אירועי דיומא – 31.08.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה

הערב (החל מהשעה שש, שידורים ישירים בערוצי היורוספורט) תתחיל אליפות ארה"ב הפתוחה בניו-יורק. הטורניר ייערך בהתאם למגבלות הקורונה השונות. במילים אחרות, לא תותר כניסת קהל למשחקים (יהיה מאוד מוזר לראות את המגרשים המרכזיים ריקים) ומספר המלווים של השחקנים צומצם אף הוא. בגלל ההפסקה הגדולה שנכפתה על הטניסאים בעקבות משבר הקורונה, רבים מהם יגיעו לאליפות ללא צבירת מספיק זמן של משחק (על אף שהתאמנו די כרגיל), מה שעלול להשפיע על כושר המשחק שלהם. יש לקוות כי נסיבות אלה לא יגרמו גם לפציעות ופרישות שונות.
שני האלופים היוצאים של הטורניר, רפאל נדאל וביאנקה אנדרסקו הקנדית, לא יופיעו בו מסיבות שונות. האחרונה הודיעה כי ההפסקה של הקורונה מנעה ממנה להתכונן כרגיל לטורניר ואילו הספרדי, שזכה ב-19 תארי גרנד-סלאם, הביע חשש מהמגפה שממנה סובלת ארה"ב. נוסף על כך, הוא יעדיף להתרכז בטורניר האהוב עליו, הרולאן גארוס, שיתקיים בסוף ספטמבר בפאריז (העדיף להימנע, כפי הנראה, מהמעבר החד שהיה נדרש לעשות מהמגרשים הקשים לחימר). שחקן נוסף שיפספס את האליפות הוא רוג'ר פדרר, שמתאושש מניתוח שעבר בברכו וכנראה שלא יחזור לשחק השנה.
נראה כי נובאק דג'וקוביץ', שטרם הפסיד העונה, הוא המועמד המוביל לתואר. הסרבי, ששלשום חגג זכיה בטורניר המאסטרס של סינסינטי (שנערך בניו-יורק), יתמודד היום מול דאמיר דזומהור הוסני. ייתכן שנראה מספר שחקנים ילידי שנות התשעים, שטרם זכו בטורניר מייג'ור, מצליחים להגיע לשלבים המאוחרים של האליפות, אם לא למעלה מכך. רשימה זאת תכלול את דומיניק תים האוסטרי, שלא היה רחוק מזכיה באליפות אוסטרליה האחרונה, דניאיל מדבדייב הרוסי, שהגיע לגמר אליפות ארה"ב לפני שנה ושיחק נהדר מול נדאל, אלכסנדר זברב מגרמניה, דניס שאפובלוב מקנדה, אנדריי רובליוב הרוסי ושחקנים נוספים.

טורניר הנשים, ממנו תיעדר (נוסף על אנדרסקו) גם המדורגת ראשונה בעולם, אשלי בארטי האוסטרלית, צפוי להיות פתוח מאוד וקשה מאוד לחיזוי (מאפיין בולט של מייג'ורס הנשים בשנים האחרונות לאחר הירידה היחסית בכושרה של סרינה וויליאמס). האחרונה, שתחגוג 39 בעוד פחות מחודש, הגיעה לגמר לפני שנה, ומסוגלת ללכת רחוק גם השנה (אחותה, ונוס, בת הארבעים, תהיה השחקנית המבוגרת ביותר בטורניר היחידות ואיבו קארלוביץ' הקרואטי, בן ה-41, יחזיק בתואר הזה בטורניר היחידים). ויקטוריה אזארנקה הבלארוסית נראית בכושר מצוין אף היא, לאחר זכייתה בטורניר סינסינטי בסוף השבוע. שחקניות נוספות שמועמדות להצליח בטורניר הן נאטמי אוסאקה מיפן, קארולינה פלישקובה הצ'כית ובת ארצה, פטרה קביטובה, אנט קונטאבט האסטונית, מדיסון קיז מארה"ב ועוד רבות.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 3:

קטע 2 של אתמול היה מרתק למדי. שתי הפסגות בדרגה 1 בחלקו הראשון הותירו כצפוי מאחור את המאיצים, ובפרט את לובש החולצה הצהובה, אלכסנדר קריסטוף. הפסגות עניינו, גם כצפוי, חבורת בורחים שטיווחו את חולצת הנקודות, והמאבק הסתיים לבסוף בשוויון בין הצרפתים בנואה קוסנפרואה ואנתוני פרז. לאחר הפסגות הגבוהות קיבלנו תוואי עם טיפוסים בפרופיל נמוך יותר, שבו הדבוקה חזרה לשלוט במצב. לפני הטיפוס האחרון המזכה בשניות בונוס, תקף ז'וליאן אלאפיליפ את הדבוקה, כשאליו הצטרף מייד השוויצרי מארק הירשי. מעט לאחר מכן הצטרף אליהם אדם ייטס, שבהמשך הצליח לגנוב לאלאפיליפ את שניות הבונוס המירביות על הפסגה. השלישייה המשיכה לשתף פעולה היטב בתשעת הק"מ שנותרו עד לסיום הקטע, ושמרה על פער קבוע מהדבוקה הדוהרת מאחור. לקראת הסיום, רוחות הפנים הקשו על הבורחים, והדבוקה הלכה והתקרבה. לפני שזו הדביקה את הבורחים ב-200 מטרים האחרונים, אלאפיליפ פרץ אל הקו, כשהירשי נושף בעורפו, וזה נגמר בניצחון צמוד מאד של אלאפיליפ. הניצחון של הצרפתי הנפלא זיכה אותו בחולצה הצהובה, מראה אותו אנו זוכרים היטב מהטור הקודם, ובהחלט ייתכן שגם כאן נראה אותו אוחז בה למשך זמן רב. הוא כעת מוביל במירוץ, ואחריו ייטס (4+), הירשי (7+) ושורה ארוכה של רוכבים במרחק של 17 שניות.

קטע 3 של היום יהיה האחרון שיתחיל בעיר ניס. זהו קטע גבעי מאד בחלקו הראשון, מה שבד"כ מושך קבוצות בריחה גדולות. אם הדבוקה תצליח בכל זאת להשתלט על העניינים, אז נראה בסיום מיאוץ המוני, שיעניין חברים כבנט, יואן, סאגאן, ניצולו, קריסטוף, מזגץ', קולברלי, קוקאר וגרייפל. בכל מקרה, שינויים גדולים ב-GC לא צפויים כאן. שידור ביורוספורט ב-13:05.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

    1. לאור הפציעה הוא (והקבוצה) מראש ויתרו על הGC וכיוונו יותר לתוצאות הקטעים.
      אבל הוא דווקא היה בעניינים בטיפוס לפני האחרון. כנראה ממש רחוק מלהיות בכושר סביר

  1. תודה לכולם נזכיר שהיום ב 13.00 הגרלת סיבוב 3 במוקדמות האלופות
    ובשעה 14.00 הגרלת האירופאית

    כמובן במוקד מכבי תל אביב שתהיה מדורגת ואם תעבור את סיבוב 3 ( משחק נוק אאוט בודד בית או חוץ בהתאם להגרלה ) הרי שהיא תבטיח לפחות הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות

    היריבות האפשריות של מכבי.
    מולדה ( נורווגיה ) פנצווארוש ( הונגריה)
    ברסט ( בלארוסיה) מייטלנד ( דנמרק ) אמוניה ניקוסיה ( קפריסין )

    באירופאית
    ב"ש מדורגת ותוכל לפגוש 1 מ 3 אלו
    אריס ( יוון) , לאצי ( אלבניה ) ולוקמוטיב פלובדיב בולגריה.
    מכבי חיפה לא מדורגת ועוד צריכה לעבור את הסיבוב הקודם במשחק שנדחה
    אם תגיע היא תפגוש או בגלא ( טורקיה, ) או דינמו מוסקבה ( רוסיה ) או קיירט אלמטי (קזחסטן )
    הגרלת האלופות כאמור ב 13.00 והאירופאית ב 14.00
    נשתדל לעדכן

    1. טוב מכבי קיבלה את ההגרלה הכי טובה ונוחה שיכולה הייתה לקבל דינמו ברסט אלופת בלארוסיה הלא מנוסה יחסית
      בארץ .
      ניצחון ומכבי חוזרת לשלב הבתים עם אופציה לליגת האלופות.

  2. גם ב"ש וחיפה עם ההגרלות הקלות ביותר שיכלו לקבל ב"ש מול לאצי האלבנית אך בחוץ

    מכבי חיפה מול קיירט הקזחית ועוד בארץ ( במקום למשל גלא בחוץ ).

  3. אלכס, יצא לי לראות משחק ביו אס אופן בין קורבה (משהו כזה( מארה"ב וקנדי עם שם רוסי טיפוסי. אשתי גייל ישבה מול הטיווי לפני כמה דקות ואמרה לי שאמרו ש"הוא נולד בישראל". הייתי בטוח שהקנדי עם השם הרוסי הוא הרוסי כי אחד מהשחקנים נראה רוסי 100%.
    מסתבר שהאמריקאי הוא זה עם השם הרגיל קורבה, והוא נראה רוסי לחלוטין. דווקא הקנדי עם השם רוסי נראה 'רגיל' לחלוטין.

    אז מה הסיפור עם 'קורבה' הזה? הוא בלונדיני גבוה ממוצא רוסי שלא נראה כלל יהודי. מעניין אם אתה יודע את הסיפור עליו

    1. מנחם ואור, דניס שאפובלוב אכן נולד בישראל להורים שהיגרו אליה מרוסיה. בהיותו בן שנה, משפחתו עזבה לקנדה ושם הוא התפתח כשחקן. שאפובלוב בן ה-21 חובט בשמאל (בק-הנד ביד אחת) ומשחק טניס התקפי ואגרסיבי. לפני 3 שנים, בהיותו בן 18, הוא כבר הגיע לרבע גמר אליפות ארה"ב. נוסף על כך, הוא שיחק חלק משמעותי בהעפלת קנדה לגמר גביע דייויס בשנה שעברה (במתכונתו החדשה של המפעל), שם היא הפסידה לספרד, מארחת הטורניר.

      גם לסבסטיאן קורדה ישנו סיפור מעניין לא פחות. אביו הוא פטר קורדה, טניסאי צ'כי, שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה ב-1998 (וגם נתפס על שימוש בחומרים אסורים בהמשך אותה השנה). הוא השתקע בארה"ב ובנו, סבסטיאן בן ה-20, שנולד בה, מייצג את ארצו החדשה של אביו. מדובר בשחקן גבוה (1.98) ומוכשר, שקיבל כרטיס חופשי לאליפות ונראה כי יתקדם משמעותית בשנים הקרובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט