ואן גנדי: "רוב הסיכויים שלא נראה NBA העונה" / יוני לב ארי

חוסר הוודאות סביב נגיף הקורונה משפיע על כל העולם. כל תחזית על חזרה לעניינים הינה בערבון מוגבל, במיוחד בנוגע לכל מה שקורה בארה"ב, שם הם כנראה עדיין לא ראו את הנורא מכל. אז נכון שבזמנים כאלה ספורט הוא הדבר האחרון שמעניין, אבל לא אותנו, המכורים.

ואן גנדי. פסימי (צילום: Billy Penn)

ג'ף ואן גנדי, מאמן העבר והפרשן המצוין, התראיין במהלך הסופ"ש לתכנית של מייקל קיי ב-ESPN ניו-יורק, ואם מישהו חיפש לשמוע משהו אופטימי, זו לא הכתובת. "רוב האנשים לא יסכימו איתי", פתח ואמר ואן גנדי, "אבל לדעתי רוב הסיכויים שלא תהייה עונה בכלל".

"עד שנדע שיש חיסון לקורונה, או שנראה פרוטוקול רפואי ברור, לפיו אפשר לדעת איך לטפל במחלה, אני לא רואה אף ענף ספורט משוחק בארה"ב. אני לא חושב שישחקו כאן בייסבול בחודשים הקרובים, או הוקי, כשגם ה-NFL ופוטבול המכללות יידחו".

מתי האצטדיונים יחלו להתמלא? (צילום: ftw.usatoday.com)

לגבי האפשרות לחזרה ללא קהל הסביר הפרשן: "בואו נגיד שלוקחים את כולם ללאס וגאס, ומחליטים ששם אפשר לשחק ללא אוהדים. עדיין אחרי ולפני המשחקים צריך ללכת למלון, לאכול, שחקנים יהיו חשופים. ומה יקרה כשהשחקן הראשון או המאמן יחלה שוב? מבטלים את הכל שוב? ממשיכים לשחק? דילמה".

"אני חושב שאנחנו לא מעריכים מספיק את הפחד שנוצר בציבור בשל חוסר הוודאות", המשיך ואן גנדי לנתח את המצב. "תסתכלו על אסיה: ביפן התחילו לשחק שוב כדורסל, ואחרי שני משחקים ביטלו את העונה, רק בגלל שכמה צופים הגיעו עם חום. בסין ממשיכים לדחות את תאריך החזרה שוב ושוב, והם הרבה לפנינו. הם חשבו להתחיל ב-1 באפריל, אבל עכשיו מדברים שם על מאי, ואולי מאוחר יותר".

גם הפוטבול לא יחל בזמן (צילום: drodd.com)

"לדעתי כרגע, הסיכויים לחזור לשחק לא טובים, השאלה הגדולה תהייה האם נעדיף שתי עונות מקוצרות, או רק אחת? בוא נגיד שנשחק את העונה הזאת עד לסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר, יהיה צריך לקצר גם את העונה הבאה".

על הצורה שהכל ייראה כשנחזור לעניינים אמר ואן גנדי: "ההשפעה על הכלכלה תורגש בכל המגזרים, ספורט לא יהיה חסין מזה. באיזה רמה של פחד נישאר אחרי שהחברה חוזרת לעצמה? את זה נדע בהמשך. אבל בוא נגיד שבעוד ארבעה חודשים יתירו לטוס. האם אתה תשים את המשפחה שלך על מטוס בכזו קלות? בכלל לא בטוח".

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. לדעתי אפשר לסדר את העניין, אבל נדרשת גמישות, ופתיחה מחדש של מספר עניינים בליגה.
    .
    ראשית מספר המשחקים – נראה לי די ברור שהחשש מסוף העונה מתייחס ברובו לפלייאוף ולא לעונה הסדירה. תרחיש שבו מכריזים על כך שהעונה הסדירה הסתיימה, והפלייאוף מתחיל לפי המיקומים הקיימים, אולי יעשה קצת גלים בסאן אנטוניו, אבל יתקבל לחלוטין על הדעת בכל מקום אחר. יש בכך כדי להעיד שהחוויה הכוללת של עונת נ.ב.א לא תיפגע באופן משמעותי מהורדת מספר המשחקים מ-82 לאזור ה-60. זה נכון בנוגע לעונה הזו, ולזו שאחריה, אבל גם להמשך.
    .
    שנית התזמון בלוח השנה – אין סיבה אמיתית לכך שהעונה תתחיל רק באוקטובר ותסתיים במאי. גם אם נרצה להסתנכרן עם האירועים הבינלאומיים בקיץ (מונדיאל, אולימפיאדה, אליפות עולם), אפשר להתחיל בתחילת ספטמבר ולסיים בסוף יוני. גם חפיפה מסוימת עם אירועים אחרים לא כל כך מזיקה – אפשר לצפות בכמה אירועים במקביל,בעיקר אם השיא שלהם לא נופל על אותו חלון זמנים.
    .
    שלישית – גודל מנגנוני הסיום. גם חזרה לפלייאוף של הטוב מחמש, ובשלבים המוקדמים אפילו הטוב משלוש, היא אפשרית לגמרי, בוודאי בעונה הזו ובזו שאחריה.
    .
    הכל תלוי כמובן מתי העסק יתחיל להיגמר, אבל בעיני הגדרת העונה הסדירה כ"הסתיימה" ופלייאוף מקוצר יכולים להפסיק לשנה זו, ולהוות בסיס למבנה של העונה הבאה. ואם זה ייצר קצת גמישות להמשך בנוגע למספר המשחקים אז אפילו הרווחנו לטווח הארוך.

  2. צריך לשאול את השחקנים אם הם מוכנים לשחק בכפר מבודד לגמרי
    מה זאת אומרת לשהות מ
    במקום שבוא הם מתאמנים ומשחקים כדורסל חוזרים לבידוד ביתי שבו כולם יוכלו להיות ביחד כי הם במילא משחקים אחד נגד השני ופשוט לא להיות עם עוד אנשים עיתונאים מסוימים שופטים גם יהיו חלק מהבידוד רק ככה אני רואה את המשחקים חוזרים
    ותאמת חייב לחזור משהו זה חשוב כדי לשמור על שפיות בבידוד הזה

  3. זה הרבה יותר גרוע מזה: ספורט עובד על הגינות, איך ניתן לאפשר ליגה אם אפילו "רק" קבוצה אחת חולה?

    אני כבר לא מדבר על שלא יהיה קהל. אני פשוט לא רואה אפילו איך יהיו אימונים… מזכיר לכם שבכדורסל מי ששומר עליך נושם עליך, ובכבדות!!!

  4. הסיכוי היחיד לחזרה הוא במתכונת מצומצמת במיקום אחד מרכזי וללא קהל (לגבי העונה הבאה זה כבר סיפור אחר).
    אפשר לקחת את השחקנים למקום כמו הוואי (מקום עם מתקנים ומלונות) ולסיים שם את העונה, אבל אין סיכוי שארגון השחקנים יסכים לזה. לדעתי אנחנו לא רחוקים מהיום שיכריזו על ביטול של עונת 2019-20…

    1. השאלה איך אפשר להצדיק את זה?
      צריך הרי להבטיח שלא רק שכל השחקנים יהיו מוגנים ומחוסרי מחלה, אלא גם כל מי שיבוא איתם או עם חפציהם במגע. צריך להקים בועה מגודרת כל כך ששום דבר לא יחדור אותה. במדינה שעדיין יש איזשהו סיכוי בה ליצירת מלחמת אזרחים על כל מכשיר רפואי, שהומלסים הולכים לישון על ריבועים מצויירים בחניות וראש עיריית ניו-יורק הוא אידיוט מוחלט, איך מצדיקים כזו השקעה כספית ורפואית?

      1. לא סתם זרקתי את השם הוואי, בעיקר בגלל שהוא באמת אי שאפשר לבודד אותם בו.
        .
        הליגה יכולה לסגור מלון, ולנהל את האירוע משם (על קהל אין מה לדבר). הכסף הוא לא בעיה ואני מניח שכל השחקנים יאלצו להיבדק לפני, לעבור שבועיים בידוד ולהיבדק שוב לפני היציאה. בארה"ב אין לנו בעיה של בדיקות, להיפך (הבעיה המרכזית היא מנשמים ומסיכות, בעיה שיש בכל העולם).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט