יומן קורונה 15# – 31/03/2020 – מולי

"לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים…" כמה שגיאות לוגיות תוכלו למצוא בימי הקורונה במשפט הבודד הזה?

אוטובוס? מה זה אוטובוס? התחבורה הציבורית כבר מזמן מושבתת. אתמול עמדנו ואני וזוגתי בחלון הסלון וצפינו ב(אין) תנועה על הגשר. בימים שתיקונם זה גשר פקוק ועמוס כמעט כמו נתיבי איילון, אך אתמול בתשע וחצי בבוקר, עברה עליו בחצי דקה. בקושי מכונית אחת לכל כיוון. אחרי כחמש דקות של צפייה ב(אין) תנועה, פתאום עבר אוטובוס. "ווי, אוטובוס!" פלטנו שנינו באותו זמן, מופתעים למראהו.

ואם אין אוטובוס, בטח שלא תהיה "גברת סלים" שתיכנס לתוכו. בימינו היא הרי כבולה לביתה בהוראת משרד הבריאות, ראש הממשלה וחיילי צה"ל המלווים שוטרים כשרק המפקדים חמושים. יצא לכם לראות את הסרטון שמופץ בווטסאפ על שוק מחנה יהודה שנראה זנוח וריק, הרבה יותר ריק משבת או יום כיפור? אז נכון, כן יש מרכולים וסופרמרקטים, אבל הרוב או ששולחים את הגבר במקום את הגברת לעשות את הקניות הענקיות שבוע לפני ליל הסדר או שעושים משלוח במקום להסתובב עם סלים!

גברת עם סלים

גם אנחנו עשינו אתמול משלוח, והפעם הוא לא עבר חלק, ממש ממש לא. 🙁

שלשום בלילה עדכנתי את המשלוח כי פתאום הבנתי שהתורים בסופר המקוון הם כבר לא שבוע קדימה, הם כבר שבועיים קדימה. אז עדכנתי את הכמויות במשלוח, כדי שיספיקו לשבועיים. זה לא היה קל, אבל העדכון עבר בסופו של דבר איכשהו בהצלחה.

ואז המשלוח הגיע. ההתחלה היתה טובה כי הוא אפילו הגיע לפני הזמן. "זה לא המשלוח מהסופר?" אמרה לי זוגתי שבמקרה עמדה ליד אותו חלון מהבוקר כשה"אוטוסופר" הגיע שעה לפני הזמן המתוכנן. שתי דקות אחרי התברר שזה כן המשלוח שלנו.

נו, אחרי שהתהדרתי בכפפות והכנסתי את כל המצרכים, גיליתי שלא הגיעו בכלל כל הפירות והירקות. חלב ומוצריו- הגיעו, לחמים ודגנים – צ'ק, שתייה לסוגיה – יש, בשרים – תקין לחלוטין, ופרות וירקות? אפילו לא עלה פטרוזיליה אחד, אפילו לא בדל בצל או זנב קולרבי.

אז התקשרתי לשירות הלקוחות. "אם נותקתם זו לא תקלה," אמר המשיבון, "זה כי יש לנו עומס" והפנה אותי לווטסאפ… שבו כתבתי וקיבלתי הודעה אוטומטית:

[16:15, 30.3.2020] smv: שלום וברכה. בנושא משלוח מספר XXXXXXX. הגיע רק חלק מן המשלוח. אף אחד מן הירקות והפירות לא הגיע בכלל. נא עזרתכם. בתודה מראש.
[16:15, 30.3.2020] צאט של הסופר: היי, תודה שבחרת בשירות הוואטסאפ של XXXX. מוקד השירות עמוס כעת וזמני ההמתנה צפויים להיות ארוכים מהרגיל. פנייתך תטופל ע"י נציגנו מהר ככל שיתאפשר. תודה על ההבנה צוות XXXX.

חצי שעה אחרי. האמת זה ממש טוב כי בפעם הקודמת שכתבתי להם בווטסאפ זה לקח יום שלם, קיבלתי את ההודעה הבאה ועניתי עליה:

[16:34, 30.3.2020] צאט של הסופר: שלום. חוייבת על המוצרים שלא קיבלת?
[16:37, 30.3.2020] smv: כן.
[16:37, 30.3.2020] smv: נראה כאילו שכחו להעלות אלי הביתה את הפירות והירקות
[16:38, 30.3.2020] smv: כלומר, את השקיות שלהם
[16:42, 30.3.2020] צאט של הסופר: תגיד לי איזה מוצרים לא קיבלת אני אזכה אותך
[16:46, 30.3.2020] smv: אין אפשרות להביא אותם?
[16:46, 30.3.2020] צאט של הסופר: לצערי לא
[16:47, 30.3.2020] smv: תפוז
פומלה
בננה
אבוקדו
עגבניה
קישואים
פלפל אדום
כרובית
בצל
תפוא
מלפפון
פטריות
[16:54, 30.3.2020] smv: נא לכתוב לי כמה יצא החשבון אחרי ההורדות.

דקה אחרי הגיעה התשובה שהרגיזה אותי. אני הרי הכנתי מראש את העלויות של כל מה שלא הגיע והופתעתי לקרוא את הסכום שהם כתבו. אז התווכחתי:

[16:55, 30.3.2020] צאט של הסופר: מולי, זיכיתי אותך על המוצרים ב188 שקלים
[16:55, 30.3.2020] smv: זה לא הגיוני
[16:55, 30.3.2020] smv: עפ החישוב שלי זה 201.04 ש"ח
[16:56, 30.3.2020] smv: תפוז 10.39
פומלה 22.7
בננה 23.7
אבוקדו 26.4
עגבניה 7.25
קישואים 18.96
פלפל אדום 21.89
כרובית 19.29
בצל 17.15
תפוא אדום 16.2
מלפפון 7.21
פטריות 9.9סהכ 201.04
[16:58, 30.3.2020] צאט של הסופר: סליחה 199.21

נו טוב, על שני שקלים באמת לא אלך לרב כי אולי יש לי טעות קטנה ולא היה לי כוח לבדוק הכול מחדש. אבל כן היתה לי עוד שאלה.

[17:00, 30.3.2020] smv: מה זה אומר? שתורידו מהחשבון? או שיהיה זיכוי? ואגב. כמה ירד לי מהויזה? מה שכתוב בדף שקיבלתי או מה שכתוב באתר שזה 50 שח יותר?
[17:00, 30.3.2020] צאט של הסופר: זיכוי לאשראי

חיכיתי שיענו גם על חלקה השני של השאלה, ולא ענו. לכן בסוף הלכתי ובדקתי כלפי הזמנות קודמות וראיתי לבד את התשובה. ואז, אחרי ארבע דקות של שתיקה, קיבלתי הודעת סיום:

[17:04, 30.3.2020] צאט של הסופר: שמחתי לעזור לך בפנייתך, אנחנו כאן לכל עניין נוסף 🙂

אני לרוב מנומס, אפילו מנומס מאוד ודי אוהב להפריז במילות תודה. אבל לא הפעם. בשאריות האחרונות של הנימוס שעוד נותרו לי, עניתי רק:

[17:05, 30.3.2020] smv: תודה

אז הכסף יוחזר. נקווה. אבל מה עושים עם כל הפירות והירקות שהזמנתי ושלא הגיעו. אני הרי תקוע בבית "הודות" לשלוש קבוצות הסיכון, כך שגם בני ביתי בעצם תקועים אתי. צריך למצוא פיתרון לזה.

אז התקשרתי לכל הסופרים בסביבה. בראשון בכלל לא ענו. בשני אמרו שלא עושים משלוחים דרך הטלפון. ברשת הגדולה השניה שכן עושה משלוחים און-ליין, קבעו שהמשלוח יגיע רק עוד שבועיים וחצי. המכולת בשכונה הקרובה, זו שבדרך כלל אני קונה בה, אמרו שמצטערים, אבל עושים כעת משלוחים רק לשכונה שלהם וכבר לא עושים לשכונה לשלי.

אז מה לעשות?

החלטתי לחפש מכולות בשכונה שלי. נזכרתי במכולת שהייתי בה לפני חצי שנה או יותר, כשבאף מקום אחר לא היה ניתן להשיג ביום ששי בשלוש אחר הצהרים שמיר ופטרוזיליה, ידעתי היכן הם, בערך, אבל לא זכרתי את שם המכולת – ובטח לא את הטלפון שלה.

אז נכנסתי למפת הרחובות של גוגל והתחלתי "לנסוע" על המפה מהבית שלי לסביבה של הסופר הזה. אחרי כמה דקות של שיטוט,אכן מצאתי את שמו. חיפוש נוסף בגוגל ויש גם מספר טלפון. מתקשרים.

"היי, שמי מולי, אני יכול לעשות אצלכם משלוח לרחוב XXX?"
"ברור שכן, מה תרצה שנביא לך?"

שעה וחצי אחרי, משלוח הפירות והירקות היה אצלי בבית. הוספנו גם עוד דברים שאזלו בסופר. שילמנו כ- 15% יותר ממחירי הסופר, אבל כעת יש לנו מספיק כרובית, בננות, קישואים, תפוזים ואפילו אבקה לקניידלך (שכבר חודש אין בסופר) לשבועיים הקרובים.

נ.ב.

  1. אז מה למדנו? לרוב יש יותר מדרך אחת לעשות דברים!
  2. ק קו קור קורה שהפסדו יוצא בשכרו.
  3. לאוטובוס לא נכנס גבר בלי סלים…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה מולי
    אני שולח את אישתי לסופרים… קודם כל כי היא יודעת מה צריך לקנות, אני נמצא סתם כדי לזרוק לאוויר – חסר קולה ובשר. דבר שני: הנשים יותר "חסינות" ופחות נפגעות… (לפי מה שאומרים…)

  2. וואו כמה זמן ואנרגיה אנחנו מוציאים על להכניס אוכל לגוף.
    מצבים כמו זה, עם הקורונה, רק ממחישים כמה כיף היה אם היינו יכולים לחיות פשוט מהאויר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט