סיכום מחזור 8 בNFL

ידם על העליונה, פיטסבורג סטילרס

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יאן מלניקוב, עידו רבינוביץ ורביב פייג

כחצי עונה עברה ושנשארנו עם קבוצה אחת בלתי מנוצחת, הפיטסבורג סטילרס, שלא נראה שיש מי שיעצור אותם בעתיד הקרוב.
הם צלחו את המבחן הקשה מול היריבה הסורתית והקשוחה שלהם לבית וניצבים בודדים בראש טבלת הכוח של הליגה.
יש משהו שיעצור אותם בדרך לסופרבול, הסטטיסטיקות מראות שלא

על מהלך המשחק החשוב הזה ועוד בסקירה שלפניכם

בולטימור רייבנס (5- 2) – פיטסבורג סטילרס (7- 0)  28-24

משחק מותח, קשוח ומרתק בבולטימור, שבסופו ביססו הסטילרס את מקומם בראשות בית ה-AFC צפון. המשחק נפתח בלחץ הגנתי של שתי הקבוצות, שהוביל לפיק-סיקס של לאמאר ג'קסון (ע"י הליינבקר המחליף ספיליין) ו-2 פאמבלים (אחד לכל צד) ברבע הראשון. למרות הפיגור המוקדם, הרייבנס מצליחים להתקדם היטב על הקרקע (השיגו מעל 100 יארד בריצה ברבע הראשון ו-180 עד המחצית) בעוד הסטילרס לא מצליחים לבסס את משחק ההתקפה שלהם (24 יארד באוויר לביג בן במחצית הראשונה ורק 5 פעמים דאון ראשון) – כתוצאה מכך הרייבנס עולים ליתרון 17- 7 במחצית. בתחילת המחצית השנייה הגנת הסטילרס כופה חטיפה נוספת שמאפשרת סוף-סוף להתקפה שלהם לשים נקודות על הלוח, וההפרש מצטמק ל- 17- 14. זה משחרר קצת את ביג בן והחברים שמתחילים להניע את הכדור (אולי גם בשל הרחקתו של הפאס-ראשר מאט ג'ודון מבולטימור) ומצליחים לעלות ליתרון של 21- 14. מצד שני הגנת פיטסבורג מתקשחת ועוצרת את משחק הריצה של בולטימור, אבל מסירה ארוכה של ג'קסון לדוברניי מקרבת את הרייבנס לאנד-זון ומאפשרת ט"ד שמחזיר את הרייבנס ליתרון 24- 21 בתחילת הרבע הרביעי. ביג בן נע במהירות קדימה ומשיג ט"ד נוסף שמחזיר את הסטילרס ליתרון 28- 24. הרייבנס מנסים לחזור לתמונה אבל 2 דקות לסיום ג'קסון נעצר על הקרקע בדאון רביעי, הכדור חוזר לפיטסבורג – אבל זה לא נגמר כאן. הסטילרס לא מצליחים להתקדם, מחזירים את הכדור לרייבנס ושניות לסיום ג'קסון שולח מסירה לאנד זון אך מחטיא את סניד והמשחק נגמר בניצחון של הצהובים. ביג בן השיג 182 יארד ו-2 ט"ד באוויר באחוזים טובים (רובם כאמור במחצית השניה)  אך סבל מהעדר כמעט מוחלט של משחק ריצה קבוצתי  (48 יארד על הקרקע לסטילרס). מהצד השני המצב היה הפוך לחלוטין – הרייבנס הצליחו לרוץ ל-265 יארד (113 של דובינס, 65 של ג'קסון) אך משחק מסירה מפוזר של לאמאר ג'קסון (208 יארד עם 2 ט"ד בפחות מ-50% השלמה ושתי חטיפות) מנע מהם את הניצחון למרות שהשיגו כמות יארדים כפולה מהמנצחת (473 לרייבנס מול 230 בלבד לסטילרס).

שיקגו ברס (5- 3) – ניו אורלינס סיינטס (5- 2) 26-23

ניצחון חוץ חשוב וקשה לסיינטס לאחר הארכה. בפתיחת המשחק ניו אורלינס מצליחים להתקדם אך רק בריצות ומסירות קצרות לרצים ולטייט-אנד ומשיגים שער שדה. הברס חוזרים במהירות ובסוף הרבע התוצאה היא 3- 3. קמארה מייצר כמעט 50 יארד אחרי התפיסה ממסירה קצרה של בריס אבל הסיינטס מחטיאים שער שדה, ומצד שני פולס בשתי מסירות יפהפיות (לרוקי מוני ולאנדרסון) משיג ט"ד – הברס כבר ביתרון של 10- 3. לקראת ההפסקה שתי הקבוצות מפגינות התקפה מפוזרת ולא יעילה, הברס משיגים שער שדה דקה וחצי לסיום אחרי ריצה של מונטגומרי ל-38 יארד – אבל אז בריס מראה את כל הניסיון שלו ומייצר דרייב מתודי שבסיומו ג'רד קוק משיג ט"ד שמצמצם את התוצאה במחצית ל-13- 10 לשיקגו. בתחילת הרבע השלישי החזרת פאנט פנומנלית של האריס מביאה את הסיינטס לתוך הרד-זון של הברס אבל בריס (שממשיך לנפק רק מסירות קצרות) לא מנצל זאת, והסיינטס מייצרים רק שער שדה שמשווה את התוצאה. חטיפה של פולס בדרייב הבא שוב נותנת לסיינטס שדה קצר ושוב הם מצליחים להשיג רק שער שדה שמעלה אותם ליתרון של שלוש נקודות. ברבע הרביעי בריס סוף סוף מצליח להפיק דרייב עם כמה מסירות ארוכות, כאשר בסיומו מסירת ט"ד לטייסום היל מעלה אותם ליתרון מבטיח של 23- 13. דווקא כשהכול נראה אבוד לשיקגו פולס מתעורר, מייצר ט"ד שמצמצם את התוצאה שלוש וחצי דקות לסיום וכשהסיינטס נותנים לו עוד הזדמנות בשתי הדקות האחרונות הוא מייצר כהרגלו דרייב כאוטי שבעזרת שתי השלמות דאון רביעי מקדם את שיקגו לטווח שער שדה שאיתו הם משווים את התוצאה ל-23 -23 בשניות האחרונות. בהארכה שתי הקבוצות נעצרות בדרייב הראשון וכשהסיינטס מקבלים את הכדור בפעם השנייה הם מצליחים להבקיע שער שדה שמנצח להם את המשחק. בריס הגיע ל280 יארד ו-2 ט"ד ב-75% השלמה (כמעט הכל לטווחים קצרים) ונהנה מעוד יום מצוין של אלווין קאמארה (שהיה התופס המוביל של הסיינטס עם 96 יארד והוסיף 67 יארד על הקרקע). פולס השיג כמות דומה (272 יארד עם 2 ט"ד וחטיפה) אך באחוזים נמוכים יותר. מונטגומרי הוסיף 89 יארד לברס על הקרקע.

קטטה מוזרה

פילדלפיה איגלס (3- 4- 1) – דאלאס קאובויס (2- 6) 9-23

משחק חלש ומפוזר בו לצערם של הצופים מישהו היה צריך לנצח  – ואלו היו האיגלס, למרות יכולת מאד לא משכנעת. דאלאס פתחה עם הק"ב השלישי בן דנוצ'י וכתוצאה התמקדה בפתיחה במהלכי ריצה שהביאו אותה לשער שדה. בפתיחת הדרייב הראשון של האיגלס וונץ סופג שני סאקים ברצף ובסאק השני הוא גם מאבד את הכדור. דנוצ'י בתורו מופל גם הוא ומאבד את הכדור בחזרה… וונץ משלים מסירה יפה ל-30 יארד לכוכב החדש שלו, טרוויס פולגם, שמביא את פילדלפיה לסף האנד-זון ומוביל לט"ד שקובע 7- 3 לאיגלס בתום הרבע הראשון. ברבע השני וונץ סופג סאק ופאמבל נוסף שמיתרגם לשער שדה של דאלאס ועד ההפסקה שתי הקבוצות מבצעות סדרה של מהלכי התקפה כושלים (כולל חטיפה של וונץ באנד-זון של דאלאס) ורק הבועט של דאלאס, גרג זורליין מתפקד היטב, מבקיע עוד שער שדה מ-59 יארד וקובע את תוצאת המחצית – 9- 7 לדאלאס. במחצית השנייה, אחרי עוד חטיפה של וונץ, גם זורליין נגרר לרמה הכללית ומחטיא שער שדה מ-52 יארד. בהמשך הרבע פילדלפיה מצליחה סוף-סוף לייצר דרייב סביר שמסתיים במסירה של וונץ לט"ד של פולגם ועם 2 נקודות בונוס האיגלס עולים ליתרון 15- 9 בתום הרבע השלישי. לקראת סיום המשחק הקאובויס מתקדמים עד הרד-זון של האיגלס ומאיימים להפוך את התוצאה אבל אז בליץ על דנוצ'י מייצר סאק ופאמבל שהגנת פילדלפיה מחזירה לט"ד. הדקות האחרונות הפכו לקומדיה של טעויות (כולל סייפטי לטובת האיגלס אחרי סנאפ לפאנט באנד זון של דאלאס שלא צלח) והתוצאה בסיום היא 23- 9 לאיגלס. וונץ עם 123 יארד בלבד, 2 ט"ד ו-4 איבודים, דנוצ'י עם 180 יארד ואיבוד במשחק שכל המעורבים בו ישמחו לשכוח. 




קנזס סיטי (1-7) – ניו יורק ג'טס (8-0) 9:35

במשחקו נגד הניו יורק ג'טס, מסר מהומס ליותר ט"ד מאשר הג'טס מסרו למשך כל העונה. כנראה שמדובר במשחק עם פערי האיכות הגדולים ביותר בליגה העונה, אם לא מעבר לכך. מהומס מסר ל-416 יארד לצד חמשת הט"ד שלו, והג'טס יכולים להתנחם בשני דברים קטנים – ההופעה המרשימה של קווינן וויליאמס, וההצלחה שלהם בעצירת מסע הנקמה של לביון בל.

שבוע מנוחה ועדיין עם 5 ט"ד, מהומס

סינסינטי (1-5-2) – טנסי (2-5) 20:31

בהפסד שני רצוף לטנסי, משחק נפל יחסי של ראיין טנהיל חשף את ההגנה של הטיטאנים במערומיה. ג'ו בורו, בשנת רוקי לא קלה כלל, הצליח למצוא נחמה בהגנה של טנסי, כשהכיס שלו נשאר נקי יחסית והוא לא התקשה יותר מדי למצוא מטרות לעומק המגרש. הרסיבר הרוקי טי היגינס המשיך לקבל אשראי, כמו גם טיילר בויד שהיווה מטרה נוחה ואמינה עבור מספר 9. טנסי הצליחה למצוא את ההתקפה שלה ברבע הרביעי עם שני ט"ד, אבל המשחק כבר היה רחוק מהידיים שלה בנקודה זו, והקרב על הדרום מול הקולטס פתאום נראה הרבה יותר צמוד.

ניצחון חשוב, בורו

גרין ביי (2-5) – מינסוטה (5-2) 28:22

מינסוטה של 2020 תנצח רק אם תצליח להישען על דלווין קוק. מול הגנת הריצה החלשה של גרין ביי, וביום חלש במיוחד שלה, קוק התפוצץ. קאזינס היה צריך לזרוק את הכדור רק 14 פעמים, בזמן שההתקפה של רוג'רס בצד השני פשוט לא הצליחה לתפקד כראוי במחצית השנייה – לאחר שהראשונה כללה שני דרייבים בלבד לכל צד, שכל אחד מהם נגמר בט"ד. רוג'רס הצליח עוד להוביל ניסיון קאמבק נואש בסיום, אבל ניסיון ההייל מארי האחרון שלו הסתיים דווקא בסאק-פאמבל וחתם ניצחון גדול למינסוטה, אבל עוד יותר גדול לשאר צמרת ה-NFC.

סוס עבודה, דלוין קוק

דנבר (4-3) – ל.א צ'ארג'רס (5-2) 30:31

הצ'ארג'רס שוב מצאו דרך להפסיד. באמצע הרבע השלישי הם כבר הובילו 24:3 ונראו בדרכם לניצחון מרשים בהרים, אבל מאותו הרגע, שום דבר לא הלך להם. ההתקפה התפשרה על שני שערי שדה. ההגנה לא הפסיקה לפשל במשימות שלה, לאפשר מהלכים גדולים ואף לבצע עבירות, כולל אחת בדאון רביעי בדרייב האחרון ששמה את הכדור במרחק יארד מהאנדזון ואפשרה לדרו לוק למצוא את הרוקי קיי. ג'יי האמלר עם שלושה אפסים על השעון. לא ברור כיצד דנבר ניצחה את המשחק הזה, אבל זה בדיוק מה שהצ'ארג'רס יודעים לעשות הכי טוב. ג'סטין הרברט, תתכונן.

מיאמי דולפינס (3-4) – לוס אנג'לס ראמס (3-5), 17:28

כל קבוצה שמגיעה למיאמי יודעת שהיא תהיה חייבת להתמודד עם חום כבד ובלתי פוסק. הראמס, ובמיוחד ג'ארד גוף, חוו את החום הזה גם מילולית וגם פיגורטיבית. ההגנה של הדולפינס לא הפסיקה ללחוץ את מספר 16 האומלל בכחול, הרבה פעמים משתמשים ב-"קאבר 0" בכדי לשלוח כמה שיותר ראשרים לעברו, וזה צלח בצורה פנטסטית. למרות שהיה לראמס כמעט 37(!) דקות של פוזשן, הם הצליחו לייצר רק 17 נקודות, כאשר הט"ד הראשון שלהם שפתח את תוצאת המשחק הגיע לאחר הפאמבל של טואה, עמוק בתוך הטריטוריה של המקומיים בדרייב הראשון שלו כפותח של המיאמי דולפינס.

אפרופו טואה, הרוקי שיחק משחק סולידי, בהתחשב בזה שהוא לא קיבל עזרה רבה בצד ההתקפי של הכדור. 4 מסירות קלות שלו הופלו על ידי תופסים, וקריאת המהלכים של המתאם ההתקפי, צ'אן גיילי, הייתה שמרנית במיוחד. בכל זאת, הוא הראה קצת ניצוצות של מה הוא מסול לעשות עם כמה מסירות מרשימות, בפעמים המועטות שהורשה למסור את הכדור.

המשחק הזה חתום על ההגנה המצוינת של הדולפינס, שעלתה למקום הראשון בליגה במספר הנקודות הקטן ביותר שהובקעו מולה, בנוסף לגרימת 4 איבודים מול התקפה הראמס הפרוליפית. משחק שהזכיר קצת את הסופרבול האחרון בו הראמס השתתפו, בו בריאן פלורס גם שיתק את ההתקפה היריבה בעודו מתאם ההגנה אצל ניו אינגלנד.

נעזר בהגנה חונקת, טואה טאגוולא

דטרויט ליונס (4-3) – אינדיאנפוליס קולטס (2-5), 41:21

למרות שהגיעו למשחק הזה עם מאזן חצוי ומומנטום אדיר בעקבות ניצחון על הבאזר בשבוע שעבר, הליונס עדיין סחבו רצף חשוך ובעייתי חזרה לפורד פילד, שהמשיך גם בערב ראשון. הבחורים של מאט פטרישיה הפסידו את שבעת משחק הבית האחרונים שלהם, הרצף הכי ארוך בליגה. למעשה, הם ניצחו רק 5 מ-19 משחקי הבית האחרונים שלהם.

הוטרן פיליפ ריברס נהנה לחרוך את ההגנה היריבה, וניכר שבמשחקים האחרונים הוא צובר יותר ויותר מומנטום בהתקפה של פרנק רייך. זו פעם ראשונה מזה מעל שנתיים שריברס צובר 3 או יותר ט"ד במשחקים עוקבים. הוא גם הגיע ליעד חשוב נוסף כאשר הפך לשחקן השישי בהיסטוריה למסור ל-61 אלף יארד (בנוסף לבריז, בריידי, פייטון מאנינג, פארב, מארינו).

דטרויט דווקא היו אלו שיצאו ליתרון מוקדם עם ט"ד באמצע הרבע הראשון, בסיוע של חסימת פאנט של אינדי שנתן להם מגרש קצר. אמנם, כמו הרבה מהמשחקים של דטרויט לאחרונה, יתרון שלהם בדרך כלל מוביל להפסדם. 20 נקודות ברבע השני העלו את הקולטס ליתרון עליו לא ויתרו עד הבאזר הסופי.

משחק חזק, פיליפ ריברס

קליבלנד ברואנס (3-5) – לאס וגאס ריידרס (3-4), 16:6

אף על פי ששתי הקבוצות הציגו התקפות איכותיות במשחקיהם עד כה, מזג האוויר הסגרירי ומלא הרוחות גרר משחק הגנתי מהצפוי.

לאחר ארבעה שערי שדה שחולקו באופן שווה בין שתי הקבוצות בשלושת הרבעים הראשונים, הריידרס שמו את הט"ד היחיד במשחק כאשר דרק קאר שלח מסר מדויקת להאנטר רנפרו באנדזון בתחילת הרבע הרביעי. לאחר פאנט של קליבלנד בפוזשן הבא, הריידרס העלו דרייב מופתי שלקח כמעט 9 דקות מהשעון והעלה את השחורים-כסופים ליתרון שני פוזשנים עם שער שדה, מה שגמר את המשחק.

מסקרן שבשילוב של מספר הניסיונות המסירה של דרק קאר ובייקר מייפילד במשחק זה (59), עדיין לא מגיע למספר ניסיונות המסירה של ג'ארד גוף בלבד (61).

באפלו בילס (2-6) – ניו אינגלנד פטריוטס (5-2), 21:24

הבילס שמרו על מאזן מושלם בבית עם הניצחון הרביעי שלהם על יריבת ה-AFC מזרח, ועלו ליתרון קריטי של שני משחקים מעל הדולפינס בקרב על ראשות הדיויז'יה.

המשחק היה צמוד לכל אורכו, אף קבוצה לא עלתה ליתרון של מעל פוזשן אחד בכל עת. לניו אינגלנד הייתה הזדמנות לנצח ואף להשוות את המשחק. במצב של יתרון 24:21 לבאפלו, הפאטס היה על קו ה-19 של יריבתם עם פחות מדקה לשחק. קאם ניוטון רץ והגיע ממש קרוב לאנדזון, לפני שפימבל את הכדור, ואיתו, כנראה גם את העונה של הפטריוטים.

ניצחון חשוב לבילס, אבל היכולת שלהם בשני המשחקים האחרונים לא מרשימה במיוחד. הם לא הצליחו לשים ט"ד מול הג'טס האומללים ובקושי ניצחו את הפאטס המתפרקים. כדי לעשות רעש בפלייאןף, ג'וש אלן יהיה חייב לתת להם יותר מ-11/18 וחטיפה, ללא ט"ד.

יקחו את הAFC מזרח? הבילס

סיאטל סיהוקס (1-6) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-4) 27-37
נראה שסן פרנסיסקו החזיקו מעמד ככל שיכלו עם מכת הפציעות הלא נורמלית שתקפה אותם השנה והמשחק הזה מול סיאטל כנראה היה הקש ישיבור את גב הגמל.
הניינרס איבדו לשאר העונה גם את ג'ימי גארופולו שהחמיר את הנקע וגם את ג'ורג' קיטל עם שברים בעצמות כף הרגל.

אבל גם בלי הפציעות האלו, הניינרס לא הצליחו להרים את ההתקפה שלהם לאורך מרבית המשחק כאשר חבילת הבליצים שפיט קארול שלח הצליחה לשתק את גארופולו, שנראה מהוסס ולא מדוייק.
עם משחק מסירה ברמה נמוכה, סיאטל שיתקה גם את משחק הריצה שנאלץ להסתמך על הרץ הטירון, מס' 5 בטבלת העומק, ג'מייקל הייסטי, ותוסיפו לזה טעות קריטית בקבוצות המוחדות כשדנטה פטיס פימבל החזרת בעיטה, המשחק היה גמור כבר בסוף המחצית השלישית כשסיאטל ביססה יתרון של 27-7.
לא עזרה גם ההתעוררות של הקבוצה מהמפרץ ברבע הרביעי כשניק מולנס, הק"ב המחליף, הוביל 3 דרייבים מהירים ויעילים ל20 נקודות, כשסיאטל הצליחה לשמור על היתרון עם 10 משלהם בעזרת משחק ריצה מספק של הרץ הטירון דיג'יי דאלאס וכמובן ראסל ווילסון הבלתי נלאה עם 4 ט"ד באוויר שניים מתוכם לדי קיי מטקאלף הבלתי עציר (161 יארד ב12 תפיסות).
סן פרנסיקו בדרכם לעונה פיננסית והחלו כבר במהלכים לקראת הדראפט של 2021 כששלחו את הליינבקר, קוואן אלכסנדר לניו אורלינס תמורת הליינבקר קיקו אלוזנזו ובחירת סיבוב חמישי.

צמד לפנתאון, ווילסון ומטקאלף

ניו יורק ג'איינטס (7-1) – טמפה ביי באקנירס (2-6) 25-23
מפתיע, אבל הג'איינטס כמעט הצליחו לקלקל לטמפה את הריצה הטובה של השבועות האחרונים כשניו יורק עלתה ליתרון 14-6 במחצית.
אבל הג'איינטס של 2020 הם לא הג'איינטס שלקחו סופרבול מול בריידי ודניאל ג'ונס תיעל את איליי מאנינג הפחות מוצלח, ותרם שני כדורים לקבוצה היריבה שהיוו גורם מכריע במהפך והעליה ליתרון של חבורת בריידי.
ביל בליצ'ק תוהה עכשיו כמה בריידי חסר לו.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

    1. בדיוק תהיתי בעצמי השבוע.
      משחק בעונה הסדירה שלא מוכרע אחרי הארכה אחת של 10 דקות – נגמר בתיקו.
      וזה די נדיר.
      (נחכה לתיקונים ודיוקים מעידו…)

  1. סיקור מצוין לשבוע מצוין.
    הבילס והפאקרס כנראה יקחו את הבתים שלהן, אבל אצל שתיהן נחשפו לאחרונה כמה חסרונות משמעותיים ותלות ב-QB שקצת פחות הולך לו לאחרונה ביחס לפתיחת העונה.

    1. אם היה איזה שביב קלוש של תקווה שעוד אפשר להוציא משהו מהעונה הזאת, הגיע המשחק האחרון וסתם את הגולל על העונה, עם עוד כמה פציעות לקינוח, פשוט לא להאמין לכמות כזאת של פציעות.
      מזל שיש עוד שני משחקים מול קבוצות מהבית המזרחי, יש סיכוי להוציא עוד ניצחון או שניים…

  2. צפיתי במשחק בין פיטסבורג לבולטימור. לא סתם הסטילרס בלתי מנוצחים. לבן רותלסברגר יש הרבה רסיברים מעולים ואף אחד לא מועדף על השני ע"י ביג בן. כרגע אני רואה אותם במסלול ישיר לסופרבול.

  3. מה שמטקלף עשה צריך למסגר: 161 יארדס ב-12 תפיסות ו-2 TD. בששת משחקי הסיהאוקס הוא תפס 92 מסירות!!! מה שאני לא מבין זה פשר החברות בינו לבין לברון. הבדל שנים כזה גדול, אז מה זאת החברות הזאת?

    1. שלום מנחם, נראה לי יש לך טעות בסטטיסטיקה.
      מטקלף תפס 36 כדורים 59 מסירות העונה ב7 משחקי הסיהוקס.
      מעניין אותי לאיזה סטטיסטיקה התכוונת.
      זה אגב שבוע אחרי שטיילר לוקט תפס 15/20 ל200 יארד ו3 ט"ד.
      תודה רבה לצוות הפוטבול! 🙏

  4. כמה ניסויים שאפשר להגיד שהוכתרו ככישלון:
    1. הניסוי של הפטריוטס להשיב לתחייה את קאם ניטון
    2. הניסוי של הברס לשחק בלי קווטרבק
    3. הניסוי של הג'טס לשחק בלי מאמן
    4. הניסוי של הניינרס לשחק בלי שחקנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט