אירועי דיומא – 02.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב – הסיבוב השני

יומה השני של האליפות, שנעל את הסיבוב הראשון, עמד בסימן חזרה מפיגור של שתי מערכות בדרך לניצחון מצד כמה שחקנים. אנדי מארי היה רחוק ממיטבו ונקלע לפיגור מול יושישטו נישיוקה היפני, שנע מצוין על המגרש וחבט כדורים מדויקים רבים להם לסקוטי לא היה מענה. אלוף הטורניר מ-2012 פיגר, כאמור, בשתי מערכות וניצב מול נקודת משחק לחובתו במערכה הרביעית. אף על פי כן, הוא הצליח למשוך את המשחק למערכה החמישית, שגם בה חזר מפיגור שבירה ולגבור על היפני העיקש. אלוף עבר נוסף שזקף לזכותו "היחלצות" נאה היה מארין צ'יליץ'. הקרואטי, אלוף הטורניר לפני 6 שנים, חזר מפיגור של שתי מערכות מול דניס קודלה מארה"ב ועלה לסיבוב הבא. מלבדם, שני שחקנים נוספים היו שותפים ל"קאמבק" דומה: קארן חצ'אנוב הרוסי גבר על יאניק סינר האיטלקי, אחד השחקנים המוכשרים ביותר בסבב (שסבל אמש מפציעה), וקאספר רוד הנורבגי ניצח בצורה דומה את מקנזי מקדונלנד האמריקאי.
טורניר הנשים היה מעט פחות דרמטי אמש ושחקניות מדורגות כמו סרינה וויליאמס, גרביניה מוגורוזה, סופיה קנין ומדיסון קיז – עלו לשלב הבא.

גברים – משחקים בולטים

נובאק דג'וקוביץ' (סרביה)-קייל אדמונד (בריטניה) – הבריטי, יליד דרום אפריקה, הגיע לחצי הגמר באליפות אוסטרליה ב-2018, אך מאז לא שיחזר את יכולתט הטובה. על מנת לכפות משחק מאוזן על המדורג מס' 1 בעולם, יהיה עליו להשיג אחוזים גבוהים בהגשות ולחבוט הרבה ווינרים.
סטפנוס ציציפאס (יוון)-מקסים קרסי (ארה"ב)
אלכסנדר זברב (גרמניה)-ברנדון נקשימה (ארה"ב)
דניס שאפולבוב (קנדה)-סון וו קוון (דרום קוריאה)
טיילור פריץ (ארה"ב)-ז'יל סימון (צרפת)
דויד גופן (בלגיה)-לויד האריס (דרום אפריקה)

פיליפ קראיינוביץ' (סרביה)-מרקוס ג'ירון (ארה"ב)

נשים

פטרה קביטובה (צ'כיה)-קאתרינה קוזלובה (אוקראינה)
נאומי אוסאקה (יפן)-קמילה ג'ורג'י (איטליה)
אנג'ליק קרבר (גרמניה)-אנה-לנה פרידסאם (גרמניה)
קארולינה פלישקובה (צ'כיה)-קארולין גארסיה (צרפת)
דאיאנה יאסטרמסקה (אוקראינה)-מדיסון ברנגל (ארה"ב)
פטרה מארטיץ' (קרואטיה)-קאתרינה בונדרנקו (אוקראינה)
קריסטינה מלדנוביץ' (צרפת)-ווארוורה גראצ'בה (רוסיה)
אליסון ריסק (ארה"ב)-אן לי (ארה"ב)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 5:

קטע 4, הראשון במירוץ המסתיים בטיפוס, סיפק אולי רמזים למה שיבוא בהמשך. הקטע התנהל ברובו עם קבוצת בריחה של שישה רוכבים מלפנים, שניים מהם מ-ISN, קריסטס ניילנדס ונילס פוליט. כ-20 ק"מ לסיום, התנתק ניילנדס משארית חבריו לבריחה, והמשיך לבדו עד כ-9 ק"מ לסיום. זה כצפוי לא הספיק לו על מנת לברוח מהדבוקה שמאחוריו, אך זה הביא לו את פרס הקרביות של היום. אם תרצו, עוד היסטוריה קטנה ומשמחת. הדבוקה, שכללה את כל חבורת ה-GC, המשיכה יחדיו על הטיפוס האלפי הקשה של אורסייר-מרלט. בשלב זה, קבוצת יומבו ויסמה הכתיבה קצב רצחני במיוחד, שלא איפשר לאף רוכב לבצע בריחה משמעותית. כ-400 מטרים לסיום, גיום מרטאן מקופידיס ניסה לתקוף, אך פרימוז רוגליץ' שהיה מאחוריו הדביק אותו בקלות, והמשיך לדהור אל קו הסיום אל עבר הזכייה הראשונה בטור הנוכחי. הקרוב ביותר לתפוס אותו היה בן ארצו טאדיי פוגאצ'אר, שתפס את המקום השני. מרטאן הצליח להשתחל אל הפודיום ממש לפני קינטאנה ואלאפיליפ, ואח"כ כל שאר חבורת ה-GC, שהגיעה בזמן זהה. הזכייה הזאת של רוגליץ', כמו גם האגרסיביות של קבוצתו ההולנדית, מרמזות שזאת כנראה לא תהיה הפעם האחרונה שנראה מחזה מהסוג הנ"ל במירוץ הנוכחי. אלאפיליפ, למרות החמצת הפודיום, הצליח לשמור על החולצה הצהובה. הוא כעת מוביל במירוץ לפני ייטס (4+), רוגליץ' (7+), פוגאצ'אר (11+), מרטאן (13+) ורוב חבורת ה-GC במרחק של 17 שניות.

קטע 5 של היום מחזיר אותנו אל הסיומים השטוחים. הקטע מתחיל בעיירה האלפית גאפ, המוכרת היטב לרוכבים ולצופים של הטור על מהדורותיו השונות, ומסתיים בעיירת העמק פריוואס. רוב הקטע מתנהל בירידה עם כמה טיפוסים מהדרגה הנמוכה ביותר, ומסתיים במישור. קטע למאיצים כמובן, מהסוג של בנט, ויוואני, קוקאר, מזגץ' וגרייפל, אך העליות הקלות לפני הסיום עשויות לתת יתרון דווקא למאיצים שיודעים קצת לטפס כיואן, קריסטוף, סאגאן, ניצולו, טרנטין וקולברלי. שידור ביורוספורט ב-14:05.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. עוד קצת על קטע אתמול: אפשר כבר ללמוד ממנו עד כמה קבוצת אינאוס בצרות. ברנאל אמנם לא נראה מי יודע מה בסיום, אבל לא איבד זמן, מעבר לבונוסים של רוגליץ' וכל השאר. העניין הוא בעיקר עם הצוות המסייע – סיבאקוב פרש מהדבוקה מוקדם, ונראה שההתרסקות בקטע 1 עדיין כואבת לו, וקאראפאז כבר אתמול איבד כחצי דקה. שניהם הוזכרו כאלה שיכולים להוות גיבוי לברנאל, אבל זה כבר לא יקרה. בתור השוואה, דומולאן סיים אתמול עם כל חבורת ה-GC, וספ קוס נראה כמו אחד שהיה יכול לנצח בקטע אם היה רוצה.

    1. שלשום דומולאן גם הצליח להתרסק בטיפוס האחרון בצורה מטופשת למדי ועדיין סיים עם כולם למרות הקצב המהיר.

    2. לא בטוח שזה רע שקאראפז איבד זמן. ככל שהשאיפות האישיות שלו תחדלנה מוקדם יותר זה טוב לברנאל. השאלה כמה כוח יהיה לו בהמשך.
      בכל מקרה, כבר ראינו הרבה פעמים כמה הטיפוס הראשון משקף.
      זכורה לי ביותר אמירתו של דרור פקאץ' שאם ארו לקח כזה זמן על פרום בטיפוס כזה קצר (המקפצה) מה יקרה כשהטיפוס יהיה ארוך יותר?
      התשובה הצפויה שגם התבררה כנכונה היא שכשהטיפוס יהיה ארוך יותר פרום ירוויח בקלות את הזמן הזה בחזרה.
      בקיצור, נמתין. 🙂

      1. אני חושב שכקטע טיפוס, מדובר עדיין בקטע יותר קל מאלה שיבואו. ברור שקאראפאז הוא רק בעמדת גיבוי, אבל הקבוצה הייתה רוצה שיהיה לה אותו כאופציה נוספת, לכל מקרה. העובדה שהוא הפסיד חצי דקה מעידה בעיניי שהוא לא מגיע למירוץ בצורה אופטימלית. לא מפתיע – הוא בכלל התכונן לג'ירו. אפשר לראות מה קורה בקבוצות אחרות, מלבד דומולאן שהזכרתי שהגיע עם כל חברי ה-GC, גם מולמה הגיע עם פורט, וצ'אבז הגיע עם ייטס.
        אבל מסכים איתך שזה מאד מאד מוקדם.

  2. תודה לכולם
    נציין שהיום ב 19.00 יש גם מוקדמות יורו עד גיל 21.
    איי פרו – ישראל
    ישראל חייבת 3 נק בשביל להגיע לפליאוף.

  3. הניצחון של אנדי מארי לא היה פחות ממעשה גבורה. הוא היה ממש בקצה יכולתו הגופנית והנפשית. אני בד"כ לא אחד משפוטיו, אבל אתמול הוא הראה לי נדבך שלא הכרתי אצלו. ממש כל הכבוד לו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט