היריבות הגדולות ביותר של מילווקי במזרח/ רותם אלרן

לאורך השנתיים האחרונות מילווקי הייתה ללא ספק אחת הקבוצות הבולטות בליגה, וסיימה בשתיהן במקום הראשון במזרח ובליגה כולה, נכון לעכשיו. למרות זאת, בשנה הקודמת היא הודחה על ידי טורונטו בגמר המזרח עקב פריחה של קוואי לנארד ושיטה מבריקה של הראפטורס, אז מי שלוש הקבוצות שהכי יקשו עליה בדרך אל הגמר השנה? זהו דירוג שלושת הקבוצות שלדעתי הכי יפריעו להם, אילו יתרונות יש להן לעומת האיילים, אבל גם החסרונות שיוכלו לגרום להן להפסיד את הסדרה הפוטנציאלית הזו.

3.פילדלפיה 76ers

יתרונות: אצל פילי יש בעיקר יתרון אחד בולט שעשוי לתת להם סיכוי קטן, אך אפשרי לעבור את הבאקס, אך לדעתי מבין הקבוצות שאציין כאן הם הקבוצה הכי פחות סבירה לעבור את מילווקי. היתרון שהקבוצה מעיר אחוות האחים מחזיקה בו ללא ספק נמצא בכך שהקבוצה בנתה את עצמה מלכתחילה על מנת להתמודד מול מילווקי – היא אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביותר בליגה, ודורגה במקום השישי בליגה בספיגת נקודות ובאותו המקום ברייטינג ההגנתי. אמנם היא לא קבוצת ההגנה הטובה בליגה וישנו פער יחסית גדול, אך הכלים ההגנתיים שלה יכולים לעצור את יאניס כמה שאפשר, או לפחות להאט – ג'ואל אמביד הוא מגן מצוין שיעשה עבודה טובה על יאניס בצבע, וללא משחק צבע אנטטקומפו שחקן התקפי יחסית מוגבל, גם בן סימונס ואל הורפורד הם שומרים מצוינים, וג'וש ריצ'רדסון גם הוא שחקן חיובי מאוד בצד זה של המגרש, וזו הסיבה שיוכלו יחסית לעצור את מילווקי שמבוססת בעיקרה על הכוכב הגדול.

חסרונות: ובכן, פילדלפיה היא ללא ספק הקבוצה החלשה ביותר בין המתמודדות במזרח – הקליעה שלה מאוד לוקה בחסר וכמעט ואין לה ריווח, אמביד פעמים רבות מגיע מתנשף לרבע האחרון וכעת, לאחר פגרה ארוכה, אנו לא יודעים באיזה כושר הוא נמצא והאם יוכל לשמור על יאניס באפקטיביות שבה שמר עליו העונה, ובגלל היותם קבוצה נחותה יחסית למילווקי, אני לא מאמין שיוכלו לעבור אותם, למרות שישנו סיכוי קלוש.

2. בוסטון סלטיקס

הקבוצה השנייה בדירוג שלי היא קבוצה שיש לה סיכוי הרבה יותר גדול מלפילדלפיה לעבור את הבאקס לפי דעתי, ועם השיפור האדיר של חלק גדול מהסגל יש להם סיכוי סביר עד טוב לנצח מול הבאקס.

יתרונות: קודם כל, לסלטיקס יש סופרסטאר גדול לפי איך שזה מתחיל להסתמן עם ג'ייסון טייטום, וחמישייה מאוד מאוזנת, שכוללת שלושה סקוררים מצוינים (בראון, טייטום וווקר), סנטר שיכול להגן ולרווח את המגרש (דניאל תייס), וכעת ככל הנראה מרכוס סמארט, שחקן הגנתי מדהים, ייכנס אליה בעקבות הפרישה של גורדון הייוורד מהטורניר.

ההגנה של מילווקי מבוססת בעיקרה על לעצור את הצבע, וזהו היתרון המרכזי של בוסטון מולם, יש להם את ווקר, קלעי שלשות טוב מאוד, טייטום, שזה אחד מנשקיו העיקריים והוא קולע מטווח זה ביעילות וגם בראון מסוגל לקלוע את הזריקות שלו. אם מילווקי תנסה להגן על הצבע כפי שהיא עושה תמיד, היא עלולה לשלם כאן מול טייטום שמסוגל להתחמם מהטווח ולהרוג את היריבה כך, ואם מילווקי תשחק בעיקר בצבע בהגנה הם ישלמו על כך.

חסרונות: החיסרון העיקרי של בוסטון מול הבאקס הוא הגנתי. אמנם הם היו קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה, רק אחרי הבאקס עצמם, אבל הגנתית אין להם גוף מספיק גדול וחזק לשים על היווני, מה שיאפשר לו לבצע בהם שמות בצבע. ככל הנראה שומר הצבע הטוב ביותר שלהם הוא רוברט וויליאמס שלא מקבל הרבה דקות, ולאחריו מרכוס סמארט, שעם כל הכבוד להגנה הנהדרת שלו, הוא יותר מדי נמוך וקטן על מנת להתמודד עם יאניס בצבע.

בנוסף לזה, יחד עם כך שהם מסוגלים להתחמם מאוד מחוץ לקשת ולהפציץ משם, יש להם גם ערבים מאוד קרים לעיתים ובסדרה פוטנציאלית מול הבאקס הם יצטרכו להיות במיטבם בכל משחק, מה שמוריד את הסיכוי שלהם מול האיילים מוינקונסין.

1. טורונטו ראפטורס

יתרונות: ראשית, הם הקבוצה הפייבוריטית שלי מבין כל הקבוצות במזרח לנצח את הבאקס, ולא בכדי – יש להם כלי הגנתי כמעט אולטימטיבי מול אנטטקומפו בפסקל סיאקם. סיאקם מספיק גבוה וחזק על מנת להתמודד איתו במאבקי הצבע, אך גם מספיק זריז ואתלטי בשביל להישאר צמוד אליו. בגארדים יש להם שחקני הגנה נהדרים עם קייל לאורי ופרד ואן וליט, שיוכלו להגביל את הגארדים המובילים של מילווקי שמהווים גם הם חלק חשוב מהסכמה ההתקפית, במיוחד ג'ורג' היל שללא הריווח שלו הבאקס מאבדים חלק משמעותי מאוד עבורם. בנוסף לזה, התקפית הראפטורס עלולה להקשות עליהם מאוד, במיוחד בעמדת הסנטר – יש להם את מארק גאסול וסרג' איבקה, שני קלעים אמינים, וגם כאן הסכמה ההגנתית של הבאקס משחקת תפקיד חשוב – ברוק לופז נשאר על מנת להגן את הצבע ברוב הזמן והוא מתקשה בהגנה בפרימטר, ולו הראפטורס ישחקו איתם בחוץ הבאקס יאבדו כוח משמעותי בצבע אם לופז יצא אליהם, וייענשו אם הסנטר ישאר פנוי לחלוטין.

שנית, היתרון בעמדת המאמן. ישנו סיכוי גבוה מאוד שניק נרס יזכה השנה בתואר מאמן העונה, וזאת גם בגלל היצירתיות שלו בשימוש בסגל ובשיטות הגנתיות פחות מקובלות כמו האיזורית. לעומת זאת, המאמן של מילווקי, מייק בודנהולצר, יחסית מקובע ולא מרבה לתת לשחקנים דקות מרובות, גם בפלייאוף, ובשנה הקודמת ראינו כיצד זה השפיע עליהם באופן מאוד שלילי. עם מאמן מאוד יצירתי לעומת בודנהולצר שלא זז מהשיטה שלו מילווקי עלולה להתקשות מאוד בפן זה.

חסרונות: הראפטורס (יחסית לאחרות כמובן), לא מחזיקים בחסרונות כמעט בכלל לעומת הבאקס, אך אם ארצה להצביע על אחד הוא יהיה תחום הריבאונדינג – הבאקס קטפו כ-6 כדורים חוזרים יותר מהראפטורס, ודבר זה אומר שיהיו להם יותר אפשרויות לצאת למתפרצות והתקפות מעבר, אך מעבר לכך אני לא רואה חסרונות בולטים כלל אצלם לעומת הבאקס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רותם. ניתוח יפה מאוד. בעיניי גם הראפטורס האיום המרכזי על הבאקס. האמת שלא אופתע לראות את טורנטו לוקחען שוב את הטבעת.

  2. ההיט 2-0 על מילווקי העונה. כשבאם מסוגל לשמור את יאניס וההגנה מסתדרת מעולה ככה.
    אני מסוגל לראות את ההיט לוקחים את הבאקס בסדרה

  3. בפלייאוף נורמלי אין סיבה שמילווקי לא תצא מהמזרח אבל בפורמט הנוכחי הכל אפשרי.
    משום מה לא ציינת את מיאמי שמחזיקה בשני האלמנטים הכי חשובים מול מילווקי שציינת – קליעה מבחוץ ושומר ליאניס.
    הסלטיקס רחוקים מלהיות מאוזנים אבל הבעיה האמיתית שלהם שמאחורי החמישיה יש פשוט שממה ועם החיסרון הצפוי של היוורד זה נראה לגמרי לא פשוט.
    היכולת של הסיקסרס מולם תהיה תלויה בעיקר בהאם הם יצליחו למצוא הרכבים שבהם הורפורד לא הולך לאיבוד.
    לגבי הראפטורס – השיטה המבריקה של נרס בפלייאוף שעבר הייתה להתמקד ביאניס, לקלוע שלשות ולקוות שהבאקס יחטיאו את שלהם. זה המתכון כבר שנתיים ללנצח אותם. אין בזה שום דבר גאוני.
    לא מבין מאיפה אתה מביא את זה שבודנהולצר לא משתף שחקנים. מאמן שכבר שנים שומר על הרוטציות הרחבות בליגה.

    1. מסכים עם כל מילה.
      אגב, טורונטו -הפסידו פעמיים מול הבאקס, פעמיים מול מיאמי, פעמיים מול הקליפרס, כך שהסיכוי שלה להתמודד עם הגדולות לא גדול במיוחד.
      בנוסף, צריך לזכור שגם מילווקי קבוצת הגנה שקשה מאוד להתמודד איתה…

    2. כן ומחסור רציני בכשרון , עם כל הכבוד לאדאביו הוא לא מסוגל להתמודד מול יאניס (אין שחקן בליגה שמסוגל באחד על אחד), מיאמי צריכים יום מיוחד מ3 ושהיריבה תתפוס יום נוראי , זה לא יחזיק לסדרה מול הבאקס אפילו לא קרוב

      1. ברוך, מיאמי עשתה זאת פעמיים השנה, פעם ראשונה ללא באטלר וכל החבורה שהגיעה בטריידים, בניצחון משכנע מאוד אחרי שמיאמי שמטו יתרון לפני סיום וניצחו גם בהארכה.
        בפעם השנייה במרץ היה משחק חד צדדי, מיאמי לא הייתה ביום קליעה מיוחד ועדיין ניצחו אותם בגלל שבאם על יאניס וחסם לו את הצבע בזמן שבאטלר/קראודר/איגי על מידלטון. בנוסף בצבע מחכה גבוה (לאונרד או אוליניק) שמקשה על סלים קלים של יאניס. זה לא היה מקרי במשחקים הללו.

  4. פילדלפיה תקשה מאוד על מילווקי יהיה קשה ליאניס לתפקד מול חמישייה של אמביד אל הארפחרד סימונס וריצרסון כולם שומרים חזקים

  5. אחלה מאמר רותם. אני לא חושב שפילדלפיה תצליח להקשות על הבאקס, הם מאוד מזכירים לי את בוסטון של השנה שעברה – על הנייר בנויים טוב נגדם, אבל לא מספיק יציבים או טובים כקבוצה בשביל להצליח. יכול להיות שנראה סדרה דומה כשהסיקסרס גונבים את המשחק הראשון ומילווקי מנצחים את הארבעה אחריהם. צריך קליעה בשביל לנצח את הבאקס ואין להם את זה, למרות שיש להם מספיק שומרים לזרוק על יאניס.
    .
    הסלטיקס גם לא יקשו עליהם יותר מדי (אם יפגשו, ואני לא חושב שיפגשו), כי אין להם שומרים טובים לסגור את יאניס או את הצבע. יש להם איך לסגור את מידלטון ולקוות ליום רע של השאר מהשלוש, אבל ההגנה על מילווקי, כמו שעידו כתב מעליי, מתחילה ביאניס. לכן הראפטורס מועמדים מעניינים, אבל לא בטוח שהנפילה של הבאקס מהשלוש תספיק להם – ברוק לופז קולע השנה באחוז שקלע בשנה שעברה בפלייאוף והשיטה של מילווקי עובדת. איבקה, גאסול וסיאקם בצבע יכולים להקשות על יאניס ואפשר לראות את הסדרה הזאת מגיעה ל-7 משחקים, אבל לא בטוח שההתקפה של טורונטו, בלי כוכב ברמה של קוואי, תצליח להקשות על ההגנה של הבאקס.
    .
    מועמדת אחרת היא אכן מיאמי. השילוב של שחקן שיכול לשמור את יאניס (באם אדביו עצר אותו על 8 מ-23 במשחקים ביניהם העונה), כוכב שיכול לקחת משחקים על עצמו בפלייאוף ולשמור את מידלטון כמו באטלר והקליעה שיש להם מרחוק יכול להקשות מאוד. השאלה הגדולה היא איך הקליעה שלהם תגיע לפלייאוף, כי איגודלה וקראודר למשל לא יציבים מחוץ לקשת בפוסט-סיזן ומאוד לא ברור איך השאר יקלעו בפלייאוף הראשון שלהם.

  6. תודה רותם. גם אני הייתי מחליף את בוסטון עם מיאמי שבנויים יותר טוב להאט את יאניס. בכלל הסלטיקס בלי הייווארד יהיו חלשים משמעותית מבעונה הרגילה ואני לא רואה אותם מתמודדים עם הבאקס. פילי יקשו על הגריק ללא ספק אבל אלא אם כן בראון יפתיע עם איזה סטאפ התקפי שונה מבדר״כ (רמז: הוא לא), הבאקס פשוט יצופפו כרגיל את הצבע ופילי תלך לאיבוד. את מיאמי אני דווקא חושב שפילי תיקח. לגבי הראפס כתבת יפה, היתרון הגדול שם הוא בעיקר באינטלגנציית משחק, השאלה מי יעשה שם סל במאניטיים בלי קאווי.

  7. תודה רותם. בטורניר הזה הכל יכול לקרות. מילווקי תהיה מס' 1 במזרח ועל זה אין ויכוח. מהה שיהיה אחרי – הכל ייתכן כי הכל שונה. אני עדיין הולך עם מילווקי.

  8. תודה רותם
    טורונטו בקושי עברה אותם עם קוואי והשנה הבאקס עוד השתפרו, אז יהיה קשה. השאר יתקשו מאד, פילי בגלל מה שאמרת פלוס חוסר סינרגיה וקטע מנטאלי, הרוקיז של מיאמי ללא נסיון פלייאוף ולכן גם לא סביר. בוסטון ללא ביגמן ויהיה קשה

    1. אגב, אצל בוסטון הייתי רוצה לראות אותם משתמשים ברוברט וויליאמס ככלי הגנתי על יאניס. הוא קפיצי וחזק, וזה יכול להיות ניסוי מעניין עליו לאור החוסר בכלים הגנתיים בעמדות האלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט