לקראת השבוע האחרון בטור דה פראנס 2018 / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור טור דה פראנס 2018

נחלק את ההתייחסות לחלק המסיים של המירוץ לשני חלקים:

  1. הקטעים שנותרו במירוץ.
  2. המועמדים לזכייה.

*

הקטעים שנותרו כוללים 3 קטעי הרים – 2 שמסתיימים בירידה ואחד שמסתיים בעליה, קטע אחד שטוח, קטע נגד השעון וקטע טקסי.

בואו נרחיב קצת לגביהם ואז נתייחס לשבוע בכללותו:

ביום שלישי יגיע קטע ההרים הארוך ביותר. זה קטע שמזמין בריחות משום ש-125 הק"מ הראשונים שלו די שטוחים (כוללים שתי עליות מדרגה 4) ומיאוץ הביניים נמצא רק בסופם. לאחר מכן ישנה עליה מדרגה 2 ושתי עליות מדרגה 1, וירידה של 10 ק"מ לקו הסיום. לא משהו שבריחה איכותית לא מסוגלת להתמודד איתו מבלי להיתפס. תלוי כמובן בקבוצות ה-GC בראשות סקיי. אבל גם אם הבריחה תנצח זה בהחלט סיום שמזמין התקפות, בעיקר מהגולשים הטובים במורד, דוגמת וולורדה דמולן, בארדה ופרום.

ביום רביעי יגיע הקטע המלהיב מכוון עידן האינסטנט המודרני. קטע בן 65 ק"מ שיתחיל ישר בעליה מדרגה 1, ירידה ומישור קטן למיאוץ הביניים, עוד עליה מדרגה 1, ירידה, ועליה של 16 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8.7% – מן הסתם מקטגוריית על – לקו הסיום. ולחשוב שבשנים הראשונות היו קטעים שערכו למעלה מיממה. זה קטע שכל תרחיש שאינו כולל מאבקי GC בטיפוס האחרון עד לניצחון של אחד מהרוכבים המובילים יהיה מפתיע.

ביום חמישי מעין יום מנוחה לקבוצות המובילות. קטע שטוח בן 171 ק"מ הכולל 2 פסגות מדרגה 4. רוב הסיכויים שמי שירצה לנצח את הקטע יצטרך להיכנס לקבוצת הבריחה. לא נותרו מספיק מאיצים כדי שתהיה עבודה משולבת של מספר קבוצות ברדיפה וקבוצות ה-GC בטח לא תבזבזנה אנרגיות בין קטעי ההרים. אמנם יש עוד מספר ימים ודברים יכולים להשתנות, אבל כרגע אין צפי לרוח חזקה מדי בקטע הזה.

ביום שישי חוזרים לטפס. 60 הק"מ הראשונים עד למיאוץ הביניים די מישוריים וכוללים 2 עליות מדרגה 4. אחרי זה עליה ומדרגה 1, ירידה, ואז הטורלמה. אחד ממעברי ההרים המיתיים בכל מה שקשור לפירנאים. כמובן שמדובר על טיפוס מקטגוריית העל. אחרי שיורדים משם ישנה עוד עליה מדרגה 2 ואחריה עליה מקטגוריית על. השיפוע הממוצע היחסית מתון מעט מטעה. ישנם קטעים לא קלים בכלל, אלא שבאמצע העליה יש מגמת ירידה. אחרי הפסגה ירידה של 20 ק"מ לקו הסיום.

 

בניגוד לקטע ביום שלישי, הקטע הזה הרבה יותר מתאים להתקפות מכמה סיבות:

  • מגיעים אליו מאד עייפים אחרי (כמעט) גראנד טור שלם.
  • הטיפוסים משמעותיים יותר ומגיעים בשלב מוקדם יותר.
  • 140 הק"מ האחרונים כמעט כולם במגמת עליה או ירידה מה שמקטין את היתרון של דבוקה גדולה על דבוקה קטנה או רוכבים בודדים.
  • היכולת של הגוף לייצר דפקים גבוהים ולתרגם שריפת חמצן לאנרגיה כימית באופן יעיל קטן בשבוע השלישי. הטורמלה מתנשא לגובה של 2,115 מטרים מעל פני הים. זה גובה בו כבר מתחילים להרגיש את דלילות החמצן.
  • עלייה ארוכה מאד ואחריה ירידה ארוכה מאד בהן אפשר לפתוח הפרשים משמעותיים.

לאור כל הנזכר לעיל, אם יש קטע שיכול להידמות במשהו למה שפרום עשו בצ'ימה קופי בג'ירו ד'איטליה האחרון זה הקטע הזה. כולם עייפים, אפשר לבודד את הרוכבים המובילים מקבוציתיהם בשלב מוקדם ויש מספיק קילומטרים בשיפוע חיובי/שלילי כדי לעשות נזק.

ביום שבת נקבל את הקטע נגד השעון האישי של המירוץ שהוא גם הקטע התחרותי האחרון. מדובר על נג"ש קופצני עם גבעות קטנות לכל אורכו כשבקילומטרים האחרונים ישנו טיפוס של 900 מטרים בשיפוע ממוצע של למעלה מ-10%, ירידה ועוד עליה קטנה לקו הסיום.

יום ראשון הוא קטע טקסי שברובו כולל הקפות של השדרות המפורסמות בעולם.

כמה דברים כללים לגבי השבוע:

הטוב – קטע מישורי בין קטעי ההרים. לטענתו של אילן אולמן, זולת מיני דופינג שבערך כולם עושים, כבר אין שימוש תופעה של שימוש בחומרים משפרי ביצועים אסורים. אני פחות אופטימי ממנו, אבל אני בהחלט חושב שזה עידן נקי יותר. כמעט ולא רואים התקפות משמעותיות בפסגות. אם ניקח לדוגמה את האלפ-דואז, אזי שראינו ניסיונות שלא ממש החזיקו ונסגרו בקלות. כל מי שהשקיע במתקפה 20 שניות היה צריך להוריד לאחר מכן קצב ל-20 השניות הבאות. אם בכל זאת אנחנו רוצים לראות משהו שדומה ל"פיצוץ" הפסגות של העידן הקודם, צריך להבין שהרוכבים צריכים לאגור כוחות בין קטעי ההרים.

הרע – קטע הנג"ש האישי הוא האחרון. אני מבין את ההיגיון. בעצם יש פה היגיון כפול: גם מדובר על הרכיבה הטהורה ביותר ובה לכאורה יוכרע המירוץ וגם זה כביכול אמור לשמור בתמונה רוכבים שלא מצטיינים ברכיבת נג"ש ולעודד את העניין במירוץ. בדיעבד, אנחנו רואים שאת הרביעייה הראשונה נכון לכתיבת שורות אלה מרכיבים השענים הטובים ביותר מבין רוכבי ה-GC. אז למה זה רע? זה רע כי זה מעודד רכיבה הגנתית. רוכבים שהיו מוצאים עצמם מאחור אחרי הנג"ש היו חייבים להיות אגרסיביים בקטעים אחרים. היינו רואים מירוץ הרבה יותר מעניין והרבה פחות הגנתי. כעת ישנה הרגשה שהרוכבים שבצמרת בעיקר מחכים שהאחר יפשל ואז רק יצטרכו לשמור על מקומם בנג"ש בו הם חזקים. רוכבים כמו בארדה או לאנדה יודעים שהם צריכים ליצור פער גדול לפני קטע הנג"ש. פסיכולוגית (וגם מעשית לפי היחס להתקפות שלהם) זה מאד שונה אם היו סופגים את הנזק לפני ואז היו יכולים להפעיל לחץ בהרים. קטע נג"ש יראה תמיד אותו הדבר, אבל בקטע הרים מנעד העניין גדול בהרבה.

המכוער – 2 קטעי הרים שמסתיימים בירידה לעומת אחד שמסתיים בעלייה. על פניו יש בזה היגיון. בעוד הטיפוס הוא בעיקר יכולת פיזית, גלישה במורד היא בעיקר יכולת טכנית. הגיוני לתגמל מיומנות שהיא פרופר רכיבת אופניים לעומת יכולת פיזית. קראו לי שמרן, אבל אני לא אוהב זאת. כן, יש מקום לתגמל גם יכולת גלישה במורד. קטע אחד של גלישה לעבר קו הסיום היה ראוי. אבל שניים מתוך שלושה זה יותר מדי. אני עדיין מעדיף לתגמל את הנחישות והמאמץ שבעליה על פני הטכניקה שבירידה. אבל זה עדיין לא עיקר הסיבה שזה הסעיף המכוער. העיקר הוא שלדידי הסיבה שהמארגנים שיבצו קטעים מסוג זה ודווקא בשבוע האחרון אינה הרצון לתגמל את אותה מיומנות, אלא הרצון לכאוס. בעידן היותר נקי ההפרשים אותם צוברים בעליות אינם גדולים בין מתמודדי ה-GC והסיכוי למהפכים קטן יותר. כן, קורים מקרים כמו של סיימון ייטס בג'ירו ד'איטליה האחרון שהוביל והתפרק לחלוטין. אבל זה רק מתמודד אחד. הסיכוי שמישהו יסגור 6 דקות בקטע אחד כמו שעשה בזמנו פלויד לנדיס (נפסל לאחר מכן) אפסי. אז היכן כן יכולים להתרחש מהפכים? בירידה. ובירידה אני לא מתכוון למורד אלא לירידה מהכביש. להימרח על האספלט או בתעלה. איך אמר זאת דניאל מרטין אחרי הר החתול בשנה שעברה? המארגנים קיבלו את מה שהם רצו. ואם זה לא ברור, הם רצו דם. תמונה כמו באלפ-דואז של 4 רוכבים שרוכבים בקו אחד כי אף אחד מהם לא מעוניין לתקוף הרבה פחות "סקסית" מרוכבים שטסים ב-90 קמ"ש ומלחיצים אחד את השני, עד שאחד מהם עושה טעות ועף לאלף עזאזל.

*

עכשיו בואו נעבור לדבר על המועמדים לזכייה. ובמועמדים לזכייה אני מדבר על השלישייה המובילה: גרנט תומאס (G), כריסטופר פרום (פרומי) וטום דמולן (Il Bello – היפה).

נסתכל על הטבלה הבאה:

  תומאס פרום דמולן
זמן מהמוביל 1:39+ 1:50+
סטטוס בקבוצה מוביל/דומסטיק מוביל מוביל
השתתף בג'ירו 2018 לא כן כן
הוכיח עצמו ב-GT לא כן כן
הוכיח עצמו בדאבל לא רלוונטי כן לא
הוכיח עצמו בדאבל ג'ירו –טור לא רלוונטי לא לא
שען AA AA AAA
מטפס A AA A
גולש במורד (דיסנדר) B A B+

כמה נקודות לגבי השלושה:

  1. זה נכון שלא היתה ציפייה שתומאס יוביל את המירוץ בשלב הזה, אבל זה לא מאד מפתיע. פודיום לגמרי היה על השולחן מההתחלה. צריך להבין את הסיטואציה בה הוא הגיע לטור. עד פחות משבוע לפני תחילת התחרות כלל לא היה ברור שפרום ישתתף. מבחינת סקיי הם היו לגמרי מוכנים לתכנית שתומאס יהיה המוביל הבלעדי של הקבוצה. אני מניח שזה לא רק שהוא עשה את ההכנה הפיזית הנדרשת, אלא שגם ההכנה הקבוצתית, למידת מקטעים וההכנה המנטלית שלו היו בהתאם. ככה שבאופן עקרוני הוא אמור להיות מוכן לקחת את זה עד לזכייה. מצד שני, כבר כבר ראינו שכשעת הצורך הוא עבד בשביל פרום וכן נתן לו את האופניים אחרי תקר. האם זה יימשך גם אם הפער יגדל לכדי 4 דקות? סביר להניח שלא. אבל במצב הנוכחי נראה שעדיין כן. גם תומאס בעצמו הצהיר שהוא עדיין עובד בשביל פרום. עם זאת, המנהל המקצועי של הקבוצה דווקא שחרר הצהרה שהם עכשיו עם שני מובילים וזה טוב להם. ברם, העניין המרכזי לגבי תומאס זה איך הוא יתפקד בשבוע שלישי של טור כשהוא צריך להתייצב בכושר טוב לכל יום. מעידות אסורות. זה גם לחץ וגם דרישה מקצועית שהוא לא עמד בה בעבר.
  2. במירוץ הנוכחי אף אחד מהם לא הכה את האחרים בהתקפה שהאחרים ניסו לתפוס אותו וכשלו בכך. אם ננסה להסתמך על הג'ירו ד'איטליה האחרון, אז נראה שפרום נשר לפרקים כשהקצב עלה, אבל לא נגד התקפות יחיד. וזה גם היה ברור שהוא בונה את הכושר לשלב מאוחר יותר הן של המירוץ והן של העונה. מצד שני, פרום כן הצליח להכות את כולם בכלל ואת דמולן בפרט פעמיים. אלא מאי? שהפעמיים הללו היו בעליות ארוכות מאד בשיפועים תלולים מאד. בדיוק סוג הטיפוסים בהן דמולן מתקשה ובדיוק כאלה שלא צפויים לנו עד לסיום הטור. שימו לב שאת ההפרש המהותי תומאס עשה בכך ששני האחרים נתקלו בנפילה (פרום) ותקר (דמולן). כלומר, בכלל במישור. בעליות זה 10-20 שניות לפה או לשם, אבל לא משהו משמעותי. דמולן רוכב דפנסיבי. הוא מצליח לגשר בצורה מעוררת השתאות, אבל הוא לא אחד שישאיר אבק לאחרים בהתקפת סולו. מהבחינה הזו יהיה קשה לסקיי לנער אותו. הוא יכול לעבוד בקצב גבוה למשך זמן רב. האם מאנו א-מאנו בלתי נמנע אם מישהו מהם רוצה לעשות משהו נגדו? לא בדיוק. הם יכולים להתיש אותו במתקפות משולבות. השאלה אם פרום יהיה נכון להשתתף באסטרטגיה הזו שהיא 50/50 בינו לבין תומאס של מי תהיה ההתקפה שתשבור את דמולן סופית.
  3. אבל למה הם בכלל חייבים לתקוף אותו בהרים? הרי הם מובילים עליו. הסיבה לכאורה שדמולן הוא, ככל הנראה, רוכב נגד השעון הטוב בעולם. מסוכן להגיע מולו לקטע כזה בלי פער מאד משמעותי. עכשיו נתייחס לכל אחד בנפרד. תומאס, כפי שכתוב בטבלה, שען טוב מאד. ויש לו פער מספיק גדול. מאד לא סביר שדמולן יסגור עליו כמעט 2 דקות. אבל, כאמור, בשביל זה הוא יצטרך להיות יציב בהרים. התקפה לפני כן והגדלת הפער תגדיל עבורו את מרווח הטעות ותאפשר לו יום הרים פחות טוב. פרום הוא שען מוכח עם מדליות באולימפיאדות ואליפות עולם, כולן אחרי GT ולפעמים בין שניים כאלה, וניצחונות בקטעי נג"ש ארוכים ב-GT. אבל 11 שניות עלולות לא להספיק לו. האם הן בטוח לא תספקנה לו? מעבר לזה ששום דבר לא בטוח בספורט, קשה להעריך את הביצועים ביום האחרון של הגראנד טור השני בתוך חודשיים. פרום יותר מוכח בזה. כמו כן, העלייה לקראת הסיום עומדת לזכותו שכן הוא מטפס עדיף. בנוסף, הוא רוכב שידוע בפיצול השלילי שלו בנג"ש (חלק שני מהיר יותר). הואיל והטיפוס בחלק השני שאליו נוהג להגיע עם יותר כוח זה שוב עומד לזכותו. זה נכון שפרום לא יכול לשכב על זרי הדפנה עם יתרון של 11 שניות על דמולן, אבל הוא בטח לא צריך להיות בפאניקה. זה עשוי להספיק ועשוי שלא. צריך לנסות להגדיל, אבל בלי סיכונים מיותרים.
  4. צריך לקחת בחשבון סקיי מעתה עם 7 רוכבים "בלבד" וחיסרון של רוכב לקבוצה שנותנת את הטון מלפנים עשוי להשפיע.

*

לסיכום, ולמרות שהוא גרם לי לאכול את הקסדה אחרי שלא האמנתי בסיכוי שלו לחזור בג'ירו, אני מהמר שכך יראה הפודיום ביום ראשון בשדרות האליזה:

מקום ראשון – גנרט תומאס.

מקום שני – טום דמולן.

מקום שלישי – כריסטופר פרום.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה רבה טור מעולה

    אני עדיין מהמר על פרום
    ואני בכלל לא בטוח שתומאס ודמולאן ישלימו את הפודיום

    אגב מה עם איזה מילה על פטר סאגאן שנותן טור היסטורי
    השליטה שלו מדהימה

  2. קודם כל סאגאן מדהים-מדהים-מדהים.
    אבל ברור שהעניין המרכזי הוא בחולצה הצהובה.
    זה מצוין שזה לא העניין היחיד, כי אז היה משעמם.
    היתרון הגדול של סאגאן שהוא עגול יותר מהמאיצים הטהורים שפשוט לא שרדו את השלב הנוראי (האחרון באלפים).
    ד"א, אתמול ראיינו שופט ישראלי בינ"ל שאמר שהוא חושב שההרחקה בשנה שעברה היתה מוצדקת.

    בכל מקרה, אני חושב שלסאגאן ראוי לייחד טור משלו לפני שנפרד מתואר אלוף העולם. אם יהיה לי זמן אכתוב זאת, למרות שאני חושב שיש פה מתאימים ממני.

    1. אין ספק שהעניין המרכזי הוא הצהובה וכל השאר זה רק בונוס

      מסכים גם על העניין של העגול יותר, אבל נראה לי שזה יותר מזה, אחרי כמה שנים שלא הבנתי את ההיי סביבו עקבתי אחריו השנה, רוכב עם טכניקה לא הגיונית אבל היתרון הבולט שלו הוא החכמה, איכשהו תמיד הוא מצליח להיכנס לטופ של הספרינט

      לגביי ההרחקה שנה שעברה
      רוכבים שהיו ליד גינו את ההרחקה (מרסל קיטל ואנדרה גרייפל, מהזיכרון) ואם אני לא טועה גם הנהלת הטור הודתה בשלב מסויים (לאחר שהאוהדים שלו שהם בערך רבע מאוהדיי הענף עשו מחאה שלמה) שהם טעו
      לדעתי החלטה פולטית שניסתה לעכב את ההשתלטות שלו

      1. אני לא קונה את זה שההרחקה הייתה פוליטית כדי לעזור לדמאר. סאגאן הוא הפנים של הספורט. אם כבר אי הרחקה הייתה יכולה להיות החלטה פוליטית.

        1. אני חושב שההרחקה הייתה סוג של אוברקולינג שיפוטי. מין אמירה של "אנחנו לא מוותרים לאף אחד, אפילו לא לאלוף העולם". היא בפירוש לא נועדה לעזור לדמאר. אגב, למדו את הלקחים מזה כבר השנה, כשהכניסו שופט וידאו (שבגלל זה הרחיקו את מוסקון).

  3. יפה ומקיף מתן. אני לא הייתי מוציא את פרימוז' ממשוואת הפודיום. לגבי הזכייה הוא וואחד לונגשוט אבל אני חושב שהוא ינסה לתקוף ולצמצם פערים.

    1. אם זה היה בתגובה אלי אז במקרה שלו אסור אבל ממש אסור להסתכל על הגיל. גרף ההתקדמות שלו הוא פשוט מטאורי בטח בהתחש בזה שהוא לא עלה על אופניים לפני גיל 21.

  4. תודה! באופן כללי למה שאתה (ופאקו ועידו) עושים פה עם האופניים.
    לי יש הרגשה שאם דומלאן לא עובר את פרום, תומאס פשוט עומד 50 מטר מהקו בנגש ונותן את זה לפרום כדי שיפרוש בשיא או כדי לנסות את הוואלטה ולהשלים משהו משוגע לגמרי.

    דומלאן צריך לקוות שתומאס יישבר כמו ייטס, ושפרום לא רוצה לתת לו לקחת. גם לדעתי בשלב הזה דומלאן במצב עדיף על פרום כמו שציינת.

    ומשהו אחר: לדעתי תחליף את דומלאן בפרום בסקיי, מלמדים אותו כמה טקטיקות והוא מנצח טורים כמו פרום אם לא יותר מזה.

    ואני מקווה שיום רביעי יהיה בלאגן אטומי.

    1. אם זה יימשך כך אין שום סיכוי בעולם שתומאס מוותר על זה.
      כדי שתומאס יפסיד צריך איום ממשי מאחד האחרים שישבור אותו.

    2. שאלו את פרום על הוואלטה. אמר שאמור להיוולד לו ילד, אז כנראה שלא. אבל הוא לא פוסל. אם לא יזכה, לדעתי, בטוח לא ילך לספרד. אם יזכה אז אולי כן, כי רוב התותחים היו בטור.

      לא מסכים לגבי פרום/דמולן:
      1. פרום בן 33 דמולן בן 27. מי בגילו של פרום עשה דברים כאלה?
      2. דמולן מגיב. פרום יוזם וזה ניצח לו טורים בעבר (למשל 2015 כשהקבוצה ממש לא הגנה עליו כו שצריך).
      3. זכה בוואלטה ובג'ירו בלי יתרון קבוצתי.
      4. בסופו של דבר הם הלכו ראש בראש לקטע דמוי נג"ש הררי של 80 ק"מ שנגמר ב-3:20 לטובת פרום בן ה-33 על פני דמולן בן ה-27.
      5. צריך לקחת בחשבון דברים כמו מנהיגות. הנכונות של החברים של פרום לעבוד בשבילו, לדעתי, היא מעבר לרק סקיי. מספיק לראות איך שנתיים ברציפות תומאס לובש צהוב ואומר אני עבוד בשביל פרום.
      6. אולי הנקודה הכי חשובה. ברגע שמסמנים אותך זה נהיה קשה כפליים. דמולן עדיין לא התמודד עם זה שהוא היעד הראשון להתקפות ושאף אחד מהקונטנדרים לעולם לא ייתן לו ללכת אם יש לו רגליים. כשדמולן יהיה בסיטואציה הזו ויזכה בטור דה פראנס יהיה אפשר להעלות את הספקולציה הזו.

      1. בגדול מה שכתבת נכון (שתי השגות בסוף) וברור שאני בספקולציה אבל דומלן התחיל לעלות הרים לפני שנה ו27 זה תחילת השיא. חסר לו את הקילר של פרום .הארגון הקבוצתי של סקיי עוזר למנהיגות של פרום לדעתי ולכן בהרגשה אני מאמין שבתוך הסיטואציה של סקיי דומלו גם היה יותר מנהיג (כך לי נדמה מהראיונות איתו).
        רק לגבי 2 ו 4 אני לא בטוח מסכים. כשהוא צריך הוא תוקף. ולדעתי הוא בדרך כלל מגיב כי הוא יותר טוב בנגש ואין לו סיבה ללחוץ בהרים.
        ובגירו גורם ההפתעה וגורם ההכנה (אוכל בדרך, ההכנה המנטלית לפני מאמץ כזה) היו מאוד משמעותי. עד שדומלאן הבין שפרום אשכרה יוצא להתקפה הזו ושפרום עוד עלול להוריד את.כל הזמן כבר עברו כמה דקות. והלחכות לדומנסטיק של פינו היתה טעות בגלל זה.

        1. תראה, פרום עשה את הטור-וואלטה, כשהשני עם קבוצה טובה אבל לא עליונה ואחרי זה המשיך לג'ירו (שוב בלי קבוצה עליונה).
          הוא מחזיק ב-6 מ-10 חולצות אפשריות כשרק אחת מהן מהטור.
          כרגע, חובת ההוכחה על כל האחרים שזה רק או אפילו בעיקר הפן הקבוצתי.
          זה ברור שלקבוצה יש משקל רב, אבל גם חובה לקחת בחשבון שהקבוצה הכי טובה ועשירה תרצה את הרוכב הכי טוב אצלה. יש סיבה למה רונאלדו ומסי שיחקו בטובות שבקבוצה העולם ולא באספניול וסטוק.

          1. מסכים איתך שחובת ההוכחה על כל השאר. מה גם שהקבוצה זה חלק מהמשחק.. אז פאק איט.
            וחוץ מזה דומלאן מתראיין טוב (כמו תקרית הקקי) אבל ממש ביאס עם התגובה שלו ביום האחרון בג'ירו בניגוד לפרום שמחא כפיים לקאנטיאנה. בכללי פרום (אולי כי כבר השיג כל כך הרבה) ממש ג'נטלמן שכל הזמן גם משחק פסיכולוגית בכולם. ספורטאי מדהים.
            לא מוריד מהרכיבה של דומלאן שרוכב מדהים לדעתי בשלושת הטורים האחרונים שלו. הוא עוד ייקח טור דה פראנס.

  5. תודה רבה מתן בלעתי הכל בשקיקה.
    איני מבין גדול אבל אחרי הג'ירו ולמרות השוני שהיטבת להסביר אני עדיין חושב שהוא האיש להפתיע והוא הפייבוריט

  6. מצויין מתן תודה רבה.
    אם אתה משווה בין השלושה, יש גם את אותו הפרמטר שאפשר לקרוא לו נשמה יתרה. שילוב של ביטחון, נחישות, מזל, מה שרק תרצה. מהבחינה הזאת, אין שני לפרום. ראינו את זה היטב בג'ירו האחרון. כל רוכב אחר היה מוותר מזמן (היי פביו ארו). פרום הוא קילר שלא יוותר עד הרגע האחרון. לדומולאן יש גם את הנחישות הזאת שאנחונו רואים ממנו בטיפוסים. על תומאס מהבחינה הזאת יש את נטל ההוכחה. הוא סבל במירוצים הגדולים האחרונים מחוסר מזל משווע שנבע מחוסר זהירות או ממיקום לא טוב. הקטעים הבאים מסוכנים למדי, וצריך להחזיק לו אצבעות שיעביר אותם בריא ושלם. אם כן, המירוץ הזה לגמרי שלו להפסיד.

  7. תודה מתן. בניית הטור היא אמנות בפני עצמה (ואז מחפשים קצת רייטינג . . .).
    סקירה מקיפה ומעניינת, אין לי מושג מי מהשלושה יקח. בטח זה בסוף יהיה פרום

  8. ואגב כנראה שנישאר חלוקים בעניין הנג"ש ביום האחרון. הטור הכי טוב שאני זוכר (וממה שאני זוכר גם החביב עליך) היה של 2011, והוא גם הסתיים בקטע נג"ש. הסיבה להגנתיות (לדבריך) של הרוכבים עד לנג"ש היא פשוט בגלל העובדה שהמטפסים הטובים ביותר במירוץ הזה הם גם השענים הטובים ביותר. אז אין להם יותר מדי צורך לתת בראש בטיפוסים עד הנג"ש. אם קינטאנה היה בכושר הטיפוס של לפני שנתיים, המצב היה יכול להיות שונה לחלוטין, ואז גם הוא, וגם המתחרים שלו היו יותר התקפיים בהרים. מהבחינה הזאת הוא היה בדיוק בתפקיד של אנדי שלק של 2011 – מטפס מצויין ושען די מחורבן. צירוף נסיבות שהמסלול הנוכחי לא מסתדר איתו.

      1. זה טיעון יותר לגיטימי. אבל הוא פחות על זה שהנג"ש ביום האחרון ויותר נגד ה-TTT. עכ"פ ל-TTT לא הייתה השפעה משמעותית בטור הנוכחי. כל מי שנפגע מזה נפגע גם מדברים אחרים (קינטאנה למשל מהתקלה הטכנית ומהכושר המחורבן בהרים).

        1. תפריד את המחאה הקבועה שלי נגד ה-TTT מהמחאה הקבועה שלי נגד זה שיש רק קטע נג"ש יחיד…
          לדעתי זה חיוני שיהיה קטע נג"ש בסביבות קטע 10-12.

          1. אני חושב שאם המארגנים היו מסתכלים עכשיו על מצב הטור הנוכחי, הם היו מודים לאל או למי שלא יהיה שהם לא שמו עוד קטע נג"ש אישי. עכשיו עוד יש מראית עין של תחרות בעשיריה (בסדר נו תשיעיה, דן מרטין במקום העשירי) הראשונה. קטע נג"ש נוסף היה מחסל סיכויים של רוב ה-GC כבר באמצע המירוץ. אולי ציני באמת (כמו שמתן כתב).

          2. נכון. אבל זה לא פייר. זה שההשענים עושים בית ספר למטפסים שפשוט לא הביאו את הסחורה (או את הקבוצה במקרה של בארדה) לא אומר שצריך להקל בגלל זה. חות מזה אם פורט לא מתרסק תחושב בדיוק הפוך כמה עניין עוד נג"ש היה מכניס בחמישה הראשונה (בהנחה שהוא היה שם).

    1. ב-2011 השלקים טיפסו את האלפ-דואז עם אוונס בזולה שלהם.
      אם הנג"ש היה לפני הם היו עושים התקפות משולבות על ימין ועל שמאל.
      זה היה מוריד מהדרמתית של הנג"ש אבל הוא עדין היה דרמתי. מצד שני זה היה הופך את קטע ההרים האחרון להרבה יותר מעניין.
      עם כל הצער על יום או יומיים פחות בצהובה לווקלר. 🙂

      ובכל מקרה, אפשר לגוון. בשנה שעברה זה היה הקטע האחרון? אז השנה אפשר אחרת.

  9. תודה מתן. כצופה מתחיל הייתי מעדיף לראות סיום בהרים (אפילו עם דיסנט – היה חסר לי קצת בג'ירו) מאשר נג"ש. מקווה שיהיה דרמטי בכל זאת ושסקיי הפעם לא תנצח למרות שהסיכוי די קלוש.

    "ולחשוב שבשנים הראשונות היו קטעים שערכו למעלה מיממה" – רציני? איך אפשר?

    1. האמת שאין לי מושג. אני יכול רק לנחש שהיו הפסקות באמצע הקטע.
      היו גם קטעים שהחלו בשעה 23:00 או 02:30, כדי לתזמן דיווחים מהשטח ביחד עם יציאת הלאוטו בבוקר.

  10. תודה, מתן. מרתק.

    אני כולי תקווה שיהיה לנו קטע כמו זה של "המהפך" בג'ירו.
    זה היה אדיר.
    אבל רק אם זה יכלול תחרות אמתית, ללא ויתור מצדו של תומאס.

    1. תודה. כל עוד לא פרום יהיה זה שיתקוף, אז סביר להניח שתומאס לא יוותר. 🙂
      התרחיש היחיד שתומאס יגיב להתקפה של פרום זה שהוא יהיה לבד או שהפער של שניהם מכל אחד אחר יהיה בלתי סגיר. הסיכוי שהוא יסחב על הגב אחרים שעשויים לסכן ניצחון של סקיי נמוך מקלוש.

  11. טור מעולה, תודה.
    רק צריך לזכור שגם בג'ירו הספידו את פרום עד השבוע האחרון – כמו שאמרת, והוא הראה לכולם.
    הניחוש שלי הוא שתומאס יגיע לקטעים האלה במוד זהיר מאוד כדי לא להתרסק, והוא יאבד הרבה זמן בירידות על המובילים האחרים. אני מנחש שגם דומולן יהיה זהיר יחסית ויתבסס על הנג"ש.
    ההימור שלי הוא שפרום ינצח אחד מהקטעים שנשארו , ושנגיע לנג"ש בהפרשים מינימליים בין הרוכבים, אבל הסדר יישאר זהה למה שעכשיו. לדעתי פרום ילבש את החולצה הצהובה בפעם הראשונה בסיום הנג"ש (לא יזכה בו אבל דומולאן לא יצליח לסגור את הפער) ונגיע לקטע הסיום כשהפערים בין מקום ראשון לשלישי – בהנחה שאין התרסקויות – קטנים מדקה בסך הכל.

  12. סקירה מצוינת, תודה! לא חושב שיש עוד אתר שפועל בעברית שמסקר אופניים כמו פה.
    מרפרוף פה בתגובות שמתי לב שדי מספידים את קינטנה, לא רק בטור הנוכחי אלא בכלל, מה קורה שם בדיוק? הוא די צעיר. אני זוכר שהוא פרץ לתודעה כשסיים שני לפרום.
    מהצד השני תומאס שלהפתעתי הוא כבר בן 32, בלי פודיום בגראנד טור עד עכשיו. איך זה קורה שפתאום הוא מועמד ריאלי לזכיה אם לא ידעך פתאום בפירנאים? עד כמה זה הפתעה או שזה תרחיש שהיו אנשים שצפו?

  13. מתן סיקור מעולה אתה מסביר בצורה מאוד טובה שרפת לי חצי שעה ברכבת בכיף שלי …
    שאלה כמה זה שכיח ששני רוכבים מאותה קבוצה נמצאים בתחרות אחד נגד השני על הזכייה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט