יומן קורונה 16# – 01/04/2020 – מולי

אחרי ששבועיים פרסמתי את יומן הקורונה שלי כל יום בשעה 11:11. היום אני מפרסמו קצת יותר מאוחר. לא, לא ישנתי מאוחר היום, דווקא קמתי די מוקדם אחרי שלשם שינוי הלכתי אתמול לישון מוקדם. אבל את הבוקר שלי היום, ביליתי בצפייה בסרט ובוובינר שהסתיימו רק כעת.

דבר אחד טוב שכן מצאתי ב"עידן הקורונה" הוא הנכונות של מוסדות ואנשים לשתף דברים עם אחרים. הסרט בו צפיתי, בהפניית הסינמטק הירושלמי, הוא סרט במסגרת פרויקט עולמי שנקרא בעברית "תערוכות על המסך" ובאנגלית "Exhibition On Screen". זו סדרת סרטים שכל אחד מהם מלווה תערוכה של אמנים מפורסמים כגון גויה, ואן גוך או אדוארד מונק, ומדברים שם על השיקולים שליוו את עיצוב התערוכה.

לפני מספר חדשים היתה בסינמטק בירושלים הקרנה של אחד הסרטים בסדרה. הסרט היה על תערוכת גזרי הנייר של מאטיס שנערכה גם במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק וגם בטייט מודרן בלונדון. בזמן ההקרנה נוכח גם פיל גרבסקי, יוצר הסדרה, ואחריה היתה לי שיחה מרתקת בת חמש דקות אתו. אז הבוקר ראיתי סרט אחר בסדרה, על תערוכה שנערכה במוזיאון ואן גוך באמסטרדם בשנת 2015, כשמלאו 125 שנים למותו. בימים הקרובים ניתן לראות את הסרט באתר הפייסבוק של "תערוכות על המסך" בכתובת:
https://www.facebook.com/exhibitiononscreen/videos

גם בעולם העסקי יש הרבה יוזמות כאלו של שיתוף מידע. בקבוצות הפייסבוק השונות ראיתי אנשים שאמרו: "אם כבר אנחנו בבית מאונס, בואו ונשתף אתכם בידע", אחרים אפילו יצרו קורסים שלמים חינמיים. בנוסף, יש גם חברות שמשתמשות במצב כדי לפרסם את המוצרים שלהם, וכעת מאחר ויש – לי לפחות – יותר זמן לראות, ללמוד ולהתפתח, אני מוצא עצמי רשום לשמונה וובינרים בשבוע הקרוב.

וובינר, שנשמע ונהגה כמו סמינר, הוא למעשה הרצאה ברשת. התלמידים שבינינו משתמשים לרוב בתכנת ZOOM שמאפשרת כינוסי ווידיאו כדי ללמוד בימים אלו בעזרת הוראה מקוונת בבתי הספר ו/או באוניברסיטאות. בתכנה זו יש מי שיוזם את וועידת הוידיאו ושולח הזמנות לכל השאר, וכשנכנסים לוועידת הוידיאו רואים את מצלמת הוידיאו של היוזם, ו/או את צג המחשב שלו, ומקשיבים לו.

לעשות ZOOM על הקורונה

בהמשך, בהתאם לצרכים ולרצון היוזם, ניתן להקשיב ו/או לראות את המשתתפים, וכמובן שניתן לשאול שאלות גם דרך הצ'אט או בדיבור בהרשאת היוזם. בהרצאה בה צפיתי היום היו ארבעה דוברים, והיא עסקה בשילוב WHATSAPP בתהליך השירות לתוך ערכת סיילספורס.

לכל אורך ההרצאה חייכתי. "בעצם," כך חשבתי לעצמי, "כנראה שלצוות התמיכה של הסופר אתו תקשרתי ועליו כתבתי ביומן של אתמול, יש מערכת כזו או דומה לה.". אני הרי פניתי אליהם בווטסאפ, קיבלתי תשובות אוטומטיות בתחילת השיחה ובסופה. שוחחתי עם נציג במהלך השיחה. קיבלתי סמס של סיכום השיחה שמודיע לי שניתן לי זיכוי על המצרכים שלא הגיעו במשלוח, והיום בבוקר קיבלתי דואל עם פרטי הזיכוי ועל אילו פריטים זוכייתי. ההרצאה שצפיתי בה היתה על איך לעשות את כל אלו ברכיב של מערכת בשם סיילספורס. איך שדברים מתחברים לפעמים…

נ.ב.

  1. ק קו קור קורי קורים, איך שדברים קורים…
  2. למי שרוצה לדעת מה זה סיילספורס, נא להשאיר מייל בתגובות.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה מולי. בתור מורה בתיכון הזום הפך לחבר קרוב מאוד בשבועיים וחצי האחרונים. אני אוהב את הכלי הטכנולוגי הזה,
    ידידותי מאוד למשתמש.

  2. יש ויש צ'יקו. אני גם מלמד תיכון ומקצוע שהוא לבגרות אז יש להם אינטרס משלהם להיות בעניינים. עוזר במידה רבה.

  3. ישנם יישומונים שונים לשיחות וידאו. בכל מקרה במסגרת בית המדרש הקהילתי בקריית שמואל שבקריות הצפוניות לחיפה, המתקיים בליל רביעי "שלישי בערב/בלילה" ובלילה שישי ("חמישי בערב/בלילה"), מועברים השיעורים כבר כמה שבועות בשיחות וידאו.
    אמש הועבר השיעור הראשון דרך זום, אך אני לא יכולתי להשתתף בו כי הקול אצלי היה משום מה היה על שקט (בזום בלבד) ולא ראיתי אפשרות לשנות זאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט