סיכום הסיבוב הראשון בדראפט הNFL / עידו יצחקי

NFL Draft order 2020: Complete list of picks for all 7 rounds ...

בצל מגיפת הקורונה שפוקדת את רחבי הגלובוס כולו, דראפט 2020 בליגת הNFL נערך הלילה במתכונת שונה ומיוחדת במינה. לאחר שהאירוע הראוותני בלאס ווגאס בו השחקנים היו אמורים להגיע לבמה באמצעות סירה (!) בוטל, הליגה קיבלה החלטה שהדראפט ייערך במועדו כמתוכנן, ושודר היישר ממרתף ביתו של הקומישינר רוג'ר גודל בברונקסוויל, ניו יורק. הקבוצות הודיעו על בחירתן באמצעות שיחות ווידיאו, כשהמנהלים השונים של הקבוצות הכינו חדרים רווי מסכי מחשב וטאבלטים בכדי להגיע להחלטה הטובה ביותר, על אף המידע הדל שברשותם ביחס לשנים עברו. הדראפט השנה עשוי להיות בעל הרייטינג הגבוה ביותר בהיסטוריה, בעקבות הצמא האדיר של חובבי הספורט לאירוע בעל משמעות, וכל אוהדי הפוטבול כבר יודעים מזמן עד כמה הדראפט יכול לשנות את עתיד הפרנצ'ייז.

בשל החשיבות העצומה של אירוע גיוס השחקנים לליגה בענף הפוטבול, כל קבוצות הליגה משקיעות מאמצים אדירים במהלך עונת המכללות ותקופת ההכנה של לפני הדראפט בכדי לבחור את השחקנים שיצעידו את המועדון קדימה בשנים הבאות. כל שחקן שעל הראדר זוכה למעקב גבוה במהלך העונה, קבוצות מראיינות את השחקנים כדי לבחון התנהגות אופי, וכן מבצעות בדיקות רפואיות קפדניות בשביל לקבוע את כשירות השחקן. השנה כמובן המצב שונה, ואני רק יכול להעריך שההימור של הקבוצות יהיה גדול יותר. הפרמטר המרכזי שצפוי להנחות את המנג'רים הוא העונה האחרונה בליגת הNCAA, מה שעשוי לפגוע בשחקנים ממכלות קטנות יותר, או שחקנים בעלי פונטנציאל גבוה שסבלו מעונה חלשה. חלק מהשחקנים עברו ריאיון אישי באמצעות שיחות וידאו, אך כולנו מבינים את השוני בינו לבין המציאות. העבודה של הסקאוטים בדראפט השנה קשה הרבה יותר מבעבר, וצפויות לנו הפתעות רבות במהלך האירוע שמתפרס על פני שלושה ימים.

'חדר הדראפט' של אריק דקוסטה, הGM של בולטימור רייבנס:

בחירה מס' 1 – סינסינטי בנגלס: ג'ו בורו, LSU ,QB

אין הפתעות בבחירה הראשונה, כשכל התחזיות צפו את בחירתם של הבנגלס בקווטרבק העתיד של המועדון – ג'ו בורו. בורו מגיע לליגה לאחר שהצעיד את LSU לאליפות במכללות כשהוא נותן את אחת העונות הטובות בהיסטוריה, והפך בקלות להיות המועמד המוביל לבחירה הראשונה בדראפט. מדובר בקווטרבק שלם מאוד, עם דיוק אדיר במסירותיו ויכולת אלתור גבוהה מאוד עבור שחקן כה צעיר. בורו נחשב גם למנהיג על המגרש והוא לגמרי דמות שעשויה להוביל את הבנגלס קדימה בשנים הבאות. הקווטרבק חוזר למדינת ילדותו ומגיע לקבוצה מפורקת למדי, שצפויה גם בשנה הבאה לבחור גבוה מאוד בדראפט. בורו נכנס לנעליו הלא גדולות במיוחד של אנדי דלתון שלא באמת הצליח להוביל את הפרצ'ייז להישגים. בחירה קלה מאוד לסינסינטי, שלא מתבלבלת ועושה את הצעד הנכון עבורה.

Bengals news: Joe Burrow speaks out on whether he wants Cincinnati ...
ג'ו בורו. יצדיק את הבחירה הראשונה?

בחירה מס' 2 – וושינגטון רדסקינס: צ'ייס יאנג, DE, אוהיו סטייט

צ'ייס יאנג הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר שנכנס לליגה העונה ו-וושינגטון מקבלת שחקן אדיר לקו ההגנה שלה שהולך להיות אחד המפחידים בליגה בשנה הקרובה, יחד עם פיין,סוויט ואלן. יאנג הנו פאס ראשר נפלא, בעל צעד ראשון פנטסטי ובשנה שעברה עשה צרות לכל התקפה ששיחקה נגדו, כשהוא מסיים את עונת המכללות עם 16.5 סאקים (שיא מכללה) ונותן המון תקוות עבור העתיד. לאחר שבעונה שעברה ראינו כיצד ניק בוסה נבחר שני בדראפט, והיה החוליה המרכזית בהגנה שהגיעה עד לסופרבול, הרדסקינס מקווים להצלחה דומה עם יאנג, שעל פי הדיבורים בליגה הוא בהחלט יוכל להיות אף טוב יותר מבוסה, שבדיוק כמוהו שיחק באוהיו סטייט. בחירה טובה מאוד של וושינגטון, וכאמור צפויה ביותר. רגע לפני שהבלאגן האמיתי עומד להתחיל.

בחירה מס' 3 – דטרויט ליונס: ג'ף אוקודה, CB, אוהיו סטייט

בניגוד לחרושת השמועות ששברה את האינרנט בשבוע האחרון, לפיה הליונס היו מעוניינים בטרייד-דראון, דטרויט העדיפה לשמור את הבחירה לעצמה ולבחור בקורנקר המצויין של אוהיו סטייט, ג'ף אוקודה. כמו חברו למכללה שנבחר לפניו, גם אוקודה נחשב לשחקן מאוד מוכן לליגה והוא עתיד להיכנס לנעליו הגדולות של דריוס סליי שעזב בקיץ לאיגלס. מאז שנת 1997 לא נבחר קורנקר במיקום כ"כ גבוה בדראפט, וזה מעיד כמובן על האיכות של הכישרון הצעיר. אינני יודע מה בדיוק קרה בחדרו של בוב קווין, הג'נרל מנג'ר של הליונס, אך לטעמי הקבוצה ממישיגן הייתה חייבת לבצע טרייד דאון לכיוון המקום החמישי או השישי. אוקודה היה נשאר על הלוח ודטרויט הייתה מרוויחה עוד מס' בחירות דראפט שימושיות. בכל מקרה, דטרויט בחרה בשחקן הכי טוב על הלוח, ותרוויח תוספת מצויינת לסקנדרי שלה.

בחירה מס' 4 – ניו יורק ג'איינטס: אנדרו תומאס, OT, ג'ורג'יה

דייב גטלמן שומר על המסורת אותה החל בשנה שעברה, והוא מפתיע מאוד עם הבחירה באנדרו תומאס. לכולם היה ברור שהג'איינטס ישתמשו בבחירה הרביעית על מנת לבחור תאקל התקפי, עמדה בה הם זקוקים משמעותית לחיזוק, אך הבחירה דווקא באנדרו תומאס היא מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שהוא דורג שלישי-רביעי מבין התאקלים ההתקפיים בדראפט. לא ברור לי מדוע הג'איינטס לא עשו טרייד-דאון, שקרוב לוודאי שתומאס היה נשאר על הלוח עד לפחות אחרי הבחירה העשירית. הדראפט העונה עמוק מאוד בעמדות התאקלים ההתקפיים והג'איינטס הרוויחה שחקן מצויין שיעזור לה לשמור על ג'ונס בעונה הקרובה.

בחירה מס' 5 – מיאמי דולפינס: טואה טוגאוולואה, QB, אלאבאמה

מיאמי הימרה על כך שהצאג'רס לא ייטפסו מעליהם וההימור שלהם השתלם בגדול, כשהדולפינים בוחרים את הקווטרבק הנפלא מבית היוצר של ניק סייבן באלאבאמה. החשש העיקרי בנוגע לטואה הוא כשירותו של השחקן שסובל מפציעות כרוניות בקרסול, ובהיעדר יכולת אמיתית לבחון את כישרותו בימי הקורונה – ההימור של מיאמי מתעצם. טואה הוא שחקן שמאלי, תכונה נדירה מאוד עבור קווטרבק והוא ניחן במשחק מסירה יוצא מן הכלל, בשילוב עבודת רגליים מצויינת וקריאת המגרש בצורה נפלאה. מיאמי יוצאת לגמרי מנצחת עם הבחירה בטואה, שאלמלא הפציעה אולי היה נבחר ראשון בדראפט כולו. ההימור לא לעשות טרייד-אפ התגלה גם הוא כמוצלח והדולפינס יוצאים אל עבר עתיד שממבט ראשון נראה לא רע בכלל.

Dolphins rumors: Miami could trade up in NFL Draft for Tua Tagovailoa
טואה. יהיה כשיר לפתיחת העונה?

בחירה מס' 6 – לוס אנג'לס צ'ארג'רס: ג'סטין הרברט, QB, אורגון

לוס אנג'לס החליטה להישאר בבחירתה המקומית ולוקחת את הרברט שהדעות לגבוי חלוקות ולא ממש ברורות. מצד אחד יש להרברט מספרים לא רעים, מצד שני הוא לא מדוייק בכלל ומכניקת הזריקה שלו נראית לי מעט בעייתית. קשה לי מאוד להאמין שהרברט מסוגל להיות הפנצ'ייז קווטרבק של הצ'ארג'רס, שייאלצו להחליט האם הרברט ייפתח כבר בעונה הקרובה או שמא טיירוד טיילור יקבל את המפתחות. בכל מקרה, לטעמי הצ'ארג'ס בחרו בהרברט בלית ברירה והם עשויים להצטער על כך, על אף שבקבוצה יש לו את כל התנאים להצלחה עם תופסים מצויינים וקו התקפה לא רע.

בחירה מס' 7 – קרוליינה פנת'רס: דירק בראון, DT, אוברון

קרוליינה מנסה להתגבר על הודעת הפרישה המפתיעה של לוק קיקלי בגיל 29 בלבד, והם בוחרים בדירק בראון שייחזק להם את קו ההגנה. קשה לי להגיד שבראון הוא השחקן בעל הפונטציאל הגדול ביותר שנותר על הלוח, אך הוא בהחלט ממלא צורך חשוב בהגנה של הפנתרים. בראון יודע להפעיל לחץ נהדר מהעמדה שלו, והוא מהיר מאוד ביחס לגודלו. הדיפנסיב תאקל הכי טוב בדראפט.

בחירה מס' 8 – אריזונה קארדינאלס: אייזיאה סימונס, LB, קלמסון

אייזיאה סימונס התדרדר עד הבחירה השמינית ואריזונה אומרת תודה גדולה לשבע הקבוצות שהעדיפו שחקנים אחרים על פניו. למרות שגודל הציג את סימונס כליינבקר, קשה להגדיר עמדה מדוייקת לסימונס שיכול לשחק כמעט בכל עמדות ההגנה. הוא מהיר וסופר אתלטי, בעל יכולת כיסוי נפלאה בסלוט ואני מעריך שיישחק בעיקר כסייפטי במדים של אריזונה. הקארדס ממשיכים בבנייה של הקבוצה ואחרי הקיץ הפנטסטי שעבר עליהם, הם בוחרים בשחקן נפלא שייחזק אותם מאוד.

Arizona Cardinals Select Isaiah Simmons With No. 8 Pick In 2020 Draft
איזייאה סימונס. אול אראונדר

בחירה מס' 9 – ג'אקסונוויל יאגוארס: סי ג'יי הנדרסון, CB, פלורידה

היאגוארס שהתפארו בהגנת מסירה מטורפת ב2017, בוחרים בקורנר שיעזור להם לחזור לימים עברו, ויסייע למלא את החלל העצום שהותיר ג'יילן רמזי בעונה שעברה. אני מסופק האם הנדרסון הוא מספיק טוב בכדי להיבחר תשיעי, אך הוא הקורנר הטוב ביותר שנשאר על הלוח, והג'אגס מצליחים לשקם במעט את הסקנדרי שלהם.

בחירה מס' 10 – קליבלנד בראונס: ג'דריק ווילס, OT, אלאבאמה

לאחר ההחתמה של ג'ק קונקלין מטנסי בשוק השחקנים החופשיים, הבראונס ממשיכים לחזק את קו ההתקפה שלהם עם הבחירה בווילס המצויין ממכללת אלאבאמה. ההערכות דיברו על כך שווילס ייבחר מעט גבוה יותר, וקליבלנד לגמרי מרוויחה מההפקר. הבראונס בונים קבוצה התקפית נהדרת לעונה הבאה ובעזרת אימון טוב הם יכולים להתמודד על העלייה לפלייאוף. בחירה מצויינת.

בחירה מס' 11 – ניו יורק ג'טס: מקאיי בקטון, OT, לואיוול

האופנסיב תאקל השלישי שנבחר בדראפט, הוא הענק ביותר מבין כל התאקלים שנבחרו עד כה, והג'טס מקווים שייגן כראוי על סאם דארנולד בעונה הקרובה. על אף גודלו האדיר, בקטון הוא אתלטי, ומצליח להתמודד גם עם שחקני הגנה מהירים באמצעות גופו החסון. הסילונים היו צריכים תאקל, אך לדעתי תופס היה בחירה טובה יותר עבורם.

בחירה מס' 12 – לאס וגאס ריידרס: הנרי ראגס WR, III, אלאבאמה

לאס ווגאס (!) בוחרת לראשונה בדראפט, והיא הולכת על הנרי ראגס, התופס הראשון שנבחר בדראפט, והוא יורד מהלוח רק בבחירה ה12. ראגס הוא תופס מהיר מאוד בעל ידיים מצויינות שיודע לרוץ ראוטים בצורה נהדרת. הריידרס לוקחים תופס שמהווה איום על כל הגנה, ועל אף שבעיניי ישנם שני תופסים עדיפים עליו בדראפט, פערי הרמות בין השלושה לא ניכרים וקשה לבקר את ההחלטה של הריידרס.

בחירה מס' 13 –טמפה ביי באקנירס : טריסטיאן ווירפס, OT, אייוה

טרייד ראשון בדראפט! הבאקנירס מטפסים מקום אחד למעלה ומחליפים מיקומים עם סן פרנסיסקו, שמקבלת גם את הבחירה ה117 בסיבוב הרביעי (טמפה מקבלת גם את הבחירה ה245). הבאקס חששו שהניינרס ייקחו את התאקל האחרון שנותר מבין הארבעה שבלטו מעל כולם, וביצעו את הטרייד. ווירפס מצטרף לקבוצה המסקרנת ביותר בעונה הקרובה וייגן על טום בריידי בן ה43, שיזדקק העונה להרבה זמן בפוקט. בחירה טובה מאוד של טמפה ביי, שיוצאת מהדראפט עם תאקל נפלא לשנים הקרובות.

בחירה מס' 14 – סן פרנסיסקו פורטיניינרס: ג'אבון קינלאו, DT, דרום קרוליינה

מפסידת הסופרבול האחרון תנסה להתאושש ותקווה שקינלאו יחזק את הקו ההגנתי, ויהיה תחליף הולם לדיפורסט באקנר שעזב לקולטס. למעשה, הניינרס החליפו את באקנר בבחירה הזו בדראפט,כך שהם נמנעו מלשלם חוזה עתק, ומקבלים את קינלאו על חוזה רוקי נוח. לקינלאו יש כוח מתפרץ אדיר, והוא יצדיק את בחירתו הגבוהה כבר העונה. בחירה טובה של הקבוצה מהמפרץ.

בחירה מס' 15 – דנבר ברונקוס: ג'רי ג'ודי, WR, אלאבאמה

ג'ון אלווי לא חלם שג'ודי ייפול עד אליו, והוא מקבל אותו בזרועות פתוחות. ג'ודי הוא תופס מהיר מאוד, שרץ ראוטים נפלא ובעל יכולת מצויינת בעומק המגרש. לדעתי ג'ודי הוא התופס הכי טוב בדראפט והופתעתי לנוכח הוויתור של 14 קבוצות של שירותיו של התופס מאלאבאמה. לדנבר יש עוד דרך ארוכה עד חזרה לקדמת הבמה, אך ג'ודי הוא הבחירה הטובה ביותר שהקבוצה יכלה לעשות במצבה הנוכחי.

NFL Draft rumors: Broncos want to trade up to land Jerry Jeudy
ג'רי ג'ודי. ישדרג מאוד את התקפת הברונקוס.

בחירה מס' 16 – אטלנטה פאלקונס: איי ג'יי טרל, CB, קלמסון

קרוב לוודאי שאטלנטה קיוותה שהנדרסון ייפול אליה, אך לאחר שהג'אגס בחרו בו הפאלקונס עברו לקורנקר הכי טוב על הלוח לדעתם. טרל נחשב טוב מאוד בהגנה איזורית ובכיסוי שטחים, ואלטנטה הולכת להינות מהרגליים המהירות שלו. קשה לי להאמין שהוא יתפתח להיות אול-פרו, אך הוא יכול להיכנס להרכב הפתוח של אטלנטה כבר השנה.

בחירה מס' 17 – דאלאס קאובויז: סידי לאמב, WR, אוקלהומה

ג'רי ג'ונס הולך בכל הכוח על בניית קבוצת התקפה מתאימה עבור דאק פרסקוט, ומוסיף לחוליית התופסים של הקבוצה את סידי לאמב המוכשר, שבטקסס הולכים להתאהב בו. בניגוד לשני התופסים מאלאבאמה שנבחרו לפניו, היתרון הגדול של לאמב הוא דווקא כשהוא עם הפוטבול, כשהוא מייצר לעצמו יארדים בקלילות. בנוסף, הוא גם רץ ראוטים לא רע בכלל ויחד עם אמארי קופר יטילו אימה על הגנות הליגה. בחירה נפלאה של דאלאס.

בחירה מס' 18 – מיאמי דולפינס: אוסטין ג'קסון, USC, OT

אחרי הבחירה בטואה, מיאמי הגיעה לבחירה השנייה שלה הלילה ובחרה באוסטין ג'קסון ממכללת USC. ע"פ הדיווח של איאן ראפפורט, הדולפינס בכלל רצו לבחור תאקל בבחירה החמישית, אך כשהג'איינטס בחרו בתומאס – מיאמי העדיפה לבחור את טואה. ג'קסון יישמור על טואה כשהיתרון הבולט שלו הוא המהירות והזריזות על פני תאקלים אחרים. דראפט נהדר של תאקלים, כבר אמרנו?

בחירה מס' 19 – לאס וגאס ריידרס: דאמון ארנט, CB, אוהיו סטייט

מייק מאיוק, שעד לא מזמן היה מומחה הדראפט של רשת NFL Network, התעקש להתחכם ובחר בדאמון ארנט, שמרבית הדירוגים היה מועמד להיבחר בסיבוב השלישי. ההפתעה הגדולה ביותר עד כה בדראפט. הריידרס אכן זקוקים לקורנר, אך אני מטיל ספק ביכולתו של ארנט להיות קורנר העתיד של הארגון. ארנט לא מספיק מהיר ולא קורא את המגרש מספיק טוב בכדי להתמודד מול התופסים הבכירים בליגה. בחירה רעה.

Raiders NFL draft results: Las Vegas selects Damon Arnette with ...
ארנט. אף אחד לא חשב שייבחר כ"כ גבוה.

בחירה מס' 20 – ג'אקסונוויל יאגוארס: קלאבון צ'אייסון, LSU ,OLB

קלאבון צ'ייסון הוא השחקן השני שמגיע מאלופת המכללות לליגה, וג'קסונוויל שמחה מאוד לקבל אליה את הליינבקר החיצוני (אדג') הכי טוב שנשאר. פונטציאל גדול טמון בצ'אייסון, שנחשב לשחקן חכם מאוד בעל תגובה מהירה. היאגוארס מחזקים משמעותית את ההגנה שלהם בדראפט.

בחירה מס' 21 – פילדלפיה איגלס: ג'יילן ריגר, TSU, WR

כצפוי, האיגלס בוחרים בתופס – אבל מפתיעים עם הבחירה בריגר, שמתמחה בלייצר לעצמו שטחים ונחשב לוורסטילי מאוד. עם זאת, לטעמים ישנם תופסים טובים יותר על הלוח, והאיגלס יכלו לצאת יותר נשכרים מהבחירה.

בחירה מס' 22 – מינסוטה וייקינגס: ג'סטין ג'פרסון, LSU, WR

הוויקניגס בוחרים בג'פרסון המצויין שנכנס לרוטציה של הוייקינגס במקום סטפן דיגס שעזב לבילס. ג'פרסון הוא תופס גדול יותר פיזית ביחד לתופסים אחרים, והוא מצטיין בראוטים מרכז המגרש. בחירה טובה של מינסוטה.

בחירה מס' 23 – לוס אנג'לס צ'ארג'רס: קנת' מארי, ILB, אוקלהומה

טרייד! בליצ'ק עושה בליצ'ק ומעביר את הבחירה ה23 שבשרותו לצ'ארג'רס, שבתמורה נותנים את בחירות 37 ו71 לפאטס. הצ'ארג'רס מטפסים במעלה הבחירות כדי לבחור את הליינבקר הפנימי שניחן ביכולת קריאת מהלכים מרשימה.

בחירה מס' 24 – ניו אורלינס סיינטס: סזאר רואיז, C, מישיגן

הסיינטס מפתיעים והולכים על הסנטר עם הסיפור חיים המרגש ממישיגן, שיגן על דרו בריז אולי בשנתו האחרונה בליגה. על פי הדיווחים רואיז עשוי לפתוח כבר העונה כפותח בעוד, מקוי הסנטר הפותח של הסיינטס כיום, יוסת לעמדת הגארד. בחירה מעניינת.

בחירה מס' 25 – סן פרנסיסקו פורטיניינרס: ברנדון איוק, WR, אריזונה סטייט

טרייד! שוב אלה הניינרס, שמחליטים לקפוץ לבחירה ה25, בתמורה לבחירה ה31 וה117 שיעברו לוייקינגס. סן פרנסיסקו מחליטה לחזק את חוליית התופסים שלה עם ברנדון איוק מאריזונה, שמצויין בעיקר אחרי התפיסה – בדיוק כמו שגארופולו אוהב. קייל שאנהאן וג'ון לינץ' נראו מאוד מרוצים לאחר הבחירה.

בחירה מס' 26 – גרין ביי פקרס: ג'ורדן לאב, QB, יוטה סטייט

טרייד! גרין ביי מטפס ארבעה מקומות אל המקום ה26, הדולפינס מקבלים את הבחירה ה30 ובחירה בסיבוב הרביעי. ולא סתם גרין ביי החליטה לטפס, אלא שהיא בוחרת במחליף העתידי ששל ארון רודג'רס – ג'ורדן לאב, בבחירה המעניינת ביותר בסיבוב הראשון. קשה להבין למה גרין ביי עשתה את הטרייד, אך בכל מקרה בוויסקונסין כבר מאותתים לרודג'רס את הדרך החוצה, ומקווים שהוא יעזור לו העונה כפי שפארב נהג עם רודג'רס עצמו. לאב הוא קווטרבק שטוב מאוד במגרש הפתוח, ויודע לשמור על הפוטבול גם כשהוא תחת לחץ כבד. הוא עדיין צריך ליטוש משמעותי והלימוד תחת רודג'רס עשוי להיות נהדר עבורו.

Bakersfield native Jordan Love selected by Green Bay Packers in ...
ג'ורדן לאב. בחירה מאוד מעניינת של הפקרס

בחירה מס' 27 – סיאטל סיהוקס: ג'ורדין ברוקס, ILB, טקסס טק

לא ברור מה סיאטל רצו להשיג עם הבחירה בברוקס, כשבובי וואגנר מאייש את אותה עמדה בדיוק, והם אפילו די דומים בסגנון המשחק. בחירה מוזרה של הסיהוקס, כשברוקס ממילא דורג בסיבובים המאוחרים יותר, וניתן היה להשיג אותו גם מחר.

בחירה מס' 28 – בולטימור רייבנס: פטריק קווין, LSU, ILB

בולטימור ממשיכה את הקיץ הקסום שעובר עליה ומצליחה לשים את ידה על שחקן שרבים ניבאו כי ייבחר גבוה יותר – פטריק קווין. לרייבנס אין יותר מדי חוסרים והם מחזקים את מצבת הליינבקרים שלהם עם הוספת עומק לעמדה כשקווין יוכל להשתלב שם נהדר. בחירה פנטסטית.

בחירה מס' 29 – טנסי טייטאנס: אייזיאה ווילסון, OT, ג'ורג'יה

טנסי השקיעה הרבה כסף כדי להשאיר את טנהיל ודירק הנרי במועדון, ואיבדה את ג'ק קונקלין המוכשר, לכן תאקל היה התאמה מושלמת עבורם, ואייזיאה ווילסון ישלים את החסר בקו ההתקפי של מייק ורבל. בחירה מוצלחת שלהם.

בחירה מס' 30 – מיאמי דולפינס: נואה איגבינוגנה, CB, אוברון

מיאמי מסיימת את הסיבוב הראשון עם שלוש בחירות באמתחתה כשהשלישת היא המפתיעה מכולם. איגבינוגנה לא דורג גבוה ע"י התקשורת כשהוא סובל מבעיית כיסוי באחד על אחד, אך הוא נחשב לאתלטי מאוד ויודע לכסות שטחים בצורה טובה. חיזוק מעניין שיצטרף לביירון ג'ונס שהוחתם בקיץ.

בחירה מס' 31 – מינסוטה וייקינגס: ג'ף גלאדני, TCU, CB

מינסוטה בוחרת בקורנר מוכשר בעל יכולוצ אינסטינקטים משובחות, ועל אף שהיכולת הנוכחית שלו קצת חלשה, לגלאדני יש תקרה גבוהה, ומינסוטה לוקחת הימור שיכול להשתלם לה בגדול.

בחירה מס' 32 – קנזס סיטי צ'יפס: קלייד אדוארדס הילייר, LSU, RB

האלופה המכהנת נועלת את הסיבוב הראשון עם הבחירה ברץ היחיד שנבחר הלילה, והוא הנציג החמישי של LSU בדראפט הנוכחי. הילייר הוא ראנינג שטוב מאוד בתפיסה מהבקפילד, ויכול להתאים עבור הסכמה של אנדי ריד. לדעתי, הוא לא היה אופציה הראשונה של הצ'יפס (היו מעדיפים קורנר), אך לבסוף בחרו ברץ. בחירה סבירה של קנזס.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

    1. העדכון מופיע בכל עתון בארה"ב מהניו יורק טיימס עד הלוס אנג'לס טיימס הדפוק. אז מה אתה רוצה מעידו? דבר ראשון מדווחים. עכשיו יש לנו חצי שנה לפחות לדבר על זה.

      עידו, עשית בדיוק מה שהיה עליך לעשות!

    1. ובוראו אכן נבחר.
      אני לא חושב שדלטון היה הבעיה המרכזית בעונה שעברה (שום מערך לא תפקד), אבל פוטנציאל כמו בוראו לא מגיע כל דראפט ואני מבין את הבחירה.
      עכשיו שידעו לחזק את מערך הרסיברים שלא היה קיים עונה שעברה (והיה סיבה מרכזית ליכולת הגרועה של דלטון), בדראפט הכמוס כישרון בעמדה הזו

        1. ובכל מקרה היה להם פער של 136 בחירות בין הבחירה השניה שלהם לשלישית (סיבוב חמישי), הם היו חייבים להשיג עוד קצת.
          אל תתפלא אם גם את הבחירה השניה שלהם הם ינסו לשלוח בתמורה לשתיים אחרות…

  1. למרות שלא השתתפתי בבלוג החי,פעם ראשונה שראיתי את הדראפט של ה nfl בלייב וואלה נהניתי.גם הפריוויו שלכם לקראת הדראפט עזר לי מאד לגבי הבחירות היותר נמוכות
    עכשיו רק ניתן לקוות שתהיה עונה.

  2. עידו, תו'דה. אל תשים לב לתגובה הקוטעת אותך על הדיווח 'היבש'. עשית בדיוק מה שהיית צריך לעשות, ובצורה נפלאה ממש. עכשיו לך תדע מתי – ואם בכלל – יהיה מFL. יהיה לנו מספיק זמן לדסקס מה היה טוב ומה היה פחות טוב בדראפט. לי הוא נראה כצפוי.

  3. תודה חברים.
    .
    שאלת הדיוט – עד כמה הגדרת התפקידים "סגורה" בגיל הזה? אני מניח שלא יזיזו מישהו מתפקיד אחר להיות קווטרבק, שזה תפקיד יחודי שכולם מנסים להגיע אליו, אבל למשל לגייס שחקן ששיחק הגנה ולהסב אותו להתקפה, או ההפך, זה דבר שקורה?

    1. קורה, השאלה מה אתה מגדיר שינוי תפקיד.
      WR יכול להפוך ל-TE די בקלות, OT בד"כ יהפוך לגארד, קורנר לסייפטי, רץ לרסיבר וכו' – תפקידים די דומים במהות – קורים יחסית הרבה.
      שינויים יותר קיצוניים – שחקן קו הגנה שהופך להיות שחקן קו התקפה, קורנר שהופך ל-WR (או להיפך), אלה דברים שתראה הרבה פחות. זה קורה אולי פעם-פעמיים בשנה.

      1. תודה שחר, שאלת המשך – האם זה מחייב הכשרה ממושכת או שיש גם שינויים, נגיד במקרה של פציעה? מהלך כמו לשים את מג'יק סנטר בגלל פציעת קארים יכול לקרות או שזה לא אפשרי בגלל הצורך ללמוד את המהלכים המורכבים מראש? אני מנסה להבין האם מה שנראה מבחוץ כמשחק מובנה/נוקשה הוא אכן כזה גם עבור השחקנים או שהם יודעים להשתלב במכונה הזו במגוון תפקידים? והאם חל שינוי בעניין בשנים האחרונות – בדומה לטשטוש העמדות בכדורסל, נניח.

        1. זה מאוד מאוד קשה ובד"כ מעבר כזה לוקח משהו כמו שנה. יותר מזה, אפילו מעבר בין צדדים בקו ההתקפה, או תזוזה של מקום אחד (לדוגמה מטאקל לגארד, מסלוט קורנר ל-boundary קורנר, מפאטר לבועט וכו'), דורשת הסתגלות משמעותית (לפחות כמה שבועות). זה רק מחמיר עם השנים, אם כי לשחקנים המובילים גרף ההשתפרות יהיה יותר מהיר.
          .
          עם זאת, יש שחקנים שעושים קריירה מלהיות מחליפים שיכולים לתפקד באותה צורה (פחות או יותר) בתפקידים דומים (סווינג טאקל, DB וכו'). הם כמובן לעולם לא יהיו פותחים, אבל יכולים לעשות לעצמם קריירה ארוכה בגלל שהם נותנים ורסטיליות לקבוצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט