מעורב הופס ליום שני: פופוביץ': "מתבייש להיות אמריקאי". קרים מדבר לאומה / מנחם לס

לפני 53 שנים לו אלסינדור (קרים עבדול ג'אבר) הצעיר ישב ליד ג'ים בראון, מוחמד עלי וביל ראסל ב-UPRISING בארגון האתלטים גבדולים ביותר של אז לעזרת מוחמד עלי עם בעיותיו עם ממשלת ארה"ב. היתה זו פגישה מפורסמת שהמשיכה בUPRISING בראשות מרטין לוטר קינג שהביא זכויות חדשות לשחורי ארה"ב : זכויות הצבעה חדשות, איסור פדרלי על גזענות בדיור, חינוך, עבודה, אינטגרציה מלאה באוניברסיטאות, בתי ספר תיכוניים, ועוד, ועוד, ועוד. חייהם של שחורי ארה"ב השתנו לנצח. ה-UPRISING הזה לנגד עינינו יעשה אותו דבר!

1.פופוביץ': 'Our country is in trouble'



מאמן הספארס גרג פופוביץ' יצא עם סרטון בשבת בו הוא מצהיר שהוא "מתבייש להיות אדם לבן במדינת ארה"ב", והוסיף ש"האומה כולה נמצאת בצרה".

הוא הוסיף ש"להיות שחור זה בוודאי כמו לדעת שאתה עומד להיכנס לסביבה קשה באזור קשה, ושכל רגע משהו לא טוב עלול לקרות כל רגע. תארו לכם רק לרגע מה זה לחיות עם הרגשה כזאת כל החיים".

הסרטון שהופץ ע"י הספארס עצמה ממשיך: "ואז ילד שחור נהרג בטעות או לא בטעות, ושלטי אזהרה פתאום מתנוססים בכל מקום. זה כי המדינה שלנו בצרה, והסיבה הראשית היא 'גזע'".

למי שהחמיץ הנה הסרטון

גרג פופוביץ' איננו כמובן היחיד ב-NBA להשמיע קולו. שחקנים רבים צעדו בצעדות מחאה. מייקל ג'ורדן תרם 100 מיליון דולארים. ג'יילן בראון נסע 15 שעות מבוסטון לאטלנטה להשתתף בצעדת מחאה שאורגנה ע"י בן אטלנטה אחר – מלקולם ברנדון מהפייסרס. קרים עבדול ג'אבר ולברון ג'יימס כתבו (ואז קנו OP-ED לפרסמם בעתונים שונים את דברם) כתבו מכתבים מלאי רגש – ובאותו זמן מאד עצמתים לאנשי הרפובליקה. הקומיסיונר של ה-NFL רוג'ר גודל הודה שהליגה הגיבה מאוחר מדי לזעקת השחורים שהתבטאה בכריעת הברך של הקוורטרבק של הניינרס קולין קפרניק בשעת השמעת ההמנון לפני ארבע שנים.

הנשיא טראמפ מצא זמן להשמיע התנגדותו כמעט על כל מקרה של מעורבות ספורטאים במחאה הכללית הקורית לנגד עינינו. יותר ויותר רפובליקנים לא מסוגלים להישאר במחנהו יותר. היחיד שהנשיא לא יזכיר הוא גרג פופוביץ'. לגרג הזה ישנה מין השפעה שונה מרוב אנשי הספורט. הוא מין סוג של מנהיג שיריבים ומתנגדים לא מעיזים להתאמת אתו. אפילו טראמפ לא יעיז.

אילו היה צעיר בעשר שנים הייתי מצביע עבורו להיות הנשיא שלי, ולא משנה כמה לא אהבתי אותו כמאמן הספארס, כי יותר פעמים מלא הוא ניצח את הקבוצה שלי.

2. המאמן הבא של הבולס יהיה אימי אודוקה

שיקגו בולס עדיין לא פיטרה באופן רשמי את ג'ים בוילן, אבל מאמן הבולס הוא AS GOOD AS GONE, כפי שפעם היו החברים שלי מצפון-מערב שיקגו אומרים.

לפי אתר האוהדים הוא בפנים, אבל לפי ג'ו קאולי מהשיקגו טיימס (https://chicago.suntimes.com/bulls/2020/6/5/21282078/new-look-bulls-front-office-playing-long-game-on-coaching-change) הוא רק FRONTRUNNER לאדריאן גריפין, העוזר בטורונטו.

אודוקה הוא ניגרי אמריקאי ששיחק כדורסל והיה עוזר מאמן של גרג פופוביץ' בספארס, ואז בסיקסרס.

3. עוד כמה דברים שנודעו היום על סיום העונה

סדר הקבוצות לפלייאוף של סיום העונה ייקבע לפי אחוז ה-W/L של הקבוצות אחרי 8 המשחקים שהקבוצות תשחקנה. זה יכול להיות משמעותי ביותר לקביעת הקבוצות ל-PLAY-IN TOURNAMENT , במיוחד בקונפרנס המערבי בין הבלייזרס, הפליקנס, והקינגס המנסות לתפוס מקום לפלייאוף.

שוויון יישבר ע"י שימוש ב-TIE-BREAK הרגיל של הליגה. הקבוצות המגיעות לאורלנדו מגיעות עם מספר שונה של משחקים, מה-63 של הספארס עד ה-67 של המבריקס. מה שהיה היה: קבוצה ששיחקה פחות משחקים תשחק בדיוק אותו מספר משחקים – 8 – כמו אחרת ששיחקה יותר ממנה. איך אומר החבר שלי יותם? THAT'S LIFE, אחא.

אז מה אני עונה ליותם?

שיילך לבי"ס פר ללמוד.

אילו – ז"א אם – הקבוצות שממשיכות לפלייאוף נכנסות או נשלחות חזרה לביתם לפי מספר הנקודות שאספו – אתם יודעים, ניצחון שווה 3 וכו' – כמובן שמספר המשחקים הוא גורם מכריע. אבל יותם לא מבין מה שהמורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה ד', שכשאחוזי ניצחון נגד הפסד (או נכון יותר מס' הפסדים חלקי מס' ניצחונות) הם-הם הקובעים, מספר המשחקים לא קובע.

היי, יותם, אתה לא חושב שהכי טוב זה לשחק רק משחק אחד ולנצח כי אז אתה בא עם 100%??לספארס היו פחות סיכויים להפסיד מאשר למבריקס, אבל למבריקס היו יותר סיכויים לנצח, אם אתם יורדים לסוף דעתי. הווה אומר שלא משנה בדיוק משחק המשחקים ששיחקת.

אם נחזור לשלוש הקבוצות המדוברות, הבלייזרס שיחקו 66 משחקים אותם סיימו 29-37. הפליקנס והקינגס שיחקו 64 משחקים וסיימו 28-36. כתוצאה, פורטלנד מובילה ב-1/1000% על השתיים האחרות כשכולם מגיעות לאורלנדו. זה אומר שאם השלושה מגיעות לאורלנדו ואחרי 8 משחקים יש להן אותו רקורד ב-8 המשחקים, פורטלנד תסיים לפניהן.

הקבוצה השמינית – ממפיס גריזליז, שיחקה 65 משחקים. הווה אומר שהיא יכולה לסיים בשוויון עם כל אחת מהשלוש, ולהיות לפניהן.

ע"י שהליגה החליטה להשתמש בטיי-ברייק הרגיל לקבוע מי הממשיכה (עם אותו מספר משחקים) זה אומר שהפוטנציאל היחיד ל-PLAY-IN יהיה בין הקבוצות שמסיימות 8 ו-9 אחרי 8 המשחקים – בהנחה שהקבוצה התשיעית נמצאת לכל היותר 4 משחקים מהשמינית. אם שתי קבוצות תסיימנה במקום תשיעי עם אותו מספר נקודות, הן תשחקנה משחק PLAY-IN אחד ביניהן לקבוע את הקבוצה שתשחק נגד השמינית 2 מ-3, כשהשמינית מתחילה ביתרון 0-1.

במזרח הסיכוי של וושינגטון – המפגרת אחרי הנטס ב-6 משחקים – להגיע למצב שוויון אתה הם קטנים ביותר.

על הליגה לפרסם את התכנית של ה-8 משחקים לקבוצות, אבל ההנחה היא שהליגה תנסה עד כמה שניתן לקיים את המשחקים שנותרו בתכנית המשחקים של כל אחת מה-22 באם המשחק היה ביתי או חוץ, ואם היריבה היא אחת מה-22. אני משער שבערך 75% מהמשחקים שישוחקו, היו בתכנית המשחקים בכל מקרה אם העונה הייתה מסתיימת. מאחר והמשחקים היחידים שלא יתקיימו הם המשחקים ש-22 הקבוצות היו משחקות נגד קבוצות 23 עד 30, ההגיון אומר שהם לא היו משפיעים הרבה על דרוג 16 הקבוצות – 8 ו-8 – שיתחילו את הפלייאוף.

4. קרים עבדול ג'אבר היה אחד האתלטים השחורים הגדולים שהתחברו למחאה נגד הגזענות בשנות ה-60 של המאה שעברה

Lew Alcindor (front right) at a press conference in Cleveland in 1967 in support of Muhammad Ali (second from left). Also present are Bill Russell (far left), Jim Brown (second from right), and several other pro athletes (standing).

מרטין לוטר קינג אמר ממש לפני הפגישה המפורסמת הזאת של גדולי האתלטים האמריקאים בנמצא בכדורסל, פוטבול, פוטבול, אגרוף, וא"ק:

"אני כמעט הגעתי למסקנה שאבן הנגף הגדולה ביותר העומדת מול הכושי במהלכו לקראת חופש איננה הגזענים או הקו קלוקס קלאן אלא האדם הלבן המתון, שמאמין בסדר יותר מאשר בצדק, המעדיף שלום שלילי שמהותו היא העדר של מתיחות על שלום חיובי שבו שורר הצדק. אדם שאומר תדיר: "אני מסכים אתך על המטרה שאתה רוצה להשיג אך אני לא מסכים עם דרכך הישירה" אדם שבהתנשאות מאמין כי הוא יכול לקבוע את לוח הזמנים לחירותו של אדם אחר, אדם שחי בתפיסת זמן מהאגדות ומייעץ לכושי להמתין לעונה נוחה יותר"

לפי התגובות של כמה גולשים חסרי הבנה ומושג אתמול ש"הכלבים נובחים והשיירה עוברת", והכל יחזור לקדמותו, נזכרתי היום במחאות של שנות ה-60. אני הייתי במייקון, ג'ורג'יה, עם אשתי רינה ז"ל, וחברי הטוב אייב כרמל ז"ל מלואיוויל. נתקענו בסערת טרופית איומה, ולמזלנו רוקח מקומי לקח את כולנו לביתו, שם שהינו כמה ימים.

האפלייה היתה בשיאה, אבל שברים בשריון נראו ונשמעו מכל עבר. מרטין לוטר קינג הפך למנהיג שחור גדול, וה-"BLACK POWER" הפך למושג הקיים עד היום.

בדברים רבים המחאות וה-PROTESTERS של היום מזכירים את מה שהיה אז. אז השחורים שינו מקצה עד קצה את החוקים נגדם. היום הם משנים לא את החוקים כי הכל נעשה. היום הם רוצים לשנות משהו אחר, וצעירי ארה"ב הלבנים, ההיספנים, והאסיינים עונים להם: "זה בדיוק מה שאנחנו רוצים. זוהי בדיוק ארה"ב שאנחנו נדאג שהיא תהיה במהרה בימינו!"

היום זוהי מחאה לא לשנות חוקים, אלא לשנות גישה, התייחסות, זיקה, והבנה (וכרגיל, קרים היה שם!). הלבנים היו היום 68% מהמפגינים באל.איי לפי סקר UPI. הווה אומר? שהצעירים הלבנים רוצים זאת לא פחות מהשחורים (לפי מספר הזוגות המעורבים שראיתי זה כלל לא מפתיע)

כשצעירי ארה"ב בגילאים 18 עד 50 (לדעתי הרוב בגילאי 20 עד 40) תורם בהתלהבות למה שקורה, הגזענים המבוגרים מבינים שמוטב שגם הם ישתנו – או יתחבאו – אחרת הם יישארו במיעוט קטן ומנודה.

ברצוני לדבר מעט על קרים עבדול ג'אבר שהוזמן היום ע"י NBC ואח"כ CNN לדבר לאומה.

הנה כדורסלן-על שחור בן 73 שלי היה הכבוד הגדול מאד לראותו משחק כששיחק ב'פאור ממוריאל' בניו יורק לפני 59 שנה, והיום ירד ישר מהר רשמור לדבר אל כל האומה.

לפניו היו ספורטאי-על אחרים שיצאו ללחום את מלחמת אחיהם: ג'ימי בראון, מוחמד עלי, ביל ראסל, ג'קי רובינסון…מי לא? אתמול מייקל ג'ורדן תרם 100 מיליון דולארים. אלה גבורי ארה"ב – ולא רק גבורי השחורים. למג'יק ג'ונסון וסטפן קרי וכל כוכבי ה-NBA השחורים ישנם עשרות מיליוני אמריקאים הלובשים את גופיותיהם. משהו מיוחד קורה כאן.

מוחמד עלי היה ללא ספק הלוחם הגדול מכולם עבור אחיו ועבור ה-CAUSE.

קרים דיבר ברוגע אבל בהחלטיות. הוא אמר מה שאומרים כולם: שהנה, הגיע הזמן לשינוי לא בחוקים, אלא בגישה ובהתנהגות. הוא דיבר 30 דקות הכל ישר למיקרופון ללא מילה כתובה. איזה נאום נפלא היה זה.

קרים הוא OLD TIME ACTIVIST. למזלו מאמנו ב-UCLA ג'ון וודן הבין לנפשו ונתן לו חופש מחלט להביע את מחשבותיו, להיות אקטיביסט שחור ו'ילד פרחים' ככל שירצה – כל זמן שזה לא פוגע באימונים ומשחקים. קרים עזב את ניו יורק והפך לשחקן UCLA הלוקח אליפויות, ואז לשחקן הלייקרס הקוטף אליפויות, והפך לאזרח לוס אנג'לס בגופו ונשמתו. ה-ESSAY האחרון שלו לפני כמה ימים ללוס אנג'לס טיימס (https://www.latimes.com/opinion/story/2020-05-30/dont-understand-the-protests-what-youre-seeing-is-people-pushed-to-the-edge) הפך לחובת קריאה ממש.

קרים היה תמיד צעיר אינטיליגנטי, תחילה ביישן ושקט, אבל לאט-לאט המיליטנטיות שלו מעט נרגעה, והוא הפך לסופר (כמה מספריו הפכו לבסט סלרס של הניו יורק טיימס), נואם, ודמות נכבדה – ממש רקטור של ה-NBA – שזכה במדליית הנשיא הגבוהה ביותר, וכל ה-ACCOLADES שהליגה יכולה לערוף על אדם אחד.

הוא הפך לזקן החכם שכולם מחכים לשמוע את מוצא פיו. היום הוא נשאל ע"י אנדרסון מ-CNN מה יש לו לומר לאנשים ש'לא מבינים על מה היא כל המהומה'. תשובתו?

“Don’t understand the protests? What you’re seeing is people pushed to the edge”

לפני איזה 15 שנה הוא כתב:

"Yes, protests often are used as an excuse for some to take advantage. Just as when fans celebrating a hometown sports team championship burn cars and destroy storefronts. I don’t want to see stores looted or even buildings burn. But African-Americans have been living in a burning building for many years, choking on the smoke as the flames burn closer and closer. Racism in America is like dust in the air. It seems invisible — even if you’re choking on it — until you let the sun in. Then you see it’s everywhere.'

הוא אמר היום: "לשמחתי הרבה השתנה, והדבר החשוב ביותר הוא שהשינוי הוא בעיקר בין צעירי ארה"ב ההופכים ליותר ויותר כמו הלבנים של ברזיל שהם 'COLOR BLIND'. עדיין לא הגענו לעוורון צבעים מחלט, אבל אני רואה זאת קורה כשצעירי היום יהפכו לאבות של מחר. המחאה הזאת שהיא הגדולה ביותר מאז שאני זוכר, מטרתה היא לעשות את אחד הצעדים האחרונים למחיקת האפלייה עד כמה שזה ניתן בארה"ב. זה גורם לי אושר רב!

עבדול ג'אבר אינו חדש למחאות נגד הממשל והחברה. אינגראם – הבלונדינית המכוערת מ-FOX NEWS אמרה לא מזמן ללברון ג'יימס – "SHUT UP AND DRIBBLE". לברון הוא האחרון שישתוק, ועבדול ג'אבר היה בין הראשונים לדבר. הוא אף פעם לא שתק.

הוא פגש, אישית, את מרטין לוטר קינג כשהיה בן 17, כשקינג הגיע להארלם לקבל את ברכת השכונה (שכונה? הייתה יכולה להיות העיר הגדולה ביותר בדרום קרולינה אילו הזזת אותה לשם)! על פרס הנובל שקיבל, ואז נולד לו אלסינדור שהפך לקרים עבדול ג'אבר שאנחנו מכירים. "תמיד הרגשתי רגשות גאווה פנימית על שורשי והעבר שהורי ספרו לי עליו. מרטין לוטר קינג הצית בי בעירה שממשיכה עד היום. אין בה יותר את הדלק לפרוץ לאש גדולה, אבל אני עדיין מרגיש רצון רב חובה לתרום לחברה, ולאנשים הזקוקים לי, בעיקר אפריקאים-אמריקאים שאני יכול לעזור להם בכל צורה אפשרית"

מצעיר ב-UCLA...

לפגישה עם הנשיא!

אלסינדור היה יכול היה לבחור באיזו אוניברסיטה שרצה אבל כמובן הוא בחר ב-UCLA איתה זכה בשלוש אליפויות – רק משום שאז אסור היה לפרשמנים לשחק בוורסיטי. ב-1976 הוא הוזמן ל-CLEVELAND SUMMIT שבתמונה עם מוחמד עלי והשאר, והוא רק בן 20!

לו אלסינדור התאסלם ושינה את שמו ב-1971.

הוא שיחק 20 עונות ב-NBA, זכה ב-6 אליפויות NBA, ופרש מכדורסל בשנת 1989 כשהוא בן 42. ב-2012 הוא ניבחר לשמש כ-CULTURAL AMBASSADOR של ארה"ב.

הקלע הגדול ביותר בתולדות ה-NBA – שאם לברון לא ישבור את שיא נקודותיו, השיא לא יישבר הרבה, הרבה זמן, אף פעם לא הזניח את מצפונו החברתי. עד היום – ואני מאמין שעוד הרבה שנים מעכשיו – הוא יהיה גבור ספורט ומנהיג רוחני של שחורי ארה"ב, ולא רק.

על טראמפ הוא כתב לא מזמן:

, "The absence of reason and compassion is the very definition of pure evil because it is a rejection of our sacred values, distilled from millennia of struggles."

31 שנה אחרי שתלה את נעליו הוא עדיין אתלט העל שרוב אוהדי הספורט מכבדים ואפילו מעריצים, ושאת דעתו כולם רוצים לשמוע – שחורים ולבנים כאחד. במיוחד עתה בימים ההיסטוריים האלה הקורים ממש לנגד עינינו, ובמקרה שלי 20 דקות נסיעה מהבית.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 259 תגובות

    1. מה הקשר?
      אנשים לא מעריצים את ג'ורג' פלויד.
      אנשים בכלל לא מכירים את ג'ורג' פלויד.
      מה עשה או לא עשה לפני בחייו כלל לא רלוונטי.
      מה שקרה במותו כן רלוונטי.
      הוא סמל.
      סמל לאלימות המשטרתית המוגזמת שקיימת כלפי שחורים.
      אם היית מביא תיעוד שלו להתנגדות אלימה למעצר, ששלף אקדח וניסה לפגוע בשוטרים, ואז נורה ונהרג, היה לך טיעון.
      אבל הוא נרצח כפי שכולנו ראינו ולכן הפך לסמל ההתנגדות לאלימות המשטרתית.
      .
      יש לך מוח מוזר

      1. אל תתבלבל!
        המוות שלו היה נוראי בעיניי! רצח בלתי יתואר.
        תקשיב לשאר הדברים שהיא אומרת.
        .
        אני בעד לשים אותו לסמל לדברים שצריכים להשתנות אבל יש הבדל ענק בין מה שהיה אמור לקרות לבין מה שקורה בשטח.
        פלוס היא הוסיפה נתונים על האלימות של הקהילה שאי אפשר להתעלם מהם.
        .
        ממתי הפכת ל woke
        מצש עברת צד

        1. אני הכי לא woke
          אני שונא את ה-PC
          אבל ראיתי חצי מהסירטון ומה שהיא אומרת לא רלוונטי בכלל, כמו שציינתי.
          ברור שיש בעיות קשות של אלימות בקהילה השחורה.
          קומיקאים שחורים מאז ומתמיד ירדו על עצמם ועל הקהילה שלהם לגבי ההתנהגויות שלהם.
          זה לא קשור לעוולות שנעשות מהצד השני, כלפיהן מוחים כעת.

    2. שרלטנים שעושים את המחייה שלהם מלעשות כסף מהטמטום של שמרנים אמריקאים שמחפשים לזרוק כסף על בני מיעוטים שיחזרו אחרי נקודות הדיבור שהם אוהבים לשמוע כדי לקבל ולידציה לדעות שלהם (כי בהגיון העקום שלהם אם שחורה או יהודי או הומוסקסואל או טרנס חושב כמוהם זה שווה יותר מאם עוד בן עשירים לבן חושב כך) אינם אמיצים, הם אופורטוניסטים צינים ולא יותר.

    3. מעניין עם בעינך גם גדעון לוי או נעם חומסקי הם אמיצים בהתבטאויות נגד יהודים/ישראלים. העובדה שהיא שחורה לחלוטין חסרת חשיבות. מובן מאליו שהחברה השחורה היא הרבה יותר אלימה, חברה שצמחה מתוך עבדות, אפליה, חוסר בחינוך, חוסר בבריאות, אלימות משטרתית מזעזעת, גזענות ממסדית ולינצ'ים וגזענות לא ממסדית, שלילה דה פקטו של זכות בחירה מיליונים ממנה (דרישות לתעודות יקרות לצורך הצבע, שלילת זכויות הצבע מאסירים ואפילו, לא ייאמן מאסירים לשעבר) חברה שלא השקיעו אפילו דולר אחד בלקדם אותה ולתעדף אותה ולנסות להביא אותה לרמה שאיכשהו אפילו קרובה לתת שיווין. אז בגלל שיש איזה כץשחורת מחמד שמה כל העוולות האלה נמחקות?

  1. תודה דוק.
    לטראמפ מאפייני אישיות ברורים של פסיכופת.
    מוויקיפדיה ומקורות אחרים, חלק מהתסמינים:
    .
    1. קלות-לשון וקסם שטחי (גורם 1) – הנטייה להיות מקסים, כובש, ובעל לשון חלקלקה. פסיכופתים אינם ביישנים, אינם חוששים לומר דבר, וכמעט אף פעם לא חסרים במילים. הם שחררו את עצמם ממוסכמות חברתיות כמו לדבר בתורם לדוגמה.
    2. ערך עצמי גרנדיוזי (גורם 1) – השקפה מנופחת מאוד של יכולות האדם והערך העצמי. פסיכופתים הם בטוחים בעצמם, שחצנים, דעתנים, ורברבנים. פסיכופתים הם אנשים יהירים שמאמינים שהם בני אנוש נעלים.
    3. צורך בגירויים או נטייה לשעמום (גורם 2) – צורך מוגזם בגירוי חדש, מרגש ומעורר סטימולציה, ולקיחת סיכון בלעשות דברים מסוכנים. לפסיכופתים לעיתים קרובות יש משמעת עצמית נמוכה ומתקשים להשלים משימות עד תומם משום שהם משתעממים בקלות.
    4. שקרנות פתולוגית (גורם 1) – יכולה להיות מתונה או גבוהה; במקרה הראשון תתבטא בערמומיות ופיקחות, בצורה הקיצונית תתבטא במניפולטיביות, חוסר-מצפון וחוסר-יושר
    5. הונאה ומניפולטיביות (גורם 1) – השימוש במרמה כדי להונות את הזולת למטרת רווח אישי. פריט זה נבדל מפריט 4 במידה בה ניצול ואכזריות קיימים, כפי שהם מתבטאים בחוסר התייחסות לרגשות ולסבל של קורבנות הנבדק.
    6. חוסר בחרטה או אשמה (גורם 1) – חוסר ברגשות או בהתייחסות לאבדות, הכאב והסבל של הקורבנות והנטייה להיות חסר-אמפתיה וקר-לב. פריט זה מתבטא בדרך כלל בבוז שמפגין הנבדק לקורבנותיו.
    7. אפקט שטוח (גורם 1) – דלות רגשית או טווח עומק רגשי מוגבל; תקשורת בין-אישית קרירה למרות סימנים של פתיחות גלויה.
    8. קשיחות וחוסר אמפתיה (גורם 1) – חוסר ברגשות כלפי אנשים באופן כללי; קרירות, בוז, חוסר חשיבות, חוסר טקט.
    9. סגנון חיים פרזיטי (גורם 2) – תלות פיננסית מכוונת, מניפולטיבית, אנוכית ונצלנית בזולת המשתקפת בחוסר מוטיבציה, משמעת-עצמית נמוכה וחוסר להתחיל או להשלים מחויבויות.
    10. שליטה עצמית נמוכה (גורם 2) – תגובות של עצבנות, חוסר-סבלנות, איום, אגרסיביות ואלימות מילולית ושליטה בלתי מספקת על כעס, פועלים בחיפזון
    11. מתירנות מינית – מגוון יחסים קצרים ושטחיים ובחירה בלתי מובחנת של פרטנרים מיניים; קיום מספר מערכות יחסים באותו זמן; היסטוריה של ניסיונות לאלץ אחרים לבצע פעילות מינית
    12. אימפולסיביות (גורם 2) – ביצוע מעשים ללא מחשבה מוקדמת וללא תכנון; חוסר יכולת לדחות פיתויים, תסכולים ודחפים; אי יכולת להתחשב בהשלכות מעשיהם; התנהגות פזיזה, נמהרת, בלתי צפויה, בלתי יציבה, וחסרת זהירות
    13. קושי לקחת אחריות על מעשים (גורם 1) – מתבטא במצפוניות נמוכה, חוסר צייתנות, התכחשות לאחריות ומאמץ לבצע מניפולציה בזולת על ידי התכחשות זו
    .
    מתוך מקור אחר:
    "מה הקשר בין נטיה פסיכופתיה למנהיגות?
    נמצא כי תכונות פסיכופטיות שכיחות מהרגיל בקרב מנהיגים.

    עם זאת, המציאות שמתבטאת במחקרים, מלמדת כי פסיכופתים מצליחים אמנם להשתלב בעמדות מפתח ניהוליות ומנהיגותיות, אולם הליקויים העמוקים באישיותם מחבלים במערכות יחסים בין-אישיות ומביאים די מהר למפלה ניצחת. "
    .
    ריאיון מעניין שראיתי פעם, אדם מתעשיית הבידור מספר ממקור ראשון על שהייה במשך שעות לצד טראמפ:
    https://youtu.be/A-UK40_XkWw?t=156

        1. נכון גם לגבי טראמפ וגם – ובאופן מעורר השתאות – לבן הסגולה הסגול המקומי שלנו: קלות לשון וקסם שטחי, שקרנות פתולוגית, הונאה, פרזיטיות (לאיש אין ארנק!), חוסר אמפתיה (את משעממת!), אפילו מתירנות מינית (ז**ן במטוס את שרה שלא פגש עד אז, בגד בה מאוחר יותר), חוסר בחרטה או אשמה…

            1. חחחחח, גדול

    1. נראה מתאים לטראמפ לפי מה שאפשר לראות, אבל לך תדע
      הוא נראה לי בעיקר אדם שפשוט לא עבר מעולם את גיל 5, כנראה שאחר כך זה ככה מתפתח במצבים מסוימים

  2. תודה רבה מנחם.
    הבהרה לגבי אתמול וקצת על היום .
    לגבי אתמול כשטענתי שלהערכתי ישנם יוזמים אינטרסנטים מאחורי המחאה לא התכוונתי בכך שאין במחאה מפגינים אותנטיים…בוודאי שיש ומה שמצית את הגפרור בוודאי שלא יכול היה להצית דבר אלמלא היה לו את אותו הגפרור.
    זה לא סתר ולא סותר את מה שאמרתי אתמול .
    כשם שב2011 המחאה הייתה יזומה ואינטרסנטית בארץ (ותמים מי שעוד לא הבין זאת גם אחרי כעשור ).
    ובכל זאת משתתפי המחאה היו אותנטיים ( והיו מהם אגב כאלו שפרשו מההפגנות כאשר הבינו שזה לא כזה אותנטי ).

    אשר לפופופיץ
    אני הפוך ממך מנחם מעריך אותו כשחקן ….אבל לא הייתי ממהר לבחור בו לנשיא ארה"ב וזה אפילו לא קשור לדעות.
    שכן אני חושב שתפקיד רם ונישא שכזה צריך מישהו שהתמודד עם קשיים קצת יותר מורכבים מאשר של מאמן כדורסל (טוב ככל שיהיה ואפילו נשיא לענייני כדורסל ).
    זה תפקיד שמצריך כישורים ויכולות מסוימות שאיני בטוח שיש לפלאח .
    אני מקווה שגם לברון (השיקצה ) לא ייבחר אם כי מכיוון שהוא תאגיד של ממש ייתכן מאד שיש לו יותר התאמה אם לא היום אז בעוד עשור.

      1. אשך, אני כבר די התיאשתי. אצל אהרון (ואחרים פה) מחאות (כמו גם גופי תקשורת) הן לגיטימיות כל עוד הן של הימין, אחרת מדובר בלא יותר מחבורת שוטים שלא מסוגלת לחשוב, שגוף אנטי-ציוני מסתורי זה או אחר מממן, מסית, וגורם להם לאבד את הראש. ואם אתה לא מאמין אז תקרא את אראל סגל ואמנון לורד במקור ראשון – בום, הוכחה. זה יושב די יפה אם האמונה הכללית יותר שחילונים הם תינוקות חלולים ושבויים, שלא מבינים מה טוב להם. אם יש לך כח להתמודד עם הטענות האלו- שיהיה לך בהצלחה. אני חושב שיש כאן דיאלוג שמתנהל על שתי ספרות נפרדות שלעולם לא יפגשו.

    1. זה תרגיל ממש מלוכלכל מה שאתה עושה. מה הופך מחאה לאותנטית אם לא האותנטיות של האנשים שבאים אליה? דמגוגיה מסוכנת ביותר אהרון דרך ההתייחסות שלך לנושא, אתה כאילו מבטל בהינף יד רצונות אותנטיים של מאות אלפי אנשים שיצאו להפגין וקובע ללא כל סימוכין, שאותם אנשים תמימים ואותנטים אך קולם לא ראוי להישמע כי יושבים להם שם במחשכים כמה סמולנים שונאי טראמפ שמפעילים את כולם על חוטים ומי שלא רואה את זה הוא תמים. אז תסלח לי אהרון שדה היקר, אנחנו לא תמימים בכלל, אנחנו רואים את המציאות בדיוק כפי שהיא ולא נכנעים לנרטיבים המשוכללים של מדכאי המחאות הגזעניים.

      1. זה שאתה צועק חזק לא עושה אותך צודק.
        מה שאני רוצה לומר שיש עשרות דברים שאנשים אותנטיים היו יוצאים אליהם להפגנות .
        שלא יהיה לא ברור דברים שהם בנפשם של אנשים ושהם נושאים ראויים
        ובכל זאת לא יוצאים אליהם
        אך כאשר יוצאים אל ההפגנות הללו וישנו עיתוי מאד ספציפי וההפגנות הללו נעשות באופן של ביזה ואלימות מתוך מטרה מסוימת אזי מותר להגיד ולחשוב את מה שאני חושב מבלי לקבל ממך ושכמותך ציונים .

        1. התבלבלת, היחידי שצועק כאן זה אתה ידידי, בינתיים מי שמנסה לחלק ציונים זה אתה למאות אלפי מפגינים, הדבר היחידי שאני אומר זה בדיוק את זה, שלך אין זכות לחלק ציונים לאותם מפגינים, ומה אתה אומר לי בתגובה? שאני לא אחלק לך ציונים. קיצר, אין עם מי לדבר. נסכים על לא להסכים.

        2. אני נאלץ לחלוק עליך.
          לא רציתי להכנס לויכוח כזה אבל אתה ממש חוזר על השטות הזאת של המימון של המחאה.
          אני הייתי במחאה של 2011 – היא התחילה מהעם (אותנטית) ואח"כ הצטרפו כל מיני אינטרסטיים ופוליטיקאים … ואז אכן פרשתי.
          אבל להגיד שמי שהתחיל אותה היה גוף מאורגן – זה זיבולי מוח.
          אותו דבר לגביי השחורים – הם נרדפים ע"י שוטרים ורדנקס כבר 400 שנה ופשוט נמאס להם.
          אף ארגון לא היה יכול להצית מחאה אם לא היה את העניין המוטבע של הגזענות.
          אחרי שהמחאה התחילה כמובן שיש מלא גורמים שמנסים לרתום אותה לאג'נדה שלהם (שמאלנים, ימין קיצוני, שוטרים מושחתים, פוליטקאים ומי שרק תרצה)
          התחלת המחאה לחלוטין ספונטנית.

    2. "שכן אני חושב שתפקיד רם ונישא שכזה צריך מישהו שהתמודד עם קשיים קצת יותר מורכבים מאשר של מאמן כדורסל (טוב ככל שיהיה ואפילו נשיא לענייני כדורסל ).
      זה תפקיד שמצריך כישורים ויכולות מסוימות שאיני בטוח שיש לפלאח ."
      ,תגיד אהרון שמת לב מי בדיוק נשיא ארה"ב כרגע ובבקשה תגיד לי איזה בדיוק כישורים ויכולות יש לו שהוא בכלל כשיור לעמוד בראש המעצמה הגדולה בעולם?

      1. למה ככה? טראמפ מצוין בלהפסיד את הכסף שקיבל מאבא שלו ולהסתיר את דוחות המס שהוא מחויב להעביר לקונגרס לפי החוק

        1. יד לך 0 מושג בכלכלה , אתה יודע למה חברות מכריזות על פשיטת רגל, טראמפ הוא איש עסקים ממולח מאוד שלא תטעה לדקה הוא הגדיל את העסק של אבא שלו עשרות מונים, כן הוא נולד עם כפית זהב בפה אבל הוא חריף מאוד בעסקים

      2. גם בארץ ניסו להגיד אותו דבר על נתניהו
        תחילה שאין לו את הכישורים הנדרשים שכן לא שירת כשר
        אח"כ שהוא סתם ר"מ מפוחד ולחיץ (עוד הערת שוליים בהיסטוריה )
        ולבסוף אחרי ש זה לא הלך ביקרו אותו כמעט על כל נושא
        הכלכלי ואז על המדיני (צונאמי מדיני ) ואז על איומי הסרק שלו באיראן .
        כאשר שום דבר לא הצליח הגיעו לקטע של השחיתות .
        בשורה התחתונה אני בהחלט יכול להבין מי שטראמפ לו בא לו טוב (מן הסתם בדיוק מהסיבות שהוא בא לאחרים טוב ולא זו לא גזענות זה ההתמודדות לטענת אלו עם הצביעות המזויפת כפי שהם רואים אותה )
        אבל דחילק אל תעשו אותו מטומטם.

        1. אתה קובע בנחרצות שפופוביץ אחלה מאמן אבל אין לו כישורים לעומת טראמפ שבו תסתכל על ההיסטוריה שלו וחוץ מפשיטות רגל,שערוריות מיניות שונות,תוכנית המתמחה בטלוויזה ופה ג'ורה (שתמיד היה לו) לא הראה שום כישורים מיוחדים שמתאימים להיות נשיא ארה"ב ועוד לא דיברתי על המעשים שלו בפועל בתור נשיא.
          לגבי ביבי אז אתה פשוט דמוגג,ביבי הוא אסון נוראי שייקח למדינת ישראל הרבה מאוד זמן אם בכלל להתגבר עליו אבל לא זכור לי שמישהו אמר שאין לו את הכישורים ההיפך זה מעצים את הטרגדיה כי יש לו את הכישורים יש לו את הכריזמה והוא היה יכול לעשות דברים גדולים למדינה אבל הוא בחר לעשות דברים גדולים לו ולבני משפחתו במקום.

          1. אתה טועה זה לא לא ראוי זה לא בשל/אפוי מספיק.
            לגבי הקטע של השחיתות מדהים איך הדיפ סטייט במדינה הצליח לקחת בן אדם ומשפחה כל כך צדיקה ותפר להם כל כך הרבה תיקים.
            מפרשת בראון-חברון דרך עמדי ודרך המעונות וכל העובדות ניקיון ואיזה תרגיל מבריק הם עשו ששיכנעו את ארנון מילצן לתת להם אספקה קבועה של עשרות אלפי שקלים כל חודש0אה שכחתי זה לא כסף זה רק מתנות) ואיך הם שיכנעו את ביבי להקליט את מוזס ובכלל ההזיה הכי גדולה שחיתות על תיק בזק וואלה הרי סך הכל ביבי עצר רפורמות שהיו עוזרות לבזק ומגדילים את כוחה לוטבת האזרחים והוא בגופו מנע את זה ומאשים אותו על שוחד.
            תאמין לי ממש חזקים הדיפ סטייט הזה

  3. לגוף דבריו של פופוביץ .
    יש בי צד ציני וצד מכבד.
    בצד הציני אני אומר לעצמי עכשיו כאשר הסוגיה על הגל הפלאח מתבייש ? ואיפה הוא היה לפני 5 ו 10 שנים ?
    יותר מזה איפה כל השחקנים של היום כאשר תתפוצץ הבועה מחר ?
    ,( ולא חסר בועות שיתפוצצו למשל בכל הנוגע למשל לפערים הכלכליים לאו דווקא בין שחורים ללבנים ובכלל כל הכלכלה הגלובליסטית שמיוצרת בסין עם עובדים שסובלים מתת תנאים ).

    בקיצור יש בכך הרבה צביעות .

    ( ואלה ושכמותם עוד ניסו להטיף לנו מוסר כאן בארץ ובהחלט יש בי משהו שמח לראות שכל יפי הנפש הללו צריכים לנקות את הסלון לאחר שכבר הלכלוך עבר את החצר האחורית ).

    עד כאן החלק הציני .

    מצד שני בסופו של יום הדברים מחלחלים לא תמיד באופן הנכון ובמידה הראויה אך ככה נוצרים שינויים .
    הם לא אמורים לקרות בין רגע אבל יש משהו תודעתי שמקדם את העולם .
    בשורה התחתונה העולם מתקדם בכל פרמטר לאט אבל בטוח הגם שיש עוד הרבה עבודה .

        1. אישית אני חייב להודות שאני אכן חושב שיש סיכוי סביר שאתה נעלב אבל אני ממש משוכנע שאתה לא מסוגל לעלוב בו בחזרה

  4. אהרון, האם אתה מקבל את זה שרובם הגדול של האנשים במחאות גדולות באמת מרגישים שנעשה עוול? שחייב לבוא שינוי?
    בתור מטפל, אם למדתי משהו זה לכבד רגשות של אחרים, לא להתווכח עם רגשות ובטח שלא להכחיש אותם. כשטוענים שהמחאה מכוונת וממומנת מאיזשהו מקור נסתר ואפל, בעצם מבטלים את מה שהרבה מאוד אנשים מרגישים.
    באותה מידה, דרך אגב, אני לא חושב שתומכי ביבי או טראמפ הם המון שטוף מוח. יש לי אבא וחברים תומכי ביבי, אנשים אינטליגנטים עם מחשבה עצמאית המקורית, ואני לא חושב שזה שדעתי שונה אומר שצריך לבטל את דעתם.
    בבקשה בואו ננהל את הדיון לגופו של עניין ולא לגופו של אדם (או של גוף עלום כלשהו), בואו נתמקד בעובדות ולא בתיאוריות קונספירציה.

    1. בוודאי שאני מקבל .
      יותר מזה אני מקבל שהמחאה על גזענות בכללותה היא מחאה צודקת.
      אין לי בעיה עם זה .
      אך יחד עם זאת ישנן עוד הרבה מאד מחאות צודקות שלא קורות ולא בגלל שאשים לא רוצים למחות אלא מכיוון שיש מישהו שחפץ דווקא במחאה זו ולא באחרת זה כל מה שבאתי לטעון .
      הרי המחאה נגד הגזענות הייתה צודקת כל השנים מה יום מיומיים ?
      אגב בחלקה התשובה היא המצב בקורונה לא רק הקושי הכלכלי אלא גם זה שאין תרבות וספורט ואז אנשים בחלקם מחפשים אקשן (אותם האנרכיסטיים למינם ) ולאחרים קל יותר להתפנות שכן ממילא אין משהו טוב יותר לעשות ("לחם שעשועים של ההמונים לא מסופק ) .

      1. שוב, כמנהיג הרשמי הלא-אידיוט של אנטיפה (זה סת' רוגן. תלמד לנקות את המיקרוגל אחריך, אידיוט), והאיש שכרגע מחזיק את הווקי טוקי שפונה ישירות לבונקר של ג'ורג' סורוס – אנחנו בהחלט מנסים להשתלט על המחאה כרגע. אנחנו בונים רשימת דרישות (חלקן מיותרות כדי שנוכל לוותר עליהן אחר כך במו"מ, כמו קסדה מלאה בסלט וולדורף או שיחליפו את מדי המשטרה במדים ורודים כמחווה לדאנקין דונאטס) ומתכוונים להעביר אותן בהמשך לגורמים הרלוונטיים. אני יכול בינתיים לחשוף שהתזמון בהחלט לא מקרי ואנחנו רוצים להחליף את הנשיא, בדיוק כמו שרצינו במחאה בפרגוסון ב-2015.
        ובכלל, מה הקטע של אנשים פשוט ללכת להציק לפאשיסט או לאיזה ניאו-נאצי רנדומלי ואז לקרוא לעצמם אנטיפה? הלו, יש תהליך חברות ארוך. תרגילי הייזינג חשובים (מי שלא ניקה את צריח הסאדו של סורוס והילארי לא יכול להתחיל לקרוא לעצמו מועמד לאנטיפה). הפקדת המוח אצל הטלר והחלפתו בפוסטר של צ'ה גווארה. ולפחות קרדיט אחד על החלפת משטר במדינה רנדומלית בעולם (אני הייתי פקוד על החלפת המשטר באפריקה. הידעתם שאפריקה היא לא רצף מדינות שונות לחלוטין שחולקו בעזרת סרגל על ידי קולוניאלים אירופאיים שלא היה להם מושג או אכפת מהתושבים אלא מדינה אחת ענקית ששולטת כבר שנים על הכל ללא שום התערבות חיצונית ומסתירה את עצמה מהעולם בזכות טכנולוגיות מתקדמות מכל מה שאנחנו מכירים?).

  5. הנאום של פופ בעיני מזעזע. לרעה. אוסף של קלישאות טפשיות ורגשניות, לא מבוסס על שום עובדות, ולא מקדם כלום. גורם לי לאפס הערכה אליו. את קארים לעומת זאת אני מאוד מעריך.

  6. לא קראתי את כל ההתכתבויות בימים האחרונים, אבל יש משהו ששב ועולה בתור טיעון, שלדעתי אינו נכון ואינו רלוונטי.
    וזה נושא המימון.
    בהפגנות גדולות (ואף "אירועים מתגלגלים" כמו הנוכחי, או מחאת האוהלים בארץ) – ההשתתפות במחאה היא בדרך כלל אותנטית ובאה ממקום של הזדהות, לא של רווח אישי. אנשים לא יוצאים במוצ"ש מהבית ונוסעים שעה או יותר כדי להפגין ברחובות, מתוך איזשהו רווח אישי. הם הרי מקריבים נוחות אישית לטובת עיקרון שחשוב להם. זה נכון עבור כל מחאה. עבור כל הפגנה. מכל צד של כל קשת פוליטית.
    נכון הוא, שלרוב יש גם בעלי ממון שמזדהים עם אותה אג'נדה, ותורמים שלטים, פלאיירים, מדבקות, חולצות, ואפילו מימון להסעות.
    ועדיין – תראו לי בן אדם אחד שלא מאמין במחאת הקוטג' למשל (או כל דבר אחר), שהיה מטריח את עצמו לעלות על אוטובוס (שמישהו אחר מימן), ללבוש חולצת מחאה (שמישהו אחר סיפק), להדביק מדבקה (שמישהו אחר חילק) או לחלק פלאיירים (שמישהו אחר קנה). זה פשוט לא יקרה. אם אני לא מאמין בעמדה מסוימת – יותר מזה – אם הנושא לא ממש בוער בעצמותיי – אני לא אגיע לכיכר להפגין, אפילו אם כל מיני גורמים עלומים משלמים לי על חולצה ותקליט. תחשבו על הצעדות לפני פינוי גוש קטיף: האם לא "ברור לכולם" שזו היתה מחאה ממומנת? האם לא היו שם גבירים עשירים ששילמו על כל השלטים, האוטובוסים, ושאר ציוד נלווה? והחשוב ביותר – האם משהו מאותה מחאת הכתומים נראה בעיניכם לא אמיתי, לא לגיטימי, לא מונע מכאב והזדהות אידיאולוגית עם המפונים?!? [*בהערת אגב – חוץ מהמקרים הלא חוקיים שגם פגעו בבני אדם].
    הניסיון לצבוע כל מחאה כאינטרסנטית ולא לגיטימית הוא ציני, מרושע, ובעיקר לא נכון מבחינה לוגית. זה "הפתרון הקל" עבור אלה שלא מסכימים עם אותה מחאה או רוצים לזלזל בה. זו הסתכלות חסרת היגיון, שבמקרה הטוב היא תמימה ופשטנית, ובמקרים אחרים היא פשוט מנסה לקעקע את הלגיטימיות של המוחים.

    לטעמי כל הנושא הזה של "טיעון המימון" הוא חלק מקונטקסט גדול הרבה יותר בחברה הישראלית וגם העולמית, שתמיד מחפש מניעים נסתרים אצל אנשים/קבוצות. לרוב – השיח הציבורי מתנקז למשפט הקצר "מי מרוויח ממה שקורה?" – משפט שמעקר כל דיון וחוזר לטענה המעגלית של "אתה עושה את זה כי זה טוב לך אישית". זה גורם לכך שאי אפשר לצאת להפגנות בלי שיחשבו שיש לך מניע נסתר; שאי אפשר לקבל החלטה מיניסטריאלית בלי שיחשבו שאתה מקדם מקורבים; שאי אפשר לצאת בהצהרה מוסרית בלי שיחשבו שאתה מסתיר משהו; שאי אפשר להחמיא/לבקר החלטה בלי שיחשדו שיש לך קשר אישי עם מישהו. בסופו של דבר, יכול להיות שחלק (או הרבה) מההחלטות האלו אכן נובע מאינטרס אישי. אבל חשבתם פעם אולי אנשים עושים דברים גם כי הם מאמינים בהם בכל לב? בין אם זה מפגין, שר בממשלה, טייקון עסקים, או שחקן כדורגל?

    1. ינון נראה לי פספסת את העיקר.
      בתור אחד שכיוונת כנראה נגד דעתו אני מבהיר ואומר כך.
      לא אמרתי שהאנשים הבאים להפגנה הם לא אכפתיים או לא אותנטיים אלא טענתי משהו אחר שבשם אותה אותנטיות אותם אנשים היו יכולים להפגין ולמחות על כמה וכמה נושאים אבל הם לא ועצם זה שהם הפגינו דווקא בנושא מסוים ובעיתוי מסוים ובצורה מסוימת (בחלקם ) מעיד על כוונה מסוימת .
      נגיד זאת כך בפשטות
      כל הפגנה ערכית שיש לה אינטרס פוליטי צר מאבד מהאותנטיות שלה
      וככל שההפגנה הערכית לא תלויה באינטרס הפוליטי הצר הרי שהיא מרוויחה ביושר את האותנטיות שלה וזה מה שלמדנו בארץ משנת 2011

      1. וזה שיש אנשים שזה מתאים להם מבטל את הצדק שיש במחאה?
        מחאות מתחילות מהרבה סיבות. אבל השאלה החשובה היא לא למה הן התחילו (שזה דבר די כאוטי וקשה לחיזוי, לפרטים אתה יכול לפנות לכל גופי המודיעין שלא הצליחו לחזות את האביב הערבי ולפני זה את נפילת ברית המועצות, המהפכה באיראן יכול), אלא מה מפריע למוחים מספיק כדי לצאת בגלל זה לרחובות.
        אגב, אם מתכנני המחאה העלומים היו כאלה מתוחכמים, אולי הם היו זוכרים שמה שקורה חצי שנה לפני הבחירות משפיע עליהן מעט מאוד. כשפרס החליט בסוף 95 על מועד הבחירות הוא הוביל בכל הסקרים בפער עצום. חצי שנה אחר ביבי ניצח אותו. אם יש למתכננים כל כך הרבה כוח ויכולת, הם לא היו גורמים לפרוץ מהומות דומות רגע לפני בחירות 2016? או שהם כבר מתכוננים לסבב נוסף של הפגנות לקראת נובמבר?
        אהרון, אני באמת מכבד אותך ככותב מעמיק, רציני ומנומק. קצת חבל לי שדווקא בתחום החשוב הזה אתה מקדם תיאוריות קונספירציה חסרות בסיס. ושוב – אם יש לך הוכחה לכך שההפגנות קרו בעיתוי הזה בגלל התארגנות סודית שיצרה אותן – אתה יותר ממוזמן להציג אותן.

  7. ולגבי שאלת העיתוי – לכל אורך ההיסטוריה יש אירועים שהם טריגרים לפעולה גדולה יותר.
    – למה בנות הברית חיכו עד הפלישה לפולין ולא תקפו כבר בסיפוח צ'כוסלובקיה?
    – למה ישראל תקפה בלבנון רק אחרי רצח ארגוב ולא הרבה לפני כשקיני המחבלים כבר התבססו שם?
    – למה מלחה"ע הראשונה פרצה רק לאחר רצח הדוכס פרנץ פרדיננד ולא לפני?
    – למה מדינות הצפון "חיכו" עד 1861 כדי לפתוח במלחמת האזרחים?

    ויש עוד רבים וטובים. סוגיית התזמון היא לא טיעון לגיטימי. בנוסף, תמיד גם ניתן לומר "הגיעו מים עד נפש" ו"הקש ששבר את גב הגמל".
    בקיצור – טיעון חלש.

      1. ינון דבר אחרון הזכרת את גוש קטיף אז בתור אחד שהשתתף שם במחאה ובתפילה
        אבקש לומר כמה דברים ותראה מה בין זה לזה.
        1. בגוש קטיף לא היו "עשירים" שמימנו את ההפגנה היו מועצות מקומיות ועוד יותר ועדים מקומיים /אגודות שיתופיות שמימנו את ההפגנה בחלקה .
        היה זה מכיוון ששרון ניסה להלך אימים על תקציבי מועצות מקומיות בכל הקשור למימון הפגנות וזאת למרות שתושבי אותם מועצות ביקשו את מימון אותם ההפגנות אז קמו להם וועדים מקומיים /אגודות שיתופיות שלא מקבלות תקציב מהמדינה וכל תקציבם מאזרחי אותו המקום והם מימנו לעצמם את האוטובוסים להפגנה.

        2. בנוסף רבים רבים נסעו באופן פרטי על ידי רכב פרטי או על ידי אוטובוס ציבורי למוקדי ההפגנה.

        3. אז היה מותר כמובן לחסום את אותם האוטובסים אך האזרחים לא נכנעו והלכו רגלית קילומטרים על מנת להפגין (אבל זה היה "לגיטימי ודמוקרטי כמובן " )

        4. המידתיות של מערכת המשפט הייתה אבסורדית ועל כל מפגין שחסם כביש איימו ב 20 שנות מאסר בסעיף דרקוני של סכנת חיים לא פחות (סעיף שכמובן לא הופעל מאז ועד אז )
        בראש הפרקליטות של אז ניצב המושחת לכאורה מני מזוז אותו אחד שנתפס כאביר שלטון החוק כאשר טיפל באולמרט אך את שרון זיכה מכל וכל …זה גם אותו אחד שנתפס משקר ובניגוד עניינים לא פעם בעת האחרונה .

        5. המפגינים לעומת זאת היו אבירים יש שיגידו אבירים ואצילים מדי
        הם לא בזזו הם לא הפכו והתנהל בתוכם פנימה ויכוח פנימה האם כלל לגיטימי לסרב פקודה שכזו והאם היא אכן עונה להגדרה של פקודה בלתי חוקית .
        הייתה תובנה גדולה בתוכם שאנרכיה רעה מאד למדינה ושאסור לשפוך את התינוק עם המים.

        6. כמובן שלא היה שום אינטרס פוליטי לאף אחד מהם (שרובם אגב הצביעו לשרון או לפחות לקואליציאת שרון ) אף אחד מהם גם לא מינף עצמו למקום בכנסת או לתפקיד ציבורי (בניגוד למשל לשמולי ,שפיר ובמידת מה ליף במחאה החברתית 11 ).

        1. אתה טועה ומטעה.
          גם את רוב המפגינים בכיכרות נגד הממשלה הובילו רכבים פרטיים ולא לימוזינות של אנשי עסקים. גם בארה"ב הרבה מפגינים הגיעו ברגל או בתחבורה ציבורית.
          גם אז בהתנתקות – את העיתוי קבעה המציאות. בדיוק כמו שכאן רצח מזעזע (שהצטלם נהדר) קבע את העיתוי. למה כולנו לא יוצאים להפגין נגד אנטישמיות באירופה? ומה יקרה אם תראה צילום של יהודי נחנק למוות ממגף של ניאו-נאצי – לדעתך זה לא יגרום לגל של הפגנות? יגרום – ובצדק! אין כאן תלות באינטרס, אלא התמזגות של המציאות עם בחירות מתקרבות (למען האמת – זה ממש לא עיתוי טוב לדמוקרטים. אם היו מתכננים את זה, המחאות היו צריכות להתחיל באוקטובר, כמה שבועות לפני הבחירות. כעת המחאה יכולה להישכח ולדעוך עד ההגעה לקלפי – עוד סיבה שזהו טיעון חלש).
          וגם להזכירך – בגין תקף את הכור זמן קצר לפני בחירות. זה היה לא לגיטימי? אולי היו קולות מעטים שטענו כך אבל הרוב הבין והסכים שזה היה צורך המציאות. האם היית מצפה מכל מי שראה את הסרטון של פלויד לעצור הכל בבטן ולחכות עד נובמבר? זה נראה לך רציני?!
          ולגבי מפגיני גוש קטיף – חלקם סיכנו חיי אדם ונעצרו בצדק. מניח שחלק נעצר גם שלא בצדק (כמו בהפגנות הנוכחיות עם השיירה השחורה לירושלים שנעצרה שלא כחוק). משטרה, כמו שופטי כדורסל, עושה טעויות. לא כולם טים דונהי עם אג'נדה מוסתרת. לא כולם נגד הימין. לא כולם נגד השמאל. הם עושים (יותר מדי) טעויות.

            1. אתה צודק

              אתר מידה בהחלט עושים במזיד ולא בטעות.

            2. לא אתר מידה אלא בג"ץ שמתנהל בצורה אנטי דמוקרטית עם הכל שפיט שפוגעת בהפרדת הרשויות וכאילו הוא הריבון ולא העם והכנסת המייצגת אותו, מה שאין לו אח ורע במערכות משפט במדינות דמוקרטיות!!!

            3. לא אתר מידה אלא בג"ץ שמתנהל באופן אנטי דמוקרטי עם הכל שפיט הפוגע בהפרדת הרשויות וכאילו הוא הריבון ולא העם והכנסת המייצגת אותו!!!

            4. #כשאתה_מתבכיין_על_בגצ_וחוסר_הפרדת_רשויות__בזמן_שהממשלה_והכנסת_הפכו_לגוף_אחד

            5. 1. זה לא עניין של התבכיינות אלא של התנהלות לא דמוקרטית בתוך מדינה דמוקרטית

              2. א. הממשלה והכנסת לא הפכו לגוף אחד והם שני גופים כפי שהיה עד עכשיו.
              ב.בג"ץ, שאמור להיות מופת לדמוקרטיה, הוא אנטי דמוקרטי גם בלי הפגיעה בהפרדת הרשויות כי מדיניות הכל שפיט היא אנטי דמוקרטית בעליל ואין לה כל אחד ורע במדינות העולם החופשי.
              התפקיד של מערכת המשפט לעשות בענייני משפט בלבד, בעברות על החוק. וכן תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא כמו כשמו, לתת ייעוץ משפטי, ולא יותר מכך, ולא לקחת סמכות יותר מסייעות משפטי.

          1. ינון תהיה לך חתיכת תגובה להגיב (אענה לשתי התגובות שלך )

            1. בגוש קטיף היה זה אירוע מתמשך ולא ספונטני .יותר מכך בגוש קטיף נבחר ר"מ באופן דמוקרטי הוא ניצח ברוב חסר תקדים מתמודד המחנה השני שאמר בדיוק להיפך ממנו .
            מתמודד הצד השני (מצנע) טען שיש לפנות את חבל עזה ובתוך כך את גוש קטיף.
            שרון אמר "דין נצרים כדין תל אביב"
            אז אמר .
            הוא סירב בשום אופן למשל עם וכאשר הסכים למשאל עם פנימי בליכוד שם נבחר באופן דמוקרטי הוא הבטיח לקבל את תוצאות המשאל והוא הובס ללא תנאי (ביום בו נרצחו 5 בני משפחת חתואל ולהבדיל יום אחרי הזכייה של מכבי בגביע אירופה ) .
            או אז הוא לא הותיר ברירה אלא לסדרת הפגנות מכאלו שכלו כל הקיצים .
            אני עצמי הפגנתי לא למען ארץ ישראל אלא נגד הדיקטטורה של שרון .
            ושל מערכת המשפט.

            2.אשר לסיכון חיי אדם של נערי גוש קטיף .זו שטות שאין כדוגמתה שכן לפניהם ואחריהם אנשים וארגונים חסמו כבישים (ועוד בצורה הרבה יותר אלימה ) ואף אחד מהם לא אוים לעמוד לדין בסעיף כזה דרקוני .
            אבל זה יותר מהותי מזה זו לא איזו טעות נקודתית שאתה יכול לומר בטעות .

            זו החלטה אסטרטגית שהוציאה הפרקליטות ברשות מזוז דאז ולכן אי אפשר להגיד כולנו טועים שכן כאשר תמצא "טעות" שכזו באופן קבוע גם בהפגנות אחרות אז תוכל לומר טעות .

            ינון זו לא איזו כפה שמישהו קיבל בטעות כתוצאה משיקול דעת לא נכון של שוטר זו החלטה אסטרטגית מבית מדרשה של הפרקליטות המושחתת .

            3. לגבי טענתך על "דברי הבלע של אנשים ישרי דרך"
            אז ראשית תבוא בטענות למנדלבליט שאמר על הפרקליטות שתופרים לו תיקים.

            אח"כ תעיין נא במה שאמרה הילה גרסטל (נשיאת בית משפט המחוזי ) על מי היא חשובת על הפרלקיטות ועל העומד בראשה.

            שלישית תשמע את הנשיא ריבלין מה הוא אמר בעברו על דרך המתפרה הראשית.

            רביעית אם עדיין לא השתכנעת תשמע את מה שרמון השמאלן חושב עליהם

            חמישית לא הספיק לך אז תשמע מה אומר שמעון שבס על בן יאיר שהחליט לדפוק את "הפשיסט" נאמן כשהאחרון נבחר לשמש כשר משפטים .

            אם לא השכנעת ואתה מעוניין בפרשיות לא פוליטיות
            לך בבקשה לרצח תאיר ראדה ולנסיון האיומים של שי ניצן על פותולוגית ראשית שהעידה משהו כנגד עמדת הפרקליטות ועל איך הוא הלך עליה אימים .

            תבדוק מה אומר סגן ראש השב"כ לשעבר על הפרשה ההיא (שהובאה כמשל בלבד ולכן איני מביא את טיעונים מהצד של המורשע אלא רק אוביקטיביים )

            לא מספיק לך תנסה להסביר לנו בפשטות את פרשת רות דוד ולמה היא לא עומדת לדין

            כמו"כ אשמח שתתייחס לשקרים של מזוז ולנפוטיזם במערכת המשפט (אם תבקש אשתדל לשלוח קישורים)

            זה מה שיש לי לומר רק על על השורה הראשונה שלך בתגובתך השנייה "דברי בלע של אנשים ישרי דרך שעושים עבודתם נאמנה" (והאמן לי יש מספיק תחמושת שלא אמרתי ).

            4. לגבי הרמיזות שלך למפכ"ל דתי ויעוץ משפטי דתי שמונה על "ידנו" אז ככה

            א. ראשית מה זה מונה על ידנו ? זה בדיוק הדפוס שללו ממזמן את המינויים מהממשלה (מאז פרשת "חברון בראון") והיום המינויים עוברים ועדת איתור כאשר למשל מנדלבליט מונה הוא היה היחידי שזכה לרוב הנדרש של 4/5 חברי ועדת האיתור (רובם לא נציגי הרוב שכן בוועדת האיתור מכהנים 1 שופט בדימוס 2. נציג האקדמיה 3 נציג לשכת עו"ד 4 נציג הכנסת 5 נציג הממשלה )

            ולכן לא הייתה לממשלה ברירה אלא למנות אותו

            ב. בנוסף ייתכן בהחלט שהוא היה הרע במיעוטו שכן כאשר ראיתי את מייצג הכנסת היוע"מ של הכנסת אייל ינון מתרפס בפני בג"ץ נדהמתי כשהגעתי למסקנה כי גם אני היום אחרי שאני יודע מיהו מנדלבליט הייתי בוחר בו לפני האייל ינון האסקופה הנרמסת.

            ג. אתה שוכח שגם מינויים שכן מנסים לעשות לא עוברים למשל אתה מדבר על אלשייך הלובש כיפה אבל הוא בכלל לא הייתה העדפת הממשלה או שר המשפטים .העדפה הייתה על גל הירש אבל הירש סוכל ואלשייך לא ונותר לתהות מדוע.

            ד. על מסמך יצחקי שמעת ? ועל תפירת התיקים או לפחות אסיפת החומרים על נבחרי ציבור ככה סתם ליום סגריר .האם גם לזה אתה קורא קונספרציה ? (היו על זה דיונים בוועדות הכנסת ).

            ה. אשר לימנים שלא חשים בנח אז מעבר לתחושות סוביקטיביות האם ראית כמה מנדטים נתניהו קיבל ?
            בוא אעשה לך סדר קצר
            בבחירות הראשונות של נתניהו ב 1996 הוא קיבל 32 מנדטים הוא אמנם ניצח את פרס אך במפלגתית קיבל 2 מנדטים פחות.

            בבחירות השניות שלו ב 1999 הוא התרסק ל 19 מנדטים 7 פחות מברק הוא גם הפסיד לו בישירה

            בבחירות 3 שלו בשנת 2006 הוא קיבל 12 מנדטים התרסקות אדירה ששם אותו רק רביעי מבחינת המנדטים מינוס 17 מאולמרט וקדימה

            בבחירות 4 שלו בשנת 2009 הוא צמח ל 27 מנדטים ועדיין היה שני ללבני עם מנדט פחות

            בבחירות 5 שלו בשנת 2013 הוא טיפס ל 31 מנדטים לראשונה במקום הראשון 12 יותר מלפיד

            בבחירות 6 שלו ב 2015 הוא סיים עם 30 מנדטים ראשון 6 יותר מהרצוג

            בבחירות 7 שלו שבר את שיאו ועשה 35 מנדטים במקום ראשון משותף עם כח"ל

            בבחירות 8 שלו בספטמבר 19 הוא ירד ל 32 מנדט ומנדט לאחר כח"ל

            בבחירות + שלו הוא חזר ושבר את שיאו עם 36 מנדט 3 יותר מכח"ל (וגם זה בגלל הסכם עודפים טוב של כח:ל כאשר פער הקולות ביניהם עומד על יותר מ 132 אלף קול.

            בקיצור נתניהו שרץ בפעם התשיעית שזה אולי שיא עולמי במילניום הנוכחי (נדמה לי שהשווה את השיא של בגין )
            כאשר כולם נגדו מערכת פרקליטות ,תקשורת ,וכו' והוא עוד ראש ממשלה מכהן כזה שיש לגביו פחת יש שיגידו פחת מואץ והוא ממציא את עצמו שובר שיא חדש .

            תחשוב שחקן כדורסל גדול עם ממוצע קריירה אדיר של 27.25 נק' למשחק שבהיותו אחרי שנות קריירה אדירות מגיעה לעונה אחרונה ושם על הלוח 36 נק' ?
            זה בדיוק מה שעשה כאן נתניהו וזו לא המצאה שלי אלה נתוני האמת
            ממוצע של 27.25 מנדטים למערכת בחירות הוא שם 36 על הלוח

            אז אני שואל אותך מר ינון יבור (שאני מחזיק ממך מאד )
            איפה אותם אנשי הימין שלא נח להם עם זה ?

            אם יורשה לי לסיום בנימה אישית אני לא הצבעתי לנתניהו כעשור דווקא בגלל זה שהוא לא נלחם מספיק בחונטה המשפטית אבל השכלתי להבין שהבעיה היא הרבה יותר גדולה ממנו שכן אף אחד לא טיפל ולא העז לטפל בחונטה הזו .

            לא ימינה ולא ליכוד ובטח שלא השמאל
            אגב לזכותו של השמאל יאמר שהוא היחידי שבאמת ניסה לטפל בחונטה בעידן אולמרט את רמון .
            לא תמכתי באולמרט כראש ממשלה ובניגוד לנתניהו שם ידעתי שמדובר באדם מושחת
            (כל ירושלמי יכול היה לדעת )
            אבל בד בבד ידעתי עוד דבר וזה שהוא לא נתפס כי הוא מושחת (שכן שרון שיכול היה להעביר לו כמה שיעורי שחיתות נשאר "צח")
            אלא בגלל שהוא פתאום מפריע למערכת
            הוציאו לו כרטיס צהוב (רמון ) וכאשר הוא לא הבין ולא יכול לקבל צהוב שני (כי פרופסור פרידמן היה איש ישר דרך ב 100 אחוז אגב ששמאלן )
            אז קיבל את האדום הישיר .

            ככה זה עובד ינון לא רק כאן אלא כמסתבר בארה"ב

            1. LOL
              נשברתי בחיים רמון שמאלן

              יש הזייה שאי אפשר לגרום לכם להאמין בה?

            2. אז מאיפה רמון מעוצמה יהודית ?
              ושבס ?

            3. רמון הוא עסקן פוליטי מפוצץ אגו שהולך איפה שהוא מצליח להתקדם או במילים אחרות האידאל של שמעון לפוליטיקאי.

            4. ושבס ? ודניאל פרידמן ?
              נו באמת רמון היה אבי אבות השמאל תומך גדר ההפרדה איש הנאום של הלוויתנים נגד כל מפלגתו ודווקא לו אתה קורא עסקן ?
              בו תן לי בבקשה שם ממפלגת העבודה שבעינך הוא לא עסקן .

            5. LOL

              ראתי את השאר והבנתי שאתה פשוט מקרה אבוד. כמה הזיות ואתה חושב שאולמרט הוא שמאל גם. לא פחות הזוי מרייסיסט בירד.

            6. גם ליברמן הוא שמאל לא שמעת? ביבי ומעבירי מסריו אמרו אז זה נכון

            7. לת'וג: אם אתה חושב שרמון לא שמאלן אז אתה מקרה אבוד והוזה!!!
              השקפת רמון היא שמאל למהדרין ולא במקרה הוא במחנה השמאל!

            8. רייסיסט בירד

              למזלי אני לא רואה באנשים שמאמינים בקיומם של ישויות דמיוניות וחושבים שצריך לחיות על פי קודים חברתיים של עובדי אלילים מלפני אלפי שנים סמכות לשום דבר כי די בברור יכולת השיפוט שלהם למציאות היא פגומה לחלוטין.
              למזלך אני חזרתי עם כוונה לא להתעלל באנשים עם מגבלות שכליות ומחלות נפשיות אז אני לא באמת אכנס איתך לדיון כלשהו.

            9. לך יש מגבלות שכליות ומחלות נפשיות ויכולת השיפוט שלך למציאות פגומה לחלוטין, אם אתה קובע בלי באמת להכיר שמי שיש לו אמונה דתית הוא בעל מגבלה שכלית ומחלת נפש?
              במה שאתה מכנה ישויות דמיוניות האמינו ומאמיני אנשים משכילים ביותר ומדענים ואנשי אקדמיה ואף כאלו שגדלו על השקפה חילונית ולאחר שהכירו את ההשקפה הדתית העדיפוה על ההשקפה החילונית שגדלו עליה?
              האם גם המדענים ואנשי האקדמיה האלו הם בעלי מגבלות שכליות ומחלות נפש רק בגלל שהם לא מאמינים באג'נדה שלך וישנה ישות אלוקית אמתית?
              למשל, הפרופסורים יעקב בקנשטיין, ג'רלד שרודר, ירמיהו ברנובר, נתן אביעזר, יהודה לוי, בנימין פיין, זאב גרין.

          2. ינון, התגובות של אהרון ארוכות והחיים קצרים. בוא אני אחסוך לך זמן – הינה תקציר טמפלט שבסך הכל עונה על כל מה שתציג:

            1. הפגנות של הימין זה טוב, של כל השאר זה רע.

            2. ביבי/טראמפ קדוש, כל השאר מושחתים.

            3. אם אכפת לך ממשהו שהוא לא קשור להתנחלויות או לדת, אז אתה תינוק אבוד ולחלול וכדאי שתתחיל לקרוא מקור ראשון.

            עכשיו תתוכח עם זה. בהצלחה.

            על דבר אחד שכתבת אני חייב להגיב. 'ומה יקרה אם תראה צילום של יהודי נחנק למוות ממגף של ניאו-נאצי – לדעתך זה לא יגרום לגל של הפגנות? יגרום – ובצדק!' – לא. חוץ מכמה תהלוכות שקטות של יהודים וארגונים נוצרים, אף אחד לא יפגין, ובטח שלא תראה גל של הפגנות. קרה כבר עם אילן חלימי ואחרים, והתגובות תמיד היו רפות.

            1. שכחת את החונטה בתי המשפט ושכל מי שעזב את הליכוד שמאלן

            2. שום התייחסות לגופו של עניין אתה מדבר בסיסמאות ואני בהוכחות בוודאי שמול ינון .

            3. אברי
              אתה מסלף את הדברים…

            4. איך דבריך אלו עונים על הטענות של אהרן בסעיפים 4-2, למשל?
              אין קשר בין דבריך לטענות הנכוחות של אהרן!

        2. ולגבי דברי הבלע על אנשים ישרי דרך שעושים עבודתם נאמנה: ההאשמות השיטתיות בשחיתות של פקידים שונים נועד לשנות מציאות ונראטיב ע"י חזרה על מנטרה שחוקה, והוצאתם מהלגיטימיות הציבורית. בהתחלה זה עיתונאים שאינם לגיטימיים כי "יש להם אג'נדה", ולא לדאוג כי המשטרה (בראשות חובש כיפה!) תראה כבר את האמת. כשגם המשטרה רואה אמת קצת אחרת, פתאום גם היא "שמאלנית" ולא לגיטימית, אבל תראו שהפרקליט הראשי (שבא מבית דתי) והיועץ המשפטי (שגם מונה "על ידינו" והוא חובש כיפה) כבר יבינו את האמת. כשגם הם פתאום רואים דברים אחרת, אז גם הם הופכים למושחתים ולא לגיטימיים, ואנו שמים מבטחנו בבית המשפט שיידע לשפוט נכון. אבל – אם גם הוא יטעה כמו כל האחרים, גם עליו יש לנו תחמושת.
          אני בטוח שאנשי ימין הוגנים והגונים אף להם לא נוח עם כל זה. האם אתם צריכים את ההשתלחות המגעילה והמסוכנת הזו כדי לשכנע את הציבור? לדעתי ממש לא – אתם הרוב בעם. זה מה שהופך את זה לעוד יותר גרוע.
          לא אמשיך את הדיון. אני חוזר רק בערב ועד אז לא אגיע לכך. אין לראותבאי תגובה שלי התעלמות מתגובות עתידיות.

          1. ראה הקישורים מעליך שלא מדובר סתם ההשתלמות אלא שבג"ץ מתנהל כאילו הוא הריבון ולא העם והכנסת המייצגת אותו והוא מעל הכנסת ולא להפך כפי המצב האמתי שצריך להיות וכן זה פוגע קשות בעיקרון הפרדת הרשויות שהוא מאבני היסוד של משטר דמוקרטי, והתנהלות זו היא אנטי דמוקרטית כפי שאג'נדת "הכל שפיט" היא אנטי דמוקרטית בעליל ואין לה אח ורע במדינות העולם החופשי.

            1. *שלא מדובר בסתם השתלחות

  8. תודה רבה דוקטור, על טורים חשובים ואמיצים.
    מי שחושב שהמורסה הזו, שעולה ומתפוצצת מדי כמה שנים, 'לא אותנטית' או מקודמת על ידי גורמים זרים, עושה לעצמו הנחה מיוחדת. הציטוט שהבאת של מרטין לוטר קינג אמור לפתוח את עינייו של כל לבן (ואני חושב שאפשר להשליך ממנו על עוד כמה סכסוכים כאלה ברחבי העולם)

  9. מנחם תודה רבה על המעורבים האחרונים חיממת את ליבי. אשך, טראמפ הוא נרקסיסט מוחלט. ודאי סובל מעוד הפרעות אישיות. המפלגה הרפובליקנית במשבר ערכי עמוק, אבל יש נקודות אור (מאטיס, קולין פאוול, רומני ועוד רבים). צברתי לאחרונה לא מעט שעות ויכוח עם ימנים "קשים". מתסכל מאד. למרות ניסיונות רבים לא הצלחתי לקיים ויכוח ענייני. ממש כמו פה. טענות כמו "טראמפ לא גזען"…בשעה שהוא מסית נגד כל מי שמעז להביע דעה שונה. ואיכשהו בסוף אתה זה שמשתיק דעות. אז כן….אני משתיק דעות גזעניות כי….צריך עדיין להסביר למה? כנראה שכן אבל אשאיר זאת לרהוטים ממני…המצב פה ובאמריקה מדכדך מאד. מתי נצא גם אנחנו לרחוב (בתשלום כמובן, כפיונים במשחק של הגדולים מאתנו) ונפגין נגד ביבי המנוול? הכוונה מתי יצטרפו יותר להפגנות הקיימות? הגיעה השעה

  10. "הלבנים היו היום 68% מהמפגינים באל.איי לפי סקר UPI. הווה אומר? שהצעירים הלבנים רוצים זאת לא פחות מהשחורים."

    מה הם רוצים הלבנים?

    להיות "קולים" ולהפגין למען החלשים ועל הדרך לזרוק עוד אבן על שנוא נפשם דונלד טראמפ.

    הרי אם יש כ"כ הרבה לבנים שמפגינים עם הכושים אז איפה הגזענות ? זה מגוחך.

    גם במשטרה בארה"ב משרתים הרבה מאוד אפרו-אמריקאים, (מניסיון שלי, שלוש פעמים עצרה אותי ניידת תנועה בארה"ב, פעמיים בלאק גאיי)

    בקיצור זאת פייק מחאה על פייק אפליה בדיוק כמו הפלסטינים שמוזילים דמעות תנין ומשתמשים במקרה אחד שבאמת מזעזע כתירוץ לעליבות הכללית שלהם ולחוסר מעש שלהם, (אפריקה היא היבשת הנחשלת ביותר ביי פאר).
    האדם הלבן לא נולד בשביל לעבוד אצל האהבלים האלו.
    יש בארה"ב הזדמנות שווה לכולם. עובדה, ברק אובמה ניצח פעמיים בבחירות לנשיאות.

    תראו את הסרטונים מלונדון שהשוטרים בורחים מאימת המפגינים זו אנרכיה

    גם לא ברור יעדי המחאה, כלומר מה הם רוצים שיקרה בדיוק?
    אולי הסכם שלום שהשחורים מתחייבים לא לרצוח לאנוס ולשדוד ולסחור בסמים והמשטרה לא תטפל בהם יותר, משהו כזה?

    1. "הרי אם יש כ"כ הרבה לבנים שמפגינים עם הכושים אז איפה הגזענות ? זה מגוחך"
      .
      לא, הסקת המסקנות שלך היא זו שמגוחכת.

    2. אם האירופאים והאמריקאים היו מחזירים לאפריקאים כל מה שגנבו מהם כל השנים הייתה צופה במהפך אדיר (החל מאומנות, חפצי היסטוריה, זכויות כרייה, חובות עבר שמתגלגלים ועוד ) עכשיו הם נותנים לסינים לגנוב עבור תשתיות שהסינים מקימים ביבשת…
      אבל שנינו יודעים שזה לא יקרה.

    3. הסברתי בדיוק מה המחאה הזאת מנסה להשיג, בניגוד לשנות ה-60 של מרטין לוטר קינג שאז רצו לשנות חוקים. היום ישנו שוויון תחוקתי מלא. השלב הזה של ההפגנות הוא הצעד האחרון: לשנות את הגישה. להפוך את עניין השחורים-לבנים כפי שהוא בבראזיל שהיא עוורת צבעים. הצעירים מפגינים מהיום לא במאות אלפים אלא במיליונים כדי להראות שהגיע הזמן והם מוכנים.
      אולי זה ייקח עוד 30 שנה עד שהם יהיו הדור שממש קובע את האישיות של ארה"ב.

  11. אהרון יקירי המתנחלים האלו יושבים בשטח שאינו שלהם (בעידוד ממשלות ישראל מהשמאל והימין). חשבת פעם שגם הפלסטיני שסולק משם רוצה לגור בבית כלשהו? או שצדק זה עניין ליהודים בלבד?

    1. גדלתי בקטמון הישנה בירושלים. רבים מחבריי מתנגדי הכיבוש גרו והוריהם עודם גרים בבתים שנבנו על ידי פליטים באופן מלא. מעולם לא ראיתי מישהו מהם או אחרים מפגין מול הבתים הללו. יש כל כך הרבה שטחים כבושים במדינה הזו. אתה לא תצא מהלופ הזה.

      1. אין כלל שטחים כבושים כי אין עם כובש בארצו!!! לא שייך כאן מלכתחילה המושג כיבוש, ולהפך אם הערבים היו שולטים כאן אז השטחים היו כבושים.
        הערבים הפלסטינים בכלל לא שלטו בארץ הזו או על חלק ממנה ומעולם לא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולא כבשנו מהם כל שטח שהוא ואין להם כל זכות טענה על חלק כלשהו מהארץ.

        אף בקוראן כתוב שהארץ שלנו ואין כל אזכור בו לחשיבות הארץ באיסלאם ואין כל אזכור לירושלים, וזה מוכיח שטענות הערבים/המוסלמים הם שקר. אישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה תומכים בבעלות היהודים על הארץ כולל ירושלים ובכלל זה הר הבית ובהתנחלויות, כי בקוראן כתוב שהארץ של היהודים.
        ובנוסף מנהיגים ערביים הצהירו במשך השנים שהלאומיות הפלסטינית היא המצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ. אך כאמור בכל מקרה מלכתחילה לא שייך כאן כיבוש או שייכות הארץ לערבים.

        וראה הקישורים בתגובתיי בהמשך

        1. רגע תן לי להבין. עם ישראל לא כבש את השטחים הללו, מהעמים שהיו כאן לפני? אז איזו זכות יש לנו על הארץ הזו?

          1. ראשית העמים שאתה מדבר עליהם, אינם קיימים היום. אלו שטוענים על כיבוש אלו הערבים משקרים בטענותיהם כאמור לעיל.
            כך שגם אם לא היה לנו זכות ביחס לעמים הנ"ל שאינם קיימים היום, בכל מקרה יש לנו זכות כל הארץ הרבה יותר מהערבים שכל הבסיס לטענותיהם הם שקרים

            שנית, הבסיס לזכותו על הארץ הוא שהיא ניתנה לנו בידי בורא עולם.
            אך בכל מקרה יש לנו זכות על הארץ הרבה יותר מהערבים בכלל ומהערבים הפלסטינים בכלל שכל טענתם על פלסטין וכו' היא שקר ואף בקוראן כתוב שהארץ שלנו ולכן מוסלמים שאינם שונאי יהודים תומכים בבעלות היהודים על הארץ.

            1. אה הבנתי אנחנו מקבלים פרס על ההשמדה של אותם עמים כי הם לא קיימים היום. נהוג לומר שגונב מגנב פטור אז על פניו לערבים יש את כל הזכות לקחת את המדינה הזו על פי הטיעון שלך.
              ולגבי בורא עולם – אם יבוא מישהו בשם אלוהי האמת שלו ויגיד לך שאתה מאוס בעיניי אלוהך כי בגדת בו, ושזמנו של עם ישראל עבר, ובמקומם באו הנוצרים/ המוסלמים או כל עם אחר. אז? איזה מן טיעון זה? אז למה הטיעון שלך טוב משלו?

            2. השאלה התיאורטית שלך חסרת משמעות.
              גם בתנ"ך וגם בקוראן כתוב שהארץ שלנו. זה מה שיש לפנינו בפועל ובמציאות כזו אין לערבים כל זכות נגד הזכות של עם ישראל.

            3. לא הבנתי. איזה זכות יכולה להיות לנו על מקום שאנחנו מעידים עליו שהושג על ידי הרג וביזה? מה בכלל המשמעות של אל שכזה, שפשוט הורג אנשים לתומם, כולל ילדים, ואז מאשר להשתמש ברכוש שלהם?
              .
              תביא בבקשה את המקור שאומר בקוראן שהארץ שלנו, ובמקור צריך להיות כתוב שהיא שלנו גם אם המוסלמים חפצים בה. בהצלחה עם זה.

            4. כל הבסיס של שאלתך היא שאתה בטוח שאין בורא לעולם. אך למי שברור שיש בורא לעולם כולל אנשים מאוד משכילים וחכמים כמו למשל אלו שהזכרתי בתגובה קודמת, אז לא שואל מלכתחילה שאלה כזו כי הבורא האינסופי והבלתי מוגבל הוא מעבר להגבנתנו המוגבלת.
              זהו שמבחינה אמתית המוסלמים לא חפצים בה אלא כל הרצון שלהם לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל שהלאומיות הפלסטינית היא המצאה כדי לפגוע ביהודים. כל טענותיהם הם שקרים כדי לפגוע ביהודים וכחלק מזה הם מכחישים כל קשר יהודי לארץ ומכחישים את השואה
              וראה כאן על השקרים של הערבים:
              http://hm-holyland.blogspot.com/2011/12/blog-post.html?m=1
              http://www.faz.co.il/story_2469

            5. אם אתה אומר שזה מעל להבנתנו אז למה בכלל אתה עונה לי? תגיד אני לא מבין בזה כלום, זה למעלה מההבנה שלי ואין לי שום מושג.
              .
              ביקשתי ממך את המקור מהקוראן ואתה פשוט מתחמק, ומביא מקורות של כל מיני פרשנים למניהם. אז הנה יש לך פה אנשים יהודים מאוד חכמים ומלומדים שאומרים שאנחנו כובשים ושצריכים להחזיר את כל השטחים מיד. למה זה אסמכתא למשהו?

            6. 1. לא רק אנשים שמדברים על כיבוש הם מלומדים וחכמים. אנשי ימין רבים ושומרי מצוות רבים הם מלומדים וחכמים לא פחות.
              אותם שמדברים על הכיבוש קנו את השקרים של הערבים ולכן הבסיס של דבריהם הם השקרים האלו ולכן דבריהם הם אסמכתא.
              כאמור מלכתחילה אין לערבים הפלסטינים כל זכות אמתית בארץ וכל זכות לטענה על הארץ כי הם לא שלטו מעולם בארץ או בחלק ממנה ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם. ולכן אין כאן כיבוש מלכתחילה כי לא כבשנו דבר מהערבים הפלסטינים ולא שייך לדבר על להחזיר להם כי השטחים האלו לא היו שלהם מעולם.

              2. כן הבאתי לך בקישור אחד מקורות מפורשים מהקוראן שהארץ שייכת ליהודים ובנוסף גם הבאתי דברים של אישים מוסלמיים שתומכים בבעלות היהודים על הארץ כי כך כתוב במפורש בקוראן – לא מדובר כאן בעניין של פרשנות לדברים לא חד משמעיים אלא בדברים מפורשים לחלוטין שהארץ שייכת ליהודים. אז היכן ההתחמקות?!

            7. *כמובן צ"ל שמפני שהדברים של המלומדים השמאלנים מתבססים על השקר שמדובר באדמות ששייכות לערבים, דבריהם אינם אסמכתא כלל וחכמתם אינה שייכת לעניין.

            8. אוקי אתמול אלוהים התגלה אלי בחלום ואמר לי שהארץ הזו שייכת לי. אז בבקשה תשאיר לי את המפתחות על השולחן.
              .
              אתה עוד לא התייחסת לאמירה שלך שאנחנו לא מבינים הכל ויש דברים אלוהיים, אז בשם מה אתה כותב לי? אם אתה לא מבין מצופה ממך לומר אני לא מבין, ולכן אני לא יכול לקחת חלק בדיון שאני לא מבין בו.
              .
              אתה מביא מלא מקורות, עם ציטוטים של פרשנים. תפנה אותי בבקשה למקור בקוראן – כמו שמפנים לתנך לא למשהו אחר בבקשה.
              .
              מי שמך לומר שאנשי השמאל מאמינים לשקרים ואתה יודע את האמת?
              .
              תתייחס לטענה שהגונב מגנב פטור – ובתורה באופן ברור כתוב שגזלנו את הארץ הזו מהעמים שישבו בו.

            9. בתורה כתוב שהקב"ה נתן את הארץ לעם ישראל וזכותו לתת אותה למי שהוא רוצה וזה לא גזל.

              הנה ריכוז של כמה ציטוטים מהקוראן בעניין זה (להבנת העניין ישנם גם דברי פרשנות אך העיקר כאן הוא הציטוטים:
              https://m.facebook.com/NaftaliBennett/posts/771997476155256

            10. ומפני שכתוב בקוראן שהארץ של היהודים, זו הוכחה שהערבים משקרים בטענותיהם על הארץ והשמאלנים מאמינים השקרים שלהם שמוכרים מהקוראן כי טענותיהם נגד הכתוב בקוראן.

        2. הבאתי לך באחד הקישורים לפחות ציטוטים מהקוראן עצמו שכתוב בהם שהארץ שייכת ליהודים.

          העובדה שכתוב בקוראן נגד טענות הערבים מוכיחה שהם משקרים.

          לא כתוב שגזלנו אלא שבבוקר נתן את הארץ לנו. הוא ברא את כל העולם והוא רשאי להחליט על ארץ זו או אחרת ששייכות לעם זה או אחר.

        1. Dear Bird,
          Seems you have a big misunderstanding about the difference between opinion columns and legal facts.
          You are more than welcome to check what the international law says about this issue.

        2. אתה זה שלא מבין את העובדות. הדברים בקישורים אינם שלי אלא של אנשים שמבינים בעובדות חוקיות ומשפט בינלאומי.
          בשני הקישורים האחרונים מוסבר היטב מדוע לפי החוק הבינ"ל הארץ שייכת לנו

          אך בכל מקרה גם אם עקרונית לפי החוק הבינ"ל הארץ הייתה שייכת לערבים, זה בגלל שבבסיס להתייחסות הזו היא שקר כי טענות הערבים הם מלכתחילה שקרים והערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו בארץ או בחלק ממנה ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולא כבשנו מהם דבר. וראה בהרחבה בקישור מתגובה 13.2 מדוע אין כל הצדקה למדינה ערבית בלב הארץ.

    2. אני ירושלמי ואתה דרור איפה אתה גר ביפו ,תל אביב או חיפה ?
      הצד השווה בכולם היו ערבים .
      תקשיב מה חגי שהיה שכן שלי (גם אני מקטמון הישנה ) אומר

        1. גדלתי בעוזיה ליד רחל אימנו מושבה יוונית כמה מטרים מקטמון הישנה היום מהר חומה אבל בשאיפה לחזור יום אחד למושבה.

          מאיפה אתה ?

          1. וואלה אז ממש קרובים. אני מיורדי הסירה וכמות השעות שהעברתי במגרש של בית אלישבע.. בהצלחה עם השאיפה לחזור למושבה ועם המחירים הפסיכיים שם.

            1. וואלה מגניב.
              השאיפה היא לפנסיה …לדירה קטנה….
              לא רלוונטי להיום

      1. ולגופו של עניין,
        קח את היהודים vs השחורים
        אי אפשר לומר שלא הפלו את היהודים באירופה במשך מאות שנים, איזה הפלו? שחטו ושמו אותנו על המנגל…
        לא התקרבנו
        לא הזלנו דמעות
        הקמנו מדינה
        והחלק השני שלנו בארה"ב הוא מהאוכלוסיות המצליחות שם.
        ההישיגים האלו הושגו בדם ויזע
        לא בקצבאות
        ולא באפליות מתקנות

        השחורים?

        בבקשה שיתחילו לדאוג לעצמם
        תראו איך אפריקה נראית

        או שתעצמו עיניים

        1. אה כן אני זוכר איך בחגים אנחנו יושבים זוכרים איך עובדים היינו באמריקה מאתיים ומשהו שנה ועכשיו בני חורין אבל בלי זכויות של ממש וכל מיני גזרות מדכאות ומקפחות כי אנחנו יהודים, ואז חוגגים את חג התיקון בו הגזרות בוטלו, אבל רק ברובן כי עדיין תפרו כל מיני תקנות נגדנו שלא נוכל לנצל ולגנוב הטבות עבור הלבנים הישרים והטובים בחברה רק כי אנחנו יהודים ואנחנו עשויים לטמא אזורים שלמים עם היהדות שלנו, בכל זאת יהודים זה ממש ממש מגעיל

        2. ארי, נניח שמה שאתה אומר הוא נכון, והשחורים הם נחותים מאיתנו היהודים באינטיליגנציה כי אנחנו הרי 'העם הנבחר'. אז אפריקה מפגרת. באר"ה הם המפגרים (אגב, אני עובד ניתוח מסובך והמנתח שלי הוא שחור משחור, ראש המחלקה לאורטופדיה של EMORY MEDICAL, אם אתה יודע מה זה). הם לא הצליחו להקים מדינה כמו ישראל.
          בסדר.
          כל מה שהם מבקשים זה בטחון ושלווה במקום טיפול משטרתי איום בכמה מקרים ולא שווה לשחורים ולבנים, הגינות, גישה שונה, וצ'אנס שווה.
          זוהי המחאה. הם לא מבקשים שום דבר אחר

          1. אני לא מדבר על אינטליגנציה,
            אני מדבר על גישה,
            ליהודים היה את כל הסיבות והתירוצים בעולם כדי להיות העם הנחשל על פני הגלובוס,
            אבל הגישה שלנו היא אופטימית,
            ומאמינה בעבודה קשה שתביא תוצאות,
            השחורים הם נחשלים וחלקם לא מוכן לקחת אחריות על עצמם, הרופא שלך לקח אחריות על עצמו וזה נהדר, בדיוק כמו אובמה,וזה רק מוכיח את מה שאמרתי שאין גזענות ממשית בארה"ב, עובדה הדוקטור המהולל שלך שחור!!!!!!!!!!
            ועוד משהו לדרור ושאר יפי הנפש,
            בא נראה שבשכונה שלכם יגורו כמה גנגסטרים שחורים, אתם תשתינו במכנסיים ותתפללו שהמשטרה תפעיל יותר כח וסמכות.
            אתם פשוט מנותקים,
            לכן כל פעם אתם מופתעים מרצון העם
            LAW AND ORDER

            1. יש גזענות ממשית וההוכחה הטובה ביותר לכך הם מקרי רצח של שחורים בידי שוטרים לבנים אף שהנרצחים לא סיכנו אותם כמו המקרה האחרון.

      2. בוא נשחק גלגל המזל

        ק***ק *ג*ל

        ….. טק.. טק … טק…..
        1000

        כן משתתף יקר האם אתה רוצה לנחש אות או לנסות לפתור את ההגדרה?

            1. קליק עגול

            1. שיט השגת אותי…

            2. אצלנו הסמולנים יש מקום גם לקבוק וגם לקיאק

            3. כאילו, אני לא ממש מומחה באיך גלגל המזל באמת עובד אבל נראה לי שאם יש מקום לשלוש אותיות אז אמורים להשתמש בהן. ואני חושב שיש קטע כזה שאם מנחשים אות נכונה אז חושפים אותה כמו בהנגמן.

            4. אני די בטוח שאמורה להיות נערה חיננית שמעורבת בסיפור. אני די בטוח שאתה לא נכנס לקטגוריה.

            5. די בטוח שלא אחרי התספורת

      3. מה אתה מצפה מכאלו שמתייחסים למי שנגד האג'נדה השמאלנית-חילונית קיצונית שלהם כמו יחס גדולי האנטישמים ליהודים?

  12. תודה גדולה מנחם – מאיפה האנרגיות??? כל הכבוד!!

    לדן רוזנבלום היקר,
    הפוסט המופלא שכתבת ירד לו לעמ' השני, אך אחרי דברי השפר והמחמאות שהענקת לי, רציתי להמשיך הדיון. זו תגובתי משם –

    "אי אפשר להגיב עוד לשרשור, אז –
    ראשית, תודה על המחמאה בשיר.
    שנית, לו רק היה תוכן אמיתי להגיב לו! גיבוב שטויות ניו-אייג׳יות עם סימני שאלה לא במקום, משפטים של עוגיות מזל ("כי כדי לנצח? לא צריכים בכלל לשחק") ושום דבר קוהרנטי, או לחלופין, זרם תודעה מעניין. נסיון התחכמות כושל.
    דבר שלישי, לא אמרת שאתה עוזב? או שמנחם חיזק את ידך אל מול המגיב הנורא מהפוסט?
    רביעית, "הסברים מיסטיים – ההסברים המיסטיים נחשבים לעמוקים; האמת היא,שהם אפילו לא שטחיים" (ניטשה, "המדע העליז", 126, ממש בעיף אחרי משל 'האיש המטורף'). כשאתה מצרף להסברים מיסטיים כמו שלך (וד"ש לרבי נחמן!) את סגנון כתיבתך ה"ייחודי" והעמוק (כמו אותם הסברים מיסטיים) – חוויה מובטחת!
    חמישית, התלוננת על כך שאני מדבר עלייך במקום על הכתוב. מאז – 1. הזמנת אותי לתחרות זרגים באילת. 2. שברת את הכלים והודעת שאתה לא מגיב יותר. 3. כינית אותי 'לא ישר'. 4. התלוננת על כך ש"אנשים כאן יחסית מחוננים אך חסרי נסיון חיים" (מאיפה לעזאזל אתה יודע??) 5. קראת לי אפס.
    אין ספק, ענייני תמיד, בלי שום דבר פרסונלי.

    היו כאן כותבים יותר ופחות טובים. לא עם כולם, ואף עם רובם, לא הסכמתי. לא היה כאן כותב בשש שנים שאני קורא כאן כל כך חסר מודעות עצמית, כל כך מלא בעצמו על כלום ושום דבר, ועם עור כל כך דק. אני לא מסכים עם שמעון, אהרון, דקסטר וברוך על כמעט כל דבר; אבל לפחות הם לא 'מאיימים' לשבור את הכלים כל פעם שנכתב דבר ביקורת עליהם. בכל מקרה, דן רוזנבלום שמזדהה בשמו וגאה על כך, הוכחת הרבה בשרשור הנוכחי; לפני היית סתם סמי-גזען מתנשא ולא מודע לעצמו, ועכשיו… נוספו כל הדברים הללו. Good job!'

  13. שטחי ארץ ישראל המנדטורית מתחלקים לשלשוש יחידות, ישראל שבה יש כ 9 מיליון (ע"פ למס) תושבים מהם כ 75 אחוז יהודיים (כולל כאלו שגרים בגדה המערבית. הגדה המערבית בה יש כ 2.3 מיליון תושבים ורצועת עזה בה יש קרוב לשני מליון תושבים. סה"כ בין 13 ל 14 מיליון איש מהם כ 55% יהודים.עכשו אפשר לנהל דיונים אינסופיים על צדק הסטורי וצדק עכשו אבל במאה ה 21 נקודת המוצא לדיונים בעולם המערבי שאנשים שווים אלו לאלו וכולם זכאים לאותן זכויות.

    לגבי המבט של מנחם על ארה"ב היום ותחושותיו לגבי מהפך שהולך להתרגש שם אני רוצה לומר שראשית גם אני הסתכלתי בהתפעלות על הגיל הצעיר של המפגינים. זה יכול לרמז על שינוי בדפוסי ההצבעה אבל כאן יש לי ארבע נקדות להאיר לגבי ארה"ב האחת, שיטת הבחירות בארהב ברמה הפדראלית מעניקה כח יתר למדינות הקטנות דלילות האוכלוסין. השניה, הממסד הרפובליקאי עשה תמיד ובמיחד בשלושים השנים האחרונות מאמצים רבים להקשות על נגישות להצבעה ולצמצם את ההשפעם של מצביעים עירוניים (יותר ליברלים) לטובת מצבעים באזורים כפריים (שמרנים באופיים). השלישית, מאז שנות השמונים יש פער הולך וגדל בחלוקת ההון בחברה האמריקאית וגידול מתמיד בכמות ההון של האחוזון העליון. במקביל יש פחות ופחות הגבלות של תרומות כסף למתמודדים בבחירות השונות. הכסף תומך יותר ויותר במתמודדים שמרנים. רביעית, שלא כמו בישראל הכח השלטוני מתחלק בארהב בין 3 גופים: הנשיא, בית הנבחרים והסנאט. בנוסף בית המשפט העליון מתחלף באיטיות כיון ששופטים מתמנים לכל החיים ומאז שנות השמונים הוא נשלט תמיד על ידי השמרנים. המבנה הזה מקשה לחולל שינוי עמוק וארוך טווח בארה"ב.

  14. אגב, טענה כמו של טראמפ שההפגנות נגדו הן של אנרכיסטים הממומנים על ידי יריבים פוליטיים ולכן לא לגיטמיות, האם אלו לא טענות האופייניות לדיקטטורים?
    לצייר את מתנגדיו כלא לאומיים או לא נאמנים למדינה זה, לפי מה שבני בגין אמר לפני כמה שנים, מאפיין מובהק של שלטון פשיסטי (סליחה על הביטוי, זה ציטוט).
    לא יודע אבל אני זוכר שפעם ואולי אני טועה, מנהיגים בעולם לא היו מציירים את מי שמתנגד להם כלא לאומי או בוגד במדינה או לא נאמן אליה. ולעניות דעתי כך זה היה טוב יותר

    1. אמנם זו לא הייתה הפגנה אבל אני לא חושב שמי שכינה את המתנחלים כסרטן בלב האומה היה דיקטטור, ובוודאי שלא היה בו נאציזם, על אף שהשימוש במינוחי מחלה לתיאור אוכ' מגזר או קבוצה אתנית

      1. אך זו עדיין טענה מגעילה ומכוערת ואנטי דמוקרטית ולא מוצדקת לחלוטין של שנאה ברמה של השנאה האנטישמית ליהודים ומי שטוען טענה כזו הוא עצמו סרטן בלב הדמוקרטיה!!!

        1. בטח שמכוערת אבל הפוליטיקאים משתמשים תדיר בטענות כאלה. גם נתניהו קורא למי שמתנגד לו חמוץ.
          המשחק הפוליטי מלוכלך. רבין ז"ל קרא לחצי עם הליקופטרים….

          1. עוד לא הבנתי מה מעליב בביטוי הליקופטרים? שהם מסתובבים וסתם עושים רוח? צריך להיות נעלב מקצועי במשרה מלאה כדי להיפגע מזה

            1. מה מעליב בביטוי חמוצים? אותה סיטואציה בדיוק. מה לא הבנת? ואיך שרבין קרה למתיישבים ביהודה ושומרון? זה יותר טוב?
              העובדה היא שגם רבין ז"ל לא התנהג בממלכתיות ואנשים הן מימין והן משמאל זוכרים בלי להיות נעלבים מקצועיים, רק בני אדם כמוני וכמוך….

          2. חמוץ והלעקופטרים זה עדיין הרבה פחות מחומר על ציבור שתורם רבות ביטחונית וחברתית וכלכלית שהוא סרטן בלב האומה זה לעבור בהרבה את כל הקווים האדומים. וזה בדיוק כמו יחס האנטישמים ליהודים.

            1. *הליקופטרים

            2. מסכים שזה לא יפה ועדיף שהדברים לא היו נאמרים לא על ידי נתניהו או רבין ז"ל.

            3. *הרבה פחות מלומר

      2. צריך לראות מה היה ההקשר ומה היה הניסוח המדויק ובתגובה למה נאמר ובתוקף מה, אחרת זה כמה מילים שהוצאו מהקשרם ואי אפשר לייחס אליהן משמעות.
        כך או אחרת זה לא קשור לדיקטטורה, כולם אז המשיכו לפעול כרצונם ולהתבטא כרצונם ואיש לא היה בגישה שאל להם לדבר

        1. שחר כשאתה רושם שצריך לבדוק את ההקשר אז היושר מחייב שתהיה ביקורתי באותה המידה לפחות כלפי אותם דברים שאתה רשמת. לא ראיתי שהבאת את ההקשר בדברי טראמפ. למה בעצם אם אתה אומר שצריך לראות את ההקשר?
          .
          גם בארצות הברית כולם ממשיכים לפעול כרצונם ואיש לא נוקט בטמינולוגיה נאציסטית המציגה עמים או קבוצות בצורה של מחלות. משום מה לצד אחד אתה מאוד סלחן ולצד שני אתה מדקדק בקוצו של יוד.

          1. למה לא נתתי סימוכין לגבי טראמפ?
            הוא פעמים רבות כינה את מתנגדיו אנרכיסטים וכאלה הפוגעים בארהב. זה חזר הרבה פעמים, לא נראה לי שיש על זה מחלוקת, תקן אותי אם אני טועה.
            בארהב אין טרמינולוגיה כזו, אני מסכים איתך, אבל תסכים איתי שאוכלוסיות שלמות שם בתקופת טראמפ מרגישות לא חלק מהאומה על פי התבטאויותיו. אם אתה חושב שאין לו התבטאויות כאלה, בסדר גמור, לא נתחיל פה פינג פונג של ציטוטים. הכל טוב

            1. אני לא מתווכח על זה אלא על הנקודה שאתה ביקורתי מאוד כשנוח לך ומשייף פינות כשזה מישהו שאתה מזוהה עם הדעות שלו.

  15. לגבי חזרת הליגה, שאפו לליגה על האלתור וההתארגנות. בחרו מיתווה טוב סהכ.
    טוב מאד שהעונה תמשיך ותגיע לסיומה

  16. הציפור הנדירה אין ספק שיש לך הזכות להחליט איזה גזע במזרח התיכון ראוי לזכויות ולחירויות בסיסיות ומי לא. מי יותר ראוי ממך להחליט? אף אחד. כשם שאין ספק שהטיעון האלוהי על הארץ הוא אמת מקודשת. חבל רק שאלוהים לא עדכן את הערבים באלפיים שנות הגלות. לא נורא…הם מקבלים עכשיו עדכון שוטף. צדק צדק תרדוף. דרך אגב, יש עדכון לגבי המדיניות העכשווית בפרת ובחידקל? אני מחפש לקנות דירה. ותזכור….אתה הכי יפה כשאתה צודק והכי צודק כשאתה יפה….

    1. זה לא עניין של זכות שלי אלא עניין של עובדות היסטוריות כולל שמירת רצף התיישבותי יהודי במשך יותר משלושת אלפי שנים, כן, כולל בשנות הגלות, עם יישוב יהודי מצומצם אך מספיק כדי לשמור על רצף התיישבותי יהודי. כשהערבים/המוסלמים הגיעו לראשונה לארץ, היה יישוב יהודי. הם לא הגיעו לארץ ריקה לחלוטין. כשהחלו העליות הציוניות היו בארץ 28-24 אלף יהודים.
      וכן העובדה היא שהערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו בארץ ולו על חלק ממנה ולא הייתה מעולם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם. לכן מלכתחילה אין להם זכות טענה על הארץ ולא שייך המושג כיבוש.
      וכן העובדה שבקוראן כתוב שהארץ של היהודים אומרת שהם משקרים בטענותיהם על הארץ (ויש לציין בנוסף את הכחשת הקשר של היהודים לארץ וקיום בית המקדש והכחשת השואה) וממילא אין להם זכות בארץ כי טענותיהם הן שקרים והלאומיות הפלסטינית היא בדיה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל.
      כך שמכל הבחינות והעובדות אין לערבים זכות לאומית והיסטורית בארץ.

    1. תעקוב..זאת ההודעה הראשונה פה בוקר של דקסטר..וזו מישהי שידועה כתומכת טראמפ ויודעה גם כתומכת של אתרי קונספירציות..תגגל אותה.אין שום דבר תמים בה

  17. לא הייתי פוסל את המועמדות של גריפין לשיקאגו. הוא היה לא מעט שנים עוזר בקבוצה והוא מוערך מאוד על ההנהלה וע"י אנשי המקצוע ברחבי הליגה.
    עם זאת, אודוקה הוא עדיין הפורנט ראנר.
    .
    שיטת הדירוג לא ייחודית ל-NBA, ככה הסתיימה הליגה הרביעית באנגליה ולפיה נקבעו העולות לליגה השלישית הפלייאוף (הליגה הופסקה במארס והוחלט שלא לחדש אותה. המיקום נקבע לפי הניקוד פר משחק – מספר הנק' חלקי משפר המשחקים – שיטה כמעט זהה לחלוטין לזאת שתהיה ב-NBA).

  18. חחח אהרון ישר כוח תאמין לי כל הכבוד שיש לך כוח. לא מבין למה אתה מנסה אבל אני מודה שמנחם יודע לבדר.
    סתם בא לי להצטרף בשביל הצחוק.
    מנחם את מביא ציטטות ואושיות של תלמידי השייח פראחן אוהב יהודונים דגול.
    מרוב שהם קלי דעת גרמו להם להמיר את דתם בהטפה נגד הממסד.
    הכי הצחיק אותי שאמרו היא תומכת טראמפ ידועה כאילו המפגינים הם תומכי טראמפ ידועים גם 😂😂
    אין על השיח חירשים. 100 תגובות קל.
    זהו תרמתי את חלקי מנחם תביא את ה50 סנט לתגובה בבקשה

    1. תודה.
      האמת אני לא יודע מאיפה להתחיל אז ….כרגיל נתחיל מהסוף…האמת היא שנשאר לחייך כמוך בציניות .
      השורה התחתונה הכי חשובה אין אפשרות לנהל שיח תרבותי עם ליברלים".
      אבל לפחות יצא לי משפט יפה להמשך הדרך שקשור בהופס….
      תחשוב שחקן בן 35 בליגה שעבר הכל וקלע בממוצע קריירה 27.25 נק למשחק ואז בשנתו האחרונה הוא עובר פציעות כיסוחים שינוי חוקים של השופטים ושלל אטריות ואחרי הכל מביא עוד טבעת חמישית במספר (יש שיגידו שביעית ) עם שיא קריירה של 36 נק ?
      האם שמעון יהיה ספק שהוא האם וי פי ?
      אז כאן נתניהו עשה אותו דבר בדיוק ממוצע קריירה של 27.25 מנדט הוא צמח ל 36 מנדט ….והביא אליפות…
      אבל הליברלים יצביעו הוא אפס וכמה כולם חושבים כמותם ….😏.

      1. מה שיפה באנלוגיה שלך אהרון זה שאתה מתפעל ומתמוגג מההישג הענק של ביבי ומשווה את זה לכדורסלן שעשה הישג שיא בסוף הקריירה שלו אבל מאוד מעניין מה היית חושב עם נגיד לברון היה מרסק את כל החוקים,בועט בביצים לשחקנים,משקר לשופטים ,מתבכיין ומאשים את כל העולם חוץ מאשר את עצמו גורם לכולם סלידה ואז בסופו של משחק שביעי מצליח לנצח רק כי קרי החליט לוותר על הלאיפות וקלע סל עצמי בשביל לתת ללברון את האלפיות.
        גם היית מתוגג או שהיית אומר אליפות עם כוכבית שלא נחשבת

        1. וואי וואי זה מה שיפה אצלכם שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.
          נתניהו שיחק כמו שכל אחד משחק ואם אינך מאמין תנסה להשוות את מערכת הבחירות בארה"ב לזו בארץ ותבין את העדינות.
          אדרבה כח"ל קראו לו ארדואן למשל והבטיחו כבל עם ועולם שלא יצטרפו למשותפת בכדי לקושש קולות ימין .
          הם קיבלו סיוע בלתי נתפס מהחונטה שעשתה מהלכים מלוכלכים ולא לגיטמים בעליל ובכל זאת נתניהו עם הישג השיא בקריירה .
          אם השמאל אגב היה לומד מאולמרט של 93 הוא היה לדעתי מנצח .
          כל מה שהשמאל היה צריך לומר זה מה שאולמרט עשה לקולק בירושלים 93 …אוהבים אותך טדי מצביעים אולמרט .
          אבל השמאל (ומרכז בתחפושת) מגיעים מלא ריר ושנאה יוקדת חסרי הערכה לשום דבר ולבסוף מתפלאים למה העם לא קונה את הלוקש הזה .

          1. אהרון,
            שנאה יוקדת אני בעיקר קורא מדבריך.
            "חונטה", "מהלכים מלוכלכים ולא לגיטמים בעליל".
            אתה יודע מה המשמעות של "חונטה"? או של המילה "בעליל"?
            .
            אני אעזור.
            "חונטה" מתייחס לשלטון דיקטטורי צבאי.
            "בעליל" (אני מתפלא שאני צריך להסביר לך) מקורו בתלמוד. הוא מדבר על מובהקות נטולת ספק.
            מה הם ההוכחות שלך, מעבר לנרטיב שחבר מרעיו בצוות ההגנה של נתניהו מפיצים?
            ההיסטוריה, דרך אגב, לא לצדך. אולמרט, ראש הממשלה הקודם שהועמד לדין, הוא לא איש ימין. למעשה, אני זוכר היטב את מה שאותו בינימין נתניהו אמר על כהונה כראש ממשלה בעודו מתמודד עם כתב אישום.
            .
            כן, ישנו ויכוח עז על איך צריכה להראות המערכת המשפטית. וזה ויכוח לגיטימי השורה בכל הדמוקרטיות המשמעותיות.
            בניגוד גמור לנרטיב שמתוזמר כאן השכם וערב, בית המשפט העליון בכהנו כבג"ץ עושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות. לא מוצאת חן הפרשנות השיפוטית של בג"ץ?
            בשביל זה יש את הכנסת.
            מעולם לא היה מקרה בו בג"ץ פסל חוק יסוד. אף פעם לא. ההתערבות של בג"ץ היא אך ורק במקומות בהן יש לו את הסמכות מתוקף החוקר לעשות זאת.
            ישבו נא חברי הכנסת הנכבדים, ויגדירו מחדש בצורה ברורה עד לאן סמכויות בג"ץ צריכות להגיע כחוק יסוד. או טוב יותר –
            ישבו אותם חברי כנסת, ויחוקקו חוקה.
            זו מהות הדמוקרטיה.
            .
            להבדיל,
            השיטה של הכפשת כל מי שהוא לא נאמן המחנה (וזה לא משנה אם היא או הוא הם ימין או שמאל. רק נאמנות לנתניהו משנה),
            היא כבר לא קשורה לדיון על חוק ומשפט.
            דרך אגב, ממתי לימור לבנת ורובי ריבלין הם מושחתים אנשי "החונטה"?
            .
            (שוב אני כאן לעזור. מאז שהם לא התיישרו לפי הקו של נתניהו)

            1. גיא טוב לשמוע ממך קודם כל דברי סנגוריה לגבי
              התגובה הזו ממקדם
              thogעריכה 8 יונ 2020 16:03:16
              LOL

              ראתי את השאר והבנתי שאתה פשוט מקרה אבוד. כמה הזיות ואתה חושב שאולמרט הוא שמאל גם. לא פחות הזוי מרייסיסט בירד.

              ולגופו של עניין אני עומד מאחורי כל מילה ממה שאמרתי אבל למה אתה צריך אותי ?
              תקרא מה צוטטתי לינון יבור בשם
              1. מנדלבליט
              2. ריבלין
              3. רמון .
              4. פרידמן
              (ואתה יכול להוסיך את כנרת בראשי ועוד )

              כאשר אתה חושד בי שכאילו אני חי מהפה של ביבי אז תן לי לספר לך כמה דברים ואני מאמין שאתה יודע שאני לא מבלף גם אם אתה חלוק על דעתי
              אז ככה
              1.אני איבדתי אמון במערכת המשפט כבר בסוף שנות ה 90 בהפגנת המיליון של פורוש האבא

              2. בגירוש מגוש קטיף ראיתי בדיוק את דפוס ההתנהלות

              3. גם בעניינים לא פוליטים בעליל כולל משפט זדורוב ראיתי דברים מצמררים ואיני מתייחס לכל מיני קונספרציות . אני מדבר על איך ניצן הילך אימים על הפותולוגית ועל ד"ר קוגל וניסה למנוע את קידומה של האחרונה

              4. אני מתייחס למה שאמרה הילה גרסטל בעצמה על ניצן והפרקלטות .

              ועוד כהנה וכהנה שהעליתי כבר היום

              הלאה סמכויות מערכת המשפט ובפרט היועץ המשפטי לממשלה חריגות מכל דמוקרטיה אחרת .
              כפל התפקידים של מנדלבליט כיום (לאחר שנחשד בכל הקשור לפרשת הרפז ) זה הניגוד האינטרסים הכי גדול שיש .
              בין הדברים הללו לנתניהו אין מבחינתי דבר וחצי דבר .
              אדרבה נתניהו לטעמי אשם במצב שנוצר שכן הוא כשל בטיפול בהם ולכן אני לא בחרתי בו עשור .

              אני באמת מתפלא שאתם מסרבים לראות זאת

            2. אהרון,
              כמו כל מערכת, גם מערכת המשפט מורכבת מאנשים. עם דעות, השקפות, וטעויות.
              מעולם לא טענתי אחרת.
              בין זה,
              לבין ההשתלחות חסרת הרסן באותה מערכת יש פערים עצומים.
              .
              אתה כותב "חונטה". אני רוצה הוכחה לכך שזו אכן "חונטה".
              דוגמה לפסיקה שנוגדת את דעתך, דרך אגב, זו לא דוגמה לכלום. עבירה על החוק, זו דוגמה.
              כל הדוגמאות ששמעתי עד היום היו אך ורק בתחומי פרשנות משפטית.
              תראה לי מתי בג"ץ פסל חוק יסוד. תראה לי מתי בג"ץ "המציא חוק".
              .
              (אני אעזור לך – זה לא קרה. בכל הפסיקות שלו בנוגע להתנגשות בין חוקים, בג"ץ פנה על המחוקק ונתן לו את הפתרון של חקיקה מהותית. בהיעדר חקיקה שכזו, הפסיקות של בג"ץ הן בתחום המנעד של הפרשנות השיפוטית)

            3. לא יודע איך לספר לך אבל בעולם המציאות הספקטרום הפוליטי אינו דיכוטומיה של שמאל וימין. אז שוב פעם יצאת פיתה הוזה מנותקת מהמציאות.

            4. על השנאה של החילונים השמאלנים הקיצוניים בטח שלא נגיב תודה אלא בשנאה נגד שנאה.
              השמאל החילוני הקיצוני הזה שמהווה מיעוט קטן וזניח בציבור, שולט במוקדי הכוח כמו מערכת המשפט, האקדמיה והתקשורת.

          2. לגאי, זה עניין של פרשנות משפטית אלא של התנהלות אנטי דמוקרטית. אג'נדת הכל שפיט היא אנטי דמוקרטית ופגיעה בהפרדת הרשויות, כמו גם ההתערבות שלו בעבודת הכנסת.
            בג"ץ מתנהל כמו שהוא הריבון ולא העם והכנסת המייצגת אותו.
            ראה למשל כאן: https://www.israelhayom.co.il/article/746073
            https://www.israelhayom.co.il/opinion/708917

      2. אהרון, אם תבדוק במילון מה היא ההגדרה של "דמגוגיה" תגלה שחלק מההגדרה כולל "עיוות המציאות" ו-"שימוש סלקטיבי בעובדות".
        ובכן,
        נתניהו לא זכה בבחירות האחרונות.
        אלו היו בחירות שסבו סביב שאלה אחת ברורה ומהותית –
        כן/לא ביבי נתניהו.
        הרוב בחרו לא.
        .
        עכשיו יגיעו הטיעונים מזן ה-"אבל ליברמן". אלו היו נכונים לבחירות סבב 1. אולי היה איך שהוא ניתן למצוא להם הצדקה בסבב 2. אבל בסבב 3?
        חד משמעית. "לא נתניהו".
        .
        עכשיו, העובדה שמי ממפלגות שקיבלו קולות ברורים של "לא נתניהו" בחרו לקחת את הקול שלהם, וללכת לכיוון אחר –
        זה קשור לפוליטיקה. לא להכרעת רוב.
        .
        אז "אליפות"? לא ממש. לא צריך לעשות יותר חוץ מלהתבונן בעובדות לאשורן.
        .
        דרך אגב, אם בעובדות עסקינן –
        משום מה השמטת בתגובה קודמת את העובדה שקדימה בראשות אולמרט זכו בבחירות, למרות ההתנתקות.
        .
        (ממתין לרגע בו יגיעו התגובות הגזעניות מזן ה-"הערבים לא נחשבים".
        בעוד 3, 2, 1 . . . )

        1. ביקשת אמרת שאני יגיד כן אבל ושאני דמגוג ?
          אז יש לי הרבה מה לומר אבל נוותר על הכל ונשאל .
          אז אם הרוב נגדו למה ואיך הוא ראש הממשלה ?
          כפי שאמרת בלי כן אבל

        2. אשר לשאלה איך אולמרט ניצח לאחר הגירוש ?
          כמה תשובות
          אתה מניח בטעות שזה שהוא ניצח על ראשות ממשלה אומר גם ששרון היה מנצח משאל מתפקדים וזה לא נכון
          ולראייה .
          שרון הפופולרי ניצח במרכז הליכוד שאחרי הגירוש .. היה זה ניצחון דחוק כזה שאף הוביל אותו לפרוש מהליכוד ולהקים את קדימה אבל עניינו הרואות שבשאלה הפוליטית הוא ניצח באותו המקום בדיוק שבו הובס שנה וחצי קודם לכן במשאל מתפקדי הליכוד על תוכנית הגירוש .

          זו התשובה המרכזית .

          תוסיף לכך עוד כמה עובדות "ששכחת" כמו האירוע המוחי שקרא לשרון מה שיצר לו אהדה רבה בזמן אמת של כל התקשורת אותה הרוח שעזרה מאד למפלגה שהקים שהייתה מעין צוואה פוליטית .

          הלאה נתניהו כשר אוצר היה אז ממש לא פופולרי שכן היה מנהיג וחתך בבשר החי של המשפחות החרדיות והדתיות לאומיות בכל הקשור לקצבאות הילדים והנה קיבלת את התוצאה שאין בינה לבין משאל עם דבר וחצי דבר .

          1. נתניהו ראש ממשלה בגלל שמספיק חברי כנסת הצביעו עבורו.
            אתה אוחז במקל מ-2 קצותיו –
            כאשר נוח לך, לא היה לשרון "מנדט". כאשר נוח לך, ביבי נבחר.
            .
            למען הסר ספק –
            בחירתו של ביבי כראש ממשלה היא דמוקרטית ותקינה. בדיוק כפי שבפינוי גוש קטיף תמכו רוב הכנסת.
            אבל זה לא משנה את העובדה שרוב הציבור הצביע "לא ביבי".
            הספין שמנסה לצייר תמונה אחרת,
            הוא בדיוק זה. ספין.

            1. גיא לא הבנתי אם מחנה רל"ב יותר גדול ממחנה ר"ב איך נתניהו ראש ממשלה ?
              אלא אתה מוכרך לומר שאין כל קשר בין מחנה רל"ב.
              וחלק ארי ממחנה רל"ב היה נגד ביבי גם אם עכשיו הייתה יוצאת בת קול וטוענת שהוא חסיד אומות עולם .
              והאיש הכי נקי עלי אדמות. מדוע כי אותם תומכי טרור ( כהגדרת כח"ל לא כהגדרתי) הם בהגדרה נגד מי שהם רואים בו כאיום לטרור .

              לשייך אותם באופן קלאסי למחנה רל"ב זו זו הדמגוגיה ולראיה הפשוטה ביותר עבודה שמחנה רל"ב לא הצליח להקים ממשלה מכאן שזה לא מחנה אחיד ומאוחד.
              בניגוד גמור לחלוטין למחנה ר"ב שהוא היה לפחות כולו מאחורי מנהיגותו ( ייתכן היום ששת המנדטים של ימינה למעשה חמשת כבר פחות מאחוריו ).

              לכן לכל מי שמסתכל באופן ראלי מבין שנתניהו ניצח אך ניצחון לא מוחלט ומכאן התוצאה הפוליטית שמשקפת נכוחה את הבחירה
              ( ובהערת אגב נדמה שהסיכוי שלו להגיע להכרעה של 61 היה גבוה במועד ד והוא בכל זאת בחר לכבד את התוצאה במועד 3).

              דרך משל לניצחון נתניהו הוא של נהג מירוצים שניצח 9/20 מירוצים והאבא בתור ניצח לכל היותר 6 .
              אז אמנם אותו המנצח לא זכה ברוב מירוצים אבל ללא ספק היה באופן יחסי הטוב ביותר .

              אשר לאולמרט ושרון כל מה שאמרתי מגובה במבחן התוצאה שלמרבה המזל שוחקה .

              1. היה משאל מתפקדים בליכוד שרון הובס .

              2. במבחן ההנהגה הפוליטית לאחר הגירוש בליכוד שרון ניצח ( גם אם בדוחק ).

              מכאן אתה רואה ולמד שאדם יכול לקבל תמיכה אישית אבל זה לא אומר שתומכים ברעיונות שלו .

              3. לאחר משאל המתפקדים בליכוד הציעה מועצת יש"ע הצעה שלא ניתן (לכאורה ) לסרב ..היא אמרה לשרון בוא נלך למשאל אם ניצחת אנו לא מוחים אפילו נגדך ונגמר הסיפור ….שרון סירב גם לזה ( אפילו טומי לפיד תמך בתחילה )
              שרון לא סתם סירב הוא ידע למה .

            2. בסופו של יום, אי אפשר מבלי לפסול אוכלוסיה שלמה. ערביי ישראל.
              אני מצטער אהרון, אבל עדיין יש להם תעודת זהות כמו לי ולך, עדיין הקול שלהם שווה לזה שלי ושלך. עדיין.
              ובשכלול הקולות של מי שהצביעו "רק לא ביבי", התוצאות הן פשוטות. ביבי הפסיד.
              אלו העובדות.
              אתה יכול לספר סיפורים,
              לטוות ספינים.
              העובדות לא משתנות.
              .
              לגבי שרון וההתנתקות –
              למה?
              למה לו לעשות משאל עם?
              בהיעדר חוק שדורש ממנו, מה שהוא עשה הוא גם חוקי, וגם לגיטימי.
              בדיוק כפי שביבי ראש ממשלה למרות שרוב הציבור בחר "לא ביבי". החוק הקיים מאפשר לחברי כנסת שיקול דעת. לכן חברת הכנסת לוי יכלה לעבור לליכוד למרות שקיבלה קולות ממצביעי מר"ץ והעבודה.
              שלא יהיה ספק –
              הבחירה שלה מותרת, חוקית, ולגיטימית. לא קראת תגובה שלי שטוענת אחרת.
              אם השיטה לא מצאת חן בעיניי, אני מוזמן לרוץ לכנסת/להצביע עבור מי שישנה את השיטה.
              עד אז?
              למרות שזה בניגוד לעמדתי, זה חוקי ולגיטימי.
              כן, גם בינימין נתניהו ראש ממשלה לגיטימי, למרות הדעות האישיות שלי.
              למה?
              כי זה החוק.
              החוק מאפשר לראש ממשלה לכהן עם כתב אישום, והחוקר מאפשר לחברי כנסת לחבור לקואליציה גם אם הם אמרו שלא יעשו זאת.
              .
              אתה מבין בהבדל בין הטיעונים שלי לשלך?
              אני לא מנסה לתפור את המציאות כך שתתאים לנרטיב שלי.

            1. גיא מעבר למה שאתה קורא על ערביי ישראל שאני חלוק עליו מכל וכל
              ואומר מה שליברמן של פעם אמר ."נאמנות שווה אזרחות" לכל האוכלוסיות אגב גם הנטורי קרטא החרדים.
              וגם אם לצורך הדיון נקבל את הרישא שלך ונגיד שגם למחבלים (ולא אמרתי חלילה שכל הערבים מחבלים )
              יש זכות הצבעה .
              עדיין בשורה התחתונה של כל הקונסטלציה הפוליטית נקבע שנתניהו ראש הממשלה .
              לא ראש הממשלה היוצא כפי שקרא לו יובל רבין לפני 7 חודשים בטקס ממלכתי אלא ראש הממשלה הנכנס אמנם ברוטציה אבל ראש ממשלה .
              ולכן נתניהו ניצח לא בנוקאאוט אבל כן בנקודות ולראייה הוא הוא ראש הממשלה תרצה או לא תרצה.
              ולכן לקרוא לכל מחנה המתנגדים לביבי מחנה רל"ב זו דמגוגיה שכן על אותו האופן
              הרוב הוא במחנה רל"ג (רק לא גנץ ) שלא לדבר על מחנה "רל"ל או רל"י

              ולכן זו עיוות התוצאה.

              נשיך הלאה מכיוון שבכל מקרה 15 חברי המשותפת היו נגד נתניהו גם אם היה הכי צדיק בעולם אז לצורך העניין נשאיר אותם בצד (שוב לא בצד רעיונית אלא לצורך בחינת המחנה )
              ומה נגלה ? תוצאה של 47-58 לנתניהו מהבוחרים האוביקטייבים כאלו שהיו יכולים להיות בעדו או נגדו מבלי קשר לדעה קדומה .
              זה מה שאני אומר.

            2. ייתכן שלשרון הייתה "זכות" לשנות את דעתו
              אך בניגוד למה שהשמאל טוען נגד נתניהו הוא לא רימה אף אחד בהבטחת הבחירות שלו ואם כן זה את הימין .
              הרי ששרון הלך על האג'נדה המרכזית שלו ופשוט הפך את עורו
              אז אולי טכנית זה "כשר"
              אבל מה שווה הדמוקרטיה אם מי שמבטיח לעשות X עושה V ?

        3. מה שווה הדמוקרטיה?
          שווה בדיוק כמו זו שבזכותה ראש הממשלה הנוכחי הוא בנימין נתניהו (אולי לוי, לא החליפה מחנה? כחול לבן, לא הפרו הבטחה לבוחר?)
          .
          השיטה בישראל היא שאתה בוחר נציגים לכנסת, ו-"שופט" אותם על פי מעשיהם.
          .
          לדוגמה –
          את קדימה שפטו, ונתנו להם את השלטון כאשר זה היה אולמרט בראשות המפלגה. אולי שכחת, אבל תחת שרון לקדימה היו אחוזי תמיכה גדולים אפילו יותר.
          (אולי שכחת 2 –
          בזמן אמת רוב הציבור היה בעד ההתנתקות.)

          1. אין לך שום הוכחה לסיפא למעט אולי סקרים לא מחייבים .
            במשאל היחידי הוכח להיפך.
            אשר לרישא כל מי שעיניו בראשו הבין מראש שלא תיתכן היתכנות פוליטית בלי הפרת אחת ההבטחות של גנץ אלא אם כן יפסיד בנוקאאוט קרי 61 בלעדיו

            1. ולכן יש הבדל של שמיים בין הפרת הבטחה של גנץ שלא יכול היה להקים ממשלה ללא נתניהו /משותפת לבין הפרת הבטחה של שרון שהייתה בבסיס מערכת הבחירות.
              לאחר עידן שרון אין לי לפחות כל עניין במצע שכן אין לי אמון במצע אלא רק אמון מסוים במעומד /או המפלגה עצמה .

        4. גיא בג"ץ אדלשטיין האחרון נגד כל מה שכתוב ולא כתוב כולל מינוי חליפי של יו"ר כאשר היו"ר השני עדיין מכהן.

  19. מיניאפוליס עשו צעד ראשון מעניין להרגעת הרוחות – ביטול המשטרה.
    זאת אומרת, ביטול המשטרה כמו שאנחנו מכירים אותה בפועל – עובדי רווחה שלא מבינים את העבודה שלהם אבל עם אקדחים.
    ארצות הברית, וישראל גם, הלכו הרבה יותר מדי לכיוון של להעביר את הטיפול בבעיות חברתיות אל המשטרה. יש בעיה של הומלסים? במקום לדאוג לדירות זולות (נשמע קשה במדינה העשירה בעולם, אני יודע), נשלח את המשטרה לטפל. יש בעיות סמים? במקום לדאוג לגישה קלה למקומות שמטפלים ומשקמים, נשלח את המשטרה. מערכת בתי הספר הציבורית דפוקה ופוגעת בעניים? במקום לממן בתי ספר בצורה טובה יותר, לשלם למורים יותר, להקטין את גודל הכיתות, נשלח את המשטרה לסייר בבתי ספר ונדחוף ילדים לבתי כלא לנוער. יש בעיה של אי שיוויון? במקום לדאוג שכל כך הרבה אנשים שעובדים קשה ולא מסוגלים לגמור את החודש, וחלקם נאלצים לאמצעים דראסטיים, יוכלו לחיות בצורה ראויה, נשלח את המשטרה. המשטרה קיבלה כל כך הרבה סמכויות באיזורים שלא אמורים להיות לה. הם החליפו את העובדים הסוציאלים, הרופאים, השוטרים הקהילתיים, המורים, המנהלים, ובעצם כל שירות ציבורי שנמחק מהספר של משרד האוצר בכמה עשורים האחרונים. ארצות הברית השתמשה במשטרה כדי לכסות על שלל בעיות ומי ששילם את המחיר לאורך השנים הם בעיקר קהילות בני מיעוטים עניות שהמשטרה מתעללת בהם באופן רציף.
    לעומת זאת, יש איזורים שהמשטרה בכלל לא מוכנה לגעת. הדוגמא שהכי רצה באינטרנט עכשיו היא לגבי גניבה בעבודה: אם אני אגנוב מהקופה של העבודה, מיד יזמינו לי משטרה שתעצור אותי. אם המעסיק שלי יסרב לשלם לי את מלוא הסכום שמגיע לי, עבירה שלפחות בארצות הברית היא הרבה יותר חמורה ונפוצה מכל סוג אחר של גניבה (ביחד), המשטרה תפנה אותי לתובע הכללי ואם הסכום גבוה במיוחד אוכל לקבל חלק או את כולו בחזרה אחרי שנים של מאבקים משפטיים, ללא שום עונש נוסף על המעסיק. בלי קשר, דונלד טראמפ מתמחה בסוג הזה של עבירות.

  20. בלי קשר…חלילה…טראמפ אשם עד שתוכח חפותו. מה ששלו שלו. להגן על גזענים שמסיתים ללא הפסק נגד מיעוטים בדמוקרטיה ממרום תפקידם בשם…הדמוקרטיה💪כנראה שאנחנו צריכים לעשות שוב בגרות באזרחות או קורס לוגיקה למתחילים….ג'יזס. כל עניין הגזענות של טראמפ וביבי לא קיים בשיח…אכן סוגיה שולית. כאילו מדובר במקח וממכר ולא בחיי אדם. תגידו דוגרי אני תומך בביבי/טרמפ כי למרות שהם גזענים נוכלים מסיתים אזרח באחיו נטולי כל צניעות/חמלה/חזון/הגינות הם משמרים מצב שבו אנחנו "חזקים". מתי כבר נהיה קצת חלושס?

  21. גיא מעבר למה שאתה קורא על ערביי ישראל שאני חלוק עליו מכל וכל
    ואומר מה שליברמן של פעם אמר ."נאמנות שווה אזרחות" לכל האוכלוסיות אגב גם הנטורי קרטא החרדים.
    וגם אם לצורך הדיון נקבל את הרישא שלך ונגיד שגם למחבלים (ולא אמרתי חלילה שכל הערבים מחבלים )
    יש זכות הצבעה .
    עדיין בשורה התחתונה של כל הקונסטלציה הפוליטית נקבע שנתניהו ראש הממשלה .
    לא ראש הממשלה היוצא כפי שקרא לו יובל רבין לפני 7 חודשים בטקס ממלכתי אלא ראש הממשלה הנכנס אמנם ברוטציה אבל ראש ממשלה .
    ולכן נתניהו ניצח לא בנוקאאוט אבל כן בנקודות ולראייה הוא הוא ראש הממשלה תרצה או לא תרצה.
    ולכן לקרוא לכל מחנה המתנגדים לביבי מחנה רל"ב זו דמגוגיה שכן על אותו האופן
    הרוב הוא במחנה רל"ג (רק לא גנץ ) שלא לדבר על מחנה "רל"ל או רל"י

    ולכן זו עיוות התוצאה.

    נשיך הלאה מכיוון שבכל מקרה 15 חברי המשותפת היו נגד נתניהו גם אם היה הכי צדיק בעולם אז לצורך העניין נשאיר אותם בצד (שוב לא בצד רעיונית אלא לצורך בחינת המחנה )
    ומה נגלה ? תוצאה של 47-58 לנתניהו מהבוחרים האוביקטייבים כאלו שהיו יכולים להיות בעדו או נגדו מבלי קשר לדעה קדומה .
    זה מה שאני אומר.

    1. יש לי חדשות עבורך, אהרון –
      99.9% מערביי ישראל הם לא מחבלים. הניסיון לצייר אותם ככאלו, זו נטו גזענות.
      לא שונה בכלום ממי שמצייר את כלל החברה החרדית בצבעי "הפלג הירושלמי", או את חובשי הכיפה הסרוגה כ-"נוער גבעות" (אלו שזרקו בקבוק תבערה על רכב של צה"ל).

      1. גיא השאלה שתמיד תחזור על עצמה, היא כמה מהם מתנערים מהמחבלים או מהאידאולוגיה שרואה בג'יהאד, ככלי לגימטימי.

        1. האמת?
          לא אכפת לי.
          זו שאלה הנובעת מראייה פשטנית של מצב ערביי ישראל (לא ספציפית שלך. בכלל)
          אני גר במטרופולין חיפה כבר 20+ שנה. שכנים שלי, חברים שלי, קולגות בעבודה –
          רבים מהם ערבים ישראלים.
          אף אחד מהם לא מחבל, מאף אחד מהם מעולם לא שמעתי הבאת רצון לראות מישהו נפגע.
          מה שכן שמעתי, זו אמפתיה לערביי השטחים.
          השאלה הנשאלת –
          לנו כיהודים,
          מותר להביע אמפתיה כלפי יהדות הגולה, אבל לערביי ישראל אסור להביע תחושות דומות כלפי ערביי השטחים?
          .
          יותר מכך. אני שירתתי ברצועת עזה רגע לפני היציאה מעזה (עת הקמת הרשות הפלסטינאית). אני ראיתי מקרוב את המצב בו אנו כישראלים השארנו את תושבי עזה. עוני מחריד. אני עדיין זוכר ליווי חמוש של משאיות הזבל שפינו את הזבל ממוצבי צה"ל. ערמות על גבי ערמות של זבל מהזן המזעזע. עיסתי, רטוב, ואפוף בענני זבובים.
          אני זוכר ילדים עזתיים רצים יחפים בתוך אותם ערמות זבל בשביל לחלץ את אותם מגשי פלסטיק ירוקים בהם היו מביאים למוצבים מוצרי חלב. אני זוכר את אותו אזרח עובד צה"ל שופך נפט על הזבל, כאשר בעיניו אותם ילדים הם לא יותר מזבובים, ומצית את ערימות הזבל באש. מחזה נורא.
          .
          השורה התחתונה היא שאי אפשר לפשט את המצב כל כך בקלות, עם משפט כמו "התנערו מהג'יהד". המציאות לא כזו פשוטה.
          .
          מה שכן פשוט, זו עדות האופי שאני יכול בלב שלם לתת לכל אותם שכנים/חברים/קולגות. חלקם הצביעו לרשימה המשותפת,
          אף אחד מהם הוא לא מחבל.
          אני לא תופס אף אחד מהם כאזרח שמגיעות לו זכויות פחות מהזכויות שמגיעות לי,
          ואני מסרב לקבל (או לכבד) תפיסה שכן פוגעת בזכויותיהם.

          1. אני די מבובל ממך גיא
            .
            קודם כל אתה מתפלמס על הנקודות הללו באריכות אז סימן שאכפת לך וחשוב לך לא?
            .
            גם לי יש אמפטיה לערביי השטחים, מה הקשר בכלל? הרי השאלה היא לא אמפטיה אלא זהות. האבסורד הזה בלט באחת ההפגנות נגד הסיפוח כאשר רבים מן המפגינים באו עם דגלי פלסטין להפגנה שקוראת לא לספח את אותם השטחים לרשות הפלסטינית. יש אבסורד גדול מזה? וזה שאתה מביא מכרים שלך? נו זה לא באמת מייצג משהו נכון? לגבי אותה התנערות אני לא אומר שזה פשוט אבל זה תנאי מחייב על מנת שנוכל לקיים כאן דיאלוג
            .
            מצבם של העזתים נוראי. אבל לצערי הם קודם כל צריכים לראות מהי האחריות שלהם למצב הזה. לי אישית לפחות הביצה והתרנגולת מאוד ברורים כאן. ולי אין ספק שהקיצוניות של הפלגים האיסלמיים מדרדרת ומדרדרת את מצבו של הפרט, שבחר בהם (נזכור שבעזה היו בחירות שבהם החמס עלה לשלטון כחוק)
            .
            אני לא יודע מי אמר שצריך לשלול זכויות ממי שמצביע לרשימה המשותפת. זו אמירה פופוליסטית במקרה הטוב ומטומטמת במקרה הפחות טוב. אבל טענות אשכיות שיש פה אוכלוסיה שרק רוצה לחיות בשלום ופשוט לא נותנים להם בגלל גזענות? גיב מי א ברייק פליז

            1. חגי,
              אל תכניס לפי מילים.
              אני משתדל לא לצייר את העולם בצבעים של שושנים…
              .
              יש כאן אוכלוסיה שרובה המכריע הם לא רוצחים/מחבלים/פושעים. ועדיין, יש ראש ממשלה שבמוצהר מוקיע את הלגיטימיות של הבחירה שלהם (ע"ע נאום "מה שגנץ עושה זה לא לגיטימי").
              ועדיין, חלקים נרחבים בחברה הישראלית מתייחסים עליהם כאל פושעים/מחבלים (כולל לא מעט מחברי קהילת הופס, כולל בדיון הנ"ל ודיונים בעבר)

            2. בהנחה שכל מה שאתה אומר על נתניהו נכון, כמו זה שהוא לא ניצח בבחירות וכדומה, וזה שהוא שולל לגיטימיות של הבחירה שלהם (הם הכוונה לבלד כן) הם עשו לו את החיים מאוד קלים עם לכל הפחות חוסר התנערות ממפגעים

      2. גיא בג"ץ אדלשטיין האחרון נגד כל מה שכתוב ולא כתוב כולל מינוי חליפי של יו"ר כאשר היו"ר השני עדיין מכהן.

        1. אהרון,
          פסיקת בג"ץ האחרונה מפורסמת במלואה. כולל ההצדקות וההישענות על החוקים שמצדיקים את אותה פסיקה. תקרא לפני שאתה נכנע לנרטיב אותו אתה מדברר.

            1. לא, לא נראה לי שאתה מכיר את החוק. אם כן –
              בו תסביר, מה הבעיה החוקתית עם פסיקתו של בג"ץ?

            2. גיא משום מה זה לא נתן לי להגיב כמה פעמים טראמפ הכריז על פשיטת רגל אישית 0, החברות שלו פשטו 4 פעמים את הרגל כל פעם הוא השיג קיצוצים אדירים בחובות+ הגנה מפני נושים והשקעה מחודשת בעוד שאת ההון הפרטי שלו הוא כמעט ולא סיכן, איש שיווק גאוני

          1. ובכלל אותם האוקימתות שהם עושים בשביל להצדיק זה להוציא דברים מהקשרם כפי שהפירט המשפטי עשה לא פעם וככה חושבים עליו בחירי משפטני העולם.
            ההבדל בינינו גיא הוא שאתה תיקח כל פרשנות ואפילו היא הדחוקה ביותר בכדי להסביר את היעשנות של בג"ץ ואילו אני ודומיי ממזמן איבדנו אמון ולא סתם איבדנו אלא מכיוון שראינו איך במקרה 1 בג"ץ פוסק א ובשני ב הכל לפי הפוזיציה .קח לדוגמה את בג"ץ סביב כשירות נתניהו כראש ממשלה .הרי היה ברור לכל בר דעת שאין כל ולא בדל שאלה משפטית …בג"ץ עצמו נאנס לומר זאת למרות שרצה לומר אחרת אך הבין שהוא יובס ללא תנאי בבחירות 4 ו ש 36 מנדטים יהפכו ל 40 + ולכן אף אמר /רמז שהוא לצערו לא יכול למצוא מקום להתערבות ….אממה למרות שהפסק ברור לחלוטין לכל בר דעת בג"ץ עשה פוזה של הרכב 11 שופטים ( וברור לי לחלוטין שאם הפוזיציה הפוליטית הייתה שונה בג"ץ היה מעוות את החוק כשם שעיוות חוק מפורש בעניין סמכות יו"ר הכנסת וקיבל אז גול עצמי בוואלה לחיבורים) .

            לא זו בלבד אלא למרות שהפסק ברור כשמש בג"ץ לא חייב למשל הוצאות משפט את הגינגי הטרדן בעוד העותרים נגד מנדלביט כפרקליט כתפקיד כפול ליועץ וכאשר הוא נגוע בניגוד אינטרסים ברור אז דווקא העותרים שילמו גם שילמו .
            בקיצור גיא היקר לא נולדנו אתמול בזבזתי חצי שעה בתגובה שלי לינון יבור הארכתי שם מספיק אתה מוזמן להתמודד

            1. אהרון. אני יכול לסכם את התגובה שלך ב-6 מילים –
              אתה פשוט לא מכיר את החוק.

      3. יש לי חדשות בשבילך זה יותר מעשירית האחוז.
        ויש לי עוד חדשות בשבילך גם מי שלא העשירית האחוז שבפועל מחבל הוא ברובו נגדך ואם היה יכול ולא היה מפחד היה הורג אותך .
        ועובדה היא שלא שינו שנים את ספרי הלימוד שלהם או את חוק המחבלים שאצלם הפכו לגיבורי תרבות .
        ורק בגלל זה טובה תוכנית טראמפ לחשוף את הידוע ולהוציא את המרצע.

        1. מהיכן אתה יודע?
          אתה זורק מספר ועל הדרך מכפיש אוכלוסיה שלמה.
          .
          על אותו משקל –
          כל הימניים פנטיים רצחניים (או היו כאלו אם לא היו מפחדים מהשב"כ).
          .
          על אותו משקל –
          אלו היהודים שמפיצים את הקורונה ברחבי העולם.
          .
          זה לא ברור לך עד כמה זה גזעני?

          1. מאיפה אני יודע?
            תבדוק כמה מחבלים ערבים יש וכמה יהודים.
            תבדוק כמה זריקות אבנים והתפרעויות ערביות יש וכמה יהודיות
            זה מאיפה.

        2. גיא אני יכול לסכם באותו המשפט ממש .
          מכיר את החוק מכיר את פסיקת בג"ץ ואת הפרשנות המעוותת שלו והנרטיב האיוולי.

  22. גיא במשפט אחד כי באמת שאני עסוק כתוב שם למשל שיו"ר הכנסת רשאי להביא להצבעה את ההצבעה ליו"ר החדש בסמוך להרכבת הממשלה .
    גם במציאות הוכח שהוא הבין את הסיטואציה פי אלף ממבחני הסבירות המגוחכים של בג"ץ.

  23. לגבי האליפות של נתניהו שהוזכרה, כמה עובדות:
    ב 96 – ניצחון דחוק על פרס בהפרש של חצי אחוז( עם טענות לזיופים בקלפיות הימניות חרדיות, אבל נניח לזה) – ניצחון דחוק
    99 – הפסד מהדהד בנוקאאוט לברק בהפרש של מעל 15%
    2006 – תבוסה הסטורית למפלגת קדימה (12 מנדטים לליכוד)
    2009 – הפסד במנדטים לציפי לבני, אך התגברות על כך בזכות סגירת קואליציה באופן המגלה מיומנות רבה יותר בכך מציפי לבני
    2013 -הליכוד ביתינו משיגים 31 מנדטים ללא יריב משמעותי (לפיד 19) ומצליחים לבנות קואליציה שמחזיקה שנתיים
    2015 – ניצחון על הרצוג
    2019 א -60 מנדטים לגוש וחוסר יכולת להרכיב ממשלה (מול גנץ וכחול בן חסרי ההסטוריה)
    2019 ב – 55 מנדטים לגוש (הפסד ברור) וחוסר יכולת להרכיב ממשלה
    2019 ג – 58 מנדטים (הפסד) והקמת ממשלה בזכות עריקה פוליטית

    אלה תולדות האליפויות

    1. סיפרת לך יופי של סיפור.
      רק שבין זה למציאות אין הרבה קשר.
      בייחוד מצחיקה העובדה שאתה נזכר באיזו אגדת עם לגבי זיופי חרדים ושוכח את זיופי בל"ד מועד א שבלעדיהם אין לבלד סיכוי לעבור אחוז חסימה .
      ואגב כאשר ליברמן משנה וגונב את דעת בוחריו זה לא מזיז לך .

      בשורה התחתונה.
      נתניהו ניצח את בחירות 1
      הפסיד את בחירות 2-3
      ניצח בנוקאאוט את בחירות 4-6
      ניצח בנקודות את בחירות 7-9 .

      1. אלה העובדות, למה זה לא קשור למציאות?
        נשים בצד את 96, אמרתי שזה ניצחון דחוק, בסדר
        כל השאר לא נראה לי שיש מחלוקת
        אם הוא ניצח את לבני (הפסיד במנדטים והרכיב ממשלה)
        אז איך לוגית הוא ניצח גם את 7-8 נניח (הפסיד במנדטים ולא הרכיב ממשלה)
        זה אפילו לא מסתדר לוגית
        תגדיר מה זה ניצחון בעינך, אבל בסדר עזוב, אם אתה רוצה לראות בו מנצח של 6 מערכות הבחירות האחרונות, אז אני מכבד את דעתך, לא נתחיל פינגפונג על זה, כל אחד ישפוט לפי ראות עיניו

        1. נתניהו התמודד ב 9 מערכות בחירות .
          7 מהם סיים כראש ממשלה 2 לא .
          גם אם תגיד שב 2 סיים כראש ממשלת מעבר עדיין 5/7 .
          זוהי השורה התחתונה תאהב אותו או לא .

          1. השאלה אם רוב הציבור בחר בו, לא אם הוא למרות זאת הצליח בדרכים לא דרכים להיות ראש ממשלה
            הרוב בחר בו אולי 2-3 פעמים מתוך 9

            1. נו באמת הוא סתם הצליח בדרכים לא דרכים להיות ראש ממשלה ?
              הוא הצליח כי היו לו את הכי הרבה תומכים גם אם לא היו לו רוב תומכים עדיין היו לו הכי הרבה תומכים זה ורק זה כל הסיפור.

  24. חבר'ה
    כשאנחנו מתווכחים מי יגיע יותר רחוק לוקה או יאנג. על אחוזים כאלה ואחרים. מתלהבים ממשחקים , מסיפורים של שחקנים מאפשרויות טרייד – יש לזה איזה חן וכייף.

    אבל הדיבור הפוליטי הזה נותן כאפה של מראה לפנים. שאנחנו סתם טוקבקיסטים. שאין להם דברים יותר מעניינים לעשות.

    בחיאת בחיאת.

    ברור שלוקה

  25. אוהו..
    חשבתי אם להגיב לכמה תגובות פה (בעיקר של מישהו אחד) שחשבתי שהוא אדם בוגר ומסתבר שהוא עם לוגיקה וטיעונים של ילד בכיתה ד' אחרי מופע היפנוט אצל קוסם, אבל I would prefer not to..

    1. קורה עם יותר מדי אנשים ליותר מדי אנשים. קצת רוצה לחזור לספורט, או לפחות לתקופה שלא כל מצביע שמאל היה רדיקלי וקומוניסט ולא כל מצביע ימין היה בוּר ופאשיסט. ה-civility עוד קיים?

  26. אהרון – אני עונה כאן למטה כי כבר איבדתי את היכולת לעקוב.
    לגבי מנדלבליט רק הבהרה – הוא היה המועמד המוביל של נתניהו מההתחלה. הוא גרם להרמת גבות ולהרבה ביקורת מצד שמאל של המפה בעת המינוי, כי הרבה חשבו שיעשה את מה ש"אדונו" מצווה.
    אני לא רוצה להיכנס להרבה מהנושאים שהזכרת. אני לא מספיק בקי בהם. בהחלט ייתכן שיש אנשים שאינם ישרי דרך בין פקידי המשטרה/פרקליטות/וואטאבר. יש כמות מסוימת של מלל/חומר שאדם יכול להכיל ולהתעמק בו. כאשר אני רוצה לדעת על טיפולים לסרטן, אני מקשיב למומחה בנידון ולרוב (אם לא נאמר שם משהו מופרך לחלוטין) מקבל את דעתו. אותו דבר גם בשיחה עם חוקר משנה וגמרא – אני ככל הנראה אקבל את עמדת רוב המומחים בתחום אם יש סוגיה לא פתורה. יודע מה – לא נלך רחוק מדי – כמה דעות מדעות שונות הושמעו כאן לגבי הקורונה והטיפול בה? אלפים. למי בסוף הקשיבו מקבלי ההחלטות ורוב הציבור? למיטב המומחים בתחום (למרות שהיו אחרים שטענו שיש לפעול אחרת – פרופ' יורם לס למשל).
    בקיצור – מה שאני רוצה לומר זה שבשלב מסוים אתה חייב לסמוך על אנשים מומחים שהתעמקו בסוגיה הרבה יותר ממך, וגם מכירים סוגיות דומות כי יש להם הרבה מאוד נסיון בנושא. וסוגיות שקשורות בענייני עבירה על החוק נידונות במספר גופים מומחים לעניין, החל בעתונאים חוקרים, המשך בחוקרי משטרת ישראל, אחר כך במחלקה המשפטית של המשטרה, פרקליטות המדינה, והגוף המתמחה הקובע – שופטי בית המשפט. אז נכון שיכולים להיות לי או לך ויכוחים עם אחד מהגופים, שניים, שלושה או אפילו כולם. אני גם יכול להיות בטוח שהם טועים בכל מיני עניינים. אבל אני כאזרח לא יכול להתיימר לדעת ולהכיר את נפתולי חוקי המדינה כמו כל הרשימה המכובדת הזו. אני יכול לומר שאני לא מסכים עם חלק מההחלטות, אבל אנשים אלו מונו ונבחרו בשל מומחיותם בדיוק בנושאים אלו. אם אני כאזרח לא יכול סומך עליהם בנושא א', למה שאסמוך עליהם בנושא ב'? אולי כל האנסים והגנבים שבכלא הם בעצם זכים כשלג? אולי כל אסירי החמאס הכלואים כאן הם בעצם חסידי אומות עולם? הנקודה החשובה היא שזו לא (!!!!!) תכנית כבקשתך. אם יש לך מערכת אכיפת חוק ומשפט, אתה לא יכול להחליט שהם גם בסדר גמור כשנוח לך וגם "חונטה" עם אג'נדה כשלא מתאים לך. וזו הנקודה החשובה ביותר – היום ביבי טוען שתופרים לו תיקים ולכן לא צריך להישפט, ומחר מרואן ברגותי (או בני סלע, או יגאל עמיר) יקומו ויגידו אותו הדבר. ואם ראש המדינה שלך אומר את זה, מה יגידו אזובי הקיר? איזו מין דוגמה זו? ביד אחד מחזק את המשטרה, ובשניה קורא "לחקור את החוקרים"?
    לגבי אנשי ימין – כל ליכודניק מהעבר (אוסיף פה תרגום: כל ליכודניק שאין לו אינטרס פוליטי עתידי ולא מפחד להימחק ע"י נתניהו ותומכיו) – הודיע שקשה לו מאוד עם הנושא, וחלק אף לא הצביע ליכוד. בני בגין למען השם! אני מכיר אישית לא מעט אנשי ימין שלא הצביעו לנתניהו בדיוק בגלל הסיבות האלו (פלוס בנו שפולט דברי הסתה ושנאה תחת כל עץ רענן). תאמין לי שאם הוא לא היה בשלטון הימין בכלל לא היה צריך את הגנצים למיניהם, כי ליברמן הוא ימין קלאסי.
    שוב – אני לא שופט האם הוא אשם או זכאי, אבל אם אתה רוצה שלאזרחיך יהיה קצת אמון כשהם תובעים מישהו בבית משפט ומקווים לקבל צדק – אתה חייב לזוז הצידה ולטעון את טיעוניך בבית המשפט. אחרת כל גנב קטן שיגיע לבית משפט (או בעל מכה, או כל נאשם) – יגיד שנעשה לו עוול כי הוא איש ימין. איך אתם לא מבינים שזה מוביל את החברה לאנרכיה? למצב שבו אתה לא מקבל את הכרעת נציגי המדינה?
    אישית – אני חושב שהקייס נגדו לא חזק במיוחד, וייתכן שהוא יזוכה (אגב, מההקלטות ששמענו – נוני מוזס גרוע ממנו בהרבה). אבל שוב – אני לא מומחה למשפט – ובתור שכזה אני מעדיף לסמוך על גדולים ממני בתחום. מספיקות לי כל ה"ערכאות" שהיו עד עכשיו כדי להבין שיש סיכוי רב שהוא אשם, ולכן לא צריך להוביל את המדינה. אם יזוכה – תמיד יוכל לשוב לכהן.

    ולדברים האחרים שרשמת:
    1. המחאה של הכתומים היתה לגיטימית, בדיוק כמו המחאה של אנשי black lives matter [עוד הערה – לא מבין אנשים שתוקפים את האמירה ש"כל החיים חשובים" – צריך לאמץ אמירה כזו ולהדגיש שגם שחורים נכללים ב"כל"]. כאשר המחאה עברה את הגבול, ובמקומות מסוימים היה חשש לחיי אדם – היה צריך להתערב. זו המהות. על המינון תמיד אפשר להתווכח. חשוב לציין גם שכאשר כמות גדולה של אנשים מתקוממים ומאיימים לשבור את החוק – השלטון צריך להתגונן כדי למנוע זאת מראש. הדבר שקול לפלסטיני בודד שמנסה לחצות מעזה, אל מול עשרות אלפים שצועדים אל הגדר. המקרה השני הרבה יותר מסוכן (למרות שהפעולה היא אותה פעולה), ולכן התגובה של צה"ל צריכה להיות לעיתים לא מידתית כדי "להוציא את החשק" לצד השני לבצע פעולה כזו מסוכנת – לדעתי זה מה שקרה בהפגנות גוש קטיף .
    לגבי הסעיף הדרקוני – נגד כמעט אף אחד מהמוחים לא הוגש כתב אישום ורישום פלילי למרות מעצרם. אני מכיר אישית בחור שהיה שם והרישום נגדו נמחק לאחר מספר שבועות/חודשים, כפי שקרה לכולם.

    2. אני לא מכיר את אייל ינון או פועלו. גם אין בינינו קשר משפחתי (-:
    מהמעט ששמעתי עליו בשבועות האחרונים, הוא עשה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות – למנוע מהממשלה להתעלם מהכרעת הבוחר כפי שהיא משתקפת בכנסת ישראל. קשה לי להאמין שיש מישהו שחושב שממשלת מעבר שהופלה ואין בה יותר אמון (ועוד 3 פעמים!) – יכולה לקבוע יותר מנציגי הציבור שזה עתה נבחרו בבחירות ע"י כל העם. זו, במהותה, אנטי דמוקרטיה.

    אני מסכים שיותר מדי מינויים נפסלים. אני גם מסכים שיש עודף משפטיזציה באופן כללי. זה לא נותן לי את הזכות להתעלם מהחוקים והכללים. אני רק יכול לנסות להשפיע ולשנות אותם.

    נתניהו מדהים ובעל יכולות מגוונות ונדירות. יכול להיות שהתנכלו לו לא פעם בעבר. לדעתי – השתן עלה לו לראש (וכן לבני ביתו) ולכן הוא "שכח מה זה להיות יהודי" וחטא בחטא הגאווה והתחיל להאמין שמותר לו דברים שלאחרים אסור. פעם ראש ממשלה התפטר רק מהבושה בגלל חשבון דולרים של אישתו שלא ידע עליו. היום ראש ממשלה שצעק מעל ראש חוצות "מי ששקוע עד צוואר בחקירות…" – מתעלם ממילותיו שלו הוא – ומגדיל אף יותר כשלא מסתפק בחקירות משטרה אלא ממשיך ממש עד ספסל הנאשמים. איפה הדוגמה האישית? איך אני יכול להיות גאה בכל שזה ראש המדינה שלי?! איפה נשמע שיכול להתקיים המשפט: "המדינה נגד ראש המדינה"? איך מחנהו לא אדום מבושה?

    לילה טוב

    1. ינון אענה לך לסיכום.
      1. לגבי מערכת המשפט ומינוי מנדלבליט .
      א. אין חולק על כך שצריכה להיות מערכת משפט ששופטת ביושר וללא מורא לא מצאת אחרת אצלי .

      ב. . אבל יש הבדל בין מערכת משפט ששופטת ביושר וללא מורא למערכת משפט אקטביסטית כפי שהיא כיום אין את זה באף ראשות דמוקרטית .

      ג. לא זו בלבד אלא הזרוע של אותה מערכת משפט שהיא מוסד הפרקליטות ומוסר היועץ המשפטי לממשלה היא זרוע שפשטה רגל .
      איך אמרת לי אתה לא מומחה אך חייב לסמוך על מומחים ולכן כאשר החליטו למנות נציבות ביקורת על הפרקליטות מונתה לשם הילה גרסטל שהייתה שופטת מחוזי נשיאת בית משפט המחוזי ( מעמד מקביל לשופט עליון ) והיא מונתה לשם לאחר שיחסיה עד אז היו ללא דופי עם כולם והיא ברחה משם כל עוד נפשה בה והצהירה בעדינות שכאזרחית היא מאד מוטרדת ממה שמתנהל שם ..ככלל ובוודאי כאשר מי שעומד בראשה הוא העומד בראשה (שי ניצן).

      ד. צריך להבין שהקול הזה הוא לא רק קולה של גרסטל. היו מספיק קולות מבפנים ומבחוץ כולל אנשי מקצוע שונים שזועקים זאת חדשות לבקרים ומוקעים בכיכר העיר של המלייה ( למשל כנרת בראשי עורך דין פישלר וכדומה ).
      וכאשר אומר זאת שר משפטים לשעבר כרמון טוענים כנגדו שהוא בא חשבון .

      גם סיפורי תפירת התיק של בן יאיר כנגד שר ממונה הם סיפורים ידועים במובן מה בן יאיר אפילו הודה בכך ומי שהוציא זאת החוצה זה לא איש ימין (שמעון שבס ).

      ולסיום נקודה זו אני מציע לך באמת מציע כאזרח נורמטיבי שתקרא קצת מה מנדלבליט,, ריבלין ואחרים שהבאתי כתבו על הגוף הזה המכונה פרקליטות.

      ה. אשר להבהרה שלך על מנדלבליט אתה לא יודע את העבודות ולא מתייחס למה שכתבתי.
      הייתה ועדת איתור שעצם הקמתה זה חטא ( והיא קמה כבר ב 97-98 בבראון חברון הידוע שזו עוד השתלטות עוינת של החונטה המשפטית ).

      כאשר קמה ועדת האיתור שאת הרכבה מניתי קודם לכן מנדלבליט היחידי שקיבל 4/5 ,.
      מי שהחליטה להביא את מינויו הייתה השרה שקד הגם שפורסם שכעסה על ועדת האיתור שנתנה לה שם אחד .
      נתניהו תמך בממשלה אך זו דרכו ויש שיגידו בסיס הצלחתו שהוא לא נלחם בדברים שהם חסרי סיכוי .

      ו .. לסיום נקודה זו יותר מדי מינויים של אנשים ראויים נפסלו סתם טרם משפט זה קרה לאנשים שיצאו בדיעבד זכאים אך כבר לא חזרו לתפקידם לפחות לא תחת אותה ממשלה.
      למשל נאמן וקהלני .
      את המינוי של האחרים עושים בכוחנות ובטכנוקרטיה ידועה הלקוחה ממדינות עולם שלישי
      למשל גל הירש שעד היום זוכה לעינוי דין ( ועוד אומרים שנתניהו מינה את "הדתי") וזה נכון לפרופסור אלדד שמזוז הזיז אותו סתם ללא קשר רק כי הפריע לחקור את מנדלבליט וללא כל נימוק ובעוד רבים אחרים .

      כך שאם נסכם את מה שאנו מבקשים נמצא שאנו מבקשים מערכת המשפט שתהיה יותר שקופה ובלי אינטרסים אישיים ושנתונה לפיקוח ומעקב ומשקפת את עמדת רוב הציבור כפי שהדבר נעשה בדמוקרטיות אחרות ( הוועדה לבחירת שופטים ).

      2. אשר למחאה בגוש קטיף זהו שלא עשו זאת בסיכון חיי אדם עשו זאת בהוראה כוללנית סלקטיבית ודרקונית.
      בוא ואחדש לך יותר מזה אני חוויתי כאזרח הארץ הורדה משטרתית של נושאים באוטובוס שנסעו להפגנה שאושרה מראש בחסות הפרקליטות ומוזז.
      ככה שזה לא משהו רגיל ויש עוד מספיק דוגמאות נוספות לא נאריך כאן רק נספר שהתנכלו לא פעם לבני נוער אידאליסטים עליהם נאמר מלח הארץ ( לא נערי גבעות למינם ).

      3.אשר לאמון הציבור במערכת המשטרה והמשפט.

      אתה טוען שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו שאמון הציבור ייפגע אחרת כל עבריין יטען מה שיטען .
      אני מסכים ולכן חייבים לבצע רפורמה כוללת בעניין הזה .
      כאשר למשל יש צא"פ על קלטות מנדלבליט ויש אנשי תקשורת שטוענים חדשות לבקרים שמנדלביט לא היה נשאר רגע בתפקידו אם קלטות אלו היו מתפרסמות והקלטות לא מתפרסמות בחסות בית משפט חש כאן בעיה ( נוסיף ונאמר שמנדלביט לא מגיש דיבה מה שמעלה את החשד שיש דברים בגו בוודאי כשהם מגיעים ממספר מגוון של אנשים ).

      ב. כאשר ישנו את מסמך יצחקי והמשטרה לא משתפת פעולה עם וועדות הכנסת למשל אזי יש פגיעה באמון ולא ניתן לצפות מהאזרח הפשוט "סתם להאמין," במה שהוא רואה כמושחת ורקוב.

      ג. נסכם ונאמר שזה לא פקיד שסרח זו השיטה חביבי השיטה בכבודה ובעצמה ( ומספיק לראות את פרשת רות דוד בכדי להבין ).

      ד. ולכן אכן אין בהם אמון ציבורי גם בעניינים לא פוליטים ראה למשל הדפים השונים בפייס של "מי רצח את תאיר ראדה" אז אתה יכול לומר שיש מאות אלפים מטומטמים ( וחלקם אכן כאלו ) אבל כאשר אתה מעמיק בסוגיה ובייחוד בדוגמאות שהבאתי לכ למעלה לעיל שערותיך סומרות .

      ה. הלאה נוותר על איייל ינון כי הוא לא האישו .
      אבל כן נתייחס לעצם הסוגיה של הדחת אדלשטיין .
      אתה מדבר על ממשלת מעבר שיכולה לקבוע יותר מנבחרי הציבור שזה עתה נבחר .
      אבל ברור לך שזו דמגוגיה בגצית במיטבה שכן בוודאי שנבחרי הציבור יכלו לקבוע ומתי ? ביום שהם היו מוכיחים שהם אכן הרוב ואין מתאים מזה במועד הרכבת הממשלה שאז ממנים יו"ר כנסת שמייצג את הציבור.
      בג"ץ הלך כאן בהתחכמות יתרה וטען למשל שאין קשר בין תפקיד יו"ר הכנסת להקמת ממשלה כאילו שבאמת הייתה פעם ממשלה שיו"ר כנסת בא מאופוזיציה. זו חוסר הבנה פוליטית מינימלית ולראייה בסופו של יום בג"ץ ראה נכוחה מה קרה הוא הכריח יו"ר כנסת להתפטר אז מונה אחד אחר שגם הוא התפטר ויו"ר כנסת קבוע מונה ומתי הוא מונה ? נכון מאד סמוך מאד להשבעת הממשלה …יתרה מכך שדחו השבעת ממשלה הצד השני הסכים לכך תמורת … נכון מאד דחיית מינוי יו"ר כנסת ללמדך שאין לך קשר מובהק יותר בין השבעת הממשלה למינוי יו"ר כנסת …בג"ץ כמובן לא הבין את מה שכל סטודנט שנה ראשונה לפוליטיקה אמור להבין .

      יתרה מכך בג"ץ "בתמימותו" חשב שאפשר לתקן את המצב לאחר מכן ….אבל בשביל להדיח יו"ר כנסת מכהן צריך הילת הדחה וצריך 90 חברי כנסת מספר שגם לקואלציה הנוכחית אין .
      בקיצור בג"ץ הכריח תוצאה פוליטית ומכיוון שאיני חושד שבג"ץ תמים או טיפש אני מבין שבג"ץ רצה להרוויח תוצאה .

      אייל ינון התנהל ברפישות רבה מאד בכל העניין הזה אבל הוא לא האישו כרגע .

      4. לגבי נתניהו , ליכוד והימין .

      א. שים לב אתה עצמך אומר שנתניהו לדעתך זכאי ואתה מצפה ממנו להתפטר.
      אם זכאי למה שיתפטר ?
      אני שואל ברצינות ותנסה לצאת מהפרסונה של נתניהו למהות.
      למה שנבחר ציבור שזכה לאמון חסר תקדים מהציבור יתפטר בגלל שפרקליט חשב משהו שנוי במחלוקת ?
      ונניח רגע שהכל נעשה ממקום טהור מצד הפרקליט הראשי .

      הרי אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו ( נדמה שקצת שכחתם כלל זה ).
      הרי אם יורשע יתן את הדין ממילא
      אבל בוא נראה מה יקרה אם יזוכה .
      לראשות הממשלה כבר לא יחזור וממילא לא יבוא לידי ביטוי רצון הציבור

      לכן זהו מדרון חלקלק מאד ומסוכן.

      בשולי הדברים רבין ההוא לא התפטר מבושה אלא משיקול פרקטי זו גם לא בדיוק הייתה אשתו אבל לא ניכנס לסיפור.
      הלאה מאז נתניהו היו כמה ראשי ממשלה קצת יותר מושחתים כברק ,שרון ואולמרט אף אחד מהם לא התפטר מבושה ובצדק ( האחרון התפטר אמנם אך כתוצאה מאי יכולת פוליטית )

      ב. אשר לליכוד אתה סוביקטיבי במבחן האוביקטיבי נתניהו קיבל 36 מנדטים הישג השיא שלו בקריירה אין מה להתווכח עם שורה תחתונה ברורה כל כך .

      ג. מחנה הימין שהוא מחנה הרוב חושב באופן חד משמעי שנתניהו זכאי וזה אומר דרשני לגבי מערכות המשפט השונות .

      ד. הזכרת את בני בגין אני כלל לא מתרשם מהיותו "תעודת כשרות" בעיני הוא ההיפך הגמור חוויתי סיפור אישי שהמחיש זאת.
      לא נאריך רק נאמר שמותר לך לא להעסיק מזכירה , לנסוע באוטובוסים ולהיות צנוע ובתנאי אחד שאתה עושה את עבודתך אבל אני כשפניתי אליו יותר נכון ניסיתי לפנות אליו כנציג ציבור בעניין ציבורי לפני עשור לא הצלחתי לקבל מענה והאמן לי שניסתי בכל דרך ולא יום אחד ופניתי אליו בעניין ציבורי לא אישי וניסיתי פקס , מכתבים , טלפונים , מייל וכל דרך מקובלת נכון לאז ( בדיוק עשור) וגורנישט .
      ולכן בשורה התחתונה אתה רוצה להיות צנוע אהלן וסהלן אבל בתנאי שתעשה עבודתך אבל אם אתה לא נוסע לפגישה כי אתה לא רוצה להחזיק רכב ואתה לא עונה למכתב כי אתה לא מחזיק מזכירה אז אתה אוכל חינם מושחת .
      ועדיף במקומך את זה שלא מוותר על שקל ומנצל את כל התקציבים אבל לפחות מתייחס לאזרח .
      נציין לסיום שפניתי אליו בנושא שהוא הוא ביקש שיפנו אליו .

      1. אתפנה ממש רק בערב, אבל מילה אחת חשוב לי לציין.
        מי שחשובה לו המדינה וחשוב לו שלטון החוק, צריך להבין שיש דבר כזה כמו סמל שלטון, והפגיעה בו חמורה יותר מפגיעה באדם ספציפי.
        אם אתה ראש מדינה, אתה מהווה דוגמה אישית לכלל האזרחים. אתה לא יכול לנהוג ברהבתנות. אתה לא יכול להרשות שבני ביתך יקראו למוות של אזרחים אחרים. אתה לא יכול להיתפס בשקר בוטה ולהתעלם מהבטחה מוסרית ("מי ששקוע…"). אתה לא יכול להסית נגד ציבורים שלמים. אבל יותר חשוב – אתה לא יכול לגרום לאנשים לחשוב שאתה מעל החוק. כי אז גם אחרים יחליטו שהם מעל החוק וגם להם עשו עוול, ומכאן הדרך לאנרכיה ולמלחמת אחים לא רחוקה.
        לא טענתי שהוא זכאי. להיפך. אני סומך על הרשויות (הרבות!) בנושא שאני פחות בקי בו. אני כן חושב שקשה יהיה להוכיח, אבל זה לא תחום המומחיות שלי אז אין לדעה שלי משקל גדול יותר מלדעה שלך.
        בסופו של דבר, האיש לא יכול להיות אחראי על אלה שחוקרים אותו ושופטים אותו. זה פרדוקס שאני לא מבין איך אנשים לא מבינים. בתשע בבוקר השוטרים שמפזרים הפגנה הם טובים ואמיצים, וב 12 בצהריים צריך לחקור את החוקרים.
        אפילו אם הוא יהיה זכאי בסוף, איך אני יכול לסמוך על אדם שתלויות נגדו כאלה האשמות? הרי אם יגיש כעת קורות חיים לכל חברה מסחרית, אם יבקש להיות מורה, כבאי, שוטר, עורך דין – הוא לא יכול בכלל העננה הפלילית מעל ראשו. אז להיות ראש ממשלה?!?!? הזוי

        1. תגובה מעניינת
          אני מסכים שהשיח הזה לא מכבד. אני לא אוהב את הנהנתנות של ראש הממשלה ולא שיניתי את דעתי על בנו או אשתו שלא מפסיקה לפול כל פעם מחדש. בבחינת לא לומדת את הלקח.
          נתניהו אדם עסוק ולא יכול כל הזמן שהשגיח על אשתו ועל הפייס של ה"בטלן/תעמולן".
          הוא משתמש בשטיקים פוליטיים כמו רבים מהפוליטיקאים ואי אפשר למנוע ממנו להיות נהנתן או לדבר כמו פוליטיקאי עם הבטחות שלא מקיימים.
          אני בדעת מיעוט משני הצדדים (ימין ושמאל) לגבי המשפט. כי מצד אחד אני חושב שנתניהו צריך להישפט אבללל לדעתי בית המשפט פה לא מספיק אובייקטיבי ולכן המשפט צריך להיות בבית דין רציני בחו"ל. אחד שיבחן כל תיק ברצינות ויפסוק לפי המשפט הבינלאומי ויסתמך בין היתר על תקדימים. ברור לי שהרוב מימין ומשמאל לא יקבלו את דעתי. מימין חושבים שצריך לבטל את האישומים ומשמאל רבים חושבים מראש שהוא אשם ורק צריך לקבוע את העונש.

          1. אוקיי, מודה שזה דעה מעניינת אבל איך ואיפה אתה מצפה למצוא מי שישפוט את המשפט הזה בהתחשב בצורך הדי ברור ובסיסי בשליטה שוטפת בחוק הישראלי?

            1. ד"ר גם אני חשבתי על כך .
              ואני בעד אך זה ייגמר קודם בנשיאות לנתניהו תזכרו איפה שמעתם זאת לראשונה.
              נתניהו לא טיפש ומבין שמשפט צדק לא יקבל במקרה הטוב יורשע בסעיף הדוקרני של מרמה והפרת אמונים.
              נשיאות זו פשרה מעניינת בין מערכת אותה לא יכול לנצח כרגע לצערי לבין השפלתו הפומבית לצערם של שמאלני הופס .
              האם נתניהו ינצח את הנשיאות?
              התשובה שלי בהליכה .

              מדוע?
              1. כל כח"ל תשמח שיהיה נשיא כי אין שני מלאכים בכתר אחד זה ישים אותם בפוזיציה פוליטית נהדרת והנה 15 קול .

              2. ימינה וחמשת חבריה פגועים מנתניהו אך הליכתו משלשת אותם בסקרים ( על חשבון הליכוד ) והנה 20 .

              3. חרדים 18 נאמני נתניהו אך משלמים על כך מחיר שהם לא אוהבים וזו נקיטת צד שמאיים עליהם בטווח הארוך תמיכה מנתניהו לנשיאות משמעותה גם בן ברית בלישכת הנשיא וגם השתחררות מהנטל והיכולת לשמש כלשון מאוזניים לאחריו .
              תוצאה 38 תומכים

              4. ליכוד לא כל 36 יתמכו בו אבל יש לו מספיק בני ברית נאמנים כלוין ואוחנה גם האופוזיציה תהנה מלכתו כי תתמודד על ההנהגה ( סער וברקת) אז יהיו כמה כמירי רגב שכאלו שיפסידו אבל הרוב ירוויחו …גם מבין אלו שיפסידו הוא יכול למנות כראש המטה וככה ניצחון שלו הוא שלהם והפוך ככה ש75 אחוז קרי 27 שלו והוא כבר 65 .

              5. הצבעה חשאית תעזור לו מול העבדים הנרצעים של לפיד וליברמן אותם אלו שפעם אחת מאחורי הפרגוד ירצו להיות עצמאים כאשר אני בכלל לא בטוח שהאינטרס של לפיד ואיווט הוא שהוא יישאר ( למרות שהשנאה תכריע במקרה שלהם ).

              6. משותפת הם שונאים את נתניהו אבל זה לא פרסונלי אלא מכיוון שהצלחת עם ישראל כישלונם וממילא אם יחשבו שאין מאיים מנתניהו לא יבחרו בו אך גם לא ממש יצאו מגדרם להתנגד

              7. הנדל והאוזר ימניים רוצים אחדות נגד שחיתות לדעתי בשקט בלי לדבר יגידו עדיף לגמור עם זה ככה מאשר מאומות אח"כ.

              שורה תחתונה 70 -80 תומכים אף מתמודד לא מדגדגו ובא לציון גואל .

          2. אהרון, הרעיון מעניין אבל קצת קשה לי להאמין שבג"ץ יתן לזה לקרות….
            תאר לעצמך שהוא חוגג 80 במסיבה שתעלה הרבה מליונים כמו פרס ז"ל.
            שרה בטח תהיה ממונה על המתנות…
            🙂

            1. אין לבג"ץ שום אפשרות להתערב יש חוק ברור שחור על גבי לבן שאומר שמי שנבחר לנשיא מיד מתבטלים כל ההליכים נגדו .
              אמנם בג"ץ הוכיח לא פעם שהחוק הוא רק המלצה בשבילו אבל זה לא יעזור חו הפעם.

            2. לדעתי, אם התרחיש המוזר שלך יתממש כולנו עוד נופתע מהבג"ץ….

        2. אענה לך בקצרה .
          1. האם ביבי רהבתן התשובה היא כן
          האם הוא רהבתן גדול יותר מקודמיו בתפקיד לאחר הקדנציה הראשונה שלו שהם ברק , שרון ואולמרט התשובה היא חד משמעית לא !!!!
          לכן מי שבא בטענות לרהבתנות של נתניהו אני מוכן לקבל זאת בתנאי שהוא בא בטענות לשלישייה הנ"ל ( ולפרס כנשיא המדינה).

          לכשעצמי אני מתגעגע לראש ממשלה צנוע ואף סגפן כשמיר ( אבל גם על שמיר אמרו מושחתים נמאסתם ).

          2. האם זה שאשם רהבתן מכריח שהוא מושחת התשובה היא לא בהכרח למרות שזה מקדם מסוים .

          דווקא אצל נתניהו בעיני אין את המקדם הזה שכן הוא הרוויח המון באזרחות וכולם יודעים כמה יכול היה להרוויח בכל הרצאה ולכן גם אם נניח מעד אז הוא ראוי לעונש שלא יהיה ספק .
          אולם יחד עם זאת קשה לי לראות בו איזו דמות שהפך את התפקיד כקרדום לחפור בו לטובת הנאות אישיות שכן
          כאמור
          א. באזרחות היה מרוויח יותר הרבה יותר וביתר קלות .

          שנית גם האשמות שמעמידות אותו לדין הם לא של מעטפות כפי שהיה אצל אולמרט אלא בשל כל מיני מקדמים הזויים שלא נקלטים בכלל אצל הציבור או בשם איזה סעיף שלא ברור אפילו לפליליסטים שנקרא מרמה והפרת אמונים .

          3. האם נתניהו מעל החוק ?
          במה ?
          בעיני הוא מתחת לחוק ולא מעליו
          מדוע ?
          א. קבעו על גבו תקדימים
          ב. השימועים נעשו באופן הכי מהיר באופן קיצוני מתיקים שונים
          ג. העיתוי תמיד נגדו קיצונית ( העיתוי מנע לדעתי הרכבת ממשלה בלי מועד ד ).
          ד. ההדלפות ואי חקירתם ( בניגוד לשרון אז היועץ המשפטי רובינשטיין דאג למצוא את המדליפה שלו )

          זה שנתניהו מתגונן זה סופר לגיטימי בוודאי אם הוא זכאי אתה לא יכול לצפות שצד אחד יאגרף והשני יבליג.

          ה. הפכו אותו (כולל אתה ) לאשם באופן אוטומטי ושכחו שזה בדיוק להיפך.

          4. אשר לשוטרים /שופטים/ פרקליטים.
          אומר שני דברים אני בא לכל הגופים הללו בטענות ולדעתי הנגע פשה בכולם.
          כשם שבארצות הברית במינאפוליס זרקו החוצה את כל המשטרה גם לי מתחשק זה כמובן לא ראלי וזו המשטרה שיש לנו אבל לדעתי יש לנו כאן בעיה החל מהשוטר הפשוט וכלה במפקדיו.
          שים לב כמה מפכלי"ם או לפחות מעומדים לתפקיד הסתבכו בשחיתות ושים לב כמה ניצבים הסתבכו בכל הקשור להטרדות מיניות ומעלה .

          אך יחד עם זאת אפילו הייתי תומך בשוטרים בכללם זה לא מחייב שאני אמנע מלבקר את מפקדיהם כך היה למשל בלבנון השנייה כאשר החיילים עשו את המצופה מהם ואפילו בהצטיינות יתרה אך ההנהגה הייתה מנותקת כנ"ל קורה במשטרה ( גם ביחס לשוטרים הפשוטים שלא מרשימים עדיין הם מעל למפקדיהם)
          ואפילו בפרקליטות ישנם כמה שהם טובים אבל יש רוח מפקד ולכן הפיקוד הוא הוא הבעייתי.

          אגב חשוב לי לומר לך משהו מהותי מבחינתי נתניהו הוא כלל לא האישו אלא התפירת תיקים שהחלה הרבה לפני נתניהו והחלה הרבה אחריו .

          לכשעצמי אני נלחם על נתניהו אבל זה כלל לא פרסונלי אלא מהותי כי אני נלחם בשם הציבור שבחר בו וככזה איני מוכן שמילה (תקדימית ) של פקיד ( מפוקפק) תהיה חשובה מכל האזרחים על כך אני נאבק.
          ובפאן האישי אני גאה לומר לך שתיעבתי את אולמרט ואף ידעתי שהוא מושחת ( כאמור בניגוד לנתניהו).
          אבל לחמתי בכל כוחי בעדו וביקרתי את חבריי מימין ואמרתי להם שישתמשו באולמרט כבומרנג לכל מנהיג ימני ובמובן זה אני לגמרי מסכים עם מה שאתה אומר האמירה של נתניהו הייתה לא נכונה לגמרי והנה הוא משלם בריבית את המחיר עליה .
          חשוב לי לומר לסיום שהגנתי על אולמרט לא בגלל שאני תומך שחיתות ( חלילה ) אלא כי השכלתי להבין שלא השחיתות מעניינת את אלו שהרשיעו אותו ( שכן זיכו אותו לפני כן ) אלא ההבנה שאולמרט "גונב להם את המדינה" .

  27. מנחם, תמונת השער בפוסט חזקה ממש.
    האם מישהו יודע מתי צולמה ומי המצולמים? (חוץ מקארים, מוחמד עלי וביל ראסל)

    1. טוב בדקתי-
      ליד קארים, שאז עוד נקרא לו אלסינדור, יושב ג'ים בראון הראנינג הבאק האגדי של הקליבלנד בראונס, שהיה גם מארגן האירוע- the cleveland summit
      גולת הכותרת- להביע תמיכה במוחמד עלי על סירובו ללכת ולהילחם בוויאטנם.
      עומדים מאחור (משמאל לימין)- קארל סטוקס (פוליטיקאי דמוקרט ובזמן הועידה ראש העיר של קליבלנד), ושחקני הפוטבול וולטר ביץ' (קליבלנד בראונס), בובי מיטשל (וושינגטון רדסקינס), סיד וויליאמס (רדסקינס), קרטיס מקלינטון (צ'יפס) , ווילי דיוויס (פאקרס) , ג'ים שורטר (רדסקינס) וג'ון ווטן (בראונס).

    2. זה מ-1967
      את ג'ים בראון שהיה בערך שחקן הפוטבול הגדול בתולדות קלבילנד והגדול באותה תקופה מיקי ציין. בנוסף אליו עוד כמה שחקני פוטבול (רובם של הבראונס): קרטיס מקלינטון, וולטר ביץ', ווילי דיוויס, סי וויליאמס, בובי מיצ'ל, ג'ים שורטר. כמו כן קארל סטוקס (ראש העיר של קליבלנד שנבחר באותה שנה).
      זה צולם מן הסתם בקליבלנד אחרי הפגישה שכולם ניסו לשכנע את מוחמד עלי להגיע להסדר עם הצבא ובסוף הם יצאו עם הודעת תמיכה בו על הסירוב להתגייס….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט