חלום הקיץ שלי (19) – פורטלנד / גילעד זריצקי

הפורטלנד טרייל בלייזרס נלחמו העונה בקללת הפציעות. הפציעה הקשה של יוסוף נורקיץ' שכללה כמה שברים ברגלו, הביאה את הבלייזרס להחתים את חסן ווייטסייד למלא את החור בעמדת הסנטר. במהלך העונה הקללה המשיכה עם פריקת כתף של זאק קולינס וגיד אכילס קרוע אצל רודני הוד. כדי למלא את החור (ואולי כאקט של יאוש) הקבוצה החתימה את כרמלו אנתוני שגמל בעונת "רנסנס" ומאוד עזר לקבוצה להישאר תחרותית. לקראת המשחקים בבועה נורקיץ' וקולינס חזרו בריאים, וביחד עם לילארד, ה-MVP בבועה, הקבוצה השתחלה לפלייאוף מהמקום השמיני עם מאזן של 35 ניצחונות ו-39 הפסדים. הבלייזרס ניצחו את המשחק הראשון מול הלייקרס, אבל ארבעה הפסדים במשחקים הבאים סיימו את העונה שלהם.

דמיאן לילארד, סי ג'יי מקולום מהווים את הבסיס של הבלייזרס כבר לא מעט שנים, עם יוסוף נורקיץ' שהצטרף אליהם ב-2017 ליצור שלישיה התקפית מצוינת. לילארד, הפרנצ'ייז פלייר, הוא שחקן התקפה מצוין ומגוון (30 נקודות ו-8 אסיסטים למשחק העונה), עם טווח בלתי נגמר, מצדיק את הסופר מקס על 47 מיליון בממוצע לעונה לחמש העונות הבאות. מקולום, סקורר מצוין (22 נקודות למשחק), משלים עם לילרד  קו אחורי טופ 3 בליגה (אחרי קרי-קליי, הארדן-ווסטברוק), ירוויח בממוצע 32 מיליון לעונה לארבע השנים הבאות. נורקיץ' שיחק העונה רק 13 משחקים בהם היה מצוין עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק, ירוויח 12 מיליון לעונה לשנתיים הקרובות.

לבלייזרס יש רוטציה עמוקה ומאוזנת עם שחקנים מנוסים וצעירים. חסן ווייטסייד, טרבור אריזה, רודני הוד וכרמלו אנתוני מביאים איתם נסיון עשיר בליגה. חסן ווייטסייד, סנטר חוסם (הוביל את הליגה עם שלוש חסימות למשחק העונה), אבל מגן קבוצתי חלש, שמתבסס בהתקפה על רולים וריבאונד התקפה, מסיים את החוזה. טרבור אריזה, אחד משחקני ה-3&D הראשונים בליגה, קשיש בדרך למטה, ירוויח 13 מיליון לעונה הבאה. רודני הוד, צלף (49% ב-3 נסיונות למשחק ב-21 משחקים בלבד העונה), יחזור מהפציעה הקשה וייקח את אופציית השחקן על סך 6 מיליון לעונה הקרובה. כרמלו אנתוני, כבר לא כוכב, אבל עדיין מספק התקפה עם 15 נקודות למשחק, יחזור לקבוצה אם יסתפק בחוזה הקצר של 8 מיליון לעונה שאציע לו. 

הצעירים כוללים את זאק קולינס, אנפני סיימונס, נזיר ליטל, גארי טרנט ג'וניור וווניין גבריאל. למרות הסטטיסטיקה הבינונית (7 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק), לזאק קולינס הפאור פורוורד בן ה-22, יש פוטנציאל להפוך לשחקן משמעותי המתבסס על קליעה וריבאונד. הבעיה הרצינית עם קולינס היא הפציעות המרובות שמובילות לחשש שלא יממש את הפוטנציאל. אנפני סיימונס הוא גארד סקורר מהספסל בן 21. נזיר ליטל (בן 20) שהצליח בשנה אחת בנורת' קרולינה ליפול ממעמד של אחד השחקנים המובילים במחזור לבחירה ה-25 בדראפט, עדיין לא הרשים. גארי טרנט ג'וניור 3&D בן 21 שפרץ בבועה עם אחוזים משוגעים של 51% משלוש ב-8 נסיונות למשחק. סוגר את הרשימה ווניין גבריאל (בן 23), שחקן אנרגיה שפתח בשני משחקים בפלייאוף והפתיע לטובה, מסיים חוזה ויסכים לחזור עבור חוזה ארוך טווח של 3 מיליון לעונה.

פורטלנד בריאה היא קבוצה מפחידה עם פוטנציאל להגיע לגמר המערב, ועם הרבה מזל אפילו להתמודד על האליפות. לכן, הכוונה שלי היא להשאיר את הקבוצה בתצורתה הנוכחית. בבחירה ה-16 בדראפט אבחר בפורוורד הגנתי שבשל לתרומה מיידית. פטריק וויליאמס, הפרשמן מפלורידה סטייט, יהיה האפשרות המועדפת, שחקן הגנה מצוין גם בצבע וגם על השלוש, בתקווה שיפתח קליעה יעילה. בסיבוב השני הייתי מחפש רכז פליימייקר עם פוטנציאל לתרום מהספסל מיידית, גרנט רילר, הסיניור מצ'רלסטון, אם ישאר על הלוח, יכול להיות מושלם לתפקיד.

לסיכום, עם חמישיה של לילארד, מקולום, אנתוני, וויליאמס ונורקיץ' ועם ספסל של סיימונס, טרנט ג'וניור, אריזה, גבריאל וקולינס, הבלייזרס החזקים יוכלו שוב להתמודד בצמרת המערב. הקבוצה תכוון ללכת עד הסוף אבל בתסריט הסביר תפסיד בסיבוב השני (או אפילו הראשון) במערב הסופר תחרותי.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מסכים ולא מסכים – מסכים שהם צפויים לעשות פלייאוף ואולי לעבור סיבוב אחד, לא מסכים שהם צריכים להתפשר על זה. לדעתי צריכים ללכת דאבל אור נאת'ינג על שנות השיא של לילארד ומקולום ולהטריד את הצעירים עבור כוכב שלישי – אולדריג'? לאב? לאברט? ארון גורדון? לא יודע מי יהיה פנוי, אבל הם צריכים עוד חתיכה אחת כדי לתת לעצמם סיכוי אמיתי.

    1. קווין לאב או למרכוס אולדריג' לא יעזרו לפי דעתי. הקבוצה מספיק מוכשרת התקפית וצריכה חיזוק בצד ההגנתי. אני מעדיף להשאיר את הצעירים – אולי אחד מהם יפרוץ? אם בכל זאת מחפשים עוד שחקן חמישיה מוביל הייתי מנסה להביא את קלי אוברה או שחקן דומה.

  2. מגיע להם עונה של נורוקיץ' בריא. איתו הם קבוצה אחרת, וראו את זה בבועה.
    אנפרני סימונס עם הרבה ציפיות אבל מעט קבלות. אולי שווה גארד וטרן שיתן מנוחה לצמד לילארד-מקולום

    1. אני אוהב את סיימונס וחושב שהוא מספיק טוב להיות הגארד השני מהספסל.

      ההגנה של הקבוצה היא החולשה הכי משמעותית, אם לחזק את הקבוצה אז עם שחקן 3&D.

  3. אני חושב שקולינס כרגע הוא ה-PF הפותח שלהם, כל עוד הוא בריא, כי הוא מראה שיפור עקבי, אלא עם הם מסיטים את כרמלו (בהנחה שישאר במחיר מינימום) ל-4 וטרנט נכנס ל-SF

      1. הבעיה עם הבלייזרס זו ההגנה. לדעתי וויליאמס יהיה מגן יותר טוב מקולינס כבר מהעונה הראשונה ולכן הייתי נותן לו צ'אנס בחמישיה.

  4. לדעתי הם ישמחו להשיל את אריזה והוא יכול להיות פוטנציאל טוב לטרייד לקבוצה שרוצה לפנות קצת מקום להחתמות הקיץ. ממה שקראתי השחקנים שם מאד רצו שהוא יצטרף לבועה אבל הוא סרב.

    1. אתה מפספס. את המרחב תמרון הם יכולים לקבל פשוט בלחתוך אותו ולחסוך 10 מ12.
      הכוונה כאן שיוכלו להביא חיזוק מקבוצה שתרצה להוריד שכר כדי לפנות מקום להחתמה בשוק החופשי

  5. אחלה טור. גם לדעתי הם יכולים להשתפר בלי לשדרג יותר מידי שחקנים. לא בטוח שזה יביא אותם מאוד רחוק בפלייאוף.

  6. מסכים איתך ועם מה שכתבו מעליי – הם יכולים להשתפר (ואני כן הייתי פותח עם קולינס כל עוד הוא בריא), אבל אני לא חושב שהשלישייה של לילארד-מקולום-נורקיץ' שווה יותר מסיבוב ראשון או שני בפלייאוף. השאלה היא אם כן שווה להם טרייד ולנסות להביא כוכב גדול יותר ליד לילארד, אולי אפילו אמביד, או להמשיך עם קבוצה טובה שכנראה לא תאיים על האליפות. מאוד יכול להיות שעדיפה האפשרות השנייה.

    1. אמביד יכול להיות מעניין…

      אולי טרייד שמבוסס על מקולום ונורקיץ' עבור אמביד ריצ'רדסון ובחירות\שחקנים צעירים.

  7. כל הכבוד על הסדרה הזאת … באמת השקעה רצינית.
    כמו שאמרת, לפורטלנד חסרה המון הגנה והרבה יותר מזל (או צוות רפואי )
    הם צריכים 2 פורוורדים אמינים (לא כאלה שקולעים משחק כן שלושה לא… או כאלה שעל כל סל מקבלים שניים בהגנה)
    סנטר יש להם וגארדים כנ"ל. (למרות שתמיד אפשר להעזר בעוד גארד שקולע 3 מהספסל … )
    הבעיה כמו שציינת היא חלון הזמנים של לילארד בשיא. ולכן לשמור על הצעירים בתקווה לפריצה או לנסות למצוא מישהו שיתרום מיידית בדראפט זה קצת בעייתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט