לנצח אחרי פיגור פשוט יותר טעים לפליקנס / מולי

מהות הספורט אולי אינה ניצחון, אבל מה שבטוח הוא שחונכנו ואולי אפילו הוחדרה בנו התנייה שהתחושה הטובה ביותר בספורט באה בעקבות ניצחון.

ואולם, מאחר ויש להודות שעצם הניצחון, כל כמה שהוא מענג,  אינו חזות הכול, הרי כל ספורטאי יאמר לך שלמרות שתמיד כייף לנצח, יש ניצחונות ששווים יותר, יש ניצחונות שלעתים שמכניסים אותך לאופוריה ולעתים נדירות אפילו לאכסטזה.

לעתים, לעתים זו הידיעה שניצחון במשחק הספציפי הזה יגשים את ההצלחה בהשגת המטרה.  ניצחת ואתה נשאר בליגה. זה משמח! אבל מתברר שגם להשגת המטרה יש ווליומים, יש רמות: ניצחון בגביע משמח יותר מהישארות בליגה, ניצחון באליפות במשחק האחרון של העונה משמח יותר מניצחון בגמר גביע, ניצחון בגמר גביע העולם משמח יותר מניצחון במשחק האליפות המדינתי שלא לדבר על יותר מניצחון בגמר הגביע המדינתי.

אבל לפעמים גם ניצחון במשחק "רגיל" יכול לשמח יותר מניצחונות במשחקים "רגילים" אחרים. כאן, העיקרון הוא שככל שהניצחון יותר קשה, כך הוא יותר משמח… ניצחון למרות שהכוכב שלך נפצע או הורחק (ואל דאגה, הוא יחזור למשחק הבא) משמח יותר. ניצחון על קבוצה מעולה, משמח יותר מניצחון במשחק שכולם ציפו ממך לנצח בו. יודעים מה, אפילו ניצחון במשחק שהיית בו פחות טוב, לעתים משמח יותר…

ויקיפדיה מספרת לי שגרג פופוביץ' אימן 1702 משחקים ב- 22 עונות. זה אומר שהיו לו 851 משחקים ביתיים. הסטטיסטיקה אומרת שעד היום בבוקר, סן אנטוניו ניצחה ב- 211 משחקים רצופים בהם היא הובילה ביותר מ- 15 הפרש. הבוקר היא הפסידה לפליקנס…

יודעים מה: לנצח אחרי פיגור משמעותי זה בהחלט יותר טעים, אבל לנצח אחרי פיגור משמעותי ובדרך גם לשבור שיא שכזה, וזאת כשסן אנטוניו היא הקבוצה מעליך בטבלה ולהפסד הזה שלה יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת על (חוסר)  הביטחון במשחקיה בעתיד הקרוב? שלא שלא לדבר על כך שזה ניצחון שביעי ברציפות של הפליקנס, קבוצתי האהובה?

אז כן, לזכות באליפות זה מתוק יותר  – אבל יודעים מה?  לא בהרבה,   ממש, ממש ממש לא בהרבה.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. לא ברור לי מה החגיגה הגדולה בניצחון על קבוצה פצועה מעבר לחשיבות שלו במאבקי הפלייאוף. אין פה איזו יריבות היסטורית בין הקבוצות ו-15 הפרש בימינו רחוק מלהיות הפרש משמעותי.
    אני חושב שאתם צריכים להיות מעודדים בעיקר מהיכולת של הקבוצה לשמור על פוקוס לאחר הפציעה של קאזינס.

  2. "מהות הספורט"?
    תלוי בגיל המשתתפים, תלוי ברמת המשתתפים, תלוי ברמת הליגה, תלוי במהות הליגה (חובבים? מקצוענים?).
    ב-NBA מהות הספורט (והליגה) היא כפולה: עבור הבעלים לעשות כסף ולנצח, ועבור השחקנים לעשות כסף ולנצח. פשוט מאד.

  3. לא יודע למה כל כך מתאמצים באתר ללכלך ולא לפרגן לפליקנס.
    כל מה שנכתב עד תחילת העונה היה נכון ,ההנהלה בעלים צוות אימון רופאים סגל קהל .המנקה של האולם …
    ג'נטרי עשה מהלכים נכונים וגם סוג של הימורים בהתאם למגבלות שהוא יצר .
    החתמה של הולדי על חוזה שכולם ביקרו שלא שווה , 25 מיליון לשחקן שעד עונה שעברה היה פצוע ובפעם הראשונה במהלך 4 שנותיו עם הפליקנס הוא פותח עונה בריא באמת ובלי דאגות מהבית ומרוכז רק בכדורסל ולהחזיר לקבוצה שתמכה בו לאורך כל הדרך.
    20 נק 5 אס 4 ריב וחטיפה וחצי לשחקן שהוא 3 ברשימת הכוכבים של הקבוצה זה תרומה נאה מאוד ומאז שקאזניס נפצע הממוצע שלו עלה ל25 נק , בתחילת העונה רבתי עם כולם להגיד שיש לו פוטנציאל אמיתי להיות שחקן רציני סטייל קונלי , אז הוא לא קונלי אבל שחקן שתורם לקבוצה שלו ברמה שקונלי תורם לממפיס וגרם לכולם באתר לאכול את הכובע .
    כנ"ל לגבי רונדו שכולם אמרו שיחריב את הקבוצה ואני אמרתי שהוא יהיה המושיע שלנו ןיעשה סדר בקבוצה מה שג'נטרי לא יודע לעשות מחוץ לקווים אז רונדו יעשה מתוך המגרש .
    לרונדו יש חלק גדול השינוי בתפיסה של הקבוצה וזה שהביאו 3 שחקנים עם נסיון 0ליאוף ואליפות (רונדו,אלו,קלארק) חדר ושינה מנטליות של המועדון .
    קאזינס שעבר באמצע העונה שעברה וכולם אמרו שהוא פרא אדם ולא ניתן ליישר אותו או שחקן של סטטיסטיקה בקבוצה קטנה שלא הצליח להגיע ל30 נצחונות בעונה לא ימצא את מקומו בקבוצה .
    העונה שיחק כמו mvp עד שנפצע ופתאום הלייקרס דאלאס וכל מי שיש לה כסף מוכנה לתת לו מקס , באמצע העונה שעברה אף קבוצה לא רצתה לקחת אותו בכלל .
    AD השחקן הכי גדול בליגה ,שאני כבר אמרתי שאני מוכן להטריד אותו תמורת מיטשל אחרי שהתיאשתי כבר מהמנטליות שלו ופיללתי רק שישנה גישה למשחק ויראה מה שיש לו באמת והנה אחרי שהוא מאבד את הכוכב שלידו ומקבל ממנו בראש והוא משנה גישה לגישה הווסטברוקית שכל משחק מלחמה
    7 נצחונות ומספרים צמבלריינים ואנחנו מקום 5 במערב , אז אל יאוש בעולם תמיד דברים יכולים להשתנות לטובה עם קצת אמונה ושינוי גישה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט