש דברים טובים קורים, קצת כמו בייליצה בסקרמנטו או כששיחק במינסוטה. לא מאבד הרבה את הכדור.
האליברטון בסרטון שמדגים יפה איך הוא שולט בקצב ובמיקום שלו בכל רגע נתון

האתלטים

  1. אנטוני אדוורדס – SG אלבמה
  2. קסיוס סטנלי – SG/SF מדוק
  3. אייזיק אוקורו – SF מאוברן
  4. טיילור ביי – PF מקולורדו
  5. אובי טופין – PF מדייטון
  6. אודוקה אזבוקי – C מקנזס
  7. אר ג'יי האמפטון – קומבו גארד מניו זילנד ברייקרס
  8. דווין דוטסון – PG מקנזס
  9. ג'וש גרין – SF מאריזונה
  10. ג'יימס וויסמן – C ממפיס
קסיוס סטנלי עושה לי פלשבקים לאנטוני פרקר מימיו במכבי

אלה שנראים כמו כוכבים אך המוקים לא משקפים זאת

הם נראים כמו כוכב NBA. ומצפייה ראשונית קשה להבין למה הם ממוקמים כה נמוך. בקיצור, הפרס על שם לוני ווקר ודונובן מיצ'ל

  1. דווין ואסל
  2. קול אנטוני
  3. קירה לואיס
  4. טייריס מקסי
  5. ג'וש גרין
  6. טיירל טרי
  7. קסיוס סטנלי
  8. מלאקי פלין
  9. ג'אמיוס רמזי
  10. דווין דוטסון
מלאקי פלין מגיע מהקולג' של קוואי אבל נראה כמו תאום בהיר של סטף קרי

הלונג שוטס – רצפה נמוכה תקרה בשמיים

השחקנים האלה הם הימור עצום עם פוטנציאל לאכזבה גדולה. אבל לקבוצות שיש להם הכול what the hell… הבחירה על שם 'בול בול'. זו לא רשימה לאנטוני אדוורדס או ג'יימס וויסמן שהרצפה שלהם נמוכה ביחס למיקום שלהם, אלא שחקנים שהפער בין הרצפה לתקרה שלהם הכי גבוה. ג'ונתן אייזיק וברונו קבוקלו. שני אב טיפוס של על שם KD. הראשון הפך לשחקן התקפה מעניין ומגן על והאחרון הוא two years away from being two years away כבר 6 שנים.

  1. אלכסיי פוקושבסקי – מאולימפיאקוס ב' (סרבי במקור) – גובה של 1'7 עם קליעה ומסירה אבל גוף רזה ושביר כמו מקל ארטיק
  2. ג'יידן מקדניאלס – SF/PF מוושינגטון – ווינג ארוך (10'6 עם מוטת ידיים של 0'7) עם רמזים לקליעה טובה ויכולת להוריד כדור לרצפה. אחיו הגדול ג'יילן משחק בשארלוט ונראה לא רע בדקות המוגבלות שקיבל
  3. רוברט וודארד השני – SF ממיסיסיפי סטייט – 7'6 עם מוטת ידיים ענקית של 2'7. רמזים לקליעה טובה וכוח פיזי (230 פאונדס של שרירים). פוטנציאל הגנתי והתקפי גבוה אך צריך פיתוח רב של שנתיים למרות שהוא כבר בן 21
ג'ידן מקדניאלס – האח של ג'יילן מההורנטס. פרויקט מבטיח? או two years away from being two years away

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. נהדר ג'ון. אני חושב שגולדן לא צריכה סנטר (יש מספיק אלטרנטיבות בשוק החופשי, אני גם מחזיק מלוני ומרקיז כריס שיכולים להיות בסדר בעמדה הזאת ליד גרין). הוולבס וההוקס לדעתי לא יבחרו בבחירות ששייכות להן כרגע, מאמין שיהיה שם טרייד. מינסוטה צריכה הגנה, אטלנטה רוצה שחקנים שמוכנים לתרום כבר עכשיו ולא בטוח שיש כאלה בדראפט. אשמח מאוד אם טילי או פלין יגיעו למיאמי.

    1. ועדיין צריך לעבור את AD… ותמיד טוב שיש אפשרות מטרייה אווירית לחיפוי על ההגנה של קארי.
      הגנה לצד גרין הוא ילמד (הדרך הקלה או הקשה כבר תלוי בו).

    2. אני לגמרי לא מסכים שהם לא צריכים סנטר. לוני מאוד פציע ולא כל כך מסיבי למה שהווריורס יתמודדו בשנים הקרובות. 2015-2018 כבר לא יחזרו. יש סנטרים שמענישים אותך קשה בריבאונד ומהתקפה מבלי להוות נטל הגנתי שיאפשר לווריורס לחגוג. דיוויס חגג על הווריורס כל השנים ברמה האישית עד שהוא הצריך דאבל טימים קשים. עכשיו הוא בסיטואציה שהוא לא יכול לקבל דאבל טימים

      לגבי איזה סוג סנרטים זו שאלה טובה. כי ניתן לטעון שכריס סוגר להם את החלק האתלטי (הג'אבל מקגי) של הסיפור ואז הם צריכים סוג של סנטר יוצר שיודע לחסום חזק ולשחרר לקלעים (בתפקיד בוגוט\זאזא). אולי יש דיל עם אורלנדו ווייציץ' תמורת וויגינס ובחירה. לא יודע. אבל הם חייבים מסה וגובה כי כשהמשחק נהיה מאוד פיזי בפלייאוף החסימות הקלילות לקלעים צריכים להפוך לקירות בטון ועזרה לבצבע תמלא אותם בפאולים.

      1. גם אם כן יש את טריסטן תומפסון, חסן וויטסייד, נרלנס נואל, ארון ביינס ודוויט הווארד בפרי אייג'נסי. אני חושב שכבר עדיף להחתים אחד מהם, גם אם זה בשביל 15-20 דקות במשחק, במקום להמר על רוקי שכנראה לא יוכל לעמוד בפיזיות של דיוויס ואמביד. השאלה היא כמה מקום יש להם בשבילם ואם אחד מהם יהיה מוכן להגיע על מינימום.

        1. אין לווריורס שקל על התחת…
          הכול עניין של טריידים. אל תשכח שוויגינס עם כל הביקורת היה מאוד מעניין בקצת ששיחק שם. אין להם ווינג אחד משמעותי, כך שקשה לי להאמין שיפליפו את וויגינס תמורת סנטר בינוני של 20 דקות. כשאייזיק עוד היה בריא היה לי פנטזיה שהווריורס יקחו אותו או את גורדון תמורת וויגינס ואיזון כלשהו ויבחרו סנטרים בדראפט. יש לווריורס בחירה בסיבוב השני. הם יכולים להתקדם שם ולבחור את קליאן טילי או סנטר עצבני ואתלטי כמו אוזבוקי שהוא רים ראנר וטרור על הלוחות אך לא הרבה יותר מזה (גם ירד במשקל והראה אתלטיות יפה אך לא מספיק בשביל חילופים כפי שהווריורס אוהבת).

  2. לא חושב שהדרפט הזה כל כך חלש כמו שמתארים אותו , אומנם לא נראה שיש סופר סטאר אבל הרבה שחקנים טובים מאוד .
    מי שיעשה עבודת סקאוט טובה הולך להרוויח בענק .
    המון שחקני כנף של D&3 שזה הדבר הכי מבוקש כיום בליגה

    1. בכלל לא חלש! הוא פשוט לא top heavy. שנה הבאה כרגע נראה חזק בטופ אבל לא מסתמן עדיין כעמוק במיוחד. השנה הרבה סניורים וג'וניורים טובים יצאו לדראפט והפכו אותו לעמוק יחד עם עוד כמה שמות בינלאומיים

    1. תלוי באיזה בחירה. הוא הימור בשני מישורים. קבוצה שלא יודעת להפעיל ולשחק עם סנטר כל סנטר כמעט יהיה באסט בכדורסל המודרני. ובנוסף שחקנים בגובהו במיוחד הארוכים מביניהם הופכים לפצועים כרונית. במיוחד בכפות הרגליים. הסוויצ'ים הרבים ושינויי הכיוון גורמים להם לנוע הרבה יותר ממה שגופם מאפשר לאורך זמן. ראינו את זה בשנים האחרונות עם פרוספקטים שהצליחו כמו אייזיק או אמביד בתחילת דרכו. סתם חשבתי שזה אנקדוטלי שבשנה שיש למייקל סוף סוף בחירה מאוד גבוהה הוא ייקח עוד סנטר כאשר כל סנטר שלקח איכזב. מצד שני הם לקחו את MKG בבחירה שנייה ואת מוריסון בבחירה שלישית.

  3. תודה. הרבה מידע ומעט דרך לשפוט אותו. לדעתי אי אפשר יהיה להאשים אף GM בשום בחירה בדראפט הזה.
    בפינת השם החביב:
    השם האחרון שרשמת – רוברט וודוורד השני. הראשון היה העיתונאי חושף הפשעים של הנשיא ניקסון בווטרגייט (בוב וודוורד).
    עכשיו מגיע השני (-:

  4. תודה .
    אני רק מקווה שמיניסוטה לא יבחרו באבדיה,מעבר לזה שזאת מיניסוטה העול של הבחירה מספר 1 יכולה להפיל אותו וחבל.

  5. זה דראפט חידתי. יש בו הרבה שחקנים שיהיו כנראה לא רעים אבל ממש לא בטוח שיהיו כוכבים (וייסמן) ודווקא אדוארדס נחשב לסימן שאלה בשל חוסר יציבות ובחירת זריקות "מעניינת". אף אחד לא ייתן לו לעשות את חיקוי הדמיאן לילארד שלו אם הוא לא יהיה כוכב על, אז אנחנו נעים בין פלופ לבין מישהו שייתפוצץ על הליגה…
    *
    בגלל זה גם כולם גם רוצים לעשות טרייד דאון. אפילו הניקס דיברו על זה ולכולם ברור שאם מישהו צריך טרייד-אפ זה הם. אבל להרוויח שחקן סביר עמוק בסוף הסיבוב הראשון יחד עם עוד נכס מקבוצה אחרת זה הימור יותר סביר בדראפט הזה מלבחור גבוה.
    יש גם הרבה בחירות שצפויות להיבחר לא בטופ אבל חוזים להם הצלחה – כמו הליברטון, טופי אובין וגם דני אבדיה. אז אני מסכים שנראה כמה קבוצות טופ 5 שבוחרות שחקנים שחזו להם להיבחר נמוך יותר ומוותרת על לקבל בונוס בטרייד דאון אליהם.
    *
    לגבי הספסל של הווריירס – מצד אחד מדובר בשחקנים צעירים שמראש יועדו לספסל ועדיין צברו דקות ואחריות של שחקני חמישיה בעונה שעברה – זה חתיכת חישול. מצד שני, על הנייר, זה עדיין ספסל ככה ככה. יש שם פרונט ליין בהחלט סביר אבל לא מאוד גבוה או חזק פיזית עם כריס, לוני ופסקל… אין רכז מחליף סביר ויש אוסף שוטינג גארדים שאף אחד לא בטוח לגביהם.
    נקווה שהטירונות קריעה שכל הצעירים עברו שם בעונה שעברה תהיה מתורגמת לספסל שעוזר לנצח אבל עדיין צריכים ביג מן וגם פלימייקר טוב יותר.

    1. המשפט האחרון שלך זה אולי הסיבה להביא רכז מחליף על רמה שיכנס עם קרי לרוטציה. דימיאן לי הוא קלע נהדר אך לא ממש רכז ובאומן היה נראה לחצי דקה מבטיח אבל צריך פליימייקר ברמה (מה שלוינגסטון את איגוודלה עשו).

      1. באומן אכן היה הייפ לרגע.
        חושב שהווריירס בניגוד למינסוטה יכולים לשלב כל שחקן מהטופ 3. זה מצחיק כי דווקא הווריירס בריאים עדיין נראים הרבה יותר טוב ממינסוטה… הווריירס יכולים להיעזר בסנטר כמו וייסמן והם יודעים להשתמש בגארדים טובים. אפילו לאמלו יכול לעשות ליווינגסטון (משודרג בהתקפה, כנראה שעם פחות הגנה). השאלה מי מהטופ 3 באמת יהיה השחקן הכי טוב (בכלל ולקבוצה שתבחר בו).

    1. זה בכלל מצב מצחיק עם מינסוטה כי אדוארדס הוא אולי שחקן "כנף" כמו וויגינס אבל הוא שוטינד גארד כמו ראסל וביזלי ולא סמול פורוורד. אובי טופין ודני אבדיה כנראה הרבה יותר מתאימים להם אבל בשבילם הם ממש היו רוצים לעשות טרייד דאון…

    2. לוויגינס יש שני חוסרים: 1. נרדם בהגנה לא מעט כשהוא לא מגן קבוצתית מוצלח. 2. קליעה מבחוץ – יש לו תקופות שזה נכנס ויש לו תקופות אללה יוסטר
      יש להם מגן מצויין לעמדה 3 בשם ג'וש אוקוג'י שהוא מגן אישי מצויין, אך לא קולע מבחוץ ולא תורם הרבה התקפית. קפיצה של קולבר לעומת איך שסיים את השנה והם יהיו מסודרים לעמדה 2/3 ולטעמי הם חייבים עוד מגני טבעת אך כאלה שלא סותמים את הצבע לטוואנס.

      1. למה שאתה מחפש קוראים למרקוס אולדריג' – פורח במיד ריינג', השנה גם התחיל לזרוק שלשות, גבוה וארוך. קאט יוכל לצלוף משלוש ללא הפרעה ולא יצטרך לשמור על הביג של היריב בהגנה. עם שלושה כוכבים אין סיבה שמיני לא תלך רחוק בשנים הקרובות, ולמרקוס יחתום על חוזה נוח לשנתיים שלוש. בתמורה – הבחירה, בהנחה שמיני מעל התקרה, צריך לחשוב על שחקנים להשלים משכורות, אוליי ג'יימס ג'ונסון?

          1. מרקונן, למיטב ידיעתי, לא שומר כל כך טוב, וגם נטול ניסיון פלייאוף. מיני קבוצה צעירה ולמרקוס יתן להם קצת ניסיון.
            טרנר זה רעיון טוב, אבל לא בטוח שאינדי רוצים בחירה עכשיו. אם אולדיפו אכן נשאר נשמע לי שעדיף להם שחקן בשל יותר. אבל בהחלט יתכן שאני טועה.

            1. פה זה המקום שאני מתחיל לדחוף את מילסאפ לכל המרבה במחילה (לאחר מעשה)?

            2. ליוש – בהחלט.
              .
              לאחר מכן אני מסביר שלמיטב זכרוני הוא סיים את החוזה המופקע שלו השנה, ולכן לא יכול לשמש את דנבר לטרייד, אלא לכל היותר להצטרף למיניסוטה כשחקן חופשי, ושאם הם מעל לתקרה אולי הם לא יכולים לצרף אותו.
              .
              בשלב הבא גילרי אומר משהו כמו "mle", רן תוהה האם מיני גלגלו את הtpe מהטרייד של גרנט לבוסטון, ודדי מפטיר "ביי אנואל אקספשן"
              .
              בשלב הזה אני נשאר עם התהיה האקזיסטנציאלית הכפולה – האם זה סוף הדיון ויש מסקנה ברורה? והאם אני היחיד שלא יודע את התשובה לתהיה הראשונה? אתה מוזמן להצטרף אלי, כמובן.
              🙂

            3. 😄
              אם זה מה שיעזור למנוע מדנבר להחתים את מילסאפ שוב על מעבר למינימום, אני מוכן להצטרף להילולת לארי קון הגדולה ולהעלות לכבודו מזבח של קאפהולדים.

      2. והנה אדוארדס. רכבת הרים בסטטיסטיקות פרמיטיביות (עלה בחיפוש קצר בגוגל, אין לי חשק ליותר) ולהבנתי הוא ככה גם בהגנה. הם ייקבלו ויגינס משונמך (פיזית) שאולי בכל זאת יהיה כוכב על, אבל אצלם נכנס לעמדה עמוסה.
        לדעתי עדיף להם עם חלק מהפורוורדים שנמצאים יותר נמוך ברשימת הדראפט, בין אם ישיגו אליהם טרייד דאון או לא.
        https://www.espn.com/mens-college-basketball/player/gamelog/_/id/4594268/anthony-edwards

  6. נהדר ג'ון, תודה על ההשקעה. אין דברים כאלה בעברית (וגם לא הרבה באנגלית). אין לי כרגע זמן לקרוא הכל בדקדוק. אולי יותר מאוחר.

  7. תודה ג’ון טור פנטסטי, קראתי עכשיו בכל זאת שעות שונות, אני לא מחזיק מוויסמן יש לו כדרור לא רע ואתלטיות זהו, אני מחפש את הסרטון הרי ונשים של ארדוארס שהמנהלים התאכזבו ממנו, אני לא אוהב להגיד את זה על שחקן ישראלי אבל דני אבדיה בלוף גדול לדעתי בלי קלעה בלי כדרור. גולדן סטייט חייבת ללכת על וויסמן היא צריכה סנטר אתלטי וארוך מול התחרות במערב, למרות שגם איתו היא לא קוטנטדרית בשום אופן.
    .
    הדראפט של 2021 הולך להיות מלהיב במיוחד עם אמוני בייטס יצטרף אליו הילד הזה סופרסטאר וודאי בליגה ופוטנציאל לראשמור עד כדי קח אני מחזיק ממנו רק שיוסיף מסה .

    1. הי ברוך!
      תודה על המחמאות
      https://www.youtube.com/watch?v=iIEl9uecPe4
      זה הסרטון של אדוורדס. הוא סוס ואני מקווה שלברון יהפוך למנטור שלו בקלאץ' ספורט, אך תשווה אותו לסרטונים של הקולג'. הוא נראה כבר בלפחות 10 פאונדס פחות והתנועה שלו במהירות האור נראית כעת קצת איטית יותר… הקליעה בצד שני נראית טוב אבל היא סטטית, אלו לא זריקות של משחק
      .
      אימוני בייטס בכיתה י"א יהיה מוכן לדראפט התיכונים הראשון אינשאאלה ב-2022. שנה הבאה זו השנת הג'יילונים: ג'יילון גרין, ג'יילון ג'ונסון, ג'ונתן קומינגה, קייד קאניגהאם אוון מובלי וברנדון בוסטון. זה עוד ישתנה המון. אבל אחרי שאני צופה בהם אני נזכר למה יש לי גירודים בראש כשאני מנסה להבין מי שייך לטופ בדראפט הזה. מדובר על חבורת בולרים נהדרת עם מאפיינים פיזיים מצויינים שכל אחד מהם יכול להתפתח לכוכב (סטטיסטית מן הסתם רובם לא). אבל זה שנה הבאה…
      .
      לגבי דני, המילה בלוף, מורכבת כי זה תלוי מה המסלול שמצפים ממנו מבחינה התפתחותית. אני מאמין ב-IQ שלו וברצון העצבני שלו לעבוד ולהתפתח. למנוע כמו שלו תמיד יש ביקוש. הוא מגן מאוד אנגרייטד לגילו. לא נעים לי להגיד כי אני מאוד מעריך את אבא שלו גם כשחקן, הוא היה צריך להביא אותו למאמן אמריקאי לפני שנתיים ולא רק לקראת הדראפט. מאמני הכישורים האמריקאים כיום בשני רמות מעל מה שאירופאים יכולים לתת. למשל באירופה עוד מלמדים לא להוריד כדור לאזור המותניים לפני קליעה אלא איפה שאתה תופס זו נקודת העלייה שלך לקליעה. הקלעים המודנים מוכיחים אחרת. למעט קליי תומפסון שנקרא לו אנומליה, הקלעים המודרנים משחררים בתנועה אחת מבלי להתבייש להוריד כדור נמוך כדי להבטיח חזרתיות בזריקה ואם צריך ילכו מטר אחורה כדי ליצור ספייס. לדני יש קטעים מוזרים שהוא מכין את הרגליים כל פעם אחרת לזריקה. אותו הדבר כשהוא זורק עונשין. קלעי עונשין טובים אתה יכול לשים זריקות שלהם בוידאו זה לצד זה והכול נקי ומסונכרן כמו מראה. לא מאוחר מדי כי אם בלייק גריפין בעל הקליעה השבורה הפך לקלעי ממוצע ומעלה בגיל 23 אז בטח גם דני יכול. אני אחזיק בשבילו אצבעות

      1. תודה ג’ון, ראיתי עכשיו את הסרטון הוא איבד די הרבה מהצעד הראשון, הקליעה שלו זה פיקציה גדולה כמו של הנגרים בשנות ה90, הוא הסרטו של סימונס מפני שנה שקלאץ נוהגים לפתח, ממה שראיתי במכללות הייתי בטוח הוא בחירה ראשונה בדראפט חלש כזה , אבל מלחיץ לבחור שחקן אפאתי שכזה שלא עובד על עצמו והולך צעד אחורה ב8 חודשים. האימון הזה מזכיר לי את זאיון של אחרי הפגרה השמן. יש איזה סרטון של וויסמזן?

  8. תודה גון !
    קטע שאתה מעריך גם את דוטסון
    אני חושב שהוא הראה מספיק בקנזס בשביל להחשב כוכב
    הנתונים היבשים שלו מאד מזכירים את קמבה בקונטיקט והפיזיות גם, קמבה קלע יותר טוב אבל שניהם שחקני הגנה טובים.
    הייתי מאד שמח עם דוטסון יגיע לקינגס.
    גם את רמזי אני אוהב ואני חושב שהוא אנדייטד בטירוף
    קירה לואיס ומקסי מעניינים מאד
    כנל גרנט רילר שלא ציינת, שמינימום הוא שחקן שישי טוב סטייל מלאכי פלין
    והוא יכול להיות סקורר גם בנבא
    זה דראפט מאד עמוק , קבוצות עם הרבה בחירת שבוחרות טוב יכולות להתחזק משמעותית,

    1. אני מעריך את דוטסון יותר לכיוון ג'ורדן קלרקסון או אלונזו טרייר. יבחר סיבוב שני ונראה לאיזה כיוון ילך. אני לא חושב שיש לו את הבנת המשחק או האיט פקטור שהיה לקמבה שסחב קבוצה סבירה לניצחון על ה-NCAA
      רמזי הוא סבבה. שוב כדורסל NBA דורש הרבה הבנת משחק ויש לו כישורים להיות מעניין. אבל הוא SG בליגה ששופעת בשחקנים שעושים את מה שהוא עושה ומפארים את הג'י ליג. יש הרבה עניין של מזל גם כאן. אין לו משהו שהופך אותו לגיים צ'יינג'ר.
      קירה לואיס ו מקסי מצויינים, אבל אני חושב שהם בעלי חסרונות מאוד גדולים שאני סקרן לראות אם ישפרו. מקסי הוא קומבו גארד בלי קליעה יציבה שזה כמעט אוקסי מורון. אם אחוזי העונשין מרמזים שזה היה פלוק, אז אולי נראה משהו. אם לא והוא בזבוז של בחירה.
      קירה לואיס הוא חודר ומוסר מצויין בעל צעד ראשון מטריף. אבל הוא מסיים רע בטבעת ולא מספיק יוצר מגע בצבע. כמו עם מקסי ניתן לשפר זאת (ג'ייסון טייטום?) וזה ההבדל בין היותם שחקני טופ 10 שווים או שחקני לוטרי +/-

      ציינתי את גראנט רילר (אלי מחקתי?). אני חושב שהוא בולר אמיתי אבל רמת התחרות שלו כל כך ירודה שקשה לדעת האם המובס הנהדרים שלו יעבדו ברמה הבאה. הוא הראה בקומביין אתלטיות מצויינת ומרשימה ומטפס השבוע בטירוף לכיוון החצי הראשון של הדראפט. אני אוהב את השחקן אבל סקפטי אם יצליח לשחזר סוג כזה של סגנון משחק

      מסכים. זה דראפט סופר עמוק

  9. אוקיי, אחרי עוד קריאה מסכים פחות או יותר עם הכל. שניים שהייתי מוסיף לקטגוריית הקלעים:
    – קסיוס ווינסטון. אחוזי קליעה פנטסטיים גם מהשלוש וגם מהעונשין, על פני ארבע שנים ועם מדגם יותר גדול פחות או יותר מכל השחקנים כאן ולמרות שבניגוד לחלק מהם הקליעות שלו כמנוע של הקבוצה הן ברובן לא רק סט-שוטס).
    – קול אנתוני. יותר שנוי במחלוקת, ועדיין. כן, אני יודע שנורת' קרוליינה הוא לא קלע טוב במיוחד. אבל הוא אולץ לקחת הרבה זריקות קשות. בתיכון האחוזים מהעונשין היו מצויינים וגם משלוש ואני מאמין שבטווח הארוך זה הולך להתיישר לכיוון הזה. עדיין חושב שהוא אנדרייטד כרגע אחרי שהיה אולי אוברייטד בסוף התיכון.
    .
    בקיצור, מחזור קלעים נהדר. מאמין שלפחות כמה מהם יהיו בליגה להרבה שנים כשחקנים משפיעים.

  10. אמש היה זום עם דני אבדיה שארגן רועי שושני, אחד משלושת כתבי הופס באטלנטה, ומנהל 'הלל' באוניברסיטת ג'ורג'יה. הצעתי השתתפות לחברי צוות אבל למיטב ידיעתי איש לא השתתף (לפחות אני לא ראיתי אף שם מוכר). דני ענה באנגלית די טובה (אנגלית של מבר ממוצע בגילו), אבל כמה מהשאלות לא היו לעניין. אני רציתי מאד לשאול את דני אם ישנה לו איזו העדפה לאיזו קבוצה ללא קשר למקום הבחירה, ורציתי לשאול אם הוא מרגיש שההאקס תהיה קבוצה מתאימה לו, אבל הזום אורגן כך שאנשים התבקשו לשאול לפי סדר שהם נירשמו, ועד שאני ניכנסתי ב-5:30 בערב (חצות ו-230 דק' אצלכם)) היו כבר איזה 80 והייתי די נמוך ברשימה ולא יצא לי לשאול. רציתי גם לשאול אם הוא ניכנס להופס.
    קצת איכזב אותי שהוא ענה הכל כמצופה ומבלי לגלות שום דבר שלא ידעתי עליו. הוא למד כנראה שהוא צריך להיות פוליטיקלי קורקט כבר מההתחלה.

    1. הייתי שואל אותו איך שחקן ששיחק במסגרות מסודרות כל חיו כזה גרוע מעונשין…מהאימונים שהוא עובר עם מאמנו האמריקאי הקליעה נראית כבר יותר טוב. הוא גם שיפר את הקליעה לפחות באימונים השאלה אם יחזור להרגלים ישנים כשיחזור למסגרת של עונה. תראה את העליה מכדרור וקאץ' אנד שוט איך מוריד את הכדור לנק הנמוכה כדי לייצב את קצב הזריקה. הוא פריקינג 2.06, שיעלה לקליעה בלי אף דאגה בעולם

      https://youtu.be/PEoEAR3TxBU

  11. מנחם במקרה של אבדיה מדובר מעבר לכישרון אדיר וייחודי במושגי הכדורסל הישראלי גם במכונת יחסי ציבור משומנת כפועל יוצא מכך והוא בהחלט למד כבר לא מעט מרזי ההתנהלות מול תקשורת. אגב יהונתן מה התחזיות במוקים השונים כלפי ים מדר ? יש חרושת שמועות שהוא מעורר יותר עניין מהצפוי לאחרונה… (מדברים אולי על אזור אמצע סיבוב שני פה בארץ שזה פחות המדד)

    1. אם הייתי צריך להמר אז בין 45-55. אבל גם אם לא ייבחר הוא לגמרי על הרדאר ויכול לקבל חוזה פתוח כמו שדאנקן רובינסון או אולונזו טרייר קיבלו אחרי הדראפט

  12. יופי של פוסט.
    לא בטוח שאני מסכים לגבי סעיף 2, למעט הווריורס שהם מקרה חריג, וגם מינסוטה בגלל הטרייד של הבחירה בעונה הבאה.
    .
    השחקן שאני אוהב זה אוקונגו או איך שלא קוראים לו.
    יכול להיות שהייתי לוקח אותו אפילו לפני וייסמן.
    מי שיוותר עליו יצטער מאד.

    1. תודה. אני גם אוהב את אוקונגוו והוא בהחלט אופציה אם הווריורס יעשו טריידאון. גם אוהב אותו להרבה קבוצות. קשה לי להאמין שיחליק מעבר לוושינגטון ב-9.

  13. Forgive me, for I havent read the entire article…yet we just finished recording our 20'th episode of our Podcast.
    I am DEAD serious when I believe that your analytical perception of the game of basketball and its potential are on a world class scale.

    If to choose one word?
    Prolific.

    Thank you.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט