החגיגה נגמרה טרם זמנה. יורוליג סגר את העונה / אהרון שדה

בס"ד

לפעמים החגיגה נגמרת טרם זמנה. היורוליג הודיעה על סיום העונה .

הידיעה החדשותית

הנהלת היורוליג הודיעה היום על סיום העונה .

ההחלטה התקבלה היום בכינוס וירטואלי שנערך היום כאשר קדם לו מפגש וירטואלי עם נציגי שחקני הליגה.

עוד נאמר בהודעה כי 18 הקבוצות ששיחקו השנה ביורוליג ישחקו בו גם בעונה הבאה שתחל ביום הראשון לאוקטובר.

עד כאן הידיעה החדשותית

ברשותכם

כמה תובנות .

  1. כחובב ספורט משנת 82-83 בהיותי בן 7 לא זכור לי מפעל בינלאומי שהופסק תוך כדי עונה בוודאי שלא במפעל האירופאי הבכיר.

סיום העונה בצורה הזו היא מכה קשה לכל האהודים באשר הם אוהדים בייחוד כאשר לא הוכרזה אלופה ולמעשה כל העונה הזו נמחקה.

למעשה איני זוכר ביטולי עונות בספורט בכלל מאז מלחמת העולם השנייה אז לא התקיימה אולימפיאדה ולא התקיים גביע עולם במשך 12 שנה.

זהו חור שחור של ממש שאוהד הספורט (באשר הוא) מתקשה מאד להשלים עם זה .

  • לגופה של החלטה הרי שדי ברור לי שלא נותרו הרבה ברירות מכיוון שגם השחקנים רצו לסיים את העונה ואפילו הבהירו את עמדתם באופן חד משמעי וביחד עם זאת נדמה לי שהפן הכלכלי  מסחרי גבר .

שכן לענ"ד הייתה חלופה והיא להמשיך את עונת 19-20 עד לסוף 2020 ואז לעשות עונה אפילו מקוצרת בעונת 20-21

אך הקבוצות היו מן הסתם מתנגדות לכך מכמה סיבות  כגון עלויות מיותרות (שכן להמשיך נניח את העונה הנוכחית בספטמבר אוקטובר היה אומר להחתים /להשאיר שחקנים מעכשיו וגם ייתכן שהיו משחקים ללא קהל שכן העונה הייתה מוקדמת יותר ).

ובנוסף החלופה הזו הייתה מייצרת מספר בעיות לוגיסטיות לא פשוטות (כגון הקבוצות המתחלפות ביורוליג )

ככה שגם בצד הלוגיסטי ההחלטה הגיונית .

  • גם בפן הספורטיבי כולל כל הליגות שיסתיימו בכדורגל או בכדורסל תסומן כוכבית בוהקת כלפיי העונה בכללה שכן העונה הזו איך שלא תהפכו אותה לא ממש ספורטיבית .

בייחוד אמורים הדברים בכל הקשור לכדורסל שם מתחילה העונה מאפס דרך פליאוף שאף הוא ללא יתרון ביתיות כאשר הקבוצות יכולות לשנות את הסגלים מקצה ועד קצהו מה שאומר שאין שום משמעות למה שנעשה לפני שהנגיף פרץ לחיינו . וזה נכון גם לשלב הנוקאאוט באלופות שייערך (אם ייערך ) באופן מוזר ובתנאים שונים מהותית בין המשתתפות השונות שכן ניקח למשל קבוצה כפ.ס.ז שכבר עלתה לרבע הגמר היא לא תשחק עד אז במשחק רשמי שכן בצרפת סיימו את העונה בעוד יריבותיה עשויות לשחק עד אז באופן רציף.

  • ולמרות האמור בסעיף 3 אני אישית הייתי מעדיף גם את חידוש הליגות אפילו עם הכוכבית האמורה מאשר ביטול ומחיקת העונה וזאת ממספר סיבות שכל אחת בפני עצמה מספיקה.
  • הספורטאים עבדו קשה מאד עד כה ומגיע להם הצ'אנס בניסיון להמשיך מאותה הנקודה .ניקח למשל את אנדולו שנתנה עונה אדירה ראוי שייתנו לשחקניה את הצ'אנס לבחור ולהמשיך הלאה ולהשלים את המשימה.

גם אם בחוסר ספורטיביות מסוימת שכן חוסר ספורטיביות זו בביטול הליגה עולה אף על זו של שינוי כללי המשחק (לכולם באופן שווה ) בעונה הספציפית שנוצרה.

  • גם המסורת חשובה ויש הבדל גדול בעיני בין עונת כוכבית לחוסר עונה מוחלט .
  • הצרכן : הצרכן הספורטיבי רגיל בצרכנות זו מהיום שעמד על דעתו ..הספורט בכללו מסתכן סכנה גדולה שאותו הצרכן כבר ימצא אלטרנטיבות אחרות כי בסופו של יום זה הטבע האנושי .
  • תובנה נוספת שלי לפחות היא הצורך להקים מעין "ממשלת ספורט עולמית" ובוודאי "ממשלה" שכזו לכל ענף וענף.

שכן ככל שיהיה סנכרון גדול יותר בין הגורמים השונים כך ישתפרו סיכויי ההתמודדות במשברים מעין אלו .

ניקח למשל את הכדורגל .בסופו של יום כל ההתאחדויות בעולם נשלטות על ידי שלטון כללי כפיפ"א ולכן ביכולתה של האחרונה לאפשר "תקנות לשעת חירום"

אם זה בדחיית מועד העברות ואם זה בדחיית טורנירים כטורניר היורו

אבל בכדורסל שאין סכרון שכזה או ארגון שכזה ישנה תחרות על שחקנים בין ליגות בעלות אינטרסים מנוגדים כמו בנ.ב.א או הליגה הסינית כאשר גם טורנירי הנבחרות מהווים בעיה ולכן אין את מרחב התמרון הזה.

חוסר תמרון במצבי משבר יכול יכול להיות ההבדל בין ביטולי ליגות להמשך קיומם.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. הליגות האירופאיות בבעיה. ישנן קבוצות שהליגות המקומיות שלהן משחקות, ככה שזה יוצר התנגשות ולוח זמנים על גבול הבלתי אפשרי.
    להבדיל ממכבי, שלא היה לה בעיה להודיע שהיא מוותרת על הליגה הישראלית, אני לא בטוח שהקבוצות הספרדיות למשל היו מוותרות כל כך מהר על הליגה הספרדית והתגובה המקומית בעקבות זו לטעמי הייתה שונה ממה שקורה פה בארץ עם מכבי.
    .
    בנוסף, השחקנים רצו לסיים את העונה עם ויתור לא ממש נוראי על איבוד השכר שחוו. בנוסף, הם לא היו מעוניינים לחזור ללוח זמנים לחוץ ולהסתכן בפציעה שהייתה משפיעה באופן ישיר על התוכניות (והמניות שלהם בשוק) לעונה הבאה שלהם. ישנם שחקנים שמכוונים ל-NBA ואחרים לקבוצות הגדולות של אירופה. פציעה כזו או אחרת הייתה יכולה לטרוף את החוזה הגדול הבא שלהם.
    ישנן גם ליגות שבאופן שוטף, למשל הספרדית, שלא ממש מתחשבות בלוח הזמנים, וקבוצות היורוליג הספרדיות צריכות להתאים את עצמן לליגה המקומית. זו אחת הסיבות שמאמנים ספרדיים באים עם "רוטציות מהבית" שפרשני הכדורסל נוהגים לצחוק עליהם, ולא ממש מבינים שמדובר בחלוקת עומסים הכרחית אצל הספרדיות.
    .
    היורוליג ללא קהל זה בכלל מוצר מפסיד. הרי רוב הקבוצות לא ממש רווחיות (ואפילו מכבי שהיא עוף מוזר בהקשר הזה לרוב נתמכת מכספי הבעלים), והמועדונים עושים את הכסף גדול שלהם מקבוצות הכדורגל שלהם, ומכך נגזרת התקציב של קבוצות הכדורסל (ושאר ענפי הספורט).
    כלומר, בגדול ליאו מסי אחד מחזיק את כל ענפי הספורט המאוגדים תחת ברצלונה.
    .
    לגבי הסנכרון, מעורב כל כך הרבה פוליטיקה, ופיב"א זה האח המושחת של פיפ"א המושחטת יותר. יש כל כך הרבה אינטרסים ככה שקשה לי לראות את זה קורה שיש גוף אחד שמצליח לאגד תחתיו את כל הסמכויות לענף ספורט מסוים, בטח שמדובר במגוון רחב של מדינות שלכל אחת יש את האינטרסים המקומיים לספורט בארצה.
    .
    וכמובן, תודה אהרון

    1. אני מסכים עם הכל למעט עניין הרוטציות.
      ומדוע איני מסכים עם הרוטציות?
      כי אתה רואה את אותם הרוטציות גם בפיינל פור למשל .
      רוטציה שנתית זה מצוין אבל לעיתים תצאו מהשבלונה.

      1. ממה שיצא לי לראות בפיינל פורים ומשחקים חשובים, הרוטציות נזנחו מעט.
        אבל אל תשכח, שאם אתה מרגיל את השחקנים לרוטציות מסוימות, בהן כל אחד מכיר ויודע את תפקידו ואת הדקות שלו, הדבר שומר על יציבות אצל השחקנים שיודעים את תפקידם ונפח הדקות שלהם.
        אני מניח שבמשחקים שהכסף מונח על השולחן יהיה שינוי לכאן או לכאן, תלוי בכושרו של שחקן כזה או אחר באותו יום נתון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט