ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 7/8 – הספרס

ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 7/8 – הספרס

אגרנט – ובכן, לאחר שירדנו לעומקם של אינטרסים ושיקולים של המועדונים השונים בליגה שהוזכרו כמטרות אפשריות לטרייד על קוואי, אנחנו חוזרים לספרס ולפופוביץ' על מנת להבין מדוע העדיפו את הטרייד עם טורונטו על אפשרויות אחרות שעמדו בפניהם. אז שוב שלום לך, מר פופוביץ'.

פרקים קודמים: 1 – הקרע עם הספרס, 2 – הלייקרס, 3 – הקליפרס, 4 – טורונטו, 5 – פילדלפיה, 6 – בוסטון.

 (פופ עולה לדוכן)

פופ – שלום רב.

לסקוב – זה יהיה דיון ארוך, אבל נתחיל דווקא בסוף – הטרדת את קוואי לטורונטו עבור דרוזן, פולטל ובחירת סיבוב ראשון בדראפט שהפכה לקלדון ג'ונסון. הצרות הגיעו בצרורות עוד לפני תחילת העונה כשדז'ונטה נפצע וסיים את העונה. דרק וייט ולוני ווקר נפצעו והתחילו לשחק רק מאוחר יותר. במהלך השנה היו תקופות בהן הקבוצה נראתה מצוין, בצד תקופות חושך ארוכות לא פחות, וחוזר חלילה. בסופו של מירוץ מתיש, הצלחת לסיים את העונה במקום השביעי, ולהוציא את המיץ לדנבר האימתנית בשבעה משחקים קשים. אתה מרוצה?

פופ – אני אף פעם לא לגמרי מרוצה, אבל אני חושב שבהתחשב בנסיבות זו הייתה עונה לא רעה בכלל – עברנו ניתוח לב פתוח בקיץ כשחצי קבוצה עזבה כולל קוואי, דני גרין, מאנו, טוני, סלו-מו ואחרים. ואחר כך ספגנו רצף פציעות שבאמת לא זכור לי כמותו. בסופו של דבר, למרות כל אלה, הצלחנו לשמור על רצף הפלייאוף ההיסטורי באחת העונות התחרותיות ביותר הזכורות לי במערב הפרוע, והתמודדנו יפה בסיבוב הראשון מול קבוצה עדיפה. עם קצת מזל היינו עוברים את דנבר, ואני מעריך את הסיכויים שלנו מול פורטלנד כלא רעים. עם דז'ונטה בריא אפשר בהחלט היה לדמיין את העונה האחרונה מסתיימת בגמר המערב. אין לי תלונות. יש לי בהחלט לקחים ומחשבות על איך משתפרים בשנה הבאה.

לסקוב – מסכים. אחרי כל העליות והירידות במהלך השנה, השורה התחתונה, לנוכח הנסיבות הייתה מרשימה. אפשר בהחלט לומר שעשית את המרב והמיטב בכלים שהיו לך, החל מלהשתמש בדרוזן כ-SF לעת מצוא, עבור דרך ברין פורבס כרכז בחמישייה, וניצול מה שנשאר במיכל של גיי, בלינלי ומילס. אגדיל ואומר שלהערכתי, מועדון אחר עם סגל כזה כנראה לא היה עושה פלייאוף וקרוב לוודאי היה ניגף מול דנבר.

פופ, ארשת פנים קפואה – יופי טופי. אני יכול ללכת?

לסקוב – עדיין לא, וזאת משום שהשאלה המונחת לפתחנו היא לא האם הוצאת את המקסימום משחקניך אלא האם בניתם את הרוסטר נכון, ולא רק לעונת 2019 אלא גם להמשך.

פופ – תגדיר "נכון". מה זה "לבנות את הרוסטר נכון"? הכול תלוי לאן אתה רוצה להגיע.

לסקוב – מקבל לגמרי. אז לאן רצית להגיע?

פופ – רציתי לבנות את הקבוצה הטובה ביותר שאני יכול. כמו כל שנה. העובדה שנאלצנו להיפרד מקוואי לא אומרת שתולים שלט "סגור לשיפוצים". לא אצלי. הלך קוואי, יבואו שחקנים אחרים ויתחרו. ככה זה עובד כאן.

לסקוב – אני בהחלט מבין שזו המורשת של הארגון, לפחות בתקופה, המאוד ארוכה, שבה אתה משמש בתפקידך. אני גם מסכים שלא נכון להתחיל מחדש כל פעם שחל שינוי ברוסטר, ולא נכון להיכנס לתהליכים בלתי נגמרים שסופם מי יישורנו. וגם במבחן התוצאה אני חושב שמשך רוב השנים שלך בתפקיד המדיניות הזו הוכיחה את עצמה. שמרת על גרעין יציב, החלפת חלקים מסביב, זה תמיד הספיק לפלייאוף, בדרך כלל להתמודדות על התואר, ולעתים גם לאליפות. אין, לי לפחות, ספק שפעלתם נכון כל השנים הללו.

פופ – יופי, באמת יופי. אז עכשיו אני יכול ללכת?

לסקוב – עדיין לא, מאחר ואני מבקש לטעון שהשיטה הזו, שבאמת עובדת יפה כבר 20 שנה, אינה בהכרח מתאימה עוד. סיבה מרכזית לטענה זו היא הערכתי שאין לך גרעין יציב ותחרותי ברוסטר.

פופ – תגדיר גרעין יציב ותחרותי.

לסקוב – מאז 1999, תמיד היו לך שחקנים שיכולת לבנות סביבם קונטנדרית – בהתחלה סביב רובינסון ודאנקן, אחר כך דאנקן, מאנו וטוני, אחר כך קוואי, למרקוס ותוספות של הביג-3 מהספסל. בכל הרכב היה מי שהביא ניסיון, היה מי שהביא כשרון, היו רגליים צעירות וכאלה שפחות, אבל התמהיל הכולל היה כזה שיכול היה להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. לפעמים זה הספיק לאליפות, ולפעמים לא כי גם היריבים לא פראיירים, וזה גם בסדר. הטענה שלי היא שעכשיו אין גרעין כזה. עכשיו זה לא רק עניין של יריבה יותר טובה או פחות טובה. עכשיו אין לכם את הפוטנציאל לזכות באליפות.

פופ – ולדעתך עם קוואי היה פוטנציאל כזה?

לסקוב – כן. קוואי שחקן אדיר ונדיר בשני צדדי הפרקט, ואם מקיפים אותו בצוות ראוי ומגובש, הוא יכול לזכות באליפות. זה אפילו קרה לפני חודשיים. לא במועדון שלך, אבל קרה. וזו בהחלט הוכחה שאפשר לבנות קונטנדרית סביב קוואי. השאלה היא האם מה שקיבלת בטרייד אכן יכול להחליף את קוואי.

פופ – טרייד זו לא תכנית כבקשתך, בטח לא כזה שנעשה כשכל העולם ואשתו יודע שהשחקן רוצה לעזוב, ועוד אומר באיזו עיר ובאיזה מועדון הוא רוצה לשחק. זה השפיע מאד על היכולת שלנו לקבל מה שאנחנו רוצים עבור קוואי. תאמין לי שאם הייתי מציע את קוואי בטרייד לפני הפציעה ב-2017, היינו שומעים מכל קבוצה בליגה.

לסקוב – אתה כמובן צודק, אבל זה בדיוק העניין. נשמע כאילו אמרת לעצמך "בוא נוציא את המקסימום מהנסיבות הלא פשוטות האלו", ולא בדקת האם ההצעות שאתה יכול לקבל בנסיבות האלו הן אכן כאלו שמייצרות לך גרעין תחרותי של ממש ביום שאחרי קוואי או שלא. אם כן, אז אני מסכים שהמדיניות של 20 השנים האחרונות יכולה הייתה להימשך. אם לא, אז יתכן ובכל זאת היה טעם לשקול אותה מחדש.

פופ – ונניח שלא היו לי הצעות שמאפשרות גרעין תחרותי של ממש, בראייתך, מה אתה מציע שאעשה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי), מתרומם ממושבו – סליחה אדוני, ברשותך, אם אפשר?

לסקוב – נו יפה, מתברר שאפילו אתה מסוגל ללמוד לבקש את רשות הדיבור, ולא להצטעק כך פתאום. כן, אם מבקשים בנימוס, אז אפשר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי) – תודה אדוני. ברשותך, אני מבקש להציע שאם אין גרעין תחרותי צריך לשנות את המדיניות הקיימת, למרות הצלחתה ב-20 השנים האחרונות, ולהגדיר כיעד לא את בניית הקבוצה הטובה ביותר מדי שנה, כבעבר, אלא את השגתו של גרעין תחרותי שכזה, ויפה שעה אחת קודם. ואני מבקש להזכיר שכמעט כל מרכיבי הגרעין התחרותי ב-20 השנים האחרונות היו שחקני בית, לכן היה היגיון רב בלנסות להגדיל את מספר הבחירות שלנו בשנים הקרובות, ואת איכותן, על מנת ליצר גרעין חדש שכזה. והמבין יבין.

לסקוב, פונה לפופ – כמי ששימש כמפקד גייסות השריון בצה"ל, אני מוצא היגיון בדברי האדון הצעיר. כשהיה לך גרעין תחרותי, המשימה השנתית שלך הייתה להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר על בסיסו, אבל מרגע שתנאי הכרחי זה אינו מתקיים, גם המשימה השנתית הזו צריכה להשתנות, ובהחלט יתכן שהיא מצריכה שימוש בטנקים ולו לפרק זמן מוגבל.

פופ – אני גדלתי בחיל האוויר. אצלי אין טנקינג. מצטער.

לסקוב – מה זה "אצלי אין טנקינג"?? אני לא חושב שאפשר לפסול אמצעי כלשהו אם הוא יכול לתרום להשגת המטרה. אם הצלחת איכשהו להגריל את קוואי בלי טנקינג – אחלה, כל הכבוד, שמח בשבילך ומסכים שאין צורך ללכת לטנקינג בעידן של הפוסט ביג-3, אבל אם איבדת את קוואי אני לא ממש מבין על סמך מה אתה פוסל את הטנקינג? ולא אמרתי לך להיכנס לשבע שנים רעות. רק איזו עונה אחת או שתיים. זה, אגב, בדיוק מה שעשית לפני שגייסת את טימי, אז מה אתה אומר לי "אצלי אין טנקינג"?

פופ – לפני עשרים שנה התקיימו נסיבות ייחודיות באופן קיצוני – טימי בדראפט מחד גיסא, ופציעות של שחקני מפתח אצלנו מאידך. והאמת שגם היינו מועדון שלא יכול היה להתפאר יותר מדי ברקורד שלו. היום אנחנו במקום אחר, לטוב ולרע, לטוב – יש לנו שם טוב, שחקנים יודעים שכדאי להגיע אלינו, ויש לנו המון ניסיון בכל מה שצריך בליגה הזו. לרע – שהמעמד מחייב, ואנחנו לא יכולים עכשיו לעשות טנקינג בגלל שנה אחת קשה או כוכב ממורמר.

לסקוב – אני מבין. לא מסכים, אבל מבין. ובאמת האמנת שהחבילה מטורונטו, בצרוף הנכסים הקיימים ברוסטר שלך מהווים גרעין תחרותי של ממש?

פופ – בשביל עיתונאים ואוהדים הכול תמיד פשוט וברור. אני, לטוב ולרע, צריך לקבל החלטות מעשיות בעולם האמיתי. בעולם האמיתי אין קו ברור שמעליו קבוצה של שחקנים מהווה גרעין תחרותי ומתחתיו היא לא כזו. בוא נגיד שאם זה היה תלוי בי, לא הייתי מטריד את קוואי עבור שום שחקן אחר, גם לא עבור החבילה שקיבלתי מטורונטו, אבל זה לא היה תלוי בי וחשבתי שהחבילה מספיק טובה כדי שנוכל להתחרות גם ב-2019. לא חשבתי שנהיה מועמדים לאליפות בשנה הראשונה, גם בגלל הלוחמים וגם בגלל שידעתי שייקח זמן להתגבש, אבל חשבתי שנהיה טובים, וכאמור, אלמלא הפציעות של מורי ואחרים, גם יכולנו להיות יותר טובים, וחשבתי שזה בסיס טוב ל-2020 ואילך. זה מה שיש לי להגיד לך.

לסקוב – אז נשים רגע בצד את השאלה האם בכלל יש בהצעות שקיבלת גרעין תחרותי, ונניח שאכן יש בהן – או לפחות בזו שהחלטת לקבל, ההצעה של טורונטו – גרעין תחרותי שכזה. במקרה כזה, השאלה הבאה היא מדוע קיבלת את ההצעה של טורונטו ולא אחת מההצעות האחרות שעמדו בפניך, ואף יותר מכך – השאלה היא מדוע דחית על הסף, על פי דיווחים שונים, את ההצעות הראשוניות שקיבלת מהמועדונים שהעידו כאן לפניך.

פופ – זו החלטה לא פשוטה. היו מספר שיקולים.

לסקוב – אחד השיקולים ששמענו ממועדונים אחרים הוא שלא רצית לחזק קבוצות מתחרות במערב.

פופ – אני באמת ובתמים לא מבין את הטיעון הזה. ראשית, המערב היה מלא וגדוש, ועמד להתמלא עוד יותר, כך שגם אם מחזקים אחת מבין 14 הקבוצות האחרות בקונפרנס, ואתה יודע מה, אפילו אחת מה-10~ שמתחרות על הפלייאוף, או אפילו ה-5~ שיכולות אולי ללכת רחוק בפלייאוף, זה עדיין לא משנה באופן משמעותי את הסיכויים שלי מול השדה, ובוודאי שהחיסרון שבכך בטל בשישים מול החבילה המשופרת שאני יכול לקבל ממועדונים כאלה. זה לא היה אחד השיקולים שלי. ממש לא.

לסקוב – וזה עוד אחד מעקרונותיך החריגים או שזו מגמה כללית בליגה?

פופ – לא יודע, אבל אני לא חושב שאנשים אחרים חושבים בצורה כזאת – תראה את דוראנט שיכול היה לחתום בברוקלין כשחקן חופשי ובמקום זה שלח לשם את דאנג'לו ראסל בטרייד. לפי הטיעון שלכם, הוא לא היה צריך לעשות זאת על מנת שלא לחזק את הלוחמים. אני גם לא חושב שהוא עשה להם "טובה" מאחר ושיחק שם בעבר. אני חושב שהוא עשה מה שטוב לקבוצה החדשה שלו, הנטס, שבמקרה הזה כלל בחירת סיבוב ראשון, פינוי שני מקומות ברוסטר ובערך 3.5 מיליון דולר בפיי-רול, ואולי עוד כמה גרושים לחוזה שלו מאחר וחתם במועדון שבו כבר שיחק. מה זה עושה לאופוזיציה לא ממש שיחק תפקיד בהחלטה שלו לדעתי.

לסקוב – אז מה כן היו השיקולים שלך?

פופ – שיקול אחד היה הרצון שלא לתת לקוואי בדיוק את מה שהוא רוצה, לא בגלל רצון להתנקם בקוואי אישית, למרות הכול אני מחבב את הבחור, אלא על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלו בעתיד. אם כל כוכב יוכל לקום כל בוקר ולתבוע טרייד לאן שהוא רוצה, לא נוכל לנהל מועדונים בצורה מקצועית. למעשה, אנחנו כבר כמעט במצב הזה. ולא רציתי לתרום למגמה הזו. לכן, גם שמחתי מאד כשניו אורלינס סירבה להטריד את דייויס ללייקרס בחורף 2019, זה בדיוק מה שהם היו צריכים לעשות, ושוב – לא בגלל שיש לי משהו נגד דייויס, אלא בגלל ההשפעות העמוקות על הליגה.

לסקוב – אני מתייחס לטיעון הזה ברגשות מעורבים. מצד אחד, אני מעריך את הנכונות להקריב אינטרס פרטי ומיידי עבור מה שאתה תופס כאינטרסים ארוכי טווח של הליגה כולה, מצד שני, אני לא יודע עד כמה זה ריאלי להאמין שלצעד כזה, במקרה אחד ספציפי, תהיה השפעה של ממש על המגמה הזו. ולראיה, דרישות הטרייד של באטלר ממינסוטה באוקטובר 2018, ושל פול ג'ורג' מאוקלהומה בקיץ 2019. קשה להגיד שהיה למעשה שלך אימפקט משמעותי על האופן שבו הדברים מתנהלים. והמחיר הוא שלא לקחת את ההצעות של הקליפרס ושל הלייקרס שיתכן והיו טובות יותר מזו של טורונטו.

פופ, מגחך – אז אתה אומר לי לדבוק בערכים שלי רק כשזה קל ומשתלם?

לסקוב – בהחלט לא. מה שכן, אני מציע להבדיל בין צעדים בעלי אופי סמלי לבין צעדים שיש להם אימפקט אמיתי על המציאות. הרי בסופו של דבר, טורונטו או לא טורונטו, אם לא בקיץ 2018 אז בקיץ 2019 קוואי הגיע ליעדו בלוס אנג'לס. כך שקשה לומר שהלקח שרצית שיילמד אכן נלמד. אולי אפילו להיפך – השחקן לא קיבל את מה שרצה בטרייד, ועם זאת לקח שם אליפות, ואז בחר בנחת את יעדו המקורי – אחרי סיפור כזה, התעקשות שלך על לא להטריד אותו לכאן או לשם נראית חסרת תועלת ואולי אף משדרת חולשה. המסר הזה מגיע לליגה כולה, וגם לשחקנים בספרס באופן ספציפי – "פופ סרב להטריד לל.א ויצא סאקר". אני לא חושב שזה מה שימנע משחקנים, כולל בספרס, לדרוש טרייד בעתיד.

פופ – זו דוגמא אחת. יש גם אחרות.

לסקוב – נכון, אבל על הדוגמא הזו אנחנו מדברים כאן. זה בדיוק העניין. ואם אתה רוצה דוגמאות נוספות אז גם הדוגמא של אנתוני דייויס היא טובה – האם ניו אורלינס באמת תרמו לבלימת תופעת הכוכבים הנוטשים בליגה בכך שסירבו לטרייד בחורף 2019? מסופקני, שהרי הטרייד אכן בוצע בקיץ 2019, אז לכל היותר הם יכולים לומר שמנעו טרייד באמצע השנה. זה לא הישג מבוטל, מכיוון שכוכב נוטש באמצע השנה הרבה יותר קשה להחליף, ובדרך כלל יש פחות קבוצות שיכולות להתחרות על שירותיו מה שמשפיע על גובה ההצעה, אבל זה גם לא באמת מונע את המגמה. אומר זאת כך, אני חושב שפרסטי פעל נכון כש"וויתר" על פול ג'ורג' בקיץ 2019 ולא "נאבק" על יחסי הכוחות בין המועדונים לשחקנים. הוא לא באמת היה מרוויח מלהשאיר את פול, אלא סתם שורף שנה נוספת עם כוכב נטול מוטיבציה. אני חושש שאת מערכת היחסים ומאזן הכוחות בין המועדונים לכוכבים צריך לפתור בדרכים אחרות, מסודרות יותר. אולי במסגרת ה-CBA הקרוב?

פופ – לא הייתי בונה על ה-CBA או על הליגה בעניין הזה, אבל לא משנה – פרקטית אתה כנראה צודק, אני פשוט לא מעוניין לעשות דברים בצורה כזאת. בהקשר זה אני בהחלט מבין את כל מי שתהה למה לא עשינו עבירה בסוף משחק 6 בפיינלז ב-2013, אבל אני גם נאמן לתשובתי דאז – לא זו הדרך לעשות דברים בליגה. אני שלם היום עם ההחלטה ב-2013, ואני שלם גם עם ההחלטה ב-2018.

לסקוב – אני מעריך את העמדה הזו. באמת. זה לא טריוויאלי בכלל, ובסביבה הישגית ו"קפיטליסטית" כמו הנ.ב.א של 2019 בפרט. אבל אני מבקש להעיר שחברות, וארגונים, שנצמדים לעקרונות מסוימים לאורך זמן, עלולים למצוא את עצמם קורסים וכושלים, כשהעקרונות הללו כבר לא מתאימים למציאות הקיימת. העקרונות צומחים בסביבה מסוימת, ואנשים דבקים בהם כשהם רואים שהעקרונות הללו אכן מביאים אותם להישגים, אבל כשהסביבה משתנה, העיקרון ששירת אותם כל כך יפה עד עכשיו, עלול להפוך מנכס לנטל, ולהביא לקריסתם. ולעתים השינוי הזה מתרחש מהר מאד. רוצה לומר, שלא מספיק להיות שלם עם ההחלטה הזו לאור המאזן הכולל של ההישגים והכישלונות ב-20 השנים האחרונות, שאני מסכים שהוא חיובי, אלא גם לבחון האם העקרונות הללו עדיין רלוונטיים בנ.ב.א של 2019. אם התשובה היא שלילית, המחיר עלול להיות כבד.

פופ – אז אתה בעצם טוען שאני זקן ששיטותיו ועקרונותיו התאימו לעבר אך אינם מתאימים להווה? זה נשמע לי כר פורה להצעות לפרישה.

מאיר אריאל, מצטעק ממקום מושבו – "הזקן הביתה!!! יאללה בקי האמון!!!"

לסקוב, מתקשה לזהות את מקור הרעש – שקט באולם!!!

לסקוב, פונה לפופ – כמי שחגג יומולדת מאה באפריל האחרון, קשה להאשים אותי בגילנות, ומאותה סיבה אני גם לא חושב שאתה צריך לפרוש. מה שכן צריך לעשות, בדיוק כמו שאתה עושה בכל משחק ובכל סדרה, זה את ההתאמות הנדרשות על מנת להמשיך ולהצליח, והתאמות אלו אינן מתייחסות רק ל-X ול-O אלא גם להיבטים בסיסיים יותר של המציאות בליגה. סה טו.

פופ – מעניין. אחשוב על זה.

לסקוב – נחזור רגע לעניין המקצועי נטו. אני חושב שדי ברור שאם היית רוצה לבנות מחדש, אז ההצעה של טורונטו, עם דרוזן הקשיש במרכזה, לא הייתה הצעה טובה במיוחד, אבל כבר אמרת שרצית לבנות את הקבוצה הטובה ביותר, אז בוא ונבחן, לאור המטרה הזו, את ההצעה של טורונטו בהשוואה להצעות האחרות. הייתי רוצה להבין יותר טוב מדוע בעצם ההצעה של טורונטו נתפסה בעיניך כהצעה הטובה ביותר. לא נחזור על כל האפשרויות שעלו בפוסטים הקודמים, אבל נציג אותן בתמצית:

לסקוב – אחד הדברים שבולטים בהצעה של טורונטו הוא מספר השחקנים המצומצם שהספרס מקבלים. אתה שולח שני שחקנים ומקבל שני שחקנים, ובחירה. האם זה היה מכוון?

פופ – במובנים מסוימים כן. אני מעדיף לבנות את הרוסטר שלי בעצמי ולא לאכסן כל מיני חתיכות שהגיעו ממקומות אחרים לצורך השלמת משכורת, או כתחנת ביניים לפני הטרייד הבא. בסוף אני צריך לבנות קבוצת כדורסל ואני לא רוצה לעשות את זה באופן סיטונאי אלא בקמעונאות – כל פעם מוסיפים חתיכה אחת, שאותה אנחנו רוצים, אם היא מתאימה לנו. כל נדידות העמים האלו שמתרחשות בליגה לעתים מזומנות פשוט לא מתאימות לי.

לסקוב – אני מבין, ויש בזה הרבה היגיון, אבל שים לב שלפחות ב-2019, הסגל שלך לא היה משופע בחתיכות איכותיות במיוחד. שחקנים כמו דנטה קאנינגהאם וקווינסי פוינדקסטר, על חוזה מינימום, לשנה אחת, הם לא בדיוק חלק בלתי נפרד מהתוכנית של המועדון אלא יותר ממלאי מקום כאלה. אתפלא למצוא אותם אצלך גם בעונה הבאה. שנה לפני כן היו ברנדון פול ולוברן. בדרך כלל יש לך לפחות אחד או שניים כאלה ברוסטר.

פופ – נכון ולא נכון. נכון שהם לא בהכרח בתוכנית שלי לטווח הזמן הארוך, אבל גם אורח לרגע יכול לעשות פגע, וחשוב לי שבזמן שהם אצלנו הם יעשו דברים חיוביים ולא יפגעו במערכת. קווינסי שחקן חכם, נחמד וחרוץ שהוא נכס לכל רוסטר. בעוד 10 שנים, כשתשאל את מי שהם היום הצעירים שלנו, מי השפיע על הקריירה שלהם וממי הם למדו, השם קווינסי פוינדקסטר יעלה לא פעם ולא פעמיים. אז כן, חשוב לי מאד מי השחקן ה-11 וה-12 ברוסטר.

לסקוב – בסדר, מה בנוגע לבחירות? הן לא "תופסות מקום ברוסטר", וגם אם זו בחירה בשנה הקרובה, הרי הבחירות מגיעות מקבוצות חזקות, מה שאומר בחירות נמוכות, מה שאומר משכורת באזור של עד מיליון וחצי דולר. וחשוב מכך, הן מאפשרות לך לבחור את מי שבאמת מתאים לך, מתוך סך השחקנים הפנויים כמובן, ולא לקבל איזה מישהו שנבחר על ידי GM אחר. כמו שאיינג' אמר לנו, אין לך הרבה בחירות, ותוספת של שתיים-שלוש בחירות בשנתיים-שלוש שנים הקרובות יכולה לעשות הבדל ממשי ביצירת אותו גרעין תחרותי שדיברנו עליו. בקיצור, הניתוח שלי אומר שהיית צריך לקפוץ על הצעות עם בחירות ולא לקחת את זו שכללה רק בחירה אחת.

פופ – בגדול אני מסכים איתך, ואם תשאל את מג'יק הוא יגיד לך שדרשתי מיליון בחירות ולכן המו"מ לא התקדם. עזוב את זה שאחר כך הוא העביר את כל הבחירות האלה עבור דייויס, אבל אי אפשר לומר שלא רציתי בחירות. מה שכן, לא רציתי רק בחירות אלא גם נכסים נוספים. וכן, הבחירה הבודדת לא הייתה הצד החזק של ההצעה של טורונטו. מה שכן, לא כל הבחירות נולדו שוות, ובהקשר שלנו, אני מעדיף את הבחירות הקרובות על אלו הרחוקות, והבחירה של טורונטו הייתה ל-2019.

לסקוב – בגדול אני מבין אותך, נראה לי טבעי שהערך המהוון של בחירה של 2019 יהיה גבוה מזו של 2021, אבל מצד שני, העתיד תמיד מגיע בסוף… אז אני לא חושב שנכון להתייחס ל-2021 ואילך כאילו זה מעבר להררי חושך. אתה בעצמך תמיד מדגיש, ובצדק, את התוכנית ארוכת הטווח, ואני חושב שזה נכון גם לגבי בחירות. אנסה לשאול את זה בזהירות האפשרית – האם אתה מסתובב עם איזה תאריך יעד בראש שכל התהליכים למעשה מתנקזים אליו?

פופ – תאריך יעד לפרישה אתה מתכוון? ראשית, אומר שהתשובה היא לא, ולראיה בקיץ 2019 הארכתי את החוזה שלי לשלוש עונות נוספות. עכשיו, אתה יכול לטעון שקודם לכן היה תאריך מסוים ועכשיו פשוט דחיתי אותו, אבל זה לא המקרה. אני רוצה להאמין שאני מקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור המועדון, בשקלול שיקולים קצרי טווח וארוכי טווח, מבלי שהלו"ז של התוכנית מושפע מנקודות היציאה האפשריות שלי מהמערכת.

לסקוב – טוב, נחזור להצעות שקיבלת – דיברנו על מספר השחקנים, דיברנו על מספר הבחירות. בסוף, הכי חשוב, זה איזה שחקנים אתה מקבל. אז במטותא, בוא נעבור קבוצה אחרי קבוצה ותסביר לי בבקשה למה ומדוע ההצעה של טורונטו טובה יותר מההצעות האחרות.

פופ – בסדר, נתחיל בלייקרס. לונזו שחקן שאני מחבב – חכם, מסירות, הגנה – אבל בלי שום קליעה, ואחד כזה כבר היה לי, דז'ונטה, ובמשכורת יותר נמוכה, אז לא היה לי מה לעשות איתו. יש לו גם אבא פסיכי ומדיניות מרצ'נדייז הזויה שמתאימים יותר לשוק גדול, כך שלדעתי הסבירות שהיה נשאר אצלנו מעבר לחוזה הרוקי שלו אינה גבוהה. אינגראם שחקן לא רע – ארוך, מהיר, קולע – אם היה מגיע אלינו היינו צריכים להתחיל ללמד אותו לשחק קבוצתי ולעשות הגנה, והערכתי שזה ייקח עונה או שתיים, וכאמור, לא חיפשתי רק צעירים מבטיחים אלא גם שחקנים שיוכלו לדלבר כאן ועכשיו. הארט הוא צלף, זה תמיד טוב, ובעיקר לנוכח יכולת הקליעה שלנו מבחוץ ב-2018, אבל גם כאן היו לי אלטרנטיבות בדמות ברין פורבס שגדל אצלי ולמד את המערכת שלנו, וגם בלינלי שאני מכיר אותו וסומך עליו. את קוזמה הם לא היו מעבירים לדעתי, וגם אם כן, הוא מחפף בהגנה ודי יושב על המשבצת של למרקוס, אז אין לי צורך מידי בו. בקיצור, חבורה של שחקנים בסדר גמור, אבל צעירים מדי ובתפקידים שבהם יש לי כבר שחקנים. נקסט.

לסקוב – רגע, רגע – גם אם נקבל את הניתוח שלך, אפשר לשאול האם הם לא יכלו לשמש לטריידים בהמשך? בכל זאת, היו שמועות על לונזו לפיניקס, אינגראם הוא דוראנט הבא בפוטנציה, צלפים כמו הארט תמיד צריך בליגה, וכו'.

פופ – קודם כל, התברר שגם לפיניקס יש חלופות ללונזו, ואינגראם, בינתיים, הוא דוראנט רק על נייר המכתבים של ג'יני באס. לא צריך להאמין לכל ספין של הלייקרס. לא כל מי שדורך על הפרקט בסטייפלס סנטר מיד הופך למג'יק או לקובי. שנית, כבר דיברנו על זה – אני לא סם פרסטי אימפורט אקספורט בע"מ, אני מנהל קבוצת כדורסל ולא תחנת רכבת, ולא רציתי לבזבז את העונה על לנסות למקסם את הנכסים האלה. אנחנו כמעט לא עושים טריידים בחורף ולא במקרה. לקראת כל עונה בונים קבוצה והולכים איתה הכי רחוק שאפשר. כל הסחר מכר מוגבל לתקופת הקיץ. שם זה מתחיל ושם זה נגמר.

לסקוב – לפחות בנוגע לאינגראם, אני ממש לא מסכים – עזוב כרגע את העניינים הרפואיים שבכלל לא ידענו עליהם אז, הוא SF, שחקן ארוך, שיפר את הקליעה בכל שנה מאז שהגיע לליגה. תוסיף לו כמה קילוגרמים והוא יכול להיות שחקן מצוין, והוא בדיוק בעמדה שבה נזקקת למחליף.

פופ – תסתכל על הנתונים בטבלה הקטנה כאן למטה, אחת השורות היא הנתונים של אינגראם בעונה האחרונה, השנייה היא של שחקן מבוגר ופציע שכולם צחקו עלי כשהחתמתי אותו על 28 מיליון לשנתיים בקיץ האחרון. מעניין, הא?

לסקוב – אבל גם אם נגיד שבאותה נקודת זמן אינגראם לא היה שחקן יותר טוב מרודי גיי, הרי שאינגראם שחקן צעיר והתקרה שלו עוד רחוקה מאד.

פופ – צעיר כן, בנוגע לתקרה עוד נראה, אני הערכתי שהיא לא כל כך רחוקה. מותר לי.

לסקוב – קשה איתך, קשה. טוב, מה עם הקליפרס?

פופ – טוביאס שחקן שאני מחבב, צלף ויודע לעשות דברים עם הכדור, אבל בדרך כלל הוא משחק PF, וכאמור, כבר יש לי אחד כזה. בברלי הוא חיה רעה מהסוג שאני מחבב אבל הוא גארד, כמו גם ג'רום רובינסון, וכאלה כבר היו לי.

לסקוב – ולא יכולת להסב את טוביאס ל-SF? חוץ מזה שלא מעט משחקים למרקוס משחק כ-5, אז מה הבעיה לשים את טוביאס ב-4? הוא מרווח את הפרקט, הגארדים יכולים להיכנס. למה זה פחות טוב מדרוזן, אני לא מבין? דרוזן רגיל לשחק SG, הסבת אותו, לפחות חלק מהזמן, לשחק SF עם שני גארדים לצידו. מה שקורה בפועל, זה שדרוזן נכנס עם הכדור, מוסר לגארדים החוצה, הם בדרך כלל מחטיאים וחוזר חלילה. לא עדיף שדרק וייט יכנס עם הכדור ויוציא לטוביאס? אני לא מבין.

פופ – טוביאס לא מוסר מספיק טוב. הוא עם שני אסיסטים למשחק בקריירה, בקליפרס קצת יותר. דרוזן, עם ממוצע 3 בקריירה, עלה אצלי ל-6 פלוס.

לסקוב – נו, ולמה לא להאמין שטוביאס גם יעלה אצלך את מספר האסיסטים שלו? ושוב, הכוונה שלי לא הייתה שטוביאס ימסור יותר, למרות שזה בהחלט מועיל, אלא שיקלע יותר. דז'ונטה, מילס ודרק וייט יכולים למסור. גם קוואי לא מסר הרבה כשהיה אצלך ובעיקר מכיוון שלא היה בזה צורך.

פופ – טוביאס היה לקראת השנה האחרונה בחוזה שלו. לא יכולתי לדעת שהוא יחליט להישאר.

לסקוב – נכון, אבל ידעת שהוא רוצה חוזה מקס. הקליפרס לא נתנו לו חוזה מקס אז הוא לא חתם. פילדלפיה נתנו לו חוזה מקס אז הוא חתם. הוא הסתובב בליגה במגוון מקומות ולא הייתה סיבה להניח שיש לו איזושהי העדפה.

פופ – כמו ווסט, גם אני לא חשבתי שטוביאס שווה מקס.

לסקוב – ודרוזן?? בשלוש השנים שנותרו בחוזה שלו בזמן הטרייד הוא מקבל 27 מיליון כל שנה. טוביאס מגיע אליך לעונה של 14 ואחר כך, לפי החוזה בפילי, 31 ו-33. סך הכל דרוזן 81 מיליון, סך הכל טוביאס 78 מיליון. הפרש של שלושה מיליון דולר לטובת טוביאס.

פופ – ומה עם השנים המאוחרות יותר בחוזה של טוביאס – 36, 38 ו-40?

לסקוב – קודם כל, גם לדרוזן, אם תרצה להשאיר אותו, תצטרך לשלם, ואני לא חושב שהסכום יהיה נמוך יותר, בטח לא בהרבה, ובנוסף, טוביאס היה בן 26, בעוד שדרוזן הגיע אליך בגיל 29, אז אני מעריך שהתמורה שהיית מקבל עבור טוביאס, גם בשנים המאוחרות יותר, גבוהה יותר מאשר זו של דרוזן בשנים המאוחרות. בקיצור, אני יכול להסכים שטוביאס לא שווה מקס אבל גם דרוזן לא, אז השאלה היא לא איזה שחקן אתה מביא בחוזה טוב אלא לאיזה שחקן אתה משלם יותר מדי, ואני חושב שאם כבר חייבים לשלם יותר מדי, עדיף לשלם יותר מדי על טוביאס.

פופ – בוא נגיד שבעיני הם היו די דומים, ומה שעשה את ההבדל זה שאר החתיכות בטרייד. אמרתי לך שלא היה לי צורך משמעותי בגארדים, ולכן גם לא ביקשתי מווסט את בראדלי או שג"א. טורונטו הציעו את פולטל, וכמו שאתה יודע גובה…

לסקוב, חותך – …אי אפשר ללמד. כן, שמעתי, שמעתי. אבל פולטל הוא לא בדיוק אמביד או אפילו אייטון. הוא אמנם מהיר יחסית לסנטר, ונראה שיש לו משהו בין האוזניים, אבל הוא לא השומר הכי טוב בעולם, וגם בקליעה, מסירה, שליטה בכדור ושאר ירקות יש טובים ממנו. אז עכשיו אתה תגיד לי שהוא צעיר והוא עוד ישתפר וצ'יפ יעבוד איתו על הקליעה, וכל שאר הדברים שאתה תמיד אומר, ושהם נכונים, אבל בכל זאת, זה לא שקיבלת טים דאנקן 2.0.

פופ – אתה כמו האוהדים אתה, אה? כל שחקן גבוה שלובש את השחור/אפור מיד מסבירים לי שהוא לא טים דאנקן. ממש הפתעה, באמת, כי שחקנים כמו דאנקן מסתובבים בליגה בכמויות מסחריות… אז נכון – הוא לא טים דאנקן. אף אחד הוא לא טים דאנקן, וזה לא סביר להיכנס בכלל להשוואות האלה. אני חושב שגובה עדיין חשוב, בעיקר אם הבחור מצליח להסתדר בחילופים. לא היה לי אף גבוה צעיר טוב בסגל והוא יכול לסגור לי את הפינה הזו עשר שנים קדימה. לא יותר מזה, אבל גם לא פחות.

לסקוב – טוב, שיהיה. זזים קדימה לתהליך – קובינגטון, SF אוריגינל, בלי הסבות ועניינים, אתלט ושחקן הגנה טוב, בן 28. לא קוואי, נכון, אבל לפחות ממלא מקום סביר, קולע יפה משלוש. בנוסף, סאריץ', PF, סטרצ'-4, בן 24, קולע משלוש. יכול לשחק לצד למרקוס. די דומה לסמניץ' הזה שלקחת שנה מאוחר יותר בדראפט. שניהם בחוזים נוחים. בייליס, לא סגור על מי זה בדיוק, כדי להשלים משכורות, ובחירות. למה זה פחות טוב מדרוזן ופולטל?

פופ – קובינגטון בסדר גמור, אבל כמו במקרה אינגראם – יש לי את רודי גיי שהוא לא שחקן פחות טוב מקובינגטון, אולי גם יותר – קולע יותר טוב ל-2, ומאז שהוא אצלי גם קולע יותר טוב ל-3. מכיר כבר את המערכת, טוב לו אצלנו ונראה שהפציעות מאחוריו. אז קובינגטון לא מוסיף לי שום דבר. סאריץ' זה ע"ע טוביאס – יש לי כבר PF וזו לא עמדה שאני זקוק לה באופן מיוחד בשנים הקרובות. סמניץ' צעיר וישחק אצלי PF ביום שאחרי למרקוס. אז שוב, סאריץ' שחקן בסדר גמור אבל לא מה שאני צריך. ובנוגע לבייליס, אז כבר אמרתי לך, אני לא אוהב שחקנים שתופסים מקום ברוסטר רק בגלל שצריך חתיכה נוספת לאיזון משכורות.

לסקוב – אתה שם לב שכל הליגה מחפשת סטרץ'-4 למיניהם שהם מספיק ארוכים כדי להגן ומספיק צלפים כדי לקלוע משלוש, ורק אתה טוחן לי כל הזמן על למרקוס? כולם טועים ורק אתה צודק?

פופ – היה לי אחד גבוה וצלף בשם ברטאנס כך שספציפית לא הייתי צריך אחד נוסף כזה. חוץ מזה, עם כל הכבוד ל"מספיק ארוכים", אין להם את היכולת להגן כמו שצריך וזה עדיין משהו שחשוב לי. לא יודע מה כל הליגה מחפשת, אבל כן יודע שמירוטיץ' יצא מהליגה, סאריץ' הוגלה למינסוטה, ברטאנס בארלינגטון, כלומר בבית הקברות של וושינגטון, ודרגן בנדר…

לסקוב, חותך – …. בסדר, בסדר, עזוב את בנדר, ניצחת. ומה עם…

פופ – פולץ? בדיסניוורלד, תודה ששאלת.

לסקוב – נו ברצינות.

פופ – בפעם האלף – לא הייתי צריך גארדים, ובעיקר לא כאלה שלא שומרים ולא קולעים.

לסקוב – אז למה ביקשת את סימונס?

פופ – הוא בכלל לא גארד. הייתי הופך אותו לפורוורד או למשהו בסגנון של בוריס דיאו, ואחד כזה אני תמיד צריך.

לסקוב – מעניין. לא יודע אם זה היה עובד אבל הרעיון מעניין. טוב, עוזבים את התהליך לטובת הדשא הירוק של השכן בבוסטון. אבל כאן אני לא מתכוון לוותר לך כל כך בקלות – היו מיליון אופציות, דני איינג' זה בן אדם שתמיד אפשר לדבר איתו על רעיונות יצירתיים, האיש קיבל בחירת דראפט עבור שחרור המאמן שלו למען השם… והוא אומר שהשיחה איתכם בכלל לא התרוממה. מה כאב לך לעלות לשיחה של שעתיים ולנסות לברר מה אפשר לעשות איתו? היו כל כך הרבה אפשרויות.

פופ – שים לב איך הטריידים של איינג' נגמרים בדרך כלל – הוא מקבל מלוכה, והצד השני מקבל אתונות. לא מתאים לי.

לסקוב – נו באמת, הכרחתי אותך להסכים לאיזשהו טרייד איתו? רק תשמע ותקשיב. תמיד אפשר להגיד "לא", או להציע הצעה שאתה בטוח שהיא טובה לך ולבדוק האם הוא יסכים. ובוא לא ניתמם, גם אתם לא הגעתם לליגה אתמול. לא רואה איך הוא היה עובד עליכם כל כך בקלות.

פופ – הוא היה מוכן לדבר על כל השחקנים חוץ מ… קח אוויר – קיירי, הייווארד, הורפורד, טייטום וג'יילן בראון. על מה בדיוק רצית שאדבר איתו? על רוזייר ותיס? אבל טוב, בסדר, בוא ננהל את השיחה הזו עכשיו. מה אתה מציע לי לקחת מבוסטון?

לסקוב – מה לא, זו השאלה שצריך לשאול, היו המון אפשרויות, אבל בוא נתחיל בהייווארד עבור קוואי וגרין + בחירות, אפשר גם עם רוזייר בחוזה נגמר, או שלא, איך שאתה רוצה. גורדון הייוארד אחלה שחקן.

פופ – גורדון הייוארד בריא הוא אחלה שחקן, אבל לא יכולתי לדעת איך יחזור מהפציעה, ואני לא יכול לקחת חוזה כל כך יקר, וכל כך ארוך, על שחקן שלא ידוע איך יחזור מהפציעה. פשוט מסוכן מדי.

לסקוב – תראה, מתברר שהוא חזר לרמה סבירה, לכל הפחות, הוא לא שחקן גמור, אבל בסדר, לא יכולת להיות בטוח שכך יהיה. אני מבין. ומה עם קיירי עבור קוואי, או קיירי ומוריס עבור קוואי ומורי?

פופ – אחרי השנה האחרונה בבוסטון אתה באמת שואל אותי למה לא קיירי?

לסקוב – כן. אני לא יודע בדיוק מה השתבש בבוסטון, אבל בוא נגיד ככה שהמאמן שלהם, גם אם הוא מוח כדורסל רציני, הוא לא בדיוק פיגורה מול השחקנים ובחדר ההלבשה. אתה כן. אני חושב שגם קיירי ידע את זה ובכל זאת ציין את הספרס בין הקבוצות אליהן רצה להיות מוטרד בקיץ 2017, אולי הכוכב היחיד שבכלל הזכיר אתכם בהקשר כזה בשנים האחרונות. ברור שאי אפשר לנקות את קיירי ממה שקרה בבוסטון ב-2019, אבל אני באמת חושב שבתנאים אחרים היה מתנהג אחרת.

פופ – תודה על המחמאה. יתכן בהחלט שאתה צודק בנוגע לאופן שבו היה מתאקלם אצלנו, אבל אין לו הגנה בשיט.

לסקוב – לא, כי טוני פארקר היה המגן הטוב בהיסטוריה… ובכל זאת שיחק אצלך אי אילו שנים. מה ההבדל בין קיירי לטוני? שניהם נמוכים, חלשים, מגנים גרועים, אבל מהירים, עם שליטה נפלאה בכדור וחדירה מצוינת. ולקינוח, קיירי גם קולע לשלוש, מה שכזכור אין לך יותר מדי בקבוצה. נכון שהקבוצה לא הייתה נראית כמו עם קוואי, אבל עם קיירי ומורי אתה יכול לייצר קומבינציית התקפה והגנה לא רעה בכלל בעמדות הגארד. ושוב, כמה שחקנים ברמה של קיירי בכלל מוכנים להגיע אליך?

פופ – מה זה מוכנים להגיע אלי? הוא היה מגיע אלי לשנה ואז הולך לעשות מה שבא לו. ומה שבא לו, מתברר, זה לשחק עם כוכבים אחרים בשוק גדול, כמו כולם היום. אז לא, אני לא חושב שקיירי לשנה וכנראה כלום אחר כך היה עוזר לי יותר מדרוזן לשלוש שנים, ועם סיכוי להשאיר אותו גם בהמשך. גם מוריס, התברר מאוחר יותר, לא ממש רוצה לשחק אצלנו. החבילה הזו נחמדה על הנייר אבל היא לא ברת קיימא.

לסקוב – ומה קרה לאסטרטגיית "הקבוצה הטובה ביותר שאני יכול להעמיד לשנה הקרובה"? תחליף את דרוזן בקיירי – אתה לא חושב שהיינו יכולים לעשות עונה סדירה יותר טובה? ונניח שעדיין היינו מסיימים במקום השביעי, אתה לא חושב שהסדרה מול דנבר הייתה נראית אחרת כשיש לך מישהו שאשכרה יודע לקלוע משלוש בכלל ובמאניטיים בפרט? בחייך, אם יש מישהו שיש לו את כל מה שאין לדרוזן זה קיירי אירווינג.

פופ – "היינו יכולים לעשות עונה סדירה"? "היינו מסיימים מקום שביעי"? לא ידעתי שאדוני הוא חלק מהמועדון.

לסקוב – וואלה, נפלט לי, לא חשוב, אף אחד לא שם לב – ובכל זאת, אני חושב שקיירי עבור קוואי, ובטח עם מוריס, נותן לך אחלה סיכויים לעבור את דנבר, ואחר כך את פורטלנד, ואפילו להתמודד עם הלוחמים. ואני מזכיר לך שדוראנט נפצע ולא שיחק בגמר המערב. יכולת להגיע לפיינלז נגד קוואי, אתה קולט? איזה סיפור זה יכול היה להיות…

פופ – טוב, אני חייב להודות שיש היגיון בדבריך, אפשר להניח שלשנה אחת, 2019, אכן היינו נראים טוב יותר, אבל אני לא חושב שהיינו לוקחים אליפות וכן חושב שקיירי היה עוזב, כך שאין לי חרטות בעניין.

לסקוב – תשובה בלתי מושלמת בעליל, אבל בסדר, לא נלך על זה לרבנות. ועכשיו לתכלס. אני לא אדבר על טייטום, כי אתה הרי תסביר לי שאיינג' לא היה מוותר עליו בחיים, אבל גם אם נניח שבוסטון לא הייתה מוותרת עליו, לאחר עונת רוקי מבריקה, אפשר בהחלט להניח שניתן היה לבנות עסקה סביב ג'יילן בראון. אם מסתכלים על הנתונים הפיזיים רואים שג'יילן בראון הוא ממש קופי של קוואי הצעיר – המידות דומות, אתלט מעולה ושומר מצוין. הקליעה של בראון פחות טובה מזו של קוואי הצעיר, מכל הטווחים, והוא גם לוקח פחות ריבאונדים, אבל אלה בהחלט דברים שהמערכת של הספרס יכלה לשפר במהלך השנים. למה לא???

פופ – מסכים איתך, שחקן מצוין ובעל פוטנציאל, אבל הוא היה צעיר מדי כדי להוות ציר מרכזי בקבוצה תחרותית.

לסקוב – ממש לא מסכים איתך. הוא שיחק מעולה ב-2018, כולל ברמות הגבוהות של הפלייאוף במזרח. שמר על לברון והכל. הוא אכן לא היה ברמה של קוואי, אבל גם דרוזן לא, ובראון עדיין רחוק מאד מהתקרה שלו.

פופ – ב-2019 בראון כבר לא שיחק כל כך טוב.

לסקוב – בגלל שכל הקבוצה שם התפוררה. אם היה מגיע אליך, ומקבל אמון ודקות, אני מאמין שהיה מציג את אותה רמה של 2018 ואף יותר מכך. בוא נשאל את זה ככה, אם היית יכול לגייס אותו בדראפט, לא היית עושה את זה? אני מאמין שכן. אז מה העניין? זה שהוא עשה קודם שנתיים בבוסטון? אתה לוקה ב-NIH – Not Invented Here? אני לא מבין.

פופ – כן, הייתי מגייס אותו, ואני מסכים איתך שהאופן שבו גדל בסלטיקס אצל סטיבנס בוודאי לא פגע בו.

לסקוב – יפה, עכשיו תוסיף לזה איזה מרכוס מוריס וביינס/תיס במקום פולטל, והנה אתה מקבל חבילה לא פחות טובה מזו של טורונטו, וכנראה גם שתי בחירות במקום אחת. לא יעזור לך, זו חבילה יותר טובה ממה שקיבלת מטורונטו. ואם משום מה לא היית מסתדר עם ג'יילן בראון, הוא חוזה שהרבה יותר קל להעביר הלאה מאשר החוזה הענק של דרוזן המקשיש.

פופ – אני לא יודע מה להגיד לך.

לסקוב – תגיד שאני צודק, יא פרד זקן ועקשן שכמוך.

אגרנט, חותך, לפני שהעסק יתדרדר – כך או כך, את הנעשה אין להשיב, תודה רבה לך מר פופוביץ' ובהצלחה בהמשך הדרך.

הפרק הבא: פרק 8 ואחרון – מסקנות והמלצות.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. כתוב נפלא.
    .
    הדיון נוגע בנקודה באמת מעניינת (לפחות אותי) –
    האם הטרייד על קאוויי היה האופטימלי שיכלו הספרס לקבל?
    האם מערך השיקולים בנוגע לטרייד כלל כאלו שלא קשורים לתועלות מידיות (רצון לשלוח את קאוויי למזרח. סירוב לשלוח אותו למחוזות חפצו)?
    .
    (לטעמי, הספרס יכלו לקבל תמורה גבוהה יותר מזו שהם קיבלו מטורונטו. גם מהלייקרס, ועוד יותר מהקליפרס)
    .
    תודה, מאנו.

    1. חד משמעית – זו שאלת 64 אלף הדולר, וגם אני חושב שהעסקה עם טורונטו לא הייתה אופטימלית, בטח לא על מנת ליצר גרעין תחרותי חדש בעתיד, אבל גם לא במסגרת אסטרטגיה של לנצח עכשיו.
      .
      אישית אני חושב שכמעט כל עסקה עם בוסטון הייתה טובה יותר, וכנראה גם עם הקליפרס, בעיקר אם הייתה מתבצעת לפני הדראפט והספרס יכלו לבחור בעצמם במקום 12,13 או אפילו שניהם. בכייה לדורות.

  2. מרתקת אותי העובדה שלהרות אורך 'החקירה' אתה כמעט לא חוזר על עצמך ואין רגע משעמם. בקשר לעיסקה עם טורונטו, הספארס לא היו בכלל מעוניינים לקבל עליו מקס. הם פשוט רצו לזרוק אותו לאיזשה שהוא חור בו הוא ייקבר, ולא ישמעו ממנו עוד. לחוסר מזלם דווקא בטורונטו הוא – והם – הגיעו לשיא, עם סכוי להגיע לשיא נוסף בקליפרס.

  3. מצוין.
    אני נוטה שלא להסכים עם המסקנה שהיו טריידים עדיפים עבור הספרס. דרוזן הוא השחקן הכי טוב שהספרס יכלו להשיג ליותר משנה השכרה ואני עדיין מאמין שגם במקרה שלו אחרי שנתיים-שלוש במערכת הוא יהפוך להיות טוב מאי פעם, ואז לספרס תהיה אפשרות להתחזק עוד יותר.

      1. דרוזן כרגע הוא השחקן הכישרוני ביותר בספרס וגם מבחינת סגנון משחק הוא מתאים למערכת. כמו שאולדרידג' הגיע לשיאו בספרס בגיל מאוחר זה עוד יכול לקרו. גם לדרוזן.
        אחת הבעיות הכי גדולות בבנייה מחדש היא המעבר מהשלב של ניפוח סטטיסטיקות וטנקינג לשלב שבו אתה רוצה לנצח, ועוד יותר לשלב שבו אתה צריך לנצח בפלייאוף – מינסוטה נכשלה וחזרה אחורה, פיניקס וניו יורק כבר לא זוכרים שיש דברים שהם לא טנקינג ויש עוד הקבה דוגמאות. במערכת של הספרס הניצחון תמיד מוצב כמטרה, וזה גורם משמעותי עבור שחקנים לקבל את האופי הנכון. דרוזן לדוגמא הוא אחד שטיפול כזה יכול מאוד לעזור לו.

        1. תודה חיים.
          .
          בנוגע לדרוזן, מסכים שהוא כשרוני, ומסכים שיש סיכוי שהוא עוד ישתפר, אבל לפחות בינתיים, בנקודה הכי חלשה שלו, ושל הקבוצה, הקליעה משלוש, הוא (עדיין?) לא השתפר. ואולי גם זה קשור ל"עקרונות" של פופ שיתכן שיכולים להרוויח מ"רענון" קל – קשה לי לחשוב על שחקן חוץ מוביל בליגה שאין לו בכלל קליעה משלוש. במשחק של היום קשה להצליח ככה.
          .
          בנוגע ל"חזרה מטנקינג" אתה כמובן צודק, אבל זה דווקא משהו שאישית נראה לי שפופ יצליח בו, גם בגלל שהוא כל כך מנוסה, וגם בגלל שיש. את זה בעבר – 97' הייתה עונת טנקינג מטורפת, 98' כבר הייתה בסדר, וב-99' אליפות ראשונה. גם זה נתן לי בסיס לאופטימיות.

  4. תודה (לשעבר) מיקי, אהבתי את הדיסוננס בין הסניגוריה שאתה עושה לכל עד לבין הדעה האישית שלך שדי ברור שהיא שונה, במיוחד במקרה של פופ / דרוזן.
    .
    בהזדמנות זו, איך אתה מסביר את הנפילה של ביופורד (או פופ?) מ-GM מצוין לאחד שמחתים את פאו גאסול על חוזה קטסטרופלי? ומאז הוא ממשיך לא להבריק, אם נאמר זאת בעדינות.

    1. תודה אור.
      .
      שאלה מצוינת ויתכן שגם מאוד אקטואלית מאחר ולפני מספר שבועות פורסם שביופורד עובר לתפקיד CEO, ומישהו שאיני זוכר את שמו מחליף אותו כ-gm. אמנם ה-gm החדש כפוף לביופורד בתפקידו החדש, אבל עדיין יש כאן איזשהו שינוי. בהתחלה חשבתי שזה עניין של גיל, אבל אחר כך היו שמועות שהספרס מתכוונים להציע לדרוזן הארכת חוזה, ואז עלתה במוחי המחשבה שיתכן שהשינוי נובע מחילוקי דעות בין ביופורד לפופ בנושא דרוזן. זו כמובן ספקולציה בלבד, אבל לך תדע.

  5. מיקי יקירי,
    ככל שאני אוהב את משחקי מסע בזמן: "מה היה אילו", אני לא אוהב לטחון את מה שכבר היה, הרי הוא לא באמת ישתנה. לכן, אני מאד מתקשה להתחבר לרשימת הטורים שלך, למרות שהיא כתובה היטב, מקצועית ובאופן פלאי לא חוזרת על עצמה.
    אני ממש מצטער, כי ההשקעה שלך בנושא עצומה.
    לעניינינו, מבין 3 השחקנים שהגיעו בעקבות מעברו של קאווי, הטוב ביותר הוא… קלדון.
    אם רק פופ יתן לו לשחק, הוא יהיה לא פחות מלוני עם פוטנציאל לאול סטאר.
    גם יענקלה ילך וישתפר ויכול להגיע עוד שנה – שנתיים לממוצע של דאבל פיגורס. סנטרים מתפתחים מאוחר ויענקלה צעיר יותר בשנתיים מווייט.
    אם יש לי טענה אחת לפופ, זה פחות מה הוא קיבל מהטרייד, אלא לגבי פיתוח שחקנים צעירים
    להזכירך ווייט לא קיבל צ'אנס, אלא היה ברירת מחדל כתוצאה מהפציעה של מוריי.
    אני לא מצליח להבין למה פופ השאיר את גאי. שחקן שעובד רק בשביל הסטטיסטיקה האישית ולא ילך וישתפר.
    למה הוא לא מטריד את דרוזן כשיש חלופות מצויינות שמתחננות לדקות.
    והכי גרוע, למה הוא הביא שחקני רוטציה בינוניים מאד על חשבון הצעירים.
    יש לספרס את וייט, מוריי, לוני, קלדון, לוקה ויעקנקלה. תן להם לשחק. הרווח לספרס בשנים הבאות יהיה אדיר.
    עוד שחקן מוביל לעמדה 3-4 ואולי סנטר מחליף ותיק ואפשר להיפרד יפה מלמרקוס, דרוזן וגאי.
    המחיר? לוותר על שנה או שנתיים של לעוף בסיבוב הראשון. מי מדבר על טאנקינג?

    1. אין בעיה, אס"א, אין מבחן בסוף
      😉
      .
      אני חושב בדיוק כמוך, לכן חשבתי שעדיף להטריד את קוואי עבור צעירים ובחירות – תחשוב שהייתה לנו עוד אחת בשנה שעברה, את זו של השנה, ואולי עוד אחת בשנה הבאה, הרי יכולנו לגייס גם את הפורוורדים/סנטרים הצעירים שאתה מדבר עליהם.
      .
      כל הסדרה הזו התחילה בדיוק בגלל זה – רציתי להבין מה עבר לפופ בראש כשהעדיף לא לעשות את מה שאנחנו היינו עושים, ומשם זה התרחב להבין מה עבר בראש של מנהלים אחרים בליגה.

  6. תודה חבר. היה שווה לחכות לזה כל היום.
    הטרייד הזה באמת קצת תמוהה. דרוזן אמנם מוסיף את היכולת לייצר סל לבד אבל זהו בערך. זה שם אותו קצת מעל וויגינס. לא יודע למה פופ כל כך רצה אותו ולמה היה הוא היה צריך עוד שחקן מיד-ריינג' בנוסף ללמרכוס. בסופו של יום הוא סקורר בינוני שלא ייקח אותך רחוק. ההיאבקות השנתית של טורונטו מפרספקטיבה דיעבדית לא הייתה מקרית ודרוזן עם היכולות האתלטיות שלו הוא לא שחקן מרכזי בקבוצה עם שאיפות.

  7. פופ הוא זקן עקשן מרדן רומנטיקן וגבר. כל הסיבות לאהבתו של הפלח הזקן שמוציא מהקבוצה שנה אחר שנה נצחונות

  8. יפה מאוד.
    לדעתי דרוזן זה השחקן המוכן הכי טוב שהספרס יכלו לקבל ולאורך זמן (כי כמו שרשמת קיירי הוא חרב פיפיות ויתכן שאחרי שנה היה חותך והולך).
    כמה שאתה לא אוהב את דרוזן, הוא עדיין הסקורר הכי טוב של הספרס והיחיד שמסוגל ליצור לעצמו ועבור האחרים הרמה הכי גבוהה בליגה. נכון שהוא עושה שטויות, אבל אני מאמין שהשנה השנייה שלו המערכת תחת פופ תהיה טובי ויעילה יותר מאשר השנה הראשונה.
    ועוד נקודה שנגעת בה – פופ לא יתחיל לבנות מחדש, זה לא ה-DNA שלו. הוא פשוט ינסה לנצח עם מה שיש.

    1. תודה רבה סמיילי.
      .
      בנוגע לדרוזן – הלוואי, הלוואי, הלוואי.
      .
      בנוגע לד.נ.א של פופ של לנצח עם מה שיש – זה נידון בפוסט, והעלתי את זה גם סביב הטרייד והפריוויו לעונה – אם זה אכן כך, ואם לראשונה מאז 99' לקבוצה אין גרעין תחרותי, אז, אולי לראשונה מאז 99', יש שוני בין מה שפופ רוצה לעשות, ועשה בעבר בהצלחה מרשימה, לבין מה שהמועדון, לדעתי כמובן, צריך לעשות. אם אכן כך, זו סוג של בעיה. כשארגון צריך משהו שהמנהל שלו לא רוצה/יכול לעשות, זה בדרך כלל נגמר כואב לשני הצדדים. מקווה שזה לא יקרה אצלנו.

  9. לקח לי שש פעמים וקראתי עד הסוף.
    יש לי כמה בעיות.
    הראשונה פאפ הוא לא הgm.
    שנית פאפ לוקח שחקנים על בסיס האישיות שלהם לא בהכרח הטור הסטטיסטי.
    ככה שהטור הנוכחי הוא לגמרי מנותק.

    1. תודה מוריה, על הנחישות.
      .
      פופ הוא גם המאמן וגם נשיא פעילויות הכדורסל, כלומר הוא אחראי, בפועל, על כל מה שקורה.
      .
      באופן כללי יותר, יש קצת סלט בין תפקידי ה-gm, ומנהל פעילויות הכדורסל – מנחם כתב על זה בזמנו. אני פשוט הזמנתי את האיש שנראה לי הכי רלבנטי.
      .
      בנוגע לאישיות – מניח שאתה צודק, פשוט, חוץ אולי מלונזו, קשה לי לדעת מי הוא מה הוא, ועוד יותר מזה מה פופ חושב עליו, אז פחות התייחסתי לזה.

  10. תודה מאנו .
    באמת סדרה מרתקת .
    היום יכולתי לשמוע את הפלח עד כדי כך שאני חושד שבאמת הזמנת אותו לוועדה….
    לגוף העניין לי זה לא מסובך ואני מתחבר מאד למה שסמיילי אמר .
    דרוזן היה השחקן הטוב ביותר בלוח ליותר משנה אחת וזו הייתה האסטרטגיה של הפלח בעיני אסטרטגיה הגיונית .

  11. תודה מאנו. סדרה נפלאה. לדעתי בסופו של יום למעט מול הסלטיקס השיקולים של הספרס והתמורה היו נכונים בסופו של דבר. אפילו לסקוב לא ידע שהוא כל כך מעורב רגשית בספרס 😂

  12. מעולה. הצלחת להעביר בצורה מאוד טובה את המורכבות שבבניית קבוצה

    אני חושב שמנחם צודק – מתוך ההצעות הסבירות, הספרס בחרו באופציה שהם הרגישו שהכי תתקן את הנזק האדיר שעשה להם קוואי (ובעיני מה שמוריס עשה להם חמור ולא היה קורה אם קוואי לא היה עושה את מה שהוא עשה)
    הם הגלו אותו וקיוו שזה ילמד את כולם לקח. ההצלחה של טורונטו גרמה לתופעה הפוכה, הכוכבים רק הפכו ליותר חשובים – אם הוא היה מצליח עם בוסטון – היו אומרים שחלק מההצלחה היא בגלל המועדון והמאמן והמסורת. בטורונטו, כולם מסיקים שכל ההצלחה זה קוואי ולכן כולם מוכנים לתת הכל בשביל שכוכב ירצה לבוא אליהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט