חלום הקיץ שלי (18) – אורלנדו / גילעד זריצקי

אורלנדו התחילו את העונה עם קבוצה דומה לזו של העונה הקודמת ועם ציפיות להישאר בתחתית הפלייאוף במזרח. אל-פרוק אמינו, הרכש החדש שלהם, נפצע אחרי 18 משחקים לשארית העונה. ג'ונתן אייזק קרע את רצועת ה-ACL בבועה, פציעה שגמרה לו את העונה הנוכחית והבאה. למרות הפציעות, המג'יק עמדו בציפיות וסיימו את העונה עם מאזן של 33 ניצחונות ו-40 הפסדים במקום השמיני במזרח. אורלנדו הפתיעו וניצחו את המשחק הראשון בסדרה מול המדורגת ראשונה מילווקי, אבל אחרי 4 משחקים עלו על אוטובוס ונסעו חצי שעה בחזרה הביתה.

המג'יק בנויה כקבוצה מאוזנת ללא כוכב אמיתי אבל עם שבעה שחקנים שקולעים מעל לעשר נקודות למשחק. השחקנים הותיקים כוללים את ניקולה ווצ'ביץ', אוון פורנייה, טרנס רוס, ואת די ג'יי אוגוסטין. ווצ'ביץ' הוא השחקן הקרוב ביותר למעמד של כוכב, סנטר התקפי מצוין שקולע 20 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק, ומרוויח בממוצע 24 מיליון לשלוש העונות הבאות. פורנייה, כנף קלע וסקורר עם 18 נקודות למשחק (40% ב-7 נסיונות למשחק), כנראה יקח את אופציית השחקן על 17 מיליון לעונה הקרובה. רוס, שחקן כנף וסקורר נוסף שעולה מהספסל וקולע 15 נקודות למשחק עם אחוזים טובים לשלוש (35% ב-7 נסיונות למשחק), ירוויח 12 וחצי מיליון בממוצע לשלוש העונות הבאות. אוגוסטין, רכז ותיק שקולע 11 נקודות למשחק מהספסל ועם קליעה יציבה לשלוש (35% ב-4 ניסיונות למשחק), מסיים את החוזה.

הגרעין הצעיר של הקבוצה כולל את ארון גורדון (בן 24), מרקל פולץ, ג'ונתן אייזק ואת מו במבה. גורדון התפתח להיות יותר מדאנקר מצוין, כיום מדובר בשחקן הגנה מצוין וסקורר סביר עם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק. החוזה של גורדון עומד על 17 מיליון בממוצע לשנתיים הבאות. פולץ (בן 22), הבחירה הראשונה בדראפט 2017, הועבר לאורלנדו עבור פירורים, והפתיע כרכז פותח בקבוצת פלייאוף (ללא קליעה משלוש) עם 12 נקודות. פולץ ירוויח 12 מיליון בעונה האחרונה בחוזה הרוקי. ג'ונתן אייזק (בן 22), היה אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, וכעת נותר לראות איך יחזור אחרי השיקום מהפציעה הקשה. אייזק ירוויח 7 מיליון בשיקום, גם כן בעונה האחרונה בחוזה הרוקי. מו במבה (גם בן 22), הבחירה השישית בדראפט 2018, מגן טבעת מצוין, ובינתיים פוטנציאל לא ממומש.

אל-פרוק אמינו, מייקל קרטר-וויליאמס וג'יימס אניס הם שלושת שחקני הספסל הנוספים שמרכיבים את הרוטציה של המג'יק. אמינו הוא שחקן ותיק שידוע בהגנה המצוינת שלו, ירוויח 10 מיליון לעונה לעוד שנתיים. קרטר וויליאמס, רכז מהספסל חסר קליעה, מסיים את החוזה. ואניס שחקן 3&D חלש שייקח את אופציית השחקן על 2 מיליון לעונה הבאה.

אחרי שנים כקבוצת פלייאוף גבולית הגיע הזמן לשינוי. לקבוצה אין אף כוכב או שחקן עם פוטנציאל אמיתי לכוכבות. ולכן, בתור GM אני בוחר בבנייה מחדש.

הטרייד הראשון יהיה ארון גורדון ואוון פורנייה לברוקלין עבור קאריס לה-ורט, טוריאן פרינס, ובחירה סיבוב ראשון לדראפט 2021. ארון גורדון ימלא את החור בעמדה ה-4 ופורנייה הקלע יתאים בברוקלין לצד דוראנט וקיירי. אנחנו נקבל שחקן צעיר ומוכשר (לה-ורט), שחקן ספסל צעיר (פרינס) ובחירה. הטרייד השני יהיה ווצ'ביץ' למילווקי עבור ברוק לופז, ארסן איליאסובה, די ג'יי ווילסון, ושתי בחירות סיבוב ראשון. לבאקס זו הזדמנות אחרונה לחזק את הקבוצה לזכות באליפות ולהשאיר את יאניס. אנחנו נקבל בחירות דראפט ואת השחקנים לא יהיה קשה להעביר תמורת בחירות נוספות או שחקנים צעירים.

בדראפט הייתי הולך על השחקן עם הפוטנציאל המקסימלי. בבחירה ה-15 אבחר באלכסי פוקוסבסקי, הפורוורד מאולימפיאקוס ב', גבוה (7-0) עם ראיית משחק, קליעה, שליטה בכדור ומהירות, שהודגמה רק מול תחרות חלשה בליגה השניה ביוון. בבחירה ה-24 (ממלווקי) אבחר בטיירל טרי, הפרשמן מסטנפורד, שימלא את התפקיד שאוגוסטין ממלא בקבוצה, רכז קלעי נמוך מהספסל שיחפה על הקליעה השבורה של פולץ. בסיבוב השני אקח את אייזיה ג'ו, הסופומור מארקנסס, קלעי מצוין שעשוי להתפתח לשחקן רוטציה.

לסיכום, עונה הבאה נפתח עם פולץ, לורט, רוס, פרינס, ולופז עם ספסל הכולל את טרי, ווסלי איוונדו, אמינו, פוקוסבסקי ובמבה. הקבוצה תנשור לתחתית המזרח ותשאר שם עד שנמצא את הכוכב הבא שלנו דרך הדראפט.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. עומס/פקק תנועה של ממש בעמדות הפנים מול כמעט כלום בקו האחורי.
    אם אתה עושה עסקה עם ברוקלין, תביא את דינווידי לנהל את העניינים. ארון גורדון כנראה כבר לא יממש את הפוטנציאל שלו במג'יק, וגם יושב על העמדה של אייזיק (למרות שעכשיו עם הפציעה הנושא הופך למסובך) ולכן גם עליו הייתי מחפש טרייד (אולי ווריורס עם החלפה בוויגינס).
    הבלייזרס תמיד אופציה עם מקולום במידה ויחליטו לפרק את הצמד שלהם.

    1. אני חושב שדינווידי פחות מתאים לריבילד בגלל הגיל. אני לא חושב שקבוצה שמבוססת על ווץ' ודינווידי תוכל להיות בסיס לקונטנדריט. אפשר להמשיך בבינוניות, אני שואף ליותר. אם הייתי הולך לכיוון של שיפור הקבוצה הקיימת, המהלכים שהצעת יהיו מצוינים.

  2. תודה גלעד.
    .
    קשה לי להאמין שמישהו ייקח את הטריידים שהצעת. הערך של לאוורט גבוה הרבה יותר. קשה לי להאמין שמלווקי יתנו את זה על ברוק לופז שעד הסדרה עם מיאמי נחשב למרכיב חשוב מאוד בהגנה של הבאקס. בסוף המגי'ק די תקועים.

      1. בהנחה שדורנט וקיירי בריאים אז יש לנטס 2 סקוררים מהטובים בליגה. הם אמנם לא צריכים את לאוורט אבל מה יעזור להם גורדון כיצרן נקודות? על לאוורט הם יכולים להוציא הרבה יותר. פרינס כ3&D תמיד רצוי. יש להם את דיווידי כמנהל משחק אז לא ברור לי למה להם את פורנייה כתוספת שלא באמת נחוצה ועוד עם שנה אחת בחוזה. הם נותנים 2 שחקנים טובים יותר בטוטל, ולא פחות מזה גם מתאימים יותר + בחירת דראפט? לא מבין למה זה משתלם לנטס באיזושהי צורה

            1. צריך להוציא עליך ספר! לפחות כתבה, אפילו אות הוקרה!!

    1. יכול להיות שאתה צודק ושהנטס יוכלו להשיג יותר עבור לאוורט.

      אני חושב שהבאקס יסכימו לעסקה שהצעתי כדי להקיף את יאניס עם יותר אופציות בהתקפה. וווץ' שדרוג רציני ביחס ללופז החד מימדי.

  3. ווצ'ביץ' שחקן שמוכיח פעם אחר פעם שהוא שווה בנייה סביבו, לפחות במזרח.
    לכן, טרייד של במבה, פורנייה וגורדון על כוכב סקורר לקו האחורי לצד ווצ'ביץ' זאת האפשרות הטובה ביותר לדעתי.
    אפשרות 1:
    https://tradenba.com/trades/4opfUCLQR
    במבה, פורנייה ובחירת סיבוב ראשון (מוגנת לוטרי) בעד זאק לאבין.
    אפשרות 2:
    https://tradenba.com/trades/2y3JMxyvS
    במבה, פורנייה, גורדון ו-2 בחירות סיבוב ראשון בעד בראדלי ביל איש סמית.

    1. למה אתה חושב שווץ' שווה בניה סביבו? עד כה הוא לא הראה שהוא יכול להוביל קבוצה מעבר לסיבוב הראשון במזרח.

  4. אני בכלל לא בטוח שפורנייה לא יוצא מהשנה האחרונה בחוזה שלו. אז לפני שמטרידים אותו כאן לכל עבר בואו נחכה קצת…

        1. מבין הקבוצות שיכולות למצוא מקום בתקרה, אני מתקשה למצוא קבוצות שמחפשות שחקן על המשבצת הזאת – עולות לי לראש פליקנס ודטרויט. הפליקנס ירצו לשמור מקום לחוזה של אינגרם ואולי לונזו והארט בקיץ הבא, ודטרויט תקועים עם בלייק גריפין וזהו, וזה משפיע על הטווח והגודל של החוזים שלהם.

          1. אטלנטה, הניקס ושרלוט בקלות גם במשחק.
            שלא לדבר על אורלנדו עצמה או אפילו טורונטו בתרחישים מסוימים.
            הפליקנס לא צריכים לשמור מקום.

            1. אטלנטה יעדיפו לדעתי גארד הגנתי יותר ליד יאנג, לשארלוט יש 2 גארדים סקוררים ואצל הניקס הוא גם יכול לקבל חוזה מקסימום בטעות. אורלדנו אפשרי, וטורונטו פחות סביר.
              בכל מקרה, נדמה לי שהוא יקבל פחות, כאשר 10-12 לעונה נראה לי הכי הגיוני, אבל אני במקומו הייתי מחכה עוד עונה, כי הוא יכול להיות פרס ניחומים לא רע בעונה הבאה.

            2. אתה לא מסביר למה שיקבל פחות? למה פתאום הוא שווה 10-12?

            3. הביקוש לא גבוה ויש היצע חלופי

            4. אבל כמו שאתה רואה יש מספיק קבוצות ומה ההיצע החלופי בדיוק?

            5. חיים 12 זה סכומים של גרמי גראנטים. פורנייה שווה יותר ויקבל לפחות מה שהוא מקבל עכשיו. ההוקס ישמחו לקלוט אותו בחוזה לא יותר מידי ארוך 🙂
              אגב פורנייה הוא חבר נבחרת שבר. אני מאד תופס ממנו, הוא פשוט במקום זבל ליד טריי הוא יפרח. הוא גם אופציה למאבס אגב, מספיק לבן בשבילם וזר עם קליעה

            6. לדעתי הוא שווה בסביבות ה-15. במקרה שלא ייקח את האופציה יהיה אפשר לעשות סיין אנד טרייד, אני חושב שהוא ישמח לשחק בקונטנדרית שבברוקלין.

  5. מסכים איתך שהם צריכים טרייד, אבל לברט שווה יותר מגורדון כרגע. הבעיה הגדולה שם היא שהשחקנים הצעירים שלהם מאוד פציעים – כרגע מרקל פולץ היחיד שבריא בזמן שאייזק שנה בחוץ ולכו תדעו מה יקרה עם במבה. שיקגו יכולה להיות יעד מעניין לווצ'ביץ', תמורת קרטר ולאבין/הבחירה/וויט

  6. תודה על הפוסט,
    יש להם שנה לחכות לאייזיק, ועדיין לא ברור לאן הולך הפרויקט של פולץ.
    מעניין לראות אם וכאשר יטרידו את ווצ', איזו קבוצה תשתדרג בזכותו

  7. עם המג'יק הסיפור לא משתנה: יש להם ס"ה קבוצה טובה. יש להם מאמן טוב. אבל שנה אחרי שנה חסר גרוש ללירה, ועם המג'יק תמיד קשה להגדיר את הגרוש הדרוש כי אם כולם בריאים, יש להם אחלה חמישייה. יגיעו שוב ןושוב לפלייאוף, ישחקו די טוב, אבל יתקשו לעבור את הסידרה הראשונה. זאת מין חותמת על המצח שלהם מאז שאקיל ופני הרדאוויי עזבו.

  8. מסכים לגמרי עם רוח הדברים – צריכים למכור את נכסיהם הטובים אך לא מספיקים עבור שחקנים עם פוטנציאל ובעיקר בחירות. במצב הנוכחי לא יגיעו לכלום והשחקנים הטובים שלהם יבקשו לעזוב בשלב כלשהו. אהבתי את ווצביץ למילווקי, גם בתרחיש שיאניס נשאר ובוודאי בתרחיש שהוא עוזב.
    תודה רבה גלעד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט