המגיפה שלך חזרה: סיכום שבוע 8 ב-NFL/ שחר דלאל

1. אם נרצה או לא, הקורונה חזרה והיא חלק מעונת 2020. אחרי המקרה של טנסי הליגה החריפה את הנהלים שלה והיום גם שחקנים שהיו במגע קרוב לחולה מאומת נכנסים מיד לרשימה החולים ואסור להם להיות ליד הקבוצה.

השבוע זה הגיע לשיא, כאשר כלל חוליית הרצים של גרין ביי תיעדר מהמשחק היום מול סן פרנסיסקו, כרגע ברשימה נמצאים גם כלל שחקני השביעיה הקדמית בהגנת בולטימור, ובשיקאגו יאלצו לשחק עם קו התקפה שיורכב משחקני Practice squad.

אבל הסיפור הגדול של היום אתמול, היה הכניסה של מת'יו סטאפורד לרשימה, מה שיהפוך אותו לקווטרבק הראשון שזוכה לכבוד המפוקפק להיכנס לרשימה לפני שנדבק בנגיף. אז כן, נחמד לצחוק על זה שזה מגיע מדטרויט, שם הכל לא מתפקד, אבל כשהווירוס מתחיל להגיע לעמדה החשובה בספורט המקצועני זה כבר אירוע אחר לגמרי.

בטור הזה הלנתי בעבר על ההתנהלות של הליגה וגישת ה"יהיה בסדר" שלהם, אך לאחרונה גם הם הגיעו למסקנה שהעונה הזאת שונה מקודמותיה (הם גם הרחיבו את ספסלי הקבוצות כדי ליצור ריחוק גדול יותר). דיווחים מוקדמים פורסמו כבר בסוף השבוע שעבר, אך האישורים התחילו להגיע ממש עם סיום המשחקים ביום ראשון וכרגע אנחנו צריכים להתחיל לדמיין פלייאוף שיכלול 16 קבוצות – מחצית מקבוצות הליגה.

אז נכון, זה רק למקרה חירום, בו לא יספיקו לשחק את כלל המשחקים אחרי השבוע ה-18 (עוד המצאה לימי הקורונה), אבל הליגה לא נדרשה להתמודד עם פלייאוף מורחב מאז 1982, בו בוטלו שבעה מחזורים בשל שביתת השחקנים. גם אז, כמו עכשיו, הבעלים לא האמינו שזה יכול לקרות…

2. הקבוצה שהכי לא צריכה הידבקות המונית היא סן פרנסיסקו, שלאחר שאיבדו שוב את הקווטרבק ג'ימי גראפלו הם איבדו גם את השחקן הטוב ביותר בהתקפה שלהם – ג'ורג' קיטל שייעדר ככל הנראה לשמונה שבועות. עם כמות השפנים שקייל שנאהן צריך לשלוף השנה מהכובע, בסיום המגיפה הוא יוכל לקבל מופע משלו בלאס ווגאס.

3. משחק השבוע היה ללא ספק המפגש בין פיטסבורג לבולטימור, שבסיומו הסטילרס נותרו הקבוצה היחידה ללא הפסד העונה. הרייבנס היו מצויינים במשחק הזה, והשיגו 457 יארד (236 יותר מהיריבה שלהם), אך המשחק הוכרע על איבודי כדור, נתון בו אנשי הפלדה הצטיינו בו במיוחד.

פיטסבורג הצליחה לעשות מהפך ברבע האחרון ואפילו לעצור את ה-MVP של העונה שעברה, לאמר ג'קסון, בדרייב הסיום כדי להבטיח את ראשות ה-AFC. הסטילרס נכנסים עכשיו לרצף של שלושה משחקים בהם הם יהיו פייבוריטים מובהקים – דאלאס, סינסנטי וג'קסונוויל – לפני שיהיה מפגש חוזר בין הקבוצות. השאלה אם נקבל משחק שלישי נדיר ביניהן בחסות הפלייאוף המורחב.

4. יום הבחירות לנשיאות הטרייד דד ליין הגיע ולא ייצר כותרות מיוחדות. הסיבות הן מגוונות ונעות בין חוסר הסכמה על מחיר (וויל פולר לגרין ביי), חוזים גדולים שלא נמצא להם קונים (כמעט כל שחקני קו ההתקפה שהיו על המדף) ועד חוסר עניין בשחקנים שעמדו למכירה (כן, טאקריס מק'קינלי, אני מדבר עליך).

הבחירות בארה"ב. למה להפריע באמצע עונת הפוטבול?

עם זאת, לאחר שהאבק שקע קיבלנו שני טריידים הגנתיים – מפתיעים מאוד – שיכולים לעזור מאוד לקבוצות לקראת הפלייאוף. נתחיל עם טנסי, שהשיגו במחיר מבצע את אחד משחקני הניקל-בק הטובים בליגה, דזמונד קינג, שאיבד את מקומות בהרכב הצ'ארג'רס. קינג היה רק לפני שנתיים אול-פרו והוא גם נחשב לאחד ממחזירי הבעיטות הטובים בליגה. לא רע עבור בחירת סיבוב שישי.

הטרייד השני כלל את הליינבקר קיאון אלכסנדר, שנשלח מסן פרנסיסקו כשנה לאחר שחתם על חוזה ענק בקבוצה. הניינרס, שניסו להיפתר ממנו בעונה בה הם לא הולכים לשום מקום, מצאו את ניו אורלינס שהיו מוכנים לקחת על עצמם את החוזה, במה שצפוי להיות העונה האחרונה של דרו בריס. הסיינטס בחרו לחזק את עקב האכילס שלהם, משחק הריצה, ואלכסנדר צפוי לפרוח בשיטה של מתאם הגנה דניס אלן. הטרייד הזה יהיה משמעותי מאוד בפלייאוף, אז יירדו המעלות, יתחזקו הרוחות והמשחק יעבור לקרקע.

5. עוד שחקן שעשה את דרכו לקבוצה חדשה הוא הליינבקר אייברי וויליאמסון שעשה את דרכו מהג'טס אל הסטילרס. רק לחשוב מה עובר בראש של שחקן בקבוצה הגרועה בליגה אשר בשניה המזל שלו מתהפך ועובר למועמדת המובילה לזכייה בסופרבול…

6. הבכורה המצופה של טואה לא היתה מה שציפו במיאמי, אך בסיומו של המשחק הוא היה יכול לרשום לזכותו ניצחון ראשון לאחר שהפתיעו את הראמס. עם זאת, הנתון המעניין ביותר התפרסם לפני המשחק, כאשר אדם שפטר דיווח כי הסיבה שהקווטרבק הצעיר "נזרק" למים היא מכיוון שהדולפינס מעוניינים לבחון מה יש להם ביד לפני הדראפט הקרוב.

האמירה של מיאמי היא חד משמעית. לאחר שהיו מוכנים לשלם על ג'וש רוזן בחירת סיבוב שני, בחרו את טואה בדראפט הם עכשיו מוכנים לזרוק גם את התכנית הזאת לפח במידה ולא תצליח, ולהמר על קווטרבק נוסף. דיברנו על זה שבשנים האחרונות עושים דברים יפים בסאות' ביץ', אבל מחויבות כזאת לעמדה עדיין לא קיבלנו מאף קבוצה מאז האיחוד בין הליגות. "הפרוסס" גרסת פלורידה.

7. הבחירה הראשונה הצפויה בדראפט, טרבור לורנס, נדבק השבוע בנגיף הקורונה וייעדר מהשבועיים הקרובים. מלבד העובדה שככל הנראה איבד את כל סיכוי ממשי לזכות בפרס ההייזמן (שחקן השנה במכללות), אך היעדרותו יכולה לעלות לקלמזון בסיכוי לעלות לפיילאוף. אם המשחק מול בוסטון קולג' עוד היה קליל, המפגש מול נוטרדאם יכול להיות מוקש רציני, ואין ספק שהוא יהיה המשחק המרכזי ביום שבת.

8. ממליץ לצפות בגרף הבא, שמציג את אחוזי הניצחון של הברונקוס במשחקם מול הצ'ארג'רס:

9. אחרי המקרה בתחילת השנה עם טיירוד טיילור והריאה המנוקבת, חייבים לשאול איזה רופאים הקבוצות ב-NFL מעסיקות:

10. איך אפשר שלא לסיים עם האירוע הביזרי של השבוע. מי שלא נתקל בווידאו הזה חייב לפנות לעצמו כמה דקות כדי לצפות בו (אגב, השחקן החובט הורחק לשני משחקים):

*

משחק יום חמישי: גרין ביי פאקרס (2:5) אצל סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4:4)

אחרי שקיבלנו במחצית הראשונה של העונה משחקים משמימים לפתיחת המחזור, קיווינו שסוף סוף יהיה לנו מפגש בין שתי קבוצות שרוצות לחזור לפלייאוף. במציאות אנחנו נקבל משחק בו יופיעו שתי הקבוצות בסגלים חסרים, כשרק אחת מהן (גרין ביי) באמת רוצה לחזור מהמשחק הזה עם ניצחון.

כאמור, הפאקרס יהיו בלי כל חוליית הרצים שלהם, כאשר מי שאמור לקבל את מירב הנשיאות הוא טיילר ארווינג שמתחילת העונה רשם 43 יארד בלבד. למזלם של האורחים, הם יקבלו את ארון רוג'רס ודבנטה אדמס, הצמד שהיה אחראי בשבוע שעבר לשלושת הטאצ'דאונים של הקבוצה.

בצד השני כנראה יעלו שוב עם ניק מולנס, שבהופעה האחרונה שלו כפותח הוא סופסל לטובת הקווטרבק השלישי סי ג'יי באת'הרד. מולס יצרך להתמודד עם קו התקפה רעוע ונשק יחיד בדמותו של הרסיבר הרוקי ברנדון איוק.

*עדכון* ברנדון איוק נכנס גם הוא לרשימת הקורונה ולא ייקח חלק במשחק. הייתי אומר שמולינס יצטרך להסתמך על חוליית הרצים שלו, אבל גם שם כבר משחק הרץ הרביעי של הקבוצה…

הימור: גרין ביי לא יפסידו שבועיים ברציפות לקבוצה נחותה ממנה, ניצחון קל לפאקרס.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה על הסיכום שחר, מאיר עיניים כתמיד
    .
    כמה הערות קטנות (באמת בקטנה):
    .
    1. למיטב זכרוני קאם ניוטון (נכון שבמשחקים האחרונים הוא לא לגמרי תפקד כקווטרבק…) היה הראשון שנדבק בקורונה, כך שהבכורה המפוקפקת נשללת מסטאפורד
    .
    2. אני לא חושב שסן פרנציסקו היא האחרונה שצריכה נדבקים בקורונה, אם כבר – בתור קבוצה שבמילא רוב הסגל שלה נמצא ב IL – הניינרס הם פחות או יותר האחרונים שצריך להיות אכפת להם. העונה הלכה ממילא.
    .
    3. המהפך העיקרי של פיטסבורג היה ברבע השלישי, לא האחרון. נכון שאחרי זה בלטימור לקחו את ההובלה ובסוף שוב היה מהפך.במשחק עצמו, הרייבנס גילו עליונות ושיתקו לגמרי את ההתקפה של הסטילרס במחצית הראשונה, מה שדפק אותם (חוץ מהפנלטיז שתחלס ממש וציאו אותם מהמומנטום) היה פציעות באופנסיב ליין והרחקה של ה LB ג'ודאן. פיטסבורג, למרות הנצחון, לא שכנעו, לפחות לא עד הרבע האחרון.
    .
    5. פיטסבור אמנם לא מנוצחים אבל הם לא המועמדים העיקריים לזכיה, לפחות לא כל עוד קנזס בליגה (538 נותן לקנזס 24% זכיה ולפיטסבורג 14%)
    .
    8. הגרף הוא כמובן סיכויי ההצלחה של הצ'רג'רס ולא של הברונקוס
    .
    10. שווה לפרט טיפה לגבי מה שרואים בסרטון על ג'אבון ווימס וגארדנר. גארדנר תלש לו את מגן הפה והשליך על הדשא, עברו פחות או יותר 10 דקות שבהן ישב ווימס על הספסל וחיכה לנקמה ובהזדמנות הראשונה שהייתה לו הוא חזר לגארדנר וניסה לתלוש לו את מגן הפה (רואים בוידאו), משלא הצליח, החליט לתת לו אגרוף בקסדה שזה מאוד הגיוני. קצת מוזר לי שגארדנר לא נענש אפילו קצת
    .
    המשחק הלילה – נדמה לי שהניינרס הודיעו שאיוק לא ישחק בגלל קוויד

    1. 8 זה סיכויי ההצלחה של שתיהן… שתיהן נמצאות שם והגיוני להגיד שזה סיכויי ההצלחה של הברונקוס כי זה מה שמעניין, הם מכולם הוציאו ניצחון.

    2. 1. אתה צודק לגבי ניוטון, אבל מה שניסיתי להעביר הוא שסטאפורד נכנס בעקבות השינוי בנהלים (נכנס לרשימה לפני שנמצא חיובי). כנראה שלא הייתי ברור מספיק.
      3. מסכים שאת השינוי הגדול עשו ברבע השלישי, אבל הדרייב המנצח היה ברביעי, ובכל מקרה השיגו ניצחון שלא היה אמור להגיע להם לפי היכולת על המגרש. בד"כ ניצחונות כאלה שמורים לקבוצות טובות מאוד (ניצחון גם כאשר היריבה עדיפה).
      10. השארתי את זה לסרטון, הוא עושה את זה טוב ממני
      🙂

      .

      לגבי איוק, פורסם אחרי שהעליתי את הכתבה, יתוקן

  2. ובינתיים כל חולית התופסים של הניינרס מחוץ למשחק עקב הקורונה. איוק, בורן וסמואל לא בסגל, וגם טרנט וויליאמס מצטרף אליהם.
    מעניין למי מולנס ימסור…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט