אירועי דיומא – 01.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב – המשך הסיבוב הראשון

נדרש מעט זמן כדי להתרגל להביט על יציעי "ארתור אש" ו"לואי ארמסטרונג" שוממים לחלוטין ולראות את השחקנים לוקחים בעצמם את המגבות (עשוי להיות שינוי חיובי דווקא), אבל במילותיו של דודו טסה "בסוף מתרגלים להכול", בייחוד אחרי שראינו גם ענפי ספורט אחרים ללא קהל.
נכון לכתיבת דברים אלה, עם תחילת המשחק בין דג'וקוביץ' לדאמיר דזומהור, לא נרשמו הפתעות ביומה הראשון של האליפות. בין התוצאות הבולטות שנרשמו, ניתן לציין את ניצחונו בארבע מערכות של אלכסנדר זברב מגרמניה, המדורג שביעי בעולם, על קווין אנדרסון מדרום-אפריקה, סגן אלוף הטורניר לפני שלוש שנים. שחקני צמרת נוספים שהעפילו לשלב הבא הם סטפנוס ציציפאס היווני ודניס שאפובלוב מקנדה. המדורג הבכיר ביותר שהודח הוא דייגו שוורצמן הארגנטינאי. מי שהגיע לרבע גמר הטורניר לפני שלוש שנים, שמט יתרון בן שתי מערכות לקמרון נורי הבריטי.
קורי גאוף בת ה-16, בהופעתה הראשונה בניו-יורק, קיוותה לשחזר את הישגיה היפים מווימבלדון ואליפות אוסטרליה הפתוחה (שמינית הגמר), אך הפסידה לאנסטסיה סבאסטובה מלטביה. שחקניות מדורגות נוספות שצלחו את השלב הראשון הן פטרה קביטובה, קארולינה פלישקובה ואנג'ליק קרבר, בין היתר.

גברים (שידורים בערוצי היורו ספורט מהשעה שש בערב) – משחקים בולטים

אנדי מארי (בריטניה)-יושישיטה נישיוקה (יפן) – מעניין יהיה לבחון את כושרו של אלוף הטורניר לפני 8 שנים, שהראה סימנים מעודדים בטורניר המאסטרס בשבוע שעבר.
דניאיל מדבדייב (רוסיה)-פדריקו דלבוניס (ארגנטינה) – הרוסי, שמדורג חמישי בעולם, הוא סגן אלוף הטורניר מההשנה שעברה.
דומיניק תים (אוסטריה)-ז'ומה מונאר (ספרד) – האוסטרי, שמדורג שלישי בעולם, יישאף להתקדם מדרגה אחת מעל הישגו באליפות אוסטרליה בתחילת העונה.
גריגור דימיטרוב (בולגריה)-טומי פול (ארה"ב) – הבולגרי בן ה-29 הגיע לחצי הגמר בניו-יורק אשתקד, תוך שהוא גובר על פדרר בשמינית הגמר.
פליקס אוג'ה-אליעסים (קנדה)-טיאגו מונטרו (ברזיל) – הקנדי בן ה-20 הוא אחד הכשרונות הגדולים בענף.
מילוש ראוניץ' (קנדה)-לאונרדו מאייר (ארגנטינה) – ראוניץ' יישאף למנף את טורניר המאסטרס המעול שהיה לו בשבוע החולף להצלחה במייג'ור בניו-יורק.
מתאו ברטיני (איטליה)-גי סואדה (יפן) – ברטיני הגיע לחצי הגמר לפני שנה.
פרנסס טיאפו (ארה"ב)-אנדראס ספי (איטליה)
אנדריי רובליוב (רוסיה)-ז'רמי שארדי (צרפת)
רוברטו באוטיסטה-אגוט (ספרד)-טניס סנדגרן (ארה"ב)

קארן חצ'אנוב (רוסיה)-יאניק סינר (איטליה) – אטלי המשחק המסקרן ביותר בסיבוב הראשון בהגרלת הגברים. סינר בן ה-19 מדורג במקום ה-73 בעולם ונחשב לאחד השחקנים המוכשרים ביותר בסבב. חובט חזק מאוד בכדור, נע היטב על המגרש ושומר על קור רוח לאורך המשחק. יריבו הרוסי מדורג מעליו (16) ונחשב לשחק נהדר בעצמו, אך נראה כי צפויה התמודדות מאוזנת על אף ההבדלים במיקום.

נשים – משחקים בולטים

קים קלייסטרס (בלגיה)-יקטרינה אלכסנדרובה (רוסיה) – הבלגית בת ה-36, שהניפה את התואר בניו-יורק לא פחות משלוש פעמים חוזרת בפעם השנייה מפרישה. הפעם האחרונה שהיא שיחקה בטורניר היתה ב-2012 ויהיה מעניין לראות אותה משחקת, ללא קשר לכושרה.
סרינה וויליאמס (ארה"ב)-קריסטי אן (ארה"ב) – סרינה, שתחגוג 29 בסוף החודש, תחפש תואר שביעי בניו-יורק (האחרון היה לפני 6 שנים). בשנה שעברה העפילה לגמר ונכנעה שם לביאנקה אנדרסקו.
ונוס וויליאמס (ארה"ב)-קארולינה מוכובה (צ'כיה) – ונוס בת ה-40 היא השחקנית המבוגרת ביותר בהגרלה הראשית של טורניר היחידות.
גרביניה מוגורוזה (ספרד)-נאו היבינו (יפן) – הספרחדיה, ילידת ונצואלה, היתה סגנית אלופת אוסטרליה בתחילת השנה.
סופיה קנין (ארה"ב)-ינינה ויקמאייר (בלגיה) – קנין הפתיעה רבים כשזכתה באךיפות אוסטרליה האחרונה ויהיה מעניין לראות אותה משחקת בארצה.
אמנדה אניסימובה (ארה"ב)-ויקטוריה טומובה (בולגריה) – אניסימובה היא שחקנית אמריקאית מוכשרת נוספת, שבגיל 17 כבר העפילה לחצי הגמר באליפות צרפת בשנה שעברה.
מדיסון קיז (ארה"ב)-טימאה באבוש (הונגריה) – האמריקאית שיחקה בגמר הטורניר לפני שלוש שנים.
סלואון סטיבנס (ארה"ב)-מיכאלה בוזארנסקו (רומניה) – סטיבנס זכתה בטורניר לפני 3 שנים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 4:

קטע 3 של אתמול היה, בניגוד לשני קודמיו, דל אירועים למדי. הבריחה הקטנה, שהלכה והידלדלה עד שכללה רוכב בודד, נתפסה ע"י הדבוקה, והכל היה מוכן למיאוץ סיום. המיאוץ אכן הגיע, ושם הצליח האוסטרלי כיילב יואן לפלס את דרכו אל הקו בצורה מרשימה, תוך שהוא מונע ניצחון מסם בנט. ג'אקומו ניצולו השלים את הפודיום, בעוד שהוגו הופשטטר, הצרפתי מ-ISN, הפתיע כשהגיע למקום הרביעי. יואן רושם וי ראשון במירוץ הנוכחי, בתקווה לשחזר את ההצלחה הפנומנלית מהמירוץ הקודם. לקבוצתו, לוטו סודאל, זוהי מעט נחת לאחר שאיבדה בהתרסקויות של הקטע הראשון את פיליפ ז׳ילבר וג׳ון דגנקולב. למי שדואג לפטר סאגאן, שסיים אתמול חמישי, הרי שהוא כבר צבר מספיק נקודות על מנת להשתלט על החולצה הירוקה. הקטע לא שינה את תמונת ההובלה במירוץ, כשאלאפיליפ עדיין מוביל, ואחריו ייטס (4+), הירשי (7+) ושורה ארוכה של רוכבים במרחק של 17 שניות.

*המלצת צפייה* קטע 4 של היום כבר לוקח אותנו אל האלפים ואל הסיום הראשון בפסגה קשה במירוץ. כתבנו כאן בפריוויו למירוץ שהמארגנים החליטו השנה להפוך לחלוטין את השולחן יחסית לשנים הקודמות, מה שהביא לכך שנראה בפעם הראשונה פסגה אלפית בשלב כל כך מוקדם של המירוץ. לפסגה קוראים אורסיירה-מרלט, פסגה לא מוכרת במיוחד, אך כזו שהופיעה בעבר במירוץ. זוהי פסגה גראנד טורית אופיינית של כ-10 ק"מ ב-6 אחוזי שיפוע – לא מהפסגות הקשות ביותר שראינו, אך גם לא תענוג גדול. העובדה שאין לפניה טיפוסים קשים במיוחד מרמזת שאולי נראה כאן הפרשי זמנים נפתחים בין המועמדים המובילים, אך הם כנראה לא יהיו גדולים במיוחד. היום נקבל כנראה כמה תשובות מוקדמות לכמה מהשאלות שיעסיקו אותנו ב-GC בהמשך המירוץ: האם פרימוז רוגליץ' וקבוצת יומבו ויסמה ימשיכו לגלות את הדומיננטיות שראינו מהם במירוצים הקודמים בצרפת, מה שאולי ישים את רוגליץ' בעמדת ההובלה. האם אינאוס, ואיגן ברנאל בפרט, יצליחו להתאושש מכאבי הגב (וכאבי הראש) באותם המירוצים. האם אלאפיליפ, שטיפוסים מהסוג הזה הם לא בדיוק כוס התה שלו, יצליח לשמור על החולצה הצהובה. והאם מתחרים כייטס, פינו, לופז, פוגאצ'אר, קינטאנה, לאנדה וחבריהם מגיעים למירוץ בכושר הנכון, או שאולי למי מהם המירוץ ייגמר כבר היום. הרבה שאלות מעניינות, שכדאי לצפות בקטע על מנת לקבל את התשובות אליהן. שידור ביורוספורט ב-14:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

    1. תודה.
      לגבי קטע הטיפוס המוקדם, יש פה משמעויות רציניות עבור ההמשך. חולצה צהובה זה משהו שבצידו יש אחריות רבה. זה מטיל עומס גדול על הקבוצה, שנדרשת להגן עליה בכל מחיר (למשל לסגור בריחות). כשזה מגיע בשלב כזה מוקדם של המירוץ, העומס הוא כפול ומכופל. לא אתפלא אם מי מהקבוצות המובילות תוותר על זה בשלב הנוכחי, גם אם תחוש שהרוכב המוביל שלה יכול להשיג אותה.

        1. זוכר את הג'ירו לפני שנתיים? זאת דוגמא מצויינת. סיימון ייטס זכה שם בוורודה בזמן מוקדם יחסית. הקבוצה שלו הגנה עליו בכל הזדמנות, וסגרה בריחות כל הזמן. זה נגמר בהתפרקות שלו ושל כל הקבוצה על הפינסטרה (שהיה אפשר לחוש אותה בקטע לפני כבר).

      1. הזאבים לא יוותרו.
        וג'ולאן המלך ישמור עליה היום לדעתי. יש לו 7 שניות לשחק איתן ואם יצליחו לתת לברייקאווי למשוך עד הסוף אז 17.

            1. אבל ראה 2.1.1.1

            2. לא אותו אח, אבל potayto, potahto.
              ואולי האסטרטגיה הזאת היא חלק מההסכם של אינאוס איתו.

  1. תודה עוד נציין שהיום הגרלת שלב הפליאוף באלופות והאירופאית לאחר שאתמול הוגרל שלב הקדם פליאוף.
    סתם תהיה מדוע לא להגריל הכל אתמול ?

    ההגרלה האירה פנים אתמול לקבוצות הישראליות ( למרות שזה עדיין לא מבטיח דבר ).
    נקווה שגם היום אך היריביות כבר חזקות בהרבה
    ומכבי תל אביב למשל באלופות עשויה לקבל קבוצות כמו אולימפיקוס זלצבורג סלביה פראג ואחרות
    נשתדל לעדכן בהמשך .

    1. נכון מאוד. נדמה לי ש"קזינו זלצבורג" עברה את חיפה, שאך זכתה באליפות הגדולה שלה, בסיבוב המוקדמות בעונת 94-95.

      חיפה עברה גם קבוצה אוסטרית בדרך להעפלת הבכורה לליגת האלופות בעונת 2002-03, אך לא זוכר אם היתה זאת זלצבורג.

          1. התכוונתי לשטורם גראץ כן.. טעיתי גם לגבי העונה וגם לגבי זה שהפועל ת"א עברה (גראץ ניצחה ב-2000/01)
            .
            כך או כך לא יודע למה אתה התכוונת בעשור אח"כ (אולי לזלצבורג כמו שניתן היה להבין מהתגובה שלי)

      1. מכבי ת"א בהנחה שיעברו לשלב הבא יפגשו את רד בול, זו משוכה בלתי עבירה אז לפחות נראה אותם בליגה האירופית.

  2. פאקו מזל טוב ( לא יודע על מה ….אבל רק בשמחות ).

    חיפה אם תעבור את שני הסיבובים הקרובים תתארח ברוסטוב רוסיה למשחק שאם תנצח תגיע לשלב הבתים באירופאית .
    הליגה הרוסית חזקה ועוד במשחק חוץ מעמיד את חיפה כאנדרדוג אך רוסטוב לא קבוצה מספיק מנוסה במפעל וזה אולי יכול לשחק לטובת מכבי חיפה.

    ב . ב"ש שכזכור תתארח באלבניה אצל לאצי תקבל אם תעבור את המנצחת בין מאתרול ( סקוטלנד) לקבוצת קולריין מצפון אירלנד שתארח בביתה את הסקוטים.
    אם ב"ש תנצח את האלבנים היא תארח את המשחק בארץ ונראה שב"ש פייבוריטית להגיע לשלב הבתים האירופאי.

  3. ISN עם מהלך אגרסיבי שמים את שני הקלאסיקאנים החזקים שלהם – פוליט וניילנדס בבריחה יחד עם טיש בנוט, אלכסי וילרמוז וקוונטין פאשר.

  4. אלכס, האם קראת את תגובתי בדיומא של אתמול על משחק גברים בו הפסיד אמריקאי (נראה יותר רוסי מפוטין ויותר נוצרי מיישו, שאמרו שנולד בת"א) לקנדי, עם שם רוסי לחלוטין? מעניין עם 'האמריקאי' למד טניס בארץ, ואם הוא בכלל יהודי (גבוה מאד, רזה, ובלונדיני כפי שמעט יהודים נולדים ככה)

      1. אנדי מארי חזר מפיגור של שתי מערכות (כשעמד גם בפני נקודת משחק לחובתו במערכה הרביעית וכבר היה בפיגור של שבירה בתחילת המערכה החמישית) בדרך לניצחון על יושישיטו נישיוקה ועליה לשלב השני.

    1. מאז הקורונה שדות נפט לא שווים כלום (ומלא חברות ענק נסגרות)
      .
      לדעתי הסיכוי שמסי לא ישחק בסיטי בעונה הבאה שואף לאפס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט