חלום הקיץ שלי (20) – דאלאס / גילעד זריצקי

לפני שאני מתחיל אני חייב להגיד שאחרי שלוש שנים שחייתי בדאלאס (2013-2016) וזכיתי לצפות בסוף הקריירה של דירק נוביצקי האגדי, נהייתי אוהד מאבריקס שרוף (MFFL – Mavs fan for life). אם נראה לכם שערך השחקנים קצת גבוה – זה כי אני לא אובייקטיבי.

עונת 2018-19 היתה עונת מעבר עבור המאבריקס, שנה אחרונה בקריירה מופלאה של 21 שנים לדירק והשנה הראשונה של לוקה. המעבר היה חלק מהצפוי עם עונת רוקי מושלמת של לוקה והסתיימה בטרייד על פורזינגיס. בשנה אחת הפכנו מאחת הקבוצות החלשות בליגה לקבוצה עולה ואטרקטיבית.

הציפיות בתחילת העונה הנוכחית היו להתחרות על מקום בפלייאוף, אך במהלכה המאבריקס עלו על הציפיות עם עונה ברמת MVP של לוקה דונצ'יץ' ותרומה מצוינת של שאר השחקנים. הקבוצה הגיעה לבועה אחרי שהבטיחה למעשה את מקומה בפלייאוף, אבל חסרה את דוויט פאוול וג'יילן ברנסון, שני שחקנים משלימים משמעותיים, שנפצעו וסיימו את העונה. את העונה הרגילה סיימו עם מאזן של 43 ניצחונות ו-32 הפסדים במקום השביעי במערב, אך לצערם נתקלו כבר בסיבוב הראשון באחת הפייבוריטיות לתואר, הקליפרס. במהלך הסדרה לוקה שיחק ברמה גבוה מאוד, למרות פציעת קרסול שליוותה אותו והתמודדות מול הבריונות של מרכוס מוריס, כאשר זכורה במיוחד השלשה המטורפת שהובילה לניצחון במשחק 4. אך זה לא הספיק, בעיקר כשהכוכב השני של הקבוצה, קריסטפס פורזינגיס פצוע, המאבריקס סיימו את העונה עם 4-2 מכובד.

הרוסטר של המאבריקס מאוד מגוון גיאוגרפית, והקבוצה מתבססת על שני כוכבים אירופאים צעירים. לוקה דונצ'יץ' (בן 21) רכז גבוה (9 ריבאונדים למשחק), עם ראיית משחק (9 אסיסטים למשחק) ויכולת ליצור לעצמו קליעה ברמה משוגעת (29 נקודות למשחק). כבר בשנתו השניה, ובגיל 21, לוקה הוכיח שהוא שחקן טופ 10 בליגה כשהוביל את המאבריקס להתקפה הכי יעילה בהיסטוריה (116.7 ברייטינג ההתקפתי), ועם בונוס משמעותי של חוזה רוקי עד 2022. קריסטפס פורזינגיס, סנטר ענק (7-3) קולע (35% משלוש ב-7 נסיונות למשחק) והגנת טבעת מצוינת (2 בלוקים למשחק). השאלה הגדולה לגבי פורזינגיס היא האם יוכל להישאר בריא. קריסטפס חתום על חוזה מקסימום עבור 33 מליון בממוצע לארבעת העונות הקרובות (אופציית שחקן בעונה האחרונה).

דאלאס היא לא רק לוקה ופורזינגיס. למאבס יש רוטציה עמוקה בשחקנים משלימים לצמד הכוכבים, טים הארדאווי ג'וניור, דוויט פאוול, מקסי קליבר, סת' קארי, דוריאן פיני-סמית' וג'יילן ברנסון. טימי, סקורר (16 נקודות למשחק) עם קליעה מצוינת (40% משלוש בשבע נסיונות למשחק), יכול לקחת את אופציית השחקן עבור 19 מיליון לעונה, אבל יש שמועות שיחתום על חוזה ארוך טווח, בתור GM אני מוכן עד 15 מיליון לעונה. פאוול, סנטר שמתגלגל מצוין לסל, קרע את גיד האכילס ויחזור בתחילת העונה הבאה עבור 11 מיליון לשלוש העונות הבאות. מקסי, פורוורד/סנטר הגנתי (הגיע מאותה העיר שממנה דירק הגיע) עם קליעה יציבה משלוש (37% ב-4 ניסיונות למשחק). סת' קארי, AKA האח המוצלח, צלף (45% ב-5 ניסיונות למשחק משלוש), ירוויח 8 מיליון בממוצע בשלוש העונות הקרובות. פיני-סמית', 3&D (קולע 38% משלוש ב-4 ניסיונות למשחק), ירוויח 4 מיליון לעוד שנתיים בקבוצה. ברנסון, שנבחר בסיבוב השני בדראפט 2018 למרות שזכה בשחקן המכללות של השנה, הוא רכז מחליף מצוין. כל הצוות המשלים של הקבוצה מורכב משחקנים שנבחרו בבחירה ה-24 ומטה בדראפט וכמעט כולם עם אחוזים לשלוש מעל הממוצע בליגה. הרבה מהקרדיט מגיע ללוקה שהופך את השחקנים סביבו הרבה יותר טובים.

משלימים את הספסל דלון רייט, בובן מריאנוביץ', ג'סטין ג'קסון, וטריי בורק. רייט, רכז חלש מהספסל שמקבל 9 מיליון (הרבה יותר מדי) בשנתיים הקרובות. כולנו אוהבים את בובי הענק (7-4), כשהוא משחק הוא מאוד יעיל בהתקפה אבל חור בהגנה, ירוויח 3 וחצי מיליון לעוד עונה. ג'קסון, פורוורד עם פלווטר טוב וזהו, ירוויח 5 מיליון לעוד עונה. בורק, היה ההחתמה הכי טובה לבועה, שיחק מצוין מול הקליפרס ויקבל ממני חוזה ארוך טווח של 5 מיליון לעונה.

אני מתכנן להביא עזרה בשוק החופשי ולשמור על גמישות לקיץ 2021 בתקווה להביא כוכב שלישי, אולי אפילו את יאניס. הקיץ יש לנו בסביבות ה-15 מיליון כולל ה-MLE. אחרי אופציית השחקן של אנסה להחזיר את ג'יי קראודר על חוזה ארוך טווח של 13 מיליון לעונה. קראודר, שחקן 3&D מצוין (45% ב-6 ניסיונות למשחק), יחזור לקבוצה (עבר ב-2014 מדאלאס לבוסטון עבור רונדו), ויעזור מאוד, גם בהגנה על לוקה ממרכוס מוריסים.

בדראפט, עם הבחירות ה-18 וה-31, אבחר שחקני הגנה טובים ובשלים לתרום מייד. בסיבוב הראשון בג'וש גרין, פרשמן, 3&D קלאסי, מאריזונה (במקור מאוסטרליה) ובסיבוב השני בטיילר ביי, הג'וניור מקולורדו, שחקן הגנה מצוין ללא התקפה, שאני מקווה שיפתח אצלינו.

לסיכום, נפתח את העונה עם לוקה, הארדאווי, פיני-סמית', קראודר, ופורזינגיס בחמישיה ועם ספסל הכולל את ברנסון, קארי, גרין, מקסי, ופאוול. הקבוצה הצעירה תעלה עוד מדרגה לאחת מהטובות במערב. אם פורזינגיס יצליח להישאר על המגרש, הקבוצה תוכל להתחרות על האליפות כבר בעונה הבא. ובכל מקרה לוקה יהיה ה-MVP.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. 1. תכלס שאלה נבנתה לטווח רחוק בקיץ שעבר והם כבר עכשיו קבוצת טופ אבל יש התבססות מוחלטת על דונציץ ואם קפ נפצע (הפתעה!!!) התלות הלוקה בלוקה רק מתגברת

    חסר להם קשיחות – אם קראודר פנוי מעולה
    וחסר הובלת כדור נוספת על דונציץ – אפשר להביא רכז טוב לאדע מי ואפשר לנסות לתת יותר את הכדור לקרי והרדוואי

    בדצמבר ראיתי אותם במדיסון סקוור גרדן וזה היה בולט שבלי דונציץ הם תקועים התקפית

    2. אם קפ לא היה נפצע דלאס היו משחקים מול דנבר הערב

    1. אני לא חושב שצריך להביא רכז מחליף. ג'יילן ברנסון ממלא את התפקיד מצוין, מצליח להוריד לחץ מלוקה, והוא עוד ישתפר.

      בקשר לגארדן לא מדברים על המשחק הזה…

  2. רעיון טוב להחזיר את קראודר. הוא היה מאוד אהוב על הקהל ומתאים לקבוצה הנוכחית.
    הייתי קודם כל מנסה להיפטר מג'קסון, רייט ופאוול – שלושה שחקנים שלא מספיק טובים לקבוצה עם שאיפות לאליפות – זה ביחד 24 מיליון דולר לעונה שזה המון (רייט ופאוול חתומים גם מעבר לשנה הקרובה מה שהופך אותם למכשול רציני להבאת סופרסטאר בקיץ הבא). כדי להיפטר מהם הייתי גם מעמיד למכירה את כל בחירות הדראפט, אין צורך בהם עכשיו, המטרה היא להשיג שחקנים מנוסים וקשוחים (כמו קראודר).
    הייתי נזהר מלתת חוזה ארוך טווח לטריי ברק, צריך לזכור כל הזמן מה עקב האכילס של הקבוצה – הגנה. ברק שחקן נמוך מאוד שלא יקדם את התחום הזה.

    1. להיפטר מרייט וג'קסון יהיה מצוין אבל אני לא רואה קבוצה לוקחת אותם בלי לקחת בחירות. חשוב לי לשמור על הבחירות כדי להביא שחקנים מחליפים על חוזי רוקי זולים. בקשר לפאוול עוד צריך לראות איך הוא יחזור מהפציעה, אם יחזור למה שהיה לפני אין לי בעיה עם החוזה שלו.

      בקשר לבורק, הוא היה מצוין בפלייאוף ואם הוא ימשיך לשחק ככה 5 מיליון תהיה גנבה וגם אם הוא לא מתאים יהיה אפשר להעביר אותו בטרייד.

      1. ברונסון הוא לא יותר מ-PG מחליף נחמד. הוא עוד ישתפר אבל לא מעבר ל-PG מחליף.
        בורק מדי פעם צץ או חוזר לתודעה עם איזה כמה תצוגות התקפיות, אבל גם אצלו חוסר העקביות זה מה שמונע ממנו להיות שחקן חמישייה (והוא כבר לא יהיה כזה ב-NBA). הוא יכול להפוך לאחלה שחקן שישי או PG מחליף שהוא סקורר.
        המאבריקס צריכים יותר שחקן כנף שיוצר לעצמו ולאחרים

  3. לוקה – אין הרבה שחקנים שאפשר לומר עליהם שאיתם, ועם צוות מסייע "גנרי", מקום בפלייאוף במערב הוא כמעט מובן מאליו, אבל לוקה הוא אחד מהם.
    .
    אבל כדי ללכת עד הסוף זה לא מספיק, אז השאלה היא איך מצוותים לו עוד כוכב או שניים כדי ליצור קונטנדרית אמיתית.
    .
    זינגר אמור להיות התשובה לכך, אבל נראה לי שהבריאות שלו עלולה להביא לכך שהוא לא באמת יהיה הכוכב השני, אלא אולי הכוכב השלישי.
    .
    אם אכן כך, לדעתי צריך לחשוב איך מגייסים כוכב שני, גם על חשבון חלק מהצוות המסייע. נדרש מישהו עם הגנה אימתנית, צלף, שיכול להשפיע גם בלי הכדור שימצא, מטבע הדברים, בעיקר אצל לוקה. מישהו כמו פול ג'ורג' היה יכול להתאים, אבל לא עולה לי מישהו פנוי, אולי כריס לאברט עבור הארדוואי או משהו כזה?
    .
    זה לא חייב לקרות כבר לעונה הבאה, כי לוקה עדיין צעיר, אבל גם לא הייתי מחכה יותר מדי.

    1. ויקטור אולדיפו מתאים בול, קולע לשלוש, יכול להוריד לחץ פליימייקינג מלוקה, שחקן הגנה מצוין ושחקן חופשי ב-2021.

  4. בעקבות הדיסקליימר המוצלח אני אתעלם מהאוברהייפ לשחקנים המשלימים של המאבס…
    אני חושב שהדגשת את הנקודה החשובה – לשמור על גמישות לקיץ הבא. מה שאומר שאי אפשר לעשות יותר מדי עכשיו.
    לא מבין איך הגעת ל-15 מליון פנויים (בהנחה שהארדווי מממש את האופציה שלו). יהיה לכם רק MLE להציע לקראודר (שגם להגיד שהוא שחקן של 45% מהשלוש זה עצימת עיניים סטטיסטית עצבנית) ואם תיתן לו חוזה ארוך טווח אתה הורג את אותה גמישות שהזכרת.

    1. 15 מליון מגיע מ-9 מיד לבל + 6 מתחת לתקרה של ה-115 מליון הצפוי לעונה הבאה.

      "45% מהשלוש זה עצימת עיניים סטטיסטית עצבנית" – למה אתה מתכוון?

      מיאמי וגולדן סטייט (סיין אנד טרייד על באטלר וראסל בהתאמה) הראו שאפשר להחתים כוכבים גם בלי הרבה מרווח מתחת לתקרת השכר. אני חושב שקודם כל צריך להביא שחקנים טובים כשיש הזדמנות. אם מוצאים כוכב שמעוניין להצטרף תמיד אפשר למצוא בית חדש לשחקן טוב כדי לפנות מקום.

      1. אההה זה לא עובד כך.
        הmle הוא הגבול העליון שאליו ניתן להגיע כשאתה משתמש בו. אתה לא יכול לצרף אותו.
        למה אני מתכוון בעצימת עיניים סטטיסטית? שאתה לא יכול לקחת 20 משחקים ולהתעלם משאר הקריירה.
        איזה כוכבים מיאמי וגולדן סטייט החתימו בלי מרווח מתחת לתקרה?

  5. מבחינת גארדים דאלאס כרגע די מסודרים – הארדווי וסת' קרי סוגרים את עמדה 2 וברונסון הרכז המחליף. אפשר להשאיר את ברק על מינימום או טיפה מעבר וקמפאצו אמור גם כן להגיע.
    בקו הקדמי יש את פורזינגיס, פאוול, קלבר ובובאן, ושם יש מקום אולי לחיזוק זמני נקודתי, כי לא נראה לי סביר שקאולי-סטיין יקח את האפשרות שחקן שלו (מינימום).
    דאלאס צריכים בעיקר חיזוק בעמדה 3, ושם קראודר לעונה אחת יכול להתאים. או טרייד של דלון רייט ובחירת דראפט של השנה בעד שחקן כנף אחר.
    בכל מקרה – את דלון רייט, ואולי גם אחד מבין פאוול וקלבר כדאי להטריד עד הקיץ הבא, ובלי חוזים ארוכי טווח יהיה מקום לחוזה גדול נוסף.

    1. מסכים! אני לא חושב שקרואדר יסכים לחוזה לעונה אחת. אם יגיע הכוכב המיוחל ב-2021, יהיה אפשר להעביר את אחד\חלק מהחוזים כדי ליצור מקום מתחת לתקרה.

  6. אתה מעלה נקודה טובה,
    השאלה אם מכוונים לעוד שנה לקיץ הבא או שמים דגש על העונה הקרובה
    נראה שיהיה יותר חכם לחכות לקיץ הבא לשוק השחקנים החופשיים, זה יתן גם זמן לראות מה קורה עם זינגר ומה אפשר להפיק ממנו. גם אין מה להתסתער על הליגה השנה, כי צפוי לפחות במערב תחרות מאד קשה ודאלאס עדיין לא ממש קונטנדרית, גם אם תצרף את קראודר.
    מה שהכי חשוב לשנה הזו זה לבנות הגנה, בפאן הזה דאלאס התקשו השנה. יהיה טוב להביא מהדראפט שחקני הגנה, אכן, ואולי חיזוק להגנה גם בטרייד מינורי או שניים. לכוון שוב לפלייאוף, אולי לעבור סיבוב, ולקיץ הבא

    1. מסכים עם הכל למעט קראודר. הוא ישלים בדיוק את החוסר בהגנה בכנף ואם יהיה צורך נפנה חוזים בקיץ הבא כדי להחתים כוכב.

  7. עקרונית, הכי חשוב לא לעשות מהלכים שינעלו את הקיץ הבא. מצד שני דאלס ידועים בכל מיני קלפים שהם שולפים מהשרוול…

  8. פוסט מעולה. מקווה מאוד שקראודר ישאר במיאמי, אבל הוא מתאים בדאלאס והכיוון הכללי נכון – לשמור מקום לקיץ הבא ופשוט Run it back לשנה נוספת, גם אם זה יגמר שוב בהדחה ב-6 משחקים בסיבוב הראשון. יכולים להביא פתאום את אולדיפו או יאניס בקיץ.

  9. תוד'ה גילעד.
    מג'יי קראודר תשכח. אפילו אם מיאמי לא תיקח אליפות הוא עמוד הכרחי באליפות של העונה הבאה. כל מה שמיאמי צריכה הוא סנטר יותר טוב מאוליניק או ליאונרד, ואולי עוד פינט גארד נמוך ומהיר ביותר עם שלשה

    1. מיאמי רוצים לשמור כסף ל-2021 ויש להם כמה שחקנים שהם רוצים להשאיר. אני חושב שחוזה ארוך טווח יכול למשוך את קראודר לכיוון דאלאס.

    1. למה להיפרד ממאמן שתמיד משיג יותר שמצפים ממנו?
      כמה מטביעות האצבע הבולטות של ריק בשתי העונות של לוקה-
      ריק מעולה בהגדרת תפקיד ברור לכל שחקן-
      שחקן כמו הארדווי ג'וניור שבה מהבלאגן בניקס הצליח לקבל תפקיד שבו הוא מכדרר הרבה פחות ולא מאבד את הביטחון בהתקפה.
      דוריין פיני סמית ומקסי הם גם שחקנים לא הכי מוכשרים(דוריין לא נבחר בדראפט) והם מצליחים מאוד עם רולים מאוד ברורים.

      לוקה- זה לא היה חייב ללכת ללוקה כל כך בקלות. ריק נתן לו את המפתחות לקבוצה בשלב מאוד מוקדם ונתן לכולם להבין מי בעל הבית.

      השיטה ההתקפית- המעבר לחמישה שחקנים בחטץ הוא לא פחות מגאוני והוא הסיבה לעונה ההיסטורית בהתקפה.
      למרות היופי של המשחק הזה אין בו טיפה נאיביות וההוכחה היא שגם מול ה"הגנה שמחליפה הכל" של הקליפרס זאת שאמורה הכי להקשות על המאבס, ההתקפה לא איכזבה.

      גם בהגנה אני לא דואג בעיקר כי אני מכיר היטב את ההתאמות שנעשו בסדרה מול מיאמי ב2011 וכשיצטרפו השחקנים המתאימים דאלאס יגיעו עד הסוף.

  10. אחלה פוסט גלעד.
    רואים שאתה מכיר את הקבוצה מעולה.
    אני מסכים איתך על הרוב אבל חולק על כמה נקודות-
    פאוול- מהרגע שנפצע המאבס עברו לחמש בחוץ וזה הרגע שבו kp התחיל לפרוח. בנוסף זה נותן ריווח שמשאיר חור ענק באמצע ששחקן כמו לוקה מרוויח ממנו המון.
    בקיצור אני חושב שדוני, מארק וריק שינו גישה ולא מעוניינים ב"לוב טריט" אלא בשחקן כמו מרקוס מוריס(השם יישמור , אבל כמה שהוא טוב ומתאים ונראה שקליפרס לא יוכלו לתת לו את מה שהוא רוצה).
    מה גם שפאוול שומר בינוני מאוד(פירגנתי לו כי הוא בחור זהב).

    ברנסון- משחק כאילו הוא שנים בליגה ומאוד מתאים להוביל את החמישייה השנייה,
    אבל אם נצליח להחתים את בורק על חוזה של של 4 מיל' לעונה אני בהחלט חושב שנכון להעביר את ברנסון בטרייד כ"נכס".

    ולכן מה שאני חושב שצריך לקרות בקרוב זה טרייד בסגנון הזה-
    פאוול, דלון, ברנסון+ בחירות דראפט(18+31 של העונה, אם אפשר אז רק אחת מהן) במקום שחקן עם חוזה גבוה שמתאים את כולם במשכורות ונשארה לו עונה אחת בחוזה(שיהיה גם חוזה גרוע העיקר שהוא נגמר תוך עונה)

    החלום שלי אישית בתור אחד ששרוף על דאלאס זה לא כוכב שלישי אלא שני שחקנים כמו מרקוס סמארט ומרקוס מוריס שיצטרפו לדוריין שלא מקבל מספיק הערכה פה(מדובר על אחד החוזים הכי שווים בליגה).

    טימי אומנם נחמד והוא קיבל את הרול שלו באופן מפתיע בעונה האחרונה אך הוא איכזב קצת מבחינה הגנתית מול הקליפרס ואני גם לא חושב שהוא יסתפק בש60 מיל' לארבע עונות.

    1. לא הייתי מסתפק רק בסיכוי לשחקן פותח בעוד שנתיים עבור ברנסון, פאוול, רייט והבחירות. חוץ מזה, לדעתי, תמיד עדיף כוכב על שני שחקנים פותחים.

      1. אני לא רואה כוכב שיכול להגיע שלא גורם לי לחשוש ממש מפגיעה בדינמיקה הקבוצתית הנוכחית.
        הצורה שבה השחקנים הנוכחים(ובעיקר k.p)מקבלים את הusg הגבוה של לוקה היא לא טריוויאלית.
        איזה כוכב אתה הכי רוצה לראות מצטרף בעונת 21/22?

        1. ראיתי שכתבת יאניס(שלא יגיע) ואולדיפו שצריך להראות בעונה הקרובה שהוא חזר לעצמו, כי מה שראינו בבועה זה לא מספיק.
          אני לא רואה בפרי אייג'נסי של העונה הבאה כוכב שתפור על המאבס.

            1. התקפית הוא גם מדהים וגם מתאים.
              הגנתית הוא לא מכסה את נקודות התורפה הנוכחיות.
              אבל הכי גרוע זה שהוא כשיר לשחק רק כשיש ירח מלא או משהו כזה.

  11. לוקה הוא השחקן הראשון שהייתי בוחר היום להקים קבוצה. לדאלאס יש את כל הזמן להרכיב קבוצה למידותיו. אם פאוול קרע את האכילס זה אומר שאפשר לשכוח ממנו?

    1. פאוול מרוויח 11 מיליון לעונה. אם לא יחזור לרמה שלו מלפני הפציעה זו תהיה בעיה. אפילו אם יחזור לעצמו זה חוזה טיפה גבוה מדי.

  12. תודה גלעד.
    .
    אני מאמין שנראה את דאלס הולכים לכיוון של יוסטון: 3&D. בגדול הניסוי שהם עשו השנה הצליח מעבר למצופה. אתה או משאיר את הצבע פנוי ללוקה שיגמור אותך שם, או משאיר קלעי שיתפור לך את השלשה. הבעיה היא שזה משאיר את דאלס נטולת הגנה (הרדוואי, קרי, קליבה, בורק, בראה, פאוול כשיחזור – כולם שומרים לא טובים) כמו שציינו מעלי – האפשרויות של קראודר, מוריס, אולי החזרה של מת'יוז, אולי הבאה קובינקטון אם יוסטון יחליטו שהם מפרקים את העסק הם אפשרויות טובות עבורם, בשביל לעשות את הקפיצה לשלב הבא גם אם לא אליפות עדיין (כנראה שבשביל זה הם יצטרכו עוד כוכב)

    1. מסכים. טרייד על קובינגטון יהיה מעניין. אם הרוקטס רוצים לבנות מחדש אולי יסכימו לקחת עבורו את רייט, ברנסון, ובחירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט