סוף עונת הפליקנס – מולי
פליקנס - סוף עונה

סוף עונת הפליקנס – מולי

המסע השנתי של הפליקנס הגיע הבוקר אל קיצו. חודשים ארוכים של צעידה בדרך מלאה קשיים, פציעות, אכזבות והישגים שאיש (מלבד האוהדים השרופים ביותר) לא האמין בהם בתחילת העונה, הגיעו אל סיומם ללא טכס סיום מרגש, ללא ציון לשבח, ללא כומתה או סיכת סיום-עונה, ללא תעודה ומדליה, אבל כן עם הרבה הערכה מהיריבים, ובעיקר עם חוסר ידיעה מה תלד בחובה העונה הבאה.

מנעד ומגוון הרגשות שלי היום, כאוהד מכור של הפליקנס,  הוא מטורף למדי: אכזבה, גאווה, תקווה, ייאוש, משק כנפי המציאות, אי אמונה, הקלה, עומס רגשי, שמחה וצער הם רק חלק מהרגשות שאני, וחושב שכמוני גם אוהדי פליקנס אחרים, חשים הבוקר.

השנה הזו היתה שנה של אי-ידיעה. אני זוכר שבינואר 2018 כתבתי:

"היחידים שתקעו יתד ב- "אי אי-הוודאות" הנטוש אי שם במדבריות הסבל; היחידים שתקועים השנה ב"אי אי-הידיעה", היחידים שאינם מסוגלים אפילו לנחש איך תיראה קבוצתם לפני פתיחת כל אחד מהמשחקים, הם אוהדי הפליקנס החרדתיים שגם אני נמנה על שורותיהם."

אז לכאורה, הידיעה כבר תפשה את מקומה של אי-הידיעה.

אז לכאורה, הפליקנס השיגו העונה הרבה-הרבה יותר ממה שכל מומחי ונביאי האן בי איי חשבו שישיגו בתחילת העונה. בטח ובטח הרבה יותר ממה שהם חשבו אחרי פציעתו מסיימת העונה של קאזינס. אז לכאורה…

פלייאוף ממקום ששי? הרי רק האופטימים שבאופטימיסטים העניקו לנו לפני העונה את המקום השמיני.

ניצחון בסדרה על פורטלנד? בחייכם, האם אתם מכירים מישהו שאינו אוהד ניו אורלינס שחשב שזה אפשרי?

ניצחון בסוויפ בסיבוב הראשון? ועוד להיות הקבוצה היחידה שעשתה זאת! לא מאמין שהיה בעולם, יודעים מה – ביקום, אפילו אדם אחד שהימר על כך.

הרוב אפילו לא האמינו שיהיה ניצחון אחד בודד על גולדן סטייט. והיה.

אבל רבע הכוס הריקה היא שלא זכינו לא באליפות הערב ולא האליפות האן. בי. איי. … וגם מכאן האכזבה, וגם מכאן תחושת הכישלון, וגם מכאן תחושת הריקנות.

 

כאוהד, אינך יכול שלא לקוות לזכייה בכל הקופה.

כאוהד, אינך יכול שלא לשאוף לחבית גדושת מטבעות הזהב שבקצהה המרוחק של הקשת.

כאוהד, אינך יכול שלא להתאכזב מכך שהיום הוא "יום סוף עונת הפליקנס".

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. הפליקנס אכן ראויים להרבה מחמאות על ריצת הפלייאוף שלהם. ובמיוחד על סדרת סיבוב ראשון נהדרת מול הבלייזרס (בה פשוט העלימו אל לילארד).
    דיוויס הראה שהוא הכוכב הגדול, הולידיי עלה מדרגה ורונדו הזכיר נשכחות.
    עדיין, נראה כי זה המקסימום של הסגל הזה, ולא משנה כמה עוד דיוויס השתפר. אני עדיין חושב שרונדו סוג של "מלכודת דבש" והולידיי לא מספיק טוב ככוכב שני לקונטנדרית.

    ועדיין, יהה שם קיץ מעניין. במיוחד עם שאלת קאזינס.
    הפליקנס נהדרים בקצב גבוה, עם מירוטיץ שמרווח את המגרש (טרייד מצויין), שזה בדיוק הסגנון שהוא לא מתאים לקאזינס שאוהב את הכדור ומגיע אחרי פציעת אכילס שרק תאט אותו.
    תקרת השכר שם לא מבשרת טובות – אני לא הייתי מחתים את קאזינס או שהייתי עושה סיין-נ'-טרייד תמורת כמה שאפשר לקבל. וזאת מכיוון שהסגל הזה טוב יותר בלעדיו וצריך להשתמש בקאזינס כ"פתיון" להביא עומק של שחקני כנף וספסל.

    1. סיין אנד טרייד זה הפתרון הכי טוב לכל הצדדים.
      זה יאפשר לקאזינס לקבל חוזה יותר גדול ממה שהוא יקבל במקומות אחרים, יאפשר לניו אורלינס להתחזק באמצעות קאזינס, כי המצב שלהם מבחינת התקרה לא ממש טוב, ויאפשר לקבוצה אחרת לקבל אולי כוכב כמו קאזינס, שאולי יחזור לעצמו בעוד שנה.
      יש לא מעט קבוצות שיוכלו לתת סמול פורוורד ברמת חמישייה, ועוד 2-3 שחקני ספסל בכירים עבור קאזינס, אולי סאן אנטוניו, כחלק מניסיון לשכנע את לנארד להאריך חוזה, בעד רודי גיי, ועוד 2 שחקני ספסל.

      1. השאלה מי ירצה את קאזינס, שאף אחד לא יודע כמה הוא פצוע ואיך הוא יחזור…
        מדובר בהימור שאני לא יודע כמה קבוצות ירצו להתחייב לשלם לו כסף כזה, שאף אחד באמת לא יודע מה היכולת.
        סיין אנד טרייד זאת האופציה הטובה, אבל צריך שהקבוצה השנייה תסכים, ואני לא יודע כמה קופצים יש על קאזינס במצבו, גם בגלל הפציעה וגם הקטע החברתי

  2. כל הכבוד לפליקנס, צחקתי על מי שהכליל אותם בפלייאוף לפני העונה ואפילו "ניסיתי" להטריד את דייויס בדדליין כדי שיבנו מחדש. בכל אופן אני עדיין חושב שהתקרה שלהם היא חצי גמר המערב, אלא אם איכשהו יחזקו את ההגנה ויביאו קלעי שלשות אמין במקום להחתים את קאזינס.

  3. כתבת יפה מולי.

    תחושת הריקנות הזאת שתיארת מוכרת לי מאוד..
    אין מה לעשות, כשאוהדים קבוצה לא-קונטיינדרית אתה יכול לשמוח על מעבר סיבוב או שניים, אבל אז כשהמסע בפלייאוף נגמר ונוחתים חזרה למציאות, מבינים שהסתפקות במעבר סיבוב מפתיע וטפיחה על השכם לא משביעה אותנו כאוהדים.

    הבשורה הכי חשובה מבחינת השקנאים מהפלייאוף היא שדייוויס והולידיי סוף סוף נכחו בפוסט סיזן, ובגדול. זה חשוב מאוד להתפתחות שלהם, וזה בטח לא יזיק למשוך שחקנים חופשיים שאולי ירצו לחבור אליהם לחיזוק הקבוצה.
    חשוב לזכור שחוץ משניהם, מרונדו ומירוטיץ׳, לא היו עוד שחקנים מעניינים לספר עליהם, ובכל זאת טיטאתם את השקנאים ולקחתם אחד מהוורירס – הישג נאה מאוד. והכל, כאמור, בניגוד לכל התחזיות.

    שיהיה קיץ מוצלח!

  4. מעולה ומקורי, כהרגלך.

    מאוד התרשמתי מהשקנאים בחודשים האחרונים. AD פשוט אדיר. אני זוכר כששחזרתי לצפות בליגה אחרי שנים רבות של ניתוק (לפני 4 שנים סה"כ…) לא הבנתי את הדיבור עליו כי הוא היה נראה לי רך. פוטנציאל ברור שהיה שם מההתחלה אבל בגדול הייתי סקפטי. ובשנים האחרונות הוא רק חיזק את תחושתי עם פציעות וחוסר מימוש של הפוטנציאל הזה, למרות שמעולם לא היה ברור אם זה עליו, על המאמן, המערכת, ההחלטות הניהולית ההזויות או מה לא…

    ואז הגיעה הפציעה של קזינס. ומאז פשוט תענוג לראות אותו. לוקח אחריות, משחק על היתרונות היחסיים שלו ואפילו בורא חדשים, ומעל הכל – כישרון נדיר שלא יודע אם נראה כזה יותר מדי מעתה והלאה.

    ושאלה אחרונה אליך. בתור אוהד מסור ונאמן שגם עוקב ומבין כדורסל – בהנחה שאתה מודע באופן בסיסי לענייני שכר: את מי לעזאזל הקבוצה הזו צריכה לשחרר ואת מי להביא כדי באמת לעלות מדרגה?

  5. כיף לקרוא מולי, תודה. הפליקנס נתנו עונה אדירה ואם בוגי יחזיר בריא וישפרו את הספסל, תתווסף למערב קונטדרית נוספת.

  6. יפה. הריצה שעשו הפליקנס בסוף העונה היא משהו מיוחד.
    ממש היה נראה שדייויס unlocked another level.
    מאוד הפריע לי העובדה שהוא לא הצליח להוביל את הקבוצה ל פלייאוף עד עכשיו הקריירה. יש משמעות מאוד גדולה בעצם ההגעה לפלייאוף, והסיבוב הראשון המושלם רק מגביר את הרעב.
    עכשיו מגיעים לקיץ מאוד מעניין.
    נראה שמאז פציעת קאזינס הפליקנס סוף סוף מצאו זהות לקבוצה עם ג'נטרי. מצד שני ברור שקאזינס היה באמת עושה את ההבדל בפלייאוף מול קבוצה כמו גולדן סטייט. בין אם להקשות עליהם קצת יותר, ואולי אפילו לעבור אותם, מי יודע?
    עכשיו השאלה המרכזית אחרי שהוכח שהקבוצה שווה סיבוב שני כשדייויס הכוכב המוביל, האם קאזינס הוא השחקן שיעשה את השלב הנוסף, או אולי עדיף לחפש שחקן כנף איכותי בקצת פחות כסף, יחד עם הגדלת העומק מהספסל שכל כך היה צריך.

  7. הפלקינס הפתיעו מאוד לטובה אבל אין סיכוי להתקדם עם סופרסטאר וחצי ובלי ספסל. הייתי אומר שלום לקאזינס ורונדו ומנסה לעבות את הספסל בקיץ

  8. הפתיעו מאוד לטובה אבל עכשיו יש להם בעיה מה עושים עם בוגי בקיץ. אם הם לא היו עושים פלייאוף אז בטוח היו משאירים אותו,עכשיו זו שאלה של מחיר. לדעתי הכי טוב להציע לו פחות ממקס ל-3 שנים,נראה אם יסכים.

  9. לדעתי כאוהד אתה צריך להיות סופר אופטימי. באמצע העונה קראתי לדויס בלוף. והסיבה היא שלדעתי הוא היה שחקן עם הייפ, בגלל היכולות הגופניות שלו. כשחקן הוא היה בינוני.
    העונה הוא סוף סוף הפך להיות המפלצת שכולם אמרו שהוא יהיה. אם ישמרו על הסגל כמו שהוא (כולל בוגי) אתם הופכים להיות לאחת מהקבוצות הטובות בליגה.

  10. הייתי סקרן מה אתה מרגיש בסוף העונה כשהפליקאנס נכנסו לפלייאוף ואז במשך הפלייאוף החלומי שהם נתנו. הם סוף סוף עברו משוכה הכרחית בדרכם למעלה.
    עד כמה יגיעו בעתיד אני לא יודע, כמובן שישנה שאלת קאזינס לאן ואז גם רונדו. אני לא בקי בשוק החקנים אז לא יודע איך לחזק אותם אבל כבר עכשיו זו יופי של קבוצה.

    נ.ב. ודיוויס אדיר.

  11. אני עליתי על העגלה שלהם אחרי פציעת קאזינס, ומאוד מאוד התרשמתי מהקבוצה ומהעבודה של ג'נטרי.
    אני יורד מיידית מהעגלה ברגע שקאזינס חוזר.

  12. כל הכבוד לקבוצה שלך, עשו מעל למצופה. כל הכבוד לך על הפוסט.

    בתור אחד שאוהב לנגב את הפוסטים עם ג'נטרי וואלה הפתיע קצת העונה למרות שאני עדיין חושב שאין לו את זה, אבל עשה הרבה מהלכים יפים אז שמגיע מגיע.

    האמת נ"א הגיעו לתקרת המקסימום שלהם עם או בלי קאזינס. אני לא התעמקתי בקבוצה הזאת מבחינת משכורות וכו אולי בהמשך אעשה זאת אבל יש להם בעיה קשה בעמדות 1-3 ואין ספסל בכלל.

    את רשימת השחקנים החופשיים הקיץ פרסמתי כבר בפוסט לגבי OKC:

    J.J. Redick $23,000,000
    Marco Belinelli $776,217
    Ersan Ilyasova $502,328
    Shane Larkin $1,524,305
    Fred VanVleet $1,312,611
    Jeff Green $2,116,955
    Aaron Gordon $5,504,420
    Michael Beasley $2,116,955
    Elfrid Payton $3,332,340
    Mario Chalmers $2,106,407
    Tyreke Evans $3,290,000
    Kentavious Caldwell-Pope $17,745,894
    Shabazz Napier $2,361,360
    Will Barton $3,533,333
    Avery Bradley $8,808,989
    Zach LaVine $3,202,217

    כמובן זה בלי קאזינס,לברון, פול, וגורג. אני חושב שכדאי להם ללכת על פול ג'ורג' יותר מאשר קאזינס, כי דיוויס ומירו זה אחלה יחד.

    מצד שני אולי גנטרי יכול לבשל משהו שקאזינס ודיוויס יחד ילהטו בפלייאוף ויגיעו רחוק? לי זה קשה להאמין כי שניהם עדיין ביגמנים ותלויים הרבה בעמדות 1 ו-3.

    השאלה גם מי ירצה לבוא לשם, העיר לא נראית אטרקציה לשחקנים ברמה גבוהה.

    לדעתי נ"א יהיו במצב הזה עד סוף החוזה של AD עד שיעזוב אותם בסוף, הסוף הזה לדעתי הוא בלתי נמנע.

  13. את כל מה שהיה לי להגיד אמרו בתגובות, אז רק תודה למולי על הפוסט ולשקנאים על עונה יפה ומרגשת.

  14. אין לפליקאנס מה להתבייש. הם נעצרו ע"י הקבוצה , שכולן תיעצרנה על ידה , וגם לקחו משחק אחד בצורה יפה והיקשו באחד נוסף (השני ).

    גם אני הייתי עושה סיין-אנד-טרייד על קאזינס . יש עמדות שיותר משוועות לחיזוק אצלם .

  15. הטרייד הכי הגיוני זה קאזינס פורטר
    עצוב שבסופו של יום כמו בכל עונה אתה מסיים אוצה בהרגשה של חוסר ודאות של איך תראה. הקבוצה בשנה הבאה והאם השחקנים שמיסביב לדיוויס הם הנכונים בשבילו .
    דיוויס הראה שמקומו בתור סנטר הגנתית הוא מצויין אך התקפית יש לו עוד המון עבודה ומה ללמוד מקאזינס .
    הדבר החיובי שאפשר לקחת שכולם בקבוצה סחירים מבחינה חוזית ויש עם מה לעבוד לטריידים.והייתי שוקל ללכת בכל הכח על קוואי , הולדי +בחירת דרפט תמורת קוואי נראה לי טרייד הוגן
    מקווה לקיץ עם בשורות טובות

  16. תודה. בעיניי סיין אנד טרייד זה הכי אידיאלי,השאלה את מי לנסות להביא. בוסטון אופציה מעניינת( אבל אני לא רואה את איינג' מוותר על יותר מידי), לא חושב שפורטר זו תמורה הולמת.

  17. כבר הרבה זמן לא ראיתי אותך כל כך נמרץ ומלא חיים… כנראה שאיזה פנסיונר נם את תנומת הצהריים שלו…
    באמת עכשיו, מעניין אותי לדעת איך מרגיש אדם שנותר לו כל כך מעטזמן לחיות…

    אולי "מלא-חיים" הוא לא התיאור הכי הולם שיכולתי למצוא לך…

  18. תודה רבה בהחלט עונה מעניינת מאד.
    במבט ראשוני אני חושב שאפשר להכתיר את הניסיון של תאומי מגדל ככישלון כי אחד דורך על השני …דיוויס פרח רק אחרי פציעת קאזינס ולכן בצער רב הקבוצה צריכה להיפרד משחקן נפלא ע"מ לבטא את היכולות של דיוויס .
    הולידיי שחקן נפלא ואם תהיה צלע שלישית (כי אין מה לעשות היום צריך צלע נוספת ) ייתכן שזה מה שהקבוצה צריכה בכדי ללכת עד הסוף.
    אם היה ניתן להשיג את פול גורג שכזה היה מצוין .אם לא הוא אז אולי שחקן מנוסה כמו רודיק מפילי אולי יותר ראלי .
    אולי גם אפשר להשיג בזול שחקן כמו גריפין שיוכל להשתקם בקבוצה .
    אפשרות קלושה נוספת היא להשאיר תאומי מגדל אבל לא כאלו דומיננטים התקפית ואז לצרף למשל את מארק גאסול.
    איני מזכיר את קוואי שאם בריא יוכל להתאים כמו כפפה ליד עם הולידיי רונדו ודייויס כי איני רואה אותו מגיע אבל שחקן שכזה יוכל לעשות את הקבוצה הזו הטובה ביותר בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט